پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

عدم حذف پایان‌نامه از مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در رابطه با حذف پایان‌نامه از مقطع کارشناسی ارشد گفت: پایان‌نامه حذف نشده است، بلکه در این رابطه براساس قانون عمل می‌شود.

مرتضی موسی‌خانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در رابطه با حذف پایان نامه از مقطع کارشناسی ارشد گفت: اینگونه نیست که پایان‌نامه‌ها حذف شده باشد بلکه آیین‌نامه کاملا شفاف است و براساس قانون و آیین‌نامه عمل می‌شود.

موسی‌خانی اظهار داشت: اگر دانشجویی قصد حذف پایان‌نامه را داشته باشد از طریق قانون اقدام می‌شود به طوری که با هماهنگی وزارت علوم تمام موارد در قانون ذکر شده و مساله باید در شورای آموزشی دانشگاه، دانشکده و گروه بحث شود و بر اساس مدل مشخص قانونی عمل شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد عنوان کرد: پایان‌نامه حذف نشده بلکه در این رابطه براساس قانون عمل می‌شود که موارد مشخصات نیز در قانون به طور کامل آمده است.

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

16 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید
بهمن ۲, ۱۳۹۷ ۹:۴۰ ب٫ظ

سلام من دانشجوی کارشناسی ارشد آزاد بودم رشته حمل و نقل بدلیل ناتوانی در ارائه پایان نامه انصراف دادم آیا راهی هست که من دوباره دانشگاه آزاد ثبت نام کنم و ادامه تحصیل بدم ولی اینبار بجای پایان نامه دو تا درس بگیرم؟

مثبت نگر
مرداد ۱۱, ۱۳۹۶ ۷:۰۷ ب٫ظ

سلام – حذف پایان نامه برای دانشجویانی که ورودی۹۳ هستند و پایان نامه رو هنوز شروع نکردند شامل میشه یعنی درس پایانن نامه را انتخاب کردند هنوز دنبال استاد راهنما هستند .

Gh
مرداد ۸, ۱۳۹۶ ۵:۰۷ ب٫ظ

سلام.اگر پایان نامه حذف شود واقعا دانشجوی ارشد دیگه چی خوانده است.واقعا تکلیف علم و دانش چی میشه.با هر قانونی نباید حدف بشه

M
مرداد ۵, ۱۳۹۶ ۷:۵۵ ب٫ظ

هزینه کل دوره دانشگاه ازاد چقدر میشه

20
مرداد ۱۱, ۱۳۹۶ ۶:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  M

برای دکتری
انسانی ۷۵ تا ۹۰
علوم پایه و فنی مهندسی ۹۰ تا ۱۱۰ میلیون

م
مرداد ۱, ۱۳۹۶ ۱:۱۶ ق٫ظ

ببخشید بی زحمت بهم بگید، دکتری سال ۹۵ قبول شدم دانشگاه ثبت نام کردم بعد یک ماه به دلایلی انصراف دادم حالا سوألم اینکه میتونم امسال ادامه تحصیل بدم، مجددأ ثبت نام کنم…

دکتری
مرداد ۸, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  م

خیر. چون انصراف دادید. اگه ثبت نام نکرده بودید میشد مرخصی اما چون انصراف دادید خیر

سولمازعلوم سیاسی
مرداد ۸, ۱۳۹۶ ۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  م

با عرض سلام طبق بخشنامه ای که مهر ماه ۹۵ ادانشگاه آزا د اعلام کرد قرار رشد دانشجویانی که سالهای گذشته قبول شده اند و ثبت نام نکرده اند و دانشجویانی که انصراف داده اند یا به هر دلیلی موفق به ادامه تحصیل نشده اند می توانند به دا نشگاه مربوطه مراجعه و دوباره ثبت نام کنند بدون پرداخت شهریه ثابت ترم هایی که نبوده اند وبدون احتساب سنوات البته تا بهمن ۹۵ بود و قرار بود تا شهریور ۹۶ هم باشه برای اطمینان بیشتر با سازمان سنجش تماس بگیرید چونکه اینبخشنامه را دکتر میرزاده صادر نمودن وتا بهمن بود ولی حتما با سازمان تماس بگیرید تا خیالتان راحت شود .

اسد الله خان
تیر ۳۱, ۱۳۹۶ ۵:۰۴ ب٫ظ

توضیح اضافی برداشته شده از یک سایت : شیوه آموزش محور چیست؟ تحصیل در شیوه آموزش محور با محوریت آموزش و به صورت واحدهای درسی و بدون پایان نامه بوده ( به جای پایان نامه ۶ تا ۱۰ واحد درسی توسط دانشجو اخذ می‌شود) که گذراندن حداقل دو و حداکثر ۴ واحد سمینار، تحقیق و تتبع نظری الزامی است و در سایر موارد عیناً مطابق آئین‌نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته است. فارغ‌التحصیلان این دوره هیچ منعی برای ادامه تحصیل در دوره دکتری ندارند. دانشجویانی که به شیوه آموزش محور تحصیل می کنند این توان را دارند که پس از فارغ التحصیلی در مراکز مختلف آموزشی مانند آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی به تدریس بپردازند و در فرآیند آموزش کشور نقش موثری ایفا کنند. براساس آیین نامه دوره های کارشناسی ارشد ، طول دوره تحصیل دانشجویان این مقطع، تا دو سال تعیین شده که در موارد استثنایی تا یک نیم سال نیز قابل تمدید است و چنانچه دانشجویی در دو ترم، معدل کمتر از ۱۴ داشته باشد از دانشگاه اخراج خواهد شد. * با اینکه فارغ التحصیلان در دوره آموزش محور از نظر قانونی و طبق آیین نامه ، هیچ منعی برای ادامه تحصیل در دوره دکتری ندارند ، اما معمولا در هنگام مصاحبه جهت پذیرش در مقطع دکتری ، موضوع پایان نامه و مقالات مربوط به دانشجویان مورد بررسی اساتید قرار می‌گیرد و در واقع نحوه عملکرد دانشجو در پایان نامه و کیفیت آن از نظر علمی ، نقش زیادی در قبولی… ادامه نظر»

اسد الله خان
تیر ۳۱, ۱۳۹۶ ۴:۵۹ ب٫ظ

دوره کارشناسی ارشد نا پیوسته از سالها پیش بر اساس مصوبات وزارت علوم به دو گونه :
۱) آموزش محور (بدون گذراندن پایان نامه )
۲) آموزشی – پژوهشی (با گذراندن پایان نامه )
اجرا می شده است.
دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون فقط شکل آموزشی – پژوهشی دوره های کارشناسی ارشد را اجرا می کرد و با توجه به وجود قانون مصوب در مورد آموزش محور شدن دوره آموزش کارشناسی ارشد و نیز اجرای دوره های ارشد آموزش محور در دانشگاه های دولتی دانشگاه آزاد نیز تصمیم گرفته با استفاده از حق قانونی خود برخی از رشته های ارشد را به صورت آموزش محور نیز ارایه دهد.(دریک رشته مشخص اگر دانشجو خواهان آموزش محوری باشد پایان نامه نمی گذراند و دانشجوی دیگر در همان رشته که بخواهد پایان نامه بگذراند در دانشجویان ارشد آموزشی- پژوهشی قرار میگیرد و پایان نامه میگذراند)
در دوره های آموزش محور دانشجو بجای درس پایان نامه به ارزش ۶ تا ۸ واحد از دروس تئوری که توسط دانشگاه به فراخور رشته تحصیلی ارائه میشود انتخاب میکند و فارغ التحصیل میشود.

منا
تیر ۳۱, ۱۳۹۶ ۲:۴۹ ب٫ظ

من که چیزی نفهمیدم آخرش حذف شده است یا نشده است

اشکان
تیر ۳۱, ۱۳۹۶ ۱:۲۷ ب٫ظ

دانشگاه ازاد اگه پایان نامه رو هم حذف کنه که دیگه دانشجوهاش اصلا اعتبار ندارن

F
بهمن ۱۸, ۱۳۹۹ ۲:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  اشکان

من دانشگاه آزاد نیستم اما از چه رو میفرمایید؟ دانشجوی ارشد آموزش محور دولتی با آزاد چه فرقی دارد؟ همه چی به دانشجو بستگی داره!!!!

مهدی فیزیک ۹۶
تیر ۳۱, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

باز هم کلی‌گویی.
این عبارت، که اصلا نگفته حذف نشده پس چی شده، رو چهار بار گفته:

پایان‌نامه حذف نشده است، بلکه در این رابطه براساس قانون عمل می‌شود.

احد
تیر ۳۱, ۱۳۹۶ ۴:۵۸ ب٫ظ

همانطور که در دانشگاههای دولتی میتوان پایاننامه را حذف کرد و آموزش محور شد، در آزاد هم همینطور است.
پیچیدگی ندارد که اینطور مات و مبهوت شده اید!

مهدی فیزیک ۹۶
مرداد ۸, ۱۳۹۶ ۹:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  احد

پیچیدگی مطرح نیست. اشکال در کلی‌گویی است.