موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که در صدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی می‌باشد. پایگاه فوق الذکر می‌کوشد تحلیلی همانند تحلیل های ISI انجام دهد.
ISC از سال 1378 به بررسی و تحلیل مجلات فارسی پرداخته است و کلیه نشریات مورد قبول وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد را نمایه کرده است. پایگاه فوق همچنین از سال 2005 برخی مجلات عربی کشورهای اسلامی و نیز مجلات انگلیسی ایران و کشورهای اسلامی را نیز پوشش داده است.
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از طریق آدرس http://www.isc.gov.ir قابل دسترس است و با پرداخت هزینه ای می توان از فراورده های آن استفاده کرد. فراورده های این پایگاه به شرح زیر است:
گزارشهای استنادی نشریات فارسی (PJCR)،گزارشهای استنادی نشریات عربی (AJCR)، گزارشهای استنادی نشریات انگلیسی (EJCR)و نمایه استنادی علوم ایران (ISCI) که امکان سنجش ارتباط میان مدارک معتبر را فراهم می‌آورد.
این پایگاه در گزارش های استنادی خود، برای رتبه بندی نشریات از شاخص هایی مثل ضریب تاثیر، نیمه عمر استناد و شاخص آنی استفاده می کند که با روش برآورد آنها مشابه ضریب های بکار رفته در ISI است.

 

سوالات و نظرات خود در خصوص این مطلب را در صفحه راهنمای نگارش ، ارسال و پذیرش مقالات علمی پژوهشی و ISI مطرح فرمایید.