پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

نمره حد نصاب قبولی مصاحبه دکتری؛ ابزاری غیرقانونی در دست دانشگاه ها

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

با اعلام نتایج آزمون دکتری و انتشار کارنامه نهایی دکتری 98 در روز گذشته، داوطلبان آزمون دکتری بار دیگر خود را در برابر ابزار غیرقانونی حدنصاب قبولی دیدند.

به گزارش پی اچ دی تست، چند سالی است که تعیین حدنصاب برای نمره مصاحبه دکتری از سوی دانشگاه‌ها، تبدیل به مانعی جدی برای قبولی برخی داوطلبان و ابزاری برای دانشگاه‌ها، دست‌کم، برای مردود کردن قطعی برخی داوطلبان شده است.

اعمال حد نصاب نمره قبولی دکتری بدین صورت است که اگر داوطلبی نمره حدنصاب مصاحبه دکتری که مدنظر دانشگاه است را کسب نکند، حتی اگر به لحاظ میانگین نمره آزمون کتبی و مصاحبه بالاتر از همه رقبا باشد، باز هم در آن رشته‌محل پذیرش نخواهد شد. بدین صورت عملاً تأثیر نمره آزمون کتبی در قبولی دکتری برای این دسته از داوطلبان از بین می‌رود و دست دانشگاه‌ها برای رد قطعی داوطلبان باز است.

این اتفاق در شرایط رخ می‌دهد که براساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» مصوب ۹۴/۱۲/۱۸ مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، آزمون کتبی و مصاحبه هر یک در پذیرش نهایی دکتری تأثیر 50 درصدی دارند و اعمال حدنصاب مصاحبه برای پذیرش دکتری مغایر با این قانون است.

علاوه بر این، در بند 10 شیوه نامه اجرایی آیین نامه آزمون ورودی دوره دکتری در سال ۱۳۹۸ آمده است:

مؤسسات مجاز به برگزاری آزمون کتبی یا شفاهی و احتساب نمره آن در مقدار نمره مصاحبه علمی و سنجش عملی هستند. شایان ذکر است از تمامی افراد معرفی شده باید مصاحبه به عمل آید و آزمون کتبی یا شفاهی را نمی توان به عنوان فیلتر جهت کاهش تعداد مصاحبه شوندگان قرار داد.

توجه مهم: براساس رای دیوان عدالت اداری، حدنصاب نمره مرحله دوم (مرحله مصاحبه) در آزمون مذکور حذف شده است و مؤسسات مجاز به اعلام حدنصاب مرحله دوم برای آزمون نیستند.

جالب این جاست در حالی که این شیوه‌نامه از سوی وزارت علوم و سازمان سنجش در فروردین 98 ابلاغ شده و صراحتاً در نظر گرفتن حدنصاب را غیرمجاز اعلام کرده است، در رفتاری متناقض، در کارنامه نتایج نهایی دکتری 98 که توسط سازمان سنجش منتشر شده، حدنصاب نمره مرحله دوم آزمون برای قبولی در مقطع دکتری دانشگاه‌ها اعلام شده است.

گفتنی است در سال 97، با شکایت یکی از داوطلبان آزمون دکتری، دیوان عدالت اداری رای به ابطال دستورالعمل دانشگاه تهران مبنی بر تعیین حدنصاب نمره قبولی در مرحله دوم آزمون دکتری داده بود.

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

640 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ستاره
خرداد ۲۲, ۱۴۰۳ ۱:۲۴ ب٫ظ

سلام
حد نصاب ۱۰۰ یعنی چی در پیام نور

فضیله
آبان ۱۸, ۱۴۰۲ ۶:۱۱ ب٫ظ

دعوااا رو بسس کنید فقط به من بگید حدنصاب صفر یعنی چه؟؟؟!!لطفاااا

بیژن
شهریور ۱۰, ۱۴۰۲ ۷:۳۵ ق٫ظ

تعداد مقاله مهم نیست ۴تا باشه یا یکی مهم سوالی که می پرسن شانس بیاری سوال جواب بدی وازت خوششون بیاد من با چند اختراع قبول نشدم خلاقیت نمیخوان کسی مثل طوطوار حفظ کنه جواب بده مهمه براشون سوال درسی پرسیدن پس آزمون برای چه برگزار میکنند

محمد
اسفند ۴, ۱۴۰۰ ۸:۱۶ ب٫ظ

سلام منظور از حدنصاب ۱ چیه؟؟؟

شجاع
تیر ۱۷, ۱۳۹۹ ۱:۰۵ ب٫ظ

باعرض سلام لطفا درازمون دکتری۹۹نمره حدنصاب دانشگاهها که ابزاری برای مردودی داوطلبان درمصاحبه است ودیوان عدالت اداری انرا باطل کرده حذف کنید تاحق داوطلبان مستعد وزحمت کش ضایع نشود
از مسولین سازمان سنجش ووزارت علوم عاجزانه تقاضا میشود رسیدگی کنند حذف نمره حدنصاب دانشگاهها درمصاحبه

جمشید
مهر ۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۵ ب٫ظ

از دوستان عزیز خواهشی که دارم اونایی که برا مصاحبه رفتن دانشگاه تهران و حائز حدنصاب نشدند حتما علیه ریاست دانشگاه شکایت استنکاف از رای هیئت عمومی مطرح کنن همچنین علیه ریاست سازمان سنجش
و همچنین یک شکایت تحت عنوان الزام داشگاه به اصلاح نتایج اعلامی

علی
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱:۳۲ ب٫ظ

امسال با رتبه ۱۲هیچ کجا قبول نشدم البته مقاله نداشتم. ۵ جا رفتم برای مصاحبه کارنامه که اومد دیدم هیچکدوم نمره حد نصاب ندادند. خیلی جالبه.

لیلا
مهر ۱, ۱۳۹۸ ۹:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی

بله.همینطوره.به مقاله واقعا اهمیت خیلی زیادی میدن.
شما هم برای امسال حتما چند تا مقاله حتی کنفرانسی جور کنید.
من هم پارسال مقاله نداشتم و قبول نشدم اما امسال بشکر خدا قبول شدم.اونم فقط با سه تا مقاله کنفرانسی نه چندان با ارزش :)

فاطمه
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۹:۰۲ ق٫ظ

سلام جواب اعتراض ها کی میاد

خرگوش تپه
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۵:۳۲ ب٫ظ

دوستان. دولتی تکمیل ظرفیت اگر باشه کجا و کی اعلام میشه؟ از طریق سنجش یا خود دانشگاه؟

سیبرنتیک
شهریور ۲۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  خرگوش تپه

سنجش

هانیه
شهریور ۲۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

دوستانی که دادخواست تنظیم کردند اگه ممکنه متن رای دیوان رو کامنت کنن. ممنونم

بهزاد
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۵:۵۰ ب٫ظ

تنها راه اجرای عدالت برای جذب دکتری این است که برای حداقل ۵ سال این مصاحبه های پر از اشکال و ایراد را جمع کنند و یک کار کارشناسی دقیق در مورد نحوه جذب دکتری انجام بشود!

رها
شهریور ۱۹, ۱۳۹۸ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  بهزاد

پس یعنی ۵ سال کلا دانشجوی دکتری نگیرن؟! پس این همه آدم که تلاش میکنن دکتری قبول شن چی میشن؟ چرا فقط از دید خودتون به قضیه نگاه میکنید؟

بهزاد
شهریور ۲۰, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  رها

عرض کردم مصاحبه ها را جمع کنند!
پذیرش از طریق آزمون باشد

رها
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  بهزاد

سازمان سنجش داره میره به سمتی که ۱۰۰ درصد نمره رو بده به دانشگاه. بعد شما میگید کلا مصاحبه رو جمع کنند.

بهزاد
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  رها

سازمان سنجش بر خلاف نظر اکثریت عمل می کند که قابل دفاع نیست واقعا… حتی یکبار حین برگزاری آزمون از داوطلبان نظرسنجی کردند در مورد نحوه جذب دکتری که ۷۰ درصد با آزمون تستی موافق بودند!
ضمن اینکه این همه اعتراض بابت چیست؟ همین بی حساب و کتاب بودن مصاحبه ها و دست باز دانشگاه برای حذف کسانی که تمایل به جذب آنها ندارد…
البته شما خودتان را ناراحت نکنید. هر سال همینطور است که بعد از اعلام نتایج عده ای اعتراض می کنند که اهمیتی هم داده نمی شود تا دوباره آزمون بعدی و این چرخه ادامه دارد

سیبرنتیک
شهریور ۲۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  بهزاد

دقیقا همینطوره

علی
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  بهزاد

مصاحبه ها و تعیین حد نصاب باعث استرس ، بی عدالتی در جذب دانشجو دکتری گردیده است

امید
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۳:۴۱ ب٫ظ

سلام و عرض ادب خدمت دوستان
حقیقتا پس از چند سال آزمون فهمیدم که اگر در حد و حدود دکتری باشی دانشگاه پذیرش میشی
دوستانی هم که حدنصاب نیاوردن قبول کنید فعلا در حد دانشجوی دکتری بودن نیستید

رها
شهریور ۲۰, ۱۳۹۸ ۹:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  امید

سلام شما رو چه حسابی این حرفو میزنید مگه اونایی که قبول شدن چطوری در حد دکترا بودن؟ من با رتبه ۳۳ نرم افزار و تراز ۵۰۰۰ و ۱ مقاله isi و ۳ تا کنفرانسی و ۳ تا کتاب انتشارات دانشگاهی روزانه قبول نشدم . تو مصاحبه ها یکی داده ۵ یکی ۸ یکی ۱۷ و این یعنی چی؟ اونوقت طرف رو با رتبه ۹۰ با دو تا مقاله کنفرانسی برش داشتن در حالیکه هنوز دفاع نکرده و دانشجوی خودشونه.

امید
شهریور ۲۲, ۱۳۹۸ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  رها

رها بصورت کلی گفتم
در مورد شما که واقعا نامردی کردن

گلنار
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۲:۰۴ ب٫ظ

دوستان در مورد تراز مثلا ۵۰۰ که گفتم بهتون یکی از بهترین دانشگاههای کشور در سخترین رشته پذیرفته شده که حرفم عین واقعیت بود من توضیحات دادم و اشاره کردم اما شما ها خیلی راحت میتونید برید سازمان سنجش و جویا بشید و بررسی کنید به حرف من اکتفا نکنید بی عدالتی این هست که فردی با تراز مثلا مثلا ها ۵۰۰من تراز دقیق رو نگفتم برید در بیارید خودتون چند بوده تا روز مصاحبه حتی مقاله نداشته باشه نه مدرک زبان و حتی دروس تخصصی هم افتاده باشه در بهترین دانشگاه کشورروزانه پذیرفته بشه اما کسی با تراز نزدیک ۵۰۰۰ با رزومه عالی پذیرش نشه به حرف من استناد نکید برید خودتون بررسی کنید سازمان سنجش هست قانون هم هست

شیوا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۶:۴۸ ق٫ظ

ضمن تشکر از راهنمایی های خوبتون؛
آقای محسن محاسبه محق بودن یا نبودن برای شکایت با توجه به داشتن اطلاعاتی که پیدا کردنش سخته، راحت نیست.
می خواستم یه سئوال دیگه بپرسم. اگه یه دانشگاه تمام ظرفیتش رو نگرفته باشه و نمره کل من از ۱۰۰ کمتر از نفر آخر بشه اونوقت چی؟
من محق برای شکایت هستم یا نه؟
با سپاس

گلنار
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۴:۳۹ ب٫ظ

سلام دوستان بچه ها من اعتراض کردم نامه هم ارسال کردم تو نامه خودم معرفی کردمم رتبه و رزومم توضیح داددم و به مستنداتی که آقا محسن اینجا لطف کرده بودند در اختیار ما قرار دادند اشاره کردم و خواستار رسیدگی شدم هم الکترونیکی اعتراض کردم هم نامه دادم هم بازرسی کل کشور در حال پیگیری هستم که با توجه به این موضوع که در دفترچه انتخاب رشته مرحله دوم زمان انتخاب رشته ما اعلام شده بود دانشگاهها مجاز به ارائه حد نصاب مرحله مصاحبه نیستند و مدارک در دفترچه و شیوه نامه سال ۹۸ هم است من تمام توانم برای اجرای عدالت و حق انجام میدم ۴ سال هست دارم زحمت میکشم و در ۴ سال حق من خورده شده من اعتراض میکنم برای اجرای حق و عدالت حتی سازمان سنجش هم فرمودند ارزیابی باید براساس قانون۵۰%:۵۰% مصاحبه و آزمون اجرا بشود .

شقایق
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  گلنار

نامه رو کجا دادید؟ من هم در حال آماده کردن دادخواست با کمک یک وکیل هستم

مارال
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  شقایق

سلام برای تکمیل ظرفیت هم اعتراض کنی چرا باید صندلی ها خالی بمونه این صندلی هاحق مسلم ماست که بعضی اساتید به خاطر خودخواهشون خالی بزارن

شقایق
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  مارال

مارال جان اگر به این شکایات ترتیب اثر بدند همه صندلیها پر میشه

دکتری سال ۳
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  شقایق

امیدوارم هیچ وقت ترتیب اثر ندهند چون هزار هزار فارغ التحصیل و دانشجوی دکترا بیکارن

دکتری سال ۳
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  مارال

میدونید چقد مازاد بر ظرفیت دانشجو و فارغ التحصیل دکتری بیکار داریم؟

شقایق
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری سال ۳

حساب کار با درس خیلی فرق داره. کسی که مثل من رتبه ۲ آورده حتما برای کار خودش یه فکری داره.

Mina
فروردین ۳۰, ۱۴۰۰ ۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری سال ۳

ببخشید مگر با نگرفتن دانشجوی دکترا این موضوع حل میشه؟ چرا صورت مساله رو پاک می کنید. مشکل اونها اشتغاله و ربطی به پذیرش نکردن دانشجوی دکترا نداره.

گلنار
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

۱.سازمان سنجش ۲.بازرسی وزارت علوم ۳.بازرسی کل کشور درضمن به دانشگاه مربوطه هم دادم

عادل
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۷:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  گلنار

کدام صفحه دفترچه انتخاب رشته هست؟ لطفا راهنمایی کنید.

گلنار
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  عادل

در صفحه ۵شیوه نامه پذیرش دکتری سال ۹۸ بند ۱۰بطور شفاف بیان شده دانشگاهها اجازه تعیین حد نصاب در مرحله دوم مصاحبه ندارند در فترچه انتخاب رشته پذیرش دکتری سال ۹۸نوشته شده پذیرش دکتری براساس سنجش۵۰_۵۰آزمون و مصاحبه انجام خواهد گرفت
جناب آقای محسن لطف کردند کل مستندات رو در یکی از کامنتهای خودشون گذاشته اند

نوری
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  گلنار

سلام و احسنت بر شما که پیگیر حق هستی و همه تلاشت رو میکنی. امیدوارم موفق باشی. منم از طریق دیوان بخش شکایات مردمی اقدام کردم.امیدوارم که ثمر بخش باشه نه فقط برای من که برای همه عدالت اجرا بشه. بنظرم باید از خود سنجش شکایت کنیم که عملا به دانشگاهها چراغ سبز نشون داده تا حد نصاب بزارن

نوری
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  نوری

من دانشگاه امیرکبیر رفتم مصاحبه الان میبینم برام زدن غایب با سنجش و خود دانشگاه هم تماس گرفتم گفتن پیگیری میکنن ولی از همین الان میدونم نهایتا یه نمره الکی بهم میدن و ردم میکنن.

.....
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۴:۰۴ ب٫ظ

سلام اقا سعید شما ثبت نام غیرحضوری وقتی انجام دادین رمزاتون الان دگه کار میکنن یا اِرور میدن؟ و اینکه انتخاب واحدی که دانشگاها اطلاعیه زدن برا ترم اولی ها نیست؟ اگه ترم اول خودشون واحد از قبل دانشگاه میده چجوری پس ساعت کلاسا رو بدونم؟ممنون

هانیه
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۳:۰۱ ب٫ظ

سلام. دوستانی چه قرار بود شنبه برن دیوان عدالت موضوع رو پیگیر بشن خبر جدیدی دارن کامنت بذارن. ممنون

شقایق
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  هانیه

یه سری بچه ها رفتند دیوان، اونجا براشون دادخواست نوشتند در چهار نسخه. گفتند حق با شماست اما تا دو سه ماه دیگه جوابش میاد بعدش ترم زمستون اعمال میشه. پناه بر خدا. منم دارم دادخواست تنظیم میکنم باید برم بپرسم اگه از شعبه دیوان در شهرستان بفرستم طول میکشه یا نه؟ نشد بعد تعطیلات میام تهران

شقایق
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

اینم یادم رفت بنویسم مستندات شمال رای دیوان، شیوه نامه ۹۸ و کارنامه

شقایق
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

شامل، تصحیح می کنم

هانیه
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۹:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  شقایق

ممنونم شقایق جان. اگه بتونیم از شعبه شهرستان پیگیر باشیم بهتره منم حتما سوال میکنم ببینم روندش چقد طول میکشه

شقایق
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  هانیه

الان پرسیدم گفتند فرق نداره چون روند پروسه الکترونیکیه. پس بهتره ببینیم در شهرمون یا مرکز استانمون شعبه دیوان عدالت اداری کجاست؟ معمولا داخل یکی از شعبات دادگاه هاست و ساختمان مجزایی نداره

هانیه
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

ممنونم ازتون شقایق جان. بله یکی از شعبات دادگاههاست. الان شما از تراز رتبه یک رشته تون اطلاع پیدا کردین که دادخواست تون ارائه بدین؟

شقایق
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  هانیه

من خودم رتبه ۲ هستم ترازم هم از رتبه ۱ حدود ۲۰۰ تا کمتره. ایشون قبول نشدند و من شهرستان قبول شدم. دانشگاه انتخاب اول ما هم ۲ نفر ظرفیتش رو خالی نگهداشته من و ایشون اختلاف ترازمون با بقیه زیاده و قبول میشیم. اما به نظر من نیازی به دونستن تراز رتبه اول نیست چون اگر نتیجه بگیریم و قرار باشه نمرات مصاحبه رو جمع کنند خب نمره همه جمع میشه در نهایت یک نفر قبول نشه یا دانشگاه قبولیش جا به جا شه، اتفاق دیگری نمی افته

هانیه
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۶:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

ممنونم خانووم.من رتبه م ۲۵ اطلاع دارم فقط ۲ نفر پذیرش شدن و ۴ نفر ظرفیت خالی داره پس به نظر شما دادخواست رو به دیوان ارائه بدم.

هانیه
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  شقایق

یه سوال طبق گفته های آقا محسن دونستن تراز نفر اول سخته حالا متن شکایت ما بررسی عدم رعایت قانون حدنصابه درسته؟ در غیر اینصورت اگه طبق حرفایی که گفتن یه درصد محق شکایت نباشم اونوقت چی؟ شکایتم پیگیری نمیشه؟
در صورتیکه هدفم من فقط اجرای عدالته و باید قانون وضع شده رعایت بشه

شقایق
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  هانیه

والا اونو نمی دونم

عباس
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۲:۱۶ ب٫ظ

جواب اعتراضات داخل سایت سنجش آمده ؟
تا الان کسی به دیوان شکایت کرده یا قوه قضائیه ؟
شکایت کنیم ،برای چند نفر لحاظ می کنند یا حد نصاب رو برای همه بر می دارند؟

علی رضا
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  عباس

نه هنوز نیومده .
دیوان و قوه قضائیه و بازرسی شکایت کردند جوابی نیومده .
در مورد سوال سوم انگار هر کسی باید به فکر خودش باشه و مال خودشو درست کند .

شقایق
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی رضا

بله دیوان گفته هر دادخواست با یک شماره ملی. دادخواست دسته جمعی نمیشه

شقایق
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی رضا

جوابش طول میکشه ولی به نظر شخصی من اگه تعداد زیاد باشه بیشتر به نفعمونه. البته خب واقعا تعداد زیادی هستیم که متضرر شده ایم

هیچکس
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

من خودم دومقاله پژوهشی و چهارتا همایشی داشتم، بنظر دوستان حقم ضایع شده پیگیر باشم یا بیخیالش بشم

هیچکس
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

من با رتبه ۱۵در رشته ای که ۲۷نفر ظرفیت داشت برای دانشگاه اصفهان که سه نفر ظرفیت داشت رفتم مصاحبه،دانشجوی لیسانس خودشون بودم،از روز بعد از مصاحبه گفتن آقایی اومده مصاحبه که رتبش ۴۲و کارمند و فقطم اصفهان مصاحبه میاد و قبولش کردن،خودم باورم نمیشد ولی الان فهمیدم قبول شده، و داخل کارنامه برای من که نفر سوم شدم مردود زده و آخرین رتبه قبولی رو ۲زده، نفردیگه هم رتبه ۲۱و دانشجوی خودشون، برای مدرس هم رفتم مصاحبه درکمال ناباوری نمرات خیلی هارو زیر حدنصابشون دادن و رتبه یک رو که فقط یک مقاله همایشی داشت پذیرفتن، حالا من سوالم اینه وقتی خود استادا مارو نخواستن ما به زور شکایت و غیره حقمون بگیریم و بااون استادا پنج سال چشم توچشم باشیم،چه حسی داریم،آیا اصلا مارو حمایت میکنن، یا مثلا آزمون جامع اذیتمون نمیکنن

شقایق
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  هیچکس

اساتید از نظر اخلاقی متفاوت هستند درست مثل دانشجویان. من هر جایی رفتم، مصاحبه بیشتر از ۵ دقیقه طول نکشید فقط هم در یک دانشگاه مقاله انگلیسیم رو ورق زدند و یک جمله از discussion بهم نشون دادند گفتند اینو معنی کن. بعد پرسید اصولا در یک مقاله discussion چه هدفی داره؟ من هم مدرک زبان داشتم و هم زبان کنکور رو ۴۹ درصد زده بودم. به نظرم پرسیدن معنی اون جمله یعنی استاد محترم حتی نیم نگاهی به رزومه من ننداخته بود. این تخصصی ترین سوالی بود که در کل مصاحبه ها ازم پرسیدند. باور کنید نه من شناخنی از اونها پیدا کردم نه اونها شناختی از من. شما هم یک نفر مثل من. شاید دو یا سه ترم که با اونها کلاس داشتید دیدند دانشجوی خیلی خوبی هستید نه تنها با شما لج نشدند شاید هوای شما رو هم خیلی داشته باشند. اگر به عنوان یک دانشجو بخواین کارتونو درست انجام بدین، مودب باشید و سرتون به کار خودتون باشه شاید نور چشمی هیچ استادی نشید مطمئن باشید هیچ استادی باهاتون دشمن نمیشه حتی بد قلق ترین اونها

هیچکس
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

درست

رضا
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

من فقط دارم میسوزم که چرا تو مصاحبه یک سوال علمی هم ازم پرسیده نشد و تو ۳ دقیقه تمام تلاش من برباد رفت. چند کتاب، چند طرح و مقاله و … فقط گفتن بعدا بررسی میکنن. تنها سوالشون که تو شاغلی یانه؟ منم گفتم آره و قبر خودمو کندم
این عدالت نیست
حداقل دو تا از اساتید تیم داوری رزومه خاصی نداشتن
من ۱۰ سال تو آزمایشگاهها جون دادم و کار تحقیقی کردم حالا ثمرش خیلی بیشتر از رزومه خیلی از اساتید هست

شقایق
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

اتفاقا من گفتم شاغل نیستم که البته نبودم، یکی از اساتید گفت کسی که با ارشد نتونه کار تخصصی پیدا کنه دکترا خوندنش فایده نداره. گفتم آقای دکتر الان بیکاری بیداد میکنه، گفت دکتر آینده باید کار آفرین باشه.

فرزاد
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

سلام
دوستانی به دیوان عدالت اداری شکایت کردند لطفا از متن خودشون کپی بگیرن بزارن تا ماهم با جابجایی اسم و شماره داوطلبی و غیره شکایت کنیم سپاسگزارم

سیبرنتیک
شهریور ۲۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

فکر خوبیه

...
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

خبر فوری
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سنجش داوطلبان دکتری براساس ۵۰ درصد نمره آزمون و ۵۰ درصد مصاحبه علمی صورت می‌گیرد که این یک قانون است و ما ملزم به اجرای آن هستیم.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: براساس قانون، سنجش داوطلبان آزمون دکتری به این صورت است که ۵۰ درصد مربوط به رتبه داوطلب در آزمون و ۵۰ درصد مربوط به مصاحبه دانشگاه با داوطلبان( سوابق پژوهشی و علمی) است که این قانون را هم سازمان سنجش تصویب نکرده بلکه قانون شورای سنجش و پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که اسفند ۹۴ تصویب شد.

وی افزود: این یک قانون است و سازمان سنجش به عنوان مجری قانون باید آن را اجرا کند.
خدایی درباره اینکه داوطلبان به سلیقه ای بودن مصاحبه های دانشگاه ها اعتراق داشته اند، گفت: دانشگاه‌ها برای مصاحبه یک شیوه نامه دارند و براساس شیوه نامه طبق سوابق آموزشی و پژوهشی به داوطلبان نمره می‌دهند.

یک قدمی دکتری
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ...

الان با این بیانیه پس دانشگاهها حق نداشتند حد نصاب بگذارند چون در شیوه نامه شفاف ذکر شده حدنصاب مرحله دوم مجاز نیست پس باید به این موضوع رسیدگی شودچطور در کارنامه ما حد نصاب دادهاند؟؟؟؟؟؟!!!!

شقایق
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۴:۴۶ ب٫ظ

به نطر من اشتباه از سنجشه که از برنامه پارسال استفاده کرده بود

lawyer
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

سلام دوستان سامانه منادا باز شد

سامان
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۳:۵۲ ق٫ظ

دوستان من کامنت ها رو خوندم. الان انتخاب دومم تو دانشگاه مورد نظر خالیه، اونایی که بالای حد نصاب اوردن انتخاب های بالاترشون قبول شدند. الان من شکایت کنم ازون راه هایی که بچه ها تو کامنت ها گذاشتن جواب میگیرم؟؟؟
اون گرایش یک نفر میخواست که یک نفر هم خالی موند و دیگه نیازی به پیدا کردن نمره اونایی که قبول شدن رو ندارم (رتبم ۹۹، تو رشتم با رتبه ۲۰۰ و ۳۰۰ به بالا هم قبول شدند ولی من نه).
در مورد شیوه نامه سازمان سنجش هم بگم یکی از اشناها که عضو هیئت علمی و تو قسمت اجرایی هست گفت بعد اون شیوه نامه که توش بند ۱۰ و تذکرش آورده شد، سازمان سنجش به دانشگاه ها نامه زد که نمره حد نصاب اعلام کنید.
بعدش گفت از دانشگاه شکایت کنید دانشگاه که مرجعش سازمان سنجشه با همون نامه میگه من خلاف نکردم و تبرئه میشه.
به نظرم تو شکایات باید از سازمان هم شکایت بشه که ۵۰ درصد ازمون رو لحاظ نکرد.
به نظرم چون سنجش فکر میکرد اگه شکایتی هم بشه از دانشگاه شکایت میشه با دادن اون نامه دست دانشگاه رو باز گذاشت تو محکوم کردن دانشجو.
وقتی دانشجو تو این مرحله محکوم بشه دیگه بیخیال میشه و سراغ شکایت از سازمان سنجش نمیره. و این همون چیزیه که سازمان سنجش میخاد.
البته این تحلیل و نظر منه

مهندس انشالله با پیگیری دکتر آینده
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  سامان

در هر حالت خلاف هستش چون باید شرکت کننده و داوطلب ازتمامی ماجرا باخبر باشه در ازمون دکتری مصاحبه شونده حق قانونیش است که از تمامی شرایط به صورت شفاف اطلاع می داشته من هم شکایت خواههم کرد

یک قدمی دکتری
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

دوست عزیز درسته پذیرفته نشدیم به نا حق اما دارید برا رتبه های برتر مینویسندامکان نداره چون روی حکم قضاییه نمیتونند بخشنامه جدید بگذارند فقط و فقط مراجع قضاییه میتونند تغییر بدند در حکم دیوان عدالت با شفافیت نوشته حد نصاب مرحله دوم ابطال و غیر قانونی هست هیچ بخش نامه ای نمیتواند ان را تغییر دهد و تنها حکم حکم قضایی هست

شقایق
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

این که این زنگ زد و این گفت و ….. رو ول کنید. ملاک شیوه نامه موجود وزارت علوم و رای دیوان عدالت اداریه نه نامه های احتمالا نامرئی و ارسال نشده. خیلی اساتید بنده های خدا خودشون در جریان نبودند شما فکر می کنید هر سال میان شیوه نامه و قانون جدید رو مطالعه میکنند؟ اغلبشون نه

گلنار
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱:۵۸ ق٫ظ

من اعتراض کردم نامه کتبی هم با توجه به این مستندات که دوستان گذاشتند دادم تنها بخاطر خودم نه بخاطر اینکه حق به حق دار برسه
میدونم خدا کمکم میکنه آدمهای خوب مثل بعضی از کاربران اینجا هنوز هستند ممنونم از آقای محسن بخاطر کمکی که برای مستندات کردند امیدوارم پیگیریهای قانونی بنده نتیجه بخش باشه و حق به حقدار برسه نتیجه بر اساس عدالت هر چی باشه من میپذیرم شما ها هم برام دعا کنید

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۶:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  گلنار

خب جناب وکیل فرمایش کردن که نیاز به تراز نفر اول هست. شما بدون داشتن تراز نفر اول چطوری طبق فرمول محاسبه کردید که حقتون ضایع شده؟

چون در خیلی از موارد اگر نمره حد نصاب هم داده بشه، باز هم نمره کل رقباش بیشترن و باز هم شانسی نداره.

حد نصاب تازه رمز ورود شما به پروسه رقابت کرد. هر کسی که حد نصاب رو‌ بیاره که قبول نیست.

گلنار
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

این چه سوالی هست جناب دانشجوی دکتری شما که استادی باید بهتر بدونید با توجه به رتبه و تراز خودم خیلی راحت میشه تخمین نزدیک به تراز نفر اول رو پیدا کرد تراز من نزدیک ۵۰۰۰ هستش نمره مصاحبه ازبس رزومم خوب بود و توان پاسخ گویی بالا داشتم ۱٫۷ زیر حد نصاب دادند شما هر جور حساب کنید اگه عدالت اجرا بشه خیلی که حقشون خورده شده به حقشون میرسند لکن جناب من دنبال اجرایی حقیقت هستم و باید حق به حق دار برسه نتیجه بر اساس عدالت هر چی باشه من میپذیرم ولیی بی عدالتی را نمی توان تحمل نمود مثل اون قانون هست میگه آدمی خودش تمام داراییشم حاضر ببخشه اما تحمل نداره کسی یک قرون ازش بدزده بله این چنین هست من یاد گرفتم علم و ایمان رو با هم داشته باشه تا آخرین توانم به دنبال حقم خواهتم بود هیچ نوع حرفی جز حق را نمیپذیرم رگ من, خون من به من اجازه نمیده حقم خورده بشه بزار بهت بگم چطور ممکنه که فردی با تراز ۵۰۰ بدون مقاله تا روز مصاحبه نداشت وحتی باشرایطی که دوبار مشروط شده پذیرفته شده روزانه برید تحقیق کنید در بیارید به حرف من اکتفا نکنید و کسی با رتبه و رزومه خوب پذیرش نشده دیگران هر چه بگویند من در پیگیری حقم قانونا و شرعا پابرجا هستم ۴ سال سکوت کردم دیگه نمیتونم دوسال استعداد دوسال آزمون هر چه در توان داشتم گذاشتم

فرزاد
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  گلنار

سلام
لطفا نمونه متن اعتراض و نحوه اعتراض را اعلام کنید منم می خوام اعتراض بزنم

فرزاد
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  گلنار

سلام
لطفا نمونه متن و مستندات را به اشتراک بگذارید تا ما هم اعتراض بزنیم

مهرداد
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱:۲۶ ق٫ظ

با سلام خدمت دوستان. من خودم امسال در یکی از رشته های مهندسی دوره دکتری پذیرفته شدم. به نظرم وجود حد نصاب برای مصاحبه بسیار ضروری هست. به خاطر اینکه افرادی که رزومه صفر دارن نباید بتونن صرفا به این خاطر که رقیب خوبی ندارن قبول بشن. در واقع حد نصاب ابزاری هست که کمک میکنه اگر فردی واقعا از لحاظ علمی در سطح پایینی هست شانس قبولیش رو از دست بده. من خودم دوره روزانه قبول شدم در یکی از بهترین دانشگاه های یران و جالبه بدونید بیش از نیمی از ظرفیت خالی موند و کسی رو نگرفتن . یه دلیلش میتونه این باشه که اساتید اون دانشگاه تشخیص دادن اون فرد توانایی های علمی لازم برای خوندن دوره دکترا توی اون دانشگاه رو نداره . دوستان یه نکته رو فراموش نکنید که تنها معیار شما برای قبولی رزومه و نمره کنکرتون نیست بلکه زمینه کاری شما در مقاطع قبلی و زمینه ای که اعلام کردید علاقه مند هستید در مقطع دکتری بخونید هم خیلی تاثیر گذاره. مثلا شما زمینه کاریتون پیل های سوختی هست و ابراز تمایل کردید در همین زمینه ادامه تحصیل بدید رتبه یک کنکور هم شدین ولی فرض کنید دانشگاه شریف از بین اساتیدی که ظرفیت خالی دارن برا پذیرش دانشجوی دکترا هیچکدوم در چنین زمینه ای تخصص ندارن.خب طبیعیه شما رو انتخاب نمیکنن و نفر دوم رکه اتفاقا در همین زمینه ابراز تمایل کرده انتخاب میکنن. البته هیچ شکی نیست خیلی جاها هم حق خوری شده و افراد حقشون پایمال شده مثه خیلی از… ادامه نظر»

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۲:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهرداد

درود بر شما.
دقیقا چیزی که ما بارها و بارها در کارگاه آموزشی رازهای موفقیت در مصاحبه دکتری تکرارش کردیم.

هماهنگی بین علاقه مندی های استاد و دانشجو.

گلنار
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۲:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهرداد

جناب شما باید اینو بدونی کسی که رتبه خوب داره رزومه خوب هم داره
شما میخواید بگید فردی که ترازش ست نزدیک ۵۰۰۰ شایسته نیست اونوقت کسی که ترازش هست تقریبا ۵۰۰ شایسته هست
شما میگید طرف که رتبه داره رزومه نداره رو چه حسابی اینو میگید جالبه همینه ما داریم فریاد میزنیم دارن سلیقه ای پذیرش میکنند استاد محترم ما حرفی نداریم اگه عدالت اجرا بشه ما خواستار عدالت واقعی هستیم و شایسته سالاری

مهرداد
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۹:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  گلنار

نه همیشه اینطوری نیست کسی که رتبه خوبی داره رزومه خوبی هم داشته باشه. من تو مصاحبه هایی که رفتم تعداد بسیار زیادی ازین افراد رو دیدم. البته همون فرد هم به خاطر رتبه خوبش نشون داده پتانسیل خوبی داره و حقشه احیانا توی دانشگاهی با سطح پایین تر قبول بشه ولی نمیتونه توقع داشته باشه صرفا به خاطر رتبه خوبش در بهترین دانشگا قبول بشه. و برعکسش هم صادقه اگر کسی تراز پایینی داره صرفا به خاطر رزومه خوبش نباید پذیرفته بشه (در پذیرش با ازمون). و حرف شما هم در بعضی از موارد کاملا درسته به طوری که با پایین اوردن حد نصاب تراز فرصت اعمال سلیقه به اساتید داده میشه . ولی طبق تجربه من این موارد خیلی زیاد نیست . به هر حال انشالله که مشکل شما حل بشه و حقتون ضایع نشه .اگر هم به هر دلیلی موفق نشدین دست از تلاش برای سال دیگه برندارین . موفق باشید .

دانیال
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۶:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  گلنار

همیشه اینطور نیست که رتبه‌ی خوب دارای رزومه‌ی خوب باشه .

بی نام ...
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

سلام دوست عزیز این دانشگاه برای پر کردن ظرفیتشون چه تدبیری اندیشیدن چرا باید صندلی ها خالی بمونه چرا به دانشجو فرصت نمیدن که خودش با اجازه دادن به این مقطع اثبات کنه ،من واقعا متاسفم که دانشجوی یکسال زحمت میکشه و چیزی نصیبش نمیشه شاید اون دانشجو توان مالی نداره که رزومه بخره الان که همه چیزی پولی شده میتونی رزومه قوی با پول بگیری ولی تکلیف دانشجو یی که حتی پول خریدن کتابها کمک آموزشی هم نداره چیه ؟من مخالف این حدنصاب دانشگاه ها نیستم ولی کاش این برنامه رو طوری دیگه اجرا کنند که حق به حق دار برسه الان از این ناراحتم که به گفته دوستمون صندلی ها خالین این یعنی چه تکلیف این صندلی ها چی میشه کاش اعلام ظرفیت نمیکردن یا مرحله اول حدنصاب نمیزاشتن تاا همه دعوت میشدن دانشجو ایده آل پیدا میکردند من خودم یه یکی از دانشجوها هستم که از نظر مالی خیلی ضعیفم ولی کنکور دادم قبول شدم و فقط تونستم یه جا برم مصاحبه اونم روزانه ولی شبانه قبولم کردند من نمیتونم برم این جا صندلی خالی میشه پس تکلیف این صندلی ها چی میشه دوستان من نمیگم حقم بود یا حقم نب

بی نام
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام ...

ببخشید نصف پیام اومد ،درد دل زیاده ولی کاش همه چیز سنجیده میشد ،دعا کنیم تکمیل ظرفیت بزارن ویعنی تکلیف این صندلی ها خالی روشن بشن و همه به حقشون برسن موفق و سبز و پایدار در پناه خدا باشید دوستان عزیز ،منو هم ببخشید که حرافی کردم عذر میخوام

مهرداد
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام ...

دو تا دلیل داره که این صندلی ها خالی موندن . اول اینکه ممکنه اساتید تشخیص داده باشن افرادی که اومدن برای مصاحبه توانایی و صلاحیت درس خوندن رو توی مقطع دکتری در دانشگاه مد نظر رو ندارند دوم اینکه از بین افرادی که اومدن نتوستن شخصی مرتبط با زمینه کاری خودشون پیدا کنن . شما خودتو بذار جای استاد که توی ذهنش یه موضوع خاصی برای تز هست در جلسه مصاحبه فقط داره دنبال کسی میگرده که اولا از پس اون موضوع بر بیاد و دوما زمینه کاریش مرتبط باشه . ولی اگه نتونه پیداش کنه کلا از گرفتن افراد دیگه منصرف میشه. توی اینجور مواقع افرادی که تراز پایین تر و رزومه چندان خوبی ندارند باید به دانشگاه های سطح پایین تر راضی بشن . اینکه باید به افراد یه فرصت داده بشه خودشون رو اثبات کنن کاملا درسته ولی اساتید معمولا چنین ریسکی نمیکنن. قطعا ایراداتی به چنین سیستمی هست و نمیشه منکرش شد . امیدوارم که شما هم توی ادامه راهتون موفق باشید اینجور مواقع فقط توکل بر خدا جواب میده.

آرمان
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

بحث اینجاست که از ۵۰ نمره مصاحبه تنها ۲۰ نمره مربوط به رزومه هست که متاسفانه شاهد این هستیم که اکثر دانشگاهها حدنصابشون ببشتر از ۲۰ هست. این یعنی کسی که رزومش عالیه تنها ۲۰ نمرشو میگیره و این یعنی با رزومه عالی شما بازهم زیر حدنصاب هستی.
ضمنا اعتراض بچه ها به اعمال نظر شخصیه اساتید که با کمال تعجب نمره ای که در اختیار استاد فرار گرفته از نمره رزومه پژوهشی هم بیشتره

همچنین همه ما باید در برابر قانون مطیع باشیم. چه موافق نظرمون باشه و چه مخالف!
قانون هم میگه حدنصاب غیرقانونیه

ffffffffff
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۰:۱۸ ق٫ظ

دوستان عزیز….با عرض سلام…..به عنوان برادر کوجکتر شما میخوام یک سری واقعیت هایی رو اینجا عرض کنم….من سال ۹۷ برای دومین بار در کنکور شرکت کردم….سال قبلش متاسفانه میخواستم برم برا مصاحبه ….که در شهر کاشان برای استراحت چند ساعتی زدیم کنار….ولی متاسفانه با شکستن شیشه ماشین مون تمام مدارک زندگیم رو دزدیدن….حتی یک مدرک حتی برای تایید هویت نامم هم نداشتم بین راه به اساتید مصاحبه کننده زنگ زدم و گفتم که این اتفاق برای من افتاده ….که خود استاد بهم گفت مشکلی نیس مصاحبه رو شرکت کن حالا مقالاتت رو هم از سایت دانلود کن برای ما بیار….انتظار قبولی نداشتم ولی این قضیه سرقت رو خیریت دونستم و فقط برای تجربه اون مصاحبه رو رفتم وگرنه زیاد هم به اون دانشگاه مایل نبودم…بعد از اعلام نتایج دیدم به من نمره مصاحبه ۱ دادند در صورتی که فقط نمره مقالاتم نزدیک به ۲۰ میشد….برای سال بعد تصمیم گرفتم با قوی ترین استاد کشور توی زمینه کاریم کار کنم چون رزومه خوبی هم داشتم از مصاحبه سال قبل به این نتیجه رسیدم که برای هر دانشگاهی و برای هر استادی نباید مصاحبه رفت ….خلاصه سال ۹۷ تمام دانشگاه های کشور به مصاحبه دعوت شدم ولی من ۴ دانشگاه رو رفتم مصاحبه ….که انتخاب اولم همون قوی ترین استاد کشور توی زمینه کاریم بود چون این تو ذهنم بود که استادی که اینقد قوی هس و تلاش میکنه تلاش دانشجوها رو مدنظرش قرار میده و سختی دانشجو رو میفهمه و خداروشکر همینطور هم بود اون سال از ۴ دانشگاهی که رفتم… ادامه نظر»

نیما
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  ffffffffff

من یک سوال دارم وقتی تمام دانشگاه های تهران رتبه زیر چهل می خواند تو یک رشته چه طور رتبه مهم نیست؟ بله رتبه مهم نیست برای مصاحبه چون اونجا با حد نصابی که گذاشتن نفرات خودشونو به راحتی می گیرن ولی اگر بگی رتبه مهم نیست و رزمه مهمه اینا کلا دعوت مصاحبه نمیشی غیر چند تا دانشگاه داغون

محسن
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

با عرض سلام خدمت دوستان عزیزم. این آخرین کامنتی هست که اینجا میزارم و امیدوارم بتونم در حد بضاعت راهنمایی کنم. بعضیا گفتن توی دفترچه این شرط درج شده : حد نصاب دانشگاه در مرحله دوم… درست میگید و دقیق . اما در دفترچه ثبت نام. ثبت نام چه زمانی بود ؟ ۶ الی ۱۲ آذر اگر اشتباه نکنم درسته؟ رای کی صادر شد ؟ ۲۰ آذر… طبیعتا سازمان سنجش از اول آذر خبر نداشته قراره یه رای ۲۰ آذر صادر شه… اما در دفترچه انتخاب رشته این شرط رو حذف کرد : رجوع کنید به دفترچه انتخاب رشته سال ۹۸٫ لینک دانلود :http://www6.sanjesh.org/download/phd98/cs/NoetPhdCsNotebook9802.pdf میرسیم سر رای دیوان عدالت میتونید از اینجا مشاهده اش کنید (نیاز نیست کل مطالب رو بخونید خوندن رای کفایت میکنه ) :https://divan-edalat.ir/aho-detail/11717 خب میمونه شیوه نامه پذیرش دکتری ابلاغی به دانشگاه ها اون رو هم میتونید از اینجا دانلود کنید :http://ui2.ui.ac.ir/Dorsapax/userfiles/Sub16/PhD_98/shivenameh.pdf به صفحه ۵ شماره ده نگاه کنید (عملا رای دیوان رو منعکس کرده) حالا میمونه این که چه کسی محق هست و چه کسی محق نیست… و آیا شما قبولید یا خیر… اینکه آیا شما قبولید یا خیر یه سری محاسبات داره… به هر طریق ممکن باید تراز نفر اول رشته خودتون رو بدونید (به هر طریق ممکن… اون رو دیگه من نمیدونم از کجا میخواید بدست بیارید) تراز خودتون رو ضرب در ۵۰ کنید و تقسیم بر تراز نفر اول کنید اینجا امتیاز شما از ۵۰ ازمون مرحله اول بدست میاد. به عنوان مثال نفر یک حقوق خصوصی ترازش بوده ۸۳۱۱ … درنتیجه… ادامه نظر»

گلنار
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

امیدوار به حق امام حسین خدا حفظت کنه امیدوارم هر چیز از خدا می خوای بهت بده
خیلی نیاز داشتم به این مدارم

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

سلام.اینهایی که گفتید و مدارکی که معرفی کردید بسیار عالی و مفیده اما هنوز یه نکته ابهام یا نقص وجود داره و اون اینه که همون ماده ۱۰ صفحه ۵ ممنوعیت حد نصاب مصاحبه رو تنها برای آزمون شفاهی و کتبی مصاحبه ممنوع کرده و نه برای کل فرایند مصاحبه و این دقیقا نکته ایه که دانشگاهها و اساتید از اون دارن سو استفاده میکنن و حق کشی میکنن

گلنار
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۳:۴۷ ق٫ظ

درمورد حد نصاب با صراحت نوشته مجاز نیستند در مرحله دوم شما حتما کامل دقت نکردید

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۹:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  گلنار

گلنار خانوم هدف من کمک کردن به حل این مشکله و کاملا هم موافق احقاق حق دوستانی مثل شما هستم.
فقط میخوام بگم که باید دقیق و مستدل جلو رفت و شکایت کرد.
اون بند کاملا و بوضوح حد نصاب رو برای آزمون کتبی یا شفاهی ممنوع کرده نه کل جریان مصاحبه که واقعا این یه نقصه.
از مواردی که میشه به اونا استناد کرد،تبصره ۲ و ۳ ماده ۳ است که بصراحت تاکید میکنه که برای تمام داوطلبین باید نمرات تمام بخشها به دقت وبه تفکیک موارد اعلام شده مشخص و در فرمها وارد شده و صورتجلسه شده و در پرتال اعلامی سازمان به تفکیک وارد بشه و این دقیقا همون کاریه که در موارد مشکوک اصلا انجام نمیشه

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۲:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

همون پیدا کردن تراز نفر اول پروسه ساده ای نیست.
عملا برن به دانشگاهی که قبول نشدن و‌ با کارگاه بازی نفر اول رو پیدا کنن و بگن کارنامت رو بده، میخوایم قبولیت رو لغو کنیم تا خودمون قبول بشیم.
اصلا شدنی هست؟ طرف هم اگه خانم باشه میگه مزاحم نشید وگرنه به حراست اطلاع میدم.
خیلی پیچیده اش کردی جناب وکیل.

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۲:۱۴ ق٫ظ

*کارآگاه بازی

سامان
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۲:۴۷ ق٫ظ

حالا اگه گرایش مورد نظرمون کسی پذیرش نشده چی؟
میشه این راهیو که آقا محسن فرمودند جواب بده؟

امید
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۶:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

انسانیت شما قابل تحسینه.
سپاس بیکران.

وحید
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۰ ب٫ظ

فقط راه حل این بی عدالتی این که
۱-مصاحبه متمرکز توی تهران باشه با اساتید مختلف از کل کشور
۲- نمره آزمون کتبی محرمانه باشه یعنی فقط مشخص کنه مجاز شدی و روزانه میتونی بزنی یا نه
۳- اولویت هایی که زدی محرمانه باشه
۴-نمره مصاحبه به سه دسته کتبی ,شفاهی و رزومه آموزشی تقسیم بندی بشه با مشخص کردن هر دسته با ریز نمرات در کارنامه کامل
۵-از همه مهمتر از تمام مصاحبه ها فیلم گرفته شود تا مستند باشه

میثم
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

عالی عالی

scale
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

متمرکز هم بشه باز کسانی که رزومه ی ضعیفی دارند امکان قبولی براشون وجود نخواهد داشت .

محسن
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  scale

در جواب شما باید بگم رزومه از این صعیف تر که یه فرد دو مقطع آزاد خونده و دکتری بهشتی…
طوری میگید رزومه….
مقاله میخواید ؟ چی میخواید ؟
اگه پول دارید تا اخر امسال ده مقاله چاپ کنید …
طوری دم از رزومه میزنید انگار اینجا کسی رزونه واقعی داره…
من هم میخوام چند مقاله سفارش بدم… فعلا سر قیمت با هم کنار نیومدیم…
طوری میگید رزومه هر کی ندونه و توی جو نباشه انگار کسی رزومه داشته باشه حکم علامه دهر رو داره !
بعدم رزومه ۲۰ امتیازه…
۳۰ تای مصاحبه و ۵۰ تای سنجش رو ول کردید چسبیدید رزومه…؟
البته من که کارشناسی و ارشدم هم تیپ یک بوده…
راه ارتباطی هم گذاشتم تا تمام مدارکم رو نشون دوستان بدم که صلاح ندیدن انتشار بدن .
موفق باشید.

scale
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

به مجموعه ی فعالیت های علمی و پژوهشی شما میگند رزومه ، اسم دانشگاه رزومه محسوب نمیشه که بخواد ملاک ارزیابی قرار بگیره در مصاحبه ی دکتری . ممکنه فردی در دانشگاه آزاد دور افتاده و نه چندان شناخته شده ای درس خونده باشه اما فعالیت های علمی و پژوهشیش کیفی تر از کسی باشه که در تهران یا شریف درس خونده . خب طبیعیه در جلسه مصاحبه رزومه ی اون فردی که آزاد خونده پذیرش میشه نه کسی که صرفا شریف خونده و هیچ رزومه ی قابل قبولی نداره . البته این افرادی که از آزاد به دولتی میرند در مقطع دکتری در اقلیت هستند و این موردی که شما فرمودید جزء این جمعیت اندک محسوب میشند . مورد بعدی راجع به خرید مقاله هست که فرمودید . در جای دیگه از این پیج من این موضوع رو توضیح دادم که میزان سواد علمی و پژوهشی شما در همون زمان اندکی که برای مصاحبه در نظر گرفته شده توسط اساتید حاضر در جلسه سنجیده میشه و قاعدتا اگر کسی مقاله ها رو بواسطه ی پول پابلیش کرده باشه ، مشخص خواهد شد که صلاحیت علمی و پژوهشی لازم رو نداره . و در مورد امتیاز رزومه علمی و پژوهشی باید خدمتتون عرض کنم که رزومه ۲۰ امتیاز نیست ، ۵۰ امتیاز ( ۲۰ + ۳۰ ) هست . منظور از رزومه فعالیت های علمی و پژوهشی شماست . ۵۰ امتیاز مابقی هم که شرط ورود به مصاحبه در کد رشته محل ها هست .

موفق باشید .

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  scale

شما کلا هم چیز رو زیر سوال بردید.تمام موارد دانشگاههای محل تحصیل،معدل،طول دوره ،مدرک زبان،همه اینها نمره کاملا مشخص داره اونوقت شما میکید اینا بی ارزش هستن و اصلا ملاک نیستن.اکه اینطوره پس اصلا حرفی نداریم با هم

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

آقا محسن
فقط یه نکته در مورد مقاله بگم که خیلی خیلی حواستون رو جمع کنید
الان بشدت به مقالات سفارشی دارن گیر میدن و حتی چند نفریرو مدارکشون رو باطل کردن و خیلیا هم گرفتار شدن .الان نرم افزارایی هست که بسادگی سرقتهای علمی رو تشخیص داده و رسوا میکنن.
این مقالات بقول معروف خیابان انقلابی ،اکثرا جعلی و سرقتی هستن.
پس اصلا ریسک نکنید و سعی کنید تا میتونید از اونها فرار کنید.
در مورد مقالات ISI چیزی نمیگم جون واقعا سخت و زمانبره اما تهیه مقالات کنفرانسی که ۹۹% مقالات ارائه شده از این نوع هستن ، اصلا کاری نداره.
روی یه نکته جزیی تمرکز کنید و در موردش مطلب بنویسید و بفرستید همایشها و تاییدش رو بگیرید و همونها رو ارائه بدید.
سه تا هم کافیه.نهایت ۴ تا.بیشترش اضافه و شک انگیزه.
الان تقریبا همه همینطور عمل میکنن.هزینه ای هم نداره.

در هر صورت خیلی دقت کنید.

آرمان
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

نیازی به این همه سکرت بازی نیست. کافیه هر داوطلب به دو تا از نزدیکترین دانشگاههای محل زندگیش فرستاده بشه برای مصاحبه و نمره میانگین براش درنظر گرفته بشه

وحید
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۹:۴۵ ب٫ظ

سلام
دوستانی که حقوق خوندن و دیوان عدالت اداری شکایت کردند لطفا از نوشته های خودشون کپی بگیرن بزارن تا ماهم با جابجایی اسم و شماره داوطلبی و غیره شکایت کنیم ممنون

کوشا جان
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۹:۳۵ ب٫ظ

این داوطلب حقوق که دربارش حرف میزنید اون سال با این رای قبول شد؟ یا اولویت دیگش قبول شده بود؟ دیوان عدالت رای به ابطال نمره مصاحبه داده؟ بعدش چی دیوان عدالت نمره مصاحبشو تعیین کرده دوباره؟ خیلی از کامنت هایی که میخونم اطلاعاتشون درباره این قضیه حد نصاب خیلی کمه. حتی دفترچه ثبت نام هم مطالعه نکردن. تو دفترچه ثبت نام نوشته حد نصاب داره.
به هر حال من تجربه خودمو میگم. دیوان عدالت میرید باید به تک تک دانشگاه هایی که رفتید یه شکایت بنویسید هر شکایت حدودا سی تومنه. درباره متن شکایت اونجا کارشناس هست شما میگید خودش مینویسه نگران این نباشید. یکی دوماه بعد شکایت بهم زنگ زدن گفتن بیا مصاحبه مجدد. تو مصاحبه بهم گفتن ما بخاطر دفاع از اسم دانشگاه مصاحبه مجدد گذاشتیم و قرار نیست بگیریمت.
خلاصه اینکه من کاری نتونستم بکنم بعید هم میدونم اون دانشجویی که دربارش حرف میزنید نتیجه ای رو عوض کرده باشه.

مهسا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  کوشا جان

ببینید تاریخ حکم دیوان عدالت اداری برای ابطال حدنصاب نمره مصاحبه ۲۰ آذر هستش. اما ثبت نام دکتری ۹۸ از ۶ آذر شروع شد، پس دفترچه ثبت نام دکتری ۹۸ هم قبل از این حکم اماده شده. اما در دفترچه انتخاب رشته که بعد از این حکم هستش، دیگه چیزی درمورد حدنصاب نگفتن.

سولماز
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

الان یعنی چی ؟ شامل امسال نمی شده ؟

یک دوست
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  کوشا جان

چقدر نامرد….بعضی وقتا آدم فکر میکنه خیلیا بویی از نظریه ی ذهن نبردن

محسن
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  کوشا جان

دوست عزیزم من مجاز نیستم درباره اینکه جناب اقای رضا پور چه کردن و … توضیح بدم.
اما میتونید باهاشون در تماس باشید و بپرسید.
فقظ میگم : ایشون تهران شبانه قبول شده بودن و بقیه دانشگاه های تیپ یک روزانه…
و الان هم در حال تحصیل در پردیس فارابی قم دانشگاه تهران در دوره روزانه هستن.
اطلاعات بیشتر رو از خودشون رسید اگه صلاح بدونن بهتون میکگن آیا میرن تهران یا نمیرن و اگر میرن به چه علت و اگر هم نه به چه علت…

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

آقا محسن.مطمئن هستید که ایشون پردیس فارابی هستن الان.؟
چون من اردبهشت ماه که با ایشون تماس داشتم گفتن که هنوز موفق به گرفتن پذیرش نشدن

شقایق
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  کوشا جان

در مورد اون دانشجو چیزی نمی دونم. اما شیوه نامه اجرایی کنکور دکترای ۹۸ نوشته که حد نصاب برای مصاحبه وجود نداره. لینک این شیوه نامه در کامنتها موجوده

امیدوار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۴۲ ب٫ظ

دوستان این اعتراضی که به سنجش زدیم واقعا پیگیری میشه؟چون نمراتو دانشگاه داده این وسط نقش سنجش چیه دقیقا؟

شقایق
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

اعتراض سنجش تاثیری نداره باید بره دادخواست بدید دیوان عدالت اداری چون قانون وزارت علوم( شیوه نامه ۹۸) توسط سازمان سنجش اجرا نشده. دانشگاه ها برای هر فرد نمره ای اعلام کردند والبته حد نصاب، اما همه نمرات رفته سنجش، سنجش باید همه نمرات رو مصاحبه میکرد برطبق قانون امسال. اما بر طبق سالهای قبل فقط افراد دارای نمرات بالای حد نصاب را محاسبه کرده

گلنار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۳۴ ب٫ظ

لطفا جواب بدید دوستان بچه ها من تو دفترچه ثبت نام الان رفتم خوندم دوباره مو به مو دیدم حد نصاب مرحله دوم زده که پس این که دوستان میگفتن نزده منم باور کرده بودم اشتباه بوده؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! البته بازم میگم با دادن حد نصاب حق منو خوردن چون کسایی رتبه بسیار بالا بدون مقاله پذیرش شدن قسمتی از دفترچه ثبت نام امسال ب) پذیرش نهایی داوطلبان: پذیرش نهایی از بین داوطلبان معرفی شده به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، براساس نتیجه سنجش عمومی (آزمون متمرکز) و نتیجه مصاحبه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، بررسی مدارک و یا هر روش دیگر مطابق آیین نامه های مربوط، اولویت کدرشته محل های انتخابی و ظرفیت اعلام شده و سهمیه داوطلب صورت خواهد گرفت. شایان ذکر است گزینش نهایی آزمون براساس معیارهای فوق انجام خواهد شد. تبصره ۱: نمره مصاحبه (ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی) براساس شیوه نامه ابلاغی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ارسال می گردد، صورت خواهد گرفت و دانشگاه ها برای کلیه افراد معرفی شده، نمره ای مطابق با شیو ه نامه مذکور تعیین و برای گزینش نهایی به این سازمان ارسال می کنند. تبصره ۲: دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی می توانند با توجه به نمرات داوطلبان و نظر گروه های آموزشی، حدنصاب (مرحله دوم ) برای داوطلبان را تعیین و به سازمان سنجش ارسال کنند. تبصره ۳: دانشگاه ها مجاز به برگزاری آزمون کتبی و شفاهی از داوطلبان معرفی شده… ادامه نظر»

امیدوار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  گلنار

در تبصره یک گفته نمره ای مطابق شیوه نامه ای که ارسال خواهد شد و شیوه نامه مذکور هم در فروردین ماه بعد از دفترچه تکلیف رو روشن کرد. از طرفی حتی اگر شیوه نامه هم داده نمیشد که داده شد بازم رای دیوان مهم است نه دفترچه.

مهسا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  گلنار

ببینید تاریخ حکم دیوان عدالت اداری برای ابطال حدنصاب نمره مصاحبه ۲۰ آذر هستش. اما ثبت نام دکتری ۹۸ از ۶ آذر شروع شد، پس دفترچه ثبت نام دکتری ۹۸ هم قبل از این حکم اماده شده. اما در دفترچه انتخاب رشته که بعد از این حکم هستش، دیگه چیزی درمورد حدنصاب نگفتن.

گلنار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

چقدر خوشحالم کردید برم نگاه کنم اگه بدونید تو این یک هفته از بس گریه کردم دارم کور میشم بخدا خیلی زحمت کشیدم فقط با شکلات زنده هستم اصلا هیچی حس نمیکنم
اخه پارسالم همین بلا سرم آوردن گفتم دوباره تلاش کنم دوباره تلاش کردم الان کسانیی با تراز شاید زیر ۵۰۰ بدون مقاله پذیرفته شدم برید پی گیری کنید به حرف من اکتفا نکید اما من با رتبه خوب رزومه عالی کلا ۱٫۸ بهم ندادند از رقابت خارجم کردند
با اجازه میرم دفترچه انتخاب رشته رو بخونم
فقط یک سوال اون رای برای دانشگاه تهران هست یا همه دانشگاهها

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  گلنار

اشتباه نکنید.
این حد نصاب مرحله دوم منظور حد نصابیه که در زمان انتخاب رشته ازطرف دانشگاهها به سنجش اعلام میشه و بر اساس اون سنجش داوطلبین رو به دانشگاهها جهت مصاحبه اعلام میکنه.
این همونیه که در ابتدا دانشگاه تهران اونو بسیار بالا اعلام کرد و بر اساس اون تقریبا کسی به دانشگاه تهران دعوت نشد و بعد با اعتراض عمومی و شکایت داوطلبین ، این دانشگاه اونو کم کرد و تعداد بیشتری دعوت شدن

این با حد نصاب زمان مصاحبه علمی فرق داره

گلنار
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۲ ق٫ظ

شما برو شیوه نامه سال ۹۸ رو مطالعه بفرمایید با صراحط نوشته حق تعیین حد نصاب مرحله دوم ندارنددددددددددد و باید پیگیری بشه من شکایت کرده ام و حتما تا نهایت پیگیری میکنم

شقایق
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  گلنار

مرحله دوم از وقتی شروع میشه که برای مصاحبه به دانشگاه دعوت می شید و از اون موقع به بعد نباید حد نصاب وجود داشته باشه

دانیال
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۰۲ ب٫ظ

به نظر من حتی اکه حد نصاب هم برداشته بشه باز هم راه‌های دور زدن برای دانشگاه‌ها زیاده …. من که میگم باید مصاحبه حذف بشه و مثله بقیه کنکورها، دکتری هم تک مرحله‌ای بشه …. اگه هم حذف نمیشه لااقل به این سبک الان نباشه ، چرا که حد نصاب رو هم بردارن باز هم به یکی نمره خیلی خوب میدن و یکی رو خیلی کم میدن… این قضیه باید خیلی چکش‌کاری بشه.

مهرداد
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۷:۳۱ ب٫ظ

من صد در صد موافق شکایت و پیگیری موضوع تا انتهام. سواد حقوقی ندارم و راهشو به اونهایی که وارد می سپرن. منتها چیزی که فکرمو مشغول کرده اینه که ما همه فقط ایده حذف حد نصابو داریم. اینطوری الزاما عدالت برقرار نمیشه. هنوز دست دانشگاه برای دور زدن قانون بازه و مصاحبه ها عادلانه نمیشه. مساله از اینجا میاد که فرآیند مصاحبه کاملا غیرشفاف و به دور از نظارت و توضیحه. هیچکس نمیدونه چه فرآیندی رخ میده و خروجی نمره مصاحبه بر چه مبنایی محاسبه میشه. بنابراین من فکر میکنم نه تنها باید حد نصاب برداشته بشه بلکه ریزنمره مصاحبه هم باید همراه کارنامه نهایی منتشر بشه. طبیعتا اول از همه باید یک شیوه نامه کلی و یکپارچه تدوین و به همه دانشگاه ها ابلاغ بشه. نه اینکه هر دانشگاهی شیوه خودشو داشته باشه. در این شیوه نامه باید هر قسمت مصاحبه با جزئیات معرفی و گفته بشه چند نمره داره و هیچ جای مبهمی نداشته باشه. من خودم دانشگاه تهران رفتم که مثلا شیوه نامه داره؛ ۲۰ نمره آموزشی و پژوهشی اون کاملا به تفکیک مشخص شده ولی ۳۰ نمره علمی کاملا مبهم داره. دانشکده ای که من رفتم بر خلاف اون چیزی که گفتن امتحان کتبی نگرفت و ما نمی دونستیم چه اتفاقی قراره بیافته. یعنی حتی به شیوه نامه خودشون هم عمل نکردن. برای همین من فکر میکنم کارنامه مصاحبه هم باید مثل کارنامه کتبی با جزئیات نمره منتشر بشه. توی کارنامه اولیه سنجش من می دونم هر درسی چند گرفتم و چقدر غلط و چقدر… ادامه نظر»

دانیال
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۷:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

حرفت درسته … ولی به نظرم بازهم راه در رو زیاده … حتی اگه ریز نمرات هم تو کارنامه بیاد؛ باز هم راه قانونی برای دور زدن وجود داره .. یه نمونش رو میگم بهت: فرض کن از یه نفر خوششون میاد و از با یکی حال نمیکنن … خب از اون نفری که دوست دارن سوالهای اسون میپرسن تا نمرش بره بالا، از اونی که حال نمیکنن سخت ترین سوالا رو میپرسن و نمره کم میدن بهش و جای هیچ حرفی باقی نمیمونه ……….. به این اساتید حتی اگه گفته بشه که یه نمونه سوال یکسان از همه بپرسن، میگن: برای حفظ سلامت مصاحبه و لو نرفتن اینکارو نمیکنیم ……… میبینی؟راه در رو قانونی زیاده.

مهرداد
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  دانیال

می فهمم چی میگی. قطعا این راه قطعی حل مشکل نیست ولی من تصور میکنم میتونه انحراف از استانداردو کمتر کنه. تصور کن الان شما میری دو تا دانشگاه؛ یکی بهت ۴ میده یکی ۴۰٫ چطور ممکنه؟ چطور ممکنه با معدل خوب، از یه دانشگاه خوب، با مدرک زبان ۴ بگیری. نمره این امتیازها رو جمع کنی، بدون غرض حداقل ۱۰ میشی. درسته؟ اگه مجبور بشن ریزنمراتشونو بزنن دیگه نمی تونن انقدر راحت و بی توجه برای رفع تکلیف نمره بدن. با علم به اینکه دانشجو کارنامه مصاحبه بقیه انتخاب هاشو هم می بینه، احتمالا مجبور میشن کمی واقع گرایانه تر و با احتیاط بیشتری نمره بدن. شاید این باعث بشه نمره ها همگراتر بشه. این اختلاف ۳۰، ۴۰ نمره ای فضایی دور از عقل کمی کم بشه.
من تصور میکنم انتشار کارنامه شاید به این مساله کمک کنه. گفتم که در هر بدترین حالت بی قانونی رو سخت تر میکنه.
و اینکه در هر صورت پاسخگویی وظیفه مصاحبه کننده است. باید در قبال تک تک نمره هاش پاسخ گو باشه.
این راه چه جواب بده چه نده، معتقدم حق دانشجوئه که ریزنمراتشو ببینه. مثل سنجش که برگه پاسخنامه رو میذاره. این حق قانونی دانشجوئه که از جزئیات مصاحبه اش اطلاع داشته باشه و اگه اعتراضی داره با استناد به اون اعتراض کنه، نه یه نمره کلی مبهم.

سولماز
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۹:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

کاملا صحیح . باید نمرات هر بخش مصاحبه حضوری مانند آزمون کتبی مرحله اول تعیین شود . مثلا نمره زبان و دروس تخصصی و استعداد مشخص هستند و در مصاحبه حضوری هم نمرات هر بخش مثل کارنامه ارایه شوند . چطور با رتبه ۱۱ و تراز ۴۸۰۰ جامعه شناسی هیچ دانشگاهی نباید قبول بشم ؟!!

سولماز
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۶:۰۲ ب٫ظ

آقا محسن شکایت کنیم فایده ای داره ؟. من فقط به خاطر ۱ نمره حد نصاب دانشگاه بهشتی رو نیاوردم . یک جای دیگه هم به خاطر نیم نمره دانشگاه تهران رو نیاوردم . من بچه اردبیل هستم چه جوری شکایت کنم ؟ به هر حال سنجش باید به طور عمومی رسیدگی کنه با شکایت یک نفر یا گروهی خاصی اعمال می کنه ؟

کوشا جان
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۹:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  سولماز

سلام متاسفانه شما زیر حد نصاب نمره نیاوردی. حد نصاب رو بالای نمره شما تعیین کردن.

شقایق
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  سولماز

برین یکی از دادگاه های شهرتون بپرسید شعبه دیوان عدالت اداری اردبیل کجاست. بقیه مدارک رو تو کامنتهای دیگه دوستان نوشتند. کل پروسه شکایات دیوان سیستمیه. به محض ثبت در شعبه اردبیل یا هر جای دیگه، در کامپیوتر تهران قابل رویته

امید
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۵:۱۵ ب٫ظ

آقامحسن با توجه به اینکه شما حقوق خوندید لطفا بیشتر نظر بدید آیا امیدی هست؟ آیا دیوان این قدرت رو داره که از سنجش بخواد حد نصاب رو برداره؟ خود سنجش با توجه به اون شیوه نامه که منتشر شده چقدر نقش داشته؟ اگه دیوان شکایت کنیم یک سال طول میکشه؟یک نفر وارد میتونه کاری کنه که نتایج دوباره بررسی بشه؟

محسن
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۵:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  امید

دوست عزیز دیوان علاوه بر اینکه میتونه… رای رو هم صادر کرده. دادنامه شماره ۱۸۴۲ که در دسترس عموم قرار داره و حتی در روزنامه رسمی منتشر شده.
در شیوه نامه پذیرش دکتری ماده ده عملا نتیجه رای منعکس شده.
یعنی اینکه دیگه اگه دانشگاهی مخالف رای دیوان حد نصاب مرحله دوم تعیین کنه متخلف هست.
بقیش میمونه اینکه شخص ذیحق باشه… یعنی مطمعن باشه که قبول میشه با جمع امتیاز سنجش و مصاحبه .
امتیاز مصاحبه و سنجش رو جمع کنید اگه قبول میشید مستند به ماده ۵۷۶ مجازات اسلامی بخش تعزیرات میتونید شکواییه مبنی بر تخلف دانشگاه مورد نظر در زمینه پذیرش خودتون دعوا طرح کنید.
فقط مطمعن شید قبولید چون اگه مطمعن نباشید ممکنه دانشگاه علیه شما دعوای اعاده حیثیت و … طرح کنه.
پس حتما مطمعن شید قبولید بعد شکایت رو مطرح کنید .

شقایق
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۶:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

ببخشید الان باید چیکار کنیم؟

محسن
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۵:۱۴ ب٫ظ

من نمیدونم یه سری از افراد چرا کوس نا امیدی رو به صدا در آوردن… من موندم والا… فرض کنید بنده قبول شم یا قبول نشم… اصلا دوست دارم به نحوی دنبال حق خودم برم چون احساس میکنم حقم خورده شده… حالا من پیگیر حق خودم باشم آیا ضرری به حال شخصی داره ؟ اتفاقا اگر اینجا داریم این حرف ها رو میزنیم علتش اینه که استاد و … جایگاه خودش رو بدونه… من بار ها گفتم مشکل من این هست که رشته مورد تقاضای من حقوق هست… اگر مهندسی بود…اگر هنر بود یا… همون روز اول و مصاحبه هم اعلام میکردم پشیزی نمراتم اینور و اونور شه براتون دردسر درست میکنم … من شغلم اینه… وکیل هستم‌ حق خودم رو میتونم بگیرم منتها رشته حقوق اونم دانشگاه مد نظر من جایی نیست که بتونم با کسی در بیفتم چون پروانه وکالتم رو هم ازم میگیرن… به هر حال برای دوستان آرزوی موفقیت دارم و اگه هر کس نمراتش رو حساب میکنه و جمع نمرات سنجش و مصاحبه اش بالاتر از حد پذیرش میشه و پذیرفته نشده مستند به رای ۱۸۴۲ دیوان عدالت و شیوه نامه دکتری ۹۸ که دوستمون جهت دانلود قرار دادن و مستند به ماده ۵۷۶ تعزیرات شکواییه تنظیم کنن و به دفاتر خدمات قضایی تحویل بدن. قبل از شکایت : شیوه نامه +رای دیوان عدالت + نمرات خودتون و اطمینان حاصل کردن از اینکه حقتون خورده شده رو بررسی کنید… اگر محق هستید حتما شکایت کنید. رای ۱۸۴۲ عطف به ما سبق شده یعنی نه امسال… ادامه نظر»

انسانم ارزوست
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

احسنت

قدرت سیستم
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۹:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

الان ما نمره آخرین فرد قبول شده تو اون دانشگاه رو از کجا میتونیم متوجه بشیم ،
اینطور که میفرمایید باید ببینیم که نمره نهایی که بهمون دادن از نمره آخرین فرد قبول شده بالاتر هست یا نه بعد شکایت کنیم ؟؟ یعنی ما نمره ی پایین مصاحبه ای که دادن رو قبول داریم ولی به اعمال حدنصاب فقط شکایت کنیم ، ..
میتونین یه متنی نمونه برای شکایت به دیوان بنویسید که فردا هر کسی تو هر شهری که هست از اون استفاده کنه و شکایتش رو تحویل بده.

A
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۵:۰۴ ب٫ظ

سلام
من اینترنتی در بخش شکایت مردمی دیوان عدالت از این نقص آشکار قانون شکایت کردم …همه دوستان که حقشون خورده شده برن اونجا شکایتشونو ثبت کنن…

امید
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  A

به طور کلی سازمان سنجش باید درسته کنه . فقط یک نفر یا گروه خاصی رو که نمی تونه اعمال کنه ؟

گلنار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۴:۱۳ ب٫ظ

دوستان کسی میدونه جواب اعتراض خا کی میداد
کسی میدونه روند رسیدگی به اعتراض سازمان سنجش چگونه است؟

سولماز
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  گلنار

معلوم نیست . اعتراض زدم .فکر کنم از دانشگاهها استعلام می گیرند . با رتبه۱۱ جامعه شناسی هیچ جایی قبول نشدم . امسال امیدم دانشگاه تهران و شهید بهشتی بود که هیچی فایده ای نداشته

victory
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  سولماز

اعتراضات به سنجش کاملا بی فایده می باشد . بیخودی تلاش نکنید .

گلنار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۷:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  victory

اتفاقا من اعتراض کردم منتظر جواب سنجش هستم و تا رسیدن به هدفم بصورت شرعیو قانونی پیگیری خواهم کرد

انسانم ارزوست
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۵۳ ب٫ظ

دوستان بذارید یه مطلب بگم در جواب اونایی ک میگن دانشگاها واستادا سلایق و نظراتشون فرق میکنه و تمثیل انواع مقاله در کشور های مختلف اوردن. عزیزان؛ من هم باازمون بودم هم بدون ازمون(استعداد) رفتم دانشگاه x مصاحبه از دو طریق. فک میکنید چی شد . بمن گفتن استعداد از بقیه رقبا جلوتری یه مقالع دگه بفرست از استعداد میگیریمت از ازمون فکر میکنید چند دادن بهم؟ اصلا حد نصاب بهم ندادن!مگر نمیگید دانشگاه ب دانشگاه فرقه. توی یه دانشگاه چطوره با ازمون و بدون ازمونش امتیازش متفاوت اعمال شد!یعنی اگر امتیازی ک از طریق استعداد بمن را توی با ازمون میدادن حتما قبول میشدم. حالا چرا ندادن؟چون استعداد نورچشمی و رقیب نداشتم اما ازمون؟…. تمام

نگار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۴۲ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز یه سوال دارم خواهش میکنم کسی اطلاع داره جواب بده ممنون میشم
توی کارنامه من جای رتبه قبولی و آخرین فرد قبولی خط تیره گذاشته و برای من نمره حدنصاب موسسه گذاشته ۲۲٫۵۰از ۲۵و نمره ۵گذاشته سوال منه اینه که چرا رتبه منو نزده که بدونم نفر چندم بودم این دانشگاه سه نفر روزانه میخواست.ولی چیز ی مشخص نکرده
سوال دیگه ام اینه که من برای روزانه رفته بودم ولی شبانه قبول شدم حد نصاب شبانه زده بودم ۲۰که من ۲۲٫۵۰آوردم و قبولم کردند این دانشگاه باتوجه به ظرفیت ها ۲نفر شبانه میخواست ولی برای من رتبه قبولی ۳و آخرین فرد قبولی ۴ این یعنی چه ؟ میشه کسی که اطلاع داره منو راهنمایی کنه ممنون میشم

انسانم ارزوست
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

اولی که ۵ زده اصن حدنصاب بهت ندادن که بتونی وارد رقابت دوره روزانه شید . برا شبانه هم دونفر الویت بالاترو قبول شدن و نوبت به ۳ و ۴ رسیده

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۴۰ ب٫ظ

برخی میگن چرا نمره مصاحبشون یک جا شده ۳۰ و جای دیگری شده ۱۰

سوابق آموزشی و پژوهشی شما تغییری نکرده، بلکه ملاک ارزیابی تفاوت داره.

یک مثال میزنم. شما یک مقاله رو همزمان برای ۵ مجله خارجی بفرست، جواب هایی که برات میاد، هر کدوم یک چیزی برات نوشتن.

یکی نوشته ریجکت
یکی نوشته نیاز به اصلاحات کم
یکی نوشته نیاز به اصلاحات زیاد
یکی دیگه نوشته ریجکت
یکی دیگه هم نوشته نیاز به اصلاحات کم

مقاله که همونه. اما ملاک‌ ارزیابی مجلات فرق داره.

آیا ملاک ارزیابی در دانشگاه شریف باید دقیقا مثل دانشگاه امیر کبیر باشه؟ خیر.

پس طبیعی هست که نمرات تغییر کنه.

محسن
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۵۸ ب٫ظ

شما خودت رو ناراحت نکن راحت ادامه تحصیلت رو بده
به حقیقت از گفته های شما من شک میکنم اصلا لیسانس هم داشته باشید …
بازم نگران نباشید ایشالا نوبت شما هم میرسه آزمون دکتری بدید

نگین
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

محسن واقعا باهات موافقم گل گفتی …

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۴:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

تشریف بیارید علوم و تحقیقات در خدمتتون هستم به صرف یک نوشیدنی. رو به روی ساختمان ابن سینا. بنده چهارشنبه علوم و تحقیقات هستم. سند پذیرش و رتبه یک بنده رو شخصا خودتون ملاحظه بفرمایید.

بنده زندگیم عین کف دست صافه و اکثر کاربران اینجا جزییاتش رو دقیق میدونن، عقده عنوان جعلی دکتری هم ندارم.

علی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۳۰ ب٫ظ

دانشجوهای MIT برای اثبات بی اعتبار بودن مقالات متعدد به منظور ارزیابی ارزش علمی سوابق افراد، یک نرم افزار هوشمند Paper generator طراحی می‌کنند و خروجی نرم افزار را سابمیت میکنند در یک مجله ISI که پذیرفته هم می‌شود و اثبات می‌شود این مقالات معیاری چندان معتبری برای سنجش کار علمی اصیل نیستند، بعد دانشجوی دکتری مملکت ما از یک سیستم سنجش مضحک دفاع می‌کند چون خودش از این سیستم معیوب منتفع شده، دوست عزیز بنده در تهران نمره ۲ از ۵۰، در شریف ۱۵ از ۵۰ کسب کرده‌ام، در ۵ دقیقه مصاحبه‌ی کاملا نمایشی که حتی یک سوال در مورد تز، مقالات و حوزه مطالعاتی‌ام پرسیده نشد، از چی دفاع میکنی برادر من

مردودی که مردود نیست!
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۵۳ ب٫ظ

چطور در آزمون کتبی ملاک ارزیابی ثابته و یک صدم درصد رتبه را خیلی بالا و پایین میبره ولی ملاک ارزیابی مصاحبه کننده اینقدر متغیر باشه!!
اگر اینجوریه!
برخی از این اساتید صلاحیت استادی ندارند!
ملاک ارزیابی: استانداردهای جهانی

آرمان
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۵:۳۳ ب٫ظ

جناب آریان بزرگوار
اتفاقا برخلاف نظر شما، قسمت بررسی رزومه پژوهشی که ۲۰ نمره هست، از طرف سنجش آیین نامه داره و دانشگاه براساس همون آیین نامه نمرات پژوهشی رو تعیین کرده. حدولش داخل نت موجوده
تفاوت تو ۳۰ نمره استاد بوجود میاد که هیچ قاعده قانونی نداره

شهاب
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۶ ب٫ظ

آقا آریان
من نتونستم هیچ کجا مقالات بنیادین شمارو ببینم و کاراتون رو بخونم.
میشه نشونی مقالاتتون رو بدید؟

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۴ ب٫ظ

این چه حرفیه؟
مگه همه چی مقاله است؟
مگه مقالات جدول ارزش بندی ندارن؟
مگه دانشگاه محل تحصیل و معدل و مدرک زبان نمره خاص و مشخص خودشون رو ندارن؟
مگه مصاحبه اسمش مصاحبه تخصصی نیست؟
این چه دفاع بی منطقیه که دارید از این سیستم معیوب و پر از ایراد میکنید؟
واقعا آدم میمونه در تناقضات بسیار در نظرات شما
من رتبه ۴ و پذیرفته دانشگاه شریف هستم.
بقیه اطلاعاتم رو هم خودتون بهتر میدونید و نیاز به تکرار نیست

دانشگاه تهران به من نمره ۴۲ از ۵۰ داد
مدرس ۳۳ از ۵۰
خوارزمی ۳۷٫۵
اصفهان ۳۹
علم و صنعت ۳۷
خواجه نصیر ۳۲

اونوقت دانشگاه امیرکبیر زیر ۱۰
این رو شما چی تفسیر میکنید؟

گرگ بارون دیده
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۵:۱۷ ب٫ظ

البته هیچوقت یک مقاله را همزمان برای چند مجله نفرستید چون تخلف محسوب است.

محسن
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۳۴ ب٫ظ

تشکر از دوست عزیز آقای آرمان.
خب با این حساب کار بسیار راحت هست دوستان.
اگر شخصی احساس میکنه مشکلش فقط حد نصاب دانشگاه بوده و با جمع نمرات سنجش و همون نمره دانشگاه میتونسنه در ردیف قبولی قرار بگیره میتونه شکایت کنه .
محاسبه ۵۰ امتیاز سنجش هم به این صورت هست که :
نفر اول یعنی رتبه ۱میشه ۵۰ …
حالا با هر ترازی…
دقیقا به این صورت :
نفر یک خصوصی ترازش شده ۸۳۱۱ در نتیجه میشه ۵۰
حالا یکی ترازش شده ۷۰۰۰ از ۵۰ سنجش میگیره : ۴۲
به عبارتی تراز خودتون رو ضرب در ۵۰ و تقسیم بر تراز نفر اول رشته خودتون کنید امتیاز سنجش براتون بدست میاد از ۵۰ .
باز هم ممنون از آقای ارمان خوشحالمون کردی.
قابل توجه افرادی که گفتن رای دیوان کشک هست …
در عمل درسته هنوز دارن تراز اعلام میکنن که به دلیل بی اطلاعی هست … در نتیجه اگه دوستان احساس میکنن جمع امتیاز مصاحبه و سنجش براشون بیشتر از اخرین نفر قبولی هست میتونن مستند به ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی مبنی بر عدم پذیرش و تمکین به رای ارای مراجع قضتیی و شبه قضایی شکایت کنن.
در ضمن شکایات کیفری نیز سریع رسیدگی میشه مثل حقوقی نیست.
موفق باشید.

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

روی کاغذ شاید
ولی در عمل خیر

حالا من هستم و شمام هستی
ببینیم قبولی ها لغو‌ پذیرش میشن‌ یا مردودی ها پذیرش میشن

تموم شد رفت

شاید سال بعد حذف بشه ولی امسال دیگه تموم شد

قصد ندارم حس ناامیدی رو القا کنم، ولی …

شقایق
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۴۳ ب٫ظ

دو تا سوال دارم از شما: ۱-شما که دانشجوی دکترا هستید چرا دوباره آزمون دادید و در مصاحبه شرکت کردید؟ ۲- از کامنتهاتون کینه نسبت به رتبه های برتر بخصوص رتبه های ۱ تا ۵ مشخصه، دلیلش چیه؟

محسن
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۴۹ ب٫ظ

گرامی…
بدبختی من اینه که مشکلم با قطب قدرت دانشگاه یعنی دانشکده حقوق هست….
اگر من مکانیک یا برق یا …
اگر این رشته ها بودم کل دانشکده هم چاره نمیکرد…
منتها شما سمت دانشکده حقوق دانشگاه تیپ یک گذر کن… عملا قطب قدرت استان اول اونجا هست بعد مراکز دیگه …
یعنی من واقعا نمیتونم هم از اون مرکز و دانشگاه مورد نطرم شکایت کنم …مشکل من اینه …
و مجبورم از راه دیگه پیگیر حق خوری باشم…
اگر رشته مهندسی یا هنر یا … اگر اینا بودم مشکلی نداشتم هم وکیل بودم و هم با چم و خم قانون آشنا منتها مشکلم اینه که عرض کردم.
دانشکده حقوق مثل دانشکده مهندسی نیست که بشه باهاشون در افتاد و استاد هم بترسه و حقت رو بده…
شما سمت های اجرایی اساتید بخش حقوق دانشگاه های تیپ یک رو ببین ….
اگر نه من کسی بخواد پیگیری کنه برای رشته دیگه شخصا براش پیگیر میشم اگه ببینم قبول بوده و قبولش نکردن و اول مهر هم کیف و کول برمیداره میره سر کلاس…
اما بخش حقوق … اصلا جای درافتادن و شوخی بازی نیست.
موفق باشید

شقایق
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

شما هم پیگیری کنید، منم با چند نفر از رتبه های برتر رشته خودمون که به حقمون نرسیدیم قرار پیگیری کنیم. فقط خواهش می کنیم کسی پشت گوش نندازه مثل قضیه تراز ها که دوستان به نتیجه رسیدند، احتمال به نتیجه رسیدن ما خیلی زیاده

امید
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

سلام شقایق . من پیگیر کارهاتون هستم . حتما از طریق سایت اطلاع زسانی کنید . مرسی

گلنار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۴:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

من اگه ۱.۷ حدنصابم کم نمی دادند احتمال قبولیم زیاد بود چون ترازم نزدیک ۵۰۰۰ هستش

گلنار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

ممنون اقا محسن من حتما دیوان عدالت اداری شکایت خواهم کرد اما فقط من نیستم هستند چند نفر بنده خدا اونا رو ترسوندن ترو خدا باید این حق برای همه صادر بشه من حتما حتما قانونن و شرعا پیگیرم اما میخوام حق به حقدار برسه دوستان من سنجش اعتراض زدم منتظر جوابم حتما دیوان عدالت هم شککایت خواهم کرد و شرعا و قانونا حق من است.

محسن
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۵:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  گلنار

دیوان رای رو صادر کرده.
دادنامه شماره ۱۸۴۲.
رای قطعیه.
آرای قطعی هیئت عنومی دیوان در دسترس عموم قرار داره.
در شیوه نامه پذیرش دکتری هم درج شده که من نمیدونستم و به این خاطر گفتم دیوان شکایت کنیم.
اما الان با خوندن شیوه نامه دیدم در شیوه نامه پذیرش دکتری هم نتیجه رای دیوان یعنی عدم امکان تعیین حد نصاب در مرحله مصاحبه قید شده.
نیاز به شکایت نیست چرا که در شیوه نامه پذیرش هم موضوع مد نظر قرار گرفته.
اگر کسی احساس میکنه حقش خورده شده و مطمعن هست از این مساله…
مستند به : رای دادنامه شماره ۱۸۴۲ دیوان عدالت.
تبصره ماده ۱۰ شیوه نامه پذیرش دکتری ۹۸.
و ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات.
شکواییه تنظیم کنه و نه دادخواست.
موفق باشید.

شیوا
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۷:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

سلام.
یعنی با شکواییه، فارغ از محاسباتی که فرمودید میشه به حقمون برسیم؟

...
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۴:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

به نظر شما وکیل بگیرم بهتر نیست،اگه شکایت کنم به فرض رای بگیرم کلاس تک نفره مگه میشه؟دستور موقت صادر میشه؟شکایت کیفری فرمش فرق داره؟

شقایق
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۶:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ...

از کلاس تک نفره و اینا نترسید این مشکلات هزار راه حل داره. بذارید اول کارمون رو انجام بدیم بعد گروه مربوطه یک فکری برای این کار میکنه

...
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۴:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

دانشگاه من ۴ نفر میخواست ۳تا برداشت من نفر۴ام با حد نصاب حذف شدم آیا شانس دارم شکایت کنم؟ممنون از پاسختون

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ...

احتمال زیاد یک نفر هم سهمیه برداشته که باید به این تعداد اضافه کنید

گلنار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۰۸ ب٫ظ

اصلا ظرفیتا رو بکنید یک نفر به ما مربوط نمیشه
تمام حرف من اجرای عدالته من میگم چرا کسی بارتبه خوب رزومه عالی حذف شده و قانون ۵۰:۵۰ براش در نظر نگرفتید مگه اصل پذیرش تو دفترچه این نبود ای خدا بچه ها ببینید اصل قرار پذیرش در دفترچه زده ۵۰:۵۰باکسب حد نصاب مرحله اول
خدایا پس چرا اعمال نکردن چراااااااااااااااا بچه ها چشماتون باز کنید ما برا دکترا رقابت کردیم این دفترچه مدرک زنده ماست

محسن
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۰۸ ب٫ظ

تا چند سال پیش یه سهمیه داشتیم به نام ایثارگران
الان ماشالا سهمیه بورس شهید احدی و بورس استعداد درخشان و …
از طرفی سهمیه مربی و …
از طرف دیگه ظرفیت های زیر ۵ و ۶ نفر دکتری…
اینا تکلیف ما رو روشن میکنن اصلا ازمون برای چی هست با وجود این سهمیه ها؟؟؟
کاش فقط همون ایثارگران بود والا…

شقایق
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

ببخشید سهمیه بورس شهید احدی چیه؟

محسن
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۳ ب٫ظ

در کل اگه منصفانه و عادلانه به شیوه ۵۰ به ۵۰ عمل شه به نطر من خوبه … اما در حال حاضر صددرصد اختیار رو دادن دانشگاه ها با اعمال سلایق اساتید!!
در کل ممکن هست شخصی رزومه خوبی نداشته باشه و دانشگاه تیپ یک تحصیل نکرده باشه و … اما اگر منصفانه و ۵۰ به ۵۰ عمل شه صعف رزومه از طریق آزمون برطرف میشه و برعکس شاید شخصی رزومه خوبی داشته باشه اما توی ازنون نتونه عملکرد خیلی خوبی داشته باشه که با رزومه و مصاحبه برطرف میشه این ضعف…
در اصل هم هدف از اجرای این شیوه همین بوده…
اما در عمل قضیه کاملا برعکسه‌..
نه به رتبه توجه میشه و نه رزومه…
فقط سلیقه چند تا استاد در عرض ربع ساعت!!
در کل اینبار نیاز به پیگیری جدی و مستمر داره… ۴ تا استاد مگر باید اختیار زندگی و برنامه ریزی ما رو بگیرن دست اخه!

گلنار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

۹۰درصد افراد که رتبه خوبدارند رزومههم خوب دارند ای خدا صدای ما رو بشنو هر کس به اندازه رتبش رزومه داره خدایا بشنو

شقایق
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  گلنار

دقیقا. رزومه جمع کردن چه آسان، رتبه آوردن چه سخته.

شقایق
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

اصلا اساتید با پرسیدن چند تا سوال غیر تخصصی یا حتی تخصصی در ۵ دقیقه چطور ما رو ارزیابی می کنند و ۳۰ نمره رو میدند؟ بعد در صورت اجرای دیوان و قبولی ما در دانشگاه اونها و در صورتی که با اونها تز هم برداریم، مطمئن هستند بعد از کار کردن با ما پشیمون میشند؟

محمد- داوطلب دکتری جامعه شناسی سیاسی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

با سلام اول عذرخواهی اگر مطلب من طولانی خواهد شد ببینید ما در گذار از دورانی هستیم که شاید به چند دلیل همت مسئولین در حال حاضر کاهش پذیرش دانشجوی دکتری هست. اول اینکه عنوان میشه بار علمی کشور هر روز پایین و پایین تر میاد و سطح علمی کشور در وضعیت مطلبوبی قرار ندارد. دوم اینکه برای این خروجی دکتری دانشگاه باید شغل مناسب فراهم شود و وضعیت اشتغال در کشور رو هم که همه میدونن به چه صورتی هست. اما واقعیت امر این هست که هیچ کدام از این عوامل ذره ای به دانشجو و طالبان علم ارتباط پیدا نمی کند. برای جوان یا میانسال یا حتی فرد دارای سن زیاد که شیفته ی علم آموزی هست چرا بخاطر پایین امدن سطح علم که ان هم مربوط به سیستم اموزشی کشور هست یا بخاطر فقر شغل در کشور از نعمت ادامه تحصیل محروم شود؟ اما با همه این مسائل چیزی که کاملا در آینده اتفاق خواهد افتاد(بین پنج تا ده سال آینده) درست برعکس وضع موجود خواهد بود. یعنی پذیرش دکتری یکبار دیگر چند برابر وضع موجود خواهد شد. چرا که جامعه علاقه مند به حضور در دانشگاه هست و این قشر علاقه مند در صورت عدم ورود به دانشگاه سرخورده و افسرده خواهد شد و دیگه هم نمی توانند در برابر اعتراض های دانشجویان مبنی بر علاقه مندی برای حضور در دانشگاه مقاومت کنند. همون طور که در چند سال پیش هم مجوز مقطع دکتری برای خیلی از دانشگاه ها صادر شد باز هم در اینده نزدیک… ادامه نظر»

محسن
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

در عرض ربع ساعت یه جا میدن ۳۵ و یه جا میدن ۷…
نمیدونم در عرض دو رو فاصله مصاحبه اینقدر جذاب و با سواد شدم یا در عرض دو روز بی سواد و غیر جذاب شدم برای دو دانشگاه مختلف!

یک دوست
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۲ ب٫ظ

بچه ها خیلی دلم گرفته دیگه حوصله ی هیچ کسو ندارم.کاملا ناامید شدم.تاکی باید زمانمو صرف چنتا تست مزخرف کنم اونم وقتی اوضاع تحت کنترلم نیست.دوستام مدرکشونو تا الان گرفتن ولی من ۶ ساله دارم ازمون میدم.شما فکر میکنید فقط در مصاحبه هست ک حق ادمو ضایع میکنن ولی خداشاهده اصلا دوست ندارم برم سرکار.متنفرم از محیط کارم.چنتا ادم عقده ای هرجور دلشون میخواد برام تصمیم میگیرن.از وقتی برا لیسانس خوندم تا پایان ارشد روزی نبود ک اذیتم نکنن.جو بیمار در هر محیطی میتونه باشه ولی ارزوم بود ک دکترا قبول شم روزانه یا شبانه فقط برم ازینجا ک دیگه اذیتم نکنن.من امسال خیلی خیلی سختی کشیدم اما اخرش نشد.هیچ تنوعی تو زندگیم نیس و چون کارم دولتیه نمیزارن ب این راحتی خلاص شم.انقدر دوسدارم ی روز بهم بگن دیگه نرو اونجا

Dr hadi
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  یک دوست

دوست عزیز،شرایطی که گفتید برای همه هست،جالبه که بدونید بنده با مدرک دکتری در یه بانک دولتی از سر عقده ای و کوت فکری گزاشتن دارم پشت باجه پول میشمارم!!!!

گرگ بارون دیده
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  Dr hadi

فکر یک کار مستقلی باش و بیا بیرون. اون کار را یکی با دیپلم هم میتونه بکنه. چرا عمرت را تلف میکنی؟ هر تصمیمی ریسک داره و باید ریسکش را پذیرفت.

نوری
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۴ ق٫ظ

جای تاسف داره که ادمین صفحه اقای ارمان پاسخ های بنده رو که در کمال احترام و ادب و در مخلفت با نطرشون بود براحتی حذف کرد. وقتی ادمین این صفحه حرف مخالف رو نمیتونه تحمل کنه از بقیه چه انتطاری داشته باشیم. واقعا متاسفم

مهدی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۴ ق٫ظ

رفقایی که همش میگن نمره حد نصاب دانشگاه باید حذف شه! اینجوری که عملا اون ۵۰ درصد دوم بی اثر میشه! و یه گروه دیگه باز اعتراض میکنن این کار درستی نیست که بخواد حد نصاب دانشگاه حذف شه اینجوری رتبه یک با رزومه صفر هر دانشگاهی دلش بخواد قبوله! کار هم ندارم که در دفترچه چی نوشته شده این کار کاملا اشتباهه و مطمنم گروه بزرگی مخالفش هستن خیلی بیشتر از اینایی که الان اعتراض دارن!
همه دارن کار میکنن در کنکور کارشناسی و ارشد که درصد و اهمییت ازمون کنکور کاهش پیدا کنه بعد اون وقت شما میگین درصد کنکور بیشتر باشه؟
کجای دنیا اینجوریه؟ شما اپلای میخوای کنی ازتون چی میخوان؟

حسین
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

گفتن حدنصاب حذف بشه نه ۵٠ درصد مصاحبه.

مهدی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

وقتی که حد نصاب حذف شه تراز رتبه یک اونقدر بالاس که هیچ تاثیری نداره که رزومه داشته باشه یا نه! در واقع یه کار خیلی بی معنیه مصاحبه برای رتبه های برتر و رتبه های بالا ۲۰ معمولا در اکثر رشته ها هیچ شانسی برای قبولی ندارن! شاید در ظاهر حذف نشه اما در واقع کاملا حذف شدس

شقایق
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۴:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

الان رتبه ۷۰ روزانه دانشگاه تهران مبخونه یکی از رشته های انسانی. چون ارشدش اونجا بوده استادش جذبش کرده. طبق چه عدالتی رتبه ۷۰ باید روزانه دانشگاه تهران باشه؟

مهدی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

طبق عدالت رتبه ۵۰ درصد قضیه هست! نه تمام داستان

محسن
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

بله که باید کاملا صفر بشه .
بله که باید کلا مصاحبه برداشته شه.
کجای دنیا اینجوره یعنی چی…
کجای دنیا به یه رزومه و مصاحبه میدن ۳۵ و یه جای دیگه میدن ۷ ؟
کجای دنیا اینجوره؟
کاملا باید اختیار دانشگاه صفر بشه اینجا.
چیکار به بقیه دنیا داری شما؟؟
شما اصلا مصاحبه رفتی؟
شما میفهمی یه جا بهت بدن ۳۵ از ۵۰ و یه جا بهت بدن ۷ چه حسی بهت دست میده؟؟
مگه در عرض دو روز فاصله مصاحبه دو دانشگاهما شدیم یکی دیگه؟
کاملا باید صفر بشه اختیار دانشگاه کاملا.
ردیف اولی و نور چشمی استاد و … اینا باید برن کار دیگه کنن… نه اینکه به دلیل ردیف اول نشستن دکتری قبول شن و ما با تحصیل در دانشگاه تیپ یک و شعل مرتبط و … مردود شیم.
نهایتا باید تمام مراحل رو ۷ود سنجش انجام بده… یه مرحله تستی بگیره بعدم یه مرحله کتبی بگیره و روزمه هم از طریق سایت سنجش اپلود شه.
یعنی چی حرف شما…

مهدی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

برادر چرا خودتو اذیت میکنی! چه دلیلی داره چون شما از دانشگاه پیام نور ۲۰ گرفتی از دانشگاه صنعتی شریف هم ۲۰ بگیری؟ کی گفته که باید همه نمرات یکسان باشه؟ بر اساس کدوم منطق شما این حرفو میزنی برادر من؟ کمترین حق یه استاد هست ، کسی که میخواد چهار سال باهاش سر کنه رو خودش انتخاب کنه نکه بهش باچهارتا سوال کنکور تحمیل بشه!
من کاری به دنیا ندارم اما کار درست قطعا همینه قطعا!
بله مصاحبه هم رفتم خیلی زیاد هم رفتم!
ما برای انتخاب دانشجو دکتری N تا معیار وجود داره و هیچ سیستمی نمیتونه همه این معیارها رو پوشش بده چه بسا که هیچ جای دنیا نتونسته اینجور سیستمی که مد نظر شما هست رو اجرا کنه!

گلنار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۶:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

این چه حرفی اقا مهدی مگه در مقطع لیسانس و ارشد استاد انتخاب میکنه کی قبول شه دانشگاه بیاد درس بخونه خجالت اوره این نوع تفکر
اصلا علمی نیستی این حرفتون استاد خوب باید مهارت رفتار با همه نوع قشری داشته باشه والا نباید بهش گفت استاد
بله حقه استاده انتخاب کنه اما بر اساس عدالت و شایسته سالاری نه پارتی بازی والا اگه قراربود به زیبایی هم نمره بدن جلو اینه میبینم خیلی زیبا هم هستم اصلا بهم میگن چون زیبایی برت نداشتن برا اینکه هرکس فک میکنه این که با من نمیگیره پس برا دیگرانم نباشه
ببین تمام حرف ما اینه باید عدالت اجرا بشه با توجه به مستندات و رتبه من که تراز نزدیک ۵۰۰۰دارم این حق در خدم میبینم باتوجه به مدارک و رزومم حق من هست که عدالت ۵۰:۵۰با در نظر گرفتن حد نصاب مرحله اول با توجه به دفترچه ثبت نام برام اجرا بشه بعد هر کی قبول شد استادا انتخاب کنند برادر
که نشد۱.۷زیر حد نصاب بهم دادند به کسی با تراز ۵۰۰حد نصاب دادند روزانه قبول شد
من جز بهترینها بودم برادر اما انصاف در حقم ۲سال اجرا نشد ۲سال فرصت استعداد درخشانمم گولم زدن در حقم اجرا نشد یعنی ۴سال از عمرم رفت

مریم
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

من سال قبل کرمان ۶ داده امیرکبیر ۲۰
امسال کرمان ۲۸داد امیرکبیر ۷
اینو من کجای دلم بزارم

...
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

شما متوجه بحث نشده ای، دوست عزیز به زبان خیلی ساده عرض کنم ما نمیگیم سنجش و دانشگاهها چه کار کنند! ما میگیم هر کاری میکنید یکبار اطلاع رسانی کنید و انجامش بدید اگه حد نصاب داریم بگید اگه نداریم بگید نظر دانشگاه صد در صد مهمه بگید پنجاه درصد مهمه بگید.فروردین سنجش میگه حد نصاب نداریم مرداد دانشگاه میگه داریم،قبل از اینکه از دنیای خارج و دانشگاههای معتبر حرف بزنیم اول باید مفهوم قانون رو یاد بگیریم.برای عمر و زحمت دیگران ارزش قائل باشیم.

مهدی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ...

کاملا منطقیه و قبول دارم که حرفتون به حقه

سعید
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

من با تالیف کتاب و مدرک زبان و پاسخ به سوالات مصاحبه بهم ۴رد کردند

سعید
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

به نظرم مصاحبه یا بصورت متمرکز باشد یا فقط ۳۰نمره مصاحبه دست دانشگاه ها باشد و رتبه داوطلب ها به صورت محرمانه باشد ۲۰نمره سوابق اموزشی و پژوهشی توسط سنجش انجام شود.

مهدی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

بله درسته، در این که این روش موجود دارای معایبی هست کاملا درسته و شکی وجود نداره! اما از بین بردن حد نصاب دانشگاه لزوما کار درستی نمیتونه باشه

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

صد در صد کار درستیه

پری
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

قبول ولی ایا در اپلای یه دانشگاه بهت میده ۴ یکی میده ۳۵؟ مشکل ما عدم عدالته . اگه یکسان برخورد میشد بله اصلا کنکور حذف کنن مسئله اینه سلیقه ای اعمال میشه

مهدی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  پری

شما قبول دارین که همچی در این دنیا نسبیه؟ یعنی از نظر من شاید یه خونه ۲۵۰ متری خیلی بزرک باشه اما شما ۲۵۰ متری رو یه دخمه حساب کنید! هر استادی میتونه معیارهای زیادی داشته باشه و با دیگر استادا متفاوت باشه به عنوان مثال یه استاد شاید براش خیلی مهم باشه دانشجو در کارهای تحقیقاتی بسیار قوی باشه ومعدل براش اهمییتی نداشته باشه! شاید یکی براش اهمییت داره موضوعی که دانشجو کار کرده در دوره ارشد هم راستا باشه با موضوعات خودش!
ببینین استاد قرار کسی روکه انتخاب میکنه چهار سال حداقل باید باهاش سر کنه باید معیارهایی که مد نظرش هست رو داشته باشه!
شما خودتو بذار جای استاد قطعا برای دانشچو پی اچ دی یک سری معیارها دارین و وقتی قرار انتخاب کنین بر اساس اون معیارها انتخاب میکنین و ممکنه از نظر عده ای معیارهای شما درست یا غلط باشه.
ولی این کمترین حق شما هست به عنوان استاد که خودتون دانشجوتون رو انتخاب کنین نه اینکه تحمیل کنن بهتون حالا به هر روشی

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

بله باید حذف بشه.مگه در حال حاضر خیلی از دانشگاهها که حد نصاب ندارن چه مشکلی پیش اومده که در بقیه بخواد پیش بیاد؟
حد نصاب یه ابزار برای اعمال قدرت و نفوذ و امیال شخصی اساتید.من خودم رتبه ۴ بودم و خداراشکر شریف قبول شدم.شریف به من نمره مصاحبه عالی رو داده و اونوقت امیرکبیر به من زیر ۱۰ نمره مصاحبه داده.نه دانشچوی شریف بودم در هیچ مقطعی اونجا بودم و نه سفارش شده بودم نه سهمیه داشتم و نه توصیه نامه داشتم و نه کسی رو میشناختم .تازه بهترین دانشگاهها و با بهتری معدلها و مدرک زبان و چند مقاله و پایان نامه عالی بودم.
شما اسم اینو چی میزارید؟
بنظرتون ممکنه اگر عدالتی باشه اینهمه تفاوت در امتیاز در دو جا باشه.؟
اونا حتی یکچهارم امتیاز علمی و پژوهشی رو هم به من ندادن.
شما خودتون یه فرد عادل و استاد داشنگاه فرض کنید.آیا واقعا به این رزومه و رتبه اگر قصد و غرضی نداشته باشید نمره مثلا ۵ میدید؟انصاف معنای بزرگی داره اگر خیلیا بدونن

مهدی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۰۶ ب٫ظ

من هیچ جوره نمیتونم درک کنم! هیچ جوره! کی گفته اگه نظر من به یه دانشجو مساعد بود باید همه اساتید دیگه هم همین نظرو داشته باشن؟ کی گفته اگه من به یه مقاله امتیاز کامل میدم قراره همه اساتید دیگه ایران هم امتیاز کامل رو بده؟ اخه این حرف براساس کدوم منطقه؟ من یه جور میبینم شما یه جور! دقیقا مثه همین موضوع حد نصاب! به نظرم باید اختیاراتی دست دانشگاه و استاد مربوطه باشه اما شما این اعتقاد رو کاملا غلط میدونی! و به نظرم کمترین حقه یه استاد هست که خودش انتخاب کنه قرار چهار سال با چه دانشجویی کار کنه!

شقایق
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

فرض کنید رتبه ۱ کنکور ترازش شده ۸۰۰۰ و نمره مصاحبه۳، رتبه n تراز۳۰۰۰ و نمره مصاحبه ۶۰، اگر حد نصاب حذف شه رتبه ۱میشه ۴۰۰۰، رتبهn میشه ۴۵۰۰ بازم رتبه n قبول میشه. پس ملاحظه کنید باز هم نمره مصاحبه ۵۰ درصد تاثیر داره بر طبق قانون. حرف ما اینه که ما حذف نشیم

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

شما کاملا اشتباه میکنید.
دانشگاه ارث پدر یه استاد نیست که بخواد کسی رو بپذیره یا نپذیره
استاد یه راهنماست و باید با هر دانشجویی بتونه کار بکنه
و از طرفی سهم نظر دادن اساتید علیرغم غیر عادلانه بودن اون طبق قانون مشخصه.
چرا نباید نمره دانشگاه و معدل و مدرک زبان و مقاله رو بده.
مگه دانشجو مقاله رو برای استاد خاصی کار کرده که حالا نظرش با نظر شما نزدیک نباشه.

کاملا در اشتباه هستید

آرمان
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

حد نصاب حذف بشه یعنی همه بر اساس نمره تراز نهایی که حاصل از آزمون و مصاحبه هست بررسی میشن و قبولی به ترتیب نمره اعلام میشه.
اما وقتی حدنصاب هست. نمره های زیر حدنصاب کلا کنار گذاشته میشن. انگار طرف مصاحبه نداده

محسن
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

دوست گرامی آقای ارمان محبت کنید اون آیین نامه رو برای دانلود در اختیار دوستان قرار بدید.
با تشکر.
منطورم ایین نامه پذیرش دکتری هست که داخلش به رای دیوان استناد شده چون من پیداش نکردم.
ممنونم.

آرمان
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

دوستان من ادمین نیستم.
اون روز یکی از بچه ها گفتن داخل سایت دانشگاه اصفهان این آیین نامه رو گذاشتن
منم سرچ کردم و پیداش کردم
داخل سایت نوشته “شیوه نامه اجرایی دکتری ۹۸”

http://academics.ui.ac.ir/Index.aspx?page_=news&lang=1&tempname=academicsmain&sub=16&sampledetails=shownews5responsive&PageID=26701&PageIDF=754&BlockName=tool_news_sample_academicsmain_block3697&isPopUp=false

محسن
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

دوستان بنده داوطلب دکتری حقوق خصوصی هستم. کارشناسی و ارشدم هم تیپ یک بوده. وکیل هم هستم. در زمینه افرادی که حرف هایی غیر منطقی و … میزنن من کاری با اونا ندارم لطفا محبت کنن و برن ادامه تحصیلاتشون برسن حقی که به هر نحو براتون ایجاد شده دست نمیخوره و شما رو از دانشگاه اخراج نمیکنن نترسید. اما ما حسابی و شدید دنبال پیگیری حق خودمون خواهیم بود. در زمینه شکایت هم میشه جهت مخالفت دو قانون یا آیین نامه که یکی از مرجع بالاتر و یکی از مرجع پایین تر صادرشده به دیوان عدالت شکایت کرد. اما برای ادامه پیگیری و اجرای اون رای در مرجع مربوطه باید ذینفع بود (از شرایط شکایت ذینفع بودن هست) یعنی اگر دیوان حکم بده که فلان قانون مخالف قانون مرجع عالی هست اما بنده ذینفع نباشم که نمیتونم برم جهت اجرای رای به مرجع کیفری شکایت کنم… به عنوان مثال جمع امتیاز سنجش و مصاحبه من شده ۶۰ از صد… و اون دانشگاه اخرین پذیرفته شده اش نمره ۷۰ آورده خب طبیعتا من ذینفع نیستم اصلا که بخوام شکایتی کنم…! در حال حاضر ما میتونیم جهت ابطال تعیین حد نصاب در مرحله مصاحبه توسط دانشگاه ها به دیوان دادخواست تقدیم کنیم. و به صورت کلی حکم بگیریم نه صرفا برای یه دانشگاه… اگر چه همون حکم هم قابلیت استنادی داره … به قیاس اولویت وقتی دانشگاه تهران نتونه برای مصاحبه حد نصاب تعیین کنه دانشگاه های دیگه هم نمیتونن… در اصل حکم دیوان هم همین بود که این امر غیر… ادامه نظر»

س.
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

اقای محسن ممنونم طبق اطلاعاتتون اگه میتونید جواب بدین من امسال به جد میخام بخونم ازمون رتبه بیارم واقعنم علاقه ب درس دارم ولی نگران صلاحیت عمومی هستم. عدم تایید صلاحیت بخاطرخبط یکی اعضای خانواده بمن که هیچ سابقه ای ندارم مربوط میشه؟و اگه بخاطر این موضوع رد صلاحیت شم حق اعتراض با وکیل دارم؟

محسن
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  س.

صلاحیت قائم به شخص هست.
نگران نباشید از اون بابت.
فکری کنید به حال ۵۰ امتیاز سلیقه محور دانشگاه ها که با بهترین رتبه نباید جایی که میخوایم قبول شیم

س.
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

تشکر فراوان اقای محسن خوبع که هستید تو سایت .ایشاله از حقتون کوتاه نیاید و بهش برسید

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  س.

سلام.
با اجازه آقا محسن. من هم کمک میکنم به بسط موضوع
عدم صلاحیت عمومی سایر اعضای خانواده هیچ ارتباطی به شما نداره
ضمن اینکه مصادیق عدم صلاحیت عمومی تنها مربوط به معاندین با نظام و وابستگان حومت سابق است و حتی جرایم کیفری رو شامل نمیشه حتی اگر خود شخص مرتکب اون شده باشه

اصلا نگران نباشید

س.
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۳۳ ب٫ظ

ممنونم اقای سعید خیلی خیلی ممنونم واقعا همیشه باشید ماها ب حضورتون احتیاج داریم

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  س.

خواهش میکنم.اگه یتونم کمکی بکنم باعث افتخاره

گلنار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

من قانونی اعتراض کردم به سازمان سنجش منتظر جوابش هستم من ترازم نزدیک ۵۰۰۰ هستش اما ۱.۶ تقریبا بهم حد نصاب کمتر دادند کتاب ترجمه کنفراس طرح و…. داشتم بخدا کسی با رتبه های بالا ۹۰۰ تا روز مصاحبه مقاله هم نداشته الان روزانه یکی از بهترین دانشگاهها قبول شد بخدا به حرف من اکتفا نکنید برید بررسی کنید خودتون اگه دو دو تا چهار تا کنید ترازش ۵۰۰هم نبوده برید بررسی کنید خودتون چرا آخه چرا کسی صدای ما رو نمیشنوه

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  گلنار

بله.متاسفانه از این بی عدالتیها زیاد رخ داده

نازنین
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۹:۳۵ ق٫ظ

سلام دوستان بیاد اعتراض کنیم برای تکمیل ظرفیت چرا باید امیدمون هم ازمون بگیرن چقد تخریب روحیه میکنند تکمیل ظرفیت حق ماست چون دری از امید بود تنها امیدمون گرفتن خیلی ناراحتم

...
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۷:۲۱ ق٫ظ

یک نفر خقوق دان لطفا بگه در دیوان عدالت شانسی برای پیگیری داریم یا نه؟ با توجه به بحث حد نصاب مصاحبه که مارو با رتبه تک رقمی کلا خذف کردند.

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۵۹ ق٫ظ

از گذشته تا به امروز، همه کسانی که در دانشگاه مورد نظرشون پذیرش نمیشدن، چه در مقطع کارشناسی، چه کارشناسی ارشد و چه دکتری، به چند دسته تقسیم میشدن: – کسانی که از تحصیلات ناامید میشدن و میرفتن سراغ یک کار دیگه – کسانی که با انگیزه بیشتر تلاش میکردن برای دوره بعدی که قبول بشن – کسانی که منتظر تکمیل ظرفیت بودن – کسانی که به زمین و زمان اعتراض داشتن جز خودشون و امان از این دسته چهارم این همه داوطلب قبول شدن و دارن ثبت نام میکنن. آیا همه اینها رانتی بودن؟ نمیشه که کل سیستم رانتی باشه. جدول ارزشیابی مصاحبه سه بخش داره: یک‌ بخش آموزشی یک بخش پژوهشی و‌ یک بخش مصاحبه شفاهی و شخصیت داوطلب در کارگاه رازهای موفقیت در مصاحبه دکتری، به همه این موارد اشاره کردیم بخش آموزشی و پژوهشی قابل استناد هست ولی بخش سوم شفاهی هستش و بدون سند و مدرک. به خاطر همین اگر کسی بتونه در بخش سوم اساتید رو متقاعد کنه که من لیاقت دکتری خوندن در دانشگاه شما رو دارم، نمرات بخش سومش بالا میره، در غیر این صورت نمرات بخش سوم رو پایین میدن و بخش آموزشی و‌ پژوهشی نمیتونه کمک زیادی بهش بکنه من امسال در مصاحبه واحد علوم و تحقیقات نمره ۶۸ از ۱۰۰ گرفتم یا به عبارتی ۳۴ از ۵۰ طبق حساب و کتابی که خودم کردم، دیدم از بخش مصاحبه و شخصیت، بهم نمره کامل رو دادن و یا حداقل دو نمره رو ندادن. با همین نمره ۳۴ از ۵۰ هم… ادامه نظر»

A
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۶ ق٫ظ

اگه حق خودت خورده میشد بازم اینجوری حرف میزدی ؟ اگه درگیر بی عدالتی میشدی بازم اینجوری حرف میزدی…
وقتی که قانون سنجش و پذیرش میگه ۵۰ درصد آزمون و ۵۰ درصد مصاحبه چرا نباید اجرا بشه ،سنگ کی رو به سینه میزنی…. که حق بچه هایی که ۶ تا ۷ ماه از بهترین روزهای عمرشون رو گذاشتن درس خوندن ورتبه اوردن و حالا اینجوری حقشون خورده بشه …این کجای عدالته…

تنوری
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

آقای آریان مساله این بود که قبلا شانسی ممکن بود بود بیفتی با مصاحبه گرانی که عدالت رو رعایت نمیکردند. چون معدود بودند. الان باید شانس بیاری در رشته ای در اتاق مصاحبه ای باشه که اون مصاحبه گرها عادل باشند

تنوری
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

جمله آخر که میگید مخ استاد باید زده بشه، مشکل همینه. این جمله شما به این معنی است که فعلا اینجوریه ناچاری اینجوری قبول شی. ما به همینش اعتراض داریم. برای چی با مخ استاد زدن باید دکترا خوند. استاد انسانه و قرار نیست روانشناسیشو بکنیم.

نوری
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

احتراما با نظر شما ۱۰۰ درصد مخالفم ، اصلا منطقی نیست. ظرفیت خیلی کمه مثلا دانشگاهی که ۳ نفر روزانه جا داره. فرض کنید همه داوطلبان میخوان بقول خودتون مخ اساتید رو بزنن که ورشون دارن. بنطرتون تاثیری داره یعنی همه رو ور می دارن. این نهایت بی عدالتیه که اساتید از کسی خوششون نیاد و نمره کم بهش بدن یعنی حتی رزومه آموزشی و پژوهشیش رو در نظر نگیرن و زیر حد نصاب بهش نمره بدن که دیگه رتبش بحساب نیاد.
شما دارید از اقدام خلاف قانون و اخلاق و عدالت دانشگاهها دفاع می کنید و گناه رو گردن داوطلب و دانشجو می ذارید. یعنی میگین دانشجو با رزومه خوب و رتبه خوب اگر قبول نشد تقصیر خودشه چون نتونسته مخ استاد رو بزنه و یکی دیگه مخ استاد رو زده. این واقعا بی معنیه

باران
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

شما که کلا در همه چیز کامل هستید بویژه سخن گفتن
حال نکردن یعنی چی؟
مگه ارث پدری یا مال شخصیه که طرف باهات حال بکن یا نکنه؟
مخ زدن یعنی چی؟عجببببببببب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
واقعا چه دکترهایی در میاد از این طرز فکر!!!!!!!!!!!!!!!!

ارمان
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

اتفاقا نباید مخ استاد زده شه قبول شی نباید دمه استاد دیده شه قبول شی چون مخ استادو کسی که وضعش خوبه با یه جلسه بیرون دانشگاه میزنه. اونیم که با مخ استاد زدن قبول شده دو سال قبلش رد شده و به قول خودش تو این دو سال از نظر علمی فرقی نکرده باید بدونه جایگاهش نیس…. جای مخ زدن دانشگاه نیس. مصاحبه شفاهی مهم هست اما تو همونم باید معیارها علمی باشن و اصن بحث این نیس. بحث غیر قانونی و اخلاقی بودن وجود حد نصابه

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۰۶ ق٫ظ

دچار پارادوکس عجیبی شدن بعضی ها
از یک طرف سنگ یک دانشگاه رو به سینه میزنند، از طرف دیگه به اساتید اون رشته در همون دانشگاه اعتراض دارند.

بالاخره اون دانشگاه و اساتیدش خوبن یا نه؟
اگر خوبن و شما رای اونها رو قبول دارید، خب این جوری رای دادن و شما رو برای اون دوره نخواستن.
اگر هم به نظرتون اساتید بدی هستن و اهل پارتی بازی هستن، چطور میخواید ۵ سال زیر دست همون اساتید کار کنید؟

خب اگر اساتید بدی هستن، پس سنگ اون دانشگاه رو به سینه نزنید. چون دانشگاهی که اساس اون رانت و پارتی بازی باشه، دیگه چه ارزشی داره؟ استادی که اهل رانت و پارتی بازی باشه چه ارزشی داره که بشه استاد راهنماتون؟

اول با خودتون کنار بیاید.
مساله اینجاست که اگر قبول بشید، میگید فلان دانشگاه یکی از دانشگاه های برتر ایرانه. وقتی که قبول نمیشید، میشه یک دانشگاه بد و رانتی، که فقط حق خوری بلده.

پارادوکس عجیبی دارید!

باران
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۸ ق٫ظ

پارادوکس عجیب ، کاتب این گفته هاست.چه اعجوبه هایی وجود داره!!!!!!!!!!!

ارمان
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۰ ق٫ظ

ببین عزیزم اساتید بت نیستن بد هم دارن اشتباه هم دارن وقتی هم قانون نباشه یا اجرا نشه ممکنه خطا کنن بحث علمیشونم از اخلاقیشون جداست. بحث اینه کسی که حقشه باید قبول شه کسی که نمره اش از شما بالاتر شده حقشه قبول شه …. یه دانشگاه برای یه دانشجو مطلوبه نه به خاطر تیم مصاحبه کننده اش . یه دانشگاه مطلوبه برای کسی به خاطره شهرش به خاطر امکانات ازمایشگاهیش به خاطر زمینه علمیش بعد تزتو می تونی با یکی از اون اساتید برداری

نوری
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۴ ق٫ظ

دوست گرامی دانشگاه متعلق به استاد نیست بلکه متعلق به مردمه و متعلق به دانشجو. اینکه کسی از استاد دانشگاه خوشش بیاد یا نه دلیل نمیشه که کلا قید اون دانشگاه رو بزنه. تحصیلات رایگان حق همه مردمه و همه حق دارن برای بدست آوردنش تلاش کنن. دانشگاه دولتیه مثلا، خصوصی که نیست تا اساتیدش بخوان هر کی رو که دلشون نخواد از تحصیلات رایگان محروم کنن. بله نظر اساتید هم باید مهم باشه اما تا همون مقداری که قانون تعیین کرده نه بیشتر از اون. بحث سر اینه که قانون ۵۰-۵۰ رعایت بشه نه اینکه کلا ۱۰۰ درصد قبولی بر اساس نظر استاد با شه و بحث اعمال سلیقه موجب تضییع حقوق و ظلم به داوطلب بشه.

شقایق
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۴:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  نوری

احسنت.

شقایق
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  نوری

احسنت

محمدرضا گردشگر
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۷:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  نوری

دوستان خواهش میکنم یکی جواب منو بده، با این اوصاف من رتبه ۵ دانشگاه شدم و آخرین فرد پذیرفته شده همان دانشگاه ۴ هست تنها یک نفر اختلاف و ضمنا دانشگاه در ابتدا اعلام کرد ۷ نفر میخاد چرا با ۴ نفر تکمیل شد ؟؟! خواهشا پاسخ

شقایق
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۴:۴۷ ب٫ظ

اساتید کارمندان دانشگاه هستند که به دلیل صلاحیت علمی واجد صلاحیت تدریس در اون دانشگاه شدند، اما از خود دانشگاه جدا هستند چون اگر به هر دلیلی صلاحیت غیر علمیشون زیر سوال بره مثل بقیه کارمندان اخراج میشند. من خودم کسی رو میشناسم که از صفر تا صد تحصیلاتش در شریف بوده، رییس دانشکده فنی بوده اما به دلایل اخلاقی از دانشگاه برای همیشه اخراج شد. چنین کسی که زمانی کاندید ریاست کل یکی از دانشگاه های جامع دولتی بوده به دلیل عدم صلاحیت اخلاقی الان باید از افرادی که شاید نصف اون هم صلاحیت علمی، کتاب و مقاله ندارند تمنای ۲ ساعت حق التدریس کنه. پس از دیگران بت نسازیم

گلنار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۳۱ ق٫ظ

من اصلا نمیتونم بخوابم تو این یک هفته اصلا شبا نتونستم بخوابم بخاطر اینکه بار دومه ردم کردند
فقط یه دانشگاه میتونم انتخاب داشته باشم فقط شهر خودمون اجازه رفتن شهر دیگه ندارم امسال کل دانشگاهها حتی مدرس قبول شدم مصاحبه اما فقط شهر خودم تونستم برم اونها هم هر سال ردم میکنن
بهم حد نصاب ندادند اگه میدادند من به احتمال زیاد قبول بودم رتبم خوب بود رزومم عالی

آرمان
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  گلنار

شما باید بری با اساتید گروهتون حرف بزنی ببینی دلیلشون چیه
شما پافشاری میکنی رو کنکور و خیال میکنی مشکل رتبه کنکورته
درحالیکه احتمالا دلیلشون چیز دیگست
ممکنه مقاله باشه یا مدرک‌زبان
یا اصلا اون استاد دختر‌نمیگیره
این چیزاییه که به ذهنم میرسه
سعی کن اون مشکل حل کنی

بارانا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۳۸ ق٫ظ

حالا که با بی عدالتی تمام بچهایی که زحمت کشیدن رتبه اوردن حذف میکنن. خوب کلا کنکور بردارن که ادم تکلیفش مشخص شه. حداقل غصه زحمات برباد رفتش نمیخوره. من بدبخت ۵ ماه زحمت کشیدم واسه کنکورش درس خوندم تا رتبه تک بیارم حالا هم اوردم بعدش با حدنصاب قشنگ از دور رقابت حذف شدم. به همین راحتی. اون ۵ ماه میتونستم کلی مقاله بنویسم براشون
اینایی هم که میگن بدون پارتی قبول شدیم شک نکنید شانس داشتین همه رقیباتو پارتی بودن تو اون رشته..

بارانا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  بارانا

بی پارتی *

scale
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  بارانا

شما اگر دفترچه رو مطالعه کرده باشید عنوان شده که ۵۰ درصد نمره ی ورود به دوره ی دکتری ( کنکور ) و ۵۰ درصد مابقی ( مصاحبه و رزومه ی علمی – پژوهشی ) شما هست . بنابراین صرف داشتن یک رتبه نمیشه در دوره دکتری پذیرفته شد .یعنی رزومه اتون هم باید به اندازه ی رتبه اتون خوب باشه تا بتونید وارد دوره ی دکتری بشید .

A
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۹:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  scale

بلعکس با داشتن یک رزومه خوب حتی رتبه ازمونتم ۱۰۰۰ باشه بازم قبولت میکنن…و این بی عدالتی محضه….یکی رزومه خوبی داره یکی آزمون ورودی رو خوب میده …اینا باید دقیقا با هم جمع شن و نتیجه نهایی اعلام بشه…تازه اکثر اونایی که مقاله دارن ممکنه پول بدن براشون مقاله بنویسن… تعداد کسایی که خودشون مقاله مینویسن انگشت شماره….چطور استاتید به مقاله های که معلوم نیست کی اونارو نوشته نمره میدن ولی آزمون متعبر سازمان سنجش رو نادیده میگیرن

scale
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  A

دوست عزیز بنده راجع به وقایع حقیقی صحبت میکنم نه توهمات افرادی که اینجا کامنت میذارند ! شما برای ورود به هر کد رشته محل هم باید از نمره ی آزمون رتبه ی لازم رو کسب کنید و هم از بخش رزومه وگرنه امکان ورود به دوره وجود نخواهد داشت . در مورد مقاله هم با پرسش سوالات علمی که از شما اساتید در جلسه مصاحبه میپرسند مشخص میشه که خودتون نوشتید یا خیر ( اون اساتیدی که در جلسه ی مصاحبه هستند کارشون رو به خوبی بلدند و متوجه میشند که چه کسی صلاحیت علمی و پژوهشی داره و چه کسی نداره ) . ضمنا به شایعاتی که در این سایت توسط بعضی از افراد میشه توجهی نکنید . این افراد مشخصا چیزی از دوره ی دکتری نمیدونند و هدفشون صرفا وقت گذرونی در این سایت هست . از غلط های املایی و نا اگاهی این افراد میشه متوجه شد که حتی هنوز دوره ی دبیرستان هم تمام نکردند چه برسه به تحصیلات تکمیلی و دکتری .

موفق باشید

و خدایی که همین نزدیکی است
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  scale

خوب حالا کسایی که با رزومه فرضی سی و پنج رفتن یک دانشگاه و ورودی دانشگاه هزار و هشتصد یا کمتربوده اینجا قانون پنجاه پنجاه رعایت شده؟؟می دونی اسکیل جان ! هزار و هشتصد از ده هزار یعنی چی یعنی نه از پنجاه در رشته ما تراز هفت هزار بعید می دونم پنجاه درصد زده باشه تخصصی رو حالا ببین کسی که ترازش زیر دو هزاره وضعیتش چجوره!توی دفترچه بنویسندکتبی ورودی تلقی میشه و رزومه زیر مثلا بیست و پنج از دور رقابت حذف میشه!یا میشنیم روزمه مون رو تقویت می کنیم یا میایم رد میشیم یا میریم دنبال کارمون.مسئله اینه که معلوم نیست قانون گذار کیه قانون چیه کی به کیه چی به چیه!!

دکتری معارف
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۱۷ ق٫ظ

با سلام خدمت دوستان فرهیخته
اینکه در کارنامه آخرین نفر قبولی رو ۷ زده به منزله این است که در آن کد رشته ۷ نفر پذیرش شده است؟
البته در دفترچه سنجش روزانه و شبانه جمعا ۴ نفر اعلام شده بود

scale
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری معارف

اون ۷ نمره و رتبه ی آخرین نفری هست که در اون کد رشته محل پذیرفته شده . ارتباطی به ظرفیت و تعداد نفرات و … نداره .

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری معارف

سلام
خیر.منظور اینه که هفتمین نفر قبول شده و البته تعدادی از اونها در الویتهای بالاترشون قبول شدن

scale
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۴:۱۸ ب٫ظ

دوست عزیز وقتی اطلاعات لازم و کافی ندارید لطفا گمراه نکنید داوطلب ها رو .
رتبه هیچ ارتباطی به تعداد نفرات و ظرفیت نداره .

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  scale

عزیزم ،این رتبه ای که ایشون فرمودن منظورشون رتبه بدست اومده در آزمون سنجش نیست بلکه رتبه بدست اومده بین مصاحبه شده های اون کد خاصه.
این با اون فرق میکنه گرامی.

scale
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۷ ب٫ظ

اصلا تفاوتی نمیکنه رتبه ی کنکور باشه یا رتبه ی مصاحبه . در حالت کلی رتبه هیچ ارتباطی به ظرفیت و تعداد نفرات نداره . ممکنه یک کد رشته محل رتبه ی آخرین نفرش ۱۰ ، اما ظرفیتش ۲ باشه و کلا ۲۰ نفر دعوت به مصاحبه شده باشند . رتبه صرفا یک نمره هست که تعیین میکنه چه کسی میتونه پذیرفته بشه و چه کسی نمیتونه و هیچ رابطه ی مستقیمی با ظرفیت و تعداد نفرات نداره . مثل سیستم نمره دهی برای دکتری که تعریف شده معدل ۱۶ و بالای ۱۶ قبول و زیر ۱۶ مشروط هست . پس همونطور که عرض کردم بهتره تا در مسائلی که ازش اطلاعات کافی و جامع ندارید اظهار نظر نفرمایید ، چون باعث گمراهی بقیه میشید .

موفق باشید

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  scale

اولا لحنتو اصلاح کنید جون اصلا اخلاقی و مودب نیست.این شما هستید که دارید افراد رو گمراه میکنید.
چه کسی گفته که رتبه ملاک سنجش افراد است؟
چطور رتبه آزمون با رتبه مصاحبه تفاوتی نداره؟
رتبه آزمون تنها بر اساس تراز آزمون کتبی سنجش است ولی رتبه مصاحبه بر اساس تراز کل حاصل از آزمون سنجش و مصاحبه است و اینها با هم کاملا متفاوت است و جایگاه افراد در هر یک از اینها با هم فرق داره.
هدف همه ما کمک به حل یه مشکل است نه گمراه کردن کسی.
شما هم ضمن رعایت ادب و احترام ، نظرتون رو بگید و البته درست

موفقتر باشید

بارانا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۱۷ ق٫ظ

از ما که گذشت ولی کاش اساس این بی عدالتیا برچیده بشه. من خودم هم به سازمان سنجش و هم دیوان عدالت اداری شکایت کردم. اما بعید میدونم تاثیریم داشته باشه. کاش میشد حقمون بگیریم. فقط کاش…. چقد حسرت میخورم که براحتی همه تلاشام نقش بر آب شد.

محسن
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۸ ب٫ظ

رای دیوان عدالت ضمانت اجراش ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات هست یعنی : انفصال از خدمات دولتی از یک تا سه سال.
رای باید اجرا شه و بحث زور برسی و نرسی نیست.
اون رای موتور سواری بانوان رای قطعی نبود و قابلیت تجدید نظر داشت.
رای در زمینه ابطال مصوبه دانشگاه تهران قطعی هست.
در دفترچه انتخاب رشته سال ۹۸ اون بند حد نصاب دانشگاه حذف شده اما بازم برخی دانشگاه ها حد نصاب دادن. (علتش هم اینه رای به تازگی صادر شده و هنوز دانشگاه ها با خبر نیستن)
با قیاس اولویت میشه نتیجه گرفت : اعلام حد نصاب در مرحله مصاحبه غیر قانونیه در تمامی دانشگاه ها.
دوستانی که تهران هستن محبت کنن و رای رو به سازمان سنجش ببرن به صورت حضوری .
بحث رای ابطال تعیین حد نصاب و مغایرتش با قانون سنجش و پذیرش دانشجو هست. دانشگاه تهران یه مثال هست …
لطفا عزیزانی که اطلاعات حقوقی ندارن دم از چرت بودن ارای دیوان عدالت نزنن .
رای دیوان اگر قطعی بشه کاملا هم اجرا میشه.

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

در خصوص دفترچه دکتری ۹۶ دانشگاه آزاد اسلامی رای دیوان عدالت اداری قطعی بود ولی عملی نشد.

با فرض قبولی این ادعا، چرا قبل از این ماجرا به فکر شکایت نبودید؟ مگر اطلاع نداشتید که دانشگاه ها حد نصاب مصاحبه دارند؟ چرا وقتی که قبول نمیشید، تازه به فکر شکایت می افتید؟ چون هر کسی به فکر خودشه. اون کسی که روزانه در جای مطلوب پذیرفته شده، عمرا اعتراضی نداره. شما هم اگر روزانه در دانشگاه مورد نظرتون پذیرفته شده بودید، هرگز پیگیر این ماجرا ننی شدید. شاید حتی اون موقع وجود حد نصاب مصاحبه رو لازم و ضروری هم می دونستید.

A
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۹:۵۶ ق٫ظ

اگه خودت بودی و حقت خورده میشد باز اینجوری حرف میزدی…

آرمان
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

فقط بحث رای دیوان نیست.
طبق شیوه نامه پذیرش دکتری تخصصی سال ۹۸
صفحه ۵ ذیل بند ۱۰ نوشته شده:
توجه مهم- براساس رای دیوان عدالت اداری حد نصاب نمره مرحله دوم (مرحله مصاحبه) در آزمون مذکور حذف شده است و موسسات مجاز به تعیین حدنصاب مرحله دوم برای آزمون نیستند.

دوستانی که اعتقاد دارند رای دیوان مختص دانشگاه تهران بوده یا قابل پیگیری نیست.
طبق بندی که اشاره کردم. حدنصاب در آزمون امسال ممنوع بوده. جالب اینجاست بالای صفحه اول این شیوه نامه آرم وزارت علوم و خود سازمان سنجش خورده
اما سنجش این بخش شیوه نامه رو اجرا نکرده

دوستانی که قصد شکایت دارند. به این موضوع هم دقت کنند و در متن شکایت حتما بیارند.

پ ن: برای پیدا کردن این شیوه نامه سرچ کنید:
دانشگاه اصفهان+دکتری۹۸+شیوه نامه اجرایی

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۰ ب٫ظ

در مساله شکایت پارسال آقای رضاپور آکردی از دانشگاه تهران، ایشان خودش با همین سیستم‌ پذیرش هم اکنون دانشجوی پردیس فارابی دانشگاه تهران هست.

دانشگاه تهران گفته ما این حد نصاب ها رو قبلا هم به طور شفاف اعلام کرده بودیم، چرا این آقا همون زمانی که این بخشنامه رو دید اعتراض و شکایت نکرد؟

واقعیت این هست که اگر شما در دوره روزانه دانشگاه مورد نظرتون قبول شده بودید، هیچ کدوم نسبت به حد نصاب مصاحبه شکایتی نداشتید. وقتی که قبول نشدید، شاکی شدید.

اگر شما نسبت به این شیوه پذیرش معترض هستید، باید از همون ابتدا شکایت می کردید. قبل از مصاحبه دادن.

مثل این هست که در یک بازی فوتبال، داور به جای سوت پایان بازی در دقیقه ۹۲ به اشتباه در دقیقه ۹۳ سوت بزنه. اگر تیمی در این یک دقیقه گلی بخوره، به اون یک دقیقه اضافه معترض میشه ولی اگر گلی بزنه، اتفاقا خوشحال هم هست و از داور تشکر میکنه.

محسن
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

دوست عزیز لطفا… لطفا… محبت کنید چون سواد حقوقی ندارید اظهار نظر حقوقی هم نکنید. (خواهش میکنم)
آقای اکردی به دلیل شخصی نرفتن تهران. میتونید ازشون بپرسید.
لطفا اطلاع رسانی نکنید در زمینه ای که هیچ علمی ندارید.
موفق باشید.

ارمان
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۴ ب٫ظ

من قبول شدم مشکل حد نصاب هم نداشتم و ندارم بسترش فراهم شه مدارکشم میفرستم برات . ولی به این قانون شدیدا اعتراض دارم چون به نفع من نیس ادمای بی سواد و با رابطه بیان بالا ادمی که نمره اش بهتر از این بوده حذف شه چون بی سوادی که مدرکش با من برابر شه ارزش مدرک من میاد پایین . جدای از این مطلقا عدالت نیس و ساکت نمیشینم . ادما باید شعورشون برسه فقط برا منفعتشون اعتراض نکنن. پس اگه برای کسی مهم نیس به نظرم اول باید به مدرک خودش شک کرد دوم به عدالت و انصافش. در اون مورد هم که اولا رای دیوان به ضرر دانشگاه تهران بوده دوما خلاف ماده ای که کنکور ۵۰ درصد در قبولی نقش داره. اصن به فرض قانونی هم بود باز هم وقتی بی عدالتی باید علیه اش اقدام کرد. مگه برده داری قانونی نبوده؟ مگه فک کردی قانونای یه فوتبال چجوری به وجود امدن هر سال نواقصشون رفع میشه همین امسال قوانین داوری فوتبال تغییر مرده . ذهنتونو از این حالت جبر گرا و منفعت طلبانه خارج کنید

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  ارمان

بله.بنده هم کاملا با شما موافقم و اتفاقا شرایط شما رو هم دارم و شریف قبول شدم اما امیرکبیر به بنده کمترین نمره مصاحبه رو داد و عملا یعنی من اصلا وجود خارجی ندارم،فارغ التحصیل دانشگاه تهران در دو دوره نبودم.معدل عالی و پایان نامه عالی و مدرک زبان و چند مقاله نداشتم :)))))))))))))))))
اصولا الان شک کردم که آیا اصلا در مصاحبه امیرکبیر بودم یا نه :)))))))))))))))))))
خداروشکر که بهترین دانشگاه صنعتی ایران قبول شدم ولی این دلیل نمیشه که در مقابل ظلم سکوت کرد.
اگر اصلا قبول نمیشدم تکلیف چی بود؟
حد نصاب و اعمال نفوذ ناعادلانه اساتید کاملا غیر قانونیه

تنوری
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۳۷ ق٫ظ

منکه یادمه همه تا شنیدن قراره حد نصاب بذاره صدای اعتراض همه بلند شد . اما مطمئن نبودن و وایسادن ببینن چه میشه. یادم نیست کسی اونموقع موافق بوده باشه شما کل قانون بیخود رو ول کردی چسبیدی به اینکه بعد اومدن نتایج کی خوشحاله کی ناراحت. معلومه اونیم که با پارتی بازی رفته دانشگاه الان کلی خوشحاله و تازه میاد اینجا چرت هم مینویسه

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۲۹ ق٫ظ

مطمئن هستید که ایشون پذیرش شدن؟منبعتون چیه؟
طبق آخرین صحبتی که اردیبهشت امسال من با ایشون داشتم ، ایشون هنوز پذیرش نشدن و دانشگاه تهران هنوز رای رو قبول نکرده و ایشون هنوز دانشجوی دکترا نشدن

منصور دکترای سازه شریف
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۴۳ ق٫ظ

این هم از اون حرفاست.اخه وقتی جرمی هنوز رخ نداده ، چجوری ازش شکایت باید کرد؟یه کم مطالعه حقوقی بکنید .

گلنار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۹:۱۴ ق٫ظ

ما اصلا نمی دونستیم حد نصاب دارند چون در دفترچه همچین چیزی اعلام نشده جناب اریان
اعتراض ما اینه چطور با رتبه بالا ۹۰۰ بدون مقاله طرف پذیذش شده خانم هم بوده بعد ما با رتبه خیلی بهتر از ایشون و رزمه چندین ساله کتاب و …… و تسلط کامل حد نصابم ۱.۵کتر دادند اگه در حد نصاب بودم رزومه من هیچ هم میدادند باتوجه به تراژم من قطعا پذیرفته بودمتراز من بود مثلا ۵۰۰۰برای ایشون ۵۰۰ خوب این مسئله باعث ناراحتی و نارضایتی ما هست ما داریم تحصیلات سطح بالا صحبت میکنیم و قطعا افراد شرکت کننده با رتبه خوب و عالی جز نخبگان هستند
شما مطمئن باش کسی که رتبه خوب داره رزومه خوبم داره بله تمام فریادهای ما همینه

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۱ ب٫ظ

جسارتا به نظر بنده دیوان عدالت اداری یک نهادی هست که خیلی به حکم های اون توجه نمیشه.

یادمه سال ۹۶ دانشگاه آزاد میخواست خودش دفترچه دکتری جداگانه بده و به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و رای مثبت هم گرفت. ولی سازمان سنجش قبول نکرد و به استناد کمیسیون آموزش مجلس، رای دیوان عدالت اداری رو قبول نکرد.

میخوام بگم مجموعه دانشگاه آزاد به این عظمت، با حکم دیوان عدالت اداری هم زورش به سازمان سنجش نرسید.

نمونه همین مورد رو پارسال هم داشتیم. دیوان عدالت اداری، دانشگاه تهران رو محکوم کرد ولی هیچ اتفاقی نیوفتاد. همون سیستم پارسال رو امسال هم اجرا کردن.

نمونه دیگر حکم دیوان‌ عدالت اداری همین چند وقت پیش بود که گفت موتورسواری بانوان مجاز هست ولی راهنمایی رانندگی اهمیت نداد.

خیلی روی حکم دیوان عدالت اداری حساب نکنید، فقط مجلس شورای اسلامی میتونه وزارت علوم رو بر اساس قانون مجبور کنه که به دانشگاه ها اعلام کنه که حد نصاب مصاحبه رو بردارند.

حقوقدان حقوق جزا و جرم شناسی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۶ ب٫ظ

شما کی وقت میکنید به رزومه پربار و استعدادهای درخشانتون برسید بزرگوار؟ نصف وقتی که اینجا صرف میکنید رو برای درس خوندن میگذاشتید روزانه قبول بودید…

مقاومت مصالح
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۴۶ ق٫ظ

هههههههه عالی بود

گلنار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۲۶ ق٫ظ

شما ها که درس حقوقی خوندید خواهش میکنم شما ها هم اقدام کنید تا ما به حقمون برسیم
من سازمان سنجش اعتراض نوشتم
لینکهای که دوستان اینجا گذاشته بودند هم اعتراض انجام دادم خواهش یکی که علم این کارو داره مثل شماها اقدام کنه

امید
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۶ ب٫ظ

فقط قوه قضائیه یا دادگاه عمومی یا دادگاه کارمندان دولت می تونه جلوی تخلفات اداری رو بگیره .

محسن
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۵ ب٫ظ

دوست گرامی شما خبر ندارید .
اتفاقا بسیار دقیق و مو به مو هم اجرا میشه.
منتها رای باید قطعی شه!! شما تفاوت رای بدوی و قطعی و نهایی رو میدونید؟
خب بحث اینه شما اگر حقوق خونده بودید یا داوطلب رشته حقوق بودید میدونستید آرای دیوان عدالت بسیار دقیق اجرا میشن. از جمله همون رای دانشگاه تهران که خود آقای رضایی که رای رو گرفتن بنا به دلیل شخصی خودشون دیگه نرفتن تهران! اگر نه رای عطف به ما سبق هم شده بود.( انتهای رای رو بخونید)
آرای قطعی دیوان عدالت در این بخش از سایت دیوان عدالت منتشر میشن :https://divan-edalat.ir/aho
در ضمن قابل توجه محضر مبارک شما :
در دفترچه انتخاب رشته سال ۹۸ این شرط یعنی تعیین حد نصاب از سمت دانشگاه برای مرحله دوم حذف شده بود! (پس سازمان سنجش هم تن داده)
اما سال های ۹۶ و ۹۶ و.. عملا اعلام میکرد دانشگاه میتونه حد نصاب اعلام کنه.( دفترچه ها رو بخونید)
هر شخصی هم احساس میکنه با احتساب نمره سازمان سنجش + نمره مصاحبه اش میتونسته قبول شه … علی الخصوص در دانشگاه تهران…
خیلی راحت بره و با استناد به این رای شکایت کیفری مستند به ماده ۵۷۶ تعزیرات مطرح کنه. و از مهر امسال دانشجو دکتری بشه.
مگر نهاد قضایی شوخی داره با افراد یا … که حکم قطعی رو اجرا نکنن بعدم دو نفر بی اطلاع بیان بگن حکم کشک بوده!!

امید
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

توضیح جامع و خوبی بود . مرسی محسن جان .

منصور دکترای سازه شریف
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۳۷ ق٫ظ

ای چه حرفیه میزنید؟
حداقل کمی مطالعه حقوقی بکنید.
رای دیوان عدالت اداری بالاترین مرجع اداری است که هیج کس نمیتونه از اون سرپیچی کنه منتها باید رای قطعی بشه.
ممکنه شاکی اطلاعات غلط داده باشه و متهم دلایل جدید و مکفی ارائه بده.
اگرسنجش تونسته این کار رو بکنه حتما دلیل کافی و محکمه پسندی داشته.
مطمئن باشید اگر غیر از این بود دانشگاه آزاد هرگز قبول نمیکرد این موضوع رو.
ضمنا ادغام دو آزمون حکم مجلس بود و دانشگاه نمیتونست اونو اجرا نکنه

آرمان
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۵ ب٫ظ

دوستان به یک نکته هم اشاره کنم
شاید الان که تو ذهنتون همه کاسه کوزه هارو سر اساتید مصاحبه کننده میشکنید حرفهام منطقی به نظر نرسه ولی قطعا برای کنکور سال آیندتون به دردتون میخوره:
۱- از الان دانشگاهی که میخاید برید انتخاب کنید.
۲- سعی کنید اساتید اونجا که برای سال بعد ظرفیت خالی دارند رو بشناسید.
چون در جلسه مصاحبه هر استاد باتوجه به ظرفیت خالیش و زمینه کاریش دنبال انتخاب داوطلب هستش. مشخصه وقتی شما رتبه خوبی هم داری ولی زمینه کاریت با اون استاد همخونی نداره اون استاد تمایلی به جذبت نداره.
۳- اگر استادی که زمینه کاریش به شما نزدیکه رفیت خالی داشت سعی کنید از طریق ایمیل یا حضوری باهاش صحبت کنید و مشورت بگیرید و حتی اگر میتونید باهاش مقاله بدید و خودتونو بهش بشناسونید.
۴- اگر موارد بالارو دارید و انتخاب نشدید سعی کنید با استاد یا اساتید دیگه گروه صحبت کنید و متوجه بشید علت نمره ندادنش بهتون چیه؟ چون استاد وقتی باوجود رزومه خوب بهت نمره نمیده حتما تو ذهنش یک دلیل برای این کارش داره و سعی کنید اونو بفهمید و اگر ممکنه حلش کنید یا بیخیال اون استاد بشید.
مثلا ممکنه یه استاد این فکر رو داره که دانشجوی متاهل خانم نگیره. یا مثلا دانشجوی بالای ۴۰ سال نگیره.
نمیگم منطقیه ولی خوب اصولشه
و با این قوانین نمیتونی باهاش بجنگی و مجبوری کنار بیای و لااقل تکلیفت مشخص میشه

علی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۹:۴۷ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان عزیز
آقا من رزومه خیلی خوبی داشتم(در این حد که با تز کارشناسیم ISI دادم) و استعداد درخشان بودم و میبایست قبول میشدم با توجه به رزومه بقیه دوستان که اومده بودند، ولی قبول نشدم
رفتم پی سربازی نخبگان و بعدشم انشاالله اپلای
شاید قسمت اینه
الخیر فی ما وقع

صادق
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۹:۱۶ ب٫ظ

من با رتبه ۱۶قصد داشتم شبانه تهران بخونم.ده نفر اومده بودیم مصاحبه و تنها من خواستم برم شبانه بقیه به قصد روزانه اومدن.خیالم از قبولی دیگه راحت بود چون رقیبی نداشتم،رتبه خیلی خوب بود،مقاله و پایان نامه هم داشتم.اما متاسفانه قبول نشدم.چون زیر حد نصاب دانشگاه بهم نمره دادن و همه چی کشک شد.اما اگر حد نصاب نداشتن به من صفر هم که میدادن قبول میشدم چون رقیبی نداشتم…..

حسن
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

دقیقا همین اتفاق هم برای من تو رشته مون و دانشگاه تهران افتاد.منم برای شبانه اومده بودم و بی رقیب هم بودم اما لب مرزی بهم نمره دادن و قبول نشدم!

alibaba
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۹:۰۸ ب٫ظ

عدم نظارت کافی و سلیقه ای شدن مصاحبه در آزمون دکتری
https://my.farsnews.com/c/11228

از این لینک حمایت کنید تا خبرگزلری فارس پیگیری کنه

در راه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۳۰ ب٫ظ

دوستانی که به دنبال اقدام از طریق دیوان عدالت اداری هستند، دقت داشته باشند که به صورت کلی مستند سازمان سنجش برای در نظر گرفتن ستون حد نصاب موسسه برای نمره مصاحبه در کارنامه داوطلبان آزمون دکتری را تقاضا کنند و چون این چنین فرایندی مغایر قانون هست و این مغایرت قبلا از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری در ابطال دستورالعمل دانشگاه تهران اعلام شده، تقاضای ابطال فرایند سنجش و پذیرش سازمان سنجش مبتنی بر لحاظ حد نصاب در مصاحبه را مطرح کنند تا اساسا سازمان سنجش چیزی به نام حد نصاب از دانشگاه ها نخواد و اجازه در نظر گرفتن و درج چنین چیزی در کارنامه نداشته باشد و نتایج یک بار دیگر بدون لحاظ این حد نصاب ها اعلام شود.

آرمان
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۷:۴۹ ب٫ظ

اول اینکه حدنصاب یه ظلم بزرگه. نمونش خود من.
وقتی بهم زیر حدنصاب نمره دادن از دور رقابت کنتر رفتم. درصو‌‌‌‌رتیکه ممکنه اونایی که استاد صددرصد خواسته و بهش نمره داده تو اولویتای بالاترش قبول بشه و عملا به صندلی خالی بمونه

از مورد اول مهم تر اینه که مگه استاد ماهی چندین میلیون حقوق نمیگیره برای کار؟
آیا خالی موندن ظرفیت به معنی کار کمتر استاد نیست؟؟؟؟؟
من اگر استاد باشم و اختیار بهم بدن نمره هارو زیر حدنصاب میزنم و کسی قبول نمیشه و خودمم کارم راحت تر میشه.

نیما
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۹:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان

یکی از استاتیدم به من گفت مگر ما چقدر حقوق می گیریم که اینهمه وقتمونو بزاریم برای یک دانشجو دکتری تا بشه گفت نمی گیریم

در راه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۷:۴۶ ب٫ظ

متاسفانه رای دیوان عدالت اداری ناظر به یک دستورالعمل دانشگاه تهران صادر شده و ناظر به روش اعلام پذیرفته شدگان در سازمان سنجش صادر نشده که این روش پذیرش به طور کلی حذف بشه و باید برای ابطال روش سنجش در سازمان سنجش اقدام کرد.

شقایق
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  در راه

در شیوه نامه کنکور ۹۸ صراحتا نوشته حد نصاب مرحله مصاحبه حذف شده و منظورش تمامی دانشگاه هاست نه فقط یک دانشگاه خاص

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۳:۰۴ ب٫ظ

مسئله اصلا حد نصاب نیست.مسئله دخالت و اختیار زیاد اساتید در دادن یا ندادن نمره به مصاحبه داوطلبین است. مطمئن باشید حد نصاب هم نباشه ، باز هم اساتید و دانشگاه یه جوری به افراد نمره میدن که حد بدون حد نصاب هم کسایی که میخوان نتونن وارد کورس رقابت بشن. اصولا باید بنظر من اساتید و حتی دانشجویان هم از تراز خودشون مطلع نباشن تا اساتید نتونن با دونستن اون یا پرسیدن از داوطلبین مورد نظرشون،نمرات مصاحبه رو به میل خودشون تنظیم کنن. بنظرم تراز باید جزو موارد امنیتی باشه. ضمنا بنظرم باید نمرات و امتیازات مقالات و نمره زبان و معدل و دانشگاه و موارد مشخص ، توسط خود سنجش اعمال بشه و اساتید حقی در اون نداشته باشن. کار خاصی هم نیست.نمرات معدل و دانشگاه و زبان هر فرد که معلومه.میمونه مقالات که تقریبا اکثرا ندارن و برای اون تعدادی که دارن مثلا ۴۰ درصد از افراد،میشه یه تیم تنظیم کرد و ظرف مثلا ۲ تا ۳ ماه از آزمون تا انتهای مصاحبه ها نمره اونها رو هم استخراج و در پرونده شخص وارد و در نتایج نهایی منظور کرد. اصلا اینکارها کاری نداره اگر همتش باشه. اصلا چرا اساتید باید دانشگاه رو ارث پدرشون بدونن و هر کاری دلشون بخواد بکنن و با سرنوشت و روح و روان دانشجویان بازی کنن؟ مگه اساتید خودشون اکثر قریب به اتفاق چه گلی به سر این مملکت زدن و چه کار شاقی رو در دست اجرا دارن که همش میگن میخوان دانشجویانی در راستای اهدافشون داشته باشن؟ اساتید چه… ادامه نظر»

محسن
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۳:۴۱ ب٫ظ

چرا دوست عزیز …
مساله دقیقا حد نصاب هست… بعد از حد نصاب میرسیم به اختیار اساتید…
وقتی دارن حد نصاب تعیین میکنن و رتبه یک ازمون مرحله اول عملا از دور خارج میشه…
یعنی در مرحله اول مشکل حد نصاب مرحله مصاحبه هست که تعیین میکنن… بعدش میرسیم به اختیار اساتید!
و در این زمینه یعنی تعیین حد نصاب دیوان عدالت صذاحتا رای بر غیر مجاز بودن این موضوع داده!
https://divan-edalat.ir/aho-detail/11717
ما در مرحله اول باید بیایم و حد نصاب مرحله مصاحبه رو برداریم… بعدش برسیم به اینکه یه داشنگاه نمره مصاحبه داده ۳۵ و یکی دیگه داده ۷ …
معلوم نیست در عرض دو روز فاصله مصاحبه دو تا دانشگاه ما چطور ۲۸ امتیاز اختلاف داشتیم!!!!
اگر حد نصاب مذخرف دوره مصاحبه نبود با جمع امتیازات سنجش و مصاحبه باز هم قبول بودیم!!!
اما با این حد نصاب هاشون … رسما زدن حق ما رو نابود کردن…

امیر علی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

دمت گرم داداش سعید (منصور دکترا شریف) حرف دلمونو زدی .

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  امیر علی

ممنون امیر علی جان.داداش لطف داری

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

آقا محسن ممنون
اما فکر کنم منظورم رو نتونستم خوب بهتون برسونم.
منظور من تایید حد نصاب نبود.
منظورم این بود که حتی با برداشتن حد نصاب ، اساتید بیرحم و ظالم کار خودشون رو میکنن و پا روی حق میزارن
منظور من این بود که باید قدرت و امکان اعمال نفوذ اساتید رو به حداقل و در حد ۲۰تا ۳۰ درصد برسونن نه ۱۰۰ درصد
چرا منی که با رتبه ۴ در شریف قبول شدم ، باید در مثلا امیر کبیر مثلا تنها ۵ امتیاز از ۵۰ امتیاز مصاحبه رو بگیرم و حتی امتیاز معدل و دانشگاههای محل تحصیل که بهترینها در ایران و تهران بودن و مقالات و مدرک زبانم رو هم نگیرم؟
چرا یه استاد باید بتونه حتی این حق مسلم منو زیر پا بزاره.
خداروشکر که من بهترین جا و در اولین الویتم قبول شدم ولی فقط فکر کنید که اینطور نمیشد و من مجبور میشدم مثلا برم زاهدان و دور از خانواده و با مخارج بالا درس بخونم.
فکر کنید که شاید اصلا قبول نمیشدم؟
اونجوری آیا کل سرنوشتم عوض نمیشد؟
یعنی یه استاد بی انصاف بسادگی میتونه زندگی داوطلب رو تغییر جهت بده.
پس باید در ابتدا اختیار این اساتید رو کم کرد وگرنه هر راهی بزارن این اساتید ضد اون یه برنامه میزارن

تنوری
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۴:۱۷ ب٫ظ

خیلی خوب گفتید. اما چرا حد نصاب دادن؟ چون این مصاحبه گرها سالهای پیش در چند مورد دیدن انقدر طرف رتبش خوبه که صفر هم میدن مصاحبه باز نفر آخر ممکنه پذیرفته شه . بخاطر همین کاری میکنن که به هرصورت نتونه قبول شه

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  تنوری

بله.دقیقا.و به همین علت هم باید اختیار اونا کم بشه

مردودی که مردود نیست!
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۵:۵۷ ب٫ظ

احسنت. منم میگم طوری قانون محکم بگذارن که سلیقه ای نشه! و با سرنوشت، ماها که نمی تونیم پاچه خواری استاد کنیم، بازی نشه!

گلنار
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۶:۱۵ ب٫ظ

من اعتراض کردم باید بررسی دقیق صورت بگیره چگونه شخصی با رتبه ۹۰۰ روزانه پذیرفته می شود بدون مقاله و ما حتی نمره حدنصاب برایمان صادر نمیشود با اینهمه رزومه و رتبه خوب
باید باید رسیدگی شود

عادل
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۷:۱۴ ب٫ظ

با سلام، من در قسمت شکایت مردمی اعتراض کردم ولی اصلا شکایت ارسال نمیشه، لطفا اگر کسی میدونه راهنمایی کنه

آرمان
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  عادل

شکایات مردمی رو نمیدونم
اما دیوان عدالت اداری تو دادگستری های مراکز استانها نمایندگی داره
شما اگر بخای یک مصوبه ای ابطال بشه و تاثیرش برای همه باشه مثل کاری که اون دانشجوی حقوق دانشگاه تهران کرد و حدنصاب ابطال شد، در هیات عمومی دیوان شکایت میکنی و تقاضای ابطال اون قانون رو میدی
تو متنش باید یه توضیحی بدی و دلایل خلاف قانون بودنتو بنویسی
شکایت در هیات عمومی دیوان عدالن رایگانه

میتونی تو شعب دیوان عدالت شکایت کنی و تقاضای شخصی خودتو بیاری و مثلا اثبات کنی که در حق شخص شما خلاف قانون عمل شده. اینطور رایی که میاد شخصی برای شما و موردیه و هزینه ناچیزی هم داره در حد ۴۰-۵۰ تومن

بارانا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۲۱ ق٫ظ

کاملا موافقم ..

........
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۳۸ ب٫ظ

سلام
دیگه کم کم باید بریم سراغ درس کتابا،چون تکمیل ظرفیت هم نیست ،دوستان دعا کنیم برای همدیگه ،این که گذشت انشاءالله سال دیگه دوستان که جا ماندن به حقشون برسن پس تلاش میکنیم چون هدفمون مشخص هست پس با آرزو موفقیت و سربلندی برای تک تک عزیزان که قبول شدن و اونایی که قبول نشدن

امیدوار
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ........

درس خوندن منافاتی با پیگیری موضوع نداره!

نیما
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۹:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

اتفاقا پیگیری موضوع انگیزه درس خوندنه چون هرچقدر بخونی حتی رتبه یکم بشی با این حد نصابی که گذاشتن عملا تمام زحماتت به راحتی می تونه به باد بره باید تکلیف این دکمه صفر و یک مشخص بشه

گلنار
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ........

من اعتراض کردم باید بررسی دقیق صورت بگیره چگونه شخصی با رتبه ۹۰۰ روزانه پذیرفته می شود بدون مقاله و ما حتی نمره حدنصاب برایمان صادر نمیشود با اینهمه رزومه و رتبه خوب
باید باید رسیدگی شود

حسن
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  گلنار

مگه داریم؟؟مگه می شه؟؟رتبه ۹۰۰ پیام نور هم دعوت به مصاحبه نمیشه چه برسه به شبانه و روزانه؟؟؟؟

حد نصاب بهم ندادند گلنار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

باور کنید عین واقعیت هستش همین موضوع باعث شد من اعتراض کردم سازمان سنجش هنوز جواب اعتراضم نداده بخدا واقعیت داره یکی از دانشگاههای بسیارخوب هم هست

حد نصاب بهم ندادند گلنار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

باید ببینید ای خدا من دارم دیونه میشم

گلنار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۹:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

عین واقعیت هست ایشون روزانه یکی از بهترین دانشگاهها پذیرفته شدن یکی از بهترین رشته ها تا روز مصاحبه هم هیچ گونه مقاله ای نداشتند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

آریانا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۲۴ ب٫ظ

سلام دوستان. چقدر اعتراض میکنین؟ مطمئن باشید اگر رتبه و رزومه تون خوب باشه و جلسه مصاحبه هم لیاقت خودتونو نشون بدین چرا که پذیرش نکنن؟؟؟؟؟ من چندتا دانشگاه رفتم مصاحبه. پارتی هم نداشتم فقط خدا رو داشتم و دارم، توی مصاحبه همه جا نفر اول شدم.

.
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  آریانا

لابد بعد از خواب‌بیدار شدید !!…

آریانا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  .

لطفا همه چیز را به سخره نگیرین

امیدوار
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  آریانا

نگران نباش اعتراض بچه ها برای شما مشکلی پیش نمیاره.

آریانا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

نه عزیزم. مگه من حسود یا بخیلم
من دارم یکم امید میدم به دوستان. شاید بعضی ها بخوان تازه کنکور بدهند خواستم بگم توکل کنن بر خدا و پشتکار داشته باشن، هیچ چیزی غیر ممکن نیست.

گلنار
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۶:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  آریانا

من اعتراض کردم باید بررسی دقیق صورت بگیره چگونه شخصی با رتبه ۹۰۰ روزانه پذیرفته می شود بدون مقاله و ما حتی نمره حدنصاب برایمان صادر نمیشود با اینهمه رزومه و رتبه خوب
باید باید رسیدگی شود

Jafari
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۴:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

احسنت خوب گفتی

گلنار
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  آریانا

من اعتراض کردم باید بررسی دقیق صورت بگیره چگونه شخصی با رتبه ۹۰۰ روزانه پذیرفته می شود بدون مقاله و ما حتی نمره حدنصاب برایمان صادر نمیشود با اینهمه رزومه و رتبه خوب
باید باید رسیدگی شود

شقایق
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  آریانا

ببخشید تو مصاحبه اصلا سوال تخصصی نپرسیدند از من نمیدونم چطور باید خودمو نشون میدادم؟ جالبه مدرک زبان و مقالات هم که براش اینقدر زحمت پرسیدم اصلا به چشمشون نیومد

جمشید
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  آریانا

راست میگی کارنامه قبولی تو بذار ببینیم

میم.ب
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۴۰ ق٫ظ

سلام دوستان
بعضی دانشگاها ینی در واقع بعضی گروهاشون خیلی تابلو بی انصافی کردن و با حد نصاب ندادن عملا خیلی از بچه های شایسته رو از رقابت خارج کردن. ب نظرم اگه شکایت کنید و اگه شکایت از طرف عده بیشتری باشه حتما پیگیری میشه..چطور میشه من دوتا دانشگاه نفر اول باشم و یه دانشگاه نفر چهارم( آخرین قبولیش نفر دهم لیست بود) ولی دوتا دانشگاه اصلا حد نصاب نیاورده باشم؟ عملا دانشگاه بچه هایی رو که فکر میکرد تو رقابت سنجش برنده باشن رو کنار گذاشت تا افراد مورد نظر خودشون پذیرفته بشن.. این عین بی عدالتیه

moon
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  میم.ب

دقیقا. با دادن نمره زیر حد نصاب از گردونه خارج می کنند

atefe
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۱۷ ق٫ظ

سلام دوستان.میشه لطفا بهم کمک کنین؟
حدنصاب دانشگاه رو زده ۱/۰۰
حدنصاب منم زده ۲۶/۳۰
بعد من رتبم شده ۲
آخرین نفر قبولی ۱
یعنی چی؟حدنصاب دانشگاه چرا مث اون یکی ها نیست؟بگین اگه میدونین بهم لطفا.ببینم منم راه اعتراض کردن دارم

سودا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  atefe

سلام. خب نمره ی حد نصاب که خودتون دیدین چی بوده حالا می مونه ادامه ی سوالتون که مربوط به نمره ی خودتونه. نمره ی شما از حدنصاب دانشگاه خیلی بالاترم هست ولی از اونجایی که خودتون گفتین آخرین رتبه ی قبولی رو زده ۱ یعنی اینکه فقط ۱ نفر پذیرش داشتن و کسی که قبول شده نمره ی بالاتری نسبت به شما داشته. اگه کسی نمره ی بالاتر نمی آورد حتما شما تنها شخصی بودین که قبول میشد

....
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  atefe

وقتی حدنصاب ۱ میزنه یعنی دانشگا حدنصاب تعیین نکرده خوشبختانه.پذیرش رشته تون چند نفر بوده؟

Atefe
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  ....

۳نفر.و این برام عجیبه

مجتبی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  Atefe

سهمیه شاید جذب کردن بنظرم جویاشید علت رو نه اعتراض تا به این موارد ک کمم نیستن شک و شبه پایان داده بشه

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  atefe

سلام.این یعنی اونجا حد نصاب نداره و نمره مصاحبه همه مراجعین رو اعلام کردن به سنجش.درست و عادلانه اش هم همینه.
اون دانشگاه مورد نظر شما هم یک نفر بیشتر بر نداشته و شما نفر دوم بودید

s
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۰۶ ق٫ظ

دوستان سلام.
یه سوالی مدتهاست ذهنمو مشغول کرده.
چطور هست کسایی که مدعی ن آخر رزومه ان و حتی بعضیاشون رزمشون رو از استاد مصاحبه کننده بالاتر و بهتر می بینن این افراد نمی تونن چند تا تست بیشتر جواب بدون و رتبه زیر ۲۰ بیارن؟؟؟؟؟ چطور ممکنه؟؟؟؟؟ جالبه بعضی از این افراد مدعی زبان رو هم سفید می زارن.!!!! در اکثر گرایشهای علوم تربیتی که رتبه زیر ۲۰ ولو با نداشتن اندک رزومه ای قبول میشن حتی دانشگاه های شهر تهران.

Atefe
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  s

دوست عزیز درسته که رتبه بهتر قطعا شانسم میبره بالاتر.اما الان مساله صرف قبول نشدن نیس.مشکل بی عدالتیه.شما ببین واقعا همه پذیرفته شده ها رتبه زیر ۲۰ هستن یا با رزومه قوی؟!نه خیلی هارتبه های بالاتر و به صرف وجود آشنایی یا هرچیز دیگه راحت میان دانشگاه.سال گذشته برای مصاحبه فردوسی مشهد رفتم.همراه همکلاسیم
ایشون به خاطر سهمیه اونجا مجاز شده بود.رتبه ۲۴۵٫رتبه های زیر ۳۰-۴۰هم بودن.و جالب اینه این آقا بدون داشتن رزومه خاص و حتی رتبه به درد بخور اونجا روزانه پذیرفته شد.چون آشنا داشت.پس نه رتبه میخواست نه رزومه نه سواد!دوستان ازینا ناراضین.وگرنه کسی که تلاشی نکرده اعتراضی نداره که

رضا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  s

سوال های زیادی ممکنه مغز شما رو مشغول کنه ولی دوست عزیر بحث خارج کردن افراد از گردونه رقابته.بحث اینه استادی که دلش نخواد میتونه رتبه یک رو هم کنار بزاره.همه چی ممکنه.

گلنار
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  s

من رو از رقابت به راحتب خارج کردند با ندادن ۱٫۸۰ نمره اونم بخاطر اینکه رزومم بسیار عالی بود می دونستتند با توجه به رتبم بطور حتم قبول میشم
من هم سازمان سنجش اعتراض زدم
هم چند جای دیگه
منتظر جواب سازمان سنجش هستم هر روز چک میکنم هنوز جواب نزده
مطمین باشید تمام مراحل قانونی و شرعی برای رسیدن به حق خودم رو دنبال خواهم کرد
حتی اگر کسی زبان رو سفید بزاره یا هر چیز دیگه فردی که رتبه آورده و رزومه خوب داره باید در رقابت حضور داشته باشه
یعنی شما میگید کسیی که رتبه تک رقمی داره حق شرکت نداره ؟!!!!!!!!!!!!!!!
کاری به رتبه اصلا ندارم حالا هر چی
تمام حرف ما این هست برا ی چه باید یه عده ای حذف بشوند از رقابت بی دلیل و از همه بدتر ۹۰ درصد افرادی که حذف شده اند رتبه های بسیار خوب بوده اند

حسین
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  s

اگه قبول شدید تبریک میگم و بهتون پیشنهاد میکنم به اموری که بهتون مربوط نیست ذهنتونو درگیر نکنید.

سوزان
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۰:۵۷ ق٫ظ

کاش کنکور دکتری هم مث سراسری و ارشد بود.‌اینجور پذیرش بی عدالتیه…

سحر
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۲ ب٫ظ

تنها راه حذف مصاحبه و صرفا تاثیر رزومه مانند مقالات سابقه تدریس و مدرک زبان است. و تاثیر نمرات پژوهشی هم باید در سازمان سنجش و با کمک جمعی از استاد اغلب دانشگاه های مطرح باشد.
من در انتخاب اول قبول شدم ولی رتبه ۳ کتبی شدم و رتبه ۹ نهایی با اینکه گفتند به من بالاترین نمره مصاحبه را دادند. پس شکی نیست که ….
وقتی چشمم به جمال قبولی ها افتاد همه چیز برام روشن شد. واقعا خیلی بهترها پذیرفته نشده بودند.
امیدوارم نظر من منتشر شود. چون قبول پارتی بازی برای بعضی قابل باور نیست. اما باید بیاید و قبول شده ها رو ببینید.

eng
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۳:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

سابقه تدریس چه ربطی به دکترا دارد؟؟؟

آبی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۳ ب٫ظ

مسئولین محترم سایت و دوستان لطفا کمک کنید و پاسخ سوال بنده را بدهید چون می خواهم در صورت ناعدالتی به دیوان عدالت اداری شکایت کنم و تا اخر هم پای این ناعدالتی بایستم . در دانشگاه ما فردی بدون استفاده از سهمیه استعداد درخشان و با رتبه ۷۰ و بدون مصاحبه پذیرش شد حالا از چه طریقی بنده نمیدونم و فقط اطلاع دارم که بهش زنگ زدن و گفتن تایید شدی بیا ثبت نام در حالی که اسم ایشون نه در مصاحبه کنندگان از طرف دانشگاه اعلام شد و نه در لیست افراد بدون آزمون یا استعداد درخشان که پیش از اعلام نتایج اعلام گردید اعلام شد . و در ضمن رتبه ۷۰ در گرایش ما کلا مجاز به مصاحبه حداقل در هیچ دانشگاهی از دانشگاه های تهران نمیشد . حال به نظر شما از چه طریق قانونی فردی می تونه بدون اینکه از طریق سازمان سنجش مورد بررسی قرار بگیره و با این شرایط پذیرش بشه ؟ اگر راه قانونی وجود داره و بنده مطلع نیستم به قانون تمکین می کنم در غیر این صورت سکوت نخواهم کرد . متشکر میشم جواب بنده را دوستان مطلع بدهند .

سحر
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  آبی

امکان داره از سهمیه مربیان استفاده کرده. و سهمیه های نظامی هم هست. زیاد سخت نگیرید. تا بوده همین بوده

آبی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

متشکرم فکر نمی کردم با این سهمیه ها یه فرد انقدر راحت وارد دوره دکتری بشه

eng
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

تا جایکه میدانم ااین سهمیه ها معمولا با ازمون است بدون ازمون وجود ندارد…

حلما
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  آبی

اگه توی دوره ارشد ممتاز بوده ممکنه بودس شهید احدی گرفته
دانشگاه ما ۳ نفر رو با بورس شهید احدی گرفت و ۱ نفر با استعداد درخشان

حمید
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۷:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  حلما

واقعا دردناکه به علت قوانین دانشگاه های بزرگ و عدم تمکینشون بچه های با استعداد نمیتونند از تسهیلات شهید احدی استفاده کنند

آبی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

فعلا که گویا دارن بهترین استفاده ها رو می کنن

آبی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  حلما

میشه یکم در رابطه با این بورس توضیح بدین لطفا ؟ یا اینکه اگر سایتی داره بفرمایید که ما هم با این بورس آشنا بشیم و سال بعد بدون مصاحبه و رتبه بالا بریم قبول بشیم

...
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  آبی

امکان نداره با این شررایط با پارتی اومده باشه حتما راهی بوده بدون مجاز شدن هرگز پذیرفته نمیشه اصن سنجش اجازه نمیده .بالاخره باید مجاز شدن اوکی باشه که سنجش بتونه اعلام کنه .مسیری دگ اومده وارد شده

آبی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  ...

خب من هم نمی دونم از چه طریقی مجاز میشن این جور افراد . اگر مسیر های دیگه هم هست ما هم بریم امتحان کنیم شاید با رزومه ضعیف و رتبه بالا بتونیم قبول شیم به سادگی دیگه اینجوری نه دغدغه مصاحبه خواهیم داشت نه رتبه

eng
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۳:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  آبی

یک موضوعی هست البته بنده از ان اطلاعی چندانی ندارم صحت ان را بررسی کنید…کسانیکه در صد دانشگاه اول دنیا پذیرش شوند میتوانند به دانشگاههای سطح یک داخل منتقل شوند…

گلنار
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۵ ب٫ظ

خدایا حق من خورده شده یکی باید به ما کمک کنه
ای خدا من سنجش اعتراض نوشتم منتظر جوابم خدایا تو که اون بالا ناظری داری میبینی من اینهمه زحمت کشیدم خدا خودت دیدی چقدر تلاش کردم برای رزومم برای رتبم برای همه چی چرا باید حق من خورده بشه کسی نیست به داد ما برسه یعنی اینهمه افراد دارن اعتراض میکنن با رتبه های خوب چطور ممکنه کسی با رتبه بالای ۶۰۰ بالای ۹۰۰روزانه پذیرفته بشه بدون مقاله و کسی با رتبه خوب ۴تا کتاب و ترجمه طرح پژوهشی و کلی کنفرانس بین المللی پذیرفته نشه من نمیتونم اینجا درک کنم من نمیتونم چند سال تحمل کنیم پارسال همین کا رو کردن گفتیم دوباره تلاش کنیم تمام عمرمون گذاشتیم میدونید برا رزومه چقدر وقت گذاشتم چقدر تلاش کردم خدا تو گفتی از تو حرکت از من برکت پس چی شد چرا هیچکی براش مهم نیست روزی ده ها بار میرم سایت سنجش جواب اعتراضم چک میکنم اما هیچ جوابی نیومده

nori
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۹:۲۶ ب٫ظ

دوستان عزیز حد نصابم بردارن بازم دانشگاه ها خیلی راحت نفرات رو جوری نمره میدن که حذف شن، به عنوان مثال خودم رتبه تک رقمی داشتم دانشگاه قبلی خودم پارسال نمره مصاحبه ۳۳ دادن امسال همون اساتید با اینکه هیچ سوالی به بهانه اینکه دانشجوی خودشان بوده ام نپرسیده اند و نمره کل مصاحبه شده ۱۱ . با اینکه اولویت دومم قبول شده ام ولی واقعا رو اعصابم داغونه، چون باید انتقالی بگیرم برم شهر دیگه یا رفت و آمد که در هر صورت شرایط خیلی سخت میشه

امیدوار
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  nori

بازم بهتر از این است که کلا حذفت کنند.

نیما
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  امیدوار

من ترجیح می دم کل امتیاز مصاحبه رو صفر بدن ولی وارد رقابت بشم وقتی حد نصابو کم می دن عملا از گردونه رقابت خارجی و رتبه هم برات نمی اد این ظلمه

حمید
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۹:۲۵ ب٫ظ

مسوولین محترم سایت پی اچ دی
ضمن تشکر ازاطلاع رسانی به موقع شما در همه مراحل

در خصوص موضوع مورد بحث با توجه به مستندات گزارش خود شما و همچنین نظرات دوستان داوطلب بنده که قانع شدم در حق ما ظلم شده لذا از شما خواهشمندیم با توجه به اینکه داوطلبان اکثرا شهرستان هستند راههای ارتباط با وزارت علوم و سنجش را شما قطعا بهتر میدانید لطف کنید و با اتکا به مستندات و نظرات دوستان به وکالت از طرف همه ما و به عنوان رسالت خبرنگاری پیگیر مساله تا رسیدن به جواب نهایی باشید. هر شکلی از حمایت هم که مد نظرتان باشد ما انجام میدهیم.

با تشکر از شما…..داوطلبین معترض به اعمال حد نصاب از طرف دانشگاهها در جهت حذف ناعادلانه

محسن
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۸:۳۷ ب٫ظ

دوستان متن رای دیوان عدالت صراحتا میگه در مرحله سنجش عمومی تعیین تراز موجه هست اما در مرحله مصاحبه خیر…
فقط باید دید کجا باید این رای رو اجرا کرد …اگر نه رای صادر شده
اینم هم متن رای :

رأی هیأت عمومی

با عنایت به اینکه مطابق حکم ماده ۵ قانون سنجش پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب سال ۱۳۹۴ پذیرش نهایی دانشجو در مقطع دوره های دکتری تخصصی به شیوه آموزش و پژوهش بر اساس تاثیر ۵۰ درصدی آزمون سازمان سنجش و تاثیر ۵۰ درصدی نمره مصاحبه در دانشگاهها صورت می گیرد و اختیار مقرر برای شورای مربوط به شرح بند ت ماده ۳ قانون صدرالذکر، صرفاً ناظر به تعیین نصاب قبولی در مرحله سنجش عمومی است ولی دانشگاه تهران برای قبولی در مرحله دوم نصاب تعیین کرده است به طوری که داوطلب در صورت عدم کسب نصاب مذکور حتی در صورت کسب نمره بالای کتبی از طی مراحل پذیرش محروم می شود، مقرره دانشگاه تهران موجب محدودیت حکم فوق الذکر قانونگذار شده و مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و مواد ۸۸ و ۱۳ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ از تاریخ تصویب ابطال می شود./

در راه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۷:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

متاسفانه رای دیوان عدالت اداری ناظر به یک دستورالعمل دانشگاه تهران صادر شده و ناظر به روش اعلام پذیرفته شدگان در سازمان سنجش صادر نشده که این روش پذیرش به طور کلی حذف بشه و باید برای ابطال روش سنجش در سازمان سنجش اقدام کرد.

سعید
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۸:۳۴ ب٫ظ

دوستان وارد سایت دیوان عدالت اداری شوید و شکایت خود را مطرح کنید.

محسن
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۹:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

دوست عزیز اون شکایات مردمی هست!!! نه شکایت از مصویه و ایین نامه…
دقت کنید لطفا

محسن
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۸:۳۲ ب٫ظ

سلام.
دوستان پس این رای دیوان چی هست ؟
http://www.rrk.ir/Laws/ShowLaw.aspx?Code=17720

رای که صادر شده …
از کجا باید جهت اجراش پیگیری کرد؟؟

آرمان
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۷:۱۵ ب٫ظ

دوستانی که میخان دیوان شکایت کنن
دیوان عدالت اداری در دادگستری مراکز استان ها نمایندگی داره.
لازم نیسن برید تهران

شقایق
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان

دوست عزیز رای دیوان صادر شده و در شیوه نامه سال ۹۸ وزارت علوم صریحا ذکر شده که حد نصاب برداشته شده. الان باید لایحه نوشت به اجرای احکام قوه قضاییه

Nima
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۶:۰۲ ب٫ظ

سلام دوستان تو کار نامه سنجش مگه رتبه زده ؟ چرا برا من رتبه نزده

...
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۶:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  Nima

چون حد نصاب نیاوردی جلو کادر عدد ۵ نزده برات ؟

حنا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  Nima

خب همین خبر و صفحه برای همین هست دیگه حد نصاب رو نیاوردید

حسین
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۵:۱۹ ب٫ظ

سلام
لطفا کسایی که به حدنصاب مصاحبه اعتراض دارن از این نامه حمایت کنن شاید یکی از راههای احقاق حقمون این باشه
ممنونم
https://my.farsnews.com/c/11228

گلنار
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۶:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

من رفتم حمایت کردم

قبول در مرحله دوم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۴:۴۴ ب٫ظ

سلام عزیزان. دانشگاهها دارن خیلی راحت بر خلاف نص صریح قانون عمل می کنند در مورد قانون فقط همین را می دانم که دیوان عدالت با کسی شوخی ندارد یعنی براحتی دانشگاهها مجبور خواهند شد علاوه بر نفراتی که سنجش اعلام کرد نفرات دیگری را هم به جمع قبولی ها اضافه نمایند.
مطرح کردن در خبر ۲۰:۳۰ هم میتونه کمک کنه. یک اقای حسنی بای میتونه مشکل را حل کنه.

احسان
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۴:۱۵ ب٫ظ

من بعید می دونم با این اظهارات مقامات سنجش و وزارت علوم اتفاق خاصی بیفته.دیگه باید آروم آروم رفت سراغ کتابها و منابع و خوندن برای اسفند.اونهایی هم که قبول شدن از این روزهای آخر تابستون استفاده کنن و خودشونو آماده کنن برای شروع یک دوره ۴ساله سخت.برای هر دو گروه آرزوی موفقیت می کنم.

احمد
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۵:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

دوست عزیز، زود تسلیم نشو، شما هم میتونی به دیوان عدالت شکایت کنید، بعد نتیجه نگرفتی برو شروع کن برای کنکور

بنده خدا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

نتیجه نمیگیرید…این راه رو قبلا رفتیم…

احسان
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

چشم.من هم مثل بقیه شکایتم رو می کنم اما چشمم آب نمی خوره که اتفاقی بیفته.

رضا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

موافقم- امسال هم پودر شد…

رضا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۳:۵۴ ب٫ظ

اینجور حذف کردن افراد جای تاسف داره
من با رزومه خوب (حتی بهتر از برخی اساتیدتیم مصاحبه) و با رتبه نسبتا خوب، حد نصاب موسسه رو نیاوردم
لااقل بزارید رقابت کنیم

امیدوار
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۳:۴۷ ب٫ظ

به نظر من وضعیت داره پیچیده میشه، چون تعدادی به دیوان شکایت میکنند و دیوان هم صد در صد پیگیری میکنه .پیشنهاد من: کمیته ای از معتمدین توسط وزارت علوم تعیین بشه و افرادی که واقعا حقشون ضایع شده قبول کنند. نهایتش ۱۰۰۰ نفر اضافه بشه این بهتره که یکسال همه در گیر شکایت بشن.

.....
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۳:۳۱ ب٫ظ

دوستم با رتبه هشت برای دانشگاه دولتی رد شده الان افتاده بیمارستان

اساتید میگن ما اسمش نفر اول رد کردیم اما کو
امروز خانوادش با من تماس گرفتن لطفا ببین کارنامش
نمره مصاحبه اون از ۵۰
۲۴دادن
تازه روز مصاحبه گفته بودن خوب بودی ووو

بخدا ادم امید نداره رتبه خوب شه از بس پارتی بازی هست طرف دفاع نکرده بود قبول شده

ادبیات
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۳:۲۲ ب٫ظ

سلام دوستان مهم بخوانید.باور کنید درسته خیلی سخته واژه مردود منم مواجه شدم با این کلمه. اما امسال جایی قبولشدم ولله قسم هیچ پارتی نداشتم. ببینید شما وقتی میتونی اعتراض کنی ک واقعا حقت باشه . من دوستم هنوز نمیتونه با من درست حرف بزنه اونوقت انتظار داره دکترا قبول شه خب معلومه وقتی فن بیان نداره زیر چشم استادا نمیره. این یه گوشه کوچیکشه. ولی اگر حس می کنید لیاقت داشتین بله پیگیر شید کوتاه نیاید اما جوریم نباشه هر ک قبول نشد بگه فلانه بهمانه. اوناییکه بحق اعتراض کنن حداقل مسئول رو بفکر میندازن ولی اونی چون قبول نشده اعتراض کنه وضع رو بدتر میکنه و مسئولان میذارن بحساب احساسات دانشجو. الان ینفر دیدم خودش قبول شده گیر داده استعداد رو ثبت نام دیده قبول شده چطور اعتراض کنم!!! خنده داره بخدا. اخه از کجا میدونید اون بنده خدا قبول شده شرایط نداشته. من استعداد نیستم ولی تاجایی شنیدم سخته قبولیش و همینجوری نیس . اعتراض ناحق ؛کار به حق ها هم خراب میکنه‌ احساسی تصمیم نگیرید لطفا بذارین ی عده ک واقعا حقشونه اعتراض کنن و برسن ب حقشون.

حسن
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۴:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  ادبیات

با بخشی از صحبت های شما موافقم اما رزومه ها و مصاحبه ها که بین دانشگاه ها فرقی نمی کنه که.من به فاصله ۱ هفته هم مصاحبه تهران رفتم هم بهشتی و هم مدرس.هر کدوم با تفاوت فاحشی از هم به من نمره دادن!!!من و رزومه ام که نمی تونه ظرف مدت ۱تا ۲هفته این همه تفاوت پیدا کنه!تازه نکته جالبش اینه که پیام نور که من به اصرار یکی از دوستان به عنوان انتخاب آخر زده بودم کمترین نمره ممکن رو داده!!!!!(البته من خدا رو شکر بهشتی قبول شدم)

ادبیات
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

کاملا صحیح فرمایش شما. منم سال پیش این بلا سرم اومد ولی اعتراف میکنم خودم شخصا از مصاحبه م راضی نبودم. هیچ اعتراضیم نداشتم و راحت پذیرفتم حقم نبود. امسال کارنامه من اومده تمام نمرات نزدیک بهمه بااختلاف یک نمره ان. امسال واقعا زحمت بیشتری کشیدم.ولی بله گاهی افتضاح نمره پایین میدن برا همین میگم هر ک میدونه واقعا حقشه بره جلو

بنده خدا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

سطح و توقع دانشگاهها، قطعا باعث تفاوت در نمره به رزومه ی شما میشه!این دیگه از اون حرفها بود!

احسان
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  بنده خدا

نه در این حد که یکیشون ۷بده و اون یکی۳۹!!!

doctoriiii
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۲:۵۸ ب٫ظ

این لینک رو دنبال کنید: https://my.farsnews.com/c/9535

مردود
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۲:۰۶ ب٫ظ

با ده برابر رتبه من روزانه قبول شدن و من هیچ جا قبول نشدم پنج جا هم برای مصاحبه رفتم فقط بعضی رو حد نصاب اوردم ولی قبول نشدم این عادلانه نیست ما که نمیتونیم همه دانشگاهها برای مصاحبه بریم و نمیتونیم همه دانشگاهها رو اولویت اول قرار بدیم با روحیه ای داغون فقط فکر میکنم که چکار کنم وقتی با رتبه خوب قبول نشدم با چه امیدی دوباره شرکت کنم

آرام کنار شومینه در هوایی وحشتناک سرد و ابری
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۳:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مردود

رزومه تون چطور بود؟

مدیریتی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱:۵۸ ب٫ظ

میگفتن دانشگاه آزاد امسال تمام مصاحبه هارو تهران برگزار میکنه که تخلفی نشه و پارتی بازی صورت نگیره، اما زمانی که رفتم بقل دستی های خودم زنگ میزدن به آشناهاشون به استاد فلانی بگو من الان مصاحبه دارم…
اگر به این صورته چرا مصاحبه رو هر شخصی تو استان محل سکونت خودش نره؟ خستگی راه ، هزینه راه همه و همه فقط برای ۵ دقیقه مصاحبه که هیچ کدوم از مستندات و نبینن و آخرش بگن بسلامت

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مدیریتی

داوطلب از کجا میدونست که قراره در کدوم گروه مصاحبه بشه؟ بعدش که فهمید گروهش کدومه، از کجا میدونست که اساتید توی اون گروه چه کسانی هستن. بر فرض که اساتید رو هم دونست، از کجا میدونست که در اون گروه استاد اصلی و تاثیر گذار کدومه. بر فرض که اینم دونست، از کجا معلوم اون استادی که باهاش آشناس، شماره اون استاد مصاحبه کننده رو داره یا اینکه با اون استاد آشناس و حاضر میشه به خاطر اون پارتی بازی کنه.

این مدل که داوطلب به طور تصادفی در یک گروهی میوفته و اساتید هم به طور تصادفی در یک گروه، احتمال پارتی بازی رو به شدت کاهش میده. چون تا وقتی که نری داخل اتاق مصاحبه، نمیدونی قراره با کدوم اساتید رو به رو بشی.

ادبیات
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۳:۰۶ ب٫ظ

افرین اریان. درسته پارتی بازی شده ولی ن اینقدر ک هر کی قبول نشد بگه بقیه پارتی داشتن

محمدرضا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۳:۲۹ ب٫ظ

پیداکن پرتقال فروشو

سونیا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۷:۲۰ ب٫ظ

همیشه هم اینجوری نیست آقای دکتر. خیلی از گروه هاش مشخصه کدوم استادا مصاحبه کننده ان.. مثلا در رشته خودم هم شیراز هم تهران هم مشهدو .. رو میدونم چه کسایی مصاحبه کننده ان

مدیریت
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۷:۳۶ ب٫ظ

اینکه یه سری بدون هیچگونه رزومه ای بیان و خوشحال و خندان از اتاق مصاحبه در بیان و خبر برسه که قبول شدن چی؟ اونا هم پارتی نداشتن بحث پارتی هم نباشه سلیقه ای عمل کردن که هست ، اونم نیست؟

مدیریت
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۸:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مدیریتی

اونایی که هیچ گونه رزومه ای همراهشون نبود چی و خبر قبولیشون و دارم آقای دکتر. به جز اون الان دانشگاه بابلسر و چنتا دانشگاه دیگه مثل مشهد هست که میدونن استادایی که مصاحبه میکنن کیا هستن.

........
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱:۳۰ ب٫ظ

سلام
دوستان هزینه شبانه علوم چنده کسی میدونه هزینه شهریه ثابت و متغیر ،ممنون میشم کسی اطلاع داره؟