موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

امتیاز مقاله در مصاحبه دکتری | نداشتن مقاله در مصاحبه دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

داشتن مقاله در مصاحبه دکتری؛ یکی از مؤلفه های مهم جهت پذیرش در این مقطع تحصیلی است. اما آیا مقاله همه چیز است؟ امتیاز مقاله در مصاحبه دکتری چقدر است؟ برای مصاحبه دکتری چند مقاله لازم است؟ بدون داشتن مقاله شانس قبولی در دوره دکتری وجود ندارد؟ اصلاً نداشتن مقاله در مصاحبه دکتری چقدر مهم است؟

به گزارش پی اچ دی تست، داشتن مقاله برای رزومه دکتری اهمیت زیادی دارد. به نحوی که برخی تصور می‌کنند نداشتن مقاله و نگرفتن امتیاز مقاله در مصاحبه دکتری مساوی است با عدم قبولی. داشتن مقاله در مصاحبه دکتری آن قدر اهمیت پیدا کرده که بازار خرید مقاله برای مصاحبه دکترا داغ شده است. اتفاقی که نه اخلاقی است و نه در واقع مزیتی جهت پذیرش در این مقطع محسوب می‌شود.

اما نکته مهم این است که موفقیت در مصاحبه دکتری؛ نتیجه مجموعه‌ای از عوامل مختلف است که مقاله تنها یکی از آنهاست.

در این مقاله به همه سؤالات شما درخصوص تاثیر مقاله در مصاحبه دکتری پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید …

انواع مقاله برای مصاحبه دکتری

به طور کلی مقالات مناسب برای رزومه دکتری به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

1- مقالات ژورنال (مجله)

2- مقالات همایشی

تاثیر مقاله در مصاحبه دکتری چقدر است؟

تاثیر مقاله در مصاحبه دکتری چقدر است؟

مقالات ژورنالی و همایشی چه تفاوتی دارند؟

از تفاوت‌های مهم مقالات ژورنالی و همایشی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

– معمولاً مقالات ژورنال به علت این که داوری دقیق‌تری دارند، دارای اعتبار و ارزش علمی بالاتری نسبت به مقالات همایشی هستند. صحت و اعتبار نتایج در مقالات ژورنال بالاتر از مقاله‌های همایشی است. البته اعتبار مقالات چاپ‌شده در همایش‌های بسیار معتبر نیز بالا است.

برای ارسال مقاله به مجله محدودیت زمانی وجود ندارد و در هر زمانی می‌توان مقاله را برای مجله ارسال نمود. اما برای ارسال مقاله به همایش، مهلت ارسال وجود دارد و چنان‌چه مقاله در موعد مقرر ارسال نشود، داوری نشده و پذیرفته نخواهد شد.

نتایج داوری مقاله‌های همایشی در مدت کوتاه‌تری اعلام می‌شود. در حالی که در مقاله‌های ژورنال فرایند پذیرش مقاله طولانی‌تر است (گاهی اوقات بیش از یک سال) و معمولاً مقاله چندین بار مورد اصلاح و تجدیدنظر داوران و نویسندگان قرار می‌گیرد.

در مقاله ژورنال، جزئیات دقیق‌تر و مفصل‌تری از پژوهش و یافته‌های آن بیان می‌شود و معمولاً محدودیتی در تعداد صفحات وجود ندارد و این مقالات، تعداد صفحات بیشتری دارند (برخی از مجلات محدودیت تعداد کلمه یا محدودیت تعداد صفحه دارند و به ازای هر حجم بیشتر باید هزینه اضافی پرداخت شود). مقاله‌های همایشی معمولاً مختصر هستند و صرفاً به مطرح کردن ایده و توضیح آن، با انجام آزمایشات و شبیه‌سازی‌های ساده می‌پردازند و از نظر تعداد صفحات دارای محدودیت بیشتری می‌باشند.

در ادامه‌ مقالات علمی-پژوهشی، علمی-ترویجی، ISI ،ISC ،Scopus و مقالات همایشی به طور مختصر معرفی شده‌اند.

مقاله علمی-پژوهشی

نشریه‌های علمی-پژوهشی دارای ارزش علمی خاصی هستند و مقاله‌هایی را پذیرش و چاپ می‌کنند که نتایج پژوهش‌های نظری و بنیادی بوده و برخاسته از یک پژوهش علمی مورد قبول آن جامعه علمی باشد.

هدف اصلی مقاله علمی-پژوهشی ایجاد یک استدلال است. یکی از بخش‌های چنین مقاله‌ای مرور ادبیات است. در یک مقاله علمی-پژوهشی، ادبیات به عنوان اساس و بنیان کار ارائه می‌شود و بینش جدیدی را که پژوهشگر به دنبال ایجاد آن است، پشتیبانی می‌کند.

مقاله علمی-ترویجی

یک مقاله علمی-ترویجی یا مرور ادبیات، اطلاعات منتشرشده در حوزه یک موضوع به‌خصوص در یک محدوده زمانی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

مقاله علمی-ترویجی می‌تواند خلاصه‌ای از مقالات و منابع موجود باشد. اما معمولاً سازماندهی خاص خود را دارد و خلاصه و استنتاج‌ها را ترکیب می‌کند و اطلاعات را در ساختاری نو ارائه می‌دهد. مقاله علمی-ترویجی می‌تواند تفسیری جدید از مقالات و کارهای قبلی ارائه دهد یا اطلاعاتی جدید را با تفاسیر قبلی درهم‌آمیزد، یا سیر جریان پیشرفت فکری حوزه مورد بحث و مباحثات مربوط به آن را ترسیم کند.

هدف یک مقاله علمی-ترویجی خلاصه کردن و استنتاج مباحث و ایده‌های دیگران است، بدون این که پژوهشگر چیز جدیدی به آن اضافه کند. به لحاظ ارزش علمی در بین مقالات، مقاله‎های تحلیلی ارزش و اعتبار بالاتری دارند.

در سال‌های اخیر مقالات علمی ترویجی کمتر مورد علاقه اساتید مصاحبه‌کننده بوده و به آن‌ها امتیاز زیاد تعلق نگرفته است.

** مهم: اگر چه هنوز برخی دانشگاه ها اصرار به استفاده از عناوین علمی پژوهشی و علمی ترویجی دارند، اما بر اساس آخرین آیین نامه نشریات علمی وزارت علوم، همه نشریات با عنوان کلی نشریه علمی نامیده می‌شوند و دیگر دسته بندی علمی پژوهشی و علمی ترویجی وجود ندارد.

مقاله ISI

گسترش روزافزون علوم و فناوری‌های جدید، توجه به معیارهای ارزش‌دهی به تحقیقات، پژوهش‌ها و ژورنال‌ها را ناگزیر می‌سازد. یک منبع ارزیابی که نیازهای استفاده‌کنندگان را به خوبی شناسایی کند و از طرفی دیگر نقاط ضعف و قوت نشریه‌های علمی و پژوهشی در زمینه‌های مختلف را بررسی کند، می‌تواند راهگشای خوبی برای جویندگان علم باشد.

در همین راستا مؤسساتی اقدام به سنجش اعتبار تولیدات مختلف علمی نموده و در این زمینه مشاوره‌های تخصصی ارائه می‌دهند. طبعاً معتبر بودن خود این مؤسسات، هم باعث وجاهت مطالب تأیید­شده توسط ایشان می‌گردد و هم طیف مخاطبان آنان را افزایش می‌دهد؛ چرا که باید در مؤسساتی محتوای علوم تولیدشده مورد تأیید قرار بگیرد که بتوان با خیال راحت به آن‌ها استناد کرد و کار علمی خود را بر اساس نتایج تحقیقات علمی قبلی، استوار نموده و به پیش برد. ISI یکی از مؤسسه‌هایی است که با ارائه چارچوبی مورد قبول تا حدی این مسأله را حل نموده است.

مقاله ISC

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یک سامانه اطلاع‌رسانی علمی است که درصدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم‌سنجی می‌باشد. پایگاه فوق‌الذکر می‌کوشد تحلیلی همانند تحلیل‌های ISI انجام دهد.

در سال‌های اخیر مقالات علمی پژوهشی که دارای مرتبه ISC نیز باشند، بیشتر در مصاحبه‌های دکتری مدنظر قرار گرفته‌اند.

تاثیر مقاله در مصاحبه دکتری

داشتن مقاله در مصاحبه دکتری علاوه بر امتیازی که به آن تعلق می‌گیرد، به صورت غیرمستقیم نیز در نمره نهایی مصاحبه داوطلب اثرگذار است.

تاثیر مقاله در مصاحبه دکتری

داشتن مقاله به اساتید مصاحبه‌کننده نشان می‌دهد که داوطلب ضمن داشتن توانمندی پژوهش و نگارش مقاله، به حوزه پژوهشی خود نیز علاقه‌مند هم است. به همین جهت معمولا داشتن مقالات مرتبط با رشته تحصیلی داوطلب که کیفیت مناسبی هم داشته باشند در مصاحبه دکتری اثر زیادی دارد.

نکات مهم کسب امتیاز مقاله در مصاحبه دکتری

تفاوت چندانی ندارد که شما داوطلب دکتری سراسری هستید و یا قصد شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد را دارید؛ به هر صورت، نکات مهم مقاله‌نویسی جهت تقویت رزومه مصاحبه دکتری به شرح زیر است:

1- میزان امتیاز درنظرگرفته‌شده برای انواع مقالات در مصاحبه‌های دکتری عموماً بدین ترتیب است:

  1. مقاله ISI
  2. مقاله ISC
  3. مقاله علمی-پژوهشی
  4. مقاله علمی-ترویجی
  5. مقاله همایش بین‌المللی (که میزان امتیاز همایش خارجی عموماً بیشتر از همایش داخلی است.)
  6. مقاله همایش ملی

برای مشاوره مقاله نویسی به صورت کاملاً رایگان کلیک کنید.

امتیاز مجله علمی تخصصی در مصاحبه دکتری چقدر است؟

مجلات علمی تخصصی نشریاتی هستند که از وزارت علوم مجوز ندارند و تنها دارای مجوز انتشار از سوی وزارت ارشاد هستند. در مصاحبه دکتری کمتر به این مقالات اهمیت داده می‌شود.

2- نکته مهم: به طور معمول در ارزیابی داوطلبان دکتری، تنها مقالات و کتاب‌های مرتبط با رشته تحصیلی در نظر گرفته می‌شود و فعالیت پژوهشی که با رشته موردنظر جهت تحصیل در مقطع دکتری متناسب نباشد، ارزش چندانی ندارد.

3- بسیاری از داوطلبان علاقه‌مند هستند اسم خود را ‌در مقالات جهت کسب امتیاز بیشتر در مصاحبه دکتری و سایر مصاحبه‌ها مانند مصاحبه هیأت علمی به عنوان اسم اول بیاورند.

اگر چه این امر در برخی دانشگاه‌ها ممکن است امتیاز بیشتری به دلیل اسم اول بودن به همراه داشته باشد، اما باید توجه داشت که اساتید مصاحبه‌کننده، کسانی هستند که در آینده راهنمایی پایان‌نامه‌های شما را بر عهده خواهند گرفت. بسیاری از اساتید، این که دانشجویان اسم خود را به عنوان اسم اول در مقاله بیاورند را نپسندیده و گمان می‌کنند که داوطلبان در مقطع دکتری نیز هم منوال را در پیش خواهند گرفت و این امر تأثیر منفی در ذهن آن‌ها ایجاد خواهد نمود.

ضمن این که عموماً در هنگام امتیازدهی، در صورتی که اسم اساتید به عنوان اسم اول آورده شود، امتیاز کامل به دانشجو تعلق می‌گیرد.

امتیاز نویسنده مسئول مقاله در مصاحبه دکتری چقدر است؟

در مصاحبه دکتری عموما بیشترین امتیاز به نویسنده اول تعلق می‌گیرد. معمولا اگر نویسنده اول مقاله استاد راهنمای دانشجو باشد و بلافاصله پس از اسم ایشان، اسم دانشجو در مقاله آمده باشد، به دانشجو امتیاز کامل نویسنده اول داده می‌شود. نویسنده مسئول بودن در مقالات به تنهایی اهمیت چندانی ندارد.

4- برای ارزیابی کار تحقیقاتی انجام‌شده، مهم‌ترین پارامتر، اعتبار مجله‌ای است که مقاله در آن چاپ شده است.

با توجه به فعالیت شرکت‌های مشاوره و سوء استفاده بعضی از این شرکت‌ها، وزارت علوم ایران برای جلوگیری از سوء استفاده افراد و مجلات و جلوگیری از اتلاف زمان و هزینه محققین، فهرست مجلات نامعتبر (لیست سیاه) را جمع‌آوری کرده و در اختیار عموم قرار می‌دهد و در بازه‌های زمانی مختلف این فهرست را بازنگری و به‌روزرسانی نیز می‌نماید.

این فهرست از طریق سایت وزارت علوم قابل دریافت است (کلیک کنید). همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت نیز فهرست‌های مشابهی منتشر می‌کنند.

درمورد مقالاتی که در مجلاتی چاپ شده‌اند که در لیست سیاه قرار گرفته‌اند، قاعده این است که وضعیت مجلات در هنگام چاپ مقاله شما در آن، در نظر گرفته شود، اما برخی دانشگاه‌ها به این مقالات، حتی در صورتی که در زمان چاپ مقاله در مجله، در فهرست سیاه قرار نداشته، امتیاز نمی‌دهند.

5- همه مقالات در صورتی که از دید اساتید مصاحبه‌کننده‌ ارزشمند باشند، امتیاز خواهند گرفت و لزومی به وجود اسم اساتید در همه مقالات نیست.

امتیاز مقاله در مصاحبه دکتری چقدر است؟

بر اساس جدول محاسبه امتیازات پژوهشی در مصاحبه دکتری، حداکثر امتیازی که داوطلب از رزومه پژوهشی (شامل مقاله) می تواند کسب کند، ۲۰ امتیاز (از ۵۰ امتیاز) است.

از این ۲۰ امتیاز، بخشی از آن به مقاله اختصاص دارد.

امتیاز مقاله در مصاحبه دکتری

تشخیص این که دقیقا چه امتیاز به هر مقاله داده شود بر عهده اساتید مصاحبه کننده است. چرا که در آیین نامه ابلاغی به دانشگاه ها میزان امتیازی که به هر مقاله تعلق می‌گیرد حذف شده و این موضوع کاملا بر عهده دانشگاه‌ها قرار داده شده است.

ردیفنوع فعالیتحداکثر امتیازنحوه ارزیابی
۱

۱-۱ مقالات علمی – پژوهشی (داخلی و خارجی) مرتبط با رشته تحصیلی

۲-۱ گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران

۳-۱ برگزیدگان در جشنواره علمی معتبر

  
۲مقالات علمی – ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی  
۳مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر (داخلی یا خارجی)  
۴تالیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی  
۵کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد  
جمع۲۰ امتیاز 

امتیاز مقاله isc در مصاحبه دکتری در مصاحبه چقدر است؟

معمولا در مصاحبه دکتری به مقالاتی که در مجلات دارای نمایه isc منتشر می‌شوند اهمیت بیشتری داده می‌شود و امتیاز بیشتر و بهتری نسبت به مجلات فاقد نمایه isc به آنها داده می‌شود. با این حال تعیین امتیاز دقیقی که به هر مقاله تعلق می‌گیرد بر عهده تیم مصاحبه کننده و نیز شیوه‌نامه مصاحبه دکتری هر دانشگاه است.

آیا مقالاتی که تنها به مجله ارسال شده و هنوز در فرایند داوری است و پذیرش نشده را در جلسه مصاحبه دکتری ارائه کنیم؟

تجربه مصاحبه دکتری داوطلبان در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که عموما به مقالاتی که پذیرش نشده‌اند امتیازی در مصاحبه تعلق نمی‌گیرد. اما ارائه این مقالات در ذهن اساتید مصاحبه‌کننده ممکن است اثر مثبتی داشته باشد.

در برخی از مصاحبه‌ها از دانشجویان درباره مقالات و کارهای پژوهشی آن‌ها پرسیده می‌شود. از ‌آن‌جا که ممکن است بسیاری از شما پیش‌تر مقاله‌های خود را چاپ کرده باشید، بهتر است مقاله‌های خود را مرور کنید و بر آن‌ها مسلط باشید تا در صورت نیاز بتوانید درباره آن‌ها توضیح دهید.

برای مصاحبه دکتری چند مقاله لازم است؟

تعداد مشخصی برای مقالات لازم برای پذیرش در دوره دکتری مشخص نشده است. بسته به رشته، سن داوطلب و مدت زمانی که از گرفتن مدرک ارشد سپری شده و معیارهای اساتید مصاحبه‌کننده این عدد می‌تواند متغیر باشد.

برای مصاحبه دکتری چند مقاله لازم است؟

طبیعتا هر چه تعداد مقاله بیشتر باشد تاثیر بهتری بر مصاحبه دکتری دارد؛ اما همان طور که اشاره شد لازم است این مقالات باکیفیت باشند، مرتبط با رشته تحصیلی داوطلب باشند و در مجلات و همایش‌های معتبر پذیرفته شده باشند.

نداشتن مقاله در مصاحبه دکتری

نداشتن مقاله در مصاحبه دکتری به معنای عدم قبولی است؟ قبولی دکتری بدون مقاله امکان پذیر است؟

نداشتن مقاله در مصاحبه دکتری

داشتن مقاله در مصاحبه دکتری امتیازآور است و یکی از مؤلفه‌های مهم در مصاحبه تلقی می‌شود. اما این بدان معنی نیست که نداشتن مقاله در مصاحبه دکتری منجر به عدم پذیرش در مقطع دکتری می‌شود.

در جدول امتیازبندی مصاحبه دکتری، جزئیات مؤلفه‌های امتیازآور در مصاحبه مشخص شده است که مقاله تنها یکی از آن‌هاست.

نکته مهم دیگر این است که معمولاً اساتید از داوطلبانی که به تازگی از مقطع ارشد فارغ‌التحصیل شده‌اند، انتظار ندارند که مقالات زیادی داشته باشند. چرا که این داوطلبان در واقع در ابتدای راه پژوهش هستند.

تجربه مصاحبه دکتری داوطلبان رشته‌های مختلف در سال‌های گذشته هم نشان می‌دهد که بدون مقاله هم می‌توان در بهترین دانشگاه‌ها قبول شد!

آیا خرید مقاله برای مصاحبه دکتری امکان پذیر است؟

متاسفانه این کار نشدنی نیست؛ اما ذکر چند نکته درمورد خرید مقاله ضروری است:

۱- این موضوع قطعا غیراخلاقی است.

۲- در صورتی که اساتید مصاحبه کننده متوجه خرید مقاله به جای نگارش آن توسط داوطلب شوند عواقب جبران ناپذیری برای داوطلب در پی خواهد داشت.

۳- به هر صورت مقطع دکتری بر پژوهش متمرکز است و لازم است داوطلبان با نحوه نگارش و پذیرش مقالات آشنا باشند.

علاوه بر مقاله، چه چیزهای دیگری در مصاحبه دکتری مهم است؟

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص مصاحبه دکتری، مطالب زیر را مطالعه کنید:

تاثیر سن در مصاحبه دکتری چقدر است؟

به نظر نمی‌رسد سن شما در مصاحبه دکتری موضوع نگران‌کننده‌ای باشد. برای کسب اطلاع درخصوص تاثیر سن در مصاحبه دکتری کلیک کنید.

نداشتن پایان نامه در مصاحبه دکتری باعث می‌شود قبول نشویم؟

اگر هنوز دانشجوی کارشناسی ارشد هستید و می‌ترسید نداشتن پایان نامه در مصاحبه دکتری منجر به کاهش شانس قبولی شما شود، خیالتان راحت باشد که خیلی از داوطلبان شرایط مشابه شما را دارند، توقع اساتید از شما توقعی منطقی است و سوالاتی که از پایان نامه پرسیده می‌شود در خصوص بخش‌هایی است که تاکنون انجام شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد نداشتن پایان نامه در مصاحبه دکتری کلیک کنید.

تاثیر سابقه تدریس در مصاحبه دکتری چقدر است؟

درخصوص میزان تاثیر سابقه تدریس در مصاحبه دکتری اختلاف نظرهایی وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به مطلب مربوطه مراجعه کنید.

عدم شرکت در مصاحبه دکتری چه عواقبی دارد؟

بدون شرکت در مصاحبه (چه برای داوطلبان با آزمون و چه داوطلبان بدون آزمون) امکان قبولی در مقطع دکتری فراهم نخواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر به مطلب عدم شرکت در مصاحبه دکتری مراجعه کنید.

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

11 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نرگس
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳ ۷:۰۰ ب٫ظ

سلام برای ثبت نام در مقطع دکترا تخصصی رشته حقوق جزا وجرم شناسی دانشگاه آزاد اسلامی(ویژه استعداد درخشان) داشتن مقاله و کارهای پژوهشی اجباری هستش؟

حمید
فروردین ۲۵, ۱۴۰۳ ۶:۰۱ ب٫ظ

سلام مقاله علمی تخصصی امتیاز داره واسه مصاحبه دکتری?!

ایلین
آذر ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

دوستانی که مصاحبه رفتند،آیا ارزشی داره که پایان نامه ام را تبدیل به کتاب کنم؟اگر بله کدام انتشاراتی در رشته روان شناسی معتبرتره؟

رضا
فروردین ۲, ۱۴۰۳ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  ایلین

عرض سلام، با توجه به تحقیقی که بنده انجام دادم متوجه شدم که تبدیل پایان نامه به کتاب هیچ تأثیر علمی ای ندارد و هیچ امتیازی نیز برای شما در نظر گرفته نمی شود.

میترا
شهریور ۷, ۱۴۰۲ ۳:۰۴ ب٫ظ

با سلام من ۴ تا مقاله پژوهشی در رشته ادبیات فارسی چاپ شده در نشریات داخلی دارم می خواستم بپرسم برای پذیرش روزانه در دانشگاه تهران این تعداد مقاله می تونه کفایت کنه یا این اینکه راه یافتگان به مصاحبه این دانشگاه مقالات زیادی می بایست ارائه کنن با تشکر

جواد
مرداد ۱۲, ۱۴۰۱ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

سلام
معدل کارشناسی چقدر برای پذیرش دکترا مهم است؟
اگر بقیه شرایط را داشته باشیم و فقط معدل کارشناسی بد باشد چه میشود؟ بنظرتان باید دوباره کارشناسی را بخوانم؟ ایا دانشگاه ازاد
کنکور دارد؟
متشکرم

مهسا
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  جواد

سلام
معمولا فقط یه مولفه باعث نمیشه که شانس قبولی رو از دست بدید. کما این که خیلی از داوطلبان دکتری هم معدل کارشناسی شون خوب نیست. معمولا مقطع ارشد خیلی مهمتره از دید اساتید.
برای کم کردن تاثیر معدل لیسانس هم میتونید بخش های دیگه رو تقویت کنید مثل رزومه پژوهشی

ناشناس
اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۱ ۶:۵۹ ب٫ظ

سلام
ممنونم راهنمایی کنید چکیده مقالاتی که داریم در مصاحبه به صورت انگلیسی سوال میشه؟ ممکنه بگن چکیده مقاله رو به صورت انگلیسی بگید؟ ممنونم راهنمایی کنید

مهسا
خرداد ۱۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

سلام
به هر شکلی ممکنه در مصاحبه ازتون سوال انگلیسی بپرسن و این روش هم محتمله. اما متداول نیست و در تجربیات مصاحبه دکتری کمتر این سوال دیده میشه.

مصباح
اسفند ۳, ۱۴۰۰ ۰:۳۱ ق٫ظ

سلام
اینها که همه درباره تاثیر مقاله هست
مگر سابقه تدریس و مدرک زبان اهمیتی ندارد؟

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۱ ۷:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مصباح

سلام
داخل همین مقاله یک سری لینک برای مطالعات بیشتر درمورد سایر موارد امتیازاور در مصاحبه دکتری هستش. اونا رو میتونید بررسی کنید.