برگزاری مصاحبه دکتری 98 دانشگاه ایلام در تیرماه

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

اطلاعیه دانشگاه ایلام درباره جزئیات ثبت نام و برگزاری مرحله مصاحبه آزمون نیمه متمرکز دکتری 1398 منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، مطابق این اطلاعیه، مراحل و مدارک مورد نیاز جهت انجام مصاحبه داوطلبان دکتری 98 معرفی شده به دانشگاه ایلام به شرح زیر است:

نحوه ثبت نام معرفی شدگان به مصاحبه دکتری دانشگاه ایلام

ثبت نام از داوطلبان براساس شرایط زیر انجام می‌شود:

1- ثبت نام و درخواست شرکت در مرحله دوم به دو صورت حضوری و غیرحضوری (از طریق سامانه الکترونیکی) انجام خواهد شد.

تبصره: ثبت نام از طریق “سامانه ثبت نام آزمون دکتری تخصصی سال 1398 دانشگاه ایلام” خواهد بود.

2- تنها افراد شرکت کننده در مرحله اول (آزمون سازمان سنجش) که حد نصاب اعلام شده توسط دانشگاه را کسب کرده باشند، می‌توانند به عنوان داوطلب در مرحله دوم شرکت نمایند. به عبارت دیگر منحصراً داوطلبانی می‌توانند نسبت به مراجعه به دانشگاه‌ها برای انجام مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی اقدام نمایند که کدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج نموده و حد نصاب نمره علمی لازم را مطابق کارنامه کسب کرده باشند.

اگر داوطلبی حدنصاب کدرشته محلی را کسب نموده ولی در زمان مقرر اقدام به انتخاب رشته و درج آن کدرشته محل در فرم انتخاب رشته اینترنتی ننموده باشد، امکان شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی برای وی میسر نخواهد بود.

3- هزینه ثبت نام: مبلغ 700.000 ریال (هقتاد هزار تومان) به عنوان هزینه ثبت نام مرحله دوم در دانشگاه تعیین شده است.

برنامه زمانی مصاحبه دکتری دانشگاه ایلام

2-1- زمان برگزاری آزمون مرحله دوم (مصاحبه): تاریخ مصاحبه دکتری دانشگاه ایلام بر اساس تاریخ‌های پیشنهادی سازمان سنجش مرحله دوم برگزار خواهد شد.

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه ایلام 98

2- ساعت حضور در دانشکده مربوطه (محل برگزاری مصاحبه) 8 صبح می­باشد.

3- بدیهی است پس از انقضای مهلت مقرر برای شرکت در مرحله بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی (مصاحبه)، بررسی مدارک و یا هر روش دیگر مطابق آئین‌نامه مربوط، هیچ‌گونه تقاضایی قابل پذیرش نمی‌باشد. لذا به داوطلبان توصیه می‌شود که در مهلت مقرر تعیین شده با به همراه داشتن مدارک و مستندات لازم به دانشکده مربوط مراجعه نمایند. به مراجعات و یا ارائه مدارک پس از تاریخ مقرر ترتیب اثر داده نخواهد شد. همچنین عدم مراجعه برای شرکت در مراحل فوق، به منزله انصراف داوطلب از پذیرش در کد رشته‌ محل یا کد رشته‌ محل‌های انتخابی مربوط تلقی می‌گردد.

نحوه ارزیابی داوطلبان در مرحله دوم

ارزیابی داوطلبان در این مرحله براساس موارد زیر صورت خواهد گرفت:

ارزیابی داوطلبان براساس سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش علمی انجام می‌گیرد. بر این اساس از مجموع 50 امتیاز این مرحله، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری 20 امتیاز و مصاحبه علمی و سنجش علمی 30 امتیاز را شامل می‌شود.

مدارک لازم مصاحبه دکتری دانشگاه ایلام

(لازم است مدارک ذیل توسط داوطلب تهیه و در روز مصاحبه به مدیر گروه رشته مربوطه ارائه شود، در ضمن  اصل مدارک (جهت تطبیق) و یک نسخه کپی از آن (جهت درج در پرونده مصاحبه) به همراه داشته باشید)

1- فرم تکمیل شده مشخصات فردی و سوابق علمی و پژوهشی

2- اصل شناسنامه و کارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه‌ای معرفی شده با مشخصات اطلاعات ارسالی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور.

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه ایلام

3- تصویری از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی.

4- پرداخت مبلغ 700.000ریال (هفتصد هزار ریال) به شماره حساب (7875307111) بانک تجارت به نام (تمرکز درآمدهای اختصاصی دانشگاه ایلام) بدیهی است بدون پرداخت هزینه و دریافت کد رهگیری ثبت نام الکترونیکی، ثبت نام داوطلب نهایی نشده و متقاضی، حق شرکت در جلسه مصاحبه را ندارد).

اصل و کپی مدرک یا گواهی پایان تحصیلات دوره کارشناسی (حاوی معدل کل دوره)

تبصره: آن دسته از معرفی­ شدگانی که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته می‌باشند علاوه بر اصل مدرک کارشناسی ناپیوسته می‌بایست اصل و کپی مدرک کاردانی (حاوی معدل) را نیز ارائه نمایند.

6- اصل و کپی مدرک یا گواهی پایان تحصیلات دوره کارشناسی ارشد (حاوی معدل کل دوره)

تبصره: داوطلبانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی‌ارشد و حداکثر تا تاریخ 98/06/31 فارغ‌التحصیل می‌شوند (اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک مطابق فرم مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مذکور و یا فرم مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی) را همراه داشته و ارائه نمایند.

7- اصل و کپی ریز نمرات (کارنامه نهایی) دوره کارشناسی (و اصل و کپی ریز نمرات دوره کاردانی برای دانشجویانی که دوره کارشناسی آن ها به صورت ناپیوسته بوده است).

8- اصل و کپی ریز نمرات (کارنامه نهایی) دوره کارشناسی ارشد.

10- یک نسخه از مستندات علمی- پژوهشی شامل مقاله، کتاب، اختراع، اکتشاف و کلیه موارد مشمول دریافت امتیاز که در فرم شماره یک آمده است.

11- برگزیدگان جشنواره های علمی معتبر بین­المللی و المپیادهای علمی دانشجویی لازم است گواهی معتبر با امضاء بالاترین مقام مسئول به شرح ذیل ارائه نمایند:

  • برگزیدگان رتبه اول تا سوم مرحله نهایی جشنواره های علمی معتبر بین­المللی (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا) باید تایید دبیرخانه جشنواره را نیز کسب و ارائه نمایند.

  • گواهی ثبت اختراع باید دارای تاییدیه از سازمان پژوهش­های علمی و صنعتی ایران باشد.

  • برگزیدگان مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی باید تایید دبیرخانه المپیاد را نیز کسب و ارائه نمایند.

12- یک نسخه از پایان نامه دوره کارشناسی ارشد (ویژه داوطلبان فارغ التحصیل)

13- یک نسخه پروپوزال (ویژه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد)

1 اصل گواهی شرکت در آزمون‌های ملی و بین‌المللی زبان که در آن نمره زبان اخذ شده مشخص باشد.

1 ارائه پرینت کلیه کارنامه‌های آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال 1398 که توسط سازمان سنجش منتشر شده است.

16- توصیه‌نامه علمی (دو مورد)

تذکر: ارائه توصیه‌نامه از استاد راهنمای دوره کارشناسی ارشد الزامی می باشد. توصیه نامه دیگر بایستی توسط یکی از اساتید دروس تخصصی دوره کارشناسی ارشد تکمیل شده باشد. پیشنهاد می شود توصیه نامه در فرم مخصوص مورد تایید دانشگاه دانشگاه ایلام  تنظیم شود و به صورت محرمانه و در پاکت در بسته ارسال گردد.

17- اصل گواهی به انضمام آخرین حکم کارگزینی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی رسمی- قطعی و یا رسمی- آزمایشی تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن‌دسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده نموده‌اند.

تذکر: ارائه موافقت‌نامه قطعی مبنی بر ادامه تحصیل از طریق سهمیه مربیان به تأیید معاون آموزشی یا معاون اداری و مالی (پشتیبانی) دانشگاه یا موسسه آموزش عالی. 

تذکر: تکمیل و ارائه فرم مخصوص داوطلبان استفاده از سهمیه مربیان.

تبصره:  آن ‌دسته از معرفی‌شدگان برای مصاحبه که متقاضی استفاده از سهمیه مربی گردیده‌اند، موظف به ارائه گواهی معتبر در این خصوص می‌باشند.

18- تصویر کارت معافیت یا پایان خدمت وظیفه عمومی یا مدرکی که وضعیت نظام وظیفه معرفی شده را با توجه به بند «مقررات وظیفه عمومی» مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مذکور را مشخص نماید، جهت برادران الزامیست.

تبصره: برای آن دسته از داوطلبانی که در حال حاضر در خدمت وظیفه عمومی هستند، ارائه گواهی از مراجع ذیصلاح مبنی بر اینکه حداکثر تا تاریخ 98/06/31 خدمت خود را به اتمام رسانیده‌اند یا در صورت قبولی از خدمت وظیفه ترخیص خواهند شد، الزامیست.

19- ارائه اصل و تصویر کلیه‌ی مدارک مورد نیاز در روز مصاحبه الزامی می­ باشد.

– مدارک ناقص بررسی نخواهد گردید و صرفا به مدارک ارایه شده و مورد تایید توسط کمیته های ارزیابی امتیاز بندهای مورد نظر تعلق می گیرد.

20- گواهی استفاده از سهمیه ایثارگران برای دانشجویانی که شرایط استفاده از این سهمیه را طبق دفترچه های راهنما دارند.

نکات مهم

1- یادآوری می‌شود که در هنگام مراجعه افراد جهت ارزیابی تخصصی، لازم است اصل مدرکی که معدل مندرج در کارنامه آزمون را تایید می‌نماید به همراه سایر مدارک ثبت‌نامی ارائه نمایند. بدیهی است در غیراینصورت به عنوان داوطلب دارای مغایرت معدل شناخته شده و ضمن عدم انجام مراحل مصاحبه، با وی مطابق مقررات رفتار خواهد شد.

2- مرحله دوم برای هر داوطلب صرفا یکبار و به صورت هماهنگ برای تمامی داوطلبان انجام می‌شود. عدم مراجعه داوطلب در مرحله دوم به منزله انصراف وی تلقی شده و برگزاری مجدد آزمون مرحله دوم امکان پذیر نیست.

3- گزینش نهایی داوطلبان در هر کدرشته‌محل براساس ضوابط مندرج در دفترچه‌های راهنمای این آزمون و حدنصاب تعیین شده توسط دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در هر کدرشته محل و با توجه به اولویت کدرشته‌محل‌هایی که برای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی معرفی شده‌اند، صورت خواهد گرفت.

تبصره: اقدامات لازم در خصوص بررسی صلاحیت عمومی بر اساس اطلاعیه‌های سازمان سنجش آموزش کشور، برای داوطلبان الزامی است.

4- داوطلبانی که در ردیف پذیرفته شدگان قرار گیرند، پذیرش آنها بصورت مشروط بوده و پذیرش نهایی و قطعی منوط به تایید صلاحیت عمومی آنها از سوی دبیرخانه گزینش دانشجو خواهد بود.

5- شرکت در تمامی مراحل ارزیابی تخصصی برای تمامی متقاضیان برای پذیرش نهایی الزامی می باشد.

6- امکان اسکان داوطلبانی که دارای بعد مسافت هستند در خوابگاه دانشجویی فراهم است. متقاضیان می توانند با مراجعه به اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه معرفی نامه جهت ارایه به امور دانشجویی دریافت نمایند.

 

پیشنهادات:

مشاوره دکتری

مشاوره انتخاب رشته دکتری

مدارک مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه دکتری

توصیه نامه مصاحبه دکتری

رزومه مصاحبه دکتری

زمان مصاحبه دکتری

فرم صلاحیت عمومی دکتری

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
داوطلب
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۹:۴۵ ق٫ظ

سلام توسایت دانشگاه نوشته ثبت نام به دو صورت حضوری و الکترونیکی هست
منظور از ثبت نام حضوری چیه؟
آیا میشه مدارک رو باهامون داشته باشیم و روز مصا حبه۱۱تیر هم همون جا هزینه رو تو شهر ایلام واریز کنیم کسی هست راهنمایی کنه ثبت نام حضوریش رو متوجه نشدم