مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
زمان کنکور دکتری ۱۴۰۴
کاکایی
همپا
مدرسان شریف
دانلود سوالات دکتری
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

92 درصد داوطلبان دوره دکتری پشت دیوارهای کنکور مانده اند

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در حدود 8 درصد متقاضیان دوره دکتری  در دانشگاه ها پذیرفته شده  و 92 درصد داوطلبان پشت دیوارهای کنکور مانده اند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حمید میرزاده  گفت: طبق آمار سال گذشته در مجموع کل دانشگاه های آزاد و دولتی ، تنها در حدود 8 درصد متقاضیان دوره دکتری در دانشگاه ها پذیرفته شدند و 92 درصد داوطلبان پشت دیوارهای کنکور مانده اند و از طرفی از بین یک میلیون متقاضی کارشناسی ارشد نیز تنها 26 درصد داوطلبان در کل دانشگاه های دولتی و آزاد پذیرفته شده اند و 74 درصد آنان پشت سد کنکور مانده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: همچنین سال گذشته 150 هزار پرونده متقاضیان کارشناسی ارشد برای تحصیل در دانشگاه های خارج کشور در وزارت علوم تشکیل شده است که اکثریت این دانشگاه ها از نظر کیفیت درجه دو و سه هستند. از این رو توسعه تحصیلات تکمیلی  امری اجتناب ناپذیر است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

93 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رکسانا نوری
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

سلام..دوستانی که سراسری ثبت نام کردید آیا شما هم مثل من فقط شماره برونده دارید یا شماره داوطلبی هم دارید. خواهش می کنم جواب بدید. آخه ثبت نام من با تاخیر بود خیلی نکرانم.

میترا/به رکسانا/
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  رکسانا نوری

شماره داوطلبی را که زمان ثبت نام کنکور نمی دن. شماره داوطلبی زمان پرینت کارته ورود به جلسه که رو سایت سنجش می اد رو کارت ورود قید شده /موقع ثبت نام فقط کد رهگیری می گیرید . به نظر شما بنده با معدل ۱۷.۱۰ ارشد علامه طباطبایی روزانه حقوق خصوصی ولیسانس دانشگاه ازاد تهران با معدل ۱۷.۱۱ و نمره زبان msrt 80 درصد/با رتبه کتبی ۱ تا۵ شانس قبولیم تو روزانه تهران چقدره؟

زهرا سادات
دی ۳۰, ۱۳۹۳ ۸:۳۶ ب٫ظ

امیدوارم جلوی افزایش ظرفیت به خصوص در مقطع دکتری گرفته بشه
دوستان مطمئن باشید در سالهای آتی دچار زیان و ضرر شدیدی میشن که اصلاحش سالهای سال طول میکشه.
هیچ کجای دنیا اینطوری نیست. مطالعه کنید ببینید چطورین دانشگاه های دنیا. چه خوباشون چه بداشون

محسن/توجه کنید لطفا
دی ۲۹, ۱۳۹۳ ۵:۵۶ ب٫ظ

تو کدوم سیستم اموزشی برای انتخاب رشته مجدد دوباره پول می گیرن

محسن/توجه کنید لطفا
دی ۲۹, ۱۳۹۳ ۵:۵۴ ب٫ظ

اگه دوستان یادشون باشه . دانشگاه ازاد در شهریور نتایج را اعلام وخیلیا با رتبه تک رقمی ودورقمی قبول نشدن…. وبعد دوباره شانس قبولی با انتخاب رشته مجدد را از ۱۹ شهریور داده بود وباید ۲۵ هزار تومن می ریختی تا قبول می شدی ودر این نوبت دومی پذیرش اکثریت قبول شدن واین اقدام چیزی نبود جز برای اخذ دوباره پول/با این پیشامد چه نتیجه ای می توان گرفت؟

پاشا
دی ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

من ترم اول دکترای آزاد هستم و امتحانات تازه تمام شده، هر چقدر با خودم سروکله میزنم میبینم پرداخت نزدیک هفت میلیون تومان برای شهریه ترم جدید کار درستی نیست. این ترم ثبت نام نمی کنم.

علی
دی ۲۹, ۱۳۹۳ ۵:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  پاشا

آفرین بر شما

عظیمی
دی ۳۰, ۱۳۹۳ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  پاشا

منم رتبه یک بودم داداش قبل از امتحانات انصراف دادم اومدم بیرون. دیروز رفته بودم برای کارهای اداری دیدم سه تا دیگه از بچه های کلاس انصراف دادن. خلاصه متوجه شدم از کلاس ۸ نفری ما که ورودی مهر ۹۳ علوم و تحقیقات بودیم الان ۴ نفر موندن و متوجه شدم بهترین کار رو کردیم. از ترم پایان نامه باید یه چیزی حدود ترمی ۱۲ میلیون میدادیم.

adel
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  عظیمی

ما میگیم ارزش نداره این مدرک پردیس، ملت کم مونده سر ما رو از ته بزنن!! حالا خودشون یکی یکی دارن انصراف میدن!!!!!

کامران
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۸:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  adel

منم دانشگاه سراسری میخونم دکترا و تصمیم به انصراف گرفتم چون بعدش کار نیست و توی ۱ سال زبانمو قوی کنم ایلتس بگیرم برا خارج از کشور بورس کنم . اینجا فقط میگن دانشجو ولی نمگن کارش چی و زمینه سازی نمیکنن . به نظرتون کار درستی میکنم الان انصراف بدم ترم یک تموم شد .

وحید
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  کامران

سلام. به نظر من انصراف نده. در کنارش و به طور موازی زبانت رو هم بخون. افراد زیادی از دوستام مثل تو بودن که دقیقا کاری که الان تو میخوای انجام بدی رو کردن، و نتونستن اپلای کنن و دانشگاه ایرانشونم از دست دادن. هر دوتاشو باهم برو جلو

کامران
بهمن ۱, ۱۳۹۳ ۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

سلام وحید جان . اره خیلی ها همینو میگن که تا یک سال دیگه زبانتو قوی کن مدرک زبان بگیرم رزومم تا اون موقع بهتر کنم وقتی قشنگ اپلای گرفتم انصراف بدم حتی شده ترم ۶ دکترا باشم بازم بخدا حاضرم انصراف بدم چون بعدش همونجا هم کار است هم برا پست دکترا ادامه میشه داد و همونجا زندگی کرد از ایران راحت بشم سنم هم خوبه تازه ۲۶ سالمه تازه سربازیمم رفتم خداروشکر عقب افتادگی ندارم

نادره
دی ۲۹, ۱۳۹۳ ۲:۱۴ ق٫ظ

مورد سراغ دارم طرف همین امسال با مدرک دکتری آزاد استخدام دانشگاه دولتی شده ؛ درحالیکه فارغ التحصیل مقطع دکتری همین دانشگاه با کلی مقاله وتحقیق ، الان بیکاره ! وبه فکر اپلای کردنه ! آخر بعد از ۳۰ -۴۰ سال سن که دیگه نیمه عمر مفید آدم گذشته و به جای همه تفریحات زندگی فقط درس خوندن وخوندن؛ تا سرحد انواع مریضی ها؛ تازه اول بی پولی وبیکاری باشه !

زینب
دی ۲۹, ۱۳۹۳ ۹:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  نادره

انگار مردم بیکارن ۳۰-۴۰ سال از بهترین سالهای زندگیشون رو بذارن برا درس ودرنهایت نباید انتظار ایجاد شغل وعدالت شغلی داشته باشند.متاسفم

PHD93
دی ۳۰, ۱۳۹۳ ۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  زینب

کاملا موافقم مریم خانم

محسن
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۹ ب٫ظ

تخصص زمانی مهمه که برای همون حداقل متخصص برتر کار مناسب باشه نه این که فارغ التحصیل دانشگاه برتر هم بیکار باشه . تو مرحله بعد می شه گفت برویم سراغ مدرک

محسن
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

یعنی چی بعضیا می گن تخصص جای مدرکو می گیره. این حرف نادرستی چرا >چون برای همون افرادی که از دانشگاه های خوب فارغ التحصیل شدن کمبود شغل هست . حالا تا ۵۰ سال دیگه وایستن تا تخصص جای مدرکو بگیره. بهترین راه کاهش ظرفیت پذیرش وتعطیلی پردیسا یا حداقل عدم باز کردن دوباره پردیسا هست . طرف درسای لیسانسو بلد نبست اومده دکتری می خونه .به نظرتون درسته این جوری ؟با این حجم پذیرش وبیکاری که وجود داره خیلی زمان می بره تا تخصص جای مدرکو بگیره.

صادق2
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

خب این باید از سطح لیسانس حل میشده
بنظر شما اینطور نیست ؟
الان با توجه به ورود آزادانه به مقطع کارشناسی قضیه (مدرک = اشتغال) چندان صدق نمیکنه!
شهری با جمعیت ۲۰ هزار نفر در سال چقدر وکیل و مهندس و حسابدار جدید میخواد که هر ترم در هر رشته ۵۰ صندلی به این رشته داده میشه.

اگه قراره مدرک کار رو بده پذیرش آموزش عالی (از همون لیسانس) باید با توجه به نیاز منطقه باشه.

زینب
دی ۲۹, ۱۳۹۳ ۹:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  صادق2

متاسفانه میگن تحت هر شرایطی همه باید دکتر بشن آخه تحصیل حق همه هس.

XC
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۶:۳۶ ب٫ظ

پشت درهای کنکور! یادمه این حرف رو ۱۵ سال پیش وقتی تازه دیپلم می گرفتیم می زدندند البته اکثر شما ها از نظر سن شاید جوان تر از من باشید و آن روزها رو یادتان نیاد ولی اونروزها ما پشت درهای کنکور ماندیم ! ویک سال شدید خوندیم ورفتیم دانشگاه دولتی ! اما حالا دیگه این درهای وپشت درها برای دیپلمه امروزی مفهوم نیست ! به زودی ؛ کارشناس ارشد پشت درهای کنکور هم نخواهیم داشت البته حالا هم دانشگاه ازاد ۳ بار تکمیل ظرفیت داره و طرف با نمره منفی وبعدش با خرج کردن پولهایش ؛میشه دکتر !

PHD93
دی ۲۹, ۱۳۹۳ ۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  XC

دقیقا یاد اون درس خوندن های همراه با زجر بخیر الانم ما همون نسلیم که با زجر درس خوندیم بعد یهو در دانشگاه های پولی دوباره واشده یعنی از همون اول ثروت بهتر است

لطفا کمک رسانی کنید
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۶:۰۹ ب٫ظ

سلام. من فوق لیسانس ارشد روزانه دانشگاه علامه با معدل ۱۷ دارم. دکتری تو تهران روزانه در دانشگاه خودم یا …. در تهران شانس چقدر دارم؟ممنون

امین
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۵:۴۶ ب٫ظ

با سلام
دوستان عزیز، مشکل اصلی دانشگاه آزاد رفتار خلاف قانون آن است، این موضوع می تواند صدمه جبران ناپذیری به اعتبار درجه دکتری در کشور ایجاد کند
فرض کنید الان هر کسی بیاید و بدون مجوز دفتری بزند و بگوید در این مرکز دوره دکتری در فلان رشته ها وجود دارد، آیا این موضوع را می توانید قبول کنید؟
کشور ما شرایط متفاوتی دارد، ساختار پیشرفت شغلی در بسیاری از قسمت ها چه دولتی و خصوصی بر مبنای مدرک علمی است،
در بسیاری از ارگان ها در ابتدای امر، توانایی و قابلیت های افراد در نظر گرفته نمی شود و تنها مدرک مهم است
اگر هرکسی اراده کرد، بدون تلاش و پژوهش و داشتن حداقل ها بتواند دکتر بشود، در کوتاه مدت کسانی به سادگی موقعیت هایی را که لیاقت آن را ندارند تصاحب خواهند کرد
این افزایش ظرفیت غیر قانونی منفعتی برای کشور ندارد و تنها باعث سقوط اعتبار و ارزش نخبه های کشور می گردد

صادق2
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۶:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  امین

مشکل هم همینه که مدرک گرایی اکثر چیزا، وقتی مدارک خیلی زیاد بشه خود به خود مدرک گرایی حذف و جاش تخصص گرایی میاد .

الان خیلی از آگهی های استخدام شرکت ها رو میبین نوشته نیاز به شخصی با این قابلیت ها داریم، نه با فلان مدرک دانشگاهی (مدرک دانشگاهی ممکنه به عنوان ی شرط کلی قید شه ولی اصل تخصص طرفه) ، باید همه جا اینطور بشه.

امین
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۹:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  صادق2

بله من هم موافقم معیار باید توانایی و تخصص باشه نه مدرک، ولی در حال حاضر حتی یک درصد هم اینطوری نیست
فقط و فقط مدرک مهمه
شما کافیه کامنت ها رو بخونید
خیلی ها که طرفدار افزایش هستند میگن که شغل دارند و فقط برای ارتقای شغلی مدرک می خوان

صادق2
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  امین

درست میگی قبول دارم
اما فکر کنم اگه پذیرش خیلی بشه و تقریبا آزاد باشه ، اونوقت بعد از گذشت چند سال مدرک گرایی کمرنگ تر و کمرنگ تر میشه، انشالله

دکترای94
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۴:۵۶ ب٫ظ

سلام دوستان
لطفا انقدر دولتی و آزاد نکنید من کسانی را در دانشگاه های آزاد می شناسم که اختراعاتی داشتند که الان در وزارت خانه های کشور داره استفاده میشه و میلیون ها دلار صرفه جویی در هزینه های کشور شده درضمن فرقی نمی کنه شما در کدام دانشگاه درس خوندید مهم اینه که بتونید از علمی که یاد گرفتید استفاده کنید هر چند متاسفانه در جامعه ما این وجود داره که تصور می کنند هر کسی در دانشگاه دولتی درس خونده باشه حتما بهترین هست. این تصورات را از خودمون دور کنیم.
به امید موفقیت همه دوستان

حمید
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۸:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکترای94

بحث سواد اکادمیک است و گرنه شاید کسی با دیپلم بهترین اختراعات را داشته باشه
بحث سر. اینه که چرا آنقدر ظرفیت ها بالا باشه که با کمتر از یک هفته بتوان دکتری قبول شد و فردا با سنامی بیکاران دکتری مواجه شد.

صادق2
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

از اونجایی در مقطع کارشناسی باز شده بهتره بقیه هم همینطور بشه
حرف مخالفان که میگن مدرک بی ارزش میشه فقط برای دو سال بعد از پذیرش زیاد خواهد بود! نه همیشه . پس از مدتی و ایجاد تعادل تخصص گرایی جای مدرک گرایی رو خواهدگرفت مطمئن باشین . وقتی تعداد زیادی دکتری داشتن به دانش طرف مجبوره تمرکز بشه اما اگه کم باشن مدرک گرایی محض میشه که زیاد جالب نیست (بهرحال من زیاد دیدم رفتن مثلا ارمنستان با پول مدرک گرفتن و تایید هم شده مدارکشون داخل کشور)
بعد از مدتی که از پذیرش زیاد بگذره مطمئن باشین همه به این نتیجه خواهند رسید و تحصیلات همه گیر نمیشه و شخص بجای وقت صرف کردن برای گرفتن یک مدرک در هر دانشگاهی میاد و در جامعه خدمت میکنه و در صورت نیاز وارد تحصیلات میشه (و از تحصیل هم انتظار داره = کیفیت میره بالا و دانشگاه های بی کیفیت حذف میشه)

پس نظر مخالفان که میگن ارزش علم و مدرک میاد پایین (ارزش علم که اصلا نخواهد امد پایین) تا چند سال بعد از پذیرش زیاد خواهد بود و مطمئنا به تعادل خواهد رسید و علم و دانش گرایی جای مدرک گرایی رو خواهد گرفت که بسیار بهتر است.
این اتفاق پذیرش زیاد باید بیفته بالاخره چه بهتر که از همین الان که کلیدش خورده اتفاق بیفته.

حمید
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  صادق2

امسال با این همه ظرفیت که مهرماه پذیرش داشت هم عملا دکتری آزاد بی کنکور بود.
سال بعد اگه ظرفیت همین باشه ورودی خیلی خیلی راحتر هم میشه
چند سال پیش تا کسی دکتری حتی آزاد قبول می شود بورس می شود
الان کسانی که قبول شده اند امید به هیات علمی و حتی استخدام بعد از فارغ التحصیلی هم ندارند.

صادق2
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

دقیقا، و این بد نیست
آنوقت کسی عضو هییت علمی می شود که علم بالا، نمرات خوب، کارهای پژوهشی خوب و مستند و … دارد نه آن که صرفا دکتری دارد.
پس مدرک گرایی حذف و تخصص گرایی میاد رو کار که بسیار بهتر است.
مشکلات هم فقط تا چند سال است به مرور درست میشه

علی
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۵:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  صادق2

خیر، اگر از همون اول سخت گرفته بشه،کسی که علم نداره وارد دوره نمیشه، فرد بهتر از نظر استعداد تحصیل میکنه، و مدرک هم بی ارزش نمیشه.

صادق2
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۶:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

حرف شما درسته اما در حالتی که از اول اینطور بود، از اول مدرک گرایی بوده
در یک شهر ۲۰۰۰۰ نفری ۲۰۰۰ صندلی در دانشگاه های مختلف در مقطع کارشناسی هست . با وجود مدرک گرایی همه میخوان برن بالا ، اگه همه مسیرها باز بشه امید این هست که مدرک گرایی تبدیل به تخصص گرایی بش هبعد چند سال و خود به خود کسی که علم نداره و نمیخواد وارد دوره نمیشه

رستگار
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۵:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

اولا ورود دهه شصتی ها در هر دوره ای تراکم مقطعی ایجاد کرده الان هم پشت کنکور دکتری این تراکم زیاد شده
ثانیا هشت درصد از داوطلبان در مجموع ازاد ودولتی قبول شدند که این معنی بدون کنکور را نمیده
ثالثا دانشجوی دکتری نباید به فکر هیئت علمی شدن باشه چون کشور دچار افت جمعیت جوان میشه در چند سال اینده واین دانشگاهها هم مجبور میشن واحدهاشون را محدود کنند
رابعا مدرک دولتی وازاد هیچ فرقی ندارد هرکس زحمت بکشد وتوانایی بیشتری داشته باشه در کار اون موفق تر است و دانشگاه ازادی ها روابط اجتماعی بهتری دارند ولی زیاد هستند دانشجویان دولتی که تک بعدی هستند ودر محیط کار از دانشی که دارند بخاطر عدم روابط درست نمیتوانند بهره لازم را ببرند
خامسا بجای این حرفهای منفی با امید صحبت کنید توی این سایت حرفهای مثبت بخونیم مطمئن باشید در عملکردمون تاثیر داره
در پایان به زحمت دوستانی که کنکور دولتی در مقطع لیسانس وفوق لیسانس قبول شدند بی احترامی نمیکنیم اما کنکور دولتی بخاطر ضریب مصاحبه اصلاعدالت در ان رعایت نمیشود

علی
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  رستگار

راستش من تاثیر مدرک گرایی و تراکم دهه شصتی ها بر پذیرش تحصیلات تکمیلی رو درک نمی کنم. دهه شصتی ها زیاد هستن که هستن. دلیل نمیشه که چون زیادن ظرفیت زیاد شه. یا چون مردم مدرک گران همه برن مدرک بگیرن و ظرفیت زیاد شه که هیچ دهه شصتی بی مدرک نمونه و همه دکترا بگیرن چون مردم مدرک گران.

صادق2
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

من هم موافق حرفاتونم، ولی برای رسیدن به این مسئله چند سالی تغییر نیازه!
اگه چند سالی پذبرش راحت شد و خیلی ها تونستن مدرک بگیرن خود به خود به اون چیزی که مدنظر شماست خواهیم رسید.
بهرحال درست میگین کسی که وارد تحصیلات تکمیلی میشه باید ایده و طرحی چیزی داشته باشه ! ولی الان خیلی از متفاضیا که اینطور نیستن ، بهرحال تغییر این نگرش ی برهه زمانی چند ساله نیاز داره فکر کنم.
(دکتر شدن در کشورهای دیگه (رده پاین، همسایه ها و …) چندان سخت نیست کسی که بخواد، دانشگاه آزاد نشد میتونه بره اونجا!)

حمید
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۵ ق٫ظ

در هیچ دانشگاه معتبر جهان همینطوری دانشجوی دکتری نمی گیرند
کلی هزینه می گیرند تازه ورودیشون از روزانه ما هم سختره
چون دکتری آخرین مدرک تحصیلی است

حمید
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

دانشگاه های معتبر با گرفتن زیاد دانشجوی دکتری ، برندهای خود را به این راحتی نابود نمی کنند
مورد داشتیم طرف مدرک کارشناسی ارشد و دکتری از فلان دانشگاه فاقد اعتبار گرفته وزارت علوم فقط با مدرک کارشناسی موافقت کرده است.

yasi
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

مثلا اگه دانشگاه آزاد نبود همه سرکار بودین؟
اینم از طرز فکر جوونامون

منتظر
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  yasi

بله بی تردید وقتی هرجارو نگاه میکنی کلی فوق لیسانس و دکترای دانشگاه هست اونم اکثرا دانشگاه آزاد به نظرت برای هر ردیف شغلی چند نفر درخواست میدن؟این ی مثال ساده و ۲*۲=۴ هست

زینب
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  yasi

تحصیل کرده بدن بیرون تو آگهی بنویسن به یه نفر دارای مدرک فوق لیسانس آشنا به کامپیوتر و روابط اجتماعی خیلی بالا جهت نظافت وامور ساختمان نیازمندیم.قدیما تحصیل کرده چقدر ارزش داشت . الان چی؟
وقتی به یکی تخصص می دن باید فکر استفاده از اون تخصص ومهارت هم باشن.
بایدایجاد شغل کنن این وظیفه اوناس. رشته باید با نیاز جامعه تطابق باشه. این وظیفه شونه که به آینده فکر کنن وقدمهاشون آینده نگر باشه نه مثل خیلی ها فقط الان رو بتونن ببینن.

علی
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۵:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  yasi

قطعا

اقتصادی
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۰:۰۹ ق٫ظ

آقای دکتر میرزاده گرامی شما ابتدا وابستگی دانشگاهتون به شهریه رو از ۹۵ % برسونید به ۲۰ % بعد اونوقت نگران ۹۲ % باشید که پشت کنکور موندن.

حقیقت
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

دکتر ما منتظر تصمیم قاطع شما درباره تکمیل دکتری امسال هستیم. در برابر مخالفین تسلیم نشید چون طبق قانون شما عمل کردید پس لطفا همون ۱۲۰۰۰ نفری رو که همیشه میگید تکمیل کنید.

adel
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۵ ب٫ظ

یه واقعیتی هست و اینه که دانشگاه آزاد ارزش مدارک تحصیلات تکمیلی رو بخصوص تو دکتری پایین آورده.
من خودم دانشجوی دکتری روزانه هستم و ای کاش جلوی پذیرش و ورود بی رویه به دکتری چه تو آزاد و چه تو دولتی گرفته بشه.
ای کااااااااش !!!!!

کشاورزی-اصلاح نباتات
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  adel

من خودم کارشناس ارشد روزانه هستم ولی به نظرم پذیرش ازاد هیچ حقی از کسی نمیگیره و به نظرم خیلی نکات مثبت داره اصلا کنکور بی معنیه دوره دیپلم به خاطر درصد کم و زیاد عربی و ادبیات و کلی درس غیر مرتبط یکی میشد پرستار یکی میشد پزشک بدون توجه به اینکه اصلا به این رشته علاقه ای هست یا نه اگه کنکور کلا برداشته میشد و همه بر اساس علاقه میتونستن شرکت کنن هم این همه تقاضا برای ادامه تحصیل نبود فقط اونایی که واقعا دنبال دانش هستند تقاضا میدادن رشته ها با علاقه خونده میشد پارتی بازی مصاحبه و صد تا ناحقی دیگه نبود ورود رو اسون میگرفتن فارغالتحصیلی رو سخت تا افراد باسوااد از دانشگاه خارج بشن

زینب
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  adel

کاش دوست من. ولی متاسفانه به فکر پول وکیسه خودشونن نه ارزش علمی و…

محسن
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۸:۳۴ ب٫ظ

تحصیل حق همه هست اما به شرط استفاده

محسن
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۸:۲۸ ب٫ظ

اصلا رشته های ریاضی چندین ساله هیات علمی نمی گیره. ولی دانشگاه ازاد کلی دانشجوی دکتری می گیره/به سایت جذب هیات علمی ازاد سربزنید باخبر می شید.

رستگار
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

اقا محسن گل تا کی دکتری ریاضی باید به فکر هیئت علمی شدن باشند دوستانی دارم بخاطر دانش بالای ریاضی شرکتهای نرم افزار ایجاد کردند حالا هم پول پارو میکنند چرا فقط باید دنبال هیئت علمی شدن باشیم بچه های ریاضی خیلی کارهای بهتر میتونن انجام بدن

محسن
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۸:۲۵ ب٫ظ

دوستانی که اصرار به خوب بودن دانشگاه ازاد دارن. انگار واقعیت را نمی بینن. بیکاری گسترده در اثر همین گستردگی پذیرش دانشگاه ازاد است .از چی دفاع می کنن ؟

سارا
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

بیکاری گسترده ربطی به دانشگاه آزاد نداره.

!!!!!!!!
دی ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

داره سارا خانم داره ، چون تعداد افرادی که از دانشگاه آزاد فارغ التحصیل میشن خیلی زیاده

دانشجوی تهران
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۸:۲۱ ب٫ظ

البته این آمار زیاد پشت کنکوری هایی که جناب آقای دکتر میرزاده فرمودند، به علت کثرت زیاد داوطلبان دانشگاه های دولتی است که درصد پشت کنکوری ها را بالا برده است و گرنه به جرات می توان گفت که بیش از ۷۰ درصد داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد در سال جاری قبول شدند.

سارا
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۳:۰۰ ب٫ظ

شما طبق کدوم آمار میگی. پارسال ۸۴۰۰۰ نفر آزاد شرکت کردن که ۱۲۰۰۰ نفر پذیرفته شدن. که درصد بگیری میشه ۱۴.۲۸ درصد!!

احمد
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۴:۲۲ ب٫ظ

دانشگاه آزاد رشته های علوم پایش واقعا عالیه

شاهین
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۲۱ ب٫ظ

دوستانی که میگن دانشجویان دانشگاه آزاد از نظر سطح علمی وضعیت خوبی ندارند،انصاف داشته باشند. خودم فارغ التحصیل دانشگاه آزادم.تو کلاس ما افرادی بودند که توانایی های بالایی داشتند. لطفا جمع نبند ید. در ضمن تحصیل حق همه هست. اگر شما باسوادتر باشی و رزومه بهتری داشته باشی نگران نباش حتما توی تخصصت کار پیدا میکنی

علی
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  شاهین

تحصیل در مقاطع پایه (تا دیپلم) حق همه هست. در مقاطع تحصیلات تکمیلی هم راه برای رقابت برای همه بازه. همگانی بودن تحصیل به این معنی نیست که هر کسی دوست داشت، بره یه جوری تحصیل کنه چون حقشه. باید بیاد وارد رقابت بشه اگر شرایط رو داشت از حق تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی بهرهمند بشه، نه اینکه به بهانه حق بودن با پول و بدون ضابطه همه تحصیل کنن.

شاهین
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۴:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

رقابت مال زمانی که تعداد صندلی ها کم ولی الان که ظرفیتا بالاست چرا نباید اونایی که دوستار علم و دانش هستند تحصیل کنند

علی
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۵:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  شاهین

حرف هم سر همینه که همه چیز از روال طبیعیش خارج شده و در اصل حقی وجود نداره که دوستان در پی اعادهش هستند.

زرناز
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۶:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کاملا موافقم

PHD93
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  علی

آفرین علی آقا

فائزه
دی ۳۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

همون دیگه اصلا لازم نیست فکر آزاد و هزینه های نجومیش رو بکنیم! عملا رزومه جمع کردن برای دانشگاه دولتی هم کلی خرج بر می داره!می دونید چقدر برای یک جوان بیکار پیش خانوادش خفت داره؟!اون خانواده ای هم که ندارن دیگه ندارن!جوونشون عملا از تحصیل در دکترا محروم میشه چون مثلا یکی دومیلیون نداشته بده برا آی اس آی یا پول نداشته n تا تالیف و مقاله علمی جور کنه!آیا این انصاف و عدالت هست که اسمش رو گذاشتین عدالت آموزشی؟!حالا اگه سطح درآمدی ومعیشتی همه بالا بود یه چیزی می شد گفت اما الان واقعا این هزینه ها برا قشر کم درآمد کمر شکن هست!بخدا میشناسم جوونهایی رو که اگه بودجه بهشون بدی صدتا طرح و مقاله واختراع میذارن جلو روت اما چون دست تنگن نمیتونن پیشرفت کنن. این شرط مقاله و آی اس وآی و هزار تا مزخرف دیگه رو اگر مردهستید بذارید بعد از اینکه طرف وارد دکترا شد یه کاری هم مطابق حرفه خودش دستش اومد اونموقع ازش بخواین نه حالا که همه هول نون
شب هستن !یه چیز دیگه! اینایی که الان قبول شدن آیا همشون حقشون بوده؟!شما چطور چشم بسته میگید فلانی حقش هست فلانی حقش نیست؟!آخه حق هم معیاری داره براخودش!

زینب
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  شاهین

وقتی شرایطش رو ندارن حقشون نیست. تحصیل حق همه هس

رستگار
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۶:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

اساتید ما در تهران جنوب تماما اساتید برتر شریف بودند سوالات امتحان ما با شریف هم عموما یکی بود من برای مصاحبه که رفتم برای کار در سال ۱۳۸۰ آقای دکتری که با من مصاحبه کرد تا اسم رشته وگرایشم را پرسید نام اساتیدم را سوال کرد با تعجب گفت من هم با همین اساتید درس ها را پاس کردم وخودش هم میدانست این اساتید اهل اسان گرفتن و کم کاری نیستند ضمنا در اون سالها خیلی از ازمایشگاهها را من در شریف وامیر کبیر گذراندم الان که تهران جنوب سر میزنم میبینم همه اون کارگاهها و ازمایشگاهها در اون دانشگاه ایجاد شده الان هم بعد از ۱۲ سال من معاون اون اقا هستم ارشدم را هم حین کار همان تهران جنوب خواندم مدعی دانش بالا نیستم ولی واحدهای خوب در ازاد هستند که بنظرم از خیلی از دانشگاه دولتی بهترند

بهروز
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۱۷ ب٫ظ

پی اچ دی مارکت ؛ بازارچه دکتری
دشوار شدن شرایط بورس دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی

هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی تصویب کرد از این پس نخبگان کشور، مشمول بورس دانشگاه آزاد اسلامی شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، صد و یکمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر حمید میرزاده رئیس این دانشگاه و حضور اعضا برگزار شد.

میرزاده با اشاره به بحث بورسیه در دانشگاه آزاد اسلامی، تاکید کرد: از این پس نخبگان کشور می توانند از بورس دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی منابع مالی کافی برای بورس تمام افرادی که در مقطع دکتری قبول می شوند وجود ندارد، تاکید کرد: نخبگان دارای استانداردهای بالای علمی هستند و برای بورس نخبگان مواردی نظیر معدل، رزومه، تعداد مقالات چاپ شده، استاد راهنما و پایان نامه مورد بررسی قرار می گیرد.

میرزاده با بیان اینکه در یک بازه زمانی متقاضی عضویت در هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کم بود و بورس کردن متقاضیان لازم بود، گفت: در حال حاضر تقاضا برای استخدام به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار بالاست که این امر ایجاب می کند مزایای ناشی از بورس بیشتر به نخبگان و افراد ممتاز علمی و پژوهشی تعلق گیرد و نیازی به بورس تعداد زیادی از متقاضیان نداریم.

وی افزود: در آیین نامه جدید بورس در دانشگاه آزاد اسلامی که به زودی ابلاغ می شود تعهدات سابق در خصوص افراد بورس شده به قوت خود باقی است.

ali
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۰۴ ب٫ظ

در دانشگاه آزاد به ازای هر ۵۰ نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی، یک استاد وجود داره. این یعنی فاجعه!!!!!!!!!!!! این هم لینکش:
https://phdtest.ir/1393/10/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%DB%8C-%D8%B6%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%B8%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF/

ali
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ali

ببخشید ی استادیار وجود داره نه استاد!!

بهروز
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ali

امسال بورسیه شدن رو بسیار دشوار تر کردن

ali
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۲:۵۷ ب٫ظ
علی
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۲:۲۰ ب٫ظ

۸ درصد پذیرفته شده هم زیاده.
دکتر میرزاده بیان ۹۲ درصد باقی مونده رو هم پذیرش کنن که عدالت آموزشی به نحو مطلوبی برقرار شه.

حمید
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۲:۰۸ ب٫ظ

جناب میرزاده امسال که عملا دکتری آزاد بی کنکور بود
هر کس که فکر قبولی هم نمی کرد قبول شد
من خودم چند نفر رو می شناسم که با کمتر از یک هفته مطالعه
قبول شده اند.

نیما
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

موافقم دوست عزیز

زینب
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  نیما

منم موافقم

!!!!!!!!
دی ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  زینب

منم موافقم

بی نام
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۱:۰۹ ب٫ظ

از دکترمیرزاده ممنویم لطفا هرچه سریعتر ظرفیت ها رو افزایش دهیدکسایی هم که به دانشگاه دولتی مینازند برن همونجا تحصیل کنند و در امر دانشگاه ازاد دخالت نکنند لطفا، باز تقاضا داریم کسایی که دولتی خوندن نیان ازاد هم امتحان بدن

آشنا
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

ما توی همون دانشگاه دولتی داریم تحصیل میکنیم، مشکلمون با دانشگاه آزاد اینه که با افزایش بی رویه ی تحصیلات تکمیلی داره ارزش مدرکو پایین میاره.
“این که دیگه به مایی که کلی تلاش کردیم تا توی یه دانشگاه معتبر درس بخونیم ربط داره!”

مهدی
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  آشنا

شما برو جلو دانشگاه های خارج کشور رو بگیر که بدون کنکور دانشجو پذیرش می کنن

علی
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

کدوم دانشگاه منظورتونه؟
درسته MIT کنکور نداره ولی به این معنی نیست که همین طوری پذیرش کنه هزار جور قانون دیگه داره و کلی شرایط و بررسی می کنه، هر کی شرایط رو داشت پذیرفته می شه هرکی هم نه که هیچ. اگر نه الان همه فارغ التحصیل MIT بودن.

نیما
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۶:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

موافقم علی آقا. دقیقا. MIT با اون قدمتش چیزی حدود ۱۵۰۰ نفر فارغ التحصیل داره بعد دانشگاه آزاد با قدمتی حدود ۳۰ سال پنج و نیم میلیون نفر فارغ التحصیل داشته تا الان!!!

ali
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۸:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

۱۵۰۰ نفری که الان بالاترین سطح مشاغل دولتی آمریکا دست اوناست…

دواطلب
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

بی نام عزیز
ما اصلا هزینه آزاد رو نداریم که بخوایم در کنکورش شرکت کنیم. کارشناسی رو آزاد بودیم کافیه! اگر پولم داشتم شرکت نمی کردم.

حمید
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

همین هشت درصد هم بازار کاری ندارند خیلی از این هشت درصد حدود شش درصد دانشگاه پولی هستند ولی بعد کلی هزینه هیچ و هیچ

مسعودی
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

آقای میرزاده سالها پیش شهریه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی (نسبت به زمان خودش) بالا بود و توجیه هیئت امناء این بود که چون در هر رشته/گرایش یک یا دو نفر در دکتری تحصیل میکنند و نسبت به این تعداد دانشجوی کم تعداد پرسنل زیاد و فضا و امکانات زیادی وجود داره هزینه تحصیل دکتری زیاده! الان توجیه شما چیه؟ چرا با افزایش ظرفیت و بیشتر شدن تعداد دانشجو در این مقطع هنوز شهریه به طور سرسام آوری بالاست و سیر صعودی شدید داره؟ چرا فقط به فکر افزایش ظرفیت هستید؟ چرا چاره ای برای شهریه نمی اندیشید؟ اگر هدف شما جلوگیری از خروج از کشور است باید به فکر کاهش شهریه باشید نه افزایش ظرفیت. مادامی که شهریه اینطوری و کمرشکن هست افزایش ظرفیت نادرست محض است. خیلی جالبه ظرفیت بالا میره ولی هزینه ها سرشکن نمیشن!!! پاسخی دارید؟ برای رشته فنی ای مثل مهندسی مکانیک سنگ ترمی ۸ میلیون حدودا و برای ترم های پایان نامه حدودا ترمی ۱۲ میلیون داره الان در واحد علوم و تحقیقات پرداخت میشه تازه این رشته نیاز به آزمایشگاه مجهز داره که در علوم و تحقیقات آزمایشگاهش وجود نداره و بچه های این رشته باید با هزینه شخصی از آزمایشگاه های تربیت مدرس و صنعتی امیرکبیر استفاده کنند!!! بعد از گذشت بیش از ربع قرن از تأسیس دانشگاهی که ادعا میکنید خیلی خوبه هنوز بیش از ۹۰ درصد به شهریه وابسته هستید. فکر نمیکنید مسیر نادرستی از نظر مدیریت اقتصادی پیش گرفتید؟ بد نیست مطالعه ای روی دانشگاه های دنیا داشته باشید. اکثرشون… ادامه نظر»

عظیمی
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۵ ق٫ظ

ایشون نمیدونم چرا دقیقا همزمان با بروز مشکلات مالی برای دانشگاه آزاد به فکر ظرفیت دکتری و داوطلبان پشت کنکور و این جور مسائل افتادن. واقعا نمیدونم چی بگم.

محمد
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  عظیمی

واقعا

مهدی
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

دکتر میرزاده دلیل قانع کننده ای را مطرح نمودند

سوگماد
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

ادامه تحصیل با اشتغال زایی فرق میکنه ادامه تحصیل وظایف وزرات علوم و اشتغال زایی وظایف وزرات کار و تعاون

زینب
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  سوگماد

ولی این دو باید همسو با هم حرکت کنن. هر کی نمی تونه که ساز خودشو بزنه.
هر کدوم ساز خودشونو می زنن که این همه بیکار داریم.

s.m
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

چقدر انسان باید بسته فکر کند و بگوید اگر جمعیت کشور هر چقدر بی سوادتر باشند بیکاری کمتر است. مگر الان برای دیپلمه های بیکار کار هست؟ و الا آخر. اگر تعدادی از این جمعیت سرگردان و بلا تکلیف که امتحان ورودی دکتری و مصاحبه را با موفقیت پشت سر گذاشتند جذب دانشگاه شوند حداقل در کوتاه مدت از تعداد بیکاران کاسته می شود. و مطلب دیگر تا کی کشور ما باید علوم وارداتی را در دانشگاه ها تدریس کند یعنی وقت آن نرسیده که کشور ما دانش آموختگانی داشته باشد که در راستای پژوهش و توسعه علم قدم بردارند؟

adel
دی ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

جناب میرزاده محترم!
در عین احترام به نظر شما، ولی باید گفت که با این پذیرش محدود تو دوره های تحصیلات تکمیلی، وضعیت استخدام ها به این شکله (یعنی محدود بودن استخدام). اگه پذیرش ها افزایش پیدا کنه دیگه باید چیکار کرد !؟!؟!؟

زینب
دی ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  adel

موافقم.