مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

دانلود رایگان سوالات تست آزمون دکتری 93 مجموعه علوم تاریخی (2) کد 2108 (تاریخ ایران بعد از اسلام، تاریخ انقلاب، تاریخ محلی، تاریخ علم دوره اسلامی)

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دفترچه سوالات تست تخصصی رشته مجموعه علوم تاریخی (2) جهت دانلود رایگان خدمتتان تقدیم می گردد.

این رشته شامل تاریخ گرایش تاریخ ایران بعد از اسلام، تاریخ انقلاب اسلامی، تاریخ محلی، تاریخ علم دوره اسلامی است.

دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری مجموعه علوم تاریخی (2) 1393

کلید سوالات دفترچه سوالات کنکور دکترا مجموعه علوم تاریخی (2)

2108

ثبت‌نام
باخبرم کن!

125 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۷:۳۹ ب٫ظ

باسلام خدمت همه دوستان ارجمند رشته تاریخ
یه زمان با رتبه ۹۱۵ صرفاً تاریخ رو انتخاب کردم و تو ۶ ترم از شهید بهشتی لیسانس گرفتم و بدون اینکه حتی بکماه بخونم، ارشد اسلامی قبول شدم و بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ منبع رو واسه پایان نامم زیرو رو کردم…
اما حالا بعد ۱۰ سال هیچی از تاریخ تو ذهنم نیست؛ میخوام شروع کنم واسه دکتری ولی نمیدونم چه جوری و از کجا…

انوشیروان
مهر ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

سلام باید ابتدا طرح پرسش بکنی و سلسله ها رو روزنامه وار مطالعه بکنی،سعی کن بجای اینکه یک منبع رو چند بار بخونی از همون عنوان چند منبع رو بخونی تا به زوایای بحث مشرف بشی انشالا موفق باشی

شادی( تاریخ ایران)
تیر ۱۵, ۱۳۹۳ ۵:۵۵ ب٫ظ

سلام هما جان.

منتظرم از نتایج مصاحبه ات در دانشگاه های بهشتی و مدرس بشنوم. مممنون دوست من

به امید روزهای بهتر

بیتا
مرداد ۲۸, ۱۳۹۳ ۸:۱۷ ق٫ظ

سلام هما جان دوست دارم بدونم کجا قبول شدی .

ستاره
خرداد ۱۱, ۱۳۹۳ ۴:۵۸ ب٫ظ

سلام هما جان . ستاره ام دانشگاه اصفهان با هم آشنا شدیم. راستش من مصاحبه هام خیلی خوب بود. بر اساس مصاحبه باشه و مصاحبه رو در نظر بگیرن امیدوارم که پذیرفته بشم. یعنی اگه معیارهای دیگه مثل دانشچوی خودشون باشه رو در نظر نگیرن و اینکه از قبل مشخص نکرده باشند. شما مصاحبه تون خوب بود؟ میشه به مصاحبه امیدوار بود که بر اساس اون دانشجو رو بپذیرند؟

شادی( تاریخ ایران)
خرداد ۱۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

سلام ستاره جان. موفق باشی دوست من. اگه میشه لطفا رتبه و درصد هاتون رو برام می نویسید. من میخواهم برای سال آینده کنکور بدم. و درباره رزمه تون هم لطفا بفرمایید. ممنون از لطفتون.

ستاره
خرداد ۱۶, ۱۳۹۳ ۳:۴۴ ب٫ظ

سلام شادی جان. رتبه ام ۶۷ بود و درصدهام ۳۴ درصد تخصصی ۱۰ درصد زبان و ۵ درصد استعداد. رزومه ام هم یه علمی پژوهشی دارم که متاسفانه به مصاحبه ام نرسید بعد از مصاحبه ها هم تایید شد . ۱مقاله علمی ترویجی و ۹ مورد علمی تخصصی و سابقه تدریس.

هما
خرداد ۲۲, ۱۳۹۳ ۴:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

سلام ستاره جان.امیدوارم موفق باشی راستش با این روال سفارشی که من دیدم به هیچ چیز نمیشه امید داشت.ولی توکل به امید دهنده اصلی با رزومه ای که داری مطمئنا قبول میشی.من هم از مصاحبه ها چندان راضی نیستم و هفته دیگه هم بهشتی رو دارم.امیدوارم خداوند خودش لطفش رو شامل حالمون کنه

لیلا
خرداد ۸, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

سلام هما جان . من ۴ تا مقاله تخصصی و یه دونه ترویجی دارم . یعنی امتیاز من خیلی کم میشه؟ خوب شهری که ماهسیم به سختی کتاب پیدا میشه که بتونیم مقالاتمونو کامل کنیم.

هما(تاریخ ایران اسلامی)
خرداد ۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا

سلام لیلا جان.سعی کن حتما علمی پژوهشی چاپ کنی.متاسفانه دانشگاه تهران به علمی تخصصی اصلا امتیاز نمیده.بقیه دانشگاه ها هم امتیاز کمی میدن در حد بیست و پنج صدم

هما
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۳ ۵:۵۸ ب٫ظ

تجربیات مصاحبه برای بچه های تاریخ ایران اسلامی سلام دوستای عزیزم.امیدوارم هر کجا هستید موفق باشید. تو این مدت من سه مصاحبه رفتم.تران-خوارزمی-اصفهان تهران یک روز امتحان کتبی بود و یک روز شفاهی در کتبی هم زبان و هم عربی بود.تخصصی هم سه سوال و حدود ۴ساعت وقت. در مصاحبه شفاهی هم کسانی که مدرک زبان داشتند دیگه نیاز به زبان خوندن نبود.خیلی از مقالاتی هم که جای دیگه امتیاز داره تهران امتیاز نداد.مثل مقاله های علمی -تخصصی.یا سابقه تدریس. دانشگاه خوارزمی مصاحبه به صورت شفاهی بود.اصلا زبان و عربی نپرسیدن و فقط می پرسیدن چه میزان تسلط به زبان داری.بیشتر سوالها در مورد پایان نامه و فلسفه تاریخ بود که فلسفه براشون مهم بود.مقاله ها رو هم چک می کردند و در کل به نظرم گروه معقول و محترمی داشت و همه راضی از مصاحبه بودند.بر خلاف دانشگاه تهران که سلیقه ای برخورد می کردند. دانشگاه اصفهان هم امتحان کتبی داشت که سه سوال تخصصی بود و بعد هم مصاحبه شفاهی که باید تک تک به اتاق هر استادی جداگانه می رفتیم.اونجا هم دکتر نورایی زبان و تاریخ معاصر می پرسید.عربی هم شفاهی می پرسیدن.فلسفه تاریخ و تاریخنگاری هم از مباحث مهم بود.مدارک رو هم به صورت کلی چک می کردند و سریع و بدون هیچ دقتی امتیاز می دادند.با اینکه بر عکس بقیه دانشگاهها گفته بودند سه توصیه نامه حتی نگاه هم نکردند.که آدم احساس بدی می کرد و فکر میکرد همه چیز اینجا هم از قبل تعیین شده است که واقعا امیدوارم اینطور نباشه. دوستانی که می… ادامه نظر»

شادی( تاریخ ایران)
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  هما

ممنون از شما هما جون.

امیدوارم بهترین جایی که میشه و می تونی قبول بشی دوست من

به امید روزهای خوی برای همه

هما(تاریخ ایران اسلامی)
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۳ ۹:۵۴ ب٫ظ

ممنون شادی جان و با آرزوی بهترین ها برای شما

شادی( تاریخ ایران)
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  هما

ممنون هما جون.

میشه لطفا بگید سوالات کتبی دانشگاه تهران درباره چه موضوعاتی بود؟ دانشگاه اصفهان چطور ؟

و اینکه سوالات شفاهی حول چه موضوعاتی بود ؟

ممنون

هما(تاریخ ایران اسلامی)
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۳ ۹:۵۹ ب٫ظ

سوالات شفاهی دانشگاه تهران بیشتر در مورد پایان نامه بود.البته از من فکر کنم نعیمی بود که خواست سالهای ۱۳۲۰تا ۱۳۳۲ رو تحلیل کنم و نقش قدرتهای خارجی در ختم غائله آذربایجان رو توضیح بدم.تو اصفهان هم از منابع تاریخی عصر مغول،زمینه های شکل گیری قرارداد۱۹۱۹ هم پرسیدن.برای تاریخ میانه هم در مورد نایمانها،ارتباط ایلخانان با اردوی زرین و نحوه مسلمان شدن برکه سوال کردند.همین طور در مورد غوریان هم پرسیدند.سوالات کتب دو دانشگاه رو هم در بخش تجربیات مصاحبه دکترا نوشتم.

شادی( تاریخ ایران)
خرداد ۱, ۱۳۹۳ ۱:۱۵ ب٫ظ

ممنون هما جون .
راستی استادا برات آشنا بودن ؟

دکتر رحمانیان یا دکتر حضرتی یا زرین کوب اینا نبودن تو دانشگاه تهران ؟

هما(تاریخ ایران اسلامی)
خرداد ۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۴ ب٫ظ

دکتر رحمانیان که نبود تو جلسه شنیدم آخرهای مصاحبه اومده.زرین کوب رو هم به چهره نمی شناسم ولی حضرتی هم نبود

هادی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۴:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  هما

آیا همه کسانی که اونجا بودن مقاله داشتند؟

شادی( تاریخ ایران)
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

هما جان . امیدوارم در مصاحبه ات موفق باشی دوست من

به امید روزهای خوب برای همه

لیلا
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۸:۴۹ ب٫ظ

هما جان رزومه ات چه جوری ؟ میشه بگی؟ مرسی

هما(تاریخ ایران اسلامی)
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

من حدود ۱۸ مقاله دارم-
دو علمی تخصصی
سه تا همایش که دو تاش بین المللی هست.دو تا علمی-پژوهشی
۶تا مدخل برای دانشنامه جهان اسلام
۵تا برای دانشنامه زنان که داره چاپ میشه و گواهی انتشارت کتاب رو تو مصاحبه با خودم می برم
البته یکی هم برای مجله الکترونیکی دوران نوشتم

شادی( تاریخ ایران)
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

از مهربونی هات ممنون هما جون

من رتبه ام ۲۵۴ شد و برای نوبت دوم و پیام نور مجازم. زیاد نخونده بودم و در کل راضی ام.
حالا نمی دونم پیام نور رو انتخاب کنمو وبرم یا یک سال دیگه بمونمو و خوب بخونم و رزومه مو قوی کنم و مدرک زبانم رو بگیرم.
اطرافیانم میگن شاید سال بعد اوضاع از این بدتر شد و از امسال هم رتبه ات پایین تر شد اونوقت یک سال وقتت رفت.
حالا نظر شما چیه ؟
من اگه واقعا بخونم می دونم که می تونم… ولی نگران رزومه هستم . که نتونم خوب جمع و جورش کنم.
لطفا دراین مورد هم راهتنایی ام کنید . اگه دفتر مجله ای رو میشناشید که زودتر چاپ می کنه بهم معرفی کنید . ممنون

راستی به نظر شما نوبت دوم دانشگاه های دور رو بزنم شاید به مصاحبه دعوت شدم و تجربه ای برام باشه ؟ یا نه اصلا انتخاب رشته نکنم. مرسی از راهنمایی تون

هما_تاریخ ایران)
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۳:۴۱ ب٫ظ

شادی جان اگر نظر من رو بخواهید من می گم بخونید.چون هزینه واقعا بالاست.راستش با مجلات آشنایی خاصی ندارم.من خودم یک سال و نیم پیش یه مقاله واسه پژوهشگاه فرستادم هنوز در دست داوری هست.به شرایط و موقعیت خودت نگاه کن و تصمیم بگیر.

بیتا
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۳ ۹:۰۴ ق٫ظ

هما جان سلام . امیدوارم خوب باشی. هما جان اگر کامنت شدی خواهشا مینویسی که برای کجا دعوت به مصاحبه شدی و برای ما ها که برای سال بعد موندیم لطف میکنید بعد از مصاحبه از تجربه و سوالاتی که میپرسند و از رزومه ات بنویسی ممنونت میشیم. آخه تا حالا که خیلی کمکمان کردی.

بیتا
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۳ ۲:۰۲ ب٫ظ

هما جان . کاش سری هم به این وب سایت میزدی. واقعا توصیه هات و تجربه هات خیلی دستگیر ما میشه. تو رو خدا اگر کامنت شدی . پاسخی برای ما بذار

هما(تاریخ ایران اسلامی)
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

سلام بیتا جان .شرمنده که دیر جواب دادم.من ۵انتخاب اول رو دعوت شدم.تهران-مدرس-بهشتی-اصفهان-خوارزمی-چشم حتما بعد از چند مصاحبه اول که فرصت پیدا کردم همه چیزهایی که دستگیرم شده براتون می ذارم.برام دعا کنید .اصلا آمادگی مصاحبه رو ندارم و فکر نمی کردم اینقدر زود باشه.حتما تو این صفحه پیام می ذارم.به نظر من اگر شاغل یا متاهل هستید چون یه جوری زمان کمی دارید از همین حالا شروع کنید.موفق باشید

بیتا
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۳ ۸:۱۸ ق٫ظ

هما جان . واقعا ممنون که اینقدر از خود گذشتگی داری. کمتر کسی مثل شما صادقانه راهنمایی میکند. من در یک شهر دور افتاده از اخبار و اطلاعات به دورم. تجربیات شما راهگشای من خواهد بود. من عاشق درس خوندن و رشته ام هستم و امیدوارم مثل شما موفق شوم.

بیتا
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۳ ۸:۱۹ ق٫ظ

هما جان . رزومه ات خوبه ؟ مقاله پژوهشی چند تا داشته باشیم خوبه ؟

شادی
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۳ ۳:۵۳ ب٫ظ

موفق باشی دوست من

حسن تاریخ ایران اسلامی
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

دوست عزیزارزش یک سال خوندن رو داره من خودم رتبه ۱۲۹آوردم ولی تصمیم دارم از نو شروع کنم چون هزینه شبانه وپیام نور سرسام آوره

حسن تاریخ ایران اسلامی
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

سلام ارزش یکسال خوندن رو داره چون هزینه شبانه و پیام نور سرسام آورهمن رتبم ۱۲۹ شده وبشخصه فقط روزانه رو انتخاب رشته کردم

نادر شاه
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۳ ۱:۵۹ ب٫ظ

سلام حسن آقا شما احتمالا از بپه های پیام نور تهران نیستی ؟ اهل زنجان ؟

هما_تاریخ ایران)
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۵:۱۳ ب٫ظ

دوستان یه نکته مهم برای عزیزانی که می خوان برای سال بعد تلاش کنند.در خواندن و خلاصه برداری هم به جزئیات و هم به موارد تحلیلی توجه کنید.قبل از خوندن حتما سوالات ۴سال رو نگاه کنید تا بدونید به چه شیوه باید بخونید.و هم زمان با خوندن ۳سال قبل که کلید نداره.خودتون از منابع جواب ها رو پیدا کنید.به این فکر کنید که ممکنه از هر مورد بی ربط و بی اهمیتی سوال بدن.این باعث میشه دقت مطالعه بره بالا.شاید ساله دیگه بیشتر تحلیلی بدن.چون امسال خیلی ها از این همه جزئی دادن شاکی بودن.البته به نظر من منطقی بود.تا صفویه واقعا سوالها در حد کارشناسی بود و ما بقی هم در حد ارشد.چیزی که دفترچه هم میگه.

بیتا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۳ ۸:۱۳ ق٫ظ

هما جان از کتاب های کاتوزیان کدام آثارش رو خوندید ؟ ممنون میشم . آخه خیلی زیادند. اگر راهنمایی کنید خیلی لطف میکنید.

هما(تاریخ ایران اسلامی)
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

بیتا جان من تمام آثارش رو خوندم.ولی مهمترین اقتصاد سیاسی و تضاد دولت و ملت هستش.چون بقیه کتابها تکرار همین نظریات تضاد دولت و ملت هستش

هما_تاریخ ایران)
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۴:۵۸ ب٫ظ

سلام دوستان.من منابعی رو که خوندم براتون می ذارم.هرچند که تا موفقیت خودم هنوز فاصله زیاده.ولی انتقال تجارب مطمئنا مفیده. ۱-تمام کتابهای مربوط به تاریخ ایران اسلامی و فلسفه تاریخ و تاریخنگاری انتشارات سمت ۲- تمام کتابهای کمبریج مربوط به تاریخ ایران اسلامی ۳-تمام آثار کاتوزیان ۴-کتابهای آبراهامیان و فوران فلسفه تاریخ نوذری دو کتاب فلسفه تاریخ استنفورد فلسفه تاریخ والش و سروش گفتگوهایی در باب تاریخ ماله انتشارات پژوهشکده اسلام کتاب مغول و قرون نخستین اسلامی اشپولر عصر زرین فرای کتاب مغول عباس اقبال کتاب قاجار شمیم منبع شناسی بیات تاریخنگاری آژند تاریخنگاری:گرد آورنده ناجی سه جلد خلاصه های وزین باید تو وبلاگش برید و از خودش بخرید کتاب ارشد پوران پژوهش از وزین کتاب ارشد مدرسان شریف واسه استعداد کتابهای مدرسان شریف ماهان و انتشارات فرهنگ.مدرسان شریف از همه بهتره.من مباحث رو در هر سه کتاب دنبال می کردم. سعی کنید حتما خلاصه کنید.خلاصه های خودتون مطمئنا از هر خلاصهای بهتره.من این کتابها رو نه در طی یک ماه بلکه چون آزمون سال قبل رو هم جدی شرکت کرده بودم قسمتی رو اون زمان خونده بودم.بعضی کتابها مثل فوران و آبراهامیان رو نزدیک امتحان دوباره خوندم.خلاصه برای هر سلسله سعی کنید از چند منبع استفاده کنید.تاریخ فراره و باید تکرار بشه.این نحوه خوندن من بود و تو مرحله اول ازش نتیجه گرفتم.امیدوارم اگر کسی می خواد بخونه به دردش بخوره.دوستان به نظر من تو رشته تاریخ فقط به روزانه فکر کنید.و تلاش کنید.من با این که شاغل بودم روزی ۱۰ساعت هم میشد که بخونم.ولی میانگین کلی برای ۷ماه… ادامه نظر»

آراز
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۹:۳۰ ب٫ظ

سلام به دوستان
هما خانم بسیار ممنونم از اطلاعات مفیدتون .
براتون آرزوی موفقیت دارم .
یه سوال :
میشه بفرمایید بیشتر درصدهاتون با توجه به منابعی که خوندید برای کدوم دوره تاریخی بود .
یعنی بیشتر کدوم برهه ی تاریخی رو مسلط بودید؟

هما(تاریخ ایران اسلامی)
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  آراز

ممنون دوست خوبم.تقریبا فقط رو منابع چون زیاد بودند تسلط نداشتم که خوشبختانه سوال هم زیاد ندادند.فلسفه هم چندان مسلط نبودم ولی سوالات منطقی بود و تقریبا خوب جواب دادم.ولی بیشترین تسلط روی معاصر داشتم.ولی به نظرم تسلط ۷۰ درصدی روی همه قسمت ها مهمه.چون ممکنه هر سال یه قسمت پررنگ تر بشه و عدم تسلط باعث ضربه بشه.تجربه خودم رو میگم تو آزمون سال قبل اصلا فلسفه نخوندم به اعتماد سال ۹۱ که ۵سوال داده بودند.در حالی که در آزمون ۹۲ حدود ۱۴سوال فلسفه بود و من چیزی بلد نبودم

حسن تاریخ ایران اسلامی
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

هما خانم به نظرتون خوندن منابع زیاد باعث سردرگمی نمی شه چون من خودم بیشتر منابعی که معرفی کردیدمطالعه کرده بودم ولی احساس می کردم بس که منابع زیاد فراموش میکنم

هما_تاریخ ایران)
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۳ ۵:۴۱ ب٫ظ

سلام.در مورد من اینطوری نبود.چون هر منبع یه نوع تکرار بود برام و تکرار مطلب باعث تثبیت میشد.البته هر کس باید بر اساس توانایی و وقتش سرمایه گذاری کنه.امیدوارم هر تصمیمی می گیرید موفق باشید.

هما(تاریخ ایران اسلامی)
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۵:۰۶ ب٫ظ

سلام به همه ی دوستای عزیزم.امیدوارم همه نتیجه خوبی بگیرید.ستاره جان بهت تبریک میگم.مطمئنا امیدی هست.یکی از بچه ها پارسال با ۷۰ تو تکمیل ظرفیت اصفهان قبول شد.البته چون فقط هدفش اصفهان بود.امسال بیشتر دعوت میشن و چون ۷۰ درصد تو مصاحبه مشخص میشه مطمئن باش امید هست.من رتبه ام ۶شده.درصدام ۲۶ درصد استعداد.۴۵ درصد تخصصی.زبان هم صفر.معدل موثر هم ۱۸ برام منظور شده.چشم تو فرصت مناسب منایع رو می ذارم.ولی مطمئن باشید چیزی غیر از همون منابع آشنا نخوندم.ولی هم جزئی و هم تحلیلی خوندم و خلاصه برداشتم.همه اونهایی که مجاز میشیم مطمئن باشید مسیر سختی در پیش داریم.و من خودم موندم با مدرک نداشته زبان باید چیکار کنم؟

ستاره
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۸:۳۷ ب٫ظ

بهت تبریک میگم ان شالله که همیشه موفق باشید. تا اونجایی که من فهمیدم شما خانم بسیار دلسوزی هستید مملکت ما به انسانهای مثل شما احتیاج داره . برای من هم دعا کنید به مصاحبه دعوت شم.

ستاره
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۸:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

من یه مدرک آزمون تافل دانشگاه تهران مربوط به سال ۸۸ دارم . در صورت دعوت به مصاحبه به دردی میخوره؟

هما(تاریخ ایران اسلامی)
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۹:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

ممنون خانم.ظرفیت روزانه ۶۵ نفر هست مطمئن باش چند جا دعوت می شی خودت رو ثابت کنی کار تمومه.در مورد مدرک زبان هم فقط دو سال اعتبار لحاظ میشه ولی داشتی نشون بدی درسته امتیازی نداره ولی شاید تاثیر روانی داشته باشهوهرچند که فقط دانشگاه تهران قبول می کنه

بیتا
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

هما جان ضمن عرض تبریک . من با رتبه ۳۲۴ آیا برای پیام نور دعوت به مصاحبه میشم. اخه فارغ التحصیل پیامنور هستم. شاید در مصاحبه امیدی باشد.

هما(تاریخ ایران اسلامی)
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  بیتا

سلام بیتا جان.ممنون واقعا اطلاعی ندارم.ولی انتخاب کن.احتمالش هر چی باشه به امتحان کردنش می ارزه.

بیتا
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۸:۳۳ ق٫ظ

هما جان پردیس اعتبارش بیشتره یا پیام نور ؟

هما_تاریخ ایران)
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۵:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

عزیزم اگر پردیس دانشگاههای تهران باشه مطمئنا اعتبار بیشتری داره.ولی اگر نظر من رو بخوای دوباره تلاش کن.من پارسال تو شرایط شما بودم.می خواستم برم پیام نور.بعد از کلی مشورت و فکر خودم به این نتیجه رسیدم که رفتن اشتباهه.هر چند شاغل بودم و همه می گفتند برو.من عاشق این رشته هستم و فقط صرفا برای مدرک نمی خونم.حتی اگر دوباره موفق نشم تلاش می کنم.چون تو ایران با این هزینه وحشتناک و بازار کار نامناسب .این هزینه ای که کنب جواب نمیده.البته باز به شرایط و موقعیت مالی شما هم بستگی داره.امیدوارم هر تصمیمی میگیرید موفق باشید

بیتا
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۸:۳۶ ق٫ظ

هما جان در یک فرصت مناسب خیلی لطف میکنی اگر منابعی رو که خوندی بنویسی .البته من کتاب جان فوران و ابراهامیان و راجر سیوری و قاجار شمیم رو ریز ریز خلاصه کرده بودم اما اگر منابع غیر اینها خوندی میشه برای کمک به ما بنویسی و مطمینم که چون انسان نوع دوستی هستی اینکار رو میکنی . متشکرم

زهرا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۱۷ ق٫ظ

سلام خانم هما راهنمایی میخوام ازتون

ستاره
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۴:۵۷ ب٫ظ

بچه ها رتبه های شما چطور شده؟ من رتبه ام ۶۷ شده . امیدی هست به مصاحبه دعوت بشم؟؟؟؟
هما جان شما که درصدات از همه ما بهتر بود رتبه ات چند؟

ستاره
فروردین ۷, ۱۳۹۳ ۸:۵۴ ب٫ظ

سلام به همکی سال نوتون مبارک
قبلا درصدهام رو قبلا نوشتم تخصصی ۳۳ استعداد ۲ و زبان ۱۶
هما خانم میانکین من جند میشه؟ میانکین جطور محاسبه می کنید؟ مرسی اکه بنویسید بر اساس نمرات بارسال من رتبه ام جند میشه خیلی نکرانم

هما(تاریخ ایران اسلامی)
فروردین ۸, ۱۳۹۳ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

سلام ستاره جان.برای به دست آوردن میانگین ۴برابر درصد تخصصی +درصد زبان+درصد اسستعداد حاصل را تقسیم بر شش می کنیم.میانگین شما اگر اشتباه نکنم ۲۵ می شود.من از نمرات پارسال اطلاع خاصی ندارم.ممن.ن میشم اگر اطلاع خاصی دارید بزارید.فقط دوست خودم که رتبه ۲۵ آورد تخصصی ۳۳ درصد زده بود.زبان و استعداد هم حدود ۳۶ درصد.که میانگینش حدود ۳۵ می شد.البته برای سال قبل با ضریب زبان دو و نداشتن نمره منفی.باید دید دیگران چطور امتحان دادند.میانگین امسال من هم حدود ۳۶ میشه.البته معدل هم تاثیر داره.هر اتفاقی ممکنه بیفته.اگر ده نفر هم بالای ۶۰ درصد زده باشند.مطمئنا رو کل آزمون تاثیر میذاره اگر از کسی اطلاعی دارید حتما بذارید.موفق باشید و به خدا توکل کنید

هما(تاریخ ایران اسلامی)
فروردین ۸, ۱۳۹۳ ۵:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

البته خودم پارسال با میانگین ۲۰ رتبه ۱۶۱ رو آوردم.که امیدوارم امسال حدااقل زیر ۵۰ بشم.

ستاره
فروردین ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۲ ق٫ظ

ممنون عزیزم لطف کردی باسخ دادید سه سال دارم شرکت می کنم هر سال هم خوندم نمی دونم جرا این دکتری جنین سدی شده برام ان شاالله شما موفق باشید خدا به ما هم کمک کنه متاسفانه من از کسی خبر ندارم همه دوستام دیکه ازمون شرکت نکردند بیشترشون شاغلند دیکه دکتری رو مثل ما برای اشتغال نمی خوان

هما
فروردین ۱۰, ۱۳۹۳ ۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

منم هر چهار سال رو شرکت کردم.ولی دو سال اول نخونده سر جلسه میرفتم.پارسال هم با اینکه خونده بودم با همون چند سوال اول شکه شدم واز لج خیلی رو با شک زدم که اگر نمیزدم.مطمئنا همون پارسال رتبه مناسبی می آوردم.مخصوصا که زبان هم نمره منفی نداشت.امسال هم فقط خدا میدونه چی میشه.مطمئن باش همه در شراط یکسانی هستیم و این کنکور برای همه کابوس شده.اینطور که به نظر می یاد بچه های تاریخ نسبت به پارسال کمتر شرکت کردند.وامیدوارم هر چی پیش می یاد برای همه خوب باشه.وششما هم موفق باشید.

بیتا
فروردین ۱۸, ۱۳۹۳ ۸:۱۵ ق٫ظ

سلام.بچه ها . با امید اینکه هر کسی که زحمت کشیده مزد زحماتش رو ببینه . هفته آینده نتیجه اعلام میشه به نظر شما سازمان سنجش که اعلام کرده کلید نهایی رو همزمان با نتیجه ها اعلام میشود امیدی هست بعضی از سوالایی که قطعا از داخل کتابها جوابشونو پیدا کرده بودم رو اصلاح کنند.

mahsa(تاریخ ایران)
فروردین ۷, ۱۳۹۳ ۶:۰۵ ب٫ظ

سلام هماجان من روزی ۱۱ساعت می خوندم.ولی خیلی بی دقتی کردم به امیدخداشماامسال تک رقمی هستین باآرزوی موفقیت

هما
فروردین ۷, ۱۳۹۳ ۶:۴۵ ب٫ظ

عزیزم هیچ چیز مشخص نیست.صبور باش و به خدا توکل کن.نگفتی تخصص رو چند درصد زدی؟از بقیه بچه های تاریخ اطلاعی نداری؟من که بیشتر از ده نفر رو نتونستم پیدا کنم.اگر از کسی اطلاع داری برای اطلاع بقیه هم بذار.من دعا می کنم هر کس امثال شما و من وقت گذاشته حتما نتیجه بگیره

بیتا
فروردین ۱۸, ۱۳۹۳ ۹:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  هما

هما جان سلام- به نظر شما با ۱۷ درصد تخصصی امید به دعوت به مصاحبه هست

هما
فروردین ۱۸, ۱۳۹۳ ۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

عزیزم بقیه درصدات چطوره؟ من خودم پارسال با میانگین ۲۰فقط واسه پیام نور دعوت شدم که نرفتم.امسال واقعا چیزی معلوم نیست.فقط امیدوارم کلیدا اصلاح بشه

بیتا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  هما

هما جان . سلام . امروز مزد زحمتتات رو میگیری . به خدا منم خیلی زحمت کشیدم. التماس دعا دارم. هما جان خواهشی دارم بعد از اعلام نتایج کامنت بذار و منابعی که خوندی البته مهم هاشو بنویس. قربانت بیتا

هما
فروردین ۵, ۱۳۹۳ ۶:۰۳ ب٫ظ

سلام به همه دوستان عزیز و تبریک آغاز سال نو. امیدوارم سالی پر از شادی و کامیابی رو در پیش رو داشته باشید.الان همه ی اونهایی که برای این آزمون زحمت کشیدن به نوعی در انتظار و استرس به سر می برند.و امیدوارم این روزهای طولانی زودتر تموم بشه و هر کس تکلیفه خودش رو بدونه.دوستان به نظر من کلیدی اصلاح نخواهد شد.چون وقتی برای این کار نیست و اصلاح کلید یعنی اعتراف به اشتباه که من بعید می دونم سنجش و طراحان سوالش زیر بار اون برن.به نظر من اگر همه کسایی که خوندن تو همین میانگین ۴۰درصد باشند.باید به رتبه مناسب فکر کنند و هر چه زودتر برای مصاحبه آماده بشند.که اولین قدم در اون گرفتن مدرک زبان هستش.موفق باشید

mahsa(تاریخ ایران)
فروردین ۱, ۱۳۹۳ ۴:۴۴ ب٫ظ

سلام دوستان من واقعاافسردگی گرفتم زندگی برام بی معنی شده ۲ساله دارم شب وروزمی خونم ولی بااین سوالهای جواب سلیقه ای هیچ نتیجه ای نمی گیرم شما بگیدچیکارکنم؟

هما
فروردین ۵, ۱۳۹۳ ۶:۰۵ ب٫ظ

مهسا جان با تبریک سال نو.مطمئن باش از حدود۱۶۰۰نفر شرکت کننده در این آزمون تو رشته تاریخ۱۴۰۰نفر چند ساله دارن امتحان میدن.همه مثل همیم.توکلت به خدا باشه.راستی درصدات چند شده؟

شادی (تاریخ ایران)
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۹ ب٫ظ

سلام

پس شماها اینجایید .

مدام می پرسیدم تاریخی ها کجان که حالا پیدادتون کردم.

ولی چقدر کمیم.

راستی بچه ها شما چطور درصد می گیرید ؟

سارا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۴:۵۵ ب٫ظ

واسه اختصاصی هر سوال درست ۱/۱ درصد. البته یادتون باشه هر سه تا سوال غلط هم یه سوال درستو حذف میکنه.

لطفا راهنمایی کنید
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۴ ب٫ظ

سلام دوستان .

من جاهای دیگه پیام میگذاشتم و اینجا نیومدم. منم تقریبا خونده بودم ولی سوالا خیلی کلیشه ای بود و اگار عمدا ز مباحث مهم سوال نیومده بود!

فکر کنم تخصصی رو حدود ۲۵ یا ۳۰ درصد بزنم.
زبان رو ده درصد . استعداد رو بیست درصد . البته با این شیوه ای که من درصد میگیرم . لطفا شما بگین چطور درصد می گیرید ؟

خیلی ها حتی راحت میانگینشون رو هم در میارن.

ولی واقعا خیلی بچه های تاریخ اران اسلامی تو این سایت کم اند.

هما
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۲:۲۵ ب٫ظ

اینطورکه معلومه همه یا این کلیدا حدود ۴۰ درصد زدند.واگر همه ی اونهایی که خوندن اینطوری باشند باید امیدوار بود.برای درصد گرفتن آقا پیام تو نظرات کلید آزمون نحوه ی درصد گیری و میانگین رو گذاشته ولی باز هم در کل باید دید دیگران چیکار کردن.

سارا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۵:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  هما

چهل درصدو شما زدین هماجان اکثرا بین بیست تا سی ان

هما
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۵:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

من که تو این چند روز به هر کس و هر جایی که ممکن بود زنگ زدم ولی بیشتر از ده نفر نتونستم آمار بگیرم.با آمار کم قضاوت سخته و این انتظار وسپری شدن فروردین طولانی هم سخت تر.ولی امیدوارم خدا برای همه بهترینها رو مقدر کنه

سارا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  هما

انشاله خدا برا هرکی که زحمت کشیده بهترین نتیجه را رقم بزنه

ستاره
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۷:۳۱ ب٫ظ

بجه ها در صورت اعتراض به کلید سوالات وارد سایت سارمان سنجش شوید بعد لینک سیسیتم باسخکویی در اونجا عضو سایت می شوید و بعد می تونید بیامتون رو بنویسید من این کارو کردم و اعتراض دادم

وحید
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۳:۲۸ ب٫ظ

من با حساب درصد چهل به بالا الان ۱۵ میارم استعداد۱۴ و زبان ۳ من خیلی خوندم ولی تفاوتی با پارسال ندارم

سارا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۴:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

امسال انگار وضع همه همینه. آقا وحید شما کدوم دانشگاه بودین؟

هما
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۲:۰۶ ب٫ظ

سارا خانم منم ۸ماه خوندم.منظورم این نبود که شما نخوندید.منظورم این بود که باید حداقل ۲۰۰نفر از اونهایی رو که خوندن رو باید دید چیکار کردن.امید به خدا داشته باشیم.به قول خودتون و واقعیت جامعه با دکترا هم همه بیکاریم.و شاید تحمل این شرایط از تحمل دکتر شدن و بیکار موندن بهتر باشه!

سارا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  هما

خدا به فریادمون برسه واقعا

هما
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

سلام بچه ها.اگر میانگینی از بچه های سال قبل و بخصوص ۹۱دارید بزارید.به نظر من تجدید نظر در کلید ماله رشته هایی میشه که اعتراض توش زیاد باشه نه رشته ما که با وجود تعداد زیاد شرکت کننده تو چین سایتی هم خبری ازشون نیست چه برسه به اینکه بخوان اعتراض بذارند.تو آماری که من تو این چند روز ا حدود ده نفر به دست آروردم کسی بالای ۵۰ نزده و همه تقریبا تو رنج۳۰ و۳۵ درصد تخصصی زدن.شما هم اگر اطلاعاتی داشتید دوستان لطفا بزارید.

سارا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  هما

سلام هماجان. اطلاعاتی که از بچه ها گرفتی مال بچه هایی که خوندن یا بدون مطالعه امتحان دادن؟ منم اطلاعاتی که گرفتم همه بین بیست تا سی بودن خیلیا هم حتی زیر بیست.

هما
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام سارا جان همه میگفتن خوندن.شما چی؟اطلاعات ماله بچه هایی است که مطالعه داشتند؟

سارا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  هما

منم خیر سرم خونده بودم ولی اصلا فرصت نکردم مرور کنم

سارا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  هما

اطلاعات منم مال بچه هاییه که خوندن. پارسال بچه ها با بیست و پنج درصد تخصصی اصفهان قبول شدن

سارا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  هما

هماجان شما اگر خبر تازه ای بدست اوردی برا ما هم کامنت بذار. مرسییییییی

بیتا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  هما

هما جان . ای کاش بچه ها به سوالات یا کلید ها اعتراض میکردند. خوش به حالت که ۴۹ درصد تخصصی زدی.حتما قبول میشی من با ۱۷ درصد امیدی ندارم.به خدا شش ماه درس خوندم.نمی دانم چه کنم .

هما
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

من هم با حساب خودم ۶۵ درصد تخصصی زده بودم.من تمام سرمایه گذاریم رو تخصصی بود والان منم یه جورایی باختم .منم پارسال تو شرایط شما بودم و امسال هم فشار دو چندان شده.امیدوارم خدا خودش به فریادمون برسه .حتی دیشب هم خواب این مداد نرم سیاه پر رنگ رو که زندگی ما رو سیه کرده میدیدم.منم تو استرسم و همه مل هم هستیم.به قول بعضی ها امسال کنکوری ها عید ندارند!

شادی (تاریخ ایران)
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  هما

منم مثل شما فکر می کردم لااقل بالای ۴۰ بزنم ولی می بینم که با این کلید سوالا حدودا شاید ۲۵ درصد شدم.

ولی باز بستگی به درصدای نفرات اول داره . اگه اونا هم بد داده باشن … خب به نسبت ضرایب پایین میاد

سارا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۵:۰۲ ب٫ظ

دقیقا مننم همین فکرو میکردم اما الان بین بیست و پنج تا سی درصد شدم. البته منم خونده بودم ولی طبق سوالای سال قبل یعنی رو اون روال کتاب خونده بودم اما خب سوالات امسال گرچه راحت بودن ولی استاندارد نبودن و همین باعث شده هممون انتظار درصد بالا داشته باشیم اما الان نتیجه عکس شده. تقریبا نصف سوالات دوتا پاسخ درست داشته که نهایت بی سوادی و حواس پرتی طراح سوالو نشون میده.

سارا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  هما

من اعتراضمو واسه سازمان سنجش واسه اصلاح کلید سوالات فرستادم. شماهم اینکارو بکنید

وحید
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۹:۲۴ ب٫ظ

من هم واقعا خیلی از سوالهایی که مطمئن بودم درسته اشتباه بودند و سوالهایی که شک داشتم درست از آب دراومدند . مطمئنا کلیدها اشتباهه . ای کاش یک تجدید نظری تو کلیدها می شد .

سارا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

آقا وحید شما درصداتون چطور بود؟

سلام
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۷:۵۳ ب٫ظ

در صدهام ۳۳ درصد تخصصی \۲ درصد استعداد\ ربان ۱۶درصد به نظرتون رتبه ی من جند می شه واقعا امیدی هست.؟

سارا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  سلام

فعلا همه چی ممکنه سلام جان نباید نا امید بود چون از وضعیت بقیه خبر نداریم

هما
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۴۱ ب٫ظ

بچه ها در مورد کد دفترچه حتما دقت کنید .من پیام بقیه رشته ها رو هم که میخونم همه شاکی اند.من خودم دفترچه ها fبود .کلیدها بر اساس دفترچه ها فرق میکنه.راستی چرا بچه های تاریخ ایران اینقدر کمند.پارسال۱۵۰۰ نفر شرکت کرده بودند.با این افزایش۱۶۰۰ رو در نظر بگیریم.نمیدونم چرا اینقدر کم نظر میذارن.بچه ها از هرکس خبری به دستتون اومد همین جا بزارید.تا یه میانگین کلی به دستمون بیاد.

سارا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۷:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  هما

کد دفترچه فقط واسه عمومیا هستش تخصصی همه یه جورن

سارا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  هما

هماجان گفتید آقای وزین گفته امسال همه چی فرق میکنه منظورشون چیه؟

هما(تاریخ ایران اسلامی)
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

می گفت چون ضریب زبان یکه رو درصدهای پارسال نمیشه مقایسه کرد و میزان سختی و راحتی امتحان هم تاثیرگذاره.به نظر من هم باید دید از جامعه آماری حداقل ۵۰۰ نفرش چیکار کردن تا بتونیم قضاوت کنیم

بیتا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

هما جان اگه الان کانکتی . میشه بگی کدوم دانشگاه مدرک ارشدت رو گرفتی . هما خانم به نظرت با ۱۷ درصد تخصصی مجاز میشم

هما
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

بیتا جان ارشد رو الزهرا خوندم که متاسفانه امسال تاریخ ایران برنمی داره

هما
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

بیتا جان امید داشته باش واقعا باید فهمید اونهایی که خوب خوندن چیکار کردن

سارا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

هما خانوم یه چیزی میگی ها؟ خوب خوندن یعنی چی؟ خب ما همه شش ماهه کار و زندگیمونو گذاشتیم فقط درس خوندیم الانم نتیجه این شده؟ تازه بنظرم اگ دکتری هم قبول بشیم هیچی حل نمیشه حتی یه ساعت کلاس حق التدریس هم بهمون نمیدن. دوستای من همه دکتران و همه بیکار

پویا
آذر ۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام دوستان تو دوماه مخام بخونم ( بهترین مناابع تاریخ ایران که بیشترین سوال ازشون میاد برام مبگین)

لیدا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۰۲ ب٫ظ

بچه ها من بعد از امتحان درصدی بالای چهل می اوردم ولی با این کلیدها به پانزده هم نمی رسم به نظر من هم کلیدها اشکال داره .ما باید دردهامونو به کی بگیم . بعد از این همه مدت که از زندگیم و بچه هام و خیلی از دلخوشیهای زندگیم زدم و درس خوندم درصد امسالم باز مثل پارسال میشه با این کلیدی که گذاشتند . واقعا چرا اینقدر اذیتمون می کنند . از دیروز فقط اشک میریزم .

سارا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  لیدا

با این اوصاف حدس میزنید درصدای درسا واسه قبولی شبیه پارسال باشه؟

هما
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سارا جان باید کل جامعه آماری رو در نظر گرفت.و باید دید بقیه چیکار کردن.ولی با توجه به اینکه حداقل نصفه سوالات راحت بود.نمیشه بر اساس سال قبل قضاوت کرد باید منتظر نتایج شد.

سارا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۷:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  هما

نه عزیزم اینطورم نیستت گرچه سوالا راحت بود ولی قبول کنید که هر سوال دوتا جواب درست داشت من خودم چهار پنج نفرو میشناسم که با اینکه چندین ماه خوندن درصدشون به بیست هم نمیرسه. انگار شانس بیشتر از خوندن جوابگوه. شما هم اگر اطلاعی از دوستانتون از دانشگاهای مختلف دارید بذارید. ممنون هماجان

هما
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۷:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

ما سه نفر بودیم که با هم میخوندیم.اون دو نفر هم درصد زیر ۳۰آوردن.اگر اینطور باشه وهمه بچه ها درصد هاشون اینطوری باشه.میشه گفت مثل پارسال آزمون رو باید سخت حساب کرد.منم خیلی از سوالاتی که با اطمینان زدم اشتباه در اومده مخصوصا سوالهای تحلیلی

بیتا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  لیدا

ن شش ماهه همه زندگیمو کنار گذاشتم .چسپیدم به درس. اما بعد از دیدن کلید ها واقعا شکه شدم . تقریبا نصف سولات دوتا پاسخ درست داشت . اخه ما چکار باید بکنیم . دردمان را به کی بگیم .لیدا جان منم بعد از امتحان به کتابها مراجعه کردم . تقریبا مثل شما ضریب چهل رو حساب میکردم . اما حالا اختصاصی ۱۷ درصد زدم. بعد از شش ماه درس خوندن روزی پنج ساعت . با کار و بچه و … همه زندگیم رو گذاشتم اما… ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته که فقط دو ماه درس خوندم فقط شش درصد بیشتر زدم. دارم دیوانه میشم …. کاش همه بچه ها به سنجش در خصوص سوالات غیر استاندارد و کلیدها ی اشتباه اعتراض میکردند …

هما
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۵۴ ب٫ظ

سلام من درصدام این شده
تخصص۴۹
استعداد۲۰
زبان ۰
معدل ارشد۱۷.۴۴
کارشناسی۱۷.۱
کلیدا واقعا اشکال داره و باز هم یک سال زحمت بر هوا رفت.بچه ها درصد بزارید ببینیم وضعیتمون در کل چطوره؟

سارا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  هما

درصدای من
تخصصی ۳۰
زبان و استعدادم ندیدم اخه دفترچه من E بود ولی کلید مال کدf هست.
بنظرتون بقیه چطور زدن؟

سارا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  هما

هماجان شما صد درصد قبولی
اما من دیگه هیچ امیدی ندارم

بیتا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  هما

هما و سارا جان . امتحان با وجود اینکه آسون به نظر میرسید اما انگار کلید ها اشتباهه . مثلا سوال وضعیت زنان در دوره دوم پهلوی من دقیقا کتاب جان فوران رو مطالعه کردم. جوابش رو با کلید مقایسه کردم …که فرق داشت …

سارا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

اره بیتاجان دقیقا همینطوره. معلومه کسی که طراح سوال بوده به منابع مختلف احاطه نداشته چون خیلی از گزینه ها دوتا جواب درست داشته و این یعنی بی سوادی طراح سوال.

بیتا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

وب سارا جان چکار کنیم به نظرت . یعنی این همه زحمت من دود شد رفت هوا . یعنی همه چی شانسی بود …

سارا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

متاسفانه امتحان تستی اونم تستای غیر استاندارداد سازمان سنجش بیشتر شانسی بودن امتحانو تایید میکنن. وضع ما هم بهتر از شما نیست.

هما
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

منم این سوال رو درست زدم و الان میبینم اشتباهه.امیدوارم تو کلیدا واسه همه رشته ها تجدید نظر بشه.گزینه ای که به عوان جواب مطرح شده خیلی بی ربطه یا سوالی که در مورد فرضیه بود.من مطمئنم گزینه ۴درسته ولی کلید چیزه دیگه میگه و دفترچه من هم اف بود

سارا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  هما

اره هماجان منم در مورد فرضیه مطمین بودم گزینه چهار درسته اما الان میبینم کلیدد چیز دیگه میگه

سارا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۵۴ ب٫ظ

بچه ها اگه میشه دررصداتونو بگید ببینیم چیکار کردیم

سارا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۵۳ ب٫ظ

سلام
با این وضع کلید فکر نمیکنم امیدی به قبولی باشه گرچه بعد از امتحان راضی بودم ولی انگار این کلید سوالات هم یه کم غیر استاندارده.

amir
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۰:۰۳ ق٫ظ

با نظر دوستان کاملا موافقم.در مجموع با وجود برخی ایرادت،سوالات نسبت به سال های قبل استانداردتر بود و می توانست بین کسانی که مطالعه کردن و دیگران تمایز بگذارد.

بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱:۵۹ ب٫ظ

به نظر من سوالات نسبت به سال گذشته بهتر بود اما بهضی از سوالات واقعا عجیب و غریب بودند. بچه ها به نظر شما من با سی تا سوال درست قبول میشم

آراز
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۱ ب٫ظ

سلام دوستان .
من اولین باری بود که تاریخ ایران اسلامی رو شرکت می کردم و با اینکه همه منابع رو نخونده بودم معتقدم سوالات تقربا خوب بود .
اما اینکه مثلا کتاب های شیخ کبروی چی بوده یا درباره رهبر جنبش حروفیه سوال میاد . یا اینکه از خوارزمشاهیان سه سوال میاد یکم متوازن نیست .

هما
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۴:۳۲ ب٫ظ

سلام
به نظر من هم سوالات امسال تا حدی منطقی بود.و البته با نظر شما باران جان هم موافق هستم که گروهی از سوالات واقعا سخت و غیر قابل حتی فکر کردن بود.به غیر از نمونه هایی که گتید.سوال در مورد مقتل نویسی و تاریخنگاری حجاز واقعا جایگاهی در حوزه ی تاریخنگاری ایران نداره و ازشدت تراکم منابع جایی برای دقت کردن روی این مطالب نمیمونه. البته برخی از گروههای تاریخ هم هستند که اساتیدشون که جزء طراح های سوالات هستند به طور خاص بچه های اون گروه رو به سوی مطالعه ویژه سوق میدن.به عنوان نمونه دانشگاه ….. که دکتر …. پارسال طراح سوالات معاصر و فلسفه بود.و روز جمعه یکی از بچه های این دانشگاه بعد از آزمون خوشحال از این مورد بود که به حرف دکتر …. توجه کرده و کتاب جان فوران رو نخونده.به نظر من چون اغلب بچه های انسانی و همچنین تاریخ وقت نکردن زبان بزنند و استعداد رو هم چندان قوی نیستند.حرف اول در تاثیر گذاری نتایج دروس تخصصی هست.و امیدوارم تمام کسایی که زحمت کشیدن به حقشون برسن.

سارا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  هما

منظورتون اساتید دانشگاه اصفهانه؟

هما
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

دقیقاسارا جان و فکر میکنم باید کلید رو باید از این اساتید محترم دانشگاه اصفهان گرفت

باران
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۲:۲۰ ب٫ظ

به نظر من امسال سوالها نسبت به سال قبل بهتر بود ولی همیشه سوالاتی بسیار سخت که حتی اساتید برجسته تاریخ هم قادر به پاسخگویی نیستند وجود دارد مانند سوالاتی درباره چند شهر برای یک فرقه یا چند شخصیت غیر مهم در یک شهر یا منطقه ویا در قسمت منابع کتابهایی بسیار نا اشنا که هیچ وقت تو منابع اصلی با انها برخوردی نداشتیم می اید . واقعا هدف از این سوالات چیست ؟