شهریه دکتری شبانه، پردیس، غیرانتفاعی، پیام نور و آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

تحصیل در مقطع دکتری به دو صورت رایگان و شهریه‌پرداز است. پذیرفته‌شدگان دوره دکتری روزانه به‌صورت رایگان در این مقطع تحصیل می‌کنند و دانشجویان دوره‌های شبانه، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، دانشگاه پیام نور و نیز دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به پرداخت شهریه دکتری هستند.

شهریه دکتری شبانه ، پردیس ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، آزاد

میزان شهریه دوره دکتری پردیس، شبانه و نیز دانشگاه‌های غیرانتفاعی توسط هیات امنای دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود. بنابراین؛ دانشگاه‌ها با توجه به شرایط دانشگاه ها و هزینه‌هایی که دارند ممکن است شهریه مقطع دکتری را متفاوت با هم اعلام کنند.

در ادامه جزئیات شهریه دکتری دوره‌های شهریه‌پرداز جهت اطلاع داوطلبان عزیز آورده شده است.

شهریه دکتری شبانه (نوبت دوم)

پذیرش دکتری شبانه در بسیاری از رشته‌محل‌هایی که در دوره روزانه دارای پذیرش در مقطع دکتری هستند، صورت می‌گیرد. تنها تفاوت تحصیل دانشجویان دوره دکتری شبانه با دانشجویان دوره روزانه در پرداخت شهریه است.

تحصیل در دوره دکتری شبانه مستلزم پرداخت هزینه‌های شهریه ثابت، شهریه متغیر واحدهای درسی، شهریه امتحان جامع و نیز شهریه رساله دکتری است.

شهریه دکتری شبانه دانشگاه‌های مختلف مقدار ثابتی ندارد. به همین علت در ادامه شهریه دکتری شبانه برخی دانشگاه‌ها که برای تحصیل دانشجویان ورودی سال ۱۴۰۱ اعلام شده، آورده شده است:

ردیفشهریه دوره‌های شبانه دکتری ۱۴۰۱ بر اساس اعلام دانشگاه‌ها
۱شهریه دکتری شبانه دانشگاه تهران
۲شهریه دکتری شبانه دانشگاه خواجه نصیر
۳شهریه دکتری شبانه دانشگاه ارومیه
۴شهریه دکتری شبانه دانشگاه تربیت مدرس
۵شهریه دکتری شبانه دانشگاه فردوسی مشهد
۶شهریه دکتری شبانه دانشگاه علامه طباطبایی
۷شهریه دکتری شبانه دانشگاه مالک اشتر
۸شهریه دکتری شبانه دانشگاه محقق اردبیلی
۹شهریه دکتری شبانه دانشگاه شهید بهشتی
۱۰شهریه دکتری شبانه دانشگاه الزهرا
۱۱شهریه دکتری شبانه دانشگاه امام خمینی قزوین
۱۲شهریه دکتری شبانه دانشگاه اصفهان
۱۳شهریه دکتری شبانه دانشگاه سمنان
۱۴شهریه دکتری شبانه دانشگاه صنعتی اصفهان
۱۵شهریه دکتری شبانه دانشگاه میبد
۱۶شهریه دکتری شبانه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری
۱۷شهریه دکتری شبانه دانشگاه صنعتی شیراز

شهریه دکتری پردیس خودگردان

پردیس خودگردان دانشگاه‌ها یک دوره تحصیلی است که در ازای پرداخت شهریه در مقاطع مختلف تحصیلی ازجمله دوره دکتری دانشجو می‌پذیرد.

دانشجویان دکتری پردیس معمولاً با شرایط یکسانی نسبت به دانشجویان دوره‌های روزانه و شبانه تحصیل می‌کنند و تفاوت اصلی در میزان پرداخت شهریه است که در برخی دانشگاه‌ها نسبت به دوره شبانه بیشتر است.

البته در برخی دانشگاه‌ها محل تحصیل دانشجویان دکتری پردیس نیز متفاوت است. کلاس‌های دانشجویان دکتری پردیس‌های بین‌الملل عموما در محل پردیس مربوطه برگزار می‌شود.

شهریه تحصیلی دوره دکتری پردیس دانشگاه‎ها متفاوت است، چرا که شهریه دکتری پردیس بر اساس مصوبه هیأت امنای دانشگاه‌ها تعیین می‌شود.

در جدول زیر شهریه دکتری پردیس دانشگاه‌ها که در سال ۱۴۰۱ از سوی این دانشگاه‌ها اعلام شده آورده شده است:

ردیفشهریه دکتری پردیس ۱۴۰۱ بر اساس اعلام دانشگاه‌ها
۱شهریه دکتری پردیس کیش دانشگاه تهران
۲شهریه دکتری پردیس ارس دانشگاه تهران
۳شهریه دکتری پردیس البرز دانشگاه تهران
۴شهریه دکتری پردیس دانشگاه سمنان
۵شهریه دکتری پردیس دانشگاه اصفهان
۶شهریه دکتری پردیس دانشگاه صنعتی اصفهان
۷شهریه دکتری پردیس دانشگاه صنعتی شیراز
۸شهریه دکتری پردیس دانشگاه الزهرا
۹شهریه دکتری پردیس دانشگاه شهید بهشتی
۱۰شهریه دکتری پردیس دانشگاه علامه طباطبایی
۱۱شهریه دکتری پردیس دانشگاه تربیت مدرس
۱۲شهریه دکتری پردیس دانشگاه ارومیه

شهریه دکتری غیرانتفاعی

دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی نیز جهت تحصیل دانشجویان در مقطع دکتری اقدام به اخذ شهریه می‌نمایند.

با توجه به این که شهریه دکتری غیرانتفاعی دانشگاه‎های مختلف متفاوت است، در ادامه نمونه شهریه این دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ آورده شده است:

ردیفشهریه دوره دکتری دانشگاه‌های غیرانتفاعی در سال ۱۴۰۱
۱شهریه دکتری دانشگاه علم و فرهنگ
۲شهریه دکتری موسسه علوم شناختی

شهریه دکتری پیام نور

شهریه دکتری دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور از افزایش شهریه این دانشگاه برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ خبر داد و گفت:

افزایش شهریه ما در استان‌های مختلف در نوسان است. در استان تهران به عنوان مثال ۳۸ درصد در برخی مناطق ۳۰ درصد است، اما این میزان افزایش با توجه به شهریه مبلغ قابل توجهی نیست. ۳۰ درصدی که عنوان شد حدود ۲۰۰ هزار تومان افزایش در شهریه دانشجویان نسبت به سال گذشته است.

براساس اعلام این دانشگاه، شهریه متغیر هر واحد رساله در صورتی که نیاز به تحقیق میدانی، عملیاتی و آزمایشگاهی داشته باشد با تشخیص کمیته علمی رشته مربوطه تا میزان ۲ برابر قابل افزایش است.

شهریه دکتری دانشگاه آزاد

شهریه دکتری دانشگاه آزاد

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه دانشگاه‌ آزاد درباره میزان افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جدید اظهار کرد:

با توجه به تصویب بودجه دانشگاه برای سال تحصیلی جاری و نیز علیرغم اعلام افزایش شهریه ۲۰ تا ۴۰ درصدی از طرف وزارت علوم تحقیقات و فناوری، در دانشگاه آزاد اسلامی با درنظر گرفتن شرایط اقتصادی جامعه در برخی واحدهای مستقر در شهرهای کم برخوردار حداقل میزان افزایش شهریه در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ کمتر از میزان اعلام شده از ۵ درصد شروع می‌شود و بنا به شرایط منطقه‌ای و وضعیت رشته‌ها تا ۳۹ درصد افزایش خواهیم داشت.

شهریه در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد یکسان نیست

امینی ضمن تاکید بر اینکه در تلاش هستیم که در تعیین شهریه، عدالت آموزشی رعایت شود، تصریح کرد: اینطور نیست که شهریه یک دانشجو در واحد علوم تحقیقات با شهریه دانشجوی دیگری در یک واحد دوردست یکسان باشد.

میزان دریافت شهریه به رتبه واحدها بستگی دارد

این مقام مسئول دانشگاه آزاد ضمن اعلام اینکه کلیه واحدهای دانشگاه آزاد در ۲۶ رتبه و در ۱۳ دسته تقسیم کردیم، گفت: براساس این رتبه بندی، عملکرد واحدهای دانشگاهی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، اقتصادی، فناوری و … ارزیابی می‌شود و میزان دریافت شهریه براساس این رتبه بندی در واحدها متفاوت است. به طور مثال واحد علوم تحقیقات، واحد تهران مرکز و برخی دیگر از واحدهای تهران و تعدادی از واحدهای مراکز استان‌ها در رتبه یک قرار دارند.

وی افزود: براساس نظام رتبه بندی ۲۶ گانه دانشگاه آزاد اسلامی، عملکرد مالی واحدها و مراکز در سه حوزه درآمد (شامل تعداد دانشجو، فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه و بهره‌وری اقتصاد واحد)، دستیابی به هدف (شامل صرفه جویی در هزینه‌های غیر ضرور و اقدامات درآمد افزایی از محل فناوری و دانش بنیان و…) و برنامه‌ریزی مالی (شامل میزان درصد رشد پیش بینی شده در بودجه و درصد تحقق آن) تقسیم بندی می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه این دانشگاه آزاد نوع رشته تحصیلی و تقاضا را از دیگر معیارهای دریافت شهریه عنوان کرد و گفت: به طور مثال شهریه رشته مدیریت، حسابداری و حقوق با رشته جغرافیا، تاریخ و فلسفه قطعاً متفاوت خواهد بود؛ چرا که نوع هزینه‌ها، اساتید و ارائه خدمات در این رشته‌ها با یکدیگر متفاوت است. یا مثلاً شهریه رشته‌های علوم پایه نسبت به فنی و مهندسی از جمله کامپیوتر، برق و عمران پایین‌تر محاسبه خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال برنامه ریزی هستیم که علی رغم افزایش حقوق و دستمزد قابل توجه سال جاری و بقیه هزینه‌های اجتناب ناپذیر بالاخص بعد از حضوری شدن دانشگاه، با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی منطقه‌ای به ویژه در مناطق کمتر برخوردار بر اساس مدل عدالت محور فوق و موارد جذب بیشتر دانشجو، با یک توزیع منطقی نرخ افزایش شهریه مؤثر دانشگاه را با میانگین ۲۵ درصد داشته باشیم تا بتوانیم آن موارد را پوشش دهیم.

شهریه دکتری ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد

در سال گذشته (۱۴۰۱) شهریه دکتری رشته های انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی به ازای هر ترم بالای ۲۰ میلیون تومان است.

شهریه رشته‌های غیر علوم انسانی در مقطع دکتری دانشگاه آزاد در سال گذشته چیزی حدود ۲۵ میلیون تومان است.

طبیعتا در سال ۱۴۰۲ شهریه دکترا این دانشگاه افزایش خواهد یافت.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

75 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهتاب
اسفند ۲۳, ۱۴۰۲ ۷:۵۳ ب٫ظ

از شخصی شنیدم که ترمی ۱۰۰۰ یورو برای پیام نور بین‌الملل شهریه دریافت میشه،صحت داره؟ واگه داره به چه دلیل

مهتاب
اسفند ۲۳, ۱۴۰۲ ۷:۵۰ ب٫ظ

سلام ، لطفاً بفرمائید بعد از تقریبا۴ سال از دفاع ارشد روانشناسی بالینی ،بامعدل الف، چطور میتونم اقدام برای دکتری بدون کنکور،یا استعداد درخشان کنم؟

ایمان
اسفند ۱۲, ۱۴۰۲ ۱:۳۹ ب٫ظ

با سلام ، قانونی در مورد کوتاه شدن دوره دکتری با شرایط خاصی گویا قبلا تصویب شده بود مبنی بر این که امتحان جامع حذف می شود و حتی گفته شد امکان فارغ التحصیلی در حین دوره وجود دارد . آیا در این ز مینه اطلاعاتی دارید؟

زینت
دی ۱۷, ۱۴۰۲ ۱:۲۷ ب٫ظ

سلام من کارشناسی بهداشت مواد غذایی دارم میتونم دکترای بدون کنکور علوم دامی شرکت کنم،؟؟؟

سیدمهدی
بهمن ۲۹, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

ثبت نام دکتری بدون آزمون پردیس بین المللی دانشگاه تهران چه زمانی هست؟

امیر حسین ابراهیمی
دی ۲۲, ۱۴۰۱ ۸:۰۸ ب٫ظ

با سلام وادب واحترام.من کارشناسی عمران و ارشد روانشناسی عمومی، پیام نور آموزش محور -بدون پایان نامه – ..آیا میتونم دکتری بدون آزمون پردیس پذیرش بگیرم.؟کی فراخوان ثبت نام شروع میشه؟

مقداد
دی ۴, ۱۴۰۱ ۷:۵۰ ب٫ظ

دکترای تخصصی دانشگاه پیام نور
شهریه قابل ۵ میلیون و پنجاه
شهریه متغییر هر واحد یک میلیون و پانصدو هشتاد
با ده واحد حدود ۲۱ میلیون تومن در ترم اول نیاز دارید

مژگان
اسفند ۲, ۱۴۰۲ ۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  مقداد

مطمئنید؟؟؟

مهندس
آذر ۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

سلا میخواستم ببینم برای کنکور دکتری رشته های فنی ، سهمیه ۵ درصد ایثارگران چقدر اهمیت داره؟ واین که آیا قبولی دکتری در دانشگاه آزاد سخت است؟

مهسا
آذر ۲۷, ۱۴۰۰ ۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس

سلام
سهمیه ۵درصد و ۲۵ درصد به این صورت هست که ظرفیت هر رشته محل برای سهمیه ۵ درصدی در ۰.۰۵ و برای سهمیه ۲۵ درصدی در ۰.۲۵ ضرب میشه، اگه عدد حاصله بالای نیم باشه، به همون میزان ظرفیت سهمیه در نظر گرفته میشه.
بعد داوطلبانی که دارای سهمیه ۵ درصدی هستن برای پذیرش در اون ظرفیت ۵درصدی و داوطلبانی که دارای سهمیه ۲۵ درصدی هستن برای پذیرش در اون ظرفیت ۲۵ درصدی با هم رقابت میکنند. کسانی که بالاترین نمره کل رو بین رقبای سهمیه دار دارند، در صورتی که نمره شون ۷۰ درصد نمره آخرین فرد قبول شده در اون رشته محل در سهمیه عادی باشه، به عنوان پذیرفته شده در سهمیه اعلام میشن.
اگر داوطلبان ۷۰درصد نمره اخرین فرد قبولی (با توجه به نوع سهمیه شون) رو کسب نکنند، در سهمیه پذیرش نخواهند شد.
اگه با شرایطی که گفتم، ظرفیت سهمیه ۲۵ درصدی تکمیل نشه میرسه به ۵ درصدی ها. اگه ظرفیت سهمیه ۵ درصدی هم تکمیل نشه که میرسه به سهمیه عادی ها.
اگه رشته محلی ظرفیت سهمیه نداشته باشه، داوطلبان دارای سهمیه هم در سهمیه عادی و با سهمیه آزاد خواهند بود

مقداد
دی ۵, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس

اولا باید ۷۰ درصد نمره آخرین فرد قبول رو بیارید ضمنا سهمیه ۲۵ درصدی اگر باشه اول آنها بعد اگر طرفیت باشه بشما میرسه .. معمولا هر کد رشته حدود ۴ نفر میگیره که یکی به سهمیه میرسه اگر سه نفر یا دو نفر ظرفیت باشه اصلا سهمیه دارها نمیتونن ..

آرمان
مرداد ۱۳, ۱۴۰۰ ۹:۳۶ ق٫ظ

سلام ببخشید شهریه دکترا حسابداری چقدر هست در سال ۱۴۰۰ هرتم منظورمه

مهسا
مرداد ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان

سلام
هنوز چیزی در خصوص شهریه دکتری ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد اگه منظورتونه اعلام نشده. دوره روزانه که شهریه نداره و دوره شبانه و پردیس هم متغیره. در متن بالا نمونه هایی ازش هست

محمد
دی ۵, ۱۴۰۲ ۹:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

روزانه هم شهریه داره فقط وقتی خواستی مدرک ازاد کنی یه جا و به روز میگیرن

ستاره
خرداد ۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

سلام ببخشید ممکنه بگید اخرین رتبه های قبول شده در فیزیک روزانه چه رتبه ای داشتند؟

BARAN
خرداد ۱, ۱۴۰۰ ۹:۵۴ ق٫ظ

سلام
ممنون میشم کسی جواب منو بده برام خیلی مهمه
پردیس الزهرا در رشته حسابداری شهریش برای هر ترم چند هستش؟
تو مدرکش قید میشه که پردیس هستش یا نه؟

شفیع
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۰ ۱:۰۰ ب٫ظ

سلام دوستان پردیس علامه خوبه ب نظرتون؟

mona
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

با سلام
با رتبه ۴۰۰ حسابداری آیا شبانه یا پردیس داشگاه تاپ قبول میشم

علی
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۰ ۳:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  mona

پردیس شاید ولی شبانه خیر

سعیدی
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۳:۰۱ ق٫ظ

سلام
با رتبه ۳۰۴ رشته فقه و حقوق اسلامی سهمیه آزاد نوبت دوم یا شبانه احتمال قبولی هست؟
ممنون متشکر

علی
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۰ ۳:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  سعیدی

سلام خودتون دیدین شبانه چقد کم میگیره ترازتون چنده؟

محمد
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۰ ب٫ظ

سلام
با رتبه ۴٢۶ برق مخابرات ایا روزانه یا شبانه میارم؟؟
تا ۶٧٢ مجاز به انتخاب رشته هستن.
خواهش میکنم ج بدین

الیا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۹ ۸:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

خیر

مجید
فروردین ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

سلام
درخواستی با عنوان(درخواست حذف مصاحبه کنکور دکترا) در خبرگزاری فارس در بخش فارس من به آدرس ( https://my.farsnews.ir/c/18987) ثبت شده است
از همه علاقمندان و مشتاقان تحصیل در این مقطع خواهشمند است که اولا از این کمپین حمایت کنید ، ثانیا به بقیه مشتاقان ادامه تحصیل در دردکترا ، نیز خبر بدید تا از آن حمایت کنند شاید خدا خودش کمک کرد که مصاحبه از کنکور دکترا حذف بشه و فقط وفقط ملاک پذیرش کنکور سازمان سنجش باشه البته منظور فقط و فقط حذف مصاحبه است و سایر آیتم ها از قبیل معدل و کارهای پژوهشی(مقاله -کتاب و …) میتونه تاثیر داشته باشه و میزان تاثیر آنها هم فقط و فقط با نظر کامل سازمان سنجش باشد و سنجش رزومه پژوهشی هم فقط بر عهده سازمان سنجش باشه به این ترتیب که هر داوطلب رزومه پژوهشی خودش را به صورت غیر حضوری برای سازمان سنجش بفرسته .

رضا
آبان ۲۱, ۱۳۹۹ ۵:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

کاملا موافقم

M510
مرداد ۲۵, ۱۴۰۰ ۴:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  مجید

امیدوارم هرگز یه همچین طرحی تایید نشه چون حتی نمیتونین تصور کمین چقد کیفیت دانشجوها پایین میاد
لطفا بجا این کارای حاشیه ایی رو رزومتون کار کنین

مژگان
اسفند ۲, ۱۴۰۲ ۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  M510

متاسفانه حرفتون رو خیلی قبول ندارم کلی دانشجو با رتبه خیلی خوب حتی با داشتن مقاله تو مصاحبه رد شدند

نیلوفر
فروردین ۷, ۱۳۹۹ ۳:۴۵ ب٫ظ

با سلام و خسته نباشید
مهندسی صنایع دانشگاه علوم و فنون معدل ۱۴
ارشد صنایع دانشگاه ایوانکی معدل ۱۶
بدون مقاله
و پایانامه ام در هیچ دوره مالی مرتبط نیست.
برای شرکت در دکتری سراسری (مهندسی مالی) کدام گزینه بهتر است؟
۱٫مجدد در کنکور ارشد مهندسی مالی و سپس با یه پایان نامه قوی و مقاله به سمت دکترا بروم
۲٫برای کنکور دکترا آماده شوم.

ع
شهریور ۲۱, ۱۳۹۹ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  نیلوفر

سلام شهریه دوره دکتری دانشگاه ایوانکی اطلاع دارید؟؟

سمیه
آبان ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

سلام شرایط ثبتنام برا ازمون دکترا پیامنور ب چه صورته میشه راهنمایی کنید؟؟؟

ناشناس
خرداد ۴, ۱۴۰۰ ۵:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  سمیه

پیام نور خوب نیس.

مژگان
اسفند ۲, ۱۴۰۲ ۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  سمیه

دفترچه اش که رایگانه ،دانلود کن وبخون از دیگران هم اطلاعات ناقص نپرس

فرشاد سراج
شهریور ۲۴, ۱۳۹۸ ۹:۲۸ ق٫ظ

سلام.خسته نباشید. من می خواهم مشاوره حضوری داشته باشم. برای دکترا چه رشته ای بخونم و کدام دانشگاه راحت تر می توانم قبول بشم. به چه نحوی می تونم وقت بگیرم؟

احمد مرسلیان
دی ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد سراج

با شماره ۰۲۱۶۱۲۶ تماس بگیرید

ناشناس
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۱۲ ب٫ظ

سلام. وقت بخیر بنده معدل ارشدم ۱۸.۲۵ است و نمره پایان نامه ام ۱۷.۶۲ شده البته مقاله دارم ولی نمره اش و دانشگاه برای بنده لحاظ نکرده ایا میتونم ازمون دکترا شرکت کنم.؟

مهسا
شهریور ۲۲, ۱۳۹۸ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

سلام
بله مشکلی نداره. همه کسانی که تا شهریور ۹۹ درسشون در مقطع ارشد تموم میشه میتونن در آزمون دکتری ۹۹ شرکت کنند.

n. a
شهریور ۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

سلام وقت بخیر من ارشد مترجمی هستم برای دکتری میخوام تغییر رشته بدم
چه رشته هایی میتونم انتخاب کنم؟

مهسا
شهریور ۲۲, ۱۳۹۸ ۶:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  n. a

سلام
لینک زیر رو بررسی کنید:
https://phdtest.ir/1397/09/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-98/
برای همه رشته ها، رشته هایی که امکان شرکت در آزمونشون هست آورده شده.

بهزاد
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۵:۱۶ ب٫ظ

سلام.با رتبه ۶۰۵شانس قبولی در رشته مدیریت دولتی آزاد چقدره؟

مهسا
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۲:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  بهزاد

سلام
همه کسانی که دعوت به مصاحبه میشن شانس قبولی دارند. خیلی بستگی به رزومه و نحوه عملکرد در مصاحبه و البته وضعیت رقبا داره.

یوسف
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۷:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  بهزاد

من رتبه ام ۲۶۴ مدیریت بود ۲ تا مقاله داشتم ۲تا کتاب و یک فصل کتاب مرجع جلد اولش رو نوشته بودم در ضمن تدریس هم داشتم…ولی رد شدم…خیلی مسخره بود تنها کسی بودم که در مصاحبه به زبان اینگلیسی دفاع کردم …حتی استاد های مصاحبه اش فقط یک نفر زبان بلد بود…ازم پرسیدن توصیه نامه از جایی داری …گفتم نه ….توی اون افرادی که قبول شدن همه سهمیه بودن….وسلام

وحید
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  یوسف

مسئله اینجاست که استادها بعضی وقتها از حسودی نمی‌خوان دانشجویی بهتر از خودشان رو قبول کنن

مسیحا
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  یوسف

مشکل اینه که هر استادی نظرش روی دانشجوی خودشه برای دکترا …من مصاحبه دعوت شدم دانشگاهی که ارشد گرفتهبودم اما چون یکی از اساتید مصاحبه گیرنده هم دانشجوش اونجا بود منو رد کردن

مژگان
اسفند ۲, ۱۴۰۲ ۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  یوسف

دقیقا درکتون میکنم .مصاحبه مزخرفه

فرید
تیر ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

سلام خوب هستید ، من ارشد از دانشگاه تهران مجازی رشته فیزیولوژی ورزشی امسال گرفتم ، معدل کلم ۱۷/۸۰ و لیسانسم ۱۸ بوده ، ولی چون مجازی آموزش محور هستش پایان نامه نداشتیم به جاش ۱۰ واحد اضافه داشتیم ، میخواستم بدونم منم میتونم دکتری شرکت کنم

Z
تیر ۱۸, ۱۳۹۸ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرید

کل شهریه پرداختی تون چند شد

فرید
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  Z

هر ترم تقریبا دو میلیون و دویست

مهدی
تیر ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  فرید

اره مشکلی نداره

دکتر
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۹:۴۷ ب٫ظ

سلام لطفآ اگه کسی اطلاع داره جواب بده.شهریه رشته نرم افزار مقطع دکتری دانشگاه آزاد سنندج ترمی چقد میشه؟
لطفآ جوووواب

مرتضی-کامپیوتر
تیر ۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

سلام دکتر جان
شهریه دانشگاه واسه آزاد ثابته ولی برای دانشگاههای سراسری متغییره

زهره- معماری
خرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۲:۴۶ ب٫ظ

سلام به همه بزرگواران
دوستان در دوره های شبانه، امکان دریافت فرصت مطالعاتی هست؟ اصلاً میشه یه مقدار در این رابطه توضیح بدید؟ آیا مطلبی در این خصوص در سایت هست؟

مرتضی-کامپیوتر
تیر ۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  زهره- معماری

تازگی ها بنظرم امکان فرصت مطالعاتی را حذف کرده اند

زهره- معماری
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۲:۴۸ ب٫ظ

ممنونم برای جوابتون

سپید
خرداد ۲۳, ۱۳۹۸ ۱:۱۳ ب٫ظ

دوستان دکتری چند تا شهرستان دعوت به مصاحبه شدم کسی میدونه حضور مداوم دانشجو تو دانشگاه لازم یا فقط زمان برگزاری کلاس مهمه؟

مهسا
خرداد ۲۴, ۱۳۹۸ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  سپید

سلام
مداوم به معنای همیشه بودن ممکنه نباشه. اما چون دوره دکتری تمام وقت هست شما قاعدتا باید بتونید هر زمان استادتون بخواد در دسترس باشید.
باز هم بستگی به دانشگاه و اساتید داره و موضوع ثابتی نیست.

saba
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۸ ۵:۳۲ ب٫ظ

یعنی به طور میانگین در رشته های علوم انسانی هر ترم چقدر میشه امسال؟ ما که نمیدونم چند واحد بهمون میدن؟

مهسا
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۸ ۷:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  saba

سلام
بر اساس آیین‌نامه آموزشی مقطع دکتری تخصصی، تعداد واحدهای درسی دوره دکتری آموزشی – پژوهشی ۳۶ واحد است که از این تعداد، ۱۲ تا ۱۸ واحد آموزشی و ۱۸ تا ۲۴ واحد پژوهشی هست. این تعداد واحد رو برای دانشگاه های مختلف که مدنظرتونه میتونید شهریه شو حساب کنید.

فرشید
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۸ ۷:۳۲ ب٫ظ

درود . در دوره دکتری رشته حقوق خصوصی بر اساس اطلاعات منتشره در کارنامه امتحانی ، حدودا ۷۵۰۰ نفر شرکت کردند و از این میان تا رتبه ۶۵۰ مجاز به انتخاب رشته دوره روزانه شدند و حدود ۶۵۰۰ نفر دیگر مجاز به انتخاب رشته در سایر دوره ها شده اند .از آنجائیکه در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه سراسری کلا ۹۰ نفر پذیرش می شوند . با این تفاصیل چند برابر ظرفیت برای دانشگاه آزاد مجاز به انتخاب رشته شده اند؟ چون کلا ۴۰ واحد دانشگاهی در این رشته دانشجو میگیرند . اگر علی فرض محال هر واحد دانشگاهی ۲۰ دانشجو هم بگیرد ، پس کلا ۸۰۰ نفر میتوانند جذب دانشگاه آزاد شوند! پس چرا واحد سنجش وزارت علوم تا رتبه ۶۵۰۰ را مجاز به انتخاب رشته نموده است !!؟ سوال اصلی اینکه به نظر شما رتبه ۱۷۵۱ شانسی برای قبولی دارد ؟

مهسا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۸ ۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  فرشید

سلام
این تعداد مجاز به این علت هست که خیلی ها مخصوصا برای دوره شهریه پرداز انتخاب رشته نمیکنند و یا به مصاحبه نمیرند، پس دانشگاه ها ترازشون رو پایین اعلام میکنند تا بتونند ظرفیتشونو تکمیل کنند.
درمورد سوال دومتون درمجموع شانستون خیلی زیاد نیست، با این حال فرصت انتخاب رشته رو از دست ندید.

زهره معماری
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۱:۳۳ ب٫ظ

سلام
برای امسال از کجا میشه رقم شهریه های هر دانشگاه رو متوجه شد؟ چرا تو دفترچه چیزی نبود؟

زهره معماری
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  زهره معماری

و یه موضوع دیگه، قبول شم شبانه و ثبت‌نام نکنم محرومیت داره؟

زهره معماری
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهره معماری

تو دفترچه دیدم نوشته روزانه محرومیت داره، یعنی فقط روزانه است؟

مهسا
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۸ ۵:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  زهره معماری

سلام
بله فقط پذیرش نهایی در دوره روزانه یک سال محرومیت از شرکت در کنکور داره

مرتضی-کامپیوتر
تیر ۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  زهره معماری

به غیراز روزانه بقیه دوره ها محرومیت نداره

محمد
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۸ ۸:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  زهره معماری

برای چی این کارو میکنی چ ا حق یه عده دیگه رو میخوری تو که نمیخ ای شبانه ب ی برای چی انتخابش میکنی پارسال رتبه من پس از مصاحبه دانشگاه تهران شبانه ۴ شد آخرین رتبه قبولی ۳ بود که اونم مثل شما عشقش کشید ونیومد وتکمیل ظرفطت هم اعلام نکردن در کاقع حق من که مایل بودم شبانه دانشگاه تهران بدم خورده شد ….خواهشا این کارو نکن

زهره- معماری
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

متوجهم. بله کاملاً در این مورد، حرف شما درست و منطقیه
منم فعلاً در حال بررسی هستم

نانو شیمی
آذر ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

متاسفانه بنده حتی محاسبه روزانه هارو هم شرکت نکردم
اطلاع نداشتم اون کد دیگه میسوزه و جایگزین نمیکنن…

نانو فیزیک
تیر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  نانو شیمی

شرکت نکردن در محاسبه کد رشته ای رو نمی سوزونه ، و حق اینکه در کنکور سال بعد رو شرکت کنید رو از بین نمی بره ، این در صورتی اتفاق می افته که شما قبول نهایی اعلام بشید و بعدا منصرف بشید.

مهسا
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۸ ۵:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهره معماری

سلام
داخل دفترچه اعلام نمیشه.
برخی دانشگاه ها در سایتشون درج میکنند که اگه درج بشه در همین سایت اطلاع رسانی میشه.

زهره- معماری
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنون

سعید
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  زهره معماری

هر سال ۱۰ تا ۱۵% اضافه میشه

MAX
اسفند ۲۵, ۱۳۹۷ ۷:۴۹ ق٫ظ

شهریه دکتری امسال زیاد میشه؟

مهسا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  MAX

سلام
معمولا شهریه دکتری هر سال درصدی افزایش پیدا میکنه. در متن همین صفحه هم به این موضوع اشاره شده.

حسین
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸ ۷:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

مهسا خانم سلام لطفا حتما جوابم روبده من فیزیولوژی ورزشی رتبه درسهمیه ۳۱ودرسهمیه ازاد ۶۶۵تراز۹۳۱بین ۱۶۹۰شرکت کننده پذیرش یک مجله روهم دارم باحکم قهرمانی ومدرک مربیگری سه رشته معدل ۱۷/۷۰دانشگاه ازاد دو دوره هم مجاز شدم لطف کنید بفرمایید ایاشانسی دارم …سهمیه ۲۷درصد

مرتضی-کامپیوتر
تیر ۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  MAX

واسه برخی دانشگاهها تا ۱۵ درصد افزایش داشته اند