مدرسان شریف  بسته مقاله نویسی  کتاب مصاحبه دکتری  مشاوره انتخاب رشته دکتری 97

انجمن آزمون دکتری مجموعه علوم اجتماعی و مددکاری

2125

‌رشته و گرایش

۱) جامعه‌شناسی

۱) جامعه‌شناسی اقتصادی و توسعه

۲) جامعه‌شناسی فرهنگی

۳) جامعه‌شناسی گروه‌های اجتماعی

۴) جامعه‌شناسی سیاسی

۵) جامعه‌شناسی مسائل اجتماعی ایران

۶) توسعه اجتماعی روستایی

۲) رفاه اجتماعی

۳) سیاستگذاری فرهنگی

۴) دانش اجتماعی مسلمین

۵) مردم‌شناسی

عناوین دروس امتحانی

۱- مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل (جامعه‌شناسی توسعه، جامعه‌شناسی ادبیات، بررسی مسائل اجتماعی ایران، جامعه‌شناسی روستایی، جامعه‌شناسی سیاسی) و کارشناسی ارشد شامل (نظریه‌های جامعه‌شناسی، آمار و روش تحقیق پیشرفته کمی و کیفی)

۲- استعداد تحصیلی

۳- زبان (انگلیسی، فرانسه، آلمانی)

رشته‌های مجاز به شرکت در آزمون

مجموعه علوم اجتماعی (تمامی گرایش‌ها)، تبلیغ و ارتباطات اجتماعی، فلسفه علوم اجتماعی، مطالعات زنان، مطالعات فرهنگی و رسانه، پژوهش علوم اجتماعی، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری منطقه‌ای، مدیریت خدمات اجتماعی، برنامه‌ریزی شهری، حقوق ارتباطات، علوم ارتباطات اجتماعی، مددکاری اجتماعی، ایران‌شناسی، شیعه‌شناسی (تمامی گرایش‌ها)، جامعه‌شناسی، امور فرهنگی (مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی)، دانش اجتماعی مسلمین، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل(تمامی گرایش ها)و جامعه‌شناسی ورزشی و معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات

سؤالات آزمون دکتری سال‌های گذشته

دانلود سؤالات آزمون دکتری 1397 رشته علوم اجتماعی

دانلود سؤالات آزمون دکتری 1396 رشته علوم اجتماعی

دانلود دفترچه سؤالات آزمون دکتری 1395 مجموعه علوم اجتماعی و مددکاری

دانلود سؤالات آزمون دکتری 1394 رشته علوم اجتماعی

دانلود سؤالات آزمون دکتری 1393 رشته علوم اجتماعی

دانلود سؤالات آزمون دکتری 1392 رشته علوم اجتماعی

دانلود سؤالات آزمون دکتری 1391 رشته علوم اجتماعی

2126

‌رشته و گرایش

جمعیت‌شناسی

عناوین دروس امتحانی

۱- مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل (روش‌های مقدماتی تحلیل جمعیت) و کارشناسی ارشد شامل (روش تحقیق و آمار، باروری و مرگ‌ومیر)

۲- استعداد تحصیلی

۳- زبان (انگلیسی، فرانسه، آلمانی)

رشته‌های مجاز به شرکت در آزمون

مجموعه علوم اجتماعی (تمامی گرایش‌ها)، تبلیغ و ارتباطات اجتماعی، فلسفه علوم اجتماعی، مطالعات زنان، مطالعات فرهنگی و رسانه، پژوهش علوم اجتماعی، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری منطقه‌ای، مدیریت خدمات اجتماعی، برنامه‌ریزی شهری، حقوق ارتباطات، علوم ارتباطات اجتماعی، مددکاری اجتماعی، ایران‌شناسی

سؤالات آزمون دکتری سال‌های گذشته

دانلود سؤالات آزمون دکتری 1397 رشته جمعیت‌شناسی

دانلود سؤالات آزمون دکتری 1396 رشته جمعیت شناسی

دانلود دفترچه سؤالات آزمون دکتری 1395 مجموعه علوم اجتماعی و مددکاری

دانلود سؤالات آزمون دکتری 1394 رشته علوم اجتماعی (جمعیت شناسی)

دانلود سؤالات آزمون دکتری 1393 رشته علوم اجتماعی (جمعیت شناسی)

دانلود سؤالات آزمون دکتری 1392 رشته علوم اجتماعی (جمعیت شناسی)

2127

‌رشته و گرایش

مددکاری اجتماعی

عناوین دروس امتحانی

۱- مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل (مددکاری فردی) و کارشناسی ارشد شامل (مددکاری جامعه‌ای، نظریه‌های مددکاری اجتماعی، روش‌های پژوهش در مددکاری اجتماعی، آسیب‌شناسی اجتماعی)

۲- استعداد تحصیلی

۳- زبان (انگلیسی، فرانسه، آلمانی)

رشته‌های مجاز به شرکت در آزمون

مددکاری اجتماعی، برنامه‌ریزی رفاه اجتماعی، رفاه اجتماعی، برنامه‌ریزی منطقه‌ای، برنامه‌ریزی اجتماعی، جامعه‌شناسی، پژوهش علوم اجتماعی، جامعه‌شناسی جوانان، مطالعات زنان، خدمات اجتماعی، مدیریت خدمات اجتماعی

سؤالات آزمون دکتری سال‌های گذشته

دانلود سؤالات آزمون دکتری 1397 رشته مددکاری اجتماعی

دانلود سؤالات آزمون دکتری 1396 رشته مددکاری اجتماعی

دانلود دفترچه سؤالات آزمون دکتری 1395 مجموعه علوم اجتماعی و مددکاری

دانلود سؤالات آزمون دکتری 1394 رشته مددکاری اجتماعی

2178

‌رشته و گرایش

مطالعات زنان

حقوق زن در اسلام

عناوین دروس امتحانی

۱- مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی ارشد شامل (زن در قرآن، حقوق زن، جامعه‌شناسی جنسیت، آیین دادرسی کیفری و مدنی)

۲- استعداد تحصیلی

۳- زبان (انگلیسی، فرانسه، آلمانی)

رشته‌های مجاز به شرکت در آزمون

تمامی گرایش‌های مطالعات زنان و خانواده، حقوق، حقوق خانواده، معارف اسلامی و حقوق، فقه و حقوق اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی و سطح سه حوزه

سؤالات آزمون دکتری سال‌های گذشته

دانلود سؤالات آزمون دکتری 1397 رشته مطالعات زنان

دانلود سؤالات آزمون دکتری 1396 رشته مطالعات زنان

دانلود دفترچه سؤالات آزمون دکتری 1395 مجموعه علوم اجتماعی و مددکاری

دانلود سؤالات آزمون دکتری 1394 رشته مطالعات زنان

دانلود سؤالات آزمون دکتری 1393 رشته مطالعات زنان

دانلود سؤالات آزمون دکتری 1392 رشته مطالعات زنان

 
کانال تلگرام دکتری پی اچ دی تست
  1. جامعه شناسی گیلان به پشیمان نشیم گفت:

    با سلام. دوست عزیز نگرانی شما قابل قبول است. ولی نهاداموزشی ما در پرورش انسان های نقش پذیر، مسولیت پذیر، متعهد شکست خورده. نیاز می بینم با اساتید دانشگاه دیدار کنم و راه کار ارائه دهم. با استنباط و تحلیل و طرح مدل سعی کردم پاسخی به مسایل اجتماعی از جمله بیکاری دهم. هر مدلی قابل نقد است. ولی تلاشم را انجام دادم ریشه این شرایط واکاوی کنم.همه ویژگی ها گذشته بد نیست همه ویژگی ها جدید هم خوب نیست. ما غرق در شرایط حال هستیم. به این خاطر برخی ها به بن بست می خورند.

  2. گلاویژ گفت:

    دوستان دانشگاه الزهرا ارزش وقت گذاشتن رو داره من مجاز به انتخاب همون جا شدم

    • فائزه سادات مدرسی به گلاویز گفت:

      سلام
      شما اختیار دارید خانم . الزهرا جزو بهترینهاست در رشته های علوم انسانی. ضمنا مبارکتون باشه ان شاءالله . موفق و موید باشید

  3. مهتاب گفت:

    فایزه جان ممنون از جوابت.ایا انتشارات خاصی اینا رو داره؟من تهران نیستم.عنوان کتاب های تست همونی هست که گفتین؟

  4. زهرا گفت:

    سلام. کسی میدونه دانشگاه الزهرا تا چه رتبه ای احتمال داره بگیره؟

    • فائزه سادات مدرسی به زهرا گفت:

      سلام
      زهرا جان هنوز هیچ چیز مشخص نیست. اما اگه مث پارسال باشه حدودا ۴۷۰۰ بود . دانشگاه بسیار خوبیه . موفق باشید.

  5. بهار گفت:

    سلام دوستان. نظرتون درباره دانشگاه کاشان چیه؟ و اینکه شبانه مردم شناسی تهران خوبه یا نه؟ با رتبه صد و شصت و پنج ۱۶۵ به نظرتون چطور انتخاب رشته کنم؟
    و اینکه اصلا شبانه می ارزه برم یا بمونم سال بعد؟

    • فائزه سادات مدرسی به بهار گفت:

      سلام
      ببخشید بهار جان فضولی می کنم دائم من جواب میدم. کاشان دانشگاه بسیار خوبیه منتهی اقلیم خیلی گرم و خشکی داره . در مورد شبانه هم اگه می تونی صبر کنی برای سال آینده و نگران سن و سالت نیستی خب از الان شروع کن به امید خدا . مث برق و باد می گذره یهویی دیدی تو هم شدی رتبه برتر. ان شاءالله

    • جامعه شناسی گیلان به بهار گفت:

      شانس دعوت به روزانه کاشان را دارید. در کامنت های پایین نوشته ام. برای افراد مختلف دکترا تفسیر متفاوت دارد. هر جمله ای بنویسم یکی از این دسته از افراد گله مند می شوند. شما قدرت انتخاب دارید. خوشبختانه اطلاعات هم در دسترس همه است.فقط باید با توجه به وضعیت خودتون جوری انتخاب کنید که پشیمان نشوید. تو دوره الان اگر کسی سنجش و ارزیابی درست انجام دهد منجر به موفقیت اش می شود. وگرنه زندگی را برخود وشاید اطرافیان دشوار می کند

  6. مهری به همه گفت:

    ازهمه ی دوستانی که بحث های من درشرایطی که درگیرانتخاب کدرشته ها بودن واسترس داشتن، باعث دلخوری یا ناراحتی شون شد، جدا معذرت میخوام. قبلا هم گفتم من فضاهای مجازی رو تجربه نکردم وبه قواعدش آشنا نیستم، این شکل رابطه برایم جالب بود. البته طرح موضوع وبحث کردن دراینجارو چندان بد نمیدونم، منتهی قبول دارم زمان مناسبی برایش نبود و نباید تمرکزدوستان رو ازمسئله ی اصلی پرت می کردم. بازهم معذرت میخوام.

  7. حامد گفت:

    دوستان یزد نزدم
    شیراز نزدم
    مشهد نزدم
    اهواز نزدم
    کرمان نزدم
    یاسوج نزدم
    فقط نزدیک خودم زدم به شما هم پیشنهاد می دم شهرهای نزدیک خودتون و بزنید

  8. مهتاب گفت:

    سلام بچه ها برای ارشد چه کتاب تستی خوبه؟لطفا راهنمایی کنید

  9. چطور دیگه پشیمون نشیم گفت:

    سلام.‌

    باز هم کامنت طولانی دارم.

    قبلا در یه کامنت، ذکر این اومد که چطور دانشکده علوم اجتماعی از داخل علوم اداری زاده شد. البته شاید بعضی دانشکده های علوم اجتماعی از اول، مستقلا تاسیس شدن، ولی در مورد خیلی از اونها، استقلال از علوم اداری در کار بوده.

    و تا اینجا هم ذاتا مشکلی برای فارغ التحصیل اجتماعی نیست. پس مشکل از کجا پیش میاد؟ جواب این سوال با مقایسه همون اداری با اجتماعی معلوم میشه، به این شکل که:

    مثلا حسابداری رو در نظر بگیریم. امروزه تقریبا هر سازمان (اعم از کارخانه و اداره و شرکت) حتی اگر هم نخواد، مجبوره حسابدار داشته باشه، چون بالاخره یکی باید باشه حساب مداخل و مخارج مالی کنه. پس مجبورن یکی دو نفر حسابدار بگیرن. بنابراین، به طور کلی، بازار کار حسابداری، در سطح کل کشور، پراکنده و وسیعه. البته باید دقت کنیم که در حیطه حسابداری هم مصیبت تولید بیش از حد فارغ التحصیل، وجود داره، و بسیار محتمله که عده زیادی از اونها، هرگز حسابدار واقعی نشن. اما این مساله باعث نمیشه نیاز سراسری و کلی جامعه به حسابداری، منتفی بشه.

    همین مساله در مورد روانشناسی و حقوق هم صادقه، یعنی هر سازمان امروزی، مجبوره یکی دو تا داشته باشه و لذا میشه گفت وضعیت کاری این رشته ها، ذاتا باید بد نباشه، یعنی امکان نداره نیاز وسیع جامعه به روانشناس و حقوقدان سازمانی، کم باشه، و بلکه همیشه زیاده، اما باز هم مشکل تراکم بیش از اندازه فارغ التحصیل حقوق و روانشناسی رو داریم.

    اما در مورد رشته مدیریت یا اقتصاد چطور؟ اگر دقت کنیم، سازمانها، ذاتا نیازی به اینها ندارن، یعنی مثلا میشه فارغ التحصیل حسابداری یا حتی فنی مهندسی هم به جای اینها گذاشت و لذا بازار کار اینها اون تضمین کلی و سراسری حسابداری.روانشناسی.حقوق رو نداره. اما به هر حال، سازمانها، به خصوص مالی، مثل بانک، که در کل کشور موجود و پراکنده ان، کم و بیش از اینها هم جذب میکنن و لذا میشه گفت که بازار تضمینی ندارن، ولی بازار محتمل دارن.

    ولی در مورد علوم اجتماعی چطور؟ رویکرد سازمانها باید طوری می بود که هر کدومشون نیاز به این رو هم حس میکردن، اما سازمانهای ما نیازی به اون حس نمیکنن، و ضمنا، به نظر میاد قوانینی هم نداریم که سازمانها رو مجبور به استخدام حداقل یه علوم اجتماعی کنه. بنابراین، از یه طرف، علوم اجتماعی، مثل حسابداری یا حقوق نیست که سازمان، بخواد یا نخواد، مجبور باشه بگیره.از طرف دیگه، قوانین اجبار کننده برای استخدام حداقل یه اجتماعی در همه سازمانها هم که ظاهرا نداریم. بنابراین، این سوال اساسی پیش میاد که علوم اجتماعی برای کجای جامعه تربیت میشه؟

    جوابش اینه که در حد معدود، برای وزارتخانه های به هر حال مرتبط مثل وزارت فرهنگ و بهداشت و رفاه، به علاوه معلم مدارس و مدرس دانشگاه. چون سالهاست معلمی هم از طریق فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان به انحصار در اومده، پس عملا میمونن وزارتخانه ها و مدرسی دانشگاه. اما مگر اینها چقدر نیروی اجتماعی لازم دارن؟

    پس مشکل از کجا پیدا شده؟ از اینجا پیدا شده که همونطور که در کامنتهای قبل توضیحش اومد، در بازه ای که یکباره، دانشکده های اجتماعی، از اداری مستقل شدن، هدف اونها فقط کسب مجوز جذب دانشجوی اجتماعی بود، بدون اینکه‌ وزارت علوم به این امر بهایی بده که سازمانها نیاز ضروری به اجتماعی ندارن، و همچنین بدون اصلاح قوانین، که سازمانها مجبور به جذب اجتماعی باشن.‌ این دانشکده های مستقل شده، نیاز جزئی وزارتخانه هایی مثل رفاه و فرهنگو بهانه کردن و یکباره انفجار فارغ التحصیل اجتماعی به وجود اوردن.

    و هنوز هم دارن ادامه میدن. شما فکر میکنید اگر الان یه نفر با دکتری اجتماعی در جایی هیات علمی بشه، چه نقش و چه هدفی خواهد داشت؟ نقش واقعیش، ارائه سرویس به علوم اداری، و نقش ظاهریش تربیت کارشناس اجتماعی در مقطع لیسانس و ارشد، و هدفش هم تاسیس هر چه زودتر دانشکده جدید علوم اجتماعی و استقلال از علوم اداری خواهد بود.

    به همین دلیل، امروزه، تقبل مسئولیت هیات علمی شدن در علوم اجتماعی هم تقبل به مسئولیت متناقضه و این مسئولیت، به بهای تولید بیشتر فارغ التحصیل اجتماعی خواهد بود که سازمانها موظف نیستند جذبشون کنن.

    معضل علوم اجتماعی وقتی برطرف میشه که یا جلوی تولید بیشتر دانشکده اجتماعی و به تبعش مدرک اجتماعی رو بگیرن و بپذیرن که قراره سازمانهای ما مثل قبل، با روش خودخواهانه و بی توجه به جامعه و مسائل اجتماعی اون گردش کنن، یا قوانینی به وجود بیاد که همه سازمانها رو بدون استثنا مجبور کنه بخشی مختص امور اجتماعی هم داشته باشن و مجبور باشن علوم اجتماعی هم جذب کنن.

    • چطور دیگه پشیمون نشیم گفت:

      و اگر این دومی اتفاق بیفته، که باید از مدتها قبل اتفاق می افتاد،‌ دیگه معضل توجیه وجودی دانشکده اجتماعی مطرح نمیشه و همزمان، استاد علوم اجتماعی هم شان و منزلت در خور خودشو پیدا میکنه و دیگه عذاب وجدان نخواهد داشت، و فارغ التحصیل اجتماعی هم منزلت دار میشه و در کنار حسابدار و حقوقدان قرار میگیره و مطمئنا اگر چنین بشه، رتبه های برتر کنکور دیپلم، علاوه بر حسابداری و روانشناسی، بر سر ورود به اجتماعی هم رقابت سختی خواهند داشت.

    • چطور دیگه پشیمون نشیم گفت:

      منظور من این نیست دکتری اجتماعی نخونیم، یا خود این رشته ذاتا دارای مشکل توجیه معرفتی یا کارکردیه. به هیچ وجه اینطور نیست. من فقط خواستم مشکل اصلی فارغ التحصیل اجتماعی روشنتر شده باشه. حتی دوستانی که هنوز در دانشکده ها هستند میتونن به اساتیدشون پیشنهاد کنن که انجمنهای جامعه شناسی کشورمون در مورد اصلاح قوانین استخدام اجتماعی در سازمانها، تقاضای جمعی و رسمی بدن.

    • چطور دیگه پشیمون نشیم گفت:

      یعنی اصلاح قوانین الزام استخدام فارغ التحصیل علوم اجتماعی در همه نوع سازمان اعم از دولتی و صنعتی و مالی و بازرگانی و غیره

      • فائزه السادات به چطور پشیمون نشیم گفت:

        سلام
        با تمام فرمایشات شما موافقم به اضافه اینکه ما می تونیم بگیم هر سازمان به یه محقق نیاز داره که اینم دوتا مساله سرراهش هست یکی، اینکه متاسفانه متصدیان استخدام محقق، بدون اینکه به توانایی استثنایی نخبگان علوم اجتماعی برای تحقیقات و آمارگیری باور داشته باشن ؛ از نیروهای متفرقه و رشته های غیرمرتبط برای اینکار استفاده میکنن دوم اینکه اصلا بعضی از ارگانها چنین‌ سرمایه گذاری ای رو برای پیشرفت کار خودشون ندید میگیرن ! و بودجه برای محقق کنار نمی گذارن .

      • چطور دیگه پشیمون نشیم گفت:

        سلام.‌ این دو مشکلی که عنوان میکنید به این خاطر پیش اومده که سازمانها اجبار قانونی به استخدام علوم اجتماعی ندارن.‌ بنابراین با صد فلسفه و دلیل هم قانع نمیشن که کارشناس اجتماعی هم لازم دارن. روسای سازمان پیش خودشون حساب میکنند که اگر حسابدار نداشته باشن امور مالی شرکت مختل میشه پس حسابدار میگیرن. میبینن اگر حقوقدان نگیرن، یکدفعه به خاطر نقض ناخواسته قواعد مثلا تجاری محکوم میشن. باید روانشناس استخدام کنن تا اگر یه روز قرار شد یه نفرو اخراج کنن روانشناس بتونه اون فردو قانع کنه. اما پیش خودشون نمیتونن ضرورتی برای استخدام‌ کارشناس اقتصاد یا علوم اجتماعی ببینن و فقط اجبار قانون میتونه مجبورشون کنه هزینه ای هم بابت پژوهشهای اجتماعی و کارشناسش متحمل بشن.‌ کارشناسی و رصد اجتماعی رو نوعی تجمل محسوب میکنن یا در واقع پولی رو که لازمه خرج بررسی اجتماعی کنن، با این بهونه برای خودشون مصادره میکنن.‌

  10. فایزه السادات به همه دوستان گفت:

    سلام
    یک چیزی بگم مخالفان لطفاً تیربارنم نفرمایند اینطور که نشون میده امسال ترازها کمی پایین‌تر از سالهای قبل هست چون سوالات به مراتب سنگین تر و سخت تر بودن . اگر از روی تراز و رتبه سالهای قبل حتی پارسال انتخاب کنید به نظر من، ضرر خواهید کرد. مواظب باشید که شانستون رو از دست ندید .

    • حامد گفت:

      دوستان که رتبه خیلی خوب بین 1 تا 200آوردین
      خیلی امیدوار نباشیم چون مصاحبه خیلی مهمه شاید یکنفر نمره کامل از مصاحبه رو بگیره اونوقت فاصله بین رتبه 200با 10 به اندازه یک تار مو هست

      • فائزه سادات مدرسی به حامد گفت:

        سلام
        کاملا درسته. اما می دونین چرا من این رو عرض کردم خدمت همه؟! آخه کامنت برخی از دوستان رو میخوندم؛ دیدم برای دعوت به مصاحبه از روی رتبه سقف تعیین کرده بودن و با یقین میفرمایند فقط تا فلان رتبه و تراز دعوت میشن ….این امر سالانه تفاوت داره خب. حتی ترکیب دو به دوی رتبه ها و تراز ها هم هر سال متفاوت هست. دعوت به مصاحبه هم از روی تراز انجام میشه و نه رتبه.
        موفق باشید

    • جامعه شناسی گیلان به فائزه گفت:

      کسی شما را تیر باران نمی کند.ایشالله اون تعداد که شما می خواهید دعوت بشوند واینکه تعداد کمی دانشگاه یزد بیایند مصاحبه. ولی اگر هم هیچ کدام این از موارد هم نشد. خودتون را نبازید. سوال آرش براساس رتبه پارسال بود. خوشبینی شما را خراب نمی کنم. ولی بعداعلام تراز های دعوتی دانشگاه هم روحیه تون را حفظ کنید.هرترازی اعلام شد. شما 93 فارغ تحصیل شدید راه دارید.

      • فائزه سادات مدرسی به جامعه شناسی گیلان گفت:

        سلام
        میبینم که عین ناخواهری ها و نامادری سیندرلا مورد غضب واقع شدم! ؟ ((: آخه من کی گفتم کسی بخاطر من یزد نیاد؟! واقعا اگر حرفهام این سو تفاهم رو بوجود آورده شرمندم ! بنده هرچی میگم راهنمایی صادقانه هست و اما من بخاطر دکتری خودم رو نمی بازم ، خودم رو می بازم اگر تا همین فوق لیسانس هم که خوندم بدرد استقلال مالیم از خانواده پدری نخوره اگه بتونم با همین فوق لیسانس روی پای خودم بایستم هنر کردم نه اینکه یه تکه کاغذ دیگه بگیرم بندازم اون گوشه و با حسرت بهش نگاه کنم. گیریم این دانشکده هیچوقت دوره دکترا نمیورد اونوقت من نباید ترقی کنم؟! من هرچه به دوستان گفتم حقیقت بوده و از سر خیر خواهی و صداقت خودم. نه کمتر و نه بیشتر. همه میتونن برن تحقیق کنن؛ پرس و جو کنن ….حتی تجربه کنن!!! الانم پیشنهاد دادم دوستان درجه یک ها رو هم انتخاب کنن تا بتوننن دقیقا شانسشون رو امتحان کنن

  11. جامعه شناسی گیلان به آرش گفت:

    بنده درمورد شغل صحبتی ندارم. شبانه بهتراست بنظرم تا علوم تحقیقات. حداقل در شرایط برابرِ.نام دانشگاه دولتی درمدرک تون هست. شبانه دانش مسلمین و مردم شناسی دانشگاه تهران تا رتبه 200دعوت میشه. شبانه کاشان و بابلسر هم تا رتبه 350شانش دعوت داره.موفق باشید

  12. آرش گفت:

    دوستان سلام
    راهنمایی ام کنید
    با ترازهای سال های پیشین من شبانه شهرستان ها رو میارم، که به دلیل کار و ازدواج برام رفتن مقدور نیست، با توجه به اطلاعات شما دوستان، به نظرتان علوم تحقیقات تهران برای ادامه تحصیل گزینه مناسبی است؟

    • فائزه سادات مدرسی به آرش گفت:

      سلام
      شما هر کجا که براتون نزدیک تر هست همونجا رو انتخاب کنید. کلا دوره دکتری نباید فاصله ش تا محل کار و زندگی دانشجو زیاد باشه چون دانشجوی دکتری تمام وقت باید وقف اساتید و پژوهشها باشه . هزینه رفت و آمد ها و اسکان ها هم امروزه دست کمی از هزینه دانشگاه های پولی نداره. منتها این هزینه ها خرد خرد پرداخت میشن شهریه رو یکجا میگیرن (البته در بعضی شرایط وام هم میشه گرفت) والا نهایتا توفیر زیادی نداره .
      موفق باشید

      • آرش به فائزه السادات گفت:

        راستشو بخواهید از نظر پرداخت شهریه مشکلی ندارم، مسئله اصلی، مناسب بودن علوم تحقیقات برای هیّئت علمی شدن است، پذیرش آزاد برای هیّئت علمی چگونه است؟

        • فائزه السادات به آرش گفت:

          برای هیئت علمی دانشگاه آزاد و پیام نور و غیر انتفاعی خوبه برای سراسری هم غیر ممکن نیست بشرط اینکه لیسانس یا فوق لیسانس رو در همون دانشگاه سراسری مورد نظر گذرونده باشید که عوامل مصاحبه گرینش هیئت علمی، بشناسنتون، یا اینکه اونجا آشنای قَدَری داشته باشید حرفش بره بتونه حسابی سفارشتون کنه و الا مثلا تو دانشگاه یزد که من بودم اغلب دانشجوهای کارشناسی و کارشناسی ارشد خودشون رو که دکتری رو یه جا مثل الزهرا و اصفهان خونده بودن می گرفتن ؛ نه حتی فارغ التحصیلای دکتری همین دانشگاه یزد.

    • باران گفت:

      به نام خدا
      با سلام
      به نظر من اگر شبانه تهران قبول میشید و شرایط دعوت به مصاحبه رو دارید شانسی داریدو دوره های لیسانس وارشد رو دولتی خوندید عاقلانه این هست شبانه تهران برید اما اگر آزاد مد نظرتون هست و مابقی دوره های تحصیلی رو آزاد خوندید بهترین گزینه دوره عالی علوم تحقیقات هست . اما شرایط هیات علمی شدن اگر بالای 36 سال هستید 40 سال به بالا به هیچ عنوان جذب نخواهند داشت مگر اینکه خدا بخواد براتون و معجزه بشه من ناامیدتون نمیکنم و همیشه همه چی به همت و توانای فردی و لطف پروردگار هست امام جذب هیات علمی شدن به توانای شخصی وارتباط قوی برقرار کردن با اساتید و تائیده اساتید روی فرد برای علمی شدن هست و البته کسی که معرف شما باشه . امیدوارم موفق باشید .

  13. اولين جامعه شناس به ali گفت:

    اشتب می زنید دادش.مارکس آهنین(خودم) شاغلم ۲۵ سال سابقه دارم.دوستمون جامعه شناسی گیلان وضعیتش هم مثل منه البته ایشون شمالیه من جنوبی اولا.ثانیا چرا خودت یکمی متن نمی خونید تا اینقد تو یکی دو خط که نوشتی بدون دلیل مشهود ومدرک مردم را به هزاران تمهمت متهم نکنید.ثالثا شما از کجا می دونید به قول شما معتاد به فضای مجازی واظهار فضل هستیم؟رابعا اگه یک کمی دقت کنی می بینی پس از ۲۵ سال خدمت صادقانه اینقد همت داریم که قصد تکمیل تحصیلات خودمون هم داریم.تا کور شود هر که نتواند دید.

    • فایزه السادات به مارکس آهنین گفت:

      ناراحت نباشید اتفاقا شما و امثال شما برای مثل منی نمونه و الگو هستید و صدالبته مایه دلگرمی و امید که در سی و یک‌سالگی با اعصاب خرد جلدی دارم میدان رو خالی میکنم اما مطمئن باشید دیدن همت و پشتکار شما نمی ذاره من همچین کاری رو انجام بدم. البته ای کاش که مثل شما ابتدا شاغل بشم بعد دکتر. شما که ان شاالله همین امسال دکترا قبولید ….

      • اولين جامعه شناس به فائزه سادات گفت:

        ممنون و متشکر خواهر گرامی خجالتم ندید.ان شالله هم دکتری قبول شید هم یک شغل خوب گیرتون بیاد به قول دوستمون جامعه شناسی گیلان.اگه برید طرف شغل آزاد بهتره خصوصا اگه کار آفرینی کنید خیلی عالیه.موفق وموید باشید.

  14. اولين جامعه شناس به فائزه سادات گفت:

    سلام دوست عزیز. در رابطه با انتخاب رشته اولویت های اول .دانشگاه های درجه ۱ بزنیم یا درجه۲ و ۳.البته با تراز ۳۰۰۰

    • جامعه شناسی گیلان گفت:

      سلام دوست عزیز.اهدف هرکسی متفاوت است بله همچنین انتخابی می کنید درست است. ولی برخی ها نیاز به مدرک دارندیک نگاهی دارند.
      یک سری علاقمند اندباز شرایط متفاوتی دارند و یک سری هم با تحصیل دنبال مشغولیت هستند.چون تواین دوره به هرکسی نمی شه مشورت داد.قابلیت ها و اهداف متفاوت است. ما می تونیم رسالت مون را جایی دیگر بهتر ایفا کنیم

    • فائزه سادات مدرسی به اولین جامعه شناس گفت:

      سلام
      درجه یک که دیگه امسال نه سهم بنده ست و نه شما. اما درجه ۲ و ۳ ها هم خوب هستن . خوب که به نظر من زیاد توفیری نداره با درجه ۱ آخه دکتری که قرار نیست استادا دیگه چیزی یادمون بدن همش تحقیق و پروژه هست و کار کردن و خدمت به اساتید‌ . در این مرحله اخلاق کاری و اخلاق عمومی اساتید خیلی مهمه . مثلا من دختر خاله مادرم باهنر کرمان دکترا گرفته میگه اساتید صبور و منطقی و منعطفی داره . باز من اقلیم و آب و هواش رو نمی دونم چجوریه چون نرفتم ولی دانشکده ش با وجود اینکه چیزی ازش نگذشته میگن سطح علمیش قابل قبوله‌. ‌کرمان و یزد رو مطمئنم درجه ۲ هست ولی نمی دونم درجه ۳ هم‌ شاید شهیدچمران اهواز و یاسوج باشه ‌. اول کرمان و یزد بعدش درجه ۳ ها ولی کلا بعضی از دانشگاههااین درجه بندی رو رعایت نمی کنن اختیار که دست دانشگاه ها بیفته همینه دیگه همشون میگن ما درجه یک هستیم !!!((: هیچ کی تراز دست پایین نمی گیره معمولا . مگه اینکه عزیزانشون در حد من و شما تراز آورده باشن صدقه سری اینا من و شما هم بریم مصاحبه. (مث کاری که علامه و فردوسی سال ۹۵ کردن) که در اون صورت شانس خودتون رو در تمام درجات دانشگاهها امتحان کنید اما اول درجه دوم ها رو بزنید(با توجه به رتبتون)
      ببخشید طولانی شد. موفق باشید.

  15. اولين جامعه شناس به جامعه شناسي گيلان ومهری گفت:

    دوستان عزیز بحث خوبی را باز پیش کشیدید.الحق شما دو دوست عزیز را در حدی می بینم که شاید نتوانتم به پایتان بحث کنم وشما را از نظر فکری لایق قبولی می دانم. با این وجود به دلیل پیروی از سنت های رایج جامعه شناسی و روح حاکم بر این سنت ها و وجنبه های متنوع وگسترده جامعه به همان دامی افتاده اید که اکثر متفکران جامعه شناسی در آن افتاده اند دواندیشمند هر کدام از منظر خود به جامعه نگاه می کند و هر کدام مشکلات و حقایق ومشکلاتی را می بیند اما نگرش خود را بهتر وصحیح تر می دانند در صورتی هردوی آنها صحیح ودرست اند گاهی اتفاق می افتد که این دومتفکر در یک سنت فکری کار می کنند اما در یک موضوع خاصی آراء متباینی دارند.این در سطح جهانی که با همه کمبودها، بسی از آن فاصله داریم.
    دوست عزیز جامعه شناسی گیلان شما چشم حقیقت را هدف گرفتید والحق واقع گرایتان به کمال رسیده اما به عمل گرایی نمی رسید به همان دلیلی که مهری خانم شرح داده ولی آن را تغییر ساختار ها نامیده وبه نظر من باید رشد معیوب ساختارها نامید.جامعه به جامعه شناسان اهمیتی نمی دهد وپایان نامه ها و تحقیقات جامعه شناسی گوش شنوایی ندارد ودر واقع اکثر متفکران اجتماعی ما را در حد پژوهشگریی نگه داشته است.و بیماری مشکلات را به دست متفکر جامعه شناسی معالجه نمی کند بلکه با دستی نامتخصص .انگار انسان را دامپزشک مداوا کند
    دوست عزیز جامعه شناسی گیلان باتوجه به آشنایی دیرینه با افکار شما می دانم با من موافقید و من با شما موافقم که آینده روشن است اما با ویران کردن این بنایی کلنگی جامعه شناسی وظهور متفکران اجتماعی جدید : کنت ها ومارکس ها و دورکیم ها و وبرها که همراه با ظهور جامعه شناسی نو ظهور خواهند کرد.
    نمی خواهم بیزانسی باشم ودر این بحبوحه انتخاب رشته که باید حواس دوستان بر انتخاب رشته متمرکز باشد.به سوی دیگری پرت کنم پس بحث را بیشتر ادامه نمی دهم.

  16. رسول از قم گفت:

    دوستان به نظرم این مکان مناسب بحث های نظری نیست ….

    • محمد گفت:

      موافقم. در حال حاضر تا اینجا امدیم و باید به فکر بعدش باشیم. الان باید به فکر ازمون و مصاحبه بود. هر کسی هم دوست داره شرکت می کنه هر کسی هم دوست نداره نمی کنه. تا جاییکه میدونم اینجا فرصتی است برای داوطلبین دکترا که درباره مراحل پیش ازمون و ازمون و مصاحبه تبادل نظر کنن. ممنون میشم ملاحظه کنید. فضا گاهی انقدر شلوغ میشه که مبحث اصلی فراموش میشه و سوالها و جوابها درباره ازمون گم میشن. کمااینکه صحبت درباره یکسری مطالب اون هم نوشتاری در این قسمت به نظرم جالب نیست.

    • سحر به رسول گفت:

      احسنت به شما آقا رسول… من هم با شما کاملا موافقم. اینجا برای تبادل تجربه و اطلاعات درباره کنکور دور هم جمع شده ایم.

  17. جامعه شناسی گیلان به پشیمان نشیم گفت:

    دوست عزیز ازادی کنش گران بیشتر شده.آیا نظرشما چیز دیگری است؟ آزادی مصادف است با قدرت انتخاب. ماقطعا به جامعه شناسی نیاز داریم بخاطر مسایلی که داریم مشاهده می کنیم. برخی کلمات هم شاید مناسب در زمان نباشد. همان طور اگر درسال 90 به کسی می گفتیم دکترا بیکار واکنش نشان می داد.ایده های نو را نمی شود هرجایی بیان کرد. الان کلمه بیکاری دکترا متدوال شده.(به این جمله تکراری علاقه ندارم. اگر چه چندسال قبل خودم بکار می بردم)تلاش کردم دنبال کلمات جدید باشم. کلمات جدید که پیدا کردم مصادف است با آینده روشنتر از اکنون برای همه مردم .شرمنده که پر حرفی کردم. موفق باشید

  18. جامعه شناسی گیلان به مارکس آهنین گفت:

    چه مسایل اجتماعی و فرهنگی در ایران وجود دارد؟ چرا دانش آموزان خشن شدند؟ چرا مدرسه به مثابه زندان است؟ چرا درجامعه آمار طلاق بالاست؟ چرا کودکان کار در حال افزایش است؟و……خیلی دیگه از علامت سوال ها در ذهنم است. یکی دوستان نوشته بود جامعه شناسی در فرانسه به دلیل مسایل و مشکلات آن کشور ایجاد شد برای ایران صرفا برای تدریس چند واحد. مارکس آهنین عزیزیکی تئوری های ساده برای تبیین خیلی از پدیده های اجتماعی تبیین امیل دورکیم است. البته با زبان ساده دارم نگارش می کنم و تئوری شناخته شده تا پیچیده نشه.اصطلاح بنام آنومی خط اول پاسخ ماست بااین وجود برای تبیین درستر به نظریه های بیشتری نیاز داریم چون مسایل اجتماعی ایران پیچیده است. نگارش را ادامه نمی دهیم. باهمه مسایلی که وجود دارد. آینده را روشنتر می بینیم.

  19. مهری به جامعه شناسی گیلان گفت:

    ما ساختارهارو با اتنخاب های شخصی مون تغیردادیم؟؟هجوم ما به سمت این رشته واشباع شدن بازار دلیل این بیکاریه؟ اینکه یک کشور80 میلیونی با بیشمارمعضل ومحتاج به بررسی های علمی ونگاههای کارشناسی نمیتونه واساسا نمیخواد روی خوش به پژوهش بده یک مشکل ساختاریه ونه گناه من وبقیه دوستان وگرنه دوبرابراین تعداد دانش آموخته هم اگرداشتیم براشون میشد شغل ایجاد کرد به شرطی که ازشون استفاده بشه.اصلا این قصه درمورد تمام رشته ها وبیکاری گسترده بین تمام گروههای تحصیلی صرفا پیامد اشتباهات افراد بوده؟؟یعنی جامعه وظیفه نداره هم نقش تولید کنه وهم کسانی که عهده دار نقش ها بشن؟بعد هم اینکه بحث های کانل رو مرور کنیم،بحث های فمینیست ها، هم مردانگی دچارچالش های جدیه وهم زنانگی داره خودش رو بازتعریف میکنه وحاضرنیست تن به قواعد قبلی بده.سهمیه های جنسیتی با هیچ منطقی قابل توجیه نیست. عملا من انتخاب کردم، زمانی که این رشته دریک فضای سیاسی دیگه ای به شدت پرطرفدار بود وفضای آزادتری برای رشد داشت، اینکه به یکباره ساختارها تغییررویه دادن خارج ازتوان من بوده، من انتخاب کردم بهایش را هم دادم، بازهم تلاش میکنم، منفعل نیستم ونبودم ونخواهم بود، زندگی یک مبارزه ی دائمیه. بعد اینکه من متوجه منظورمارکس نشدم که الفاظ کوچه بازادی یعنی چی؟ درهرحال به نظرم خیلی هم بد نیست که با هم دچار چالش بشیم وازهم یاد بگیریم.

    • جامعه شناسی گیلان به مهری گفت:

      نوشته شما هم قابل تامل است.نوشتم یک مدل جامعه شناسی ساختم برای مسایل اجتماعی برای هرکسی می تواند جذاب باشد. می تواند شما را هم قانع کند(معذورم از نگارش اش در سایت چون الگویی جدیدی می باشد).به هرحال هرانتخابی هم محدودیت دارد هم فرصت.

  20. اولين جامعه شناس به جامعه شناسي گيلان ومهری گفت:

    مارکس آهنین قصد دخالت نداره اما یک توصیه دارم:جامعه شناسی علمه احساسات نیست پس نظرات خودتونو با دلیل علمی بیان کنید در ضمن به کار بردن الفاظ کوچه بازاری در یک علم منزلت انسان پایین میاره.

    • جامعه شناسی گیلان گفت:

      دوست عزیز دورد. هرکسی ممکن است تو جامعه ما اون شغل یا جایگاهی که بخواهد بدست نیارد. مسول این انتخاب خودش است. منظور بنده این بوده است. جامعه برای بقا و حیات به همه نقش ها نیاز دارد.هدفم این بود.

      • چطور دیگه پشیمون نشیم گفت:

        پس شما اعتقاد دارید هر کسی مسئول کارهای خودشه. خب اگه اینطور باشه فقط روانشناسی کفایت میکنه و دیگه نیازی به جامعه شناسی نداریم. پس ما و شما برای چی میخوایم دکتری جامعه شناسی شرکت کنیم؟ این دیدگاه کاملا محافظه کارانه هستش

      • چطور دیگه پشیمون نشیم گفت:

        ضمنا حدس من اینه شما شغل مطمئنی دارین. وگرنه حال و روز فارغ التحصیل بیکار جامعه شناسی رو اینطوری توصیف نمیکردین

  21. اولين جامعه شناس به همه دوستان گفت:

    سلام دوستان
    تو انتخاب رشته محل ها اولویت(ترتیب انتخاب دانشگاه ها) تو دعوت شدن به مصاحبه اثری داره یا نه؟ از راهنماییتون متشکرم.

    • فائزه السادات به اولین جامعه شناس گفت:

      سلام و درود
      خیر تاثیر نداره چون انتخاب دانشجو برای مصاحبه که با سازمان سنجش نیست؛ با تراز حد نصاب علمی تعیین شده توسط گروه های آموزشی مربوطه انجام می گیره. ولی تو مصاحبه که میرید ممکنه یکی که دانشکده ش رو جلو تر از دیگران نوشتید خوشش بیاد و اون دیگری رو که عقب تر و در اولویتهای بعدی نوشتید علتش رو از شما جویا بشه چون معمولا دانشگاههای انتخابی سوم به بعد رو برای خالی نماندن عریضه انتخاب میکنن.
      موفق باشید

  22. مهری به جامعه شناسی گیلان گفت:

    اینکه من شاعرانه گی م زیاده یا ایده آلیستم یا آرمانگرام، نگاه شماست ومن گرچه خوشحال میشم 1-2 مورد ازمصادیق دالِ برچنین اظهارنظری رو بگید، چندان بابتش تمایلی به بحث ندارم. مسئله ی دیگه تمایل شما به جامعه شناسی کاربردیه که خب بازهم خودتون بهترمیدونین که چاره جویی وگره گشایی وارائه ی راه حل درعالم جامعه شناسی بدون بنیان نظری قوی اساسا وجاهتی نخواهد داشتف پس بحپ نظری کردن بخش مهمی ازاین رشته س. دوست ارجمند چیزی که زننده س اینه که بخودتون اجازه میدین گزاره های نخ نمایِ پدرسالاریِ متعفن را برای من آرزو کنید.اول شوهرکنم، بعد مادربشم، تهش خب مادرنباشه که بچه ی موفقی نخواهد بود، حیف نیست مادربودن، حالا اگه شد درسم بخونم.مادری بالاترین ومهمترین نقشه که ارزشش فراموش شده.عزیزجان، من نخواهم فداکاری کنم کی راباید ببینم؟؟ من خودم انتخاب کردم وپایش هم وایسادم وصد باردیگه همین راه رو انتخاب میکنم. انتخاب من این بوده، هم مادری برایم ارزشمنده وهم خونه داری، ولی انتخاب واولویت من نبوده ونیست.

    • جامعه شناسی گیلان به مهری گفت:

      درود برشما پاسخ بجا وارزشمندی بود. حالا دو دیدگاه شما را در کنار هم می گذارم تا به نتیجه برسیم. ازادی وانتخابی که انجام دادید بهایی است که در کامنت های پایین نوشته اید که دوستان تان نهایت یک نفر در مدرسه غیرانتفاعی تدریس می کند.وسایرین بیکار هستند. این انتخاب شما بوده که این شرایط را بوجود آورده. این بهایی آن آزادی است. بنظرم بدست آوردن هرچیزی بهایی دارد. با این کامنت اخیر شما سود و هزینه انتخاب تون را سنجید .از انتخاب تون راضی است.شما ساختار جامعه را با انتخاب تون شخصی تغیر دادید بنظرم پیامدش هم متعلق به شماست چون کنشگر فعالی هستید. شما این تصور هم داشته باشید که خیلی از مردها هم بیکارند ولی جامعه از آنان انتظار مرد نان آور را دارد. مردها هم هزینه انتخاب شون را دادند و ممکن است مانند شما رضایت داشته باشند!!!!!

  23. علیرضا 97 گفت:

    سلام. شما کدها را صحیح وارد بفرمایید.احتمال داره اصلاح بشه.کد رشته های مردم شناسی/دانش اجتماعی مسلمین و رفاه اجتماعی به صورت اصلاح شده بعد توسط سازمان سنجش درج خواهد شد.منتظر اطلاعیه های جدید سازمان سنجش هم باشید.

  24. بهار گفت:

    راستی دوستان چرا بعضی از رشته ها رو خط تیره گذاشته مثل مردم شناسی تهران و رفاه علامه؟ وقتی انتخاب می کنی فقط نوشته علوم اجتماعی ولی ننوشته مردم شناسی یا رفاه؟

    • فائزه السادات به بهار گفت:

      اینا انتخاب من نبودن ولی فکر کنم هنوز داخل گروه آموزشی مربوطه بر سر هر کدوم از این گرایشها به توافق نرسیدن. چون اکثر دانشگاه ها من‌ میبینم یکی دوتا از گرایش هاشون رو امسال اصلا دانشجو نمیگیرن.
      موفق باشید

  25. باران گفت:

    با سلام
    دوستان یه سوال خیلی مهمه برام من الان انتخاب رشته کردم . میخوام بدونم اگر من مصاحبه پردیس خودگردان دانشگاه علامه انشاالله دعوت شدم آیا اعتبار پردیس خودگردان به انداه دانشگاه آزاد دوره عالی علوم تحقیقات هست؟ مدرک با شبانه دانشگاه یکی هست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید خیلی برام مهمه

    • بهار گفت:

      سلام. فکر میکنم پردیس بعد از دانشگاه آزاد آمد. البته خوب فکر می کنم علوم تحقیقات اساتید خوبی داشته باشه.یعنی اینطوری شنیدم. و اینکه مدرک با شبانه یکی باشه یا نه نمیدونم. فکر نمی کنم چون به هر حال کسانی که شبانه قبول میشن فکر می کنم رتبه های نسبتا خوبی داشته باشن البته شبانه های تهران. میگن در مدرک شبانه، شبانه بودنش قید نمیشه. امیدوارم بقیه دوستان کمک کنن.

    • فائزه سادات مدرسی به باران گفت:

      سلام
      باران خانم اعتبار همه اینا یکیه. خدا کنه یکی همینجوری خودش عزیز و معتبر بشه و الا خب اگه اعتبار نداشت پس کار اشتباهی کردن جا گذاشتن !!! نه همش اعتبار داره.حالا ان شاءالله که دانشگاه محل تحصیل شما هیچوقت پولی نباشه ولی اگر هم شد و هزینش رو داشتید بدونید ضرر نکردید. شما پول نمی دید صرفا برای مدرک بلکه با این پول فرصتهای عمر و جوانی خودتون رو هم می خرید هر یک سال که آدم پشت کنکور روزانه باشه یک عالمه فرصت طلایی از دست میده اگه بتونه این فرصتها رو با پول دانشگاه های پولی پیش خرید کنه مسلما چند قدم جلوتر از دیگرانه‌.
      موفق باشید

    • رسول از قم گفت:

      دوره شبانه همان دوره روزانه است که هزینه تحصیل رو باید بدید و مدرکش هم معتبره
      پردیس ها بیشتر وجهه درامد زایی دارند و عموم جاها قانون بر این است که یه پردیسی نمیتونه هیات علمی بشه و بخاطر همین یکم از دانشگاه ازاد پایین تر میشه در حالی تراز دانشگاهی بالاتری داره !

      • باران گفت:

        سلام . سپاس از خانم ها بهار و سادات و آقای رسول از قم(برای رتبه 1 شدنتون هم تبریک میگم انشاالله موفقیت های روزافزون باشه براتون) ممنونم از راهنمایی هاتون. پس من اگر انشاالله دعوت به مصاحبه بشم اولویت شبانه و بعد علوم تحقیقات خواهد بود . سپاس از راهنمایی هاتون . سربلند باشید .

  26. جامعه شناسی گیلان به مهری گفت:

    شما بحث های نظری، ایده الی وشاعرانه انجام می دهید. بنده واقع گرا هستم. دنبال مسایل اجتماعی و راه حل های آن. مطالعه نظری و ادبی دارم ولی دغدغه اصلی ام مسایل اجتماعی و آسیب های فرهنگی و اجتماعی است البته همراه با راه حل های آن.

    • فائزه سادات مدرسی به جامعه شناسی گیلان گفت:

      سلام
      اعتقاد به اینکه یک دختر حتما حتما باید هر جوریه ازدواج کنه ، آسیب اجتماعی به مراتب شدیدتر در جامعه بوجود میاره: طلاق ، و بعد هم بچه های طلاق. من نمیدونم چرا بعضی ها نمی تونن تصور کنن که نیمی از جدایی ها و ناسازگاری ها بر میگرده به شرایط و ویژگی های نابهنجار برخی آقایون و همچنین عدم تناسب زن و مرد . ‌ ازدواج زیستی مساله نیست ؛ مساله درست و عاقلانه ازدواج کردن هست که اگر در پی بررسی مسائل اجتماعی ایران باشید برای هر دختری میسر نیست . مگر اینکه شما و آقای نقطه چین زن رو فقط برای کارکردهای زیستی بدونید که اینهم از جامعه پذیری اشتباه هست و تقصیر شما نیست. به هر حال ببخشید اینقدر واضح و بی پرده نقد کردم.

      • جامعه شناسی گیلان به فائزه گفت:

        باسلام بخشی از نقش های که ایفا می کنیم زیستی است بخشی هم اجتماعی. جبرگرانیستم. وقتی طلاق، کودک آزاری، خشونت و نزاع، بیکاری،سرقت،فریب کاری مصرف تظاهری و…… خیلی مسایل اجتماعی را دیدیم به فکر فرو رفتم. این امر باعث شده یک مدل تحلیلی از آسیب های اجتماعی با نگاه جامعه شناسی بسازم.مختص کشور ایران. الگو تحلیلی ام برگرفته صرفا از نظریه خاصی نیست بلکه تعاملی از دیدگاه مختلف به همراه مسایل خاص کشور ایران است. بعد ایجاد مدل راه کار هم ایجاد کردم. بنظرم حرف های تازه ای است از مسایل اجتماعی ایشالله در مصاحبه ازاین ایده خواهم گفت. فقط می توانم قسمتی مختصری از ایدم را بگویم جامعه برای بقا وحیات وابسته به نقش هااعضاش جامعه است.

  27. مهری به دموکراتیک گفت:

    دوست ارجمندخوشحالم که موضوعی برای بحث پیش اومده وخوشحالترهم میشم که دوستان دیگرهم شرکت کنن. چرا قصدتون جدل نیست؟ مگه جدل کردن بده؟ازصحبت های شما من حس میکنم خیلی به عینیت گفته ها ونظریات عالمان اجتماعی باورمندین. من شاید دوره کارشناسی شیفته وارنگاه میکردم ولی بعدتریاد گرفتم که جامعه شناسی تا اثبات ادعای علم بودن راه درازی درپیش داره وفعلا یک معرفته که نقطه قوتش دادن یک بینش برای فهم بهترخودت وجامعه ت ودیدن پس پرده ی اموربدیهی وحق پنداشته شده س. واقعا پارسونزدرپی دریدن رازهای سربه مهر بودیا حقنه کردن اینکه همین عمو سامِ خودمون مدینه ی فاضله بشریته ؟؟وقتی هایدگرتوصف اول های هیتلرسر می داد نمیدونست که باید پرده ی دری کنه ونه پرده پوشی؟؟؟ این یک سوی بحث، ازطرف دگه مانع الجمع بودنِ ادیب بودن وعالم اجتماعی بودن برای من واقعا درک نشدنیه وقتی قهارترین نشانه شناس چند دهه ی اخیر رمان نویس شهیری هم بود. واقعا با تصورات شما امبرتو اکو چطورمیتونسته نام گل سرخ بنویسه یا برای بچه ها داستان سرایی کنه؟ مگه میشه آدم هارو مثله کرد وگفت اگر وکیل مجلس ووزیزفرهنگی محاله تو روزنامه داستان دنباله دارچاپ کنی، کارتو نیست. یا مثلا سروش باشی وفلسفه بشه همه ی زندگیت. دوست ارجمند همه ی این هارو اتفاقا جامعه شناسی یادمون میده، این بده بستون میون رشته های مختلف که به غنای هم به صورت متقابل اضافه می کنن. درمورد ادبیات لااقل یک ونیم قرن گذشته چیزی خلاف ادعای شمارو ثابت میکنه. مزرعه ی حیوانات درصدد چی بود؟ یا کلبه ی عمو تم درجنبش ضد برده داری انگلیس وامریکا نقش تعیین کننده نداشت؟؟شما چیزی رو به ادبیات نسبت میدین که اگراهل ادب بدونن حتما سکته میکنن. البته ازباب شوخی گفتم. دیگه اینکه جنایت ومکافات کجاش مصداقِ درپرده گویی های داستایوسکیه؟..کاش بقیه ی دوستان هم نظربدن.

  28. مهری به جامعه شناسی گیلان گفت:

    برادر من نه سردارم ونه همسر. بچه م کجا بود.یاللعجب…مرسی بابت اطلاع رسانیها،واقعا ممنون.

    • جامعه شناسی گیلان به مهری گفت:

      زندگی هم مانند ازمون استخدامی هست تو یک سنی شرایط ازدواج و بچه برای انسان محیا است. به هرصورت آروز می کنم اول صاحب همسر وبچه دوقلو بشوید بعد استخدام بشوید سپس دکترا بخونید. موفق باشید

  29. جامعه شناسی گیلان به پشیمان نشیم گفت:

    با عرض ادب با بخشی از فرماشیات شما موافق هستم . بنده ذکرکردم ادامه تحصیل خوب است. به شرطی که در کنار ادامه تحصیل نقش ایفا کنیم حتی اگر کار دولتی نداشتیم.راه حل بنده این است که ایفا کننده نقش باشیم. نه رها کنند نقش. نمی خواهم صحبت ناامید کننده بزنم. فرصت های زندگی تنها در شغل خلاصه نمی شه(البته یک بعدش شغل است). بهتره تصمیمات درستی برای زندگی بگیریم. اگر زیاد به این سبک بنویسم مانند معلم اخلاق می شوم.امیدوارم بهترین تصمیمات را جوانان کشور مادر زندگی شون بگیرید تا باعث شکوفایی توان شون و ارتقا کیفیت زندگی شون بشود

  30. مهری به جامعه شناسی گیلان گفت:

    آبای جان منظورم این بود که برای دوقلوهای مادرم، مادری کردم..من درجریان آزمون آموزش پرورش نبودم. دیگه نمیشه ثبت نام کرد؟

    • جامعه شناسی گیلان به مهری گفت:

      خواخورجان. ایشالله خدا فرزندان تان را برایتان حفظ کند وفرزندانتان قدران زحمات شما باشند در آینده. هنوز ثبت نام آزمون آموزش و پرورش شروع نشده. آزمونش نیمه اول سال است.اگر ببینم تواین سایت اطلاع رسانی می کنم. مجری آزمون هم سازمان سنجش است

  31. بهار گفت:

    بچه ها یک رشته نون وآب دار که بتونیم بریم ارشد بدیم چیه؟ هر چند دیر اقدام کردم ولی خوب.

    • فائزه سادات مدرسی یزدی به بهار گفت:

      سلام بهار جان علوم تربیتی و مشاوره همیشه بازار کار داره . اگه کسی حوصله و اعصاب راحت داشته باشه هیچوقت دیر نیست.