سوالات مصاحبه دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

سوالاتی که در مصاحبه دکتری از داوطلبان ممکن است پرسیده شود، طیف گسترده‌ای دارد که کسب آمادگی برای پاسخگویی به آن‌ها می‌تواند نقش به‌سزایی در بالا رفتن شانس قبولی داشته باشد.

سوالات مصاحبه دکتری 1402 شامل چه چیزهایی است؟

به گزارش پی اچ دی تست، بر اساس تجربیات داوطلبان آزمون دکتری در رشته‌ها و سال‌های مختلف، سوالاتی که در مصاحبه دکتری ممکن است مطرح شود به طور کلی شامل پنج دسته است:

1سوالات تخصصی (شامل سوالات تخصصی هر رشته و یا سوالات روش تحقیق) 
2سوالات سنجش زبان انگلیسی در جلسه مصاحبه دکتری
3سوالات عمومی
4سوال در خصوص زمینه پژوهشی داوطلب ازجمله پژوهش‌های انجام‌شده مانند پایان‌نامه کارشناسی ارشد و مقالات و نیز موضوع مدنظر برای رساله دکتری
5سوالات مذهبی و عقیدتی

 

نکته قابل توجه این است که لزوماً همه موارد فوق در همه مصاحبه‌های دکتری مطرح نمی‌شود و موارد آورده‌شده در جدول فوق همه انواع سوالاتی است که بر اساس تجربیات سال‌های گذشته در مصاحبه‌ها مطرح شده است.

سوالات مصاحبه دکتری

سوالات تخصصی مصاحبه دکتری

با توجه به برگزاری آزمون کتبی دکتری از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، اساتید مصاحبه‌کننده در برگزاری مرحله دوم آزمون دکتری رویکردهای مختلفی در پیش می‌گیرند.

در برخی دانشگاه‌ها آزمون کتبی مجزایی برای سنجش دانش تخصصی داوطلبان برگزار می‌شود و در برخی دیگر به طرح سؤالات تخصصی در مصاحبه شفاهی بسنده می‌شود؛ و البته هستند دانشگاه‌هایی که برگزاری آزمون کتبی سازمان سنجش را برای سنجش سطح دانش تخصصی داوطلبان کافی می‌دانند و در مصاحبه دیگر سؤال تخصصی مطرح نمی‌کنند.

برگزاری آزمون کتبی توسط دانشگاه‌ها

برخی دانشگاه‌ها بی‌توجه به برگزاری آزمون کتبی توسط سازمان سنجش، خود اقدام به برگزاری آزمون کتبی می‌نمایند. برگزاری این آزمون کتبی خود ممکن است به شیوه‌های متنوعی صورت گیرد:

1- ممکن است دانشگاه از پیش اعلام کند که آزمون کتبی برگزار می‌شود و منابعی که سوالات از آن طرح می‌شود را نیز اعلام نماید؛

2- ممکن است دانشگاه تنها به اعلام سرفصل‌ها بسنده کند و منبع مشخصی برای آزمون کتبی اعلام نکند؛

3- ممکن است دانشگاه برگزاری آزمون کتبی را اعلام کند، اما منبع و یا حتی سرفصل مشخصی اعلام نکند؛

4- در شکلی دیگر ممکن است برگزاری آزمون کتبی توسط دانشگاه بدون اعلام قبلی باشد.

تأثیر این آزمون کتبی در مصاحبه دکتری نیز به شکل‌های مختلفی است. برخی دانشگاه‌ها آزمون کتبی را جهت غربال کردن داوطلبان برای حضور در مصاحبه دکتری برگزار می‌کنند؛ بدین صورت که هر داوطلبی که میزان معینی از نمره آزمون کتبی را به دست آورد، می‌تواند در مصاحبه شفاهی حضور پیدا کند. برخی دانشگاه‌ها نیز مجموع نمره مصاحبه شفاهی و آزمون کتبی برگزارشده را به عنوان نمره مصاحبه به سازمان سنجش اعلام می‌کنند.

پیش‌بینی سوالات تخصصی در مصاحبه دکتری هر دانشگاه

برای پی بردن به سؤالات احتمالی اساتید مصاحبه‌کننده می‌توانید موارد زیر را مدنظر داشته باشید و با مراجعه به آن‌ها حیطه سوالات تخصصی اساتید دانشگاه‌های مختلف را پیش‌بینی کنید:

اساتید معمولاً سوالات تخصصی را از مباحثی مطرح می‌کنند که بر آن تسلط دارند.

– مقالات: معمولاً اساتید بر محتوای مقالاتی که چاپ می‌کنند تسلط دارند. (برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص تاثیر مقاله در مصاحبه دکتری کلیک کنید)

– کتاب‌های تألیفی و ترجمه: هر استاد بر کتاب‌هایی که تألیف و ترجمه می‌نماید تسلط دارد.

– دروس تدریس‌شده و منابع معرفی‌شده: معمولاً اساتید بر دروسی که در طول ترم تدریس می‌کنند و منابعی که برای این درس‌ها به دانشجویان معرفی می‌نمایند تسلط دارند.

نکته مهم این است که حتی اگر تنها یک نفر از مصاحبه‌گران را بتوانید پیش‌بینی کنید، با مطالعه در حوزه‌های مقالات، کتاب‌ها و دروس تدریس‌شده آن مصاحبه‌گر، می‌توانید محدوده برخی سؤالات ممکن را پیش‌بینی نموده و در این محدوده، مطالعات خوبی داشته باشید. پاسخ مناسب به سؤالات همین یک مصاحبه‌گر هم می‌تواند در زمان مصاحبه تصویر مثبتی از شما بر جای گذارد.

آخرین دانش تخصصی رشته/زمینه پژوهشی دوطلب

معمولاً آخرین نظریه‌ها و تغییراتی که در رشته‌ها رخ می‌دهد، مدتی بعد به صورت کتاب‌ها و مقالات در اختیار قرار می‌گیرد. بنابراین اگر در جست‌وجوی این تغییرات هستید، لازم است به مقالات و کتاب‌هایی که در یکی دو سال اخیر تألیف و ترجمه شده‌اند مراجعه نمایید.

این موضوع به‌خصوص در زمینه پژوهشی که برای رساله دکتری خود مدنظر دارید می‌توانید مهم باشد. چرا که از شما انتظار می‌رود به عنوان کسی که ادعای توانایی پژوهش در یک زمینه خاص را دارید، تسط نسبی بر آن داشته باشید.

سوالات روش تحقیق و آمار

اگر داوطلب رشته‌هایی هستید که درس روش تحقیق و آمار را گذرانیده‌اید، ممکن است از مباحث مهم در ارزیابی شما باشد. بنابراین پیش از مصاحبه نگاهی به مبانی روش تحقیق و آمار که پیش از این آموخته‌اید و در صورت امکان کتاب‌های معتبر در این زمینه داشته باشید.

سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری

سوال از پایان نامه کارشناسی ارشد از متداول ترین سوالاتی است که ممکن است در مصاحبه دکتری مطرح شود. موضوعات کلی سوالات پایان نامه ارشد به شرح زیر است:

1. موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد

2. روش تحقیق پایان نامه

3. بروز کردن اطلاعات درمورد پایان نامه ارشد

4. شیوه ارجاع دهی پایان نامه

5. سوالات انگلیسی از پایان نامه در مصاحبه دکتری

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری کلیک کنید.

سنجش زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری

سوالات زبان در مصاحبه دکتری به اشکال مختلفی مطرح می‌شود که لازم است خود را برای پاسخگویی به آن‌ها آماده کنید. 

حتی اگر سطح زبان شما خیلی خوب نیست، سعی کنید در فرصت باقی‌مانده تا حد امکان برای این سؤالات آمادگی کسب کنید. اما اگر این امر میسر نشد، نگران نباشید، چرا که اولاً ممکن است در مصاحبه شما، سوالات زبان انگلیسی مطرح نشود و دوماً در صورتی که شما توانمندی خود را در جلسه مصاحبه آزمون دکتری اثبات کنید، بعید است اساتید تنها به این علت شما را رد کنند؛ می‌توانید به اساتید اطمینان بدهید که به دنبال ارتقای سطح دانش زبان خود هستید.

انواع سوالات زبان انگلیسی در مصاحبه آزمون دکتری به شکل‌های زیر ممکن است باشد:

1) ارائه متن انگلیسی و درخواست روخوانی و ترجمه: ارائه متن انگلیسی تخصصی از یک کتاب یا مقاله به داوطلب و درخواست روخوانی و ترجمه آن متن از متداول‌ترین اشکال سنجش زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری است. 

در هنگام ترجمه سعی کنید کلیت مفهوم را برسانید؛ اما بوده‌اند اساتیدی که به ترجمه تک‌واژه‌ها نیز اهمیت داده‌اند. اگر معنای یک واژه را نمی‌دانستید، سعی کنید اعتمادبه‌نفس خود را حفظ کنید و با توجه به مفهوم متن، معنا را حدس بزنید.

2) پرسیدن لغات تخصصی رشته موردنظر: گاهی مصاحبه‌گران معنای لغت‌های تخصصی رشته را از داوطلبان سؤال کرده‌اند و  یا معادل انگلیسی برخی کلمات تخصصی را به انگلیسی پرسیده‌اند.

3) مکالمه انگلیسی اساتید با داوطلب: مکالمات عمومی در خصوص معرفی داوطلب، رزومه آموزشی و پژوهشی، هدف از تحصیل در مقطع دکتری و یا مکالمات تخصصی درمورد موضوع پایان‌نامه ارشد و موضوع مدنظر برای رساله دکتری ازجمله مواردی است که در مصاحبه‌های آزمون دکتری صورت گرفته است. برای این بخش می‌توانید برخی متون آماده را نیز حفظ کنید. (نمونه متن معرفی خود به زبان انگلیسی برای مصاحبه دکتری)

سوال درخصوص زمینه پژوهشی داوطلب در مصاحبه دکتری

پرسیدن سوال درمورد زمینه پژوهشی داوطلب اغلب با این هدف است که بررسی شود آیا در آن دانشگاه استادی که بتواند راهنمای رساله دانشجو را بر عهده بگیرد هست و آیا ظرفیت خالی دارد یا خیر.

سوال درخصوص مقالات و کارهای پژوهشی داوطلب

در برخی از مصاحبه‌ها از دانشجویان درباره مقالات و کارهای پژوهشی که پیش از این انجام داده‌اند و نیز پایان‌نامه کارشناسی ارشد داوطلب پرسیده می‌شود. این سوالات ممکن است از بیان مسأله گرفته تا روش تحقیق مطرح شود. حتی ممکن است پژوهش داوطلب به چالش کشیده شده و موضوع و نتایج را زیر سؤال ببرند.

موضوع مدنظر برای رساله دکتری

زمینه علایق پژوهشی داوطلبان، موضوعی است که عموماً در مصاحبه دکتری مورد سؤال قرار می‌گیرد.

عموماً دلیل این موضوع این است که اساتید حاضر در مصاحبه دکتری ممکن است استاد راهنمای داوطلب در آینده باشند و بنابراین لازم است موضوع مدنظر داوطلب اولاً مورد علاقه و دوماً در زمینه تخصصی آن‌ها باشد.

بنابراین لازم است داوطلبان پیش از مصاحبه، زمینه پژوهشی اساتید مصاحبه‌کننده را بررسی کرده و نسبت به ارائه موضوعی که هم مورد علاقه خود و هم در حیطه پژوهشی اساتید باشد، اقدام نمایند.

سوالات عمومی در مصاحبه دکتری

در مصاحبه دکتری ممکن است سؤالاتی عمومی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در ادامه تحصیل شما مؤثر است مطرح شود. موارد زیر ازجمله سوالات متداولی است که در مصاحبه آزمون دکتری مطرح می‌شود:

  • معرفی داوطلب (شامل سن، دانشگاه‌های محل تحصیل مقاطع گذشته، عناوین علایق پژوهشی، رزومه پژوهشی و …)  
  • هدف از تحصیل در مقطع دکتری و اهداف داوطلب برای آینده
  • وضعیت تأهل
  • وضعیت شغل و منبع درآمد
  • وضعیت و محل سکونت
  • اولویت‌های انتخاب رشته دکتری و دلایل انتخاب اولویت‌ها

در صورتی که مایلید نمونه جواب‌هایی که در پاسخ به سوال هدف از تحصیل دکتری می‌توانید مطرح کنید را ببینید به مطلب هدف از تحصیل در مقطع دکتری مراجعه کنید.

همچنین برخی سؤالات ممکن است در مصاحبه مطرح شود که شاید از دید داوطلبان عجیب باشد اما به هر حال اساتید هم دلایل خودشان را برای پرسش این سؤالات دارند. برخی نمونه این سوالات بر اساس تجربیات گذشته به شرح زیر است:

  • آخرین کتابی که خوانده‌اید چه بوده است؟
  • تفریح مورد علاقه شما چیست؟
  • مستقل زندگی می‌کنید یا با پدر و مادر؟

سؤال‌های عقیدتی و مذهبی

در مصاحبه برخی دانشگاه‌های خاص، علاوه بر موضوعاتی که عنوان شد، ممکن است در رابطه با مسائل سیاسی روز و موضوعات مذهبی نیز سؤالاتی مطرح گردد. بنابراین آمادگی نسبی برای پاسخگویی به این نوع سؤال‌ها نیز لازم است.

چه مدارکی برای شرکت در مصاحبه دکتری الزامی و چه مدارکی امتیازآور است؟

برای کسب اطلاع درخصوص مدارک لازم و امتیازآور در مصاحبه، مقاله مدارک مصاحبه دکتری و نیز مطلب مصاحبه دکتری را مطالعه کنید.

آیا سوالاتی که در مصاحبه دکترا پرسیده می شود، عمومی است یا تخصصی؟

بخشی از سوالات عمومی و بخشی اختصاصی است. برای کسب اطلاعات بیشتر به متن مقاله سوالات مصاحبه دکتری مراجعه کنید.

چگونه از زمان برگزاری مصاحبه دکتری مطلع شویم؟

زمان برگزاری مصاحبه های دکترا در سایت پی اچ دی تست اطلاع رسانی خواهد شد.

مطالب پیشنهادی:

ثبت‌نام
باخبرم کن!

118 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الی
بهمن ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

سلام
من یک سوالی داشتم من کارشناسی ارشدم رو در دانشگاه تربیت مدرس گذروندم برای دکترا میخوام شرکت کنم منتها شغل من هیچ ارتباطی به رشته تحصیلیم نداره در مصاحبه اگر بپرسن شغلت چی هست ایا تاثیری در امتیاز مصاحبه داره؟ و اینکه من در رابطه با رشته تحصیلیم (بغیر از پایان نامه) تابحال فعالیتی نداشتم
ایا در مصاحبه بدلیل شغل نامرتبط امتیاز منفی میگیرم
و اینکه به داورها چطوری بگم که شغلم مرتبط نیست تا از من امتیازی کسر نشه

احمد
شهریور ۲۰, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

سلام. ظاهراً کنکور ارشد هم می خوان مثل دکترا مصاحبه ای کنن(۵۰ درصد خود کنکور ، ۵۰ درصد مصاحبه). حالا من یک سوال دارم. من کارشناسیمو دارم توی رشته ی برق می خونم(وارد ترم سوم میشم امسال) ولی تو مقطع ارشد می خواستم کنکور کامپیوتر رو بدم که برم توی گرایش معماری کامپیوتر مشغول به تحصیل بشم.خواستم بدونم چه کاری باید انجام بدم که تو اون پنجاه درصد مصاحبه بتونم نمره ی خوبی بگیرم و دانشگاه شریف قبول بشم؟ چون همه جا می شنوم که تو مصاحبه ، هر استاد فقط دانشجوی خودشو بر می داره. از این رو واقعا سردرگم شدم

محمد مهدی کریمی قهی
مهر ۱۳, ۱۴۰۲ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

واقعا ایده خوبیه

فرزانه
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۲ ۸:۳۹ ب٫ظ

سلام
برای رشته بیوشیمی مقطع دکتری از دانشگاه ازاد و پیام نور و پردیس دعوت به مصاحبه شدم
شرایطشون چطوره؟ و کدومشون بهتره؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

مهسا
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  فرزانه

سلام
هر کدوم رو لطفا بگید کدوم دانشگاه و واحد دعوت شدید. مثلا ازاد علوم تحقیقات میتونه گزینه خوبی باشه و بهش اولویت بدید.
ضمن این که به هدف خودتون از تحصیل هم بستگی داره. پردیس ها کیفیتشون مثل دوره روزانه است اما شهریه داره و در مدرک هم پردیس قید میشه.

فرزانه
شهریور ۱۲, ۱۴۰۲ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام مجدد
بیوشیمی ازاد فلاورجان قبول شدم. ارزش داره ثبت نام کنم؟ کلاس ها چندروز در هفته ست؟ من از تهران میخوام برم؛ بچم کوچیکه انتقالی نمیدن؟

آیسو
مهر ۱۸, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۲ ب٫ظ

با سلام ووقت بخیر ببخسید اگر لیسانس و ارشد دانشگاه ازاد زیست سناسی سلولی مولکولی باشیم دکترا پیام نور تهران بیوشیمی میتونیم قبول بشیم؟و اینکه مصاحبه اش چطوریه؟اساتیدش مشخصه؟خود دانشگاه دوباره ازمون کتبی میگیره؟

مهسا
مهر ۱۹, ۱۴۰۱ ۲:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  آیسو

سلام
در مقطع دکتری تغییر رشته تنها در صورتی توصیه میشه که اولا شما بتونید سطح دانش لازم برابر با یک فارغ التحصیل ارشد رو داشته باشید. و دوم بتونید اساتید رو در مصاحبه برای این تغییر رشته قانع کنید که هم شایستگی تحصیل در رشته جدید رو دارید و هم دلایل کافی برای این تغییر رشته در مقطع دکتری. در صورتی که این شرایط فراهم باشه، میتونید شانس قبولی داشته باشید.
درمورد مصاحبه هم ازمون کتبی نداره اساتید هم که قبل مصحبه به دانشجوها اعلام نمیشه کی هستن.

مهدی
مرداد ۸, ۱۴۰۱ ۴:۲۴ ب٫ظ

سلام وقت بخیر یک سوال داشتم من سال ۱۴۰۰ در کنکور دکتری دانشگاه آزاد تهران مرکز قبول شدم و ثبت نام کردم و برایم کددانشجویی صادر گردید لیکن به دلیل نقص مدرک موفق به حضور سر کلاس نشدم و تقریبا این موضوع ۱۰ ماه طول کشید و در حال حاضر نقص مدرک رفع شد امکان حضور در کلاس دکتری آزاد در سال ۱۴۰۱ باتوجه به موارد مذکور می باشد؟ پاسخ بنده را بفرمایید

فهیم
تیر ۱۴, ۱۴۰۱ ۸:۰۸ ب٫ظ

سلام کسی برای مصاحبه رشته ریاضی دانشگاه ازاد رفت؟ شرایطش چطور بود؟

فاطمه
خرداد ۱۱, ۱۴۰۱ ۹:۵۳ ب٫ظ

سلام ببخشید من برای دانشگاه تهران دعوت به مصاحبه دکتری
شدم و آزمون کتبی بصورت تشریحی خواهد بود یا چهار گزینه؟

مهسا
خرداد ۱۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام
معمولا دانشگاه تهران به صورت تشریحی میگیره ازمون کتبی شو. بازم میتونید برای اطمینان بیشتر زنگ بزنید دفتر تحصیلات تکمیلی یا دانشکده مدنظرتون و سوال کنید

T.
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۱ ۸:۲۷ ق٫ظ

سلام
برای کسایی که از طریق کنکور سراسری برای مصاحبه دعوت میشن شرایط و سوالات چطوره؟

مهسا
خرداد ۶, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  T.

سلام
تفاوتی نداره. سوالاتی که در این مقاله توضیح داده شده هم برای داوطلبان با آزمونه و هم بدون آزمون

احسان
آبان ۶, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

من معدل لیسانسم پایین ولی ارشدم بالاست, توی مصاحبه خیلی تاثیر داره؟

مهسا
آبان ۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

سلام
کلا اینو یادتون باشه که ضعف تو یه بخش معمولا منجر به عدم قبول نمیشه. شما با تقویت سایر موارد میتونید این موضوع رو خیلی کمرنگ کنید. البته که کلا هم معدل لیسانس ممکنه مهم نباشه و این به سلیقه اساتید مصاحبه کننده بستگی داره.

آریا
مهر ۲۶, ۱۴۰۰ ۸:۴۸ ب٫ظ

درود.دوستان جهت مصاحبه دکتری اگروتکنولوژی دانشگاه صنعتی شاهرود راهنمایی کنید لطفا.شرایط و سوالات و سطح علمی اساتید

سید
تیر ۲۳, ۱۴۰۰ ۲:۱۱ ق٫ظ

شیوه شکایت از اساتید مصاحبه کننده چگونه است؟ چرا چهره اساتید در مصاحبه دیده نشده و تنها صدای آنها شنیده می شود؟ چرا اساتید در مصاحبه خود را معرفی نمی کنند؟

rose
مرداد ۱۵, ۱۴۰۰ ۹:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  سید

چون ان دسته از استادها ، بی فرهنگ و نادان در عین حال تحصیل کرده هستند.مدرک تحصیلی و سالها پست و مقام تربیتی در دانشگاه داشتن دلیل بر فهم و ادب استاد نیست.

زهرا
تیر ۱۵, ۱۴۰۰ ۴:۴۱ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر ..برای مصاحبه دکتری دانشگاه ازاد رشته جغرافیا برنامه ریزی شهری چه سوالاتی پرسیده میشه ..ممنون میشم راهنمایی فرمایید

بهزاد
خرداد ۳۰, ۱۴۰۰ ۲:۳۸ ب٫ظ

دوستان شرکت کننده جهت راهنمایی در مورد دکتری مدیریت در خدمتشان هستم.پارسال بصورت مجازی بود حتما لپ تاب مجهز به وب کم و میکروفون داشته باشید نرم افزار adobe connect نصب کنید .صدا و وب کم را قبلا تست کنید .حتما پاور بانک یا سیستمی جهت قطع احتمالی برق برای پشتیبانی مودم و نت خود داشته باشید.و….جهت راهنمایی بیشتر در خدمت بزرگواران هستم

حسینی
خرداد ۳۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  بهزاد

سلام وقت بخیر
من هم رشته ی مدیریت هستم استعداد درخشان
میتونم نحوه ی سوالات مصاحبه رو ازتون بپرسم
مثلا از قسمت متودولوژی و متغیرها به چه شکل سوال میپرسن . فقط توضیح کلی میخوان یا جزئیات رو میپرسن
ممنون میشم تجربه تون رو به اشتراک بگذارید

پور
تیر ۱۶, ۱۴۰۲ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  بهزاد

با سلام
من ارشدم مکاترونیک ازاد قزوین بوده…امسال دانشگاه ازاد تهران مرکز دعوت به مصاحبه شدم در رشته مدیریت صنعتی.سوالات مصاحبه چی میپرسن….ممنون میشم راهنمایی کنین

S
خرداد ۲۰, ۱۴۰۰ ۳:۰۵ ب٫ظ

سوالات زبان امسال چطوریه

مهسا
خرداد ۲۰, ۱۴۰۰ ۹:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  S

سلام
روال امسال هم مشابه سالهای قبله و حالت های مختلفی که در همین مطالب سوال شده رخ داده.

الی
خرداد ۸, ۱۴۰۰ ۲:۲۹ ب٫ظ

سلام
سوالات تخصصی از درسامونو با اون حجم ک هست چه جوری بخونیم تو فرصت کمم من استرس دارممم

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۰ ۷:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  الی

سلام
بیشتر سعی کنید حوزه های مورد علاقه اساتید اون دانشگاه رو بررسی و منابع مهم در اون زمینه رو مرور کنید.

سپیده
خرداد ۷, ۱۴۰۰ ۸:۳۵ ق٫ظ

دوستان من تو مهلت تعیین شده اقدام نکردم برا واریز مبلغ مصاحبه چیکار کنم؟ دعوت به مصاحبه شدم

مهسا
خرداد ۸, ۱۴۰۰ ۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  سپیده

سلام
از دانشگاهی که دعوت به مصاحبه شدید سوال کنید. بعضیاشون فرصت ثبت نام مصاحبه رو تمدید کردن.

مریم
خرداد ۴, ۱۴۰۰ ۶:۰۵ ب٫ظ

سلام دوستان من ریز نمراتم رو و مدرک کارشناسیم رو ندارم می شه راهنمایی کنید

ملیحه
خرداد ۷, ۱۴۰۰ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام تماس بگیرید با دانشگاه راهنمایتون میکنن که چطور از سایت ریزنمره غیر رسمی بگیرید.
کدوم دانشگاه بودید؟

ش
خرداد ۳, ۱۴۰۰ ۵:۲۱ ب٫ظ

سوالات مصاحبه دکتری رشته روانشناسی رو بفرمایید هر کسی تجربه داره

ش
خرداد ۳, ۱۴۰۰ ۵:۲۰ ب٫ظ

سلام کسانی که تجربه شرکت در مصاحبه دارند بگن چه سوالاتی ازشون پرسیدن

رضانیا
خرداد ۳, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

سلام کسی نمیدونه زمان ثبت نام مصاحبه دانشگاه شهر کرد تا کی هس؟

سارا
خرداد ۳, ۱۴۰۰ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضانیا

تا۴خرداد کلا ثبت‌نام مصاحبه

پریسا
خرداد ۱۰, ۱۴۰۰ ۳:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  رضانیا

سلام تا ۳ روز قبل از مصاحبه تمدید شده. شما چه رشته ای هستین؟

خانم پ
خرداد ۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۵ ب٫ظ

ما از کجا باید تشخیص بدیم که استاد مصاحبه کننده چه کسی هست؟
کسی که داوطلب دانشگاه ازاد باشه چطور میتونه بفهمه چه کسی یا کسانی قراره ازش مصاحبه بگیرن؟ مصاحبه دکتری امسال متمرکز هست و یک مصاحبه برای همه محل های مجاز شده ارسال میشه. ما از کجا بدونیم قراره با چه کسی مصاحبه کنیم و استادی که از ما مصاحبه میگیره از کدوم یکی از اون پونزده تا دانشگاهیه که من مجاز شدم؟؟؟؟؟؟

سارا
خرداد ۳, ۱۴۰۰ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  خانم پ

سوال منم هست

پری سیما
خرداد ۴, ۱۴۰۰ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  خانم پ

سلام.منظورتون اینه همه بچه های یک گرایش یکجا مصاحبه میدن؟فارغ از دانشگاههای مدنظر؟خوب از کجا بفهمیم کدام دانشگاه قبولیم؟و اصلا بلبشویی میشه که

مهسا
خرداد ۸, ۱۴۰۰ ۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  خانم پ

سلام
در دانشگاه ازاد هر سال مصاحبه کننده ها عوض میشن. بنابراین درمورد دانشگاه ازاد متاسفانه نمیشه فهمید چه کسانی مصاحبه خواهند کرد. احتمالا چون مصاحبه ها مجازی و متمرکزه بیشتر مصاحبه کننده ها از واحدهای تهران باشن.

nazanin
خرداد ۲۶, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  خانم پ

این دقیقا سوال منم هست

ر
خرداد ۲۹, ۱۴۰۰ ۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  خانم پ

سوال من هم هست. اصلاً هیچ جا هم توضیحی در این متمرکز شدن مصاحبه دانشگاه آزاد نداده اند. ما قبول شدگان چند دانشگاه مثل اینکه امسال می بایست به جای چند دانشگاه فقط یک مصاحبه بدیم. با این حجم قبولی چجور همه رو مصاحبه میکنن؟ مصاحبه کنندگان کیا هستن؟

سارا
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

یک سوال من تو آزمون کتبی دکتری روزانه مجاز شدم ولی هیچ دانشگاه روزانه دعوت به مصاحبه نشدم و فقط آزاد دعوت به مصاحبه شدم خیلی ناامید شدمواقعا یعنی ممکنه آزادم قبولی نکنن ؟؟؟بعد دانشگاه آزاد تهران همش از دانشجویان خودشون میگیرن امیدی به قبولی من ک دانشجو دانشگاه تهران دردوره ارشد نبودم هس واقعا؟

مهسا
خرداد ۸, ۱۴۰۰ ۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام
متاسفانه مجاز شدن برای انتخاب رشته تضمین کننده دعوت به مصاحبه نیست
درمورد دانشگاه ازاد هم خیر نگران نباشید این طور نیست. چون یک مصاحبه برای همه واحدها برگزار میشه و اساتید از واحدهای مختلف در مصاحبه حضور دارن.

سارا
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

سلام برای دکتری فلسفه تعلیم و تربیت چی میپرسن تروخدا بگین من خیلی استرس دارم

I
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۰ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام
سوالات تخصصی رو انشاالله دوستانی که هم رشته شما هستن میگن
من رشته دیگه ای هستم، اینا رو یادآوری کنم که به پایان نامه و مقالاتی که خودتون نوشتین حتما مسلط باشین، احتمالا می پرسن که واسه رساله دکتری چه تصمیمی دارین، حرفی واسه گفتن آماده کنین از قبل

سارا
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  I

ممنونم شما قبول شدین ؟

مرتضی
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
من کارشناسی ارشد حسابداری بودم و تموم کردم در حال حاضر روی پایان نامه ارشدم دارم کار میکنم ولی به اتمام نرسیده احتمالا تا پایان شهریور دفاع میکنم آرمون دکترا مرحله اول مجاز شدم برای مصاحبه دکترا چکاری باید انجام بدم تا آمادگی داشته باشم ؟
ممنون میشم راهنمایی کنین

مهسا
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰ ۶:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

سلام بر شما
خودتون رو برای همه سوالاتی که در متن همین مطلب اومده اماده کنید.
برای دوره دکتری یه موضوع مدنظر داشته باشید و روش کار کنید.
هر جا میخواید برید مصاحبه از قبل اساتید رو شناسایی کنید و کتابها و مقالاتشون رو بخونید.

راحیل
اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

سلام خسته نباشید! من ارشد مخابرات سیستم داشتم الان برای دکتری مدیریت فناوری اطلاعات شرکت کرده ام. و مجاز شدم هم سراسری هم ازاد. ولی اصلا مقاله و چیزی در حوزه مدیریت ندارم. و نمیدونم تومصاحبه چ چیزهایی قرار بپرسند. اگر امکانش هست منابعی چیزی هست که بخونم برای مصاحبه مدیریت را بفرمایید؟ واصلا برای شانس قبولی در مصاحبه باید به چه چیزها تسلط داشته باشم؟ میشه راهنمایی ام کنید.
با تشکر

مهسا
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  راحیل

سلام
توصیه میکنم در این بازه زمانی اساتید دانشگاه هایی که احتمال داره دعوت به مصاحبه بشید رو شناسایی کنید و مقالات و کتاب هاشون رو بخونید.
همچنین یک موضوع برای رساله دکتری انتخاب کنید و روش کار کنید.

شیدا
اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۰ ۲:۳۰ ب٫ظ

سلام. ببخشید گفته شده حتی اگر کتاب ترجمه شده نیمه کاره که هنوز منتشر نشده داشته باشیم بهتره در مصاحبه دکتری همراهمون باشه. خب اگه مصاحبه حضوری بود مشکلی نبود اما الان که مجازیه چطور باید فایل کامل کتاب رو بفرستم. خدایی نکرده نمیگم اساتید محترم ممکنه برای خودشون بردارن اما بالاخره باید این احتمال رو هم درنظر گرفت. من الان یه کتاب دارم که کامل ترجمه کردم و فقط ادیتش مونده و چاپ. باید چقدر از متنش رو آپلود کنم برای مصاحبه؟

مرتضی
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  شیدا

این چه عادات و افکاریه شما دارین آخه! استاد دانشگاه، عضو هیئت علمی که تمام کارهاش زیر ذره بین مجامع علمی داخلی و خارجیه، هیچوقت این ریسک رو انجام نمیده. اگه یه خط سرقت علمیش اثبات بشه که به راحتی قابل اثباته، زندگی علمیش ساقط میشه. بزرگ بشید لطفا

حسن
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۰ ۹:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

اینجا ایرانه ۳ میلیون تن فولاد میره دو تا خط کتاب سهله

نام
خرداد ۲, ۱۴۰۰ ۳:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

درود
با شما موافق نیستم، استادی که از دانشجو میخواد کارِ تحقیقی رو بر اساس کتابی که خودش مینویسه انتخاب کنه. قطعا یه مطلب آماده براش گزینه خوبیه. ما بزرگ شدیم ولی جامعه داره کوچیک میشه.

مهسا
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  شیدا

سلام
در مصاحبه مطرح کنید به صورت شفاهی که چنین کاری در دست اقدام هستش.

اس
خرداد ۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  شیدا

اتفاقا این اتفاقات زیاد پیش امده بارگزاری نکن

فرشته
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

سلام دوستان برای مصاحبه دکترای برنامه ریزی درسی چه سوالاتی رومیپرسند؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مهسا
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۰ ۳:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  فرشته

سلام
لینک زیر رو ببینید. یه جدول در انتهای متن هست که تجربیات مصاحبه دکتری رشته های مختلف در اون درج شده.
https://phdtest.ir/1393/10/%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-94-95/

سانای
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۸:۳۶ ق٫ظ

سلام. من معدل کارشناسیمو شانسی زدم.البته اعشاریشو.ایراد پیدا میکنه اگه قبول شم؟
اگه از بچه های شیمی تجزیه هست لطفا کمک کنن که برا مصاحببه چی بخونم.من تغییر گرایش دادم

مهسا
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۰ ۳:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  سانای

سلام
معمولا اگه کمتر بزنید مشکلی نیست. اما کلا بهتره از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش مطرح کنید این مورد رو و راهنمایی بگیرید ازشون.

مرضیه
مهر ۹, ۱۳۹۹ ۹:۳۲ ب٫ظ

سلام، اگه در مورد اولویت تو مصاحبه پرسیده نشه به نظرتون یعنی شانس گزینش خیلی پایینه؟

مهسا
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

سلام
لزوما همه دانشگاه ها درمورد اولویتها نمیپرسن و پرسیدن یا نپرسیدنش هم لزوما نشان دهنده شانس قبولی نیست

arezo
مهر ۷, ۱۳۹۹ ۷:۴۹ ق٫ظ

سلام والله شاید مونده به شانس، یکی از همکارهای من می گفتند ده دقیقه سوالات عمومی در مورد خودم انجام دادن و السلام والله مصاحبه دکترا این باشه که همه قبولند دیگه

Nafis
مهر ۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

وااااای
چرا این مصاحبه کننده ها سوالاتی درسی سخت میکنن؟ بابا کی بدن خوندن درسای پر از فرمول ارشد یادشه اخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

محمد
شهریور ۲۴, ۱۳۹۹ ۶:۴۶ ب٫ظ

سلام دوستان، مصاحبه مجازی چه جوریه؟

مهسا
شهریور ۲۵, ۱۳۹۹ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
در صفحه اول سایت تجربیات دوستان از برگزاری مصاحبه مجازی به اشتراک گذاشته شده.

مجید
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۲:۴۵ ب٫ظ

سلام دوستان
من ارشد آمار یکی از دانشگاه های سراسری تهران رو دارم
امسال ۳۰درصد تخصصی- ۳۰استعداد و ۳درصد زبان زدم. بنظرتون کجا قبول میشم؟
و اینکه سوالات مصاحبه چطوره؟ تجربه دارید و میدونید چی بخونم برای مصاحبه؟ و اینکه بنظرتون اصلا منو قبول میکنن چون ارشدم نامرتبطه؟
یک مقاله کنفرانسی مدیریتی دارم. یدونه آماری

مهسا
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  مجید
کاظم
تیر ۱۲, ۱۳۹۹ ۸:۲۷ ب٫ظ

سلام
پیام نور دکتری برق کنترل داره؟

مجید
تیر ۱۱, ۱۳۹۹ ۷:۳۶ ب٫ظ

با سلام
در خبرگزاری فارس در بخش فارس من درخواستی با عنوان(درخواست حذف مصاحبه کنکور دکترا) ثبت شده است که اگر توی گوگل عنوان(درخواست حذف مصاحبه کنکور دکترا – خبرگزاری فارس) را جستجو کنید به راحتی لینکش را پیدا می کنید .از همه علاقمندان و مشتاقان تحصیل در این مقطع خواهشمند است که اولا آن را حمایت کنید، ثانیا به بقیه نیز خبر بدید تا حمایت کنند شاید خدا خودش کمک کرد که مصاحبه از کنکور دکترا حذف بشه و ملاک پذیرش کنکور سازمان سنجش یا بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی باشه البته بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی هم توسط خود سازمان سنجش باشه تا تبعیض صورت نگیره .توکل به خدای بزرگ و توانا
حمایت یادتون نره هر چه تعداد بیشتر بشه ،بهتر میشه پیگیری کرد

سارااحمدی
خرداد ۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳ ب٫ظ

سلام این درسته که اگر ارشد فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد باشیم بدون در نظر گرفتن توانایی هامون در مصاحبه رد میکنن؟

امین
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  سارااحمدی

سلام چه ربطی داره دانشگاه آزاد بعد از دانشگاههای دولتی روزانه و نوبت دوم(شبانه) در رتبه سوم قرار داره
بعدش پیام نور و علمی کاربردی در رتبه های چهارم و پنجم هستن

....
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  سارااحمدی

من پرسیدم از اساتید دانشگاههای تهران گفتن نه به هیچ وجه فقط باید به سوالاتشون بتونی خوب جواب بدی

مجید
اسفند ۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

با سلام
در خبرگزاری فارس در بخش فارس من درخواستی با عنوان(درخواست حذف مصاحبه کنکور دکترا) ثبت شده است از همه علاقمندان و مشتاقان تحصیل در این مقطع خواهشمند است که اولا آن را حمایت کنید، ثانیا به بقیه نیز خبر بدید تا حمایت کنند شاید خدا خودش کمک کرد که مصاحبه از کنکور دکترا حذف بشه و فقط وفقط ملاک پذیرش کنکور سازمان سنجش باشه توکل به خدای بزرگ و توانا
حمایت یادتون نره هر چه تعداد بیشتر بشه ،بهتر میشه پیگیری کرد.

سحر
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۹ ۹:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

چه عالی ایشالا

زهرا
بهمن ۱۷, ۱۳۹۸ ۲:۵۷ ب٫ظ

با سلام
مصاحبه مثل یه سد جلو افراد بالیاقت رو به دکتری می گیره و افرادی که حقشون نیست وارد مقطع دکتری می شن.
کاش می دونستیم چه کسی این مرحله اشتباه مصاحبه رو توی ایران گذاشته

سحر
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۹ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

دقیقا موافقم

رضا
مرداد ۲۰, ۱۳۹۸ ۸:۳۲ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
خواستم بدونم برای دکترای معماری چند روز در هفته باید کلاس بریم؟
آیا این صحت داره که ۴ روز در هفته کلاس داریم؟
و معمولا کلاس ها در چه روزهایی تشکیل می شوند؟
ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.

مهسا
مرداد ۲۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام
بستگی به دانشگاه داره که چطور برنامه ریزی کنه. اما هفته ای دو روز متداول هستش.

بهرام
مرداد ۱۶, ۱۳۹۸ ۷:۰۰ ب٫ظ

سلام خسته نباشید
من رتبه کنکور دکترام ۲۳ شده، و معماری قبول شدم، دوتا مقاله isi هم دارم
دانشگاه های تهرانو مصاحبه رفتم و روند مصاحبه بد نبود
آیا امکان قبول شدنم وجود داره؟
ممنون

مهسا
مرداد ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  بهرام

سلام
برای رشته شما داشتن دو مقاله ISI خیلی خوبه.
اما مقاله فقط یک بخش از مصاحبه است.
بستگی به این داره که شما در مصاحبه چگونه عمل کردید و اساتید رضایتشون جلب شده یا نه.
اگر موضوع رساله دکتری پرسیده اند، با موضوع شما موفق بوده اند یا نه و …

محمد
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۸ ۹:۲۲ ق٫ظ

بجز سوالات مذهبی تقریبا همه این سوالات پرسیده میشه اما اونقدر تعداد داوطلبین و رمان کم هست که تقریبا در هیچ موردی واقعا دقیق و زوم نمیشن و سوالات کاملا سطحی و بیشتر موضوعی و برای روانشناسی از شماست.مهمترین موارد رزومه و بعد تسلط بر پایان نامه تون و مدرک زبانه.
این تجربه بنده است که الان هم سا ل دوم دکترای امیر کبیر هستم.
اصلا نگران نباشید و فقط خودتونو و رزومه تونو آماده کنید

دریا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

همتون میگین اصلا نگدان نباشین خودتونو اماده کنین، هیجوقت هم نمیگین چی میپرسن، ایا سوال درسی تخصصی میپرسن ؟

S
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۸ ۷:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  دریا

پس چی میپرسن!!! سؤال تخصصی میپرسن دیگه. بعضی دانشگاها هم آزمون کتبی میگیرن.

محمد
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۸ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  دریا

ببینید .یه روال معمول و ثابت نداره اما بیشتر در مورد پایان نامه تون و موضوع اون میپرسن.در مورد زبان بهتون یه متن میدن و میگن ترجمه کن.تقریبا جایی ندیدم که ازم بخوان انگلیسی صحبت کنم یا خودمو معرفی کنم البته احتمالش هم بعید نیست. فقط یه جا هم منو مثل بچه ها فرستادن پای تخته و ازم خواستن که دیاگرام نیروهای برشت و لنگر خمشی یه سازه رو رسم کنم. در مورد درس دینامیک هم ازم خواستن شکل یه موج خاص رو بکشم .و یه فرمول خاص رو هم ازم پرسیدن. البته رشته من سازه است. هر چی بیشتر بپسندنتون بیشتر ازتون میپرسن.البته بلد نبودن یه سری چیزا هم زیاد مهم نیست .فقط باید به خودتون مسلط باشید و اگه بلد هم نبودید خیلی واضح و بدون ترس بگید که مثلا بخاطر استرس دستپاچه شدید و فراموش گردید. خود من خیلی از اون پای تخته ای ها رو که سخت هم نبود بخاطر استرس غلط جواب دادم و حتی پیش خودم گفتم که فاتحه ام خونده است اما اتفاقا همونجا قبول شدم .)))))) تسلط و خونسردی و روی خوش و ادب و احترام به اساتید و بیان توانایی هاتون خیلی مهمه. تنها به سوالات اساتید بسنده نکنید و اگر در زمینه خاصی تسلط دارید و اونا نپرسیدن حتما خودتون عنوان کنید. بر عکس اگر در زمینه ای مثلا ضعف دارید اصلا سمتش نرید ولی اگر اساتید دست روی اون گذاشتن اصلا نترسید و بگید که حتما خودتونو آماده میکنید و الان هم در حال تقویت اون هستید. تا میتونید… ادامه نظر»

بی نام
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۸ ۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

این‌جیرایی که شما دوست عزیز گفتی یه سریاش دور زون استاید بوده که تزتون رو متناسب با اونا بگین حتی اگه اصلا کار نکرده باشین یا بعضی جاها دارین میگین یه جوری دروغ بگین، ببینید چیزس که شما میگین اینجوریه که هرکسی ۱ماه پایان نامشو بخدنخ و مسلط بشه قطعا قبول میشه و مصاحبه فرایند ساده هست که با این تفاسیر شما همه باید مصاحبه قبول میشدن چون هرکسی میره مصاحبه معمولا رو پایان نامش تسلط کافی رو داره، و اینکه شما میگین ادب رعایت کنین قطعا کسی دیگه به اساتید تونجا با صدای بلند حرف نمیزنه و یا فحش نمیده، ب نظز بیشتر جنبه علمی رو برررسی میکنن.

محمد
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

نه
واقعا ینجور نیست
اتفقا من دانشجو دیدم که د رجلسه مصاحبهدعواش شد با اساتید
یا یکی رو دیدم که اتفاقا دانشجوی خوبی بود اما بدلیل استرس خیلی بالا با اساتید بحثش شد
یا دانشجویی بود که بخاطر شوخی یکی از اساتید باهاش با فحش اومد بیرون
مطالعه تز و زمینه کاری اساتید دور زدن نیست بلکه یه روال عادی و نوعی استراتژی است.شما نمیتونی به استادی که زمینه تخصصیش خاکه بگی من دوست دارم در زمینه هیدرولیک کار کنم و بیا منو بردار
هیچ دروغی هم نگفتم بگید.چون استرس و دستپاچه شدن یه امر طبیعیه و هیچ کس تقریبا از اون مستثنی نیست.
در نهایت اگه هدف مشخصی دارید باید براش راهکار مناسب اون رو داشته باشید.
من این روش رو بکار بردم و عالی جواب داد.هم برای خودم و هم دوستام
بهر حال این تجربه منه.
شما هم تجربه تون رو بزارید تا دوستان استفاده کنن

بی نام
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

تجربه من که دانشجوی دکتری هستم اینه، که من ندیدم دانشجویی با اساتید مصاحبه کننده بحث کنه و با دعوا بیرون بیان ، از طرفی وقتی میگین تزی‌رو بگین متناسب با کار اساتید باشه حتی‌اگه هیجی ازش ندونین اشتباهه چون استادی که تز متناسب با کارش میدین جتما ازتون در اون حیطه میپرسه ، وگرنه خیلیا میتونن برن نگاه کنن کار اساتید ججوری بوده و همونو بیان کنن، نمیدونم شاید شما پارتی داشتین یا شاید دانشگاهیی که دکتری در حال تحصیل هستین ضعیفه یا شایدم اساتید مصاحبه رو آسونتر گرفته بودن ولی چیزی که من دیدم با چیزی که شما میگین خیلی فرق داره! استدس هست بله ولی دلیل هرچی جوواب ندادم به سوال اساتید نمیشه گفت استرس. روزتون خوش

سامان
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۸ ۹:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

شما خیلی بی اعصاب تشریف دارید.چرا همه رو به دروغ و پارتی متهم میکنید.نخیر برادر .دانشگاه من از بهترین دانشگاهها و دوره ام هم روزانه و در تهرانه.
اصلا شما خوبید فقط.اونم دو بار:):):):):):):):):):۹

شیمی فیزیک
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۸ ۲:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  سامان

آخرش سامان یا محمد؟؟

نگار
مهر ۲, ۱۴۰۱ ۷:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

عالی ممنون

الهام
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

ممنووونم از توضیحات مفیدتون

لیلا
تیر ۸, ۱۳۹۸ ۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام وسپاس ازاینکه وقت گذاشتید و تجربیاتتون رو در اختیار ما قرار دادید.

جواد
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۰ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

عالی بود محمد آقا ممنون

آلیس
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۲۶ ق٫ظ

سلام دوستان؛ اولویت انتخاب رشته رو میشه تغییر داد؟

محمد ایمان
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۸ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  آلیس

دو سال پیش میشد اما پارسال اجازه ندادن و تنها اجازه دادن که برخی از انتخاباتون رو حذف کنید

مهسا ل
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸ ۹:۱۸ ب٫ظ

چقد این سوالات خوبن. ممنون از پی اچ دی تست

علوم قران
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

با سلام در مصاحبه علوم قران و حدیث چی می پرسند ؟سپاس

....یکی
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

سلام
بجز این سوالات سوالات دیگه ای هم می پرسند؟
مثلا پارسال از من پرسیدن ایا تاکنون عاشق شده ای – منم گفتم نه
بخاطر عاشق نشدنم منو رد کردن

ا
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  ....یکی

خوب بود مرسی

A
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  ....یکی

تا حالا عاشق نشدی؟ :-)))))))))))))

&
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  A

من که هفته پیش جواب رد شنیدم

حسن علی
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  &

دفعه چندمته؟
پس هنوز مث ما پوستت کلفت نشده دادش
من بیش از ۴۰ دفعه جواب رد شنیدم
با اینکه مدرک دکتریمم تو دستمه و تدریسم دارم ولی نمی دونم چرا

&
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسن علی

بار اولم بود حیف شد موقعیت خیلی خوبی بود
یعنی دیگه کاری نمیشه کرد؟
شما دیگه چرا ؟
ان شاء الله شما هم هر چه زودتر تشکیل خانواده بدین

حسن علی
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  &

نمیدانم دوسست عزیز.
شاید قسمت ما تنهاییه. شاید خدا دوست نداره
زندگی همینه. پذیرفتم اینو دیگه

&
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  حسن علی

حسن علی جان شما باز هم تلاش تون رو بکنید
انشاء الله بهترین ها نصیبتون میشه
خدا خیر بنده گانش رو میخواد

سمیه
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسن علی

واقعا چهل بار!!!!

حسن علی
تیر ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  سمیه

بله با اقتدار ۴۰ بار رفتم خواستگاری و هر۴۰ بار جواب رد شنیدم
یعنی بهتون بگم از یک جا داشتم رد میشدم دیدم دوتا زن همسایمون داشتن حرف میزدن اونم راجب من
میگفتن این واسه دختر من امده اون یکی هم میگفت واسه دختر منم امده
هردوشون راست میگفتن و هردوشونم بهم جواب رد دادن
جواب رد شنیدن برام این روزا عادی شده

سحر
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۹ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسن علی

بی خیال :-)

حسن علی
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۹ ۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

بیخالی
شده کار این روزام
نسبت به همه چی
ایقد که خودمو فراموش کردم
ولی زخم زبون ها و کنایه ها نمیذاره بیخیال باشم
هرچند به نظر من ازدواج در زمونه الان شده یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت
طرف وقتی میره خواستگاری خانواده دختر به تنها چیزی که فکر نمیکنه
سالم بودن طرف، اهل خانواده بودن، صداقت و چیزایی از این قبیله
تنها به مسائلی که در نظر میگیرند
در درجه اول:
اگر پزشک که باشه که دیگه کار تمومه
بعد اگه پزشک نبود کارمند باشه
خانه، ماشین داشته باشه
درامد بالای ۳ تومن
حساب بانکی داشته باشه
از این چیزا میپرسن
زندگی سخت شده خیلی سخت یعنی خودمون سختش کردیم
غافلیم از سادگیش، از اینکه ته این زندگی هیچی نیست و اخر همه مرگه
ولی بازم این چیزا برا طرفا مهم نیست

Z
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  حسن علی

یه سوال. واقعآ چرا ۴۰ بار جواب رد. علت در چی بوده. علت اینکه به شما جواب رد میدادن.جسارتآ شاید مشکل خاصیه باید بر طرف شه. وگرنه به یه پسری که تحصیل کرده و کار داره که این همه جواب رد نمیدن.چرا آخه چرا؟؟

جعفر
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۸ ۹:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  A

سلام دوستان. این سوال رو دو سال قبل من رفته بودم مصاحبه یک دانشگاه سطح یک ارم پرسیدند. تا حالا عاشق شدی؟؟؟!!!

فرشاد
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸ ۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  ....یکی

واقعا؟؟؟؟ آخه اون کیه که همچین سوالی بپرسه؟

سینا
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ....یکی

باید میگفتی عاشق رشته م شدم عاشق گرایشم شدم بنده تحقیق و پژوهش شدم
و در پایان میگفتی
ای دل اگر عاشقی در پی دلدار باش روز شب در پی مصاحبه و یار باش

کنکوری
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  سینا

عالی بود :)))))

مهرناز
اسفند ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  سینا

وای خدا کنه ار من نپرسن اما عالی گفتین

یکی دیگه...
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۸ ۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  ....یکی

می خواسته ببینه چکار باید بکنه که عاشقی یادت بره :)