نحوه ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ + شرایط شرکت در آزمون دکتری 1403

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

جزئیات شرایط شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۳ و نحوه ثبت‌نام داوطلبان دکتری سراسری و آزاد در این مطلب به صورت تصویری و گام به گام ارائه شده است.

به گزارش پی اچ دی تست، بر اساس اعلام سازمان سنجش، جزئیات شرایط ثبت‌نام کنکور دکتری و مراحل ثبت‌نام دکتری ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

شرایط شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۳

سازمان سنجش برای شرکت کنکور دکتری شرایط عمومی و اختصاصی اعلام کرده است. همه کسانی که قصد ثبت‌نام در این آزمون را دارند باید اول از داشتن شرایط اطمینان حاصل کنند.

شرایط عمومی شرکت در آزمون دکتری

متقاضیان شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۳ باید دارای تمام شرایط عمومی این کنکور باشند تا بتوانند در موعد مقرر ثبت‌نام کرده و سر جلسه آزمون حاضر باشند.

  • اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان نام برده شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

  • عدم احراز ملتزم نبودن نسبت به احکام عملی اسلام (انجام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات)

  • دشمنی نکردن نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران

  • نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آنها

  • عدم احراز فساد اخلاقی

  • عدم ارتکاب به اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال

مهم: متقاضیان مرد که از نظام وظیفه غیبت دارند امکان شرکت در کنکور دکتری را ندارند.

شرایط اختصاصی ثبت‌نام کنکور دکتری ۱۴۰۳

بر اساس اعلام سازمان سنجش، لازم است داوطلبان در هنگام ثبت‌نام به رشته های مجاز به ثبت‌نام دکتری دقت کنند. در واقع در هنگام ثبت‌نام آزمون دکتری، رعایت شرط تجانس رشته مقطع ارشد و دکتری که توسط سازمان سنجش در قالب دفترچه ثبت‌نام دکتری اعلام شده، ضروری است.

هر داوطلب ‌براساس ‌علاقه ‌فقط می‌تواند در یک کد رشته‌ امتحانی (بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون)‌، ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شرکت‌ نماید.

علاوه بر این، سازمان سنجش شرایط اختصاصی دیگری را نیز برای داوطلبان کنکور دکترا اعلام کرده است:

  • دارندگان مدرک دوره کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت

  • دانشجویان دوره کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای به شرطی که تا حداکثر تا سی و یکم شهریورماه ۱۴۰۳ فارغ التحصیل شوند.

  • فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی باید از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت منعی برای ثبت‌نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ و شرکت در آزمون و در صورت قبولی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

  • پذیرفته شدگان کنکور دکتری ۱۴۰۲ امکان شرکت در کنکور دکتری ۱۴۰۳ را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص محرومیت آزمون دکتری کلیک کنید.

  • دارندگان مدارک تحصیلی معادل می بایست حائز شرایط «آیین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در آزمون های ورودی مقاطع بالاتر» باشند.

  • داوطلبان شاغل در وزارت خانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید با در نظر داشتن تمام وقت بودن تحصیل در مقطع دکتری، قبل از ثبت‌نام موافقت محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آن را نزد خود نگه دارند.

  • کلیه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره‌های مذکور راه یافته اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره ۷۷۶۳۳/۲ مورخ ۹۴/۵/۲۸ برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می‌شوند.

 

مهم: پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری سال گذشته در دوره روزانه امکان شرکت در کنکور دکتری ۱۴۰۳ را دارند و نیازی به انصراف از تحصیل جهت شرکت در کنکور نیست.

حداقل معدل ارشد برای دکتری

دانشجویان سال آخر و یا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای (به جز فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد پیوسته، دکترای عمومی دامپزشکی و دکترای پزشکی)، که معدل آنان کمتر از ۱۴/۰۰ می باشد، حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۳ را ندارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص شرط معدل برای آزمون دکتری کلیک کنید.

شرایط ثبت‌نام فضلا و طلاب حوزه های علمیه در کنکور دکتری

فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه که بر اساس مدرک صادر شده توسط مدیریت یکی از حوزه‌های علمیه قم و خراسان دوره سطح ۳ را گذرانده‌اند و یا تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ فارغ التحصیل می شوند ، منحصرا می توانند در یکی از کدرشته های امتحانی مرتبط در گروه علوم انسانی ثبت‌نام و در آزمون آن شـرکت نمایند و در صورت پذیرفته شدن مشروط به گذراندن دروس پیش نیاز به تشخیص گروه آموزشی ادامه تحصیل دهند.

مهم: با توجه به ادغام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد، داوطلبانی هم که قصد ثبت‌نام و تحصیل در رشته محل های دانشگاه آزاد را دارند نیز باید تمام شرایط ثبت‌نام این دفترچه را داشته باشند تا مجاز به شرکت در این کنکور باشند.

مدارک لازم ثبت‌نام دکتری ۱۴۰۳

داوطلبان لازم است پیش از ثبت‌نام دکتری؛ نسبت به تهیه مدارک و اطلاعات زیر اقدام کنند تا در هنگام طی مراحل ثبت‌نام به مشکلی برخورد نکنند:

۱- شناسنامه و کارت ملی

۲- شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده

۳- فایل عکس اسکن شده

داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت‌نام اینترنتی آماده نماید.

  • ابعاد عکس ۳×۴ یا ۶×۴ و بدون حاشیه‌های اضافی باشد که در سال جاری گرفته شده.

  • عکس باید با حجم حداکثر ۳۰۰×۴۰۰ و حداقل ۲۰۰×۳۰۰ پیکسل (حداکثر ۷۰ کیلوبایت) اسکن و در قالب (JPG) ذخیره شود.

  • تصویر متقاضی باید تمام رخ، کاملاً واضح و بدون اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.

  • عکس، مربوط به سال جاری و بهتر است رنگی و با زمینه سفید باشد.

  • اسکن عکس از روی کارتهای شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و مدارک مشابه) قابل قبول نیست.

  • عکس متقاضیان زن باید با حجاب و صورت آنان به طور کامل مشخص باشد.

  • در صورت استفاده از عکس نامعتبر، ثبت‌نام متقاضی باطل می‌شود و اجازه شرکت در آزمون را ندارد.

✅با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون‌های قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان که این موضوع اکثراً برای متقاضیانی که خود و یا فرد وارد کننده اطلاعات در سیستم دقت لازم را ندارند، رخ داده است تأکید می‌شود چنانچه ثبت‌نام شما توسط فرد دیگری انجام می‌شود، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت کنید تا اشتباهاً عکس متقاضی دیگری به جای عکس شما ارسال نشود. در صورت ارسال عکس اشتباه، فرد به عنوان متخلف تلقی شده و با وی مطابق مقررات رفتار خواهد شد.

۴- کد وضعیت نظام وظیفه (داوطلبان مرد)

۵- کد و نام مجموعه امتحانی

۶- معدل مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد

۷- کد رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی و کاردانی و کد موسسه دریافت مدرک

۸- کد پیگیری سهمیه رزمندگان و ایثارگران

۹- کد (۱۳ رقمی) مربوط به داوطلبان غیرایرانی

۱۰- کد پستی محل سکونت و کد شهرستان برای تعیین حوزه امتحانی

سایت ثبت‌نام کنکور دکترا 1403

ثبت‌نام دکتری ۱۴۰۳ از ۱۷ تا ۲۳ آبان صورت می‌گیرد. ثبت‌نام برای شرکت در آزمون‌ ورودی دکتری (نیمه متمرکز Ph.D) سال ۱۴۰۳ کلیه دوره‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، منحصراً از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org امکان‌پذیر است.

داوطلبان لازم است که ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه نموده و در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون به شرح ذیل، اقدام کنند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.

داوطلبان دانشگاه آزاد نیز لازم است در سایت سازمان سنجش ثبت‌نام کنند. نیازی به هزینه اضافی جهت شرکت در پذیرش دکترا دانشگاه آزاد نیست.

مراحل ثبت‌نام آزمون دکتری 1403

جهت ثبت‌نام آزمون دکتری لازم است به طور کلی مراحل زیر را طی کنید:

مراحل ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

جزییات نحوه ثبت‌نام آزمون دکتری در سایت سازمان سنجش به شرح زیر است:

۱- پیش از اقدام جهت ثبت‌نام لازم است نسبت به آماده نمودن مدارک ثبت‌نام و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام اقدام کنید.

۲- مدارک لازم برای ثبت‌نام آزمون دکتری و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام را نیز تهیه کنید.

۳- برای ثبت‌نام آزمون دکتری سراسری و نیز دانشگاه آزاد اسلامی لازم است به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنید.

۴- در صورتی که تمامی مدارک و اطلاعات لازم را در دسترس دارید و تمامی ضوابط و مقرراتی را که به شما مربوط می‌شود مطالعه کردهاید، اکنون می‌توانید ثبت‌نام کنید.

  • با توجه به ارسال کد تایید به شماره تلفن همراه شما در زمان شروع ثبت‌نام، ضرورت دارد از شماره موبایل خود که که در دسترس بوده و همواره روشن است استفاده کنید.

بعد از ورود به صفحه اصلی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش از چند مسیر می‌توانید به صفحه ثبت‌نام در آزمون دکتری وارد شوید.

مسیر اول: در صفحه اصلی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش، ردیف وسط، روی عنوان «دکتری تخصصی» کلیک کنید.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1403

مسیر دوم: در ستون اطلاعیه در صفحه اصلی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش، با ورود به سیستم ثبت‌نام، روی آدرس کلیک کنید.

ثبتنام کنکور دکتری تخصصی

روش ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۳

۵- متقاضیان برای ثبت‌نام در آزمون، پس از ورود به صفحه ثبت‌نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ همانند شکل زیر وارد محیط ثبت‌نام می‌شوند:

روش ثبت نام آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳

۶- در صفحه «ثبت‌نام جدید» جهت ادامه مراحل نیاز به تهیه کارت اعتباری ثبت‌نام دکتری 1403 دارید. برای تهیه این کارت، از منوی سمت راست بر روی گزینه خرید کارت کلیک کنید.

خرید کارت ثبت نام آزمون دکتری 1403

۷- در این صفحه با انتخاب گزینه سریال ثبت‌نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ و انتخاب دکمه «تأیید و ادامه» به صفحه‌ای وارد خواهید شد که لازم است مشخصات خود را به صورت دقیق وارد نمایید.

هزینه ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۳

۸- با وارد کردن مشخصات و انتخاب درگاه بانک به صفحه پرداخت الکترونیک می‌روید. در این صفحه با پرداخت هزینه ثبت‌نام دکتری 1403، نسبت به تهیه کارت اعتباری اقدام کنید.

خرید سریال اعتباری ثبت نام کنکور دکتری

نحوه خرید کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳تبصره: با توجه به اینکه مقرر گردیده است که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده نمایند.

شماره سریال ۱۲ رقمی ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۳

۹- پس از پرداخت هزینه، وارد صفحه‌ای خواهید شد که شامل شماره سریال لازم جهت ثبت‌نام آزمون دکتری است.

۱۰- متقاضیان با ورود به صفحه «ثبت نام جدید» نسبت به درج سریال ۱۲رقمی ثبت‌نام (تصویر زیر) اقدام کنید تا وارد مرحله بعدی فرایند ثبت‌نام شوید:

نحوه درج سریال ۱۲رقمی ثبت‌ نام آزمون دکتری 1403

۱۱- پس از درج سریال ۱۲ رقمی ثبت‌نام، وارد مرحله بارگیری عکس (تصویر زیر) شده تا طبق دستورالعمل مندرج در این تصویر و توضیحات مربوط به آن در دفترچه راهنما، نسبت به انجام و تأیید این مرحله اقدام کنید.

ثبت نام کنکور دکتری 1403 - 1404 سراسری و آزاد

پس از آپلود عکس در این صفحه و کلیک بر روی گزینه ارسال عکس و مشاهده عکسی که در سایت بارگذاری کرده‌اید می‌توانید بر روی گزینه «تأیید و ادامه» کلیک کنید.

عکس ثبت نام کنکور دکتری سراسری و آزاد ۱۴۰۳

۱۲- در این مرحله پس از بارگذاری عکس خود وارد مرحله‌ی تکمیل بندهای تقاضانامه ثبت‌نام (تصویر زیر) می‌شوید که لازم است با دقت و براساس مفاد مندرج در دفترچه راهنما نسبت به تکمیل تمامی بندهای آن تا انتهای تقاضانامه اقدام کنید. (جزییات تکمیل فرم ثبت‌نام در همین مطلب ادامه آمده است).

گفتنی است وارد کردن تمام اطلاعاتی که با ستاره قرمزرنگ مشخص شده، الزامی است.

مراحل ثبتنام آزمون دکتری سراسری و آزاد 1403

مراحل ثبت نام کنکور دکتری سراسری و آزاد ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴جهت دسترسی به اطلاعاتی همانند کد محل تولد، کد محل صدور شناسنامه، کد رشته امتحانی، کد رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی/کارشناسی ارشد و کد موسسه محل اخذ مدرک کارشناسی/کارشناسی ارشد و موارد مشابه بر روی گزینه اطلاعات بیشتر که جلوی هر کادر مشخص شده است کلیک کنید تا کد موردنظر خود را بیابید.

مدارک ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴

مدارک ثبتنام آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳

۱۳- به داوطلبان توصیه می شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس بر اساس فرم پیش نویس با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را بر اساس بندهای برنامه نرم‌افزاری ثبت‌نام وارد نمایند.

  • اطلاعات فرم تقاضانامه ثبت‌نام دکتری باید به صورت کاملاً دقیق و صادقانه تکمیل شود. در هر مرحله از آزمون دکتری ۱۴۰۳ که سازمان سنجش متوجه وجود مغایرتی در اطلاعات ارسالی از سوی داوطلب شود، داوطلب از بقیه مراحل آزمون حذف خواهد شد.

۱۴- بعد از وارد کردن اطلاعات و انتخاب گزینه «اینجانب ضمن مطالعه کلیه شرایط و ضوابط این دفترچه راهنما، با آگاهی کامل فرم تقاضانامه را تکمیل و تمام اطلاعات درج شده را تأیید می‌نمایم»، بر روی دکمه «تأیید» کلیک کنید.

مراحل ثبتنام آزمون دکتری تخصصی 1403 - 1404 سراسری و آزاد

۱۵- پس از نمایش اطلاعات صفحه ثبت‌نام که حاوی کد رهگیری ثبت‌نام آزمون دکتری 1403 (کد ۱۲ رقمی) است ثبت‌نام به اتمام رسیده است.

پس از تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام لازم است نسبت به پرینت تقاضانامه تکمیل شده (نمونه تقاضانامه تکمیل شده در تصویر زیر) که حاوی اطلاعات متقاضی و همچنین شماره پرونده ۶ رقمی و کد پیگیری ثبت‌نام ۱۶ رقمی است اقدام و تا پایان مراحل آزمون نگهداری کنید. صحت اطلاعات ارسالی به عهده شخص متقاضی است.

نحوه ثبت نام کنکور دکتری سراسری و آزاد ۱۴۰۳ (راهنمای تصویری)

 

در ویدیوی زیر، جزئیات ثبت‌نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ شرح داده شده است:

نحوه تکمیل فرم ثبت‌نام اینترنتی دکتری

به داوطلبان توصیه می شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیش نویس با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت‌نام وارد نمایند.

ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک داوطلب در صورت پذیرفته شدن در آزمون، مطابق ضوابط با وی رفتار خواهد شد.

نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام دکتری

در ردیف های ۱، ۲ و ۳: متقاضی باید در محل مورد نظر نام خانوادگی، نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه بطور کامل و خوانا وارد کند (از به کار بردن مَد، تشدید، الف محذوف یا همزه خودداری شود).

در ردیف ۴: متقاضی باید برحسب اینکه، زن یا مرد می باشد، دایره مربوط را علامت‌گذاری نماید.

در ردیف ۵: متقاضی باید از سمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوط درج نماید و از درج حروف، ممیز و یا خط تیره که در بعضی شناسنامه ها درج گردیده خودداری نماید.

در ردیف ۶: متقاضی باید سری و سریال شناسنامه خود را در محل مربوط درج نماید.

در ردیف ۷: متقاضی باید روز، ماه و سال تولد خود را در محل مربوط درج نماید (دو رقم اول سال تولد یعنی ۱۳ درج گردیده است.)

در ردیف ۸: متقاضی باید حتماً کد ملی خود را که عددی ده رقمی می باشد، از سمت چپ به راست و در محل مربوطه درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید.

در ردیف ۹: متقاضی باید با علامت‌گذاری در یکی از دایره ها، دین خود را مشخص نماید.

در ردیف ۱۰: متقاضیان استفاده از هر یک از سهمیه‌های پذیرش، حسب مورد باید یکی از موارد این بند را علامت گذاری کنید.

رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح شامل: ۱- ستاد کل نیروهای مسلح، ۲- ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی، ۳- ستادکل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۴- سازمان بسیج مستضعفین، ۵- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ۶- نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، هستند.

در ردیف ۱۱: داوطلب متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان که با علامت‌گذاری مورد ۲۰،۱۹،۱۸،۱۷،۱۶،۱۲،۱۱،۱۰ و یا ۲۱ بند ۱۰، متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان (رزمنده داوطلب بسیجی، رزمنده جهاد کشاورزی و یا رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح و همسر و فرزندان آنان) شده است، باید مدت حضور در جبهه خود را برحسب ماه، در محل مربوط درج نماید.

در ردیف ۱۲: داوطلب متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان که با علامت‌گذاری مورد ۲۰،۱۹،۱۸،۱۷،۱۶،۱۲،۱۱،۱۰ و یا ۲۱ بند، متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان (رزمنده داوطلب بسیجی، رزمنده جهاد کشاورزی و یا رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح و همسر و فرزندان آنان) است باید کد پیگیری ۱۲ رقمی خود را در محل مربوط و از چپ به راست درج نماید.

 

  • در صورتی که ارگان تأییدکننده سهمیه شما ستاد مشترک سپاه پاسداران و یا ستاد کل نیروهای مسلح است، لازم است برای دریافت کد پیگیری به نواحی محل اعزام خود مراجعه کرده و پس از دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی، آن را در این بند درج کنید (کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگران برای هر آزمون متفاوت است).

  • در صوِرتی که ارگان تأییدکننده سهمیه شما، وزارت جهاد کشاورزی است کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگران عبارت است از: (کد ملی خود رزمنده+۵۵). مثال: اگر کد ملی رزمنده: ۰۳۲۱۶۴۰۶۷۰ باشد کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگر: ۵۵۰۳۲۱۶۴۰۶۷۰ خواهد بود.

  • متقاضیان ارگان جهاد کشاورزی، در صورت داشتن هرگونه سؤال و ابهام در این خصوص به ادارات امور اداری سازمان جهاد کشاورزی استان مراجعه نمایند.

در ردیف ۱۳: متقاضی باید شهر محل تولد خود را با توجه به جدول شماره ۲ مندرج در صفحات ۲۸ و ۲۹ مشخص و در محل مربوطه درج نماید.

در ردیف ۱۴: متقاضی باید شهر محل صدور شناسنامه خود را با توجه به جدول شماره ۲ مندرج در صفحات ۲۸ و ۲۹ مشخص و در محل مربوطه درج نماید.

در ردیف ۱۵: متقاضیان ذکور باید وضعیت نظام وظیفه خود را با توجه به شرایط داوطلبان مندرج در صفحه ۱۷ همین دفترچه با یکی از کدهای ۱ تا ۱۱ مشخص نمایند.

در ردیف ۱۶: متقاضیان اتباع خارجی با علامت‌گذاری در دایره های این ردیف، ملیت خود را مشخص نموده و کد پیگیری ۱۳ رقمی خود را در محل مخصوص درج نمایند.

در ردیف ۱۷: آن دسته از متقاضیانی که نوع معلولیت آنان بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، آسیب گفتار و زبان، تکاملی رشد (اتیسم) و اعصاب و روان است، باید با علامت‌گذاری در دایره‌های این ردیف وضعیت خود را مشخص کنند.

معلولیت و شدت معلولیت این افراد از سازمان بهزیستی استعلام خواهد شد و براساس شدت معلولیتی که به تأیید آن سازمان خواهد رسید، خدمات و تسهیلات لازم طبق جدول نیازهای برآورد شده متقاضیان دارای معلولیت (جدول ذیل) به متقاضیان ارائه خواهد شد. لذا متقاضیان معلولی که در سازمان بهزیستی تشکیل پرونده نداده‌اند، ضرورت دارد با مراجعه به ادارات بهزیستی محل سکونت خود نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند. بدیهی است در صورت‌ عدم تأیید معلولیت آن‌ها توسط سازمان بهزیستی، خدمات و تسهیلات لازم به آنان ارائه نخواهد شد.

جدول نیازهای برآورد شده متقاضیان دارای معلولیت 

ردیف

نوع معلولیت

شدت معلولیت

نیاز تعیین شدهتوضیحات

 ۱

بینایی

خیلی شدید

منشی – وقت اضافه

شدید

منشی – وقت اضافه

متوسط

چاپ درشت سوالات – وقت اضافه به صورت ۳/۱ وقت افراد شدید 

با توجه به طیف وسیع کم بینایی و با توجه به شرایط محیط آزمون در صورت درخواست منشی در دسترس باشد.

خفیف

چاپ درشت سوالات

۲

شنوایی

خیلی شدید

رابط- وقت اضافه

شدید

رابط – وقت اضافه

متوسط

 –

خفیف

 –

۳

جسمی حرکتی

خیلی شدید

منشی – وقت اضافه

با توجه به آسیب چهاراندام در افراد با معلولیت جسمی حرکتی خیلی شدید، منشی و وقت اضافه ضروری است.

شدید

 –

در صورت آسیب صرفاً اندام های تحتانی (پاها)، نیازی به وقت اضافه و منشی ندارد.

شدید

منشی – وقت اضافه

در صورت آسیب دست ها به ویژه دست غالب یا فقدان دست.

متوسط

منشی – وقت اضافه

در صورت آسیب دست ها به ویژه دست غالب یا فقدان دست.

خفیف

وقت اضافه

در صورت آسیب دست ها به ویژه دست غالب یا فقدان دست.

۴

آسیب گفتار و زبان

با هر شدت

معلولیت

وقت اضافه

۵

تکاملی رشد (اتیسم)  

با هر شدت

معلولیت

وقت اضافه- محیط فیزیکی

آرام و با تراکم جمعیت بسیار پایین

۶

 اعصاب و روان

با هر شدت

معلولیت

 –

 

در ردیف ۱۸: آن دسته از داوطلبان چپ دست که متقاضی استفاده از صندلی مخصوص در جلسه آزمون می باشند، این بند را علامت‌گذاری نمایند.

در ردیف ۱۹: متقاضیان وضعیت تحصیلی و یا فارغ التحصیلی خود را، میبایست در این بند علامت‌گذاری نماید.

تذکر مهم: منظور از کارشناسی ارشد پیوسته دوره‌ای ۵ ساله است که پس از پایان دوره متوسطه آغاز شده و دانشجو پس از گذراندن تعداد واحدهای معین، مدرک کارشناسی ارشد دریافت می‌کند (مانند رشته‌های تحصیلی: الهیات و معارف اسلامی و ارشاد گرایش‌های: فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و کلام، قرآن و حدیث) و منظور از دکتری عمومی دوره‌ای است ۶ ساله، که پس از پایان دوره متوسطه آغاز شده و دانشجو پس از گذراندن تعداد واحدهای معین، مدرک دکتری عمومی دریافت می‌کند (مانند رشته‌های تحصیلی: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی).

در ردیف ۲۰: متقاضی باید گروه امتحانی خود را که در آزمون آن شرکت خواهد کرد، با علامت‌گذاری در یکی از دایره های مربوط مشخص نماید.

در ردیف ۲۱:متقاضی، کد مجموعه امتحانی را که متقاضی شرکت در آزمون آن است از قسمت معرفی مجموعه‌های امتحانی (صفحات ۳۰ تا ۶۳) استخراج و در این بند درج کند.

در ردیف ۲۲: متقاضی بایستی زبان خارجی امتحانی خود را بر اساس زبان خارجی تعریف شده در رشته امتحانی انتخابی، با علامت‌گذاری یکی از موارد این بند مشخص نماید.

در ردیف ۲۳:متقاضی کدرشته تحصیلی مقطع کاردانی خود را که نام رشته فراغت از تحصیل درآن مجموعه رشته تحصیلی قرار میگیرد از درگاه اطلاعرسانی این سازمان، استخراج و در محل مربوطه درج کند.

در ردیف ۲۴: متقاضی کد مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک تحصیلی کاردانی خود را از درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، استخراج و در محل مربوطه درج کند.

در ردیف ۲۵:متقاضی باید تاریخ دقیق اخذ مدرک کاردانی خود را به روز، ماه و سال در محل مربوطه درج کند.

در ردیف ۲۶:متقاضیان باید معدل مندرج در مدرک فارغ‌التحصیلی مقطع کاردانی خود را بر مبنای ۰ تا ۲۰ و یا ۰ تا ۴ و تا دو رقم اعشار از چپ به راست در محل مربوط درج کنند. به عنوان مثال: برای معدل ۲/۸۵، در قسمت عدد صحیح ۰۲ و در قسمت اعشار عدد ۸۵ درج شود.

در ردیف ۲۷: متقاضی کدرشته تحصیلی مقطع کارشناسی خود را که نام رشته فراغت از تحصیل درآن مجموعه رشته تحصیلی قرار می‌گیرد از درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، استخراج و در محل مربوطه درج کند.

در ردیف ۲۸: متقاضی کد مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی خود را از درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، استخراج و در محل مربوطه درج کند.

در ردیف ۲۹: متقاضی باید تاریخ دقیق اخذ مدرک کارشناسی خود را به روز، ماه و سال در محل مربوطه درج کند.

در ردیف ۳۰: متقاضی باید معدل مندرج در مدرک فارغ‌التحصیلی مقطع کارشناسی خود را بر مبنای ۰ تا ۲۰ و یا ۰ تا ۴ و تا دو رقم اعشار از چپ به راست در محل مربوط درج کند. به عنوان مثال: برای معدل ۲/۸۵، در قسمت عدد صحیح ۰۲ و در قسمت اعشار عدد ۸۵ درج شود.

در ردیف ۳۱: متقاضی کدرشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد خود را که نام رشته فراغت از تحصیل در آن مجموعه رشته تحصیلی قرار می‌گیرد از درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، استخراج و در محل مربوطه درج کند.

در ردیف ۳۲: متقاضی کد مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی خود را از درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، استخراج و در محل مربوطه درج کند.

در ردیف ۳۳: متقاضی باید تاریخ دقیق اخذ مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی خود را به روز، ماه و سال در محل مربوطه درج کند.

در ردیف ۳۴: فارغ‌التحصیلان معدل کل اکتسابی را براساس معدل مندرج در مدرک فارغ‌التحصیلی و دانشجویان سال آخر مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی، میانگین واحدهای گذرانده خود را حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۴/۶/۳۱ خود را بر مبنای ۰ تا ۲۰ و یا ۰ تا ۴ و تا دو رقم اعشار از چپ به راست در محل مربوط درج کنند. به عنوان مثال: برای معدل ۲/۸۵، در قسمت عدد صحیح ۰۲ و در قسمت اعشار عدد ۸۵ درج شود.

  • دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی، لازم است نسبت به تکمیل و تأیید فرم معدل مندرج در صفحه ۶۴ دفترچه راهنما، از سوی دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی خود اقدام و آن را نزد خود نگهداری کنند، تا در صورت قبولی به مؤسسه محل قبولی ارائه کنند.

در ردیف ۳۵: مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی (دولتی و غیردولتی) و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی که متقاضی استفاده از سهمیه مربیان هستند، بایستی این بند را علامت‌گذاری کنند.

در ردیف ۳۶: مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که متقاضی استفاده از سهمیه مربیان هستند و بند ۳۵ فرم تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی را علامت‌گذاری کرده اند، لازم است کد دانشگاه یا موسسه محل خدمت خود را از درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان استخراج و در محل مربوطه درج کند.

در ردیف ۳۷: متقاضی با علامت‌گذاری در یکی از موارد هفت‌گانه این بند وضعیت اشتغال خود را مشخص کند.

تبصره ۱: متقاضیان رسمی و پیمانی شاغل در نیروهای مسلح (ارتش، سپاه و نیروی انتظامی) لازم است فقط گزینه «نظامی» را علامت‌گذاری کنند.

تبصره ۲: شاغلین رسمی و پیمانی وزارت آموزش و پرورش که متقاضی رشته‌های تحصیلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ویژه فرهنگیان هستند، لازم است متناسب با وضعیت استخدامی خود، نسبت به علامت‌گذاری یکی از گزینه‌های «دولتی-رسمی» و یا «دولتی-پیمانی» اقدام کرده و در بند بعدی (بند ۳۸) محل اشتغال خود را نیز (وزارت آموزش و پرورش) مشخص و انتخاب کنند.

در ردیف ۳۸: متقاضی شاغل باید محل اشتغال به کار خود را در این بند مشخص کند.

در ردیف ۳۹: متقاضیانی که در آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ در دوره روزانه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته شده‌اند این بند را تکمیل کنند.

در ردیف ۴۰: متقاضی باید کد و نام استان و کد و نام شهرستان محل اقامت خود را برای تعیین حوزه امتحانی از جدول شماره ۲ (مندرج در صفحات ۲۸ و ۲۹ دفترچه) استخراج و سپس کدهای مذکور را از چپ به راست در محل‌های مربوط درج کند.

آزمون ورودی مقطع دکتری تخصصی (Ph. D) سال ۱۴۰۳ منحصراً در داخل کشور برگزار می‌شود.

در ردیف ۴۱: متقاضی باید کد و نام استان و کد و نام شهرستان محل اقامت و سکونت اصلی خود را از جدول شماره ۲ مندرج در صفحات ۲۸ و ۲۹ دفترچه استخراج و در این بند درج کند. همچنین لازم است متقاضیان آدرس دقیق پستی محل اقامت و سکونت اصلی خود را مطابق موارد خواسته شده در این ردیف تکمیل کند.

در ردیف ۴۲: متقاضی باید کد پستی دقیق خود را که یک عدد ده رقمی است در محل مربوط از چپ به راست درج کرده و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری کند.

در ردیف ۴۳: متقاضی باید شماره تلفن ثابت خود را با کد پیش شماره تلفن شهر مربوطه، در این بند از سمت چپ به راست درج کند.

در ردیف ۴۴: متقاضی باید شماره تلفن همراه خود را بطور کامل در محل مربوط درج کند (با توجه به ارسال کد تایید به شماره تلفن همراه در زمان شروع ثبت‌نام و مراحل بعدی، ضرورت دارد از شماره موبایل خود که در دسترس بوده و همواره روشن است استفاده کنید).

این بند از تقاضانامه در هیچ یک از مراحل ویرایش اطلاعات، قابل ویرایش نیست.

در ردیف ۴۵: آن دسته از متقاضیانی که دارای پست الکترونیکی هستند از سمت چپ به راست آدرس پست الکترونیکی خود را در این ردیف درج کنند.

منابع آزمون دکتری ۱۴۰۳ چیست؟

برای شناسایی منابع کنکور دکتری بهترین کار این است که سوالات آزمون دکتری سال‌ های گذشته را بررسی کنید و منابع مناسب را شناسایی کنید. پرسش از داوطلبان برتر سال‌ های گذشته هم راهکار مناسب دیگری است. البته ما در همین سایت پیشنهادات منابع آزمون دکتری را اعلام کرده‌ ایم که می‌ توانید آن‌ ها را بررسی کنید.

در خصوص ثبت‌نام آزمون دکتری سوالاتی دارم. چگونه بپرسم؟

با ورود به سایت می‌ توانید در بخش نظرات سوالات خود را درج کنید. مشاوران ما به همه سوالات شما به رایگان پاسخ خواهند داد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

57 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
متین
آبان ۲۲, ۱۴۰۲ ۰:۱۲ ق٫ظ

سلام
من الان ثبت نام کردم چرا کد مجموعه ها کلی هستش پس چجوری تو گرایش خودمون شرکت کنیم یعنی مثلا من میخوام حقوق خصوصی شرکت کنم به صورت کلی فقط حقوق رو داره کی مشخص میشه گرایشها؟

امیر محمد
آبان ۲۰, ۱۴۰۲ ۷:۳۰ ب٫ظ

سلام وقت بخیر، چرا کد مجموعه امتحانی برخی از گروه ها مثل برق کلی هست مثل ۲۳۰۱ و سال قبل برای هر گرایش یک کد جداگانه داشت الان چکار کنم، همون مهندسی برق رو بزنم؟

baran
آبان ۲۶, ۱۴۰۱ ۰:۵۰ ق٫ظ

چرابرای محل تولد ومحل صدور خارج از کشور کد نذاشتن !!چه کدی باید وارد کنیم؟

مهسا
آذر ۲, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  baran

سلام
مطابق صفحه ۳۲ دفترچه شما باید کد ۹۹۹۹ رو وارد کنید.

آزیتا
آبان ۲۰, ۱۴۰۲ ۴:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

منم مشکل دارم ۹۹۹۹خطا می گیرد

A
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۵:۴۳ ب٫ظ

چرا? ردشدن از مصاحبه دکتری در سوابق پذیرفته شدن تأثیر گذار نیست مسولین فکری دراین مورد بنمایید بنده دوبار از مصاحبه ردشده ام.

علی سلطانی
آذر ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

سلام. من که ارشد رو خارج از کشور گرفتم و معدلم A شده باید در قسمت معدل چی بنویسم. و کد محل اخذ مدرکم رو چی بزنم؟

فاطیما
آذر ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

سلام آیا امسال حوزه امتحانی در همه شهرهاست مثلا استان کهگیلویه و بویراحمد می تونن شهر خودشون انتخاب کنن یا باید برون مرکز استان؟؟

مهسا
آذر ۲, ۱۳۹۹ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  فاطیما

سلام
در همه استان ها حوزه هست اما این که دقیقا کدوم شهرها باشه الان مشخص نیستش. اگه در شهرتون نباشه نزدیک ترین جا رو براتون انتخاب میکنن خودشون.

الی 3
آذر ۱۱, ۱۳۹۸ ۸:۰۲ ب٫ظ

شکر خدا که علیرغم سم پاشی بعضی ها تا این لحطه ۴۲ هزار نفر در کنکور دکتری ثبت نام کردند. با اینکه هنوز یک روز دیگه مونده و احتمالا تمدید هم می شه. معلوم می شه داوطلبان واقعی هنوز هم امیدوارند.

حرف حساب
آذر ۹, ۱۳۹۸ ۸:۲۷ ق٫ظ

خدمت اونایی که می نویسن ما شرکت نمی کنیم و دکتری بیفایده است و ….و از این حرفا باید بگم این نقطه چین ناله ها دیگه خز شده و از مد افتاده. اینجور آدما دو دسته اند:
۱- یا همین الان ثبت نام کردن و دارن می خونن
۲-اصلا دانشجو یا داوطلب کنکور نیستند و برای وقت گذرونی اینجان.
پس لطفا سم پاشی نکنید . با تشکر

ص
آذر ۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  حرف حساب

اشکالی نداره شما اهمیت نده و درس خودت رو بخون و با بقیه کاری نداشته باش.
یک واقعیت هست که دیگه دانشگاهها هیات علمی نمیخوان و عملا دکترا خواندن بیفایده است.

حرف حساب
آذر ۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  ص

من هم جزء همون بقیه هستم. یعنی چی کاری نداشته باش؟ نمی شه یه عده ناامیدی ایجاد کنند وجو را مسموم کنند. در ضمن هدف دکترا فقط هیات علمی نیست برادر من.

فاطمه
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  حرف حساب

آفرین

احمد
آذر ۹, ۱۳۹۸ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  حرف حساب

برای من خیلی جالبه تواین شرایط سخت اقتصادی گرفتن دکتری چه لزومی داره؟ با داشتن اینهمه مدارک درگذشته چه اتفاقی برای تحصیل کرده ها افتاده؟ متاسفانه همه این مدارک و دانشگاهها برای سرگرمی خوبه و ارزش دیگری نداره.
ازطرف یک جوان ۳۶ ساله ارشد مهندسی الکترونیک بیکار بدهکار مجرد

الی 3
آذر ۹, ۱۳۹۸ ۹:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

برای من جالبه اونایی که نمی خوان دکتری شرکت کنن و می گن اخه و بده توی این سایت چی می خوان؟ دقیق هم همه کامنتا و پستا رو رصد می کن. سایت های جالب تری هم هستا………….خخخخخخخخ

الللللل
آبان ۲۶, ۱۴۰۱ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  الی 3

برو بخون
شاید جزء از ما بهترین‌هایی
ارشد استعداد درخشان
دکتری رتبه عالی
دفاع از رساله عالی
۳ تا آی اس آی معتبر
چندین همایش و مجله علمی
۲ سال فارغ‌التحصیل از مقطع دکتری
هنوز هیچ کاری نیست
هیچ کاری
برو قشنگ بخووووون
از خودکار چند رنگ برای جزوه‌ نوشتن استفاده کن.

حسن
آذر ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

با عرض سلام و احترام . مهندس واقعا دست حضرتعالی درد نکند ولی کو گوش شنوا من با رتبه ۵ دکتری مهندسی مخابرات گرفتم به قران قسم همکار داریم با تحصیلات سوم راهنمایی که کل اداره را می خرد و می فرشد بگذار بروند و بگیرند بعدا پشیمان می شوند.

حرف حساب
آذر ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

خدا رو شکر اینجا همه دکترا دارن!

فاطمه
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

ببین هرچیزی جای خودش من دوره های بین زندگی شغلی و تحصیلیم دوسال دوسال شده ینی دوسال کار کردم و انقد هنوز َالب علم هستم که اون دوسال تجربه کاری رو ذخیره کردم و دوباره برگشتم ادامه تحصیل هیچ اشکالی نداره چند سال بین شغل و تحصیلات وقفه بیفته مهم اینه تو از نو جوونه بزنی و با اراده و انگیزه بیشتر دنبال کسب علم باشی فقط و فقط خود علم

خدمت مقدس سربازی
آذر ۸, ۱۳۹۸ ۴:۴۸ ب٫ظ

سلام دوستان
واسه کسی که شهریور دفاع کرده و یکسال فرصت داره واسه پست کردن دفترچه خدمت ، زمان ثبت نام باید کد ۵ رو بزنیم؟ کد ۳ هم انگار درسته! اگه کسی اطلاع داره ممنون میشم کمک کنه

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۴۴ ق٫ظ

سلام
کد ۵ رو باید بزنید

آراز
آذر ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۳ ق٫ظ

این همه دکتری بیکار بیرون ریخته….فکر کار باشین

حسین محمدی
آذر ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۶ ق٫ظ

اینکه دکتری خوندن فایده داره یا نداره، قائم به شخصی هست که قصد شرکت و قبولی در دکتری داره و حتی ربطی به فلان عضو هیئت علمی که میگه میخوان بیکتری رو به تاخیر بندازن با دکتری خوندن نداره…
همونطوری که شغل من با رشته تحصیلیم مرتبط نیست و اصلا هم از این موضوع ناراضی نیستم میخوام دکتری هم بگیرم و شغل و آینده و… اینا به خودم مربوطه و نه حتی به اعضای درجه یک خانواده ام چه برسه به افرادی که اینجا میان و حس نا امیدی رو القا میکنن.
شاید یه شخص راننده باشه اما دوست داشته باشه درامدش رو صرف تحصیل کنه …الزاما که نباید از دکتر شدن پول دراورد…
یه معلم معروف توی شیراز بود به نام آقای عابد… ایشون راننده ماشین سنگین بودن و میرن خواستگاری یه دختر از یه خانواده تحصیل کرده و بالا… باهاش شرط میکنن باید درس بخونی و رانندگی رو بزاری کنار… این بنده خدا سال ها پیش درس رو خوند تا مقطع فوق لیسانس و معلم هم شد و بسیار هم معروف… اما رانندگی رو هم نزاشت کنار و عشق واقعیش رانندگی بود…
هر کسی به دلیلی میخواد درس بخونه… نیاز نیست کسی بهش بگه فایده داره یا نه…

F
آذر ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسین محمدی

عالی داداش دمت گرم، درست میگی…. یه سری واقعا… آیه یاس چی می خونین آخه، خودمون می دونیم باید به فکر کار و آینده باشیم، یه سری میان هی میگن دکتری نخونید، بیکاریه، این همه فارغ التحصیل بیکار… خب اینارو میدونی چرا این سایتو هی دنبال میکنی و کامنت میزاری واسه این و اون، خودت برو دنبال کارو زندگیت دیگه، چیکار به بقیه داری…

فاطمه
آذر ۸, ۱۳۹۸ ۵:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  F

آیه یاس نیست عین واقعیت هست من خودم دکتری میخونم اما تهش خالیه .دکترا خوندن کار راحتی نیست یه فرآینده نفس گیر اما بی سرانجام

F
آذر ۸, ۱۳۹۸ ۶:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

همه اینو میگن، ولی جالبه خودشونم دانشجوی دکتری هستن یا اینجا پیگیر اخبار دکتری هستن…من میگم حرف شما درست! ولی چرا انصراف نمیدین، فرض میکنیم سال دوم دکتری باشید، وقتی می بینید خبری نیست، حداقل دو سال باقی مونده رو هدر نکنید دیگه، انصراف بدید؟!!!!! می تونید؟!، یا اونایی که اینجا فقط شرایط مملکت و بیکاری رو تشریح می کنن، داداش من شما نمی خواید بخونید اشکال نداره، شایدم کار خوبی می کنید…ولی حداقل کسی که داره می خونه رو ناامید نکنید، شاید واقعا تنها راهیه که واسش مونده…چون حرفا خیلی روو تصمیما تاثیر میذارن…بخدا مام وضعیت رو درک می کنیم، گرونیه، بیکاریه، تورمه و خیلی مشکلات دیگه، ولی بعضیا تنها راهیه که مونده، مطممئن باشید کار باشه کسی وقتشو واسه چیزی صرف می کنه که راحته و دوسش داره…. واقعا نمیشه همه چیو گفت…!!!!!!!!! به امید فردایی بهتر وموفقیت همه دوستان توو هر زمینه ای که فعالیت می کنن.

بهار
آذر ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین محمدی

مرحبا

eng
آذر ۸, ۱۳۹۸ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسین محمدی

اعتراضات بدلیل نبود سقف درصدی برای دروس تحصصی ارشد و دکترا (مثلا حداقل ده درصد) است …در غیر اینصورت نیاز به شرط بندی هم نیست همه میتونن براحتی دکترای تخصصی! بگیرن بدون اینکه در دروس تخصصی توانایی و تسلط نسبی داشته باشند تسلط بالا پیشکش…..مدرک باید بیانگر تخصص و توانمندی در زمینه مربوطه به لحاظ علمی باشد در غیر اینصورت کسی نمیتواند به این مدرکها اعتکاد کند و این یعنی یک زنگ خطر بزرگ برای مردم که نمیدانند به چه متخصصی مراجعه کنند تا به لحاظ علمی قابل اطمینان باشد و به حرفهایش بتوان بعنوان متخصص اتکا کرد…..

eng
آذر ۸, ۱۳۹۸ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  eng

اصلاحیه: (مثلا حداقل ۳۰ درصد)

ص
آذر ۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  حسین محمدی

شما با تمام توان دکتری بخون، چرا ناراحتی آزادی بیان هست و هرکس دوست داره نظرش رو بگه.

مهدی
آذر ۸, ۱۳۹۸ ۹:۵۹ ق٫ظ

سلام دوستان من دوره دکتری پردیس البرز قبول شدم ایا میتونم امسال شرکت کنم

دکتری فقه
آذر ۹, ۱۳۹۸ ۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام ببخشید رتبتون چندشده بود؟

سهیل
آذر ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۳ ب٫ظ

امسال در اعتراض به اعمال سلیقه در مصاحبه دکترا در کنکور دکترا ثبت نام نخواهیم کرد

سهیل
آذر ۷, ۱۳۹۸ ۸:۲۰ ب٫ظ

نه به ثبت نام کنکور دکترا

...
آذر ۷, ۱۳۹۸ ۸:۱۰ ب٫ظ

خیلیا هدفشون رو دقیقا از دکتری خوندن نمیدونن فقط یه تصویر مبهم ازش تو ذهنشون دارن (مثلا ۹۰ درصد میخان هیات علمی بشن، حالا کجا و چطوریش رو نمیدونن! حتی شرایطش رو نمیفهمه. نمیدونن اکثر دانشگاه ها واسه پذیرش هیات علمی کف معدل دارن! یعنی اگه معدلت از یه حدی کمتر باشه کلا رد میشی). خودم اگه پارتی نداشتم ۴ سال وقتم رو تلف نمیکردم، شاید باور نکنید رابطی که دارم خیلی بیشتر از من مشتاقه من دکتری بگیرم! محمد مهدی نایبی استاد دانشگاه شریف میگفت قبل از اینکه وارد پروسه دکتری بشین کتاب پدر پولدار پدر فقیر اثر رابرت کیوساکی رو بخونین یا اگه حوصله نداشتین فایل صوتیش رو گوش بدین. حداقل چیزی که براتون داره اینه اگه جزو سیاهی لشکر کنکور هستین واقعا وقتون رو واسه یه پروسه سخت و سلیقه ای تلف نمیکنین. اینا رو واسه تضعیف روحیه نگفتم چرا که رقبای من مصمم تر از اون هستن که یه کامنت روشون تاثیر بذاره، بدرد کسی میخوره که هنوزه تکلیفش با خودش مشخص نیست.

ویکتاریون
آذر ۸, ۱۳۹۸ ۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  ...

توی کامنتای اینجا که اونایی که فعالانه! شرکت نمی کنن بیشتر از کسایین که شرکت می کنن:)) زمان مصاحبه هم اونایی که “قبول هم بشن نمی یان” خوب زیادن. پارتی هم خیلی ثبات نداره آخه. تضمینی نیست سرجاش بمونه. امکانش هم هست کسی توی همون دوران تحصیلش پارتی پیدا کنه. خلاصه در همیشه روی یه پاشنه نمی گرده.شرط مهم تر از داشتن پارتی اینه که فکر نکنی داری چهارسال وقتت رو تلف می کنی.

...
آذر ۸, ۱۳۹۸ ۹:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

اتفاقا من شایستگیم رو بیشتر از اون میدونم که بفکر پارتی اونجا باشم. اونجا پلن B منه! و بیشتر بدرد رزومه درست کردن میخوره.
این حرفا رو بخاطر این زدم که خیلیا سیاهی لشکرن (شما برو آمار سال قبل رو چک کن. چه تعداد کارت ورود به جلسه نگرفتن یا چه تعداد حتی با گرفتن کارت سر جلسه حاضر نشدن! منظورم رو متوجه میشی) وگرنه رقبای اصلی همون روز اول ثبت نام میکنن. واقعا ایده احمقانه ای که بخای با کامنت گذاشتن تو سایت رقبات رو کنار بزنی. اگه قبلا مصاحبه رفته باشی میبینی که چ افراد قوی واسه مصاحبه میان. در مورد جمله آخرتون به نظر من مهمه که واسه ۴ سال دکتری و بعد از اون برنامه داشته باشی. پاس کردن واحد و مقاله دادن رو که همه انجام میدن بلکه برنامه ای فراتر از اون.

eng
آذر ۸, ۱۳۹۸ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ...

“مقاله دادن رو که همه انجام میدن “….مقاله با کیفیت بالا بسیار معدود است اما متاسفانه در ایران در هییت ع۸لمی شدن نقش زیادی ندارد و فاکتورهای دیگر که ارزشی ندارند مدنظر قرار می گیرد چون هییت علمیها اکثرا در زمان تحصیل خودشان نمره بگیری بیش نبودن و توان پژوهش در رشته ها متعدد و البته قوی را بتنهایی ندارند….”بلکه برنامه ای فراتر از اون” …برنامه فراتر یعنی رفتن به خارج یا تغییر رشته به پزشکی که برخی دانشجویان دکترا یا فارغ التحصیلان ارشد در چند سال اخیر انجام داده اند……

بهار
آذر ۸, ۱۳۹۸ ۹:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  ...

بنده خودم قصد ندارم هییت علمی بشم اول نمیخوان دیگه هییت علمی رشته من اشباع شده از طرفی شرط سنی شاملم شده

من خانم هستم و مجرد دوست دارم درس بخونم
نمیشه برای همه نسخه یکسان پیچید
موفق باشید

...
آذر ۸, ۱۳۹۸ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

هر کسی یه دلیل قانع کننده واسه خودش داره. مثلا ارتقاء شغلی، سرافرازی خانواده، کیس مناسب برای ازدواج، کسب اعتبار اجتماعی، یکی مث من کسب درآمد و …. بشینیم هزینه فایده کنیم آیا ارزش داره ۴ سال بعلاوه سال هایی که باید برای قبولی تلاش کنیم (با توجه به سخت شدن کنکور و مصاحبه های سلیقه ای، توی همین سایت مورد داشتیم سال پنجم کنکور قبول شده!) واقعا ارزش داره دکتری بخونیم یا نه؟ اینکه بگیم هیچ کدوم از اون دلایل بالا برام مهم نیستن! من فقط درس میخونم به خاطر علمش یکم نگران کننده ست! واقعا این افراد حاضرن ۴ سال درس بخونن ولی بهشون مدرک ندن؟!
موفق باشید

eng
آذر ۸, ۱۳۹۸ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  ...

“سخت شدن کنکور”…کنکور راحت شده…تعداد شرکت کننده ها هم کم شدن….”مدرک ندن”…اتفاقا برای مدرک میخونن چون این اوضاع درهم و برهم در مقطع دکترا مربوط به ۵ سال اخیر است که به اندازه ۴۰ سال جذب دانشجوی دکترا کردن و عملا این مدرک دکترا تخصصی را به لحاظ علمی به سطح کاردانی رساندند!!!

eng
آذر ۸, ۱۳۹۸ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  ...

اولا پارتی بازی دور از اخلاق و تصاحب حقوق دیگران از راه نادرست است ….انسان شریف پارتی ذبازی نمی کند….متااسفانه معدل محوری در سیستم اموزشی بهمریخته وجود دارد که بهتر است اصلاح شود چون ازمونها جامع کشوری نیستن….مسائل مهمتر مثل کیفیت تحقیقات علمی و پژوهشهای میان رشته ای باید مدنظر باشد تا خلا اموزشی و خصوصا پژوهشی را ان استاد جوان پر کند….متاسفانه مدرسان قدیمی همچنان راه نادرست خود را پیش می برند…..ضمنا متاسفانه بسیاری از اساتید حاضر حتی مدرک لیسانسشان بارشد و دکترا با هم فرق اساسی دارند اما اخراج نمیشود و حتی دارن برای بقیه شرطهای بی منطق برای هییت علمی شدن میگذارند بهتر است به این اساتید اعتراضات شدید صورت گیرد…

محمد
آذر ۸, ۱۳۹۸ ۹:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ...

دوست من رشته شما مهندسی برق هستش؟

...
آذر ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

بله.

پویا
آذر ۷, ۱۳۹۸ ۵:۲۰ ب٫ظ

من هم دکتری شرکت نمیکنم چون در مصاحبه دکتری کلی سلیقه ای عمل میکنند و هنوز متاسفانه وزارت علوم هیچ تصمیمی در این مورد نگرفته و نمیگیرد. فقط پول ثبت نام میگیره.

بهار
آذر ۸, ۱۳۹۸ ۹:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  پویا

بله متاسفانه برخی با رتبه بد و مقاله قبول شدن و برخی با رتبه تک رقمی و داشتن مقاله رد

کاملا سلیقه ای شده

ادبیاتچی
آذر ۷, ۱۳۹۸ ۱:۱۱ ب٫ظ

سلام به دوستانی که با انگیزه بالا می خوان وارد مقطع دکتری بشن. من پارسال حس شما رو داشتم . پر از تردید … شک … اضطراب … ولی توکل کنید به خدا و تکیه کنید به تلاش و استعدادتون … موفق میشین … من دو بار کنکور دادم بار اول مصاحبه ها رد شدم . و بار دوم در اوج نا امیدی دانشاه بهشتی پذیرفته شدم . الان ترم یک هستم و تا پایان راه اضطراب های جدید و تکاپوهایی به مراتب دشوار تر سر راهمه … پس اصلا به خودتون سخت نگیرین .. هر مرحله از زندگی میاد که شما رو به چالش بکشه …
برای همتون آرزوی بهترین نتیجه ها رو دارم …
به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل / اگر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم …..

سها
آذر ۷, ۱۳۹۸ ۷:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  ادبیاتچی

آفرین به این پشتکار و امید
خوشا به سعادتتون که مزد تلاشتون رو گرفتید
ان شاالله موفق باشین

پریا
آذر ۷, ۱۳۹۸ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ادبیاتچی

سلام رشتتون چیه؟
عایا امیدی هست من با رشته غیرمرتبط ارشد و کارشناسی از دکتری رشته مورد نظرم تو مرحله مصاحبه قبول شم؟؟ملاک مصاحبه برای دکتری چیه

ادبیاتچی
آذر ۸, ۱۳۹۸ ۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  پریا

ادبیات فارسیه رشتم .
امید و تلاش … حتما موفقتون می کنه …
ملاک مصاحبه سلیقه اساتید … مقاله و رزومه و تسلط به رساله و چشم انداز منطقی به دکتری خوندن داشتن بود انگار … اینا چیزایی بود که دستگیر من شد …
مرحله اول اما آزمونه .. سعی کنین رتبه و ترازی رو بیارین که خیلی ان قلت نشه براش آورد …

ویکتاریون
آذر ۸, ۱۳۹۸ ۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  پریا

تا جایی که من می دونم توی دولتی نه. مگر شرایط خاصی که بتونی یه تز میان رشته ای قوی تعریف کنی. وگرنه نمی تونی نسبت به تغییر رشته توجیهشون کنی. چون دکترا به آموخته های مقاطع قبلی متکی هست. حتی اگر فقط لیسانس هم غیر مرتبط باشه نمیشه معمولا.

ادبیاتچی
آذر ۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

نه عزیزم … یکی از همکلاسی های من لیسانس مهندسی می خوند … ارسد ادبیات گرفت الانم که کنار ما دانشجوی دکترای ادبیات یه دانشگاه های طراز اول کشوره …
رشته ارشد اما باید با دکترا یکی باشه .

قشقایی
بهمن ۲۲, ۱۳۹۸ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ادبیاتچی

درسته . رشته ارشد با دکترا باید مرتبط باشه

نیلو
آذر ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  ادبیاتچی

این همه تلاش میکنی به بادیه بری که چی بشه…پس خودتو به خواب زدی

نوبل
آذر ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

من که خسته شدم دیگه هرسال بشین بخون برای مرحله اول و موفق شو بعد مرحله دوم اعضای هیئت علمی زارتی رد کنند. خوب یک بار آزمون مرحله یک بگیر تا چند سال با نمره همون بشه رفت مصاحبه. چیه هر سال هرسال بخون و تست بزن آخرش هم هیچی!! اگه با همون کارنامه مرحله اول پارسال می شد امسال هم بروم مصاحبه، من شرکت می کردم ولی الآن انرژی و توان روحی لازم را ندارم که بخونم و اعضای هیئت علمی زارتی رد کنند. یک بار امتحان بگیر داوطلب با نمره همان یک بار چند سال بتواند شرکت کند. دیگه از آیلتس و تافل کمتر هستید که هر نمره اش ۲ سال انقضا دارد و معتبر است؟!

الفا
آذر ۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  نوبل

منم دیگه شرکت نمیکنم. اصلا دکترا فایده نداره.