مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری ۹۴ آمار کد ۲۲۳۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دفترچه سوالات کنکور دکتری آمار جهت دانلود رایگان خدمتتان تقدیم می گردد.
این رشته شامل کلیه گرایش هاست.
دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری آمار ۱۳۹۴
کلید سوالات دفترچه سوالات کنکور دکترا آمار

2232

ثبت‌نام
باخبرم کن!

366 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیاوش
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

من تقریبا خوب کردم ولی متاسفانه آزمون استاندارد نبود.

شیدا
اسفند ۱۵, ۱۳۹۴ ۳:۳۶ ب٫ظ

سلام کنکور رو چطور کردید؟

سارا
اسفند ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  شیدا

سلام دوست عزیز. من در رشته خودم بسیار راضی هستم چون منابع درست را خواندم.

اشکان
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  شیدا

سلام… به نظرم کلید اشکالاتی داره
من تخصصی تقریبا ۳۲ درصد زدم منکه زمان کم آوردم… لطفا درباره زمان آزمونم نظر بدین

شیدا
بهمن ۷, ۱۳۹۴ ۶:۵۸ ب٫ظ

سلام بچه ها خسته نباشید
برای قبول در کنکور دکتری امار ریاضی حداکثر چه رتبه ای خوبه؟روزانه

آمار91
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹ ب٫ظ

سلام دوستان آماری
خوب هستین؟؟؟
میشه منابع کنکور دکتری آمار رو بگید لطفا…
آیا ریاضی عمومی۲ هم میاد یا فقط ریاضی عمومی ۱ هستش؟؟؟
و اینکه دقیقا چه فصلهایی از آمار ریاضی میاد؟ میشه اسم فصلها رو بگید؟؟
دوستان ممنون میشم راهنماییم کنید.

سارا آمار
مرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۰:۴۳ ق٫ظ

سلام بچه ها
من قبول نشدم شماها جیکار کردین؟

آماری
مرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۸:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

من به لطف الهی قبول شدم رازی کرمانشاه.

بهرام
مرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  آماری

بهتون تبریک میگم امیدوارم همیشه موفق باشید

آماری
شهریور ۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  بهرام

آقا بهرام شما کجا قبول شدین؟

بهرام
شهریور ۴, ۱۳۹۴ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  آماری

من مجاز شبانه بودم انتخاب رشته نکردم دارم واسه کنکور بعدی آماده میشم، برام دعا کنید

نفیسه آمار
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  آماری

تبربک میگم. رتبتون چند بود؟

سارا آمار
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  نفیسه آمار

سلام نفیسه جان کجا قبول شدی؟
از اقا حسین هم خبری نیست.هرچند به احتمال زیاد بهشتی قبول شدن

سارا آمار
شهریور ۲, ۱۳۹۴ ۹:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  آماری

تبریک میگم.رتبه تون چند بود؟

بهرام
مرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

نگران نباشید امیدوارم سال دیگه یا در مرحله تکمیل ظرفیت به نتیجه دلخواهتون برسید

نفیسه آمار
مرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۲ ب٫ظ

چرا کسی نیست از بچه های اماری
کیا قبول شدن
کجا
بچه ها کجایین؟

مهدی
مرداد ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  نفیسه آمار

شما خودتون قبول شدین؟ کجا؟
من که نشدم. البته رتبه ام بالا بود

بهرام
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۸ ق٫ظ

سلام کتابای زیر دو تا منبع اصلی و معتبر برای آموزش GRE هستن
• کتاب Gruber’s Complete GRE Guide 2015 که منبع اصلی شماست برای کلمات و ریاضی.
• کتاب Princeton Review Cracking the GRE که برای رفع اشکال و مطالعه و تمرین بیشتر تو قسمت Verbal لازم دارین.

این کتابا رایگان قابل دانلود هستن + تعداد کافی نمونه سوالات رایگان GRE به صورت PDF و نرم افزار، هم برای دانلود و هم برای کار کردن آنلاین هست
سرج بزنید پیداشون میکنید

آماری
خرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

سلام دوستان آماری، به نظرتون تو کرمانشاه کیا قبول شدن؟ اطلاع دارید که رزومه بچه هایی که اونجا بودن چطور بوده؟

حسین(آمار)
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۱۴ ب٫ظ

سلام بچه ها خسته نباشید. فکرکنم مصاحبه ها تموم شد. برای همه آرزوی موفقیت دارم.

Statistic
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

سلام به همه بچه های آمار.
آقای حسین(آمار)از بچه هاشنیدم کرمانشاه مصاحبه نرفتین، درسته؟

حسین(آمار)
خرداد ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  Statistic

سلام. اتفاقا مصاحبه کرمانشاه رو رفتم. فکرکنم همه توی یک اتاق بودن که البته من توی اون اتاق نرفتم و احتمالا به همین دلیل این تصور بوجود اومده که حضور نداشتم :-)

بهرام
خرداد ۱۵, ۱۳۹۴ ۹:۴۵ ب٫ظ

سلام دوستان جریان کنکور ۹۵ چیه؟درسته تو دو مرحله برگزار میشه؟تو دو ماه چطور GRE بخونیم

Statistic
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  بهرام

سلام. اینطور که معلومه امسال دوبار آزمون برگزار میشه، منم توسایتها واز جمله همین سایت اینارو دیدم واز بچه ها وبعضی استادا شنیدم.
شما در مورد آزمون GRE چه چیزایی میدونین؟ منظورم مواد امتحانیه مورد سواله!
یعنی درسته که منابع همون منابع کنکوره؟

بهرام
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  بهرام

واقعیتش منم مثل شما کلی سوال تو ذهنمه نمیدونم چطور برگزار میشه
چون آزمون GRE بخش نوشتاری داره و نمیدونم چطور میخوان برگه امتحانی همه رو تصحیح کنن

منظورشونم از اینکه دروس در حد پایس معلوم نیست چیه!!!

در ضمن اگه اطلاع جدیدی پیدا کردید ممنون میشم اطلاع بدید

بهرام
خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  بهرام

شیوه‌نامه‌ پذیرش دکتری، شامل همه جزییات کارشون دو ماه دیگه اعلام میشه

سارا آمار
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹ ق٫ظ

سلام دوستان عزیز
انشالله همگی مصاحبه ها رو عالی پشت سر گذاشته باشید.
بچه چرا اصلا خبری ازتون نیست تا وقتی نتایج بیاد لااققل بیاین اینجا سر بزنید و خواهش میکنم موقع اعلام نتایج بیاین بگید که هر کدوم کجا قبول شدین.من خودم که اگه انشالله قبول بشم حتما اعلام میکنم ..قبول هم نشدم باز هم میام و به اینجا سر میزنم و در شادی شما ها سهیم میشم..به امید موفقیت و خبر خوش موفقیت همه ی دوستان خوبم

نفیسه آمار
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۸:۳۷ ق٫ظ

سارا خانم منم مشهد و شاهرود و شیرهز و کرمانشاه قبول شده بودم. ولی بخاطر ی سری مشکلات فقط شاهرود تونستم برم.
راستی از آزمونهاس سالهای بعد اطلاع دارین از جزییاتش؟ اینکه میگن شهریور برگزار میشه راسته؟

سارا آمار
خرداد ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

سلام بچه ها
همگی خسته نباشید
فک کنم به جز کرمانشاه دیگه مصاحبه ای نمونده! واسه من که همشون تموم شدن دیگه توکل بر خدا.انشالله همگی موفق باشید

نفیسه آمار
خرداد ۶, ۱۳۹۴ ۳:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

سلام سارا خانم. شما کجاها رفتین مصاحبه؟ ایشالا که برای همه خوب باشه برای رشته ما هم همینطور

سارا آمار
خرداد ۶, ۱۳۹۴ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  نفیسه آمار

سلام نفیسه جان
من شیراز و اهواز و شاهرود و یزد و بیرجند.
شما چی خانوم؟انشالله هرچی خیر و صلاحمونه اتفاق بیفته

نفیسه آمار
خرداد ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

إ شاهرود منم که بودم. شما کدوم بودین. چادری بودین؟ه

نفیسه آمار
خرداد ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

میشه رتبتونو بگید؟ البته اگه خاستین

سارا آمار
خرداد ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  نفیسه آمار

نه چادری نبودم. من حدودای ظهر رسیدم که مصاحبه ام افتاد عصر. فک کنم همدیگرو ندیده باشیم!
شما دیگه کجاها مصاحبه دادین؟

سارا آمار
خرداد ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  نفیسه آمار

رتبه من خوب نشد متاسفانه…

Statistic
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۴۰ ب٫ظ

سلام بچه ها. همگی خسته نباشید.
می خواستم خواهش کنم اگه کسی اطلاعات مفیدی در مورد آزمون GRE داره لطفا توضیح بده.
ممنون.

علی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶ ب٫ظ

سوال دیگه ایم دارم، فرق قانون قوی و ضعیف چیه؟به وابستگی متغیرا ربطی داره؟مثالی در این رابطه آورده بشه با تشکر

علی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱ ب٫ظ

سلام به همه ی دوستان آماری
مفهوم آماره کامل چیه؟یه مثال میزنین؟
مفهوم ریاضیوارشو نمیخوام

مهدی
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۹:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  علی

شرمنده علی آقا،معمولا بچه های آمار دو دسته اند: یا کلا مفهومی نمیخونند یا اگه هم خونده باشند به دیگران نمیگن!!!
هر چند ۹۰ درصد جزء دسته اول هستند!

بهرام (آمار)
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام مهدی
من بدموقع سوالمو گذاشتم الان سرشون شلوغه دارن واسه مصاحبه میخونن نمیرسن زود به زود به اینجا سر بزنن
شک ندارم بچه هایی که اینجان جزء ۱۰ درصدن

ممنون بابت نظرتون

بهرام (آمار)
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۹:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  بهرام (آمار)

ده درصدی که دانسته هاشونو با بقیه به اشتراک میزارن همانطور که تا الان همین کارو کردن

مینا
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۴ ۶:۲۹ ب٫ظ

سلام من بار تبه ۱۱۲ به پیام نور تهران و شبانه یزد دعوت به مصاحبه شدم مقاله هم اصلا ندارم به نظرتون می تونم امیدی داشته باشم؟

نفیسه آمار
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۴ ۵:۳۹ ب٫ظ

سلام بچه ها. میشه یکم اطلاعات در مورد دانشگاه شاهرود بمن بدید. سطح علمی دانشگاه چطوره و اینکه بعد فارغ التحصیلی نوع دانشگاه چقد تو جذب تاثیر داره.

حسین(آمار)
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۴ ۶:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  نفیسه آمار

سلام. بنظرم اگه سری به سایت دانشگاه و بخصوص گروه آمارش بزنید بتونید اطلاعات مفیدی بدست بیارید

سارا آمار
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۴ ۱:۱۷ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز
خوبید انشالله؟
مصاحبه کجاها دعوت شدین؟ من از دیشب شوک بهم وارد شده از بس زمان مصاحبه هام زوده و فشرده.
ضمنا شیراز و اهواز و یزد و شاهرود و بیرجند دعوت شدم.
همگی موفق باشید

آماری
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۴ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

سلام سارا خانم، منم فردوسی مشهد کرمانشاه اهواز بیرجند و کرمان دعوت به مصاحبه شدم، شما همه پنج جا رو میرید من فقط امکان یک جا رو دارم و بدلیل شرایط زندگیم اونجا میرم شما کجاها میرید؟

سارا آمار
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۴ ۷:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  آماری

بسلامتی . والا منم خیلی برام زمان مصاحبه ها درهم برهمه.و با کلاساای مدرسه و امتحانات مدرسه همزمان هستن ولی احتمالا همشو میرم که بعدا پشیمون نشم.بالاخره ریسک کردن یه کم سخته.هرچند من انتظار داشتم فردوسی دعوت بشم که با اختلاف کم رد شدم و انتخاب ششم که بیرجند هست دعوت شدم.اولین باره هم میخوام برم و اصلا مسیر رو هم بلد نیستم.شما هم انشالله موفق باشید

حسین(آمار)
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۴ ۵:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

سلام. امیدوارم که همه بچه ها خوشحال و سلامت باشن. من هم بهشتی، علامه، فردوسی، اصفهان و کرمانشاه دعوت شدم.

سارا آمار
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۴ ۷:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

سلام اقا حسین
ممنون.انشالله شما هم شاد و شلامت باشید و نتیجه نهایی بر وفق مرادتون باشه

بهرام (آمار)
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

سلام حسین عزیز بهتون تبریک میگم

کرمانشاه که بیاین به احتمال زیاد میبینمتون
واستون آرزوی موفقیت میکنم

آماری
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

جه جالب فقط انتخاب آخرمون فرق میکنه

بهرام (آمار)
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۷ ب٫ظ

سلام به همه و آرزوی موفقیت واسه همتون
خبری از هیچکی نیست
حتما دارید واسه مصاحبه میخونید انشاا… خبری قبولی همتونو بشنویم
واسه منم که واسه سال دیگه میخونم دعا کنید

حسین(آمار)
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۴ ۶:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهرام (آمار)

انشاالله که موفق باشید

رضا
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷ ق٫ظ

حسین آقا شما کجا ها رو زدین ؟

حسین(آمار)
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۴ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام دوست عزیز. در بالا جاهایی که دعوت شدم رو نوشتم. کاش شما هم کمی درمورد خودتون و رتبه تون توضیح میدادید تا ماهم جواب سوالات شما رو دقیق میدادیم.

سارا آمار
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۴ ۶:۴۵ ب٫ظ

سلام بچه ها
خوبید همگی؟ بچه ها من واقعا نگرانم واسه مصاحبه؟خواهشا اگر اطلاعی دارید لااقل راهنمایی کنید که چی بخونیم..موفق باشید دوستان خوب

نفیسه آمار
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۴ ۸:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

سارا جان دانشگاهها فرق میکنه. ولی در کل از پایاننامه میپرسن و یکمم سوالات مفاهیمی و کارشناسی و ارشد. در ضمن شما هنوز رتبتو نگفتینا

مشاور
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۴ ۹:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

سلام دوست عزیز
در مصاحبه سؤالات مختلفی پرسیده می شود. برای داشتن اطلاعات کلی می توانی کتاب مصاحبه دکتری را مطالعه کنی و برای آشنا شدن با سؤالات تخصصی بهتر است با دانشجویان دکتری دانشگاه ها صحبت کنی.
موفق باشی

بهرام (آمار)
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۰:۱۳ ق٫ظ

کتاب برگر حل تمرین داره؟pdf حلشو کسی نداره؟یا به صورت عکس؟

سارا آمار
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۹:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  بهرام (آمار)

سلام
اره حل تمرین داره.من حل تمرینشو دارم ..اگه اشتباه نکنم توی نت هم سرچ کنی پی دی افش رو میتونی پیدا کنی.

بهرام (آمار)
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

بله درست فرمودید پیداش کردم
با سپاس

بهرام (آمار) به حسین آقا
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۰:۰۱ ق٫ظ

سلام حسین جان
کتاب احتمال را قورت بده عنوان کتاب و اسم نویسندشو لطف میکنی بگی؟
ممنون

حسین(آمار)
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۶:۳۲ ب٫ظ

سلام آقا بهرام عزیز
عنوان روی جلد: مبانی احتمال را قورت بده
نویسنده: امیر ایمن پور
ناشر: کتابخانه فرهنگ

بهرام (آمار)
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

یه دنیا ممنون

بهرام (آمار)
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۴ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

سلام دوباره زحمت ببخشید
کتابو تهییه کردم
عنوانش مبانی احتمال
قابل استفاده برای داوطلبین کارشناسی ارشد:
مهندسی لجستیک…

مجموعه آمار
مجموعه ریاضی

همین کتابه؟رنگ کتابم سفیدو مشکیه

چون چنتا جلد دیگم با همین عنوانو نویسنده بود
درست خریدم؟
در ضمن اگه به کتابای پارسیان و برگر و پردازش و ایمن پور مسلط باشم میتونم نمره لازمو کسب کنم یا خوندن کتاب دیگه ای رو هم پیشنهاد میکند؟

حسین(آمار)
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۴ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  بهرام (آمار)

بله فکر میکنم درست گرفته باشید. بجز کتابهایی که گفتید لازمه یه کتاب هم در زمینه نظریه تصمیم مطالعه کنید که به نظر من منبع کنکور کتاب و جزوه استنباط آماری ۱ دکتر نعمت اللهی هست. از توی نت هم قابل دانلود هست. البته ریاضی و آنالیز رو هم فراموش نکنید. هرچقدر به دروس بیشتری مسلط باشید شانستون بیشتره. مثلا اگر خدای نکرده سوالات استنباط خیلی سخت بودن شما میتونید وقت بیشتری به ریاضی اختصاص بدین و برعکس.

بهرام (آمار)
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

سپاسگزارم

منتظر جوابم
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

دوستان عزیز آماری داخل دفترچه نوشته، ﻻزم اﺳـﺖ ﺑـﺮای اﻧﺠـﺎم ﺑﺮرﺳـﻲ
ﺻﻼﺣﻴﺖ ﻋﻤﻮﻣﻲ مبلغ ۲۵۰۰۰ تومن از ﻃﺮﻳﻖ ﭘﺮداﺧﺖ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ در ﺳﺎﻳﺖ ﺳﺎزﻣﺎن پرداخت بشه سوالم اینه، کی؟ لینک اون رو داخل سایت بعدا مشخص می کنن؟؟

سارا آمار
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر جوابم

سلام دوست عزیز
این مبلغ رو الان لازم نیست واریز کنید. بعدا که انشالله نتلیج دعوت به مصاحبه اومد واریز میکنید..پس الان اصلا جای نگرانی نداره
موفق باشید

واقعا که
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۴ ۹:۲۰ ق٫ظ

الان که باید باشین بهم کمک کنین کسی نیست همه رفتند دنبال کار خویش…..

حسین(آمار)
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  واقعا که

سلام. شما سوالاتتون رو مطرح کنید اگه کسی مطلع باشه جواب میده

قباد
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۴ ۸:۰۳ ق٫ظ

باسلام به ماندانا خانم
ممکنه درصدهایی رو که زدید بگید و همچنین منابعی که مطالعه فرموده اید عنوان کنید.

Statistic
فروردین ۳۱, ۱۳۹۴ ۳:۵۳ ب٫ظ

سلام. به آقای حسین(آمار)
به خاطر رتبه ی بی نظیری که آوردین خیلی خیلی تبریک میگم. می خواستم خواهش کنم اگه میشه منابعی که برای آمار، آنالیز، ریاضی، استعداد و زبان مطالعه کردید و یا توصیه می کنید بفرمایید.
البته با عرض معذرت به خاطر وقت گیر بودن تایپ.
ممنون.

حسین(آمار)
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۶:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  Statistic

سلام دوست عزیز. تشکر از لطفتون. توی همین صفحه یه کامنت گذاشتم و در زمینه ای که سوال پرسیدین توضیحاتی دادم. اگر لازم دیدید بپرسید بیشتر توضیح میدم.

Statistic
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۴ ۹:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

سلام. ممنونم، لطف کردید. بله دیدم.
موفق باشید.

نفیسه آمار
فروردین ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۲۱ ق٫ظ

بچه ها لطفا راهنماییم کنید. من با رتبه ۶۷ روزانه جایی قبول نمیشم بنظرتون؟ چون کلا ۶۱ نفر برای روزانه پذیرش میکنن.

آماری
فروردین ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  نفیسه آمار

اگر رزومه خوبی داشته باشید حتما قبول میشید من رزومه ام خوبه ولی رتبه ام ۱۰۲ شده نمی دونم چیکار کنم.

سارا آمار
فروردین ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  نفیسه آمار

سلام
حتما دعوت میشید و باقیشم توکل بر خدا..انشالله که قبول میشید پارسال رتبه اول امار رو رد کردن ولی رتبه های بعدی رو پذیرفتن پس هیچ چیزیغیر ممکن نیست..

مشاور
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۳:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  نفیسه آمار

سلام
بله حتما شما شانس دعوت به مصاحبه روزانه شهرستان ها را داری.
بعد از دعوت به مصاحبه هم با کمک رزومه خود و به نمایش گذاشتن توانایی هایت در مصاحبه، می توانی قبول شوی.
مطالب مختلف در رابطه با آمادگی برای مصاحبه دکتری را بخوان و باور داشته باش که اگر بخواهی می توانی قبول نهایی باشی.
موفق باشی

حسین(آمار)
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۶:۰۸ ب٫ظ

بچه ها دفترچه ها هم اومد

رضا
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

شما کجا ها رو می زنین. استاد راهنمات کی بوده

سارا آمار
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

سلام
من الان اومدم خونه دیدم دفترچه اومده…بچه ها بنظرتون واسه مصاحبه و امادگی چه چیزایی بخونیم؟ اخه من واقعا گیجم و تازه بخاطر اینکه میرم مدرسه وقت نمیکنم بخونم..

آمار (ماندانا) به حسین( آمار)
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۴۳ ق٫ظ

سلام دوست آماری خوشحال میشم منو راهنمایی کنید
برای انتخاب جا دچار استرس و نگرانی شدم

با اساتیدم مشورت کردم گفتن رتبه ات مثلابه تربیت مدرس میخوره البته مشکل مدرک ارشدم هستش
اول دانشگاه تهران -و بعد مشهد رو بزنین
درضمن از بچه ها پرسیدم سختی خیلی زیادش یک سال ونیمه بعدش میشه رفت وآمد کرد
باتوجه به اینکه متاهلم می خواستم بدونم شرایط دکتری گرفتن مثلا در دانشگاه مدرس سختیش تا چند ساله یعنی اینکه باید به طور مکرر در تهران باشم ؟بعداز چه مدت میشه رفت و آمد کرد؟
تو شهرمون خیلیا از دانشگاه های خوب مثل مشهددکتری گرفتن ولی هیئت علمی نشدن و به عبارتی اگه من از تهران مدرک بگیرم خیلی در هیئت علمی تاثیر داره

یه دوست آماری
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

سلام
تا جایی که اطلاع دارم تربیت مدرس امسال دانشجو دکترا نمی گیره. همچنین دیدم برنامه کلاسی رو طوری تنظیم می کنه که دانشجو حداقل ۴ روز هفته روزی دو ساعت دانشگاه باشه.

آمار (ماندانا)
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

ممنون دوست عزیز
بنظرتون باتوجه به رتبه ۲۵ و باتوجه به اینکه ارشدم آزاده مشهد
عکس العمل دانشگاه های تهران تو مصاحبه چه طوریه؟

حسین(آمار)
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۵:۱۸ ب٫ظ

در مورد این سوالتون حرف زیاد دارم اما امکان و وقت تایپ کم!! خلاصه بگم… اگه خودتون باور دارید مدرک دانشگاه آزاد یه نکته منفی در رزومه شماست دیگه از اساتید مصاحبه کننده چه انتظاری دارید؟ مهم سواد و سطح آگاهی شما از رشته تونه. توی کنکور نشون دادید که آدم توانایی هستید و همین دلیل محکمیه بر اینکه توی مصاحبه هم میتونید. همین توانایی شما باید برای هر آدم عاقلی کافی باشه. اینکه در دانشگاه آزاد درس خوندین رو فراموش کنید و اگر احساس میکنید اطلاعاتتون در زمینه آمار اونجور که باید نیست همین الان شروع کنید و سطحتون رو بالا ببرید که خودبخود اعتماد به نفستون رو هم بالا میبره. اگه قبل از مصاحبه دیدمتون که حرفای بیشتری میگم بهتون

حسین(آمار)
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۵۳ ب٫ظ

سلام. رتبه شما به همه جا میخوره و به احتمال قوی پنج مکان اولی که انتخاب کنید دعوت میشید(و به احتمال زیاد رقیب هم هستیم!!:-) ). دوستان شما تقریبا درست گفتن. هر ترم ۸ واحد به شما داده میشه (دو درس). هشت ساعت کلاس دارید که معمولا در دو روز برگزار میشه و یک روز هم فاصله بین این دو روز هست(مثلا شنبه و دوشنبه). بقیش رو آزاد هستید و در اختیار خود. ترم سوم هم معمولا امتحان جامع هست و بعد از امتحان جامع تقریبا میشه گفت آزاد تر میشید چون دیگه کلاسی وجود نداره و فقط قرارهانون با استاد راهنماتون هست. اما یه نکته رو دوستانه بهتون بگم که اگر مدام بخواید رفت و آمد کنید تمرکزتون روی درس از بین میره و مطمینا لطمه شدیدی به درستون وارد میشه(چه قبل و چه بعد از امتحان جامع). این مساله ممکنه باعث شه دوره تون طولانی بشه(اینو براساس تجربیات دوستان عرض میکنم) یا اینکه خدای نکرده امتحان جامع رو بیفتید(حتما در جریان هستید که اگر دوبار امتحان جامع رو بیفتید باعث اخراجتون میشه که البته تو ایران کم پیش میاد این اتفاق!! ولی در هرحال حتی یکبار افتادنش باعث دید منفی میشه). از طرفیم فارغ التحصیلی از دانشگاههای تهران عموما برای اشتغال مناسبتره و به قول معروف چیزی دیگست!! در کل کاری که شما باید انجام بدین اینه که با همسرتون صحبت کنید و تمامی جوانب کار رو برای ایشون توضیح بدین و بعدش باهم یه تصمیم درست بگیرید. ما از شرایط زندگی شما اطلاع چندانی نداریم و خودتون… ادامه نظر»

آمار (ماندانا)
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

سلام دوست آماری
از راهنمایی های برادرانه و دوستانه شما نهایت تشکر رو دارم
انشالله در جایی که نهایت شایستگی شماست، قبولی نهایی تون باشه
موفق باشید
التماس دعا

آمار (ماندانا)
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۶:۰۱ ب٫ظ

راستی فردوسی مشهد نزدیکتراز دانشگاه های تهران به شهرمون
نظرشما در مورد اعتبار آمار دانشگاه فردوسی چیه؟
آیا می تواند در حد دانشگاه تهران برام درآینده کارایی و اعتبار داشته باشد یا نه بازم به دانشگاه های تهران نمی رسه ؟

حسین(آمار)
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۶:۴۹ ب٫ظ

دانشگاه فردوسی اعتبار رشته آمارش از خیلی از دانشگاههای تهران بالاتره. شاید تنها دانشگاهی از تهران که بشه با فردوسی مقایسش کرد بهشتی باشه. الان خیلی از اساتید قدیمی بهشتی بازنشسته شدن(مثل دکتر مشکانی و وحیدی اصل) و شاید الان فردوسی از بهشتی هم جلوتر باشه. البته جدیدا خبر ندارم کیا توی فردوسی بازنشست شدن. تربیت مدرس که امسال پذیرش نداره ولی قطعا آمار فردوسی از اونجا قوی تره. جالبه بدونید که تربیت مدرس فقط ۴ تا هییت علمی داره که فقط دکتر محمد زاده استاد تمامن و بقیه فکر کنم استادیار.

حسین(آمار)
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۶:۵۴ ب٫ظ

در مورد سوال دومتون اطلاع دقیقی ندارم

آمار (ماندانا)
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۷:۱۱ ب٫ظ

دوست عزیز از راهنمایی هاتون خیلی ممنونم
سربلند و پیروز باشید
التماس دعا

حسین(آمار)
فروردین ۲۹, ۱۳۹۴ ۳:۵۱ ب٫ظ

کارنامه ها هم اومد. من سوال ۳۷ رو درست حل کرده بودم اما عجله در انتخاب گزینه ها باعث شد که گزینه ۳ رو انتخاب کنم!! خیلی شبیه هم هستن گزینه های ۳ و ۴. همین درصد تخصصیم رو ۳ تا کم کرده

سارا آمار
فروردین ۲۹, ۱۳۹۴ ۹:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

سلام منم به جز سوال ۳۷ توی سوال ۲۵ هم نمیدونم چرا پاسخ اشتباه رو وارد کردم!!! واسه همینم درصدم اونی نبود که توی ذهنم بود

حسین(آمار)
فروردین ۲۹, ۱۳۹۴ ۳:۴۹ ب٫ظ

اسمم رو یادم رفت تغییر بدم. یه پیام برا بچه های جامعه شناسی گذاشته بودم :-)
معدل موثر ۱۶٫۹۴ و نمره کل ۹۶۹۴

رضا
فروردین ۲۹, ۱۳۹۴ ۹:۱۸ ق٫ظ

ببخشید حسین آقا میشه نمره کل و معدل موثرتونم بگین؟

نگران شما
فروردین ۲۹, ۱۳۹۴ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام. معدل موثر ۱۶.۹۴ و نمره کل ۹۶۹۴

رضا
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  نگران شما

تبریک میگم بهتون شما استاد راهنما ارشدتون کی بودن؟

بهرام (آمار)
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹ ب٫ظ

دوستان لطفا معدل موثرتونم بگذارید
آقا حسین معدل موثری که تو کارنامه واستون تاثیر دادن چند بود؟

آماری
فروردین ۲۹, ۱۳۹۴ ۸:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  بهرام (آمار)

من معدل موثرم ۱۵ هست که ۱۰۲ شدم.

سارا آمار
فروردین ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهرام (آمار)

سلام
معدل موثر من ۱۷.۶۶ بود.شما چی؟

حسین(آمار) به سارا آمار
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۶:۲۹ ب٫ظ

آره تفاوت رتبه هاشون با توجه به درصداشون عجیب هست. فکرکنم بچه هایی که رتبه هاشون در حدود همین دوتا دوستمون هستن باید میانگین درصداشون خیلی به هم نزدیک باشه. این نزدیک بودن باعث میشه که تاثیر معدل خیلی زیاد بشه و احتمال میدم دلیل این تفاوت فاحش همون معدل باشه

آماری
فروردین ۲۹, ۱۳۹۴ ۸:۳۴ ق٫ظ

آقا حسین بهتون تبریک میگم امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق و موید باشید شیرینی هم یادتون نره.

حسین(آمار)
فروردین ۲۹, ۱۳۹۴ ۴:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  آماری

ممنون دوست عزیز. به روی چشم. منتها توی این سایت فکر میکنم اجازه نمیدن اییمیل یا چیز دیگه ای بذاریم جهت اطلاع دادن برای زمان صرف شیرینی!! البته هنوز هیچی مشخص نیست و ایشالا بعد از مصاحبه و اعلام نتایج نهایی. امیدوارم ماهم شیرینی شما رو بخوریم

آمار (ماندانا) به آقاپیام
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸ ب٫ظ

سلام دوستان آماری
می خواستم بگم
با رتبه ۲۵
باتوجه به اینکه ارشدم دانشگاه آزاد بود اگرچه اساتیدمون مثل بزرگنیا و آذر نوش بودن
کارشناسی دولتی بودم
و ۱ مقاله علمی ترویجی و ۱مقاله دریک کنفرانس بین الملل
به نظرتون شانس قبولیم کجاها بیشتر؟
من اولین ساله که فهمیدم چی بخونم و سالهای قبل نمی دونستم وگرنه زودتر قبول میشدم
فقط دو بار مصاحبه فردوسی برای بین الملل رفتم
بوضوح پارتی بازی کردن و رد شدم پس محکم تصمیم گرفتم بخونم و از رتبه ۶۰۰ خودمو به ۲۵ رسوندم
البته با یاری خدا و…
حالا نخندین با رتبه ۲۵ اونقدر از رفتن به مصاحبه می ترسم که حد نداره اعتماد بنفسم رو ازدست دادم
بچه ها برای فردوسی یا هرجای دیگه چی برا مصاحبه باید بخونم دیگه برای سال دیگه توانی ندارم
ممنون

حسین(آمار)
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ب٫ظ

سلام آقا پیام فکر نکنم اینجا بیاد!!!

آمار (ماندانا)
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

ببخشید عجله ای شداشتباهی قسمت نام، آقا پیام نوشتم منظورم دوستان در اینجاست
ممنون میشم راهنمایی کنید

آمار (ماندانا)
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

ببخشد منظورم دوستانی که در اینجا هستند
ممنون میشم راهنمایی کنید

آمار (ماندانا)
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۶ ب٫ظ

البته سوال بیجایی پرسیدم حق دارین …
خوب فقط لا اقل بگید با این اوضاع احوال کجاها شانس قبولی در مصاحبه رو دارم

آمار (ماندانا)
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۷ ب٫ظ

راستی سابقه تدریس هم دارم

بهرام (آمار)
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۰:۲۷ ق٫ظ

به آمار (ماندانا)
لطف کنید بگید چه منابعی رو مطالعه کردید
من امسال امیدی به قبولی ندارم میخوام واسه سال دیگه بخونم
اگه لطف کنید راهنمایی کنید ممنون میشم

آمار (ماندانا)
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  بهرام (آمار)

سلام دوست آماری
به نظرمن کتابای پارسیان- نعمت الهی-شائو-برگر- رهاتگی- کتابای تست آماری هرچه دستتون اومد حل کنید
البته بنده متاهلم هرچه وقت اضافه آوردن می خوندم
برام دعاکنید هرچه خیره پیش بیاد

بهرام (آمار)
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۷ ب٫ظ

خیلی ممنون امیدوارم چه در این مرحله چه در مراحل دیگه زندگیتون همینطور موفق باشید
قسمت بیز نعمت الهی خونده بشه کافیه؟ معدل موثرتون چند بود؟من به شخصه علاقه دارم فردوسی مشهد قبول بشم چون شبیه سازی فوق العاده قوی داره
اطلاع ندارید شرایط و نحوه قبولی در این دانشگاه به چه صورت هستش؟من دانشگاه رازی کرمانشاه بودم

حسین(آمار)
فروردین ۲۹, ۱۳۹۴ ۴:۵۲ ب٫ظ

آقا بهرام عزیز بجز مواردی که دوستمون فرمودن، در کامنتای پایینتر هم یه سری منابع گفته شده که میتونید مراجعه کنید و ببینید. با آرزوی موفقیت برای شما

بهرام (آمار) به حسین آقا
فروردین ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

خیلی ممنون بابت راهنمایی های ارزشمندتون دوست عزیز

سارا آمار
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۰:۴۳ ق٫ظ

سلام ماندانا جان
شما واسه مصاحبه همهجا دعوت میشید تقریبا. من فکر میکنم دیگه باقیش دست خودتونه و اینکه چطور جلوی مصاحبه کننده ها ظاهر بشید وگرنه اینکه ارشدتون کجا بودین خیلی هم نمیتونه مانع از قبولی شما بشه.چون وقتی ببینن شما واقعا میتونید اونی باشید که مد نظرشون هست تردید نمیکنن که شما رو بپذیرن..استرس نداشته باشید خدا کریمه.فک کنم واسه مصاحبه لازمه به پایان نامتون مسلط باشید و نهایتش یکی دو سوال علمی ساده هم میپرسن.کلا مصاحبه اونطوری من متوجه شدم واسه سنجش رفتار دانشجو توی شرایط مختلفه.حتی ممکنه سوال سختی بپرسن که خودشونم مطمین باشن که جوابشو دانشجو نمیدونه اما میخوان عکس العمل دانشجو رو بررسی کنن. البته اینا نظرات من هستن..موفق باشید

آمار (ماندانا)
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

ممنون سارا جان
انشالله شما و همه دوستان نتیجه زحماتمون رو ببینیم.

حسین(آمار)
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۰ ب٫ظ

بچه ها اگه کسی از درصدهای بچه های تک رقمی اطلاع داره لطفا زیر این کامنت قرار بده ممنون

س.ر
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۱۰ ب٫ظ

دوستان من عذر میخام در پیام قبلی اشتباهی زبان منفی ده تایپ شد

س.ر
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۰ ب٫ظ

قابل توجه زهرا زبان ۱۰ نه منفی

زهرا(آمار)
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۰۹ ب٫ظ

سلام
من الان این صفحه رو پیداکردم، میشه لطفا کمکم کنین؟ ممنون میشم.
تخصصی:۳۱
استعداد:۳
زبان:سفید
رتبه م ۲۰۴ شده و مجاز نیستم. درحالیکه دوستمون با درصد زبان:۱۰-،تخصصی:۴۳ و استعداد:۶ رتبه شون ۷۳ شده. خیلی ناراحتم. من بخوام اعتراض بدم باید چیکار کنم؟

حسین(آمار)
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا(آمار)

سلام. میانگین درصدای شما ۲۱.۱۷ و میانگین ایشون حتی اگر زبانشون منفی باشه میشه ۲۸ اگرم زبان مثبت باشه که میشه ۳۱.۳۳ که در هر دوصورت بالاتر از شماست.

نفیسه آمار
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۹ ب٫ظ

سلام
تخصصی ۴۵
استعداد ۲۹
زبان ۱۳
رتبم شده ۶۷

خواهشا همه رتبه ها و درصدهاشونو بزارن ببینیم.

سارا آمار
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  نفیسه آمار

سلام
تبریک
شما معدلتون چند بوده؟موثر رو منظورم هست

سارا آمار
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

راستی عذر میخوام شما درصداتون رو درست نوشتین؟اخه میانگین شما ۳۷ هست و رتبه ۲۵ امسال میانگینش ۳۶و خورده ای شده.اگه میانگینتون ۳۷ هست حتما اعتراض کنید چون تفاوت رتبه تون بیداد میکنه.موفق باشید نفیسه جان

حسین(آمار)
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

درصداشون رو میشه بذارید؟ یه نفر به من گفت میانگینت با نفر دوم خیلی فاصله داره!! کاش نفر دوم میومد و درصداش رو میذاشت. اگه دوستان اطلاعی دارن ممنون میشم ماروهم مطلع کنن

حسین(آمار)
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

تو پیج عمومی دیدم درصدای ایشون رو.

سارا آمار
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

منم تو پیج عمومی دیدم. تا الان از بچه های تک رقمی اطلاعی پیدا نکردم وگرنه حتما اینجا اعلام میکنم.اقا حسین شما نظرتون چی هست درباره درصدای نفیسه خانم و درصدای رتبه ۲۵ بنظرتون تفاوتشون فاحش و غیر منطقی نیست؟

؟؟؟؟
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

کی به شما گفته؟

نفیسه آمار
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۸:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

من الان میبینم این پیامو سارا خانم. درصد تخصصی اشتباه تایپی شده. باید مینوشتم ۳۵ .

سارا آمار
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۳۲ ب٫ظ

سلام دوستان
اولا تبریک ویژه به اقاحسین..شیرینی رو کجا بیایم بگیریم:-P
در ثانی من با دیدن رتبه و درصدام بهم شوک وارد شد و فعلا ااز محضرتون معذرت خواهی میکنم و تا موقع مصاحبه ها عذر بنده رو واسه خودداری از گفتن رتبه و درصدا بپذیرید.فقط بدونید جالب نبود.اما حتما بعدا اینجا میذارمشون واسه استفاده دوستان.
اماری عزیز شما به روزانه فک کنم دعوت بشید ولی شانس شبانه تون خیلی زیاده.اقا حسین هم که دیگه نیازی به توضیح نیست و فقط باید دانشگاه ارشد یا لیسانستون رو توی ۵ انتخاب اولتون بذارید.
این دوست جدیدمون که ۷۳شده هم به خیلی از جاها روزانه دعوت میشید و نگران نباشید.

حسین(آمار)
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

ممنون سارا خانم امیدوارم که نتیجه نهایی خوشحالتون کنه. منم قولی که دادم بعد از اعلام نتایج نهایی بود. انشالله بعد از اومدن نتیجه نهایی و در صورت رضایتم از نتیجه حتما شیرینیش رو به دوستان تقدیم میکنم. برای همه آرزوی موفقیت دارم.

سارا آمار
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

انشالله که همه رضایت خاطر داشته باشن. شما فقط تهران رو در اولویت قرار میدین؟راستی لیسانسم بهشتی بودین؟البته اگه دوس داشتین جواب بدین

حسین(آمار)
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

نه لیسانس اونجا نبودم. من هنوز تصمیم نگرفتم ولی احتمالا سه تا تهران و دوتا هم شهرستان. اگه از تهران مطمین میبودم دیگه شهرستان رو نمیزدم. اونجور دوستان با رتبه های پایین تر شانس بیشتری برای دعوت به شهرستان داشتن ولی چه کنم که برا من ریسک میشه. امیدوارم اینکارم خودخواهی نباشه. رقابته دیگه و کاریش نمیشه کرد :-(

سارا آمار
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

شما کاملا حق انتخاب دارید و به هیچ عنوان اسمش خودخواهی نیست.منم به جای شما بودم همچین ریسکی نمیکردم که بخوام فقط تهران رو بزنم مگر اینکه از قبل مطمین باشم که دانشگاههای تهران قبول هستم.یه پیشنهاد! اگر شما ساکن تهران هستین قبل از انتخاب رشته یه سر پیش اساتید دانشگاه های تهران برید و رایزنی کنید ببینید نظرشون مثبته یا نه.موفق باشید

س.ر
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۱۶ ب٫ظ

تخصصی ۴۳
زبان۱۰-
استعداد۶
رتبم ۷۳
دوستان لطف کنید منو راهنمایی کنید برای مصاحبه اصلا روزانه دعوت به مصاحبه میشم؟رزومه ام چیز خاصی ندارم فقط یه مقاله علمی ترویجی،البته سابقه تدریس دارم

س.ر
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  س.ر

دوستان عذر میخام تو پیام قبلی اشتباه شد و باعث سو تفاهم دوستان شد زبان ۱۰

سارا آمار
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  س.ر

من حدس زدم که این منفی اشتباهی اینجا ظاهر شده :-)
البته دوستامون باید به تاثیر معدل موثر هم دقت کنن.شاید معدل موثر شما بالاتر بوده

س.ر
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  س.ر

تان عذر میخام تو پیام قبلی اشتباه شد و باعث سو تفاهم دوستان شد زبان ۱۰

حسین(آمار)
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۴۱ ب٫ظ

برای استفاده دوستان سالهای آتی:
تخصصی : ۷۱
استعداد : ۴۵
زبان: ۳
رتبه : ۱
از بقیه دوستان هم تقاضا میکنم که درصدها و رتبشون رو در اینجا قرار بدن. کمک خوبی به بچه های سالهای بعد هست. به یاد بیارید که خودمون چقدر اینور اونور دنبال رتبه ها و درصدهای بچه های سالهای گذشته بودیم.

سوال
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

ترازتون چند شده؟

رضا
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

نمره کل شما چنده؟

آماری
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۳۴ ق٫ظ

سلام بچه ها من با تخصصی ۳۷.۸۸ و استعداد ۱.۱۸ و زبان ۱۳.۳۳ رتبه ام ۱۰۲ شده. خیلی ناراحتم، آیا به دانشگاه روزانه دعوت به مصاحبه میشم؟

حسین(آمار)
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  آماری

سلام. درصدای من کمی با چیزی که فکر میکردم متفاوت شدن. دلیلشو نمیدونم ولی در هرحال رتبه یک شدم. درصدام رو میذارم اینجا برای استفاده دوستان سالهای بعد. من سال اولیه که شرکت کردم بخاطر همین نمیتونم راهنمای خوبی باشم. امیدوارم دوستان دیگه کمکتون کنن

س.ر
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۴ ق٫ظ

باسلام به همه دوستان،من به طور ناگهانی این پیچو دیدم.دوستان من رتبه ام ۷۳ شده یه نفر لطف میکنه منو راهنمایی کنه چون سال اوله که شرکت کردم و از مصاحبه چیزی نمیدونم.ممنونم

سارا آمار
فروردین ۲۶, ۱۳۹۴ ۷:۲۴ ب٫ظ

سلام
چقدر اینجا بی روح شده!! چرا هیچکی نیست؟دیگه هر کدوم از سر کار که برگشتین خونه..یعنی حتی به سایت سر نزدین ببینید خبر اعلام نتایج هست یا نه!!! شایدم من خیلی بیکارم که در اکثر مواقع این پیج رو چک میکنم.انشالله نتیجه دلخواهتون رو بگیرید عزیزان
————-
سلام
لطفا نظر خود را در لینک زیر درج نمایید.
https://phdtest.ir/1394/01/%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%86%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-94-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%B1%DB%8C/
باتشکر از حضورتان

حسین(آمار)
فروردین ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

راست میگید. پس این بچه های آمار کجان؟ شما چیکار کردید؟

آماری
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

سلام حسین آقا، کجایید رتبه تونو بگید چیکار کرید؟ رتبه تون چند شده؟

سارا آمار
فروردین ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

اقا حسین شما اگه بشه یه تماس با دانشگاه ارشدتون بگیرید و معدل دقیقتون رو بپرسید.اخه تا جایی یادمه واسه معدل خیلی تاکید میشه که دقیق ذکر بشه.حتما فردا پیگیری کنید

حسین(آمار)
فروردین ۲۶, ۱۳۹۴ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

باشه ممنون. فکر خوبیه. شما کدوم دانشگاه بودین؟

حسین(آمار)
فروردین ۲۵, ۱۳۹۴ ۵:۳۶ ب٫ظ

سارا خانم هستید؟
سوالی داشتم. معدل ارشدی که زمان ثبت نام از ما خواستن با پایان نامه بود یا بدون پایان نامه؟ تو صفحه عمومی سایت پرسیدم یکی گفت با پایان نامه. نظر شمام همینه؟ چون من بدون پایان نامه رو دادم به سنجش.

سارا آمار
فروردین ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

اون معدل منظور با پایان نامه است.مگه شما موقع ثبتنام دفاع نکرده بودین؟اگه اینطوره که فک کنم یه زمان واسه اصلاح معدل میذارن و میتونید اون موقع معدلتون رو تصحیح کنید. انشالله موقع اعلام نتایج دوستانمون به نتیجه اشون رضایت داشته باشن و منم هرچی خیر و صلاحمه پیش بیاد

حسین(آمار)
فروردین ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

انشالله که همه به خواستشون برسن. من چند سال پیش دفاع کردم. توی مدرک موقتی که دانشگاه بم داده معدل دروس رو بدون پایان نامه نوشته منم همین رو وارد کردم. پایان نامه رو فقط امتیازشو قید کرده. واسه اطمینان میپرسم تعداد واحدای فوق ۲۴ بود و پایان نامه ۶ واحد؟ درسته؟

سارا آمار
فروردین ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

جالبه فک کردم شما ورودی ۹۱ هستین.منم چندین ساله دفاع کردم…اره ۲۴ واحد درس ۶واحد پایان نامه و ۲ واحد سمینار داشتیم

حسین(آمار)
فروردین ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

ممنون از پاسختون. نمره سمینارم که یادم نیست!

حسین(آمار)
فروردین ۲۳, ۱۳۹۴ ۹:۰۷ ب٫ظ

کجایید بچه ها؟ خبری نیست ازتون! استعداد و زبان چیکار کردید؟

سارا آمار
فروردین ۲۳, ۱۳۹۴ ۹:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

سلام
خب بازم خداراشکر و انشالله شیرینی رتبه یکی شما رو میخوریم..
من خودم الان نمیدونم چرا حتی حوصله چک کردن دیگه ندارم.امیدوارم زیاد تغییر نکنن درصدام.
این بچه های امار هم انگار کلا توی تعطیلات نوروزی موندن…امیدوارم به زودی بیان و ابراز وجود کنن

حسین(آمار)
فروردین ۲۳, ۱۳۹۴ ۰:۰۶ ق٫ظ

کلید زبان و استعداد هم اومد

سارا آمار
فروردین ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

سلام
اره من الان اومدم خونه دیدم کلید اومده. چیکار کردین؟نمیدونم چرا بچه ها توی سال حدید به پیح سر نمیزنن! موقع اعلام رتبه ها خواعشا بیاین و بگید چیکار کردین.من خودم حتما میام و اطلاع میدم دااقل واسه دوستای سال بعد خوبه

حسین(آمار)
فروردین ۲۳, ۱۳۹۴ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

سلام. درصدای من همونه که قبلا گفتم. اشتباهات زیادی توی کلیدی که من گذاشتم بود اما در کل طوری بود که درصد من تغییری نکرد. من فقط یکی از سوالات استعداد رو خاطرم نیست کدومو زدم بخاطر همین اون رو برای خودم غلط درنظر گرفتم. درصدام اینطوری شدن: استعداد ۳۸ و زبان ۵

حسین(آمار)
فروردین ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۳۹ ب٫ظ

سلام بچه ها. انگار خبری اطلاعیه ای چیزی از نتایج نیست فعلا؟ کسی اطلاعی نداره؟

سارا آمار
فروردین ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

سلام آقا حسین
انشالله که سال جدید بر وفق مرادتون باشه
قرار شد نتایج دهه سوم فروردین اعلام بشن ولی الان که رسیدیم دهه سوم هنوز چیزی اعلام نکردن.پارسال اشتباه نکنم ۲۶ ام نتایج اعلام شد.امیدوارم زودتر ما رو از بلاتکلیفی و انتظار دربیارن

حسین(آمار)
فروردین ۲۳, ۱۳۹۴ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

ممنون از پاسختون. انشالله شما هم سال خوبی رو شروع کرده باشید. احساس میکنم تا آخر هفته باید اعلام کنن.

علی
فروردین ۱۶, ۱۳۹۴ ۷:۳۱ ب٫ظ

به نظرتون با اون رتبه ها میشه کجا دعوت به مصاحبه شد؟

سارا آمار
فروردین ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
شبانه و پیام نور…البته شبانه تهران و اصفهان و شیراز بعید میدونم

علی
فروردین ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۸ ب٫ظ

سلام خدمت دوستای عزیز
به نظرتون با درصد های زیر بر اساس رتبه های سال قبل چه رتبه ای به دست میاد؟
تخصصی ۲۵
استعداد ۳۵
زبان ۱۵
ممنون

سارا آمار
فروردین ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
من فکر میکنم حدودا ۱۲۰ تا ۱۵۰ بشید! البته امیدوارم امسال بهتر بشه رتبه تون

محسن
فروردین ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۲ ق٫ظ

با سلام
در سوال ۴۳ از آزمون دکتری ۹۴ رشته آمار با توجه به توضیحات جزوه دکتر نعمت اللهی گفته شده max(Xbar,2 مغلوب می کند Xbar را. ولی من نمی دونم چگونه Xbar برآوردگر غیر مجاز teta است. لطفا اگه امکان داره نشان دهید که ریسک max(Xbar,2 کمتر از ریسک Xbar است.

با تشکر

حسین(آمار)
فروردین ۲۳, ۱۳۹۴ ۹:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

سلام دوست عزیز. من یه سری محاسبات در این مورد انجام دادم اما بسیار طولانیه و متاسفانه امکان تایپش در اینجا وجود نداره :-(

هادی
فروردین ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۲۵ ب٫ظ

با سلام
در سوال ۴۳ چطور می توان تابع ریسک max{Xbar,2 را بدست آورد ممنون میشم اگه حلش کنید. توضیحی در مورد سوال ۴۴ هم بدهید

هادی
فروردین ۱۰, ۱۳۹۴ ۳:۰۷ ب٫ظ

حسین آقا ممنون از توضیحاتتون

امکان داره سوال ۳۹ را حل کنید. نظرتون در مورد سوال ۳۸ چیه؟ به نظرم که گزینه ۲ غلطه و جواب درست تو گزینه هانیست. اگر نظر شما این نیست این سوال را توضیح بدید.

ممنونم

حسین(آمار)
فروردین ۱۰, ۱۳۹۴ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

خواهش میکنم. واقعیتش اینه که امکان تایپ ریاضی کمه در اینجا. اگه کاری که گفتم رو انجام بدین به راحتی مشخص میشه که تصمیم بیز مجازه. سوال ۳۸ هم درسته اما راه حلش خیلی طولانیه.

حسین(آمار)
فروردین ۱۰, ۱۳۹۴ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

سوال ۳۸ فقط میتونم راهنمایی کنم و خودتون انجامش بدین. فرض کنید
teta=t , sigma^2=s
اول باید توزیع پیشین توام t و s رو بدست بیارید که با توجه به استقلالشون راحته. بعدش توزیع پسین توام این دوتا رو بدست بیارید. بعدش روی t انتگرال بگیرید تا توزیع پسین s بدست بیاد. بعدش هم امید ریاضی این توزیع رو حساب کنید که همین جواب مساله هست.

هادی
فروردین ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

با عرض سلام

اگه امکان داره حل تشریحی سوالات ۴۱و ۴۳ آزمون دکتری آمار ۹۴ از مجموعه دروس تخصصی که مربوط به برآوردگرهای مجاز و مینیماکس می شود را قرار دهید. همچنین در سوال ۳۹ چطور می توان نشان داد که گزینه۳ برای teta مجاز می باشد ممنون می شم اگه جواب این ۳ سوال را کامل بگذارید

حسین(آمار)
فروردین ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

سلام
درمورد سوال ۴۱ به راحتی میشه نشون داد که Xbar مغلوب میکنه برآوردگر بیز تعمیم یافته رو. در مورد سوال ۴۳ میتونید به جزوه استنباط آماری دکترنعمت اللهی مراجعه کنید. توی کامنتای پایین تر آدرس دقیقتری ازش دادم. در مورد سوال ۳۹ با توجه به فضای پارامتر و فضای تصمیم، کلا ۴ تصمیم ممکن وجود داره، ریسک این ۴ تصمیم رو حساب کنید و خواهید دید که برآوردگر بیز تصمیم مجاز هم میشه.

هادی
فروردین ۹, ۱۳۹۴ ۶:۳۱ ب٫ظ

با سلام

حسین آقا با تشکر از شما

اگه امکان داره حل سوال ۳۲ را که مربوط به یافته های یک نمونه تصادفی ۵ تایی از توزیع گاما است را بگذارید

با تشکر

حسین(آمار)
فروردین ۹, ۱۳۹۴ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

فرض های زیر رو برای سادگی در نظر میگیرم:
X_(i)=X , Z_(i)=Z , beta=b , sigma(x_i)=S
حالا با توجه به فرضیات بالا اگر دقت کنید چیزی که از ما خواسته دقیقا UMVUE برای E(X است(با توجه به اینکه S بسنده و کامل است). اما
E(X)=1/b E(bX)=1/b E(Z
پس خواسته مساله دقیقا پیداکردن UMVUE برای طرف راست تساوی اخیر است. چون E(Z نسبت به b ثابت است پس کافیست UMVUE رو برای عکس b پیداکنیم. اونم خیلی راحت میشه S/2n پس
E(X|S)=S/2n E(Z)=1.8E(Z

هادی
فروردین ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳ ق٫ظ

با سلام

نظرتون را در مورد سوال ۳۲ دکتری آمار ۹۴ از درس آمار که مربوط به آماره ای ترتیبی است بدید چطور این مساله حل میشه؟ آیا این سوال اشکال نداره؟

حسین(آمار)
فروردین ۹, ۱۳۹۴ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

سلام. حلش طولانیه و امکان تایپ در اینجا کم. امیدوارم چیزایی که اینجا مینویسم طوری باشن که متوجه منظورم بشید. با فرض y_1=x و y_n=y مساله رو حل میکنم. به راحتی میشه ثابت کرد چگالی توام x و y به صورت زیر است:
f(x,y)=n(n-1)(y-x)^(n-2) , 0<x<y dx=-dt
پس
E(XY)=int_{0}^{1}[n(n-1)y int_{0}^{y}((y-t) t^(n-2))dt]dy

E(XY)=int_{0}^{1}[n(n-1)y[ int_{0}^{y}(y t^(n-2))dt-int_{0}^{y}( t^(n-1))dt]]dy

E(XY)=int_{0}^{1}[n(n-1)y (y^n/(n-1)-y^n/n)]dy

E(XY)=int_{0}^{1}(y^(n+1))dy=1/(n+2
پس
Cov(X,Y)=E(XY)-E(X)E(Y)=1/(n+2)-n/((n+1)^2)=1/((n+2)(n+1)^2

حسین(آمار)
فروردین ۹, ۱۳۹۴ ۳:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

اشتباها حل سوال ۱۵ رو گذاشتم :-)

ماه بانو
فروردین ۵, ۱۳۹۴ ۹:۳۳ ب٫ظ

سلام خدمت همه دوستان اماری عزیز
عید همگی مبارک امیدوارم سال خوبی در پیش داشته باشید سرشار از موفقیت وسلامتی
از همه دوستان تقاضا دارم منابعی را که استفاده نموده اید اعلام فرمایید.مخصوصا حسین اقای عزیز که انشاا… رتبه یک در انتظارش میباشد.

حسین(آمار)
فروردین ۸, ۱۳۹۴ ۸:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  ماه بانو

با سلام
ممنون از لطف شما. عید همه دوستان آماری هم مبارک باشه. امیدوارم در سال جدید به تمامی آرزوهاتون برسید. در مورد منابعی که مطالعه کردم کمی پایین تر هم توضیحاتی دادم. کتابهای مدرسان شریف برام جالب بودن. توی استعداد تحصیلی و آنالیز کمک زیادی بم کردن(فقط در جریان باشید که توی کتاب آنالیز اشتباهات زیادی هست که امیدوارم در ویرایش جدید درست بشن). برای دروس دیگه منبع خاصی مطالعه نکردم. از گذشته اطلاعات نسبتا قوی داشتم اما شما میتونید یک کتاب ریاضی عمومی (خلاصه مباحث و مجموعه تستها) مطالعه کنید. توی کتابفروشیها از این نوع کتابها فراوونه(فکرکنم مدرسان شریف هم در این زمینه کتاب داشته باشه البته شخصا نیازی به تهیه کردنش ندیدم و طبعا آشنا نیستم با این کتاب و فقط یه پیشنهاده). در زمینه احتمال مثلا کتاب “مبانی احتمال را قورت بده” کتاب جالبیه. در زمینه آمار ریاضی و استنباط کلاسیک کتاب “مبانی آمار ریاضی” دکتر پارسیان یا کتابی در همین سطح مناسبه. سعی کنید مجموعه تستهای کارشناسی ارشد مربوط به این مبحث رو هم مطالعه کنید(مثلا کتابهای پردازش). در زمینه استباط بیزی جزوه و یا کتاب استنباط آماری ۱ دکتر نعمت اللهی منبع مناسبیه.
با آرزوی موفقیت برای شما و تمامی دوستانی که برای کنکور۹۵ خودشون رو آماده میکنند. من تحت هر شرایطی نزدیکای کنکور ۹۵ بازم به این سایت سر میزنم و خوشحال میشم اگر راهنمایی یا کمکی از دستم بربیاد. موفق باشید دوستان عزیز

سارا آمار
فروردین ۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

عید همگی مبارک

مینا
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

دوستان آماری عزیزم…
پیشاپیش سال نوتون مبارک…
امیدوارم تو سال جدید بهترین ها براتون اتفاق بیفته…

آماری
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

منم به نوبه ی خودم پیشاپیش سال نو رو به تمام دوستان مخصوصا آماریها تبریک و تهنیت عرض میکنم. امیدوارم سال جدید سالی سرشار از سلامتی و موفقیت و شادکامی باشد.

سارا آمار
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

سلام مینای عزیز
ممنون.سال نو شما هم مبارک باشه.
منم آارزو می کنم انشالله سالی توام با موفقیت و شادکامی برای تمام ملت و مخصوصا دوستان آماری عزیزم باشه.از بچه های خوب سایت پی اچ دی هم بخاطر فراهم کردن همچین مکانی برای تبادل اطلاعات تشکر کرده و سال خوبی برای همگی آرزومندم

حسین(آمار)
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۹:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

ممنون مینا خانم. من هم سال نو رو به شما و تمامی آماریهای عزیز و همچنین دوستانی که به این پیج سر میزنن تبریک میگم. امیدوارم سال خوبی داشته باشید و بخصوص شاهد موفقیت شما و دیگر دوستان در آزمون دکترا باشیم. انشالله…

آمار
اسفند ۲۹, ۱۳۹۳ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

بنده هم سال نو رو پیشاپیش خدمت تمامی دوستان و آماریون عزیز تبریک میگم و سالی پر از بهروزی و پیروزی براتون آرزومندم و انشاالله به آرزوهای قشنگ و موفقیتهای مد نظرتون برسید.

سارا آمار
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۱:۴۳ ب٫ظ

بچه ها عذر میخوام ولی من هنوز درمورد سوال ۴۳ رو حرفم هستم اخه دوباره رفتم بررسی کردم.اتفاقا درباره Xبار تاکید شده که هم MLE هم UMVUE هم مینیماکس هم تصمیم بیز هست و درنهایت گفته با روش بلیت ثابت میشه که تصمیم مجاز نیز می باشد.و توی یه مثال جلوتر اینو کاملا ثابت کرده.

حسین(آمار)
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

سارا خانم یک نکته ای در سوال هست که فکر کنم شما توجه نکردید. در صورت سوال اومده که teta>2. با این فرض برآورد ML میشه همون max(xbar,2 که طبق قضیه نعمت اللهی مینیماکس هست اما پذیرفتنی نیست.

حسین(آمار)
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

جمله آخر تصحیح میکنم:
که طبق قضیه نعمت اللهی Xbar مینیماکس هست اما پذیرفتنی نیست.

سارا آمار
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

وای یعنی شما میگید اون مثال در حالتی هست که بازه ی تعریف تتا محدود نباشه و روی کل اعداد حقیق تعریف شده باشه؟ خب در اینصورت حق با شماست

سارا آمار
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

بله کاملا حق با شماست.من به محدودیت سوال برای تتا توجه نکردم.ممنون از شما اقا حسین

حسین(آمار)
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

بله متاسفانه. با این وجود درصد شما هنوز هم خوبه و امید زیادی به قبولی داشته باشید. انشالله همه از مصاحبه سرافراز دربیایم

نفیسه آمار
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

سارا خانم مطمئن باشید که گزینه ۴ درست هست و دلیلش رو هم حسین اقا کاملا درست توضیح دادن.

(آمار)
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

اگه ممکنه سوال ۴۵ رو نگاه کنین به نظرم این سوال دو جواب می تونه داشته باشه( گزینه ۱و۴ )اگه این طور باشه اوناییکه موافقند براش اعتراض بنویسن لطفابه این سوال فکر کنین. یا این سوال حذف بشه یا هر دو گزینه رو قبول کنن

حسین(آمار)
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  (آمار)

گزینه ۴ قطعا نادرسته. چون تابع زیان محدب در نظر گرفته شده برای سادگی میتونیم فرض کنیم میانگین توان دوم خطاست(که محدب است). سه برآورردگر(یا تصمیم) داده شده نا اریب هستند، چون تابع زیان رو میانگین توان دوم خطا در نظر گرفتیم و تمامی برآوردگرهای مورد بحث نا اریب هستند پس ریسک هر برآوردگر دقیقا برابر واریانس آن برآوردگر خواهد بود. از طرفی Xbar برابر UMVUEی یکتا برای Teta است. پس واریانس اون (یا به طور معادل ریسک اون) به طور یکنواخت از دو برآوردگر دیگه کمتره. یعنی اون دوتا رو مغلوب میکنه. پس گزینه های ۲ و ۴ رد میشن. من روی این مساله بیشتر کار میکنم ببینم دو گزینه دیگه قابل رد کردن هستند یانه. اگه دوستان نظری داشتن اعلام کنن

آماری
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  (آمار)

بچهها به نظرتون با تخصصی ۳۷ قبول میشیم؟

سارا آمار
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  آماری

بله حتما.من حدس میزنم رتبه تون بین ۵۰ تا ۷۰ میشه..به امید خدا که بهتر هم بشه

آماری
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

سلام سارا خانم، معلوم نیست که عمومی رارو چطور زدیم، ان شااله که اینطور بشه ولی من فکر نمی کنم. سارا خانم شما چقدر زدید؟

سارا آمار
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  آماری

منم اصلا امیدی ندارم.عمومی که تکلیفش مشخص نیست اختصاصی هم که اصلا چیزی نبود که منتظرش بودم…توکل به خدا

سارا آمار
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  آماری

منم مثل شما زیاد امیدی ندارم.عمومی ها هم که اصلا نمیشه با اطمینان گفت که چطور بودن.امیدوارم نتیجه اش بهتر از اونی بشه که منتظرش هستیم

حسین(آمار)
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  (آمار)

برای سوال ۴۵ توضیحات زیر میتونه مفید باشه:
یرای سادگی تابع زیان رو میانگین توان دوم خطا درنظر میگیریم. فرض کنید delta=d و teta=t و Xbar=x و S^2=s

R(d*,t)=a^2 Var(x)+(1-a)^2 Var(s)+2a(1-a) Cov(x,s
a^2 Var(x)+(1-a)^2 Var(s)+2a(1-a)Var(x=
(۲a-a^2)Var(x)+(1-a)^2 Var(s)=
همچنین:
R(d^a,t)=a Var(x)+(1-a) Var(s
پس:

R(d*)-R(d^a
(۲a-a^2)Var(x)+(1-a)^2Var(s)-aVar(x)-(1-a)Var(s)=
a-a^2) Var(x)-(a-a^2)Var(s)0 و Var(s)>Var(x.
پس
R(d*)<R(d^a
یعنی تحت تابع زیان مربع خطا *d مغلوب میکنه d^a رو!!

سارا آمار
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

توی این سوال توزیعمون پواسون هست پس ریسک X بار میشه تتا تقسیم بر ان.از طرفی درباره ی دلتای آ یا ریسک میشه تتا تقسیم بر ان و یا عددی بزرگتر از این مقدار میشه و بنظرم من همون گزینه دو جواب هست چون به هر حال مقدار ریسک Xبار کوچکتر یا مساوی با ریسک دلتای آ میشه.اما برای مقایسه با دلتا استار و نظر قطعی دادن درباره خوب بودن براورگر ها شرایط کافی وجود نداره.البته این نظر خودمه و ممکنه هم ایراد داشته باشه

سارا آمار
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

توی این سوال توزیعمون پواسون هست پس ریسک X بار میشه تتا تقسیم بر ان.از طرفی درباره ی دلتای آ یا ریسک میشه تتا تقسیم بر ان و یا عددی بزرگتر از این مقدار میشه و بنظرم من همون گزینه دو جواب هست چون به هر حال مقدار ریسک Xبار کوچکتر یا مساوی با ریسک دلتای آ میشه.اما برای مقایسه با دلتا استار و نظر قطعی دادن درباره خوب بودن براورگر ها شرایط کافی وجود نداره.البته این نظر خودمه و ممکنه هم ایراد داشته باشه

حسین(آمار)
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

چیزی که من تایپ کردم و چیزی که در اینجا قرار گرفته زمین تا آسمون متفاوته!! خودم هم چیزی که اینجا چاپ شده رو متوجه نشدم!!

یرای سادگی تابع زیان رو میانگین توان دوم خطا درنظر میگیریم. فرض کنید delta=d و teta=t و Xbar=x و S^2=s

R(d*,t)=a^2 Var(x)+(1-a)^2 Var(s)+2a(1-a) Cov(x,s
a^2 Var(x)+(1-a)^2 Var(s)+2a(1-a)Var(x=
(۲a-a^2)Var(x)+(1-a)^2 Var(s)=
همچنین:
R(d^a,t)=a Var(x)+(1-a) Var(s
پس:

R(d*)-R(d^a
(۲a-a^2)Var(x)+(1-a)^2Var(s)-aVar(x)-(1-a)Var(s)=
a-a^2) Var(x)-(a-a^2)Var(s)0
و ثانیا
Var(s)>Var(x.
پس بنابرین نتیجه میگیریم که
R(d*)<R(d^a
یعنی تحت تابع زیان مربع خطا *d مغلوب میکنه d^a رو!!

سارا آمار
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

با این اوصاف شما اثبات کردین که *d به خوبی d^a هست یعنی گزینه ی یک را تایید میکنه…

حسین(آمار)
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

نه. اثبات من نشون میده که *d بهتراز d^a است!! چون تابع زیان رو کلی در نظر نگرفتم شاید ایراد کار از اینجا ناشی شده باشه. باید حل بهتری برای این سوال وجود داشته باشه

نفیسه آمار
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۸:۳۲ ق٫ظ

بچه ها من شماره گزینه هام با شماره گزینه هایی که اینجا گذاشتین فرق داره. یعنی وقتی سولارو میخونم همون جوابارو زدم ولی عدد گزینه های من فرق داره. چون گزینه هامو سرجلسه پشت کاغذ شماره داوطلبیم نوشته بودم. میشه بگین چطور چنین چیزی ممکنه؟

سارا آمار
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۹:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  نفیسه آمار

سلام نفیسه جان..نگران نباش چون پاسخنامه ها شخصی سازی شده بوده و نوع دفترچه ها متفاوت از هم بودن.شما از روی همین دفترچه سوال و کلیدی که سنجش منتشر کرده تصحیح کن

حسین(آمار)
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

سلام سارا خانم… در مورد سوال ۴۳ ظاهرا حق با دوستمون با اسم(آمار) است و گزینه ۴ درسته فقظ ایشون در بیان منظورشون کمی کم دقتی کردن. کافیه مثال ۶.۲ صفحه ۱۴۹ رو ملاحظه کنید. طبق قضیه ای که در این مثال بش ارجاع شده max{Xbar,2 مغلوب میکنه Xbar رو!!

سارا آمار
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

سلام
چه بد!!به هر حال ممنون که اطلاع دادین..

آمار
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۷ ب٫ظ

دوستان به نظرتون چرا سازمان سنجش کلید استعداد و زبان رو اعلام نکرده!!!!؟

سارا آمار
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  آمار

احتمالا میخوان ما همچنان درگیر باشیم :-D
من روزی هزار بار چک میکنم این پیجو…

آمار
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  آمار

من باهمین کلید گوگل تقریبا۴۰ میشم واگر اون دوتا اشتباهش رو اصلاح کنه احتمالابالا۴۵.
هرچندتا کلید سنجش نیاد نمیشه چیزی رو دقیق گفت.
بخدا روزی چندین با بنده هم دارم چک میکنم.

سارا آمار
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۹:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  آمار

استعداد یا زبان رو ۴۰ زدین؟ انشالله که هرچی خیر و صلاحمون هست رخ بده.و خدا بهمون کمک کنه هر نتیجه ای کسب کردیم قدرت رویارویی با واقعیت رو داشته باشیم و نه مغرور بشیم و نه ناامید از رحمت خدا

سارا آمار
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۷:۲۶ ب٫ظ

درباره سوال ۴۳ X بار یک تصمیم مینیماکس یکتاست و طبق قضیه از جزوه نعمت الهی مجاز هست. حتی میدونیم که ریسک این براورگر میشه یک تقسیم بر n که یه مقداره ثابته و در حالت کلی هم عین این مثال با واریانس سیگما به توان دو توی یکی از مثالهلای نعمت اللهی اثبات شده که X بار مجاز و مینیماکسه.پسشک نکنید که جواب سنجش اشتباهه

حسین(آمار)
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۹:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

بله سارا خانم. دقیقا درسته

سارا آمار
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۹:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

من واسه هردو سوال ۴ و ۴۳ اعتراض گذاشتم.هرچند سوال ۴ را جواب ندادم.هر سوال دیگه ای که فکر میکنید اشتباهه با دلیل بنویسید تا اعتراض کنیم.راستش من خودم ۴۵ رو حل نکردم و بخاطر همینم دقیقا جوابشو بلد نیستم وگرنه اونم اعتراض میذاشتم

حسین(آمار)
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۹:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

اگر خواستید نسبت به این سوال اعتراض بنویسید میتونید به این کتاب هم ارجاع بدین:
Statistical Inference
George Casella & Roger Berger
Page 491
Theorem 10.5.3
یا:
The Bayesian Choice
۲nd edition
Christian Robert
page 74
Proposition 2.4.20

سارا آمار
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

اعتراض گذاشتم و ارجاع دادم به جزوه نعمت اللهی.کاش زودتر نظر شما رو دیده بودم و اینو هم به عنوان مرجع میفرستادم.

مینا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۶:۲۷ ب٫ظ

بچه ها به نظر شما نسبت به پارسال درصدا بالاتره یا نه?? پائینتر? حدستون چیه?

حسین(آمار)
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۴:۴۲ ب٫ظ

ممنون دوستان. رتبم هرچی شد میام و اینجا اعلام میکنم. امیدوارم همه به چیزی که دنبالش هستن برسن. من واقعیتش برای رتبه یک خوندم و در ضعیفترین حالت رتبه تک رقمی. امیدوارم این اتفاق بیفته. همچنین اتفاق مدنظر تمام دوستانی که اینجا هستن.. آمین…

(آمار)
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۴:۳۶ ب٫ظ

سلام خدمت دوستان آماری ، در مورد سوال ۴۳ x بار با ماکزیمم xبار و مقدار ثابت تتا مغلوب می شه پس x بار غیر مجاز و سوال ۴۵ به نظرم گزینه های ۴و ۱ هر دو درست هستند چون خود xبار هم نااریب هست و واریانس دلتااستار کمتر می شود

حسین(آمار)
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  (آمار)

دوست عزیز برای سوال ۴۳ موردی که فرمودین اصلا برآوردگر نیست!! اگه اینطور باشه که میشه خود teta رو بعنوان بهترین برآوردگر در نظر گرفت که مقدار ریسکش همواره صفره! چیزی که شما فرمودین آماره نیست

سارا آمار
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

درست میفرمایید اقا حسین…جواب سنجش اشکال داره

(آمار)
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۹:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

جواب این سوال کاملا درسته، نمی شه اینجا درست توضیح داد برای همین فقط میتونم به جزوه دکتر بهبودیان و اگر جزوه کامل با حل مسائل دکتر نعمت اللهی رو دارین ارجاع بدم حتی با توجه به محدودیت از روی نمودار حلش کنین

سارا آمار
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۹:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  (آمار)

دوست گرامی اتفاقا توی جزوه ی دکتر نعمت اللهی عین این سوال رو حل کرده و جای شک باقی نمونده که جواب صحیح گزینه ی ۳هست بالا کامل توضیح دادم

آمار
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۵:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  (آمار)

دوست عزیز این چه استدلالی بود که آوردی!!
خداییش من نفهمیدم!!
همیشه برآوردگر برآوردگرهای دیگه رو ممکنه مغلوب کنه یا توسط اونا مغلوب بشه که میشه تحدید فضای برآورد.
به قول آقا حسین اگر قرار باشه پارامتر رو داشته باشیم و با اکربخواهیم برآوردگر نمونه ای رو برآورد و مغلوب کنیم که اصلا نیاز به برآورد کردنش نیس!

حسین(آمار)
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۴:۰۳ ب٫ظ

طبق کلیدایی که گذاشتم استعداد من میشه ۳۸ و زبان ۵ درصد. اگه سوال ۱۱۰ گزینه ۳ درست باشه استعداد میشه ۴۲. امیدوار شدم:)

سارا آمار
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۴:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

انشالله که درسته.خیلی خوبه پس حتما رتبه یک هستین

آمار
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۴:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

در مورد سوال ۱۰۴ نظرتون چیه دوستان!؟

حسین(آمار)
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  آمار

من ۱۰۴ رو جواب ندادم توی امتحان

آمار
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

آقا حسین پارسال دوست خودم بود که با ۶۵.۱۲ تخصصی و ۳.۳۳ استعداد رتبه ۳ شد که با درصدهای شما حتما رتبه یک خواهید بود

حسین(آمار)
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۴:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  آمار

ممنون دوست عزیز. انشالله… امیدوارم شما هم به نتیجه دلخواهتون برسید و از همه مهمتر هممون توی مصاحبه مشکلی برامون پیش نیاد.

سارا آمار
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۵۴ ب٫ظ

منم سوال ۴۳ نظرم گزینه ۳ هست.باید ببینم جایی دلیلی کتبی براش نیست که اعتراض بذارم واسه سنجش

حسین(آمار)
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

من سوال ۴ رو اعتراض نوشتم براشون. به سایت سازمان سنجش برید و اعتراض خودتون رو اونجا اعلام کنید. برای من فرقی نداره چون پاسخ ندادم به این سوال.

سارا آمار
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

چشم حتما

آمار
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۴۲ ب٫ظ

در ضمن علاوه بر سوال ۱۱۰ در سوال ۱۰۴ هم بنظرم اطلاعات برای پاسخ دادن به گزینه ۲ با در نظر گرفتن سطر ۲۰ وجود داره در حالیکه در گزینه ۴ درباره نحوه بیوسنتز کشت بافت جوابی نمیشه داد و این گزینه درستتره.
هر چند در سوالهای درک مطلب ملاک نظر طراحه!!
بهرحال بنظر گزبنه ۴ درست میاد.

حسین(آمار)
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

کلید استعداد:
۱۰۱)۱
۱۰۲)۲
۱۰۳)۳
۱۰۴)۲
۱۰۵)۱
۱۰۶)۲
۱۰۷)۴
۱۰۸)۳
۱۰۹)۳
۱۱۰)۲ شک
۱۱۱)۱
۱۱۲)۴
۱۱۳)۳
۱۱۴)۲
۱۱۵)۱
۱۱۶)۳
۱۱۷)۴
۱۱۸)۲
۱۱۹)۲
۱۲۰)۴
۱۲۱)۱
۱۲۲)۲
۱۲۳)۴
۱۲۴)۱
۱۲۵)۲
۱۲۶)۴
۱۲۷)۳
۱۲۸)۴
۱۲۹)۴ شک
۱۳۰)۴ شک

نفیسه آمار
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

حسین اقا این کلیدهایی که گذاشتین اینجا از کجاست؟ سنجش داده یا شما خودتون زدین؟

حسین(آمار)
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  نفیسه آمار

متاسفانه در سایت سازمان سنجش چیزی اعلام نشده. این کلید تا حدود ۹۵ درصد درسته.

سارا آمار
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

اقا حسین میگم شما به جواب سوال ۴۳ تخصصی که سنجش زده اطمینان دارید؟

حسین(آمار)
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

نه اصلا. نظر من گزینه ۴ بود اما هرچقدر فکر کردم متوجه نشدم چرا Xbar پذیرفتنی نیست!! چون ریسکش میشه یک تقسیم بر n که ثابته اما هر برآوردگر دیگه ای که نزدیک به Xbar هست در نظر گرفته بشه ریسک اون رابطه مستقیم(و نه معکوس) با teta داره و در نتیجه ماکزیمم مخاطرش میشه بی نهایت! من توی امتحان وقت نکردم به این سوال پاسخ بدم بخاطر همین برام مهم نبود. سوال ۴۵ هم بنظرم هیچکدام درست نیست. گزینه ۲ که من انتخاب کردم به نظرم بهترین بود. سه برآوردگر نا اریب هستند و Xbar میشه UMVUE. پس از اون دوتای دیگه بهتره. پس گزینه های ۲ و ۴ رد میشن. از طرف دیگه من ریسک اون دوتا برآوردگر دیگه رو هم حساب کردم که باهم قابل مقایسه نیستن. یعنی دو گزینه دیگه هم رد میشن!!!

حسین(آمار)
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

اشتباه شد. نظر من گزینه ۳ بود:)

آمار
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

سوال ۱۱۰ گزینه ۲براش بامتن همخوانی نداره چون در متن حرفی از تحرک بدنی … نشده و بنظرم این گزینه که توی گوگل انتخاب شده غیرمنطقیه و گزینه ۳ بیشتر امکان داره جواب باشه چون باید تجویز قرص و تاثیرش بر کمبود ویتامین D رو زیر سوال ببره.
گزینه ۴تقویتش میکنه و گزینه ۱هم کاملا بی ربطه.

حسین(آمار)
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  آمار

من هم برای این سوال گزینه ۳ رو زدم. امیدوارم حرف شما درست باشه.

سارا آمار
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  آمار

موافقم

حسین(آمار)
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

کلید زبان:
۱۳۱) ۳
۱۳۲)۲
۱۳۳)۴
۱۳۴)۱
۱۳۵)۳
۱۳۶)۱
۱۳۷)۴
۱۳۸) احتمالا ۱
۱۳۹)۳
۱۴۰)۱
۱۴۱)۲
۱۴۲)۴
۱۴۳)۱
۱۴۴)۴
۱۴۵)۳
۱۴۶)۳
۱۴۷)۱
۱۴۸)۲
۱۴۹)۱
۱۵۰)۳
۱۵۱)۲
۱۵۲)۴
۱۵۳)۱
۱۵۴)۳
۱۵۵)۳
۱۵۶)۲
۱۵۷)۲
۱۵۸)۴
۱۵۹)۱
۱۶۰)۱

مینا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۲ ب٫ظ

خوب زدی سارا جان…انشاء… رتبت خوب میشه…
آقا حسین ایول بابا….عالی زدین…موفق باشید

سارا آمار
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

ممنون مینا جان..اما خودم فکر میکردم بهتر از این میزنم.انشالله شما هم رتبه ات خوب میشه.شما دوستاتون رو خبر ندارین چطور بوده امتحانشون؟

مینا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

بچه ها رو که نه…اما من خودم فکر میکنم زبان و استعداد رو دیگه خیلی خراب کردم.تخصصی هم که کلی بی دقتی…

سارا آمار
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

منم بچه ها رو ندیدم چون عجله داشتم و زود میخواستم برگردم خونمون.ولی خودم سر جلسه حال مساعدی نداشتم و متاسفانه بی دقتی کردم…زبان و استعدادم معلوم نیست واقعا چطور زدم.چون کلید سنجش رو ندادن و منم بعضی سوالت یادم نییست دقیق جه گزینه ای رو جواب دادم.

سارا آمار
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۹:۳۵ ب٫ظ

سلام بچه هامن دوتا از سوالا رو شک دارم که چی زدم و برای خودم غلط در نظر گرفتمشون…با این ااوصاف ۴۳ درصد زدم تخصصی و اصلا راضی نیستم……اقا حسین افرین به شما…مینا جان امار عزیز و بقیه دوستانی که فقط نظرات رو میخونید امیدوارم همتون رتبه های خوب بیارید…برای منم دعا کنید.بچه ها کلید استعداد و زبان نیومده؟

سارا آمار
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

بچه ها کجایید؟؟؟ عمومی ها رو از کجا پیدا کنیم؟؟؟

حسین(آمار)
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

عمومی ها رو نزدن متاسفانه. برای زبان به لینک پایین برین بحثای خوبی انجام دادن بچه ها
https://phdtest.ir/1393/12/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87-94-95/

آمار
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۹:۲۷ ب٫ظ

دوستان یکی بگه این عمومی ها رو چطور و از کجا بگیریم.

مینا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۱۶ ب٫ظ

سارا خانم کجایین?

نفیسه آمار
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۱۷ ب٫ظ

من ۳۴ زدم تخصصی رو. لطفا همه درصداشونو بزارن سایت بیزحمت

آمار
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۳۴ ب٫ظ

امسال انتظارم خیلی بیشتر از این بود اما متاسفانه از بدشانسی ۴ روز قبل از آزمون پام رفت توی گچ و با همون حال رفتم سر جلسه.
امیدوارم دوستانی که زحمت کشیدن نتیجه تلاششون رو بگیرن.
اگر هم امسال در مصاحبه قبول شدم که انشاالله میشم چه بهتر و گرنه برای سال بعد هرگز ناامید نخواهم بود.

حسین(آمار)
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  آمار

آفرین دوست عزیز. هیچوقت امیدتون رو از دست ندین. امیدوارم امسال قبول شین. براتون آرزوی سلامتی دارم.

آمار
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۱۱ ب٫ظ

بنده تخصصی ۳۶ زدم.
نمیدونم استعداد رو چطور و از کجا باید بگیرم.

مینا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۰۹ ب٫ظ

منم ۳۷ درصد

حسین(آمار)
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۴:۳۴ ب٫ظ

اینم کلید سوالات(کلید سازمان سنجش)
۱) ۳
۲) ۳
۳) ۴
۴) سوال مربوط به ریاضی عمومی ۲ که جزو منابع نبود! مشتق سویی لازم است در جهت یک بردار تعیین شود که در این مساله این بردار داده نشده است. ظاهرا داده های مساله ناقص هستند.
۵) ۱
۶) ۲
۷) ۲
۸) ۳
۹) ۱
۱۰) ۴
۱۱) ۱
۱۲) ۴
۱۳) ۲
۱۴) ۳
۱۵) ۲
۱۶) ۱
۱۷) ۲
۱۸) ۴
۱۹) ۳
۲۰) ۱
۲۱) ۳
۲۲) ۱
۲۳) ۴
۲۴) ۱
۲۵) ۴
۲۶) ۴
۲۷) ۱
۲۸) ۳
۲۹) ۱
۳۰) ۲
۳۱) ۳
۳۲) ۱
۳۳) ۴
۳۴) ۳
۳۵) ۲
۳۶) ۱
۳۷) ۴
۳۸) ۲
۳۹) ۳
۴۰) ۱
۴۱) ۴
۴۲) ۳
۴۳) ۴
۴۴) ۲
۴۵) ۱

حسین(آمار)
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

سوال ۴ گزینه ۱ رو داده که اینو باید بیشتر بررسی کنم شاید تونستیم حذفش کنیم. اما سوالاتی که نوی کلیدی که من گذاشتم اشتباه بود:
۴۳ من گفته بودم ۳ ولی ۴ درسته
۴۵ من گفته بودم ۲ ولی ۱ درسته.
این دو تغییر رو در کلید جدید اعمال کردم

mehdi
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۹:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

ضمن تبریک به شما، میخواستم ازتون بپرسم شما که اینقدر ریاضی وآنالیزتون خوبه-معمولا بچه های آمار کمتر سراغشون میرن-چطور میشه سوالاتی مثل سوال ۴۳ و ۴۵ اشتباه میزنید؟ یعنی از سوالات بیزتعمیم یافته و umvue ,…سخت تر بود؟

حسین(آمار)
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  mehdi

ممنون دوست عزیز. متاسفانه فرصت نکردم سوالات نزدیک به آخر رو حل کنم. توی امتحان ۳۶ تا از تستا رو پاسخ دادم، فقط نه تاش مونده بود که برای کمک به بچه های اینجا این نه تا رو هم حل کردم و کلید حلای خودمو اینجا قرار دادم. ۴۳ رو تقریبا مطمینم پاسخی که من گذاشتم صحیحه. سارا خانم هم تایید کردن و توی سایت سازمان سنجش اعتراض نوشتن. اما ۴۵ سوال سختیه و وقت زیادیم روش نذاشتم. توضیحاتی در موردش در بالا دادم اما مسلما همه ما اشتباه میکنیم و من هم مبرا نیستم. :)

mehdi
فروردین ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

دوست عزیز میشه بگید شما ازچه منابعی برای حل سوالات ۳۸ تا ۴۵ استفاده کردید؟

حسین(آمار)
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۴:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

من گفته بودم ۳ ولی ۴ درسته
۴۵ من گفته بودم ۲ ولی ۱ درسته.
این دو تغییر رو در کلید جدید اعمال کردم

حسین(آمار)
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۴:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

۴۳ من گفته بودم ۳ ولی ۴ درسته
۴۵ من گفته بودم ۲ ولی ۱ درسته.
این دو تغییر رو در کلید جدید اعمال کردم

حسین(آمار)
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

سوال ۴ هم گزینه ۱ داده توی کلید سازمان سنجش

حسین(آمار)
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۴:۱۰ ب٫ظ

بچه ها کلید اومد. متاسفانه کلیدی که من گذاشتم دوتاش اشتباست که باید تصحیح بشه. اگه مایل بودید درصدهاتون رو اعلام کنید

حسین(آمار)
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

من تخصصی ۷۴ درصد

سارا آمار
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

کدوم دوتا؟ اقا حسین لطف کن براساس کلید سنجش دوباره کلیدو برامون بذار…من که از استرسش نمیدونم چه کنم

مینا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

کلید زبان و استعداد چی?

آمار
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

آقا حسین بهت تبریک میگم اگر استعداد و زبان منفی نزده باشی رتبه شما قطعا یک خواهد بود.

مینا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱:۲۱ ب٫ظ

بچه ها کلیدو چه ساعتی میزنن?

سارا آمار
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

فک کنم ۶ ببعد بزنن..من از وقتی از کلاس اومدم خونه سی بار چک کردم و خبری نشد

مینا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

کلاس چی الان??

سارا آمار
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

من غیرانتفاعی درس میدم و تا چهارشنبه هم مجبوریم بریم کلاس

حسین(آمار)
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

سوالات رو که حدود ساعت ۱۶ زدن. فکر میکنم بعد از تایم اداری

حسین(آمار)
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

روش درصد
تعداد پاسخهای درست، تعداد پاسخهای غلط، تعداد کل سوالات

ابتدا تعداد پاسخهای درست خود را ضربدر ۳ نموده سپس تعداد پاسخهای غلط را از آن کم کنید. آنگاه عدد به دست آمده را بر سه برابرِ تعداد کل سوالات آن درس تقسیم کنید. نتیجه به دست آمده را در ۱۰۰ ضرب نمایید. درصد شما حاضر است نوش جان :)

آماری
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۸:۱۳ ق٫ظ

سلام منم پارسال با تخصصی ۲۸.۰۳، استعداد۸.۸۹ و زبان ۳.۳۳ رتبم ۲۶۶ شد که مجاز روزانه نبودم پردیس یکی از دانشگاهها دعوت به مصاحبه شدم نرفتم.

مینا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  آماری

ایشاا… امسال رتبه خوبی بیارید.حدودا چقد زدین?

آماری
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

تخصصی حدود ۳۷ زبان و استعدادم تا کلیدا نیاد نمی دونم.

سارا آمار
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  آماری

انشالله امسال نتیجه دلخواهتون رو بگیرید

حسین(آمار)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۸:۱۳ ب٫ظ

کسی میدونه تعداد شرکت کنندگان چند نفر بوده؟

سارا آمار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۹:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

نه تعداد شرکت کنندگان امار رو فکر نکنم مشخص کرده باشند…من خیلی میترسم بخوام فردا بیام و چک کنم..

حسین(آمار)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۸:۱۰ ب٫ظ

دوستان فردا که کلید اومد بیاید و نظراتتون رو درمورد درصداتون بگید.

آمار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۲:۰۲ ب٫ظ

آقا حسین سوال ۳۹ از کتاب شائو بود و در نظریه تصمیم.
اگر شما تابع مخاطره و زیان رو محاسبه کنید میبینید که اگر برآوردگر پارامتر تصمیم بر انتخاب ۲ باشه دارای زیانی برابر ۲ میشه اما اگر x=1 انتخاب و تصمیم باشه زیانش میشه صفر بنابراین امیدریاضیش مینیمم میشه و در ضمن باپیشین تعریف شده مجاز ومینیماکس هم میشه پس گزینه ۴ زیانش کمتر از گزینه ۳ میشه و جواب صحیح میشه. شما بر چه اساسی ۳ رو جواب در نظر گرفتین!؟

حسین(آمار)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  آمار

چون گزینه ۴ اصلا برآوردگر بیز نیست!

مینا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

آقای حسین سوال ۱۵ چی? شما صدردرصد به گزینه ۲ رسیدین? چون یه دوست دیگمون گفتن ۴

حسین(آمار)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

بله. هم توی امتحان و هم توی خونه دوباره حلش کردم. طولانیه وگرنه جوابش رو اینجا میذاشتم.

آمار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

واقعا نمیدونم که چی بگم.
در ضمن سوال ۱۵ گزینه ۲ که شما گفتین صحیح بود و بنده اشتباه کردم.

آمار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱:۳۲ ب٫ظ

پارسال بنده رتبه ام ۹۷ بود و برای مصاحبه رازی، شیراز، پیام نور و اصفهان دعوت شدم که بجز شیراز بقیه رو رفتم و متاسفانه با وجود ۴ مقاله isi و ۲ تا isc و ۳ سال سابقه تدریس و ۲ تا سخنرانی در همایش جوری بهم نمره دادن که رد شدم و کسی قبول شد که رتبه اش ۲۰ نفر بالاتر بود.
دوستان ببخشید که در مورد سوالها بحث پیش اومد و خصوصا شما آقا حسین.
فردا کلیدها میاد و انشاالله که جوری باشه که دوستان همگی خوشحال بشیم.
عزیزانی که مطمئنید قبول میشید از الان دنبال توصیه نامه و تهیه رزومه خوب باشید چون نداشتنشون یک نقطه ضعفه و اساتید دیدگاه بدی پیدا میکنن.

سارا آمار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  آمار

ممنون که جواب دادین.انشالله امسال رتبه خوبی میارید و جایی که دوس دارید رو قبول میشید. ما اصلا ناراحت نشدیم.جواب اون سوال رو هم من پایین گذاشتم و نظر شما درست بود و گزینه یک جواب درست هست. شما امسال کنکورتون خوب بود؟ از دوستاتون سراغ نگرفتین ببینید در کل بقیه رقبا نظرشون چی بوده؟

آمار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

بنده در حوزه کرمانشاه شرکت کردم و همه شکایت میکردن و ۲ نفر از آقایون هم غایب بودن. از حوزه خانمها خبری ندارم اما در مجموع بنظرم امسال پیچیده تر بود.
بقیه دوستان هم ممنون میشم اگر این اطلاعاتی که بنده گفتم رو در حوزه شون اطلاع دارن بفرمایند.

مینا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  آمار

بنظر من سطح رضایت بچه ها در یه حد بود نسبت به پارسال…بعضیها راضیتر و بعضی ناراضی….انشاء… هرچی خیره واسه همه پیش بیاد

مینا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  آمار

شما که رزومتون عالی بوده!!! با این همه مقاله…اوووه پس ما چیکار کنیم

آمار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

خیلی مهمه که اساتید شما رو بشناسن یا رتبه خیلی خوبی بیارید.
بنده امسال ۱ مقاله isi و یک سخنرانی دیگه هم داشتم اما عمده تمرکزم روی رتبه امه چون خیلی در نظر و نمره دهی اساتید تاثیر داره.

حسین(آمار)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  آمار

رزومتون خیلی خوبه. امیدوارم امسال هرجایی که دوست دارید قبول بشید.

حسین(آمار)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۳:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  آمار

دوست عزیز خوشحال شدیم شما هم وارد بحث شدید چون بحث داغتر شد. من شخصا تشنه یادگیری هستم و خوشحال میشم از وجود دوستان استفاده کنم.

مینا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

آقای حسین سلام سوال ۲۶ و ۴۰ رو مطمئنید?.

آمار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

ایشون سوال ۲۶ و ۴۰ رو درست گفتن.
سوال ۲۶ چون حوزه تعریف مثبته اما جواب مسئله منفی در میاد پس گزینه ۴ درسته و سوال ۴۰ هم محاسبه کنید گزینه ۱ میشه.

حسین(آمار)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

بله دوست عزیز. حل سوال ۲۶ رو اینجا گذاشتم

آمار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱:۱۹ ق٫ظ

در ضمن سوال ۳۰ گزینه ۳ است چون دارای توزیع فیشر با پارامترهای ۲ خواهد بود اما سایر گزینه ها به پارامتر مجهول وابسته هستند پس آماره فرعی نیستند.

مینا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  آمار

سلام
مطمئنید ۳۰ گزینه ۳ میشه?

آمار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

مطمئنم که ۳ میشه چون سایر گزینه حتی آماره های مرتبشون هم وابسته به پارمتر بدست میان.

حسین(آمار)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  آمار

سلام دوست عزیز. در سوال ۳۰ با فرض alpha=a به راحتی میتونید ثابت کنید که X^a دارای توزیع نمایی با پارامتر یک و درنتیجه توزیعش مستقل از a است. لذا توزیع ln(X_1)^a و ln(X_2)^a نیز مستقل از a است پس توزیع عبارت زیر نیز مستقل از a خواهد بود:
ln(X_1)^a)/(ln(X_2)^a)=(a*ln(X_1))/(a*ln(X_2))=lnX_1/lnX_2
در نتیجه گزینه ۲ صحیح است.
در مورد گزینه ۳ که شما فرمودین
X_1^a/X_2^a=(X_1/X_2)^a~F(2,2
a*ln(X_1/lnX_2)~F(2,2
که مستقل از a است اما نمیتوان نتیجه گرفت که توزیع ln(X_1/lnX_2 مستقل از a است.

سارا آمار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

این سوال که نیاز به حل نداشت و کافی بود روابط بین توزیعها یادت باشه.منم گزینه ۲ زدم

حسین(آمار)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

دو خط آخر رو تصحیح میکنم:
a*ln(X_1/X_2)~F(2,2
که مستقل از a است اما نمیتوان نتیجه گرفت که توزیع ln(X_1/X_2 مستقل از a است.

آمار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

آقا حسین، دوست عزیز شما در اینجا دارین گزینه ۳ رو براساس تابع رد میکنید اما گزینه ۲ رو با صورت و مخرج مستقل برای تابع لگاریتم در نظر میگیرین که اصلا شرایط مطلوب رو نداره و در ضمن طبق روابط بین توزیعها هم دقیقا تله تست بود.

آمار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱:۱۴ ق٫ظ

آقا حسین سوال ۱۷ گزینه ۳ میشه و سوال ۸ هم تحت شرایط مسئله بازه باز حتما تابعش باز نخواهد بود. و لزوما بازه نیست.
احتمال کراندار بودن با توجه به شرایط A و پیوستگیش بیشتر خواهد بود.

حسین(آمار)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  آمار

در مورد سوال ۱۷ فکر کنم خیلی از بچه ها اشتباهی که من نزدیک بود مرتکب بشم رو مرتکب شدن!! سر جلسه امتحان بجای محاسبه امید ریاضی نزدیک بود چیزی دیگه رو محاسبه کنم که در پایین نوشتم. برای روشن شدن شما توصیه میکنم دوعبارت زیر را محاسبه کنید:
Sigma(P(N=n
Sigma(nP(N=n
و دقت کنید که دومی جوابه. ضمنا یادمه یکی از دوستان جواب کاملش رو توی همین سایت گذاشته بودن.

آمار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

آقا حسین N دارای توزیع هندسی میشه که با توجه به مستقل بودن دنباله ها از دو روش میشه به نتیجه گزینه ۳ رسید. متاسفانه بنده گزینه اشتباه رو زدم اما منزل و با دوستان حل کردیم گزینه ۳ بدست میاد.
در مورد سوال ۳۰ هم نسبت دو تابع لگاریتمی رو باید بعنوان تابع در نظر بگیرید که تابعی غیر محدب و غیر یک به یک است و اون استدلال شما در توابع محدب صادقه.

حسین(آمار)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  آمار

دوست عزیز توزیع N هندسی نمیشه. تعریفش طوری هست که شبیه هندسیه اما بدلیل اینکه متغیرهای تصادفی مورد بحث همتوزیع نیستند توزیع N هندسی نمیشه.
P(N=n)=(n-1)/n! n=2,3,4,…
حالا
E(N)=sum_{n=2}_{+inf}(1/(n-2)!)=e

آمار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

در سوال ۱۵ هم صورت دقیقا هیچکدوم از گزینه ها نبود اما در جواب آخر ۲n-n^2 به دست میاد که قطعا گزینه ۲ رد میشه پس احتمال ۴ بیشتره چون بعدا حل نمودم ۲n-n بدست آمد. و اونجا فشار عصبی آزمون بود.

مینا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  آمار

منم ۱۵ رو ۴ زدم اما فکر میکنم اشتباها و جواب اقاحسین احتمالا درسته…اما کاش ۴ میشد

آمار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

دوست عزیز sigma(np(N=n با فرض مستقل شدن N درسته که سری حاصل یک سری هندسیه و با توجه به مقادیر X بدست میاد و وابستگی داره.

حسین(آمار)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  آمار

در مورد سول ۸ (که خودم هم بی دقتی کردم و اشتباه پاسخ دادم) برای رد سه گزینه(۱و۲و۴) مثال نقض میارم:
گزینه۱:
A=(0,1) , f(x)=1/x
در اینصورت واضحه که A کراندار و f روی A پیوسته است(دقت کنید که صفر نقطه ناپیوستگی f است اما صفر عضو A نیست) اما
f(A)=(1,+inf)
که کراندار نیست.

گزینه۲:
A=(-1,1) , f(x)=x^2
در اینصورت f روی A پیوسته و A مجموعه ای باز است. اما
f(A)=[0,1)
که مجموعه ای باز نیست.
گزینه ۴:

A=[1,+inf) , f(x)=1/x
در اینصورت f روی A پیوسته و A مجموعه ای بسته است. اما
f(A)=(0,1]
که مجموعه ای بسته نیست.

سارا آمار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

ممنون اقا حسین که وقت میذارید.امروز صب یه ان دیدم دوستمون با قاطعیت گفته گزینه سه غلطه ته دلم خالی شد. خداروشکر

آمار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

سارا خانم بنده قصد ایجاد استرس شما رو ندارم و از این بابت واقعا عذر میخوام اما جوابهایی که خدمتتون عرض میکنم بعد از آزمون در با محاسبه توسط دوستان ریاضی و آمار حل نمودیم و بدست آوردیم و متاسفانه بنده خودم هم دچار اشتباه شدم و گزینه غلط رو انتخاب کردم.
در آزمون سال قبل سوال ۱۷ هم سوال جلسه مصاحبه بنده بود البته با تغییرات جزیی.

حسین(آمار)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  آمار

دوست عزیز خوشحال میشیم شما هم نظرتون رو بگید. اما متاسفانه تا به حال نتونستیم همدیگر رو قانع کنیم. یک روز باقی مونده تا اومدن کلید. پس صبر کنیم تا فردا…

سارا آمار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  آمار

نه خواهش میکنم دوست عزیز. اتفاقا من خوشم میاد که روی سوالات بحث کنیم چون اینطوری از همدیگه چیزهای زیادی یاد میگیریم. راستی شما فرمودین سوال مصاحبه شما بوده.مگه پارسال شما رتبه چندو اوردین و کجا ها رفتین مصاحبه؟ البته اگه دوس نداشتین جواب ندین

آمار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

دوست عزیز مثال نقض گزینه ۱ که گفتین در بازه A تعریف شده پیوسته است اما صفر در بازه نیس که بخواد کرانداری رو زیر سوال ببره و اگر صفر در بازه از ابتدا در دامنه باشه شرط پوستگی صورت سوال وجود نداره که طبق برهان خلف فرض اولیه شما و استدلالتون متاسفانه اشتباه میشه پس f(A کراندار میشه.

حسین(آمار)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  آمار

به نظرم مثالی که برای رد گزینه ۱ آوردم خیلی واضحه. تمامی شرایط مساله هم برقرار هستند اما f(A کراندار نیست. توضیح بیشتری ندارم متاسفانه!

سارا آمار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  آمار

بچه ها گزینه یک درسته
دلیل: چون A کراندار است پس بستار A فشرده است.درنتیجه تابع f بستار A فشرده و از اونجا نتیجه میشه تابع f بستار A کراندار است.درنهایت نتیجه میشه(f(A) نیز کراندار است.چون اگر Aفشرده باشد تابع( f(A نیز فشرده است.

سارا آمار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

متاسفانه خودمم اشتباه کردم سر جلسه.الانم خیلی ناراحتم.دعا کنید بچه ها تعداد غلطهام زیاد نشه.

حسین(آمار)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

تابع f روی مجموعه A تعریف شده. از کجا معلوم روی بستار A که احتمالا مجموعه بزرگتری هست قابل تعریف باشه؟ من یه مقدار شک پیدا کردم اما به نظرم مثال نقضی که آوردم هیچ ایرادی نداره.

مینا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۹ ب٫ظ

بچه های آمار با این درصدا رتبه چند میشه بنطرتون
تخصصی ۳۷
استعداد ۲۰
زبان ۳۰

آمار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

روزانه هم مجاز میشید واحتمالا بین ۶۰ تا ۸۰

مینا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  آمار

۶۰ تا ۸۰??
آخه با میانگین ۳۱ درصد ۵۰ شده پارسال
من که میانگین درصدام بالاتره!,
نباید زیر ۵۰ بشم?

سارا آمار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

مینا جان انشالله زیر ۵۰ میشید.

مینا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

هر چی خدا بخواد…ساراجان استرس نداشته باش…شما که درصدت بالای ۴۰ هست صددرصد قبولی

آمار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

طبق پارسال باشه بله اما نه فقط در رشته آمار که در خیلی از رشته ها با وجودیکه سوالای امسال پیچیده تر بودن درصدهای خیلی جالبی گفته میشه که بیشتر از اون بنظرم نخواهد بود و بنده هم نهایتا بتونم ۶۰ بشم.
امیدوارم که رتبه خوبی بیارید و نتیجه زحمتاتون رو بگیرید.
در هر صورت قبول میشید و بفکر رزومه مناسب باشید.

مینا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  آمار

ممنون اما خوب اگه پیچیده تر بوده که باید شرایط بهتر بشه بااین درصدا…سوال ۱۵ رو دوباره حل کنید راستی

سارا آمار
اسفند ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۴ ب٫ظ

بچه ها شما جوابهای استعداد و زبان یادتونه چی زدین؟من از بس روز امتحان حالم بد بود و گیج بودم فکر نکنم یادم مونده باشه چی زدم…دعا کنید این دوتا درسو خوب زده باشم

حسین(آمار)
اسفند ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  سارا آمار

اتفاقا الان داشتم سوالات استعداد رو بررسی میکردم. من ۸ سوال تحلیلی رو مطمینم درست زدم ولی سوالات مربوط به متن و استدلال منطقی رو واقعا تا کلید نیاد نمیشه مطمین بود!! برآورد خودم ۳۰ الی ۵۰ درصده. زبان فقط وقت شد ۴ سوال اول رو پاسخ بدم که اصلا مطمین نیستم!! امیدوارم درصدای شما بهتر بشه. تخصصی رو حدودا چند درصد زدین؟

سارا آمار
اسفند ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسین(آمار)

منم زبان فقط ۵ تا زدم چون زیاد تمرکز نداشتم.استعداد هم اگه انشالله درست باشن واسه خودم ۳۰ درصد درنظر گرفتم.تخصصی یا ۴۵ یا ۴۹ زدم.من دوتا از سوالا رو حل کردم ولی نمیدونم چرا وسط کار شک کردم و نزدمشون در حالی که حالا دیدم جوابام درست بودن غلطهام هم متاسفانه بی دقتی بوده وگرنه توی حلشون مشکلی نداشتم.بازم امیدم به خداست و منتظر صلاح خودشم

(آمار)
اسفند ۲۳, ۱۳۹۳ ۸:۲۱ ب٫ظ

برای سوالات ۲۶، ۳۸، ۴۳، ۴۵ جوابی که مطمئنین رو بگین