موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

انتشار جزئیات جدید مصاحبه دکتری 98 دانشگاه صنعتی شریف

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مهلت ثبت نام متقاضیان شرکت در مرحله مصاحبه آزمون دکتری 1398 دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه صنعتی شریف از بین داوطلبان معرفی شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، طبق مواد مندرج در این اطلاعیه و براساس مصوبات شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه برای سال 1398 در رشته های: مهندسی عمران، مهندسی صنایع، علوم ریاضی، شیمی، فیزیک، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی نفت، مهندسی مواد، مهندسی مکانیک، مهندسی دریا، مهندسی هسته ای، مهندسی سیستم های انرژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی هوافضا، نانوفناوری، مدیریت، علوم اقتصادی و پردیس بین الملل – جزیره کیش دانشجو می پذیرد.

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور و به جهت تسهیل و تسریع بررسی پرونده ها، داوطلبین لازم است در سامانه تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف به آدرس http://admission.grad.sharif.ir جهت ثبت نام و ورود اطلاعات لازم در سامانه، طبق راهنما، ثبت نام نمایند.

(زمان باز شدن سامانه ثبت نام از تاریخ 98/03/01 لغایت 98/03/08 می باشد، و به هیچ وجه مهلت ثبت نام تمدید نخواهد شد).

مدارک لازم مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف

مدارکی که داوطلبان لازم است از طریق سامانه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه بارگذاری نمایند به شرح زیر است:

1- پرداخت آنلاین وجه ثبت نام آزمون

2- عکس پرسنلی جدید داوطلب (طبق راهنمای ارسال عکس در منوی راهنمای ثبت نام در سامانه)

3- تصویر کارت ملی

4- تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا مدرکی جهت مشخص سازی وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد.

توجه: داوطلبان مرد شاغل به تحصیل در صورت نداشتن مدرک فوق، میتوانند فرم مخصوص معدل برای دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد را بارگذاری نمایند).

فرم در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری سازمان سنجش صفحه 99 وجود دارد که توسط دانشگاه محل تحصیل باید تکمیل گردد و سپس آن را بارگذاری نمایید).

5- دانشنامه یا گواهی موقت دوره کارشناسی که در آن معدل دوره قید شده باشد.

توجه: داوطلبان مرد در صورت نداشتن مدرک فوق، می توانند نامه اعلام اتمام معافیت تحصیلی دوره کارشناسی به سازمان نظام وظیفه را ارائه نمایند.

6- دانشنامه یا گواهی موقت کارشناسی ارشد با ذکر معدل کل و برای دانشجویان شاغل به تحصیل فرم مخصوص معدل. (فرم در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری سازمان سنجش صفحه 99 وجود دارد که توسط دانشگاه محل تحصیل باید تکمیل گردد).

توجه: داوطلبان مرد فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در صورت نداشتن مدرک فوق، می توانند نامه اعلام اتمام معافیت تحصیلی دوره کارشناسی ارشد به سازمان نظام وظیفه را ارائه نمایند. لازم است داوطلب معدل خود را در ذیل نامه ذکر و امضا نماید.

7- ریزنمرات مقطع کارشناسی

8- ریزنمرات مقطع کارشناسی ارشد

9- مقالات چاپ شده در مجلات (در صورت وجود)

قابل توجه: ارزیابی پژوهشی دانشجویان تنها بر مبنای دو تا از بهترین مقالات چاپ شده و یا پذیرفته شده آنها در مجلات علمی- ترویجی، علمی- پژوهشی و معتبر بین المللی و دو تا از مقالات ارائه شده در کنفرانس های ملی و یا بین المللی انجام می گردد. لذا لازم است داوطلبان در صورت داشتن چندین مقاله کنفرانسی، یا مجله های علمی – ترویجی، علمی پژوهشی یا معتبر بین المللی حداکثر دو مورد از مقالات کنفرانس و دو مقاله از انتشارات مجله ای را به انتخاب خودشان در سامانه دکتری وارد نمایند.

بدیهی است در صورت ورود اطلاعات بیش از دو مقاله در مجله و دو مقاله ارائه شده در کنفرانس (جمعاً چهار مورد) در این قسمت، مابقی موارد بررسی نخواهد شد.

10- چکیده پایان نامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد

11- توصیه نامه ها: حداقل 2 توصیه نامه می بایست ارائه گردد. یک توصیه نامه باید ترجیحاً توسط استاد راهنمای مقطع کارشناسی ارشد تکمیل گردد.

(لطفاً جهت تحویل توصیه نامه ها توجه 1 را به دقت مطالعه نموده و طبق توضیحات عمل گردد. (در صورت عدم وجود فرم خاص در این ارتباط طبق توجه 2 عمل نمایید).زمان مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف

توجه 1: فرم توصیه نامه های مخصوص برخی از دانشکده ها

توجه 2: در صورت عدم تعیین فرم خاص از طرف دانشکده، شما می توانید مطابق راهنمای موجود در سامانه ثبت نام، به صورت الکترونیکی درخواست توصیه نامه خود را ثبت نمایید.

12- رزومه و مدارک مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و افتخارات علمی (از قبیل گواهی رتبه آزمون سراسری کارشناسی و کارشناسی ارشد، گواهی رتبه تحصیلی دوران کارشناسی و کارشناسی ارشد، گواهی رتبه در مسابقات علمی بین المللی معتبر و کسب مقام در جشنواره خوارزمی)، سوابق کاری و افتخارات حرفه ای (در صورت وجود).

13- فرم اطلاعات تکمیل شده برای دانشکده های مورد نظر

14- کارنامه آزمون زبان انگلیسی (در صورت وجود).

15- لازم است کلیه داوطلبان هر گونه مدرک یا گواهی مرتبط با وضعیت های خاص (شاهد و ایثارگر و مربی و …) را ارسال نمایند تا مطابق آیین نامه های جاری در دانشگاه در مورد پرونده ایشان اقدام لازم صورت گیرد. بدیهی است در صورت عدم ارسال مدارک لازم، هرگونه تجدیدنظر پس از اعلام نتایج در مورد پرونده داوطلبان امکان پذیر نخواهد بود.

سهمیه مربیان: روگرفت حکم رسمی اشتغال به کار در دانشگاه ها برای مربیان هیأت علمی و روگرفت حکم کارگزینی برای کارکنان دولت الزامی است.

سهمیه ایثارگر و رزمنده: روگرفت کارت ایثارگری و یا گواهی معتبر از ارگان ذی ربط برای این گونه دانشجویان الزامی است.

توجه 2: تمامی مدارک فوق لازم است در قالب فایل JPG یا PDF در سامانه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه به آدرس http://admission.grad.sharif.ir با کیفیت مطلوب آپلود شوند.

ثبت نام الکترونیکی مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف

پس از آماده سازی مدارک داوطلب باید با ورود به سامانه (با نام کاربری و کلمه عبور) نسبت به تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک خواسته شده در سامانه بشرح زیر اقدام نمایند.

  • فرم تقاضانامه: اطلاعات فردی خود را در این قسمت وارد نمایید و روی گزینه “ویرایش” کلیک کنید.

  • انتخاب دانشکده/ رشته: بر روی گزینه ” اضافه کردن” کلیک نموده و فیلدهای آزمون، پذیرش (تحصیلات تکمیلی، کیش)، دانشکده، رشته و زمینه تخصصی مورد نظر خود را به ترتیب انتخاب نمایید . در صفحه بعد مجموعه امتحانی را انتخاب و گزینه ” اضافه کردن” را کلیک نمایید و در آخر، وضعیت مدرک زبان خود را اعلام فرمایید (در صورتی که مدرک زبان شما تاریخ اعتبار لازم را داشته باشد، یکی از آزمونها را انتخاب کنید).

  • سوابق تحصیلی: با کلیک بر روی گزینه ” اضافه کردن”، اطلاعات مقاطع مختلف تحصیلی خود را در این بخش وارد کنید. اعلام اطلاعات مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد الزامی است.

  • توجه: در صورت بروز مشکل برای ارسال عکس به “راهنمای ارسال عکس” در منوی “راهنمای ثبت نام” مراجعه نمایید. پس از اضافه کردن فایل عکس توسط کاربر، فایل ارسال شده توسط سامانه به طور خودکار بررسی می شود و در صورت رعایت نکردن معیارها، در سامانه، ثبت نخواهد شد. در صورتیکه فایل توسط سامانه پذیرفته شود، در لیست فایلهای مدارک کاربر نمایش داده میشود. جهت اطلاع از قالب و ظرفیت فایلهای ارسالی، به بخش “راهنمای انواع فایل” در منوی “راهنمای ثبت نام” مراجعه نمایید. در نهایت پس از آپلود مدارک، امکان نهایی کردن ثبت نام توسط داوطلب وجود دارد

  • مقاله ها: با کلیک بر روی گزینه ” اضافه کردن” اطلاعات مربوط به مقالات خود را درج نمایید. عبارت “چاپ شده” یا ” پذیرفته شده” را قبل از عنوان مقاله تایپ نمایید. (طبق این اطلاعیه بند 9 مدارک)

  • افتخارات علمی پژوهشی: با کلیک بر روی گزینه ” اضافه کردن ” اطلاعات مربوط به افتخارات علمی پژوهشی خود را درج نمایید.

  • دوره های غیردانشگاهی: با کلیک بر روی گزینه ” اضافه کردن” اطلاعات مربوط به دوره های غیر دانشگاهی خود را درج نمایید

  • سوابق کاری: با کلیک بر روی ” اضافه کردن” اطلاعات مربوط به سوابق کاری خود را درج نمایید.

  • نمره های امتحانی: در این بخش اطلاعات مربوط به مدرک زبان خود را اضافه نمایید.

  • نهایی کردن ثبت نام: در سامانه به منوی ” نهایی کردن ثبت نام” مراجعه و روی “بررسی مدارک و حد نصاب ها” کلیک کنید. مدارک و حدنصاب ها و فرم ها توسط سامانه بررسی می شود. در صورت وجود نقص در انتخاب رشته/ زمینه تخصصی یا تکمیل فرم ها، نوع نقص و توضیحات آن نمایش داده می شود. در صورت رفع نواقص و اشکالات می توانید با کلیک روی گزینه “به پایان بردن ثبت نام” مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنید.

توجه: از کلیه داوطلبان محترم تقاضا میشود که در بازه زمانی (98/03/01 تا 98/03/08) نسبت به تکمیل مدارک خود در سامانه ثبت نام اقدام نمایند. 

با توجه به فشردگی زمان بندی، این تاریخ ها به هیچ عنوان قابل تمدید نخواهد بود. (توصیه می شود با توجه به ترافیک احتمالی ساعات پایانی ثبت نام در سامانه، بارگذاری مدارک و نهایی کردن ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نفرمائید.

برخی تذکرات مهم:

– سطح و کیفیت آشنایی با زبان انگلیسی در پذیرش داوطلبان دوره دکتری مؤثر است. لذا درخواست میشود کلیه داوطلبان هرگونه مدرک در این خصوص را از طریق سامانه تحصیلات تکمیلی (http://admission.grad.sharif.ir) در پرونده خود درج نمایند.

مدرک زبان قابل قبول: MSRT(MCHE)،IELTS،TOLIMO،TOEFL

در صورت نداشتن مدرک زبان قابل قبول، در سامانه ثبت نام، نمره زبان که در کارنامه آزمون دکتری سال 98کسب کرده اید را ثبت نماید.

– باید رشته امتحانی داوطلب و رشته فارغ التحصیلی مطابق جداول دفترچه ثبت نام آزمون شماره 1 باشد.

– حسب مورد، ارائه توصیه نامه علمی معتبر و محرمانه میتواند در پذیرش داوطلبان مؤثر باشد. لذا از کلیه داوطلبان درخواست می شود با مراجعه به منوی توصیه نامه در سامانه ثبت نام و یا فرم های مرتبط برخی از دانشکده ها، توصیه نامه های علمی خود را در زمان مقرر تهیه و مطابق توضیحات درج شده در فرم های توصیه نامه دانشکده ها ی مزبور (مندرج در سامانه ثبت نام)، جهت ارسال الکترونیکی توسط توصیه دهنده و یا تحویل توصیه نامه اقدام نمایند.

  • دانشجویان دکتری در دانشگاه صنعتی شریف تمام وقت هستند و پس از طی مراحل تحصیلی دوره آموزشی و پژوهشی دکتری، فقط با عنوان رشته مربوطه فارغ التحصیل خواهند شد و تحصیل ایشان در مقطع دکتری تابع مجموعه مقررات و آئین نامه های آموزشی دوره دکتری دانشگاه صنعتی شریف و مقررات جاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود.

  • فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تا تاریخ 98/06/31 برای داوطلبان شاغل به تحصیل، الزامی است.

  • داوطلبان میتوانند در صورت نیاز سوالات خود را از طریق منوی پیام هادر سامانه ثبت نام مطرح و حداکثر پس از 24 ساعت پاسخ را دریافت نمایند. در صورت نیاز مبرم با شماره 66165047 تماس حاصل نمایید.

  • ارسال پیامکهای مربوط به سامانه ثبت نام از طریق تلفن همراه به شماره 09218137043 به تلفن همراه شما صورت خواهد گرفت.

  • لطفاً از هر گونه مراجعه حضوری خودداری فرمایید.

جزئیات مصاحبه دکتری پردیس خودگردان کیش دانشگاه صنعتی شریف

بر اساس اعلام دانشگاه صنعتی شریف، زمان و مکان مصاحبه حضوری داوطلبان این پردیس در رشته های مختلف مشابه برنامه زمان بندی اعلام شده توسط دانشکده های مربوطه در دانشگاه صنعتی شریف می باشد.

طبق اطلاعیه های منتشر شده انجام مصاحبه دکتری برای داوطلبان پردیس خودگردان کیش در محل دانشگاه صنعتی شریف تهران، صورت خواهد گرفت.

مدارکی که داوطلبان بایستی از طریق سامانه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه بارگذاری نمایند دقیقاً در اطلاعیه شماره 3 می باشد.

توجه: دارندگان معدل کارشناسی بالای 13 و معدل کارشناسی ارشد بالای 15 (با توجه به معدل تراز شده) برای پذیرش در پردیس بین الملل کیش اولویت بیشتری دارند.

 

پیشنهادات:

مشاوره دکتری

مشاوره انتخاب رشته دکتری

مدارک مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه دکتری

توصیه نامه مصاحبه دکتری

رزومه مصاحبه دکتری

زمان مصاحبه دکتری

فرم صلاحیت عمومی دکتری

ثبت‌نام
باخبرم کن!

22 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
9898
خرداد ۱۲, ۱۳۹۸ ۴:۵۶ ب٫ظ

سلام. ثبت نام اینترنتی شریف رو انجام دادید؟ چرا دیگه سامانه اش باز نمیشه؟ من از اون فرم شماره۳ پرینت نگرفته بودم. همچنین استاد معرفی کننده ام نمیتونه واردش بشه تا توصیه نامه رو ثبت کنه!

دکتری۹۸
خرداد ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  9898

اون فرمه مهم نیست نگران نباشید

Ssss
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۷:۴۰ ق٫ظ

سلام دوستان. چرا تو ثبت نام هر چی آپلود کردم بررسی نشده زده بود. همونطوری هم تایید نهایی کردم!!!!پس از کجا بدونیم مدارک رو تایید کردن؟

داوطلب
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۳۱ ق٫ظ

سلام. فرم صلاحیت عمومی رو کجا باید پر کرد؟

امین
خرداد ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سایت سنجش

amir
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۵۰ ق٫ظ

دانشگاه ها که زمان مصاحبشون تداخل داره چطور میشه

داوطلب
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۹:۳۴ ب٫ظ

سلام. اطلاعات مربوط به سابقه تدریس و طرح پژوهشی رو باید کجا وارد کرد به نظر شما؟

دکتری ۹۸
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۵:۱۱ ب٫ظ

توصیه نامه رو میتونید اگر دارید از قبل در فرم ها بارگذاری کنید اگرم ندارید بعد ورود به سامانه یه قسمتی داره که با وارد کردن یه سری اطلاعات الکترونیکی توصیه نامه بگیرید.

amir
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

کسی تونسته ثبت نام بکنه

amir
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۸:۴۰ ق٫ظ

دوستان کسی تونسته ثبت نام بکنه مشکل ایمیل حل شده من با شماره که تماس میگیرم انگار شماره اشتباه هست

فاطمه
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۹:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  amir

فکر کنم سر کارمون گذاشتن

رامتین
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۴:۵۳ ق٫ظ

دوستان فرم توصیه نامه شریف کجای سایته؟! من پیداش نمی کنم
حتما توصیه نامه باید تو فرم مخصوص باشه؟

amir
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۹:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  رامتین

شما تونستید ثبت نام بکنید ایمیل مشکل نداشت

رامتین
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  amir

خیر دوست عزیز، منم مشکل شما رو دارم

وحید
خرداد ۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

منم روی تاییدیه ایمیل میزنم ارور ۴۰۴ میده

امیر
خرداد ۳, ۱۳۹۸ ۲:۳۳ ب٫ظ

من ترازشو اوردم و رفتم که ثبت نام کنم. هر چی شماره شناسنامه و کد ملی رو میزنم سایت میگه اشتباهه. دوستانی که ترازشو اوردن لطفا تست کنن و اطلاع بدن.

فاطمه
خرداد ۳, ۱۳۹۸ ۳:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

من هم همین مشکل رو دارم تماس هم گرفتم جواب ندادند

amir
خرداد ۳, ۱۳۹۸ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

برای من ایمیل میفرسته ولی روی لینک که میزنم ارور ۴۰۴ میده واسه شما هم اینطوری هست

9898
خرداد ۳, ۱۳۹۸ ۴:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  amir

دقیقا منم

مکانیک
خرداد ۳, ۱۳۹۸ ۴:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

من مشکل ورود نداشتم، ولی تاییدیه ایمیلش مشکل داره و صفحش Not Found میشه.

فاطمه
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  مکانیک

لطفا اگه کسی تونست ثبت نام کنه یا فهمید فرم توصیه نامه رو از کجا میشه گرفت اطلاع بدین

دکتری۹۸
خرداد ۴, ۱۳۹۸ ۵:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

توصیه نام اگر از قبل دارید میتونید در قسمت مدارک بارگذاری کنید اگرم نه در قسمت توصیه نامه که در سمت راست میبینید با داشتن ایمیل و یه سری اطلاعات از توصیه کننده درخواست رو براش میفرستید تا تایید کنن.