شهریه دکتری دانشگاه آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

پس از برگزاری آزمون دکتری، یکی از مهم‌ترین مقولاتی که ذهن داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد را به خود مشغول می‌کند، موضوع شهریه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد است.

شهریه دکتری آزاد عموماً به صورت سالانه افزایش می‌یابد به طوری که میزان افزایش شهریه دکتری دانشگاه آزاد در سال 97 نسبت به شهریه دکتری 96، حداکثر 12.5 درصد بوده است. البته برای پرداخت شهریه تخفیف‌هایی نیز در نظر گرفته می‌شود.

در ادامه به جزئیات میزان افزایش شهریه دکتری 97 دانشگاه آزاد اسلامی و نیز تخفیف‌های شهریه بر اساس بخشنامه ابلاغی ارائه شده است.

شهریه دکتری دانشگاه آزاد

میزان افزایش شهریه دکتری آزاد در سال 97 برای ورودی‌های سال 96 و قبل از آن

نرخ شهریه دانشجویان قدیم (شامل ورودی‌های سال 1396 و ماقبل) برای دانشجویان غیرپزشکی براساس شهریه پایه‌ای که هر ورودی در سال 1396 پرداخت کرده است در سال تحصیلی جدید بدون افزایش باقی می‌ماند.

نرخ افزایش شهریه متغیر برای دانشجویان فعلی دانشگاه (شامل ورودی‌‌های 96 و ماقبل) نسبت به شهریه متغیر پرداختی در سال 96 به شرح زیر است:

برای دانشجویانی که در زمان مقرر نسبت به انتخاب واحد کرده‌اند افزایش 10 درصدی و برای دانشجویانی که در زمانی خارج از زمان مقرر شده اقدام به انتخاب واحد کرده‌اند، افزایش 12/5 درصدی اعمال می‌شود.

تبصره یک: در خصوص دانشجویان خودگران علوم پزشکی (شامل ورودی‌های سال 96 و ماقبل با توجه به سالانه‌بودن شهریه این دست از دانشجویان ضمن توجه به ماده‌های یک و دو این بخشنامه، حداکثر میزان 12/5 درصد افزایش نسبت به شهریه سالانه‌ای که هر ورودی در سال 1396 پرداخت کرده است برای سال تحصیلی 98-97 با مجوز استان تعیین می‌شود.

نرخ شهریه دانشجویان قدیم (شامل ورودی‌های سال 1396 و ماقبل) برای دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی که قبل از مهر 97 وارد دانشگاه شده‌اند، افزایش نمی‌یابد.

میزان افزایش شهریه دکتری 97 آزاد برای دانشجویان جدیدالورود

بر اساس بخشنامه دانشگاه آزاد اسلامی، نرخ افزایش شهریه پایه و متغیر دانشجویان جدید (از سال 1397) برای رشته‌های غیرپزشکی در همه مقاطع تحصیلی نسبت به شهریه پایه و متغیر پرداختی در سال 1396 حداکثر با میزان 12/5 درصد با مجوز استان تعیین می‌شود و نرخ افزایش شهریه پایه و متغیر دانشجویان جدید برای رشته‌های پزشکی در همه مقاطع تحصیلی 12/5 درصد خواهد بود.

میزان افزایش شهریه دکتری دانشگاه آزاد 98

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سال 98 درخصوص افزایش شهریه دکتری دانشگاه آزاد اظهار داشت: با توجه به‌اینکه بین ۱۸ تا ۲۰ درصد افزایش حقوق کارکنان به روش مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت که بخش قابل توجهی از بودجه ما را در بر می‌گیرد و از طرفی هم سبد اقتصادی مردم به خاطر تورم کوچک شده است، سعی می‌کنیم افزایش شهریه را متناسب با رشته‌ها، شهرهای مختلف و مناطق محروم با یک مدل کاملاً متنوع اعمال کنیم. در واقع بین ۱۲ تا ۱۶ درصد افزایش خواهیم داشت.

میزان تخفیف شهریه دکتری دانشگاه آزاد در رشته‎محل‌های کم‌تقاضا

به منظور جذب نخبگان و کمک به متقاضیان تحصیل در مناطق محروم، نرخ شهریه رشته محل‌های کم‌تقاضا یا فاقد تقاضا با هماهنگی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تا سقف 50 درصد تخفیف امکان‌پذیر می‌شود. قابل ذکر است که در هر استان کمیته‌ای متشکل از دو نفر از اعضای هر یک از شوراهای برنامه‌ریزی، اداری مالی و آموزشی (در مجموع 6 نفر) درخواست متقاضی را بررسی و تخفیف را تا سقف مقرر تصویب می‌کنند.

همچنین برای پذیرفته شدگان شاهد و جانباز (شامل فرزندان، همسرو خود جانباز) نیز تخفیف‌‌های در نظر گرفته شده است.

جزئیات شهریه دکتری 97 دانشگاه آزاد

(بر اساس اعلام دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز)

ردیف

نام رشته

شهریه ثابت دکتری دانشگاه آزاد

خدمات آموزشی

بیمه حوادث

1

رشته های علوم انسانی

آموزش زبان انگلیسی-حقوق-اقتصاد و غیره

49،893،884

1.320.000

31،500

2

رشته های غیر علوم انسانی

74،616،360

1.320.000

31،500

شهریه متغیر دکتری دانشگاه آزاد 97

هر واحد نظری:                 4،984،980

هر واحد عملی:               5،981،767

هر واحد پایان نامه:         16،920،978

ثبت‌نام
باخبرم کن!

68 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لیلا عبدالملکی
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

شهریه دانشگاه کنکور بدون دکترا ۱۴۰۲اردیبشهت ماه

عزت الله حلیم
فروردین ۱۹, ۱۴۰۲ ۹:۱۷ ب٫ظ

سلام
عزت الله حلیم هستم از اتباع افغانستان
کارشناسی ریاضی و فیزیک در افغانستان خواندم و ارشد از دانشګاه ازاد اسلامی واحد قزوین در ریاضیات تطبیقی خواندم.
حالی میتونم ثبتنام برای دکترا فیزیک انجام کنم؟
و شهریه شون چند هست؟

مسعود
خرداد ۱۱, ۱۴۰۱ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

سلام نحوه سوالات مصاحبه به چه شکل است و میزان قبولی چند درصد است

محمد
مهر ۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

لطفا شهریه دکتری تخصصی علوم انسانی را کم کنید گرفتن این همه شهریه اخلاقا و شرعا درست نیست

YASIN
شهریور ۲۴, ۱۴۰۰ ۸:۰۱ ق٫ظ

سلام
چرا شهریه به روز مربوط به سال ۱۴۰۰ رو قرار نمیدید؟

سیدمحمد رضوی
خرداد ۷, ۱۴۰۰ ۱:۵۹ ق٫ظ

من در مقطع کارشناسی ارشد با نمرات ۱۶ و دفاع حدود ۱۸ و مصاحبه عالی از دانشگاه علوم عالی تحقیقات قبول شدم و همچنین در مقطع دکترا در دانشگاه رودهن قبول آیا با داشتن ۷۳ سال سن این نوعی استعداد درخشان نیست که اصرار دارم در این آخر عمر هم در تهران ادامه تحصیل بدهم وهم اینکه باز نشسته ارتش میباشم ناتوانائی پرداخت شهریه را ندارم وبه جای آن میتوانم در بعضی از واحدهامجانی تدریس کنم؟ نه میتوانم استخدام شوم و نه دیگر زمانی برای مدرک دکترای من افاقه میکند آرزوی بیش نیست شاید الگوئی برای نسل جوان باش از مسئولین مرتبط تقاضای کمک و مساعدت مجدانه دارم

پیمان
خرداد ۱۰, ۱۴۰۰ ۵:۴۹ ب٫ظ

سلام یکی از شرایط دکترا برای هر سنی این هست که وقفه تحصیلی بین دو سال از فارغ تحصیلیش نگذشته باشه البته امسال اومدن تا پنج سال قرار دادن

محمدجوادقمی
تیر ۱۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

سلام ضمن تشکر و تقدیر از حضرتعالی پیشنهاد می شود میدان را برای جوانان باز کنید و بک جوان طالب علم را ساپورت مالی کنید

مریم
تیر ۲۳, ۱۴۰۰ ۰:۳۹ ق٫ظ

قابل تقدیر است امیدوارم قبول شوید. علم سن ندارد. آرزوی سربلندی و پیروزی برایتان دارم.

مهدی
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۸:۱۱ ق٫ظ

چون سوال پرسیدید و احتمالا انتظار جواب داشتید. امیدوارم تو ذوق تون نخوره . در این سن و ادم بازنشسته (مدرک) به چه درد میخوره چه رشته ای هستید؟ اگر فنی نباشه و ازمایشگاه نخاد کتابخانه دانشگاه تهران یا کتابخانه ملی برای این اشتیاق و عطش کافیه. مدرک دکترای رودهن چی به شما اضافه میکنه؟ شهریه هم رایگان باشه. حیف از کرایه ماشین نیست؟

امید
اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱ ۸:۲۰ ب٫ظ

من هم دکترای معماری دارم و رفتگر شهرداری هستم با ۳۱ سال سن.خداتونو شکر کنید ۷۳ سال زندگی کردین.ما نهایتا ۴۵ سال عمر میکنیم

شرافت وعدالت انسانی
بهمن ۲۲, ۱۴۰۱ ۷:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  امید

واقعا بسیار باعث تاسف و ناراحتی عمیق که با داشتن مدرک دکترا به این شغل مشغولید البته هرشغلی شریف ولی در جای خودش باتوجه به توانایی ودانش مربوطه درسطح خودش، ولی اینکه با مدرک دکترا آدم رفتگر باشه این ظلم بزرگی درحق علم ودانش باید باعث وبانیش شرم کنند که برای علم و سواد هیچ ارزشی قائل نیستند که آدم های بزرگ وتحصیلکرده یابیکارند یاسرشغل های کوچک ودرعوض آدم های بیسواد وکوچک با پارتی ورابطه سرشغل های بزرگ متاسفانه دراین مملکت هیچکس سر جای خودش نیست این است که تحصیل علم یک امر بی ارزشی شده متاسفانه…

شرافت وعدالت انسانی
بهمن ۲۲, ۱۴۰۱ ۸:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  امید

واقعا بسی باعث تاسف و غم گران این شرایط شما که شرایط غریبی نیست دراینجا متاسفانه علم و سوادهیچ ارزشی نداره فقط پول ووقت مردم هدر میدن

اقا دکتر
آبان ۱, ۱۴۰۲ ۹:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  امید

خدا را شاکر باش ,خیلی ها همان را هم ندارند

آرام
فروردین ۳۱, ۱۴۰۰ ۴:۴۶ ب٫ظ

دوستان رتبم ۲۵۰۰شده با تراز ۲۶۰۰ به نظرتون دکترا روانشناسی آزاد قبول میشم؟سوالم برای بالینی یا سلامت هست. یکی بهم جواب بده دیگه خواهشااااا

دکتری بدبخت
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۰ ۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  آرام

برای چی می‌خواد قبول بشی، تازه بفرمایید قبول شدی، نمیشه دفاع کرد که.

امین
فروردین ۲۹, ۱۴۰۰ ۷:۴۹ ب٫ظ

سلام دوستان ، برای خوندن دکترای زیرگروه انسانی کلا چقدر طول میکشه و چقدر باید هزینه کرد؟ ممنون

داونه
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۰ ۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  امین

با این بخشنامه ۹۸ ۱۲سال طول میکشه اگه شانس بیاری

پیمان
خرداد ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  امین

سلام دکترا شش ترم هست عزیز وفقط ترم آخر یعنی ترم شش آن رساله هست

م
اسفند ۹, ۱۳۹۹ ۷:۲۹ ق٫ظ

سلام ببخشید آیا برای دکتری معماری زبان انگلیسی باید قوی باشه؟ واس پذیرش دانشگاه ازاد؟

مریم
اسفند ۱, ۱۳۹۹ ۲:۱۹ ب٫ظ

نمره پایان نامه من از ۱۸حساب شده،الان چه نمره ای برای من قبوله؟و ممکنه هر دانشگاهی ی معدل رو قبول کنه؟مثلا من ارشدم۱۷.۱۴شده رشته مشاوره

عباسعلی سرمستی
بهمن ۲۸, ۱۳۹۹ ۹:۵۳ ق٫ظ

سلام یکی از دوستان افغانی من می خواهد دکترا بدون کنکور ثبت نام کند چه مدارکی باید از آنجا بیاورد .
اصولا چه مراحلی دارد متشکرم

نظیری
بهمن ۱۰, ۱۳۹۹ ۸:۵۶ ب٫ظ

سلام من می‌خواهم در رشته ی مدد کاری اجتماعی دکتری بگیرم منتها دقیق از شهریه آزاد اطلاع ندارم هم چنین دقیق نمیدونم کدام دانشگاه ها در این رشته دانشجو قبول می کنند؟؟ لطفا و خواهشا راهنماییم کنید.

پیمان
خرداد ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  نظیری

سلام تا اونجایی که من میدونم دکترا رشته فنی داریم و غیر فنی شهریه فنی ترم یک ، نوزده میلیون و هشتصد هزار تومن هست و غیر فنی شهریه اش اگه اشتباه نکنم هفده میلیون و خورده ای است البته سال های بعدی ۲۰ درصد گرونتر میشه

باران
خرداد ۱۶, ۱۴۰۰ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

سلام شهریه علوم تحقیقات ترمی ۱۲.۵۰۰ برای رشته انسانی در وردی ۱۴۰۰ خواهد بود و برای رشتهذهای فنی نهایت تا ۱۶ ملیون
بعد از امتحان جامع برای رساله ترمی ۱۸ ملیون برا یعلوم انسانی و ۲۲ برای فنی در نظر گرفته شده
به طور کلی هزینه ۸ ترم نرمال آزاد ۸۰ تا ۱۲۰ ملیون متغییر خواهد بود. البته اگر شخصی باید مهاجرت از شهرتان به شهرهای دیگه داشته باشد یا تهران خوب هزینه اسکان و غیره هم باید محاسبه کند. موفق باشید.

پوریا
تیر ۵, ۱۴۰۰ ۴:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  باران

سلام ببخشید اون ۱۸ تومن ک گفتید واسه رساله با احتساب شهریه ثابت هستش یا خیر… ممنونم

پیمان
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۹:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  باران

سلام شهریه ای که نن گفتم مال پارسال بود بنظرم شما مال چند سال پیش رو نگاه کردید شهریه امسال شده ۲۳میلیون و هشتصد هزار تومان برای رشته های فنی مهندسی و اونایی که غیر فنی هستن یک تومن پایین تره

باران
مرداد ۶, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

سلام
بنده دیروز مجدد شهریه رو دیدم و واقعا شوکه شدم . شهریه در کمتر از یکسال رشد ۴۰ درصدی داشته و این یعنی فاجعه!! من شخصا با ۱۳ ملیون مشکلی نداشتم اما الان تو سایت اعلام کردن شهریه ۱۴۰۰ نزدیک به ترمی ۲۲ ملیون برای ۴ ترم اول و برای رساله ۲۶ ملیون و این واقعا بی معنی هست بر چه اساسی !!! امیدوارم مسئولین تجدید نظر کنن در شهریه . چون هزینه تحصیل دکتری آزاد تهران برابر با ۱ سال زندگی در اروپا برای دکتری هست و این باعث ناامیدی دانشجویان مستعد و با انگیزه میشه.

امیرحسین
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۱:۰۰ ق٫ظ

دانشگاه ازاد فقط بدرد کارمندا و شاغلا میخوره که بخوان سطح حقوقیشون ببرن بالا یا مثلا عضو هیات علمی سازمانشون بشن یا اینکه به عنوان شغل دوم بعدها تدریس بکنند.

پیمان
خرداد ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیرحسین

سلام من کارمندم دوست عزیز حرفتون صحت نداره حقوق دکترا بدرد کارمندا نمیخوره ۹۰ هزار تومن اضافه میشه و باید بگم که پست دکترا در سازمانها یا ندارن یا اگرم دارن نصیب مدیر شرکت فقط میتونه بشه که فرقی هم نداره لیسانس باشی یا دکترا بلکه در اون پستی که قرار بگیری حقوقت میره بالا ولی اگر ، اگر کارمند دانشگاه و عضو هیئت علمی بشی قضیه زمین تا آسمون فرق میکنه که متاسفانه من نیستم ممنونم که خوندین

مهدی
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۸:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  امیرحسین

به درد همه کارمندها هم نمیخوره. بدرد کارمندای سطح بالا و پارتی دار میخوره که بخان مدیرکل یا وزیر بشن

احمد
مرداد ۱۸, ۱۳۹۹ ۰:۲۰ ق٫ظ

سلام وقت موقع ما از پایان نامه دفاع کردیم نمره پایان نامه از نمره ۱۸ حساب کردن ومن همون ۱۸ برام ثبت کردن الان چکار کنیم واسه این مورد؟

ندا
مرداد ۱۷, ۱۳۹۹ ۸:۵۲ ب٫ظ

سلام
من معدلم ۱۹ ولی نمره پایان نامه من ۱۷.۹۹ نمیتونم شرکت کنم لطفا راهنمایی بفرمایید

فاطمه
دی ۳۰, ۱۳۹۸ ۰:۵۶ ق٫ظ

سلام من خودم ورودی مهر ۹۸ رشته مدیریت دولتی دانشگاه علوم و تحقیقاتم. ثابت ۵۸۰۰. هر ترم حدود ۱۱ تومن درمیاد

امیرحسین
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام ارزش داره؟

مریم
دی ۲, ۱۳۹۸ ۹:۳۱ ق٫ظ

سلام ببخشید شهریه ی دکتری برای فرزندان شهید رایگان است یا تخفیف داره؟؟

سهیلا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام. برای فرزندان شهدا و فرزندان جانباز بالای ۲۵% رایگان هست. اما اگه مشروط بشن باید خودشون پرداخت کنن

مجیدمحمدی
فروردین ۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
وقت بخیر
بله شهریه توسط بنیادشهید پرداخت می شود

وفا
آذر ۲۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۴ ب٫ظ

سلام متاسفانه به علت ازدحام امور مختلف و همجنین قطعی اینترنت ما شاغلین موفق به ثبت نام در مقطع دکتری نشدیم لطفا تمدید بفرمایید باسپاس

مجتبی
آذر ۱۹, ۱۳۹۸ ۸:۳۸ ب٫ظ

تمدید کنید لطعا
من چاموندم

ف.ف
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۰:۲۹ ق٫ظ

سلام.من دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهش هنر هستم.ممنون میشم اگه بگین از الان چیکارا باید واسه امادگی در کنکور دکتری انجام بدم بهتره.سپاسگزارم

رضا
آبان ۲۲, ۱۳۹۸ ۳:۳۶ ق٫ظ

سلام .زمان ثبت نام کنکور دکتری کی هست؟؟؟

مریم
دی ۲, ۱۳۹۸ ۹:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

۹ اسفند

اکبر
بهمن ۶, ۱۳۹۸ ۴:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

۹ اسفند ؟؟؟؟ زود نگفتین یکم ؟ بلد نیستین چرا مردمو گمراه میکنین اخه

منصوره
بهمن ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

خانم عزیز این زمان برگزاری ازمون دکتری هست نه ثبت نام

امیر
اسفند ۵, ۱۳۹۹ ۳:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

هفته دیگه آزمونه

حسین
شهریور ۲۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

سلام
طبق جزء ۱ بند (ث) ماده (۸۸) قانون برنامه ششم برای فرزندان رزمنده(حداقل ۶ ماه) ۳۰% تخفیف شهریه در تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته میشه
من که از دانشگاه پرسیدم میگن به ما چیزی ابلاغ نشده
لطفا اگه کسی اطلاعاتی برای دریافت این تخفیف داره بهم انتقال بده!

جعفر
اسفند ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام فعلا عملی نمیشه چون دولت گفته براشون بار مالی داره نمیتونن انجام بدن

حسین
شهریور ۲۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

شهریه ثابت بالا اشتباهه
برا من که رفتم ثبت نام (دکتری ۹۸) شهریه ثابت حدود ۶/۲۰۰/۰۰۰ تومان شده

حمید
شهریور ۲۳, ۱۳۹۸ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام
این شهریه که فرمودی برای چه رشته ای
و کدام واحد دانشگاه هست!

وسیم
آذر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

شما درست میگید،این شهریه مال سال۹۷ می باشد.اتفاقأ چون من خودم دانشجوی دکترا و ورودی ۹۷ام،این مبلغی که اعلانم کردن با شهریه ثابت من مو نمیزنه.حتمأ برای ورودیهای ۶۲۰۰۰۰۰،۹۸ش کردن

ali
شهریور ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۱ ب٫ظ

زیاد شور نزنید.گیرم که قبول هم شدیم.با بار سنگین شهریه بیکاری می خواهیم چکار کنیم؟

حسین
بهمن ۱, ۱۳۹۹ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ali

واقعا حتی اگه دکتری هم داشته باشی بازم بیکاری یا باید بری سراغ یه کاری که حقوقا از آبدارچی شرکت کمتره دقیقا مثل خود من که دکتری برق دارم با ۸ سال سابقه حقوقم از آبدارچی کمتره نخوانید و خودتون رو اذیت نکنید

رضا
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۰ ۴:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

موردی که برای شما پیش اومده لزوما قرار نیست برای دیگران بوجود بیاد. کمی هم به این فکر کنید چرا حقوقتون این قدر کمه یا چرا کاری برای خودتون انجام نمیدید.

احمدعلی فرزاد
مرداد ۲۵, ۱۳۹۸ ۰:۱۱ ق٫ظ

سلام علیکم !
بنده خواهان تحصیل در دانشگاه آزاد در مقطع دکتری خصوصی هستم و لطف نموده در مورد شمولیت آن معلومات بدهید.
با احترام؛
احمدعلی افغانی

ترافیک
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۹:۰۶ ق٫ظ

سلام برادر در دوره دکتری باید حتما در ازمون ثبت نام کنید.

حمیدو
شهریور ۱۱, ۱۳۹۹ ۲:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  ترافیک

منظورش از “خصوصی”،تخصصی هست ،فکر میکنم!

امیر
اسفند ۵, ۱۳۹۹ ۳:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  حمیدو

خصوصی گرایش رشته است

مها
مرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۲:۴۰ ب٫ظ

دانشگاه ازاد گفته امسال شهریه رو زیاد میکنه
وقاعیت داره؟ :(

ا
شهریور ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  مها

بخونید برید دولتی اخه ازاد چیه

Nl
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۲:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  ا

دیگه از کنکور زده شدیم اگر نه یک روز دانشگاه تهران به صد ترم ازاد می تردید بی نظم ترین سیستم ممکنه حالا ببینم وأم هم میدن ؟قسط ترمی چنده

حلما
تیر ۲, ۱۴۰۰ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  Nl

سلام واسه دکترای روانشناسی،زبان انگلیسی من خیلی ضعیفه چیکارکنم؟به انگیزه بیام بقیه دردس تخصصیم عالین،آیازبان خیلی تاثیرداره توکنکورومصاحبه؟

رضا
مهر ۲۲, ۱۳۹۹ ۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  مها

خدای کسی که واقعیت را درست نمی تواند بنویسد باید برود دکترا ثبت نام کند

امیرحسین
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

شما به بزرگی خودت ببخش دکتر.ولی معمولا به این غلط تایپی میگن نه املایی وگرنه چیزیکه تومملکت ما زیاده دکتری بیسواده

سوزان
آبان ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

شما خودتون هم خدایی رو نوشتید خدای

م.م.معتمد
دی ۵, ۱۳۹۹ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سوزان

از کجا معلوم شاید خواسته بگه خدای من پس شماهم عجله کردی

امیر
اسفند ۵, ۱۳۹۹ ۳:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  سوزان

خواسته بنویسه خدایا احتمالا

نجمه
مرداد ۱, ۱۴۰۰ ۹:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام .حضور در کلاس در مقطع دکتری اجباریه ؟پیام نور .آزاد .غیر انتفاعی ویا ….با این شرایط کرونا چه طور؟