پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

غافلگیری داوطلبان دکتری 99؛ کاهش ظرفیت در برخی رشته ها

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

برخی داوطلبان کنکور دکتری 99 نسبت به کاهش ظرفیت پذیرش این آزمون معترض هستند.

به گزارش پی اچ دی تست، اگر چه اعلام ظرفیت 24هزار نفری آزمون دکتری 99 نویدبخش عدم کاهش ظرفیت ها در کنکور سال جاری بود، اما با انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری، برخی داوطلبان نسبت به کاهش ظرفیت پذیرش دکتری 99 در رشته خود معترض هستند.

در جدول زیر نمونه ظرفیت پذیرش در برخی رشته های امتحانی در سال 98 و سال 99 آمده است:

رشتهظرفیت روزانه 98ظرفیت شبانه 98ظرفیت پردیس 98ظرفیت روزانه 99ظرفیت شبانه 99ظرفیت پردیس 99ظرفیت غیرانتفاعی 99
عمران (مهندسی آب و سازه‌های هیدرولیکی)33642753
 مجموع ظرفیت 98: 43 نفرمجموع ظرفیت 99: 35 نفر 
زبان و ادبیات انگلیسی1528533
 مجموع ظرفیت 98: 25 نفرمجموع ظرفیت 99: 11 نفر 
مشاوره356102544
 مجموع ظرفیت 98: 51 نفرمجموع ظرفیت 99: 33 نفر 
حقوق عمومی311016207105
 مجموع ظرفیت 98: 57 نفرمجموع ظرفیت 99: 42 نفر

 

تغییر ظرفیت پذیرش دکتری به طور کلی موضوعی عجیب نیست. چرا که هر ساله دانشگاه ها بر اساس امکانات در دسترس خود ازجمله ظرفیت اساتید، نسبت به اعلام ظرفیت پذیرش اقدام می کنند. اما کاهش ناگهانی ظرفیت، موضوعی درخورد توجه است.

با بررسی دفترچه انتخاب رشته دکتری 99، اگر چه در نگاه اول ممکن است این کاهش ظرفیت چندان چشمگیر نباشد، ولی نکته مهم این است که ظرفیت بسیار محدود پذیرش در این مقطع تحصیلی، اهمیت تک تک ظرفیت ها را پررنگ می کند. این موضوع به‌خصوص در رشته هایی مانند زبان و ادبیات انگلیسی که ظرفیت پذیرش بیش از 50 درصد کاهش داشته است، بسیار اثرگذار است. همچنین صفر شدن ظرفیت برخی رشته ها مانند گرایش مدیریت راهبردی از مجموعه مدیریت بازرگانی و راهبردی نیز غافلگیری داوطلبان این رشته را در پی داشته است.

کاهش ظرفیت پذیرش به صورت یک‌باره باعث ناامیدی و از بین رفتن تلاش و برنامه‌ریزی داوطلبان این مقطع می‌شود.

امید است سازمان سنجش با انتشار اصلاحیه‌ای نسبت به افزایش ظرفیت‌ها اقدام نماید.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

191 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه فردوسی
دی ۱, ۱۳۹۹ ۳:۵۷ ب٫ظ

سلام .وقتی این نظریه ها مانند پیامهای بازرگانی هستند که اصلا کسی به آنها توجه نمیکند ونمیخواند تا دردی را از دلی رفع نمایند چرا احساسات مارا به بازی می گیرید وپایان هر اطلاعیه ایفقط ما را مسخره می کنید مبنی براینکه نطر بدهید ولی کسی به حرفهای ما اصلا گوش نمیدهد این چه بازاریست راه انداخته اید آخه مگه ما عروسک خیمه شب بازی شما وزرات علوم ومسئولین هستیم که حتی شاید برای یک نظریه یک ساعت وقت میگذاریم شما که این نظریات را نمیخونید واقعا کارتوندمایه تاسف وخجالت اوره که هموطن خود را می فرستید دنبال نخودسیاه همانقدر که برگزاری کنکورمبحثی بسیار ظالمانه است این گزینه دیگر واقعا غیرانسانست من الان یک ماه است که به سایت های مختلف پیام می فرستم ولی اصلا جوابی نشنیدم من اولین کسی بودم که شرایطم را جهت دانشگاه پددیس کش فرستادهدامدولی هیچ جواب که نشنیدم وبعد از یکماه هم فقط خانمی پشت تلفن می گوید ثبت نام تمام شد خوب این ظلم نیست پس لطفا این دکان را ببنید

اعظم
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۳ ب٫ظ

باسلام چرا ظرفیت ها اینقدر کمه حالا ما چکارکنیم

ahmad
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۷:۲۶ ب٫ظ

سلام دوستان. کسی اینجا مهندسی پزشکی امتحان داده؟

کیانوش
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۷:۱۱ ب٫ظ

اکتشاف نفت تا سال ۹۸ خودش ظرفیتش بشدت محدود بود و ۱۱ نفر میگرفت الان به لطف عزیزان شده ۷ نفر، واقعا جای افسوس داره که این تصمیمات سطحی سرنوشت جوان ها رو تغییر میده. در دکتری اومدند گرایش اکتشاف نفت رو از سایر گرایش های مهندسی نفت جدا کردند که یک کار جدید انجام داده باشند هرچی چند ساله فکر کردم و تحقیق کردم پاسخی نیافتم که چرا؟ جالب اینجاست که در ارشد همچنان ۴ گرایش نفت باهم یک آزمون دارند. ظرفیت سایر گرایشهای نفت رو هم بردند روی مخزن و بهره و حفاری اصلآ ظرفیت نذاشتند. آقایان طراح لطفا چشماتون رو باز کنید.

حسین
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۲:۴۴ ب٫ظ

با سلام
دوستان حداکثر به چند کد رشته محل دعوت به مصاحبه می شویم؟

جلال
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

واقعا گناه ما چیه ک اینقد ظرفیتا پایین اومده و بعضی دانشگاهها نمیگیرن

دکترا انسانی
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۹:۳۹ ق٫ظ

دوستان به نظرتون پیام نور بهتر هست یا پردیس خودگران؟ از لحاظ اعتبار مدرک

سلطانی
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۳:۲۲ ب٫ظ

سلام معلومه پردیس خودگردان چون از اعطای مدرک همون دانشگاه رو بهت میدم مثلاً بزنید پردیس دانشگاه تهران شما فارغ التحصیل از دانشگاه تهران میشید اگر چه هزینه اش بالاست اگر دارید هزینه اش رو حتما پردیس بزنید

ن
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

بحث تجمیع گرایش دکتری یعنی چی
پی اچ دی تست جان میشه در این باره راهنمایی کنید و پیگیری کنید . خیلی ممنونم

مهسا
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۲:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  ن

سلام
یعنی هر چند تا گرایش با هم ادغام میشه و در قالب یک رشته واحد ارائه میشن

چه خبرتووووووووووووونه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۷ ب٫ظ

خانووما… آقایون…. واسه چی اینقد به کاهش ظرفیت اعتراض میکنید؟؟؟؟

یعنی درکش اینقد سخته؟؟؟

بخاطر کرونا کلی دانشجوی دکتری تقاضای حذف ترم دادن و با تقاضاشون موافقت شد!

نه تنها ظرفیت امسال، بلکه ظرفیت سال بعدم تحت تاثیر این مسئله خواهد بود!

سهیل
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

براشون سخته قبول کنن چون خودشون رو هم مقصر میدونن!
یادم نمیره اینجا چه قیامتی به پا کرده بودن که پذیرش نباید بیفته به بهمن!!!
اگه میفتاد بهمن حتما ظرفیت های بیشتری خالی میشد

samira
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

مگه دست ماعه که بگیم بیفته بهمن؟ یه چی میگیدا

علی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

بچه ها…من ی چیزی بگم این جا هی نیاید خودتونو اذیت کنید ک با فلان رزومه و رتبه چی میشه؟ ببینید اینها همه داوطلبن همونقدر اطلاع دارن ک خودتون دارین حالا فوقش ی بار رفتن مصاحبه…پس کار خودتونو بکنید و برحسب معیاراتون انتخاب رشته کنید کاریم ب اینکه یکی میگه نه نمیاری یا نه رزومت خوب نیست نه پارتی بازیه و فلان نداشته باشید…این حرف های منفی هیچ کمکی نمیکنه اروم باشید انتخاب رشته کنید باقیشم توکل کنید ب خدا… ایشالله هر چی خیره پیش میاد…متاسفانه بیشتر دوستانی ک اینجا هستن اگه کرونا بره باید زود بخوابن ک برن مهد کودکشون پس خیلی به حرفهای این عزیزان توجه نکنید.نفس عمیق بکشید خدارو یاد کنید و پیش برید به سمت اهدافتون بدون ذره ای توجه به حرف های منفی
موفق باشید

ایمان
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

درود و سپاس

رها
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۹:۳۲ ب٫ظ

امسال مدرس دوتا کد واسه یه گرایش مشخص کرده یه نفر بدون خوابگاه و سه نفر با خوابگاه
حالا دوستان اگه این کارو پشت هم انتخاب نکنیم مثلا یکیشو اولویت اول و یکیشو چهارم بزنیم بدشون میاد؟

تیزبین
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  رها

کوچکترین رفتاری باعث رنجش هیئت داوران میشه و صد در صد شمارو رد میکنن

ویکتاریون
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  رها

بعید می دونم. چون این اولویت بندی ربطی به کیفیت آموزش نداره. شما به هر حال دانشگاهشون رو اول انتخاب کردی. ندادن خوابگاه موضوع پیش پاافتاده ای نیست. هزینه رو بالا می بره و شرایطی شبیه به دوره های شبانه و روزانه پیش می یاره. همونطور که وقتی شبانه ها رو نمی زنیم یا آخر می زنیم بدشون نمی یاد، از نزدن یا اولویت ندادن به این گزینه هم نباید بدشون بیاد. مگه این که خیلی غیرمنطقی باشن.

pragmatic
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  رها

هیچ دلیلی نداره ناراحت شن به هر حال بعد رفاهی و خوابگاه هم ملاکه.

حسن
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۸:۴۴ ب٫ظ

دوستان دوتا سوال میشه پاسخ بدهید لطفا؟ یکی اینکه مدارک را از قبل باید برا مصاحبه بفرستیم؟ ثانیا مصاحبه ها از کی شروع میشن؟ کلا منظورم اینه که برا ارائه مدارک تا خود مصاحبه وقت داریم؟؟؟؟؟؟؟؟/

samira
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۹:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

قبل از مصاحبه باید مدارک رو آپلود کنید و هزینه مصاحبه رو هم واریز

تیزبین
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۹:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

شما از الان هم بفرستید به احتمال زیاد دیر برسه و رد شید حالا اگه میخوای صبر کنید برای روز مصاحبه دیگه خود دانید مسئولیتش با خودتونه

آرش
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۷:۱۴ ب٫ظ

چطور می‌شه به این کاهش ظرفیت ناعادلانه اعتراض کرد؟؟

امید
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۸:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

نامه به دیوان عدالت اداری. خداییش پیگیرهم هستن و حکمشون هم قابل اجراست.

تیزبین
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۹:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

هیچ راهی نیست. تا اقدامی انجام بدیم نتیجه مصاحبه اومده و تموم شده. تنها کاری که میتونید بکنید بمونید برای سال دیگه که اون هم با توجه به اینکه تعداد زیادی از داوطلبهای امسال دوباره آزمون میدن و داوطلبهای تازه نفس هم اضافه میشن بعید هست موفق بشید. تازه اگه سربازی نداشته باشید که اگر داشته باشید وقتی بقیه سر کلاس هستن شما باید تو پادگان شیفت بدید و حسرت بخورید

تمدید مدت انتخاب رشته
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۷:۰۴ ب٫ظ

سلام
دوستان کسی اطلاع داره مهلت انتخاب رشته تمدید میشه یا نه؟
تا چندم وقت داریم؟ تو سایت سنجش زده لغایت روز پنج شنبه ۵ شهریور.
پنج شنبه که میشه ۶ شهریور !

فرهان
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۵:۰۵ ب٫ظ

سلام
من ترازم شده ۱۷۰۰ و رتبم ۱۰۵ رشته مهندسی نفت آیا شانس دعوت به مصاحبه دارم

Saaaaba
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۴:۵۹ ب٫ظ

واقعا متاسفم براشون, عمر ما همینجوری میره
آخه چه معنا داااره ! من ۱۶ شدم
پارسال ظرفیت پذیرش روزانه ۲۳ نفر بود
الان شده ۱۴ نفر !!!
الان من باید چیکار کنم آخه ??
من واقعا نمیدونستم انقققدر کم میکنن ظرفیت هارو
لعنت بر باعث و بانیش

shabbou
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  Saaaaba

دقیقا صبا جان

المیرا
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۴:۱۷ ب٫ظ

سلام با رتبه ۴۵ مهندسی شیمی -بوتکنولوژی و معدل ۱۴.۱۰ارشد دانشگاه سهند . با ۴تا مقاله ISIبا ایمپکت بالا از پایان نامه و ۵تامقالهISI با ایمپکت بالا در راستای پایان نامه. ۴تا کتاب در حال چاپ .۲پتن و زبان در حد متوسط . تسلط بالا ب پایان نامه و تسلط بالا به حوزه رشته و همچنین مقالات و کارهای جدید در حوزه رشته ام و همچنین تسلط به شاخه های دیگر رشته ام امکان قبول شدن دارم

تیزبین
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۷:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  المیرا

سلام. رتبه و معدلتون افتضاحه همینطور از دانشگاه سطح پایینی هم فارغ التحصیل شدید. بقیه گزینه هایی که گفتید واقعا ارزشی ندارن این مقاله هارو زیر یک میلیون میدون انقلاب میفروشن. به نظر من وقت خودتون رو هدر ندید چون اگر از الان بشینید بخونید و رتبه یک هم بیارید سال بعد با این رزومه بازم شانسی ندارید. موفق باشید

سپیده اولی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۸:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  تیزبین

واقعا چه طرز حرف زدنه؟شما اصلا اطلاعی از سطح علمی دانشگاه صنعتی سهند دارید؟ این دانشگاه سطح علمیش بسیار بالاست و بسیار هم سختگیر هستند خیلی طبیعیه که معدلشون انقدر باشه.
درمورد مقاله هم هرکسی میتونه مقاله بخره میزان تسلط نشون دهنده اینه که کار خودشون هست یا نه که اساتید تو مصاحبه متوجه میشن.خدا رو شکر شما قرار نیست مصاحبه کنید بااین سطح حرف زدن و قضاوت کردن

تیزبین
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۹:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده اولی

سهند سطح علمیش بالاست؟؟؟ اونوقت کسی که معدلش ۱۴ هست میتونه مقاله خوب بنویسه؟ دوست عزیز حتی برای دانشگاه شریف هم معدل ۱۴ پایین حساب میشه خیلی پایین

علی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  تیزبین

شما ب معدل بیست خودت ببخش…وقتی نمیفهمی رشته فنی تقریبا حدوداست معدلاشون برو مسواکتو بزن بخواب ب نظرم

تیزبین
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

نمیدونم والا تو شریف به این معدل میگن پایین حالا تو سهند و آزاد و علمی کاربردی شاید بالا باشه

علی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  تیزبین

دکتر …تو هنوز نمیدونی ۱۴ شریف همترازی میخوره میشه حدودا ۱۶..

سپیده اولی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  تیزبین

شما ظاهرا اصلا نه دانشگاه خوب دیدین نه دانشگاه خوب درس خوندین که حتی نمیدونین کدوم دانشگاه ها خوب هستن.خیلی زشته این طرز حرف زدن

تیزبین
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده اولی

من لیسانس دانشگاه تهران بودم و ارشد شریف و تا حالا اسم سهند به گوشم نخورده بود. علمی کاربردیه؟

المیرا
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  تیزبین

۹۰%دانشجوهای شریف و تهران ارشد و دکترا بچه های سهند هستن برات متاسفم صدرصد اونجاها نخوندی وگرنه اینطوری نمیگفتی

المیرا
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  تیزبین

بله برو ببین بچه هاشو بعد حرف بزن .نه عزیزم تو میتونی بنویسی. من تمامشو تسلط دارم. در ضمن من همه نمراتم خوبه فقط۳تاش اینطور معدلمو کشید پایین . باضریب سختی معدلم میشه ۱۵.۴۵.تو دانشگاه ما همه معدلامون تو رنج ۱۶-۱۴هست و خیلی کم پیش میاد ارشد بالا بشه چون واقعا بد نمره میدن . تو ک مخی الان اینجا نباید باشی

انسان باشیم
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  تیزبین

جناب مشاور تیزبین یا همون داوطلب بینوا
کمی انسان‌باش چی بهت می رسه که انقدر همه رو نا امید می کنی. خدارو خوش نمیاد. اتفاقا این خانم رزومه ی خوبی داره و دیدم که سالهای قبل حتی با رزومه ی ضعیف و رتبه ی نه چندان تاپ هم دانشگاهای خوب قبول می شن. از خدا بترس مثل شیطان می مونی که بنده رو از رحمت خدا نا امید می کنی. المیرا خانم دوست عزیز روزمه ی خوبی داری تمرکزت رو بزار روی مطالعه برای مصاحبه. همه چیز به روز مصاحبه بستگی داره

تیزبین
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  انسان باشیم

بدترین ظلم به یک انسان اینه که بهش امید واهی بدی. بله هستند افرادی که با رزومه ضعیف و معدل پایین قبول میشن ولی اونا رابطه و پارتی دارن. از من گفتن بود حالا نتیجه میاد میبینید همین خانم هیچ جا قبول نمیشن. امیدوارم اون روز بیاید و به دلیل امید واهی که به ایشون دادید عذرخواهی کنید

المیرا
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۸:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  تیزبین

جدا زیر یک میلیون میفروشن برو بخر . درمورد دانشگاه صنعتی سهند خبر داری ک سطح پایین میگی تو مهندسی شیمی اعتبار داره
میدونی چقدر خوندیم و اساتید دیونه ما نمره ندادن . اوکی شما ناراحت نشید من تلاش می کنم نه تو پس سختی من میکشم

علی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  المیرا

شما خیلی ب بقیه کار نداشته باش…البته انقد مقاله هم ی ذره شک برانگیزه و احتمالا نفر اول نیستین خیلیاشو…ولی کلا کار خودتو بکن اینجام پروفسور زیاده ماشالله فقط نمیدونم چرا خودشون هیچ جا قبول نشدن

المیرا
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

من ۴تا مقاله پایان نامه خودمم . اون۵ تا کنار پایان نامم با استادم زدم و همشون اسم اولم و به همشون هم تسلط دارم چون کار خودمه. پایان نامم خیلی سنگین بود و کارش زیاد
و وضعیت مالیم خوب نیست ک بخوام بخرم . و اینکه من ۴ترمه تموم کردم. تمام نمراتم بین ۱۵تا۱۷ بجز ۳تا ک همش یک استاد بود و بهم ۱۲داد ۳واحدی معدلم این شد

تیزبین
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  المیرا

دوست عزیز باور بفرمایید این دانشگاه سهند که میگید اصلا کسی اسمش رو نشنیده. خیلی مهم هست که از کجا مدرک گرفته باشید. مطمئن باشید اگر سراسری خوند بودید خیای شانستون بیشتر بود. سهند آزاده یا علمی کاربردی؟

المیرا
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  تیزبین

معلومه اصلا دانشگاه نمیدونی چیه . صنعتی سهند دانشگاه سراسری و تمام دانشگاه میشناسند . مخصوصا مهندسی ها احتمالا شما رشته علوم انسانی هستید ک نشنیدید . البته اونا هم اینطور حرف نمیزنن . من با اساتید بزرگ چون دکتر سیروس ابراهیمی ، دکتر رضا یگانی، کلاس داشتم

علی
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  المیرا

این خریدنم شده جک اینها…وگرنه ما کلی تو راسته دانشگاه تهران رفتیم کسیو ندیدیم مقاله بفروشه

فاطمه
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  تیزبین

چرا از طرف بقیه حرف میزنید “هیچکس اسمشو نشنیده” در ضمن خیلی زشته دارید آرزو میکنید یکی قبول نشه “امیدوارم اون روز بیاد”

سپیده اولی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  المیرا

عزیزم من خودم دانشجوهای دانشگاه سهندو از نزدیک دیدم و اتفاقا ۲تا از بچه های شیمی رو هم میشناسم،خیلی سطح دانشگاه بالا هست و خیلی هم سخت نمره میدن.شما اصلا توجه نکن و باانرژی برو جلو.بقیشم بسپار به خیر و مصلحتت

فاطمه
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  تیزبین

واقعا براتون متاسفم با این طرز صحبت کردنتون تیزبین. امثال شما آدمای خودبرتر بین هستید که اصلا نباید راهی برای ورود به مقاطع بالاتر علمی براتون گذاشته بشه. همه چیز توی زندگی به سطح سواد و اینکه مدرکت رو ازکجا گرفته باشی نیست جناب تیزبین.مهم انسانیت هست. سعی کن افق دیدت رو بالاتر ببری.
به المیرا:
عزیزم رزومت خوبه فقط سعی کن توی مصاحبه خیلی خوب عمل کنی. انشالا که قبول میشی.

سحر
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۹:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  المیرا

رتبتون خوبه
رزومتونم معدلتون رو پوشش میده
قطعا قبولید
نگران نباش

عاشق عدالت/متنفر از رانت
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  المیرا

المیرا خانوم به چرت و پرت های تیزبین به هیچ وجه گوش ندید. معدلتون پایینه قبول اما شرایطتتون با توجه به رزومه و رتبه از خیلی ها بهتره معدل ۱۴ دانشگاه سهند از معدل ۱۸ خیلی از دانشگاه ها جلوتره. امیدوارم موفق باشید

علی
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۰:۳۹ ق٫ظ

اصلا این حرفها مهم نیست ک جوابشو بدیم فقط اینو بگم ک همین عزیز ک میگه شریفم احتمالا باید بدونه ک تو این چند وقته از همین سهند چنتا شریف اوردن تو ارشد حداقل خودم ک مهندسی پزشکیم چنتاشو میدونم…ضمنا والله من ک خودم دانشگاه خیلی خوب خوندم میدونم ک معدل یعنی چی…این عزیزم تگه تهران یا شریف بود مطمئن باش اینجور نمیگفت…درخت هر چی سنکین تر خمیده تر…

ماه و ستاره
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۰:۵۸ ق٫ظ

اخه این چه طرز حرف زدنه؟؟
المیرا خانوم رزومه ی خوبی داری،
من کارشناسی تهران بودم،ارشدم صنعتی اصفهان،
الانم وارد ترم سه میشم دانشگاه فردوسی مشهد.
اسم دانشگاه سهند رو هم شنیدم.شما توجه نکن و خودتو واسه مصاحبه اماده کن.نوع صحبت کردن خیلی مهمه.من رزومه ی قوی ای نداشتم ولی تونستم اساتیدو مجاب کنم و خداروشکر این یکسالو هم خوب عمل کردم. در ثانی فکرکنم این مَثَل رو شنیده باشی کار خوبه خدا درست کنه سلطان محمود خره کیه.پس تلاشتو بکن.منتظر شنیدن موفقیتت هستم

مهدی مهندسی مکانیک
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۲:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  المیرا

سلام
یه پیشنهاد.
المیرا خانم شما چرا وارد مجادله با همچین آدمی میشید؟
همون جمله اول رو بخونین متوجه میشین شخص مورد نظر چه منظوری داره.
بعد وقتی اینجا مطرح می کنین معلومه یک سری آدم فاقد صلاحیت و گاهی مغرض به هر دلیلی کامنت میدن.

امین
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۸:۲۶ ق٫ظ

المیرا خانم موضوع پایان نامه تان در مورد چی بود/.

المیرا
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۹:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  امین

نانو دارو در بافت

طیب
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۳:۴۱ ب٫ظ

سلام و وقت بخیر

ممنون میشم راهنمایی بفرمایید با رتبه ۱۳۸
که آیا شانسی برای قبولی در شبانه دارم؟؟؟
و اینکه آیا سال های قبل با این رتبه کسی بصورت شبانه پذیرش شده است؟؟؟

رشته روانشناسی تربیتی هستم

رزومه هم فقط ۵ مقاله دارم
۳همایشی و ۲علمی ترویجی

زبان در حد متوسط اما مدرک زبان رو ندارم

داوطلب بینوا
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۷:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  طیب

دوست عزیز کنکور کارشناسی نیست که شما با رتبه ۱۳۸ انتظار قبولی داشته باشید!!!! خیر متاسفانه هیچ شانسی ندارید. موفق باشید

علی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۱ ب٫ظ

خب این وسط تو رو سننه

سحر
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۹:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  طیب

اره چرا نداشته باشید
همه چی بستگی به توانمندیتون تو مصاحبه داره که اساتید مجاب شن

مهرداد
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۳:۱۷ ب٫ظ

دوستان کسی مطلعه در دانشگاه آزاد میشه ترم اول و مرخصی گرفت؟ من هنوز پایان نامه ارشدمو دفاع نکردم که مطمعن شم اول دکتری قبول میشم بعد دفاع کنم ازونطرفم عملا همه نتیجه های نهایی بعد از شهریور میاد . آیا میشه برا آزاد یا غیر انتفاعی ها یک ترم مرخصی گرفت تا پایان نامه دفاع بشه؟

طیب
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

قبل از دفاع از اجازه ثبت نام در دانشگاه ب شما داده نمیشه

اما قبولی شما تا بهمن حفظ خواهد شد اگر تا اون موقع دفاع کنین میتونین برای ترم بهمن ثبت نام کنین

خود بنده سال قبل همین شرایط رو تجربه کردم

زمین
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۲:۱۶ ب٫ظ

سلام
بچه ها بنظرتون با توجه به مجازی بودن مصاحبه، میشه گفتش رتبه های خوب شانسشون جهت پذیرفته شدن بالاست.

""""
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  زمین

بستگی به مصاحبه و رزومه داره

شهلا
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  زمین

کدوم گرایش زمین هستید؟

زمین
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۴:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  شهلا

بنده آب شناسی
شما؟

شهلا
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۴:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  زمین

خیلی هم عالی موفق باشید. بنده پترولوژی

زمین
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  شهلا

موفق باشید

هادی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۳ ب٫ظ

هوشیار باعرض معذرت صحبتتون خیلی نسنجیده است/تعداد پذیرش چ ربطی به تعداد شرکت کننده داره. مگه دانشگاه براساس تعداد شرکت کننده اومده ظرفیت گذاشته/متاسفانه تنهایچیزی باعث پذیرش نکردن هست و اونم خودخواهی هاشون هست/وگرنه این همع سرمایه و بودجه بذاری اینهمه آدم معطل بشن وانرژی بذارن ک اونوقت تویه رشته۵۰نفر کلش از کشور پذیرش کنن؟؟؟ خیلی بی انصافیه خیلی /اثبات ادعایم همین بس ک خود اساتید نمیخوان یه استاد جدید بیاد توی گروه آموزشیشون و فقط میخوان خودشون باشن/میترسن دست بالای دست بیاد/سیستم مافیایی آموزش معلوم نیست تاکی و کجاباید پیش بره. این یه حقیقتهک هیشکی جواب نمیده/اخه چطور تو یه رشته۱۰هزار داوطلب باشه بعد همش ۱۰۰نفر پذیرش بشن؟؟؟ چطور میشه رتبه۵۰تو مصاحبه رد میشه مثلا شما چجوری شخصیت طرف رو میسنجید ازکحا آینده نگری میکنید؟ ۴نفر میشینن و گل پوچ میکنن /اکثرا هم دانشگاها دانشجوی خودشون رو میپذیرن

روانشناسی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

افرین به شما..موافقم

""""
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

خدا کمک کنه. واقعا ظرفیت پذیرش خیلی پایینه :(

هوشیار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

تعداد شرکت کننده اثر بسیار مهم دارد …هم در رتبه (که این مورد کاملا واضح و نیاز به توضیح ندارد) و هم تعداد جذب (که این مورد روی جذب کل توسط وزارت علوم هم اثر داشته …چون با کاهش تعداد شرکت کننده در چند سال اخیر ظرفیت کل رو در ۱۴ هزار نفر متوقف کردن درصورتیکه قصد بلند مدتشان افزایش در هر سال بوده که با کاهش شرکت کننده و افزایش جذب دانشگاه ازاد، افزایش جذب دانشجوی دکترا متوقف شده…..)…….شایان ذکر است این اثرات مخرب کاهش شرکت کننده و بیکاری و بی ارزشی مدرک دکترای تخصصی وزارت علوم در حال اثر گذاشتن بر تمام المانهای سیستمهای اموزشی زیر مجموعه وزارت علوم است….و اساتید دانشگاههای سطح یک نیز از این موضوع در حال تاثیرپذیری اند…… “خود اساتید نمیخوان یه استاد جدید بیاد توی گروه آموزشیشون و فقط میخوان خودشون باشن”….اولا استاتید اکثرا سنشون نزدیک بازنشستگی هست و یک داوطلب دکترا تا بیاد استاد بشه استاد بازنشسته شده رفته…..ثانیا جذب هییت علمی بسیار نسبت به دانشجویان دکترا کم هست…..تازه اگر اساتید قصد داشته باشند افرادی رو که نخوان دانشجو و استاد بشه…… ظرفیت ۵۰ نفر برای یک گرایش از یک رشته بسیار بالاست……ظاهرا شما کاردانی رو با دکترای تخصصی اشتباه گرفتید….. امسال حدودا ۱۲۵ هزار نفر در جلسه حضور داشتن که بغیر از دانشگاه ازاد ۱۴ هزار نفر جذب میشن…….این یعنی جذب بسیار بالا……. نحوه مصاحبه ربطی به بحث بنده ندارد…..در این مورد هم عرض کردم بارها که اکثر اساتید نباید دانشجو بردارن چون در سطح دکترا نیستن…با اینکار هم بتبع کاهش… ادامه نظر»

مرادی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

مدیریت ورزشی امسال ۱۴ نفر روزانه کاهش ظرفیت داده و اصفهان و همدان و کرمانشاه اصن دانشجو نگرفتن. ای کاش اول ظرفیت اعلام بشه بعد شروع کنیم ب خوندن

mohamad
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۲ ب٫ظ

سلام دوستان میشه لطفا جواب من بدید
من سهمیه ۵ درصد ایثارگری داشتم ولی تو کارنامه اعمال نشده و سهمیه ازاد زده. دوستان کسی این مشکل داشته؟ باید چکار کنم؟

فاطمه@
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  mohamad

به قسمت پاسخگویی سایت سنجش درخواست بدین

mohamad
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه@

درخواست دادم جواب داده شخصا باید مدارک ببرم ارگان مربوطه. ایا الان که کارنامه اومده تاثیر هم دارهدیگه یا نه

برق
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  mohamad

بله باید سریع اقدام کنید و کارنامه جدید میدن

محسن
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  mohamad

منم همین مشکل رو دارم، هم زمان ثبت نام کد سهمیه رو انتخاب کردم، هم در کارت ورود به جلسه سهمیه فرزند قید شده بود، شما در کارت ورد به جلسه آزاد بود سهمیه یا فرزند رزمنده؟ چون به من گفتند باید زمان صدور کارت چک میکردین اگر کد رهگیری توسط ارگان مربوطه تایید نشده باشه تو کارت قید میشه سهمیه آزاد که باید ویرایش میکردین و مجدد کد جدید میگرفتید، اما کارت من سهمیه قید شده بود، واقعا گیج شدم!!

نفس
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

رشته مهندسی نرم افزار من به امید بوعلی امتحان دادم این چه وضعشه هیچی پذیرش نداره من پولم و وقتم مفت به باد رفت این چه اوضاعیه ینی تو تلاشت همه چیت اینجا به باد فنا میره با اون ظرفیتای مسخره

هوشیار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  نفس

هر سال برخی دانشگاهها جذب ندارن…این چیز طبیعه…..

بابک
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

دوستان عزیز توجه داشته باشید سازمان سنجش دخالتی در ظرفیت ها نمیکنه. این ظرفیت ها ارقامی هستن که دانشگاه ها درخواست کرده اند. ممکنه بعدا برخی دانشگاه ها ظرفیت جدید اعلام کنند که طی اصلاحیه هایی متعاقبا در سایت سازمان سنجش اعلام میشه

زهرا
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

سلام رشته من زیست فناوری میکروبی هست و کلا ۱۱ نفر بر می دارند. دانشگاه آزاد هم فقط ۱ نفر
کاش اصلا امتحان نمی دادم

ناهید
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

عزیزم. ان شاءالله هر چی خیره پیش بیاد برای همه مون. غصه نخور. خدا نظاره گر تلاش و زحمات همه ما هست. جای حق نشسته. متاسفانه برای اینهمه ظرفیت پایین پذیرش کاری از ما برنمیاد. خدا خودش بهترین رو رقم بزن برای همه و برای ما هم دوست عزیز.
توکلت علی الله و افوض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد

علی
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

چرا نمیدادی بهتر بود …الان تجربه کسب کردی واسه سال بعد…همه چی بعد مثبتم داره چرا همش منفی

مریم
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۹:۳۸ ق٫ظ

رشته مشاوره ۴۳ درصد کاهش ظرفیت داشته. واقعا بی انصافیه با این همه تلاشی که کردیم یه دفعه یه مانع بیرونی باعث ناکامیمون بشه.

هوشیار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

تعداد شرکت کننده هم نسبت به پارسال ۳۰ درصد کاهش داشته…..پس ۱۳ درصد اختلاف زیاد مشکلی ایجاد نمیکنه…..و ظرفیت اعلامی رو زیر سوال نمیبره…..شما در وضعیت تقریبا برابر با داوطلبان سال قبل هستید….پس نگرانی و انتقاد بیمورد هست….

حسین
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

۳۰ درصدی که شرکت کننده کاهش داشته کسانی بودند که داوطلب جدی نبودند و یا آزمایشی شرکت میکردند که به اصطلاح میگن سیاهی لشگر، بنا براین شرکت نکردنشون هیچ تأثیری در رقابت داوطلبان نخواهد داشت، این یک موضوع بدیهیه که داوطلبان دکتری همگی میدونن و به راحتی میفهمند، با کمال احترام این استدلالی که میکنید را داوطلبین دیپلمه کنکور سراسری هم با هیچ عقل و منطقی نمی پذیرند!!!!!!

آگه
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۳:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

دوست عزیز سی درصدی که اعلام شد مربوط به کل رشته ها بود و اینکه برخی رشته ها کمتر از ده درصد شرکت نکردن

هوشیار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۷:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  آگه

منظور بنده غیب افراد نیست که اعلام شده…..بلکه شرکت کننده امسال نسبت به سال قبل هست که کسی اعلام نکرده بنده اعلام کردم…..

پدرام
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۸:۵۲ ق٫ظ

لطفا کاهش ظرفیت رشته شبکه و رایانش امن را بررسی کنید که نسبت به پارسال ۴۰ درصد کمتر شده
کل ظرفیت امسال ۱۷ نفر شده ولی رشته مهندسی فناوری اطلاعات داره ۲۴ نفر با عنوان گرایش شبکه و امنیت میگیره!!! یعنی بیشتر از خود رشته اصلی

هوشیار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  پدرام

تعداد شرکت کننده هم نسبت به پارسال ۳۰ درصد کاهش داشته…..پس ۱۰ درصد اختلاف زیاد مشکلی ایجاد نمیکنه…..و ظرفیت اعلامی رو زیر سوال نمیبره…..

منطق
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

هوشیار جان غیرهوشمندانه داری حساب میکنی.
برخی رشته ها افزایش داشتن بعضی دیگه نصف شده. این چه ربطی به ۱۰درصد کاهش داوطلبین نسبت به ژارسال داره؟

هوشیار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  منطق

اونیکه افزایش داشته بهتره کاهش یابد و این منطقیست نه اینکه بیدلیل ظرفیت رو افزایش بدیم….

مهسا
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  پدرام

من نمیدونم این چه بلایی هست که سر این گرایش میارن یه بار این گرایش رو از فناوری اطلاعات میارن زیرشاخه مهندسی کامپیوتر و باعث سردرگمی ما فارغ التحصیل های قدیمی که زیرشاخه فناوری اطلاعات هستیم میشن (بخصوص تو آزمون های استخدامی و…) حالا هم که مهندسی کامپیوتر-شبکه و رایانش کنکور میدیم میرن از فناوری اطلاعات- شبکه و امنیت دانشجو میگیرن مخصوصا دانشگاه تهران که من روش حساب کرده بودم وقتی دیدم هفت نفر شبکه از فناوری اطلاعات برمیداره واقعا شوکه شدم. خدا باعث و بانیش رو لعنت کنه من کنکور آیتی ندادم به این دلیل که فکر میکردم از آیتی منسوخ شده این گرایش پس ظرفیت زیادی هم نخواد داشت ولی حالا…:((

الناز
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

موافقم. من چند سال پیش آی تی تموم کرده ام ولی آزمون شبکه رو دادم و متاسفانه امسال ظرفیت شبکه رو توی فناوری اطلاعات بردن بالا نه روی رشته اصلی آزمونی….از مهر ماه ۹۸ کل زندگیم رو گذاشتم رو این کنکور لعنتی و اینم از نتیجه اش. خدا ازشون نگذره، از کارم موندم. یکسال سنم بالاتر رفت و اینم نتیجه. اگر میدونستم همون فناوری اطلاعات رو آزمون میدادم

داوطلب مدیریت آموزشی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۸:۵۱ ق٫ظ

متاسفانه در رشته مدیریت آموزشی هم همینطوره. سه تا دانشگاه فردوسی، خوارزمی و سمنان که پارسال در هر دو نوبت روزانه و شبانه پذیرش داشتند کلا امسال حذف شدن

رضایی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۳:۲۱ ب٫ظ

دانشگاه خوارزمی هرسال مدیریت دولتی پذیرش داشت ولی امسال تو این رشته هم پذیرش نداشت.

سحر
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۸:۴۵ ق٫ظ

دوستان من با یکی از اساتیدم که صحبت می‌کردم گفت ورودی از بهمن ماه اعلام شده بهمون
شماها چیزی در این باره میدونید؟

مهدیه
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۹:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

منطق هم همینو میگه….
نتایج نهایی رو گفتن اواخر مهر اعلام میکنن. تا نتایج بیاد و اعلام کنن زمان ثبت نام چه روزیه خودش یه هفته ای طول میکشه، بعد بریم دانشگاه ثبت نام کنیم حدودا میشه هفته دوم آبان. یعنی اگه در بهترین حالت هفته ی دوم آبان بگن بیا سر کلاس تا پایان ترم دو ماه و دو هفته زمان باقی میمونه، اگه فرض رو بر این بذاریم که از هفته ی سوم دی امتحانا شروع بشن.
منظور یک ماه و دو هفته ی اول کامل پریده.
پس اصولا باید همون بهمن شروعش باشه

علی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۹:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهدیه

همون ترم اول هسش چون کلاسا مجازیه و کلاس مجازی هم یک چیز مرسومی تو ایران نیس و فقط یک نوع اموزش الکیه چون نه زیرساخت هس نه دانشجوها و دانش اموزا با کلاس مجازی کنار نمیان

هوشیار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

چون مصاحبه لزوما مجازی نیست و در اختیار دانشگاههاست…….

pragmatic
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

دانشگاه شریف دروس بچه های ترم ۱ ارشد رو ارائه کرده و بزودی انتخاب واحده. بنابراین از اول آبان ماه با تاخیر ۴۵ روزه بصورت مجازی کلاس برای نو ورود ها (ارشد دکتری) خواهد بود.

لیلی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۷:۴۶ ق٫ظ

پی اچ دی عزیز،ممنون که حرف دل ما رو گفتی
عادلانه نیست تو سختترین شرایط کنکور دادیم حالا ظرفیتا کاهش پیدا کنه!
لغو کنکور بهتر از این ظرفیتهای پایین و پوچ بود!
انگار گل یا پوچ بازی کردیم جای کنکور!

هوشیار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  لیلی

تعداد شرکت کننده هم نسبت به پارسال ۳۰ درصد کاهش داشته……..شما در وضعیت تقریبا برابر با داوطلبان سال قبل هستید….پس نگرانی و انتقاد بیمورد هست….مگر اینکه کاهش ظرفیت در یک رشته بسیار زیاد باشه….یا مثلا کاهش شدید در دانشگاههای تهران روزانه اعمال شده باشه…..

کیانمهر
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

هوشیار عزیز شما در پایین متن هر فردی که انتقاد میکنه این نظر رو ثبت میفرمایید. فرمایش شما متین هست ولی در نظر داشته باشید که ظرفیت های اعلامی از سوی دانشگاه ها قبل از برگزاری کنور بود و این ۳۰ درصدی که میفرمایید مربوط به افرادی هست که در کنکور شرکت نکردند. اگر فرمایش شما درست باشه لطف میفرمایید بگویید که دانشگاه ها از کجا میدونستندچند نفر شرکت نمیکنند؟

هوشیار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  کیانمهر

در چند سال اخیر (حدودا ۷ سال اخیر) جذب دانشجوی دکترا چندین برابر شده….و از حدودا سه چهار سال اخیر تا حالا تعداد داوطلبان بشدت در حال کاهش هستند….پس هم کاهش داوطلبان و هم افزایش جذب رو همگان باخبرند که حتی باعث مهاجرت افراد از رشته هایی مثل ریاضی به تجربی شده اند از این هم همگان با خبرند……خلاصه مدیران اموزشی از این دسته گلی که به اب داده اند با خبرند و فقط خودشان را به ان راه زده اند…..بتبع دانشگاههای سطح یک در برخی رشته ها تا حدودی واکنش انقباظی داشته اند…..بهتر است در جذب دانشجوی پولی با اصلاح درامدی دانشگاهها انقباض شدید اعمال گردد…..

رویا
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

هوشیار جان انتقاد حق این داوطلبان است، هر داوطلب زحمت کشیده و درس خونده تا کنکور قبول بشه، الان ظرفیتا کم شده و علنا اون زحمتی که کشیدن یعنی هیچ

هوشیار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

انتقاد منطقی باشه…یعنی برای گرایشی که مثلا ۷۰ درصد کاهش جذب داره نه برای گرایشی که مثلا ۳۵ درصد کاهش جذب داره….چون تعداد شرکت کنندگان هر سال کاهش می یابند و امسال نسبت به سال قبل حدودا ۳۰ درصد کاهش داشتن….پس این دو همدیگه رو پوشش میدن…..حتی برخی رشته که تعداد جذب ثابت مونده …با کاهش ۳۰ درصدی جذب خوشبحالشون شده امسال……

هوشیار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

اصلاحیه:….با کاهش ۳۰ درصدی شرکت کننده خوشبحالشون شده امسال……

pragmatic
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

باید منطقی بود. اکثر افزایش ها مربوط به دانشگاه آزاد، پردیس و … بوده. دانشگاه های روزانه تهران در اکثر رشته ها کاهش حداقل ۴۰ درصدی رو نشون میده. کاهش ۳۰ درصدی خیل عظیم سیاهه لشکر کنکور دکتری تاثیری در پذیرش غالبا زیر ۱۰۰ نفر رشته ها نداره. گرچه من شخصا موافق کاهش هر چه بیشتر ظرفیت ها حتی در روزانه تهران هستم.

هوشیار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۷:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  pragmatic

اینجوری نیست برای برخی گرایشات با وجود کاهش چشمگیر شرکت کننده هیچگونه کاهش جذبی مشاهده نمیشود…..لطفا دفترچه رو مشاهده و مقایسه فرمایید……دانشگاه ازاد که دفترچه اش جداست…….

“کاهش ۳۰ درصدی خیل عظیم سیاهه لشکر کنکور دکتری…”…..منظور بنده از کاهش ۳۰ درصدی ان کاهش ۳۰ درصد غایبان نیست ….بلکه کاهش شرکت کنندگان (یا ثبت نام کنندگان) امسال نسبت به سال قبل است…..این کاهش در این چند سال وجود داشته و هر سال حدودا ۳۰ درصد شرکت کننده کم شده که بسیاری از انها افراد توانمند هستن…..حتی بسیاری از دانشجویان دکترا در چند سال اخیر در رشته های مهندسی زیرمجموعه ریاضی بدلیل این وضعیت انصراف داده یا ترک وطن کردن یا به رشته پژشکی رفتن یا کلا از درس فاصله گرفتن…..کدوم سیاهی لشکر؟! اتفاقا برعکس هست خصوصا در رشته های مهندسی زیر مجموعه ریاضی…..

pragmatic
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۷:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

اولا، قضاوت کلی درست نیست. دانشکده عمران شریف رنک ۱۵۰ QS هست و از بسیاری دانشگاههای خارجی سطح علمی دانشجویان و اساتید بالاتر هست. هنوز افراد با استعداد زیادی هستن که می مونن و اگه رزومه فرد خوب باشه با مراجعه به سامانه جذب نور رضوی و ساجد، امکان جذب به عنوان هیات علمی در دانشگاه های بزرگ کشور هست‌. بنابراین با سیاه دیدن محض و اغراق شرایط مخالفم.
ثانیا، در گرایشهای عمران که بنده مطلع هستم، بیشتر از ۵۰ فرد با وضعیت علمی مناسب در هر گرایش بین داوطلبان نیست و هرگز بیشتر هم نبوده.
ثالثا، در همه جای دنیا همیشه دانشگاههای با کیفیت کمتر جذب دانشجوی بیشتر رو به عهده میگیرن تا هم علاقه مندان درس بخونن و هم چرخ اقتصاد دانشگاهها بچرخه؛ پس لزوما نباید با کاهش مشتری،
ظرفیت کاهش پیدا کنه. این کاهش ورودی کنکور اثر چشمگیری در وضع علمی دانشگاههای تهران نداشته، ولی متاسفانه شهرستان ها از نبود دانشجوی پر تلاش می نالن.
رابعا، من دلیل این حجم پیگیری رو نمی فهمم، شاید به این مثل برگرده که “دیگی که واسه من نجوشه…”

هوشیار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  pragmatic

انصرافها رو که نمیشه کتمان کرد……کاهش شرکت کننده خصوصا در رشته مهندسی رو نمیشه کتمان کرد…..جذب هییت علمی به تعداد کم انهم در دانشگاههای دولتیست که اون تعداد کم هم خیلی رو در استانهایی محروم جذب میکنن و یا با ایتمهای محدود کننده و دست و پا گیر….اولا موضوع رنک فلان دانشگاه نیست….موضوع بی ارزش شدن مدرک و بیکاری است خصوصا نسبت به کشورهای دیگر…….ضمنا شریف از برخی دانشگاههای داخل هم پایین تر است در رنک……..

“ثالثا، در همه جای دنیا همیشه دانشگاههای با کیفیت کمتر جذب دانشجوی بیشتر رو به عهده میگیرن …”….اونها دانشگاه هستن نه مثل دانشگاههای ایران در حد دانشکده…..دهها هزار هییت علمی دارن و بتبع جذب بالا دارن …….امیرکبیر و شریف و غیره هر کدام دهها هزار هییت علمی با سطح توان تدریس دکترا جذب کنن دانشجوی دکترای زیاد بگیرن…..

“این کاهش ورودی کنکور اثر چشمگیری در وضع علمی دانشگاههای تهران نداشته……”……چون دانشگاههای تهران همگام با کاهش شرکت کننده کاهش ظرفیت ندادن و دانشجویان خوبی که شهرستان می بایست جذب میکردن رو جذب کردن….و پس مقصر تخریب علمی دانشگاههای سطح دو هستن……

“رابعا، من دلیل این حجم پیگیری رو نمی فهمم، شاید به این مثل برگرده که “دیگی که واسه من نجوشه…””…..بنده سالهاست با افزایش ظرفیت دکترای تخصصی مخالفم یعنی از زمانیکه بطور عجیب ظرفیت دانشگاهها رو افزایش دادن……

الناز
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۶:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

درست می فرمایید ولی نه در هر شرایطی. ببینید مثلا ظرفیت شبکه های کامپیوتری رو در خود رشته کم کرده اند ولی درعوض در رشته فناوری اطلاعات ۲۰ نفر فقط برای شبکه ظرفیت اضافه کرده اند! اگر میشد از فناوری اطلاعات هم انتخاب کرد بله ولی درحال حاضر شرایط بر علیه من و امثال منه که یکسال از عمرمون رفت، تازه با چه استرسی هم سر جلسه حاضر شدیم. واقعا شرایط خیلی خیلی بد روحی دارم

هوشیار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  الناز

بنده با مدیریت ناصحیح و برنامه ریزی ناصحیح مخالفم…..بهتر است دانشگاهها نیاز جامعه و تعداد شرکت کننده و عوامل موثر دیگر را در تداد جذب درنظر گیرند……همچنین ظرفیت خودشان را بر روی سایت دانشگاه یک سال قبل اعلام کنند تا همه مطلع باشند…..متاسفانه حتی همین جذب افسارگسیخته دانشجوی پولی برای مقطع دکترا نتیجه مدیریت و برنامه ریزی و اینده نگری ناصحیح است…..

تابستان
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۷:۳۳ ق٫ظ

سلام، از کجا بفهمیم تراز هر دانشگاه چنده؟

samira
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  تابستان

الان نمیشه فهمید، نتیجه انتخاب رشته که اومد مشخص میشه

تابستان
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  samira

ممنون

فاطمه@
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  تابستان

تو اینترنت سرچ کنید ترازهای پارسال هست شاید بشه یه تصمیم درست گرفت

ادیب
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۵:۵۳ ق٫ظ

سازنده شعار “تعویق طلب کنسل گرا” لطفاً پاسخگو باش!!!!!!

Tabriz
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۴:۱۴ ق٫ظ

رشته روانشناسی تربیتی ۱۷۲۶ نفر مجاز شدن و کلا ۶۲ نفر ظرفیت داره برای روزانه و شبانه و پردیس….. اونم چند دانشگاه معدود… چرا؟؟؟؟؟؟؟؟

هوشیار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  Tabriz

ربطی نداره…این مرحله اول هست…هرسال هم همینجوری بوده…..تازه معمولا سالهای قبل بدلیل زیاد بودن شرکت کننده تعداد افراد مجاز در این مرحله بیشتر بود…….

راضیه
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۲:۲۴ ق٫ظ

با سلام
دوستان ریاضی محض جبر کرمان ب نظرتون حدودا چ ترازی میگیرن ؟با توجه ب اینکه ترازها امسال خیلی پایینه

فاطمه
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۲:۰۵ ق٫ظ

تو رشته ما هم دقیقا این اتفاق افتاده با اینکه رتبه م خیلی عالیه ولی با این کاهش عجیب ظرفیت واقعا امیدم برای قبولی کمرنگ شده منی که هدفم قبولی تهران بود

حسن
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۲:۰۰ ق٫ظ

دوستان یه سوال.دانشگاههایی که فقط یه نفر میگیرند،آیا کلاس خصوصی هست.دلیل یه نفر چیه. من برام قابل حل نیست. یعنی استاد توانایی تدریس بیش از یه نفر را نداره؟؟؟!!!!

علی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۹:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

اون یک نفر نیسش حداقل یک نفر استعداد درخشان گرفته یک نفر شبانه و یک نفر پردیس پولی که جمعا ۴ نفر در یک کلاس

سحر
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

ok

آبی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۰:۵۶ ق٫ظ

اب و سازه های هیدرولیکی یه تفاوت بزرگ دیگه اش با سال پیش در این هست که امسال کلا در تهران علم و صنعت و امیرکبیر فقط روزانه ۳ نفر مجموعا میگیرن و هیچ دانشگاه دیگه ای ظرفیت نداره در تهران

تارا
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۰:۴۶ ق٫ظ

رشته روان شناسی هم نسبت به سال قبل حدود ۶۰ نفر کمتر پذیرش داره

Fatima
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۰:۴۲ ق٫ظ

متاسفانه رشته پترولوژی فقط یک دانشگاه با ظرفیت ۲ نفر ، و این دور از انصاف که رتبه های تک رقمی به خاطر یک برنامه ریزی غلط یکسال عقب بیفتن

شهلا
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۴:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  Fatima

ببخشید چند شده رتبه اتون؟!

مهتاب
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۰:۴۱ ق٫ظ

ممنون phd test ک به فکر مایید….در مورد رشته آموزش زبان انگلیسی هم همینطور شده ظرفیت ها خیلی کم شده ..طوریکه دانشگاه الزهرا و خوارزمی به طور کل اصلا امسال نمیگیرن….دانشگاه تهران ک پارسال ۵ نفرو برداشت امسال ۳ نفر شده…لطفا به اینم رسیدگی کنید ممنون….

زهرا
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۰:۴۱ ق٫ظ

عادلانه نیست نپواقعا. نه تنها ظرفیتا کم شده بلکه بعضی دانشگاها اصلا پذیرش ندارن

هوشیار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۰:۳۶ ق٫ظ

با توجه به اینکه تعداد شرکت کننده نسبت به سال گذشته حدودا ۳۰ درصد کاهش داشته….پس کاهش ۳۰ درصدی ظرفیت در هر رشته ای مشکلی ندارد……..اما اگر بیشتر از این مقدار باشد انتقاد منطقیست…….

ضمنا بهتر است برای امسال جذب دانشجوی پولی هم حداقل ۳۰ درصد کاهش یابد……

علی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  هوشیار

شما فک کنم از اون کسایی هسید که دنبال تعویق بودید درثانی با احترام به همه اگه کسی یک کتاب برا دکترا خونده بود حتما روز ازمون حاضر میشد پس سیاهی لشکری بیش نبودن

هوشیار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

اولا بنده معترض برگزاری ازمون در اوج کرونا بودم و هستم……تعویق اسفند ماه و فصل بهار رو بنده اصلا نظر نمیدادم……بنده قبولی ازمون پارسال و هم امسال هستم…..ضمنا قبول شدن با نخوندن هم امکانپذیره….چون شرکت کننده دکترا بشدت نسبت به چند سال پیش کم شده……مگر اینکه طرف داغون باشه…..لطفا مطالب منطقی بنده رو با موضوعات بیربط به حاشیه نبرید و سواستفاده نفرمایید……

علی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

متاسفانه اطلاعاتتون پایینه نمیدونم چرا دنبال جواب همه کامنت ها هسید بعدش سی درصد تو ازمون نیومدن و ظرفیتها حداقل چند ماه پیش اعلام شده به سنجش. شما که قبول بودید چرا یک تعداد را دارید نا امید میکنید فردا یا پس فردا تعداد جدیدی ظرفیت اعلام میشه . و این دواطلبین هم خداشون بزرگه

هوشیار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کاهش تعداد شرکت کننده در چند سال اخیر امری بدیهی است….اینرو همه میدونن….ضمنا برای اونهایی که نمیدونن یا شک دارن هم از ۸ ۹ ماه پیش قابل مشاهده عینی بود……لطفا دقت کنید…… تعداد افراد ثبت نامی در هشت نه ماه پیش مشخص شده و اعلام شده و افرادی که هم به کاهش شرکت کننده شک داشتن با مقایسه تعداد ثبت نامی امسال با سال قبل مطمئن شدند……..ناامیدی چیه؟!……همه انتخاب رو انجام میدن اگر مرحله دوم قبول شدن میرن در مرحله سوم برای مصاحبه در محل قبولی…….اصل مطلب رو توجه کن و اینقدر با حاشیه سعی در تخریب منطق صحیح نداشته باش……

رویا
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۰:۳۵ ق٫ظ

با چه بدبختی تو این اوضاع سخت کرونایی درس خوندیم، کیلومترها از شهر خودمون دور شدیم تا به مرکز استان برسیم برای ازمون دکتری، حالا ظرفیتارو اینقد کم کردن، من این همه مدت به عشق دانشگاه های تهران درس خوندم، با این کاهش ظرفیت هیچ امیدی به قبولی نیست

سارا
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۰:۲۹ ق٫ظ

رشته من ادبیات انگلیسیه وقتی دیدم همش ۵ نفر روزانه میگیرن با وجود رتبه تک رقمی از دیروز زندگی برام پوچ و بی معنی شده..خدایا بهم آرامش بده بتونم ادامه بدم

راضیه
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

شما انتخابتو بکن و بقیه رو بسپر بخدا
خدا هیچ تلاشی رو بی نتیجه نمیذاره
نگران نباش

الهه
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  راضیه

چقدر جمله تون آرامش بخش بود، اینکه خدا هیچ زحمتی رو بی نتیجه نمیذاره. این روزها فقط شش ماه تلاش بی وقفه ان برای مطالعه ی دکتری میاد جلو چشمهام ، خسته شدم و انتظار داشتم رتبه ی خوب خستکی رو از تن به در کنه، اما رتبه ام دور از انتظار شد

ادبیات انگلیسی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

منم یک شدم

مونا
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۰:۲۸ ق٫ظ

توروخدا فقط ظرفیت رشته فراوری محصولات شیلاتی ببینید خیلی کمه مخصوصا تهران فقط دونفر میخان

مونا
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۰:۲۵ ق٫ظ

سلام دررشته فراوری محصولات شیلاتی واقعااا خیلی کم میگیرن فقط پنج تادانشگاه میگیره اونم دوره وتازه یکی دونفر نهایتش سه نفرحساب میکنیم کلن هفده نفر فقط برمیدارن توکل کشور که ازاون هفده نفر دانشگاه تربیت مدرس سه نفر برمیدارن که انقد ترازشم بالاست فقط رتبه زیر ده قبول میشن بااین حساب سه تادیگ جای خالی هم کم میشه ینی میشه چهارده نفر حداقل یاترازو کاهش بدید یاظرفیت بالاببرید .وتازه دفاع همه شهریور اگ مصاحبه باهاش باشه اصن نمی‌رسیم مصاحبرو لاقل مهربندازید

..
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۰:۱۲ ق٫ظ

بهتر نیست قبل از اینکه ازمون برگزار کنند قبل از ثبت نام یه دفترچه منتشر کنند و زودتر خبر بدهند درمورد ظرفیت ها و دانشگاهها. که یکسال نشینیم بخونیم بعد نگاه کنیم ببین ۳ تا میگیره. جالبتر از اون سنجش همه را مجاز میکنه. بابا خجالت بکشید. تنهاسیستمیه که اینقدر ایراد داره. ضمن اینکه فقط رشته های مذکور فوق نیستن که ظرفیتشون کم شده. یع نگاه بندازن به رشته ها. نمیدونم بچه های خودشون گرفتار این بدبختیا نمیشن…… نمیشن دیگه وگرنه یکم حاله ما و خانواده هامونو درک میکردن

ش
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۰:۰۷ ق٫ظ

توروخدا همراهی کنید تا بتونیم جلوی کاهش ظرفیت رو بگیریم.تو این شرایط سخت با فشارای سخت روحی و روانی درس خوندیم ی رتبه ای اوردیم حالا اینا دارن شرایط رو سختر میکنن.

حسین
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ش

باید خیلی زیاد اطلاع رسانی کنیم
واقعا حق ما با اینهمه استرس و لغو چندین بار کنکور داره از بین میره
به نماینده ها پیام بدین
من اینکارو کردم

علی
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

با سلام
در رشته راه و ترابری خیلی ظرفیت ها رو کم کردن
خدایا کی مافیای راه تمام میشه؟

TAR
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۹ ب٫ظ

تا شما باشید دیگه تعویق تعویق نکنید

مهشید
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۲:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  TAR

شما همچنان در برابر فهمیدن مقاومی! عزیز من اگر ورودی رو میزاشتن از ترم اینده تعداد بسیاری از دانشجوها که حذف ترم کرده بودن و نتونسته بودن دفاع کنن دفاع میکردن و از سیستم خارج میشدن و ظرفیت برای ماها باز میشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

تارا
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

همسر من رشته حقوق گرایش تجارت بین الملل هستن و فرقشون با رتبه دوم در چهار سوال بوده … من شاهد تلاش های بسیاری که میکنن هستم و واقعا حق ایشون و هرکس دیگه که تلاش میکنه هست ، الان با این کاهش ظرفیت که شده ۳ نفر واقعا حق بسیاری از افراد من جمله همسر من داره ضایع میشه … بماند که سهمیه رو هم در نظر بگیریم ازین ۳ نفر رقابت برای یکی دونفر هست … امیدوارم اینجای قضیه هم زد و بند و دست های پشت پرده نباشه

Fariba
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۹ ب٫ظ

واقعا که با زندگی بقیه بازی میکنند و تو این وضعیت کنکور برگزار شد و اخرشم ظرفیاتا رو این قدر کاهش دادند ، ، بعضی افرادبه خصوص متاهل ها رو یه شهر برای قبولی تمرکز میکنند در حالی که یهو میبینی اون شهر امسال اصلا پذیرش نمیکنه اخه چرا باید اینجوری باشه حداقل قبلش بگن که ادم تکلیفش معلوم باشه

samira
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۶ ب٫ظ

هر روز چک کنید سایت سنجش رو ، اطلاعیه های جدید میزنن و ظرفیت های جدید اعلام میکنن هر سال

سارا
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  samira

حتی با وجود اتمام مهلت انتخاب رشته؟

samira
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

تمدید میشه احتمالا ، پارسال که هر روز اطلاعیه میومد و اصلاحیه

دانشجو
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۱ ب٫ظ

رشته مهندسی برق الکترونیک هم و خیلی از رشته ها واقعا پذیرش کم داشتن

محمد
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۹ ب٫ظ

الان که کلاسها مجازی شده دیگه چرا ظرفیتها رو افزایش نمیدید؟ الان که هر دانشجو میتونه ده بار فیلم جلسه کلاس درسو ببینه… ظرفیت ۱ نفر و دو نفر دانشگاه های تهران واقعا روی اعصابمون راه میره… دیگه از دانشگاه هاروارد و استنفورد و … که بهتر نیستید! اکثر دانشگاه های تاپ کشورهای پیشرفته دنیا از بس برای هر رشته دانشجوی دکتری میگیرند که دوره های دکتری رو در آفتی تئاتر و سالن های بزرگ برگزار میکنند.

مالک زاده
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

جناب اونا برا خروجی بازار کار دارن نه مثل اینجا که طرف با مدرک دکتری از بهترین دانشگاه بیکارو بیعار بگرده. در ضمن ماشالا دانشگاه آزاد به صورت کلونی داره پذیرش،می کنه دست رد به سینه داوطلب نمی زنه

ویکتاریون
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

ظرفیت کمشون به خاطر این نیست که خودشون رو خوب می دونن. ربطی هم به کلاس نداره که بخواد حضوری یا مجازی باشه. به ظرفیت خالی استادا برای پایان نامه بستگی داره. دو جور محدودیت هست: ۱.حداکثر دانشجوی دکترا یا ارشدی که با توجه به رتبه ی علمیشون می تونن به طور همزمان داشته باشن.۲. مجموع دانشجویان ارشد و دکترای همزمانشون.
دو تا عامل کم شدن استاد( مهاجرت، بازنشستگی) و زیاد شدن ظرفیت ارشد توی چندسال گذشته( از همه ی رشته ها مطمئن نیستم.) باعث شده سر استادای باقی مونده شلوغ بشه.
گذشته از اون امسال دفاع ها عقب افتادن و جدای از کسایی که حذف ترم کردن معلوم نیست چند درصد از بقیه موفق به دفاع بشن و سنوات نخورن.
به هر دوی این دلایل سیاست کلان کسب درآمد از دانشجو رو هم اضافه کنید که باعث کاهش ظرفیت روزانه و افزایش ظرفیت پردیس میشه.( حتی به جای شبانه پردیس می گیرن که بیشتر شهریه بده. البته این سیاست کمابیش جهانیه.)
حالا شما امکانات آکسفورد و تعداد استادها و گرایش ها رو با اینجا مقایسه کن. وگرنه اونجا هم ظرفیت هر استاد برای هر ترم یکی دو نفر بیشتر نیست. سایت ها و فراخوان هاشون رو به تفکیک که چک کنی مشخصه.

علی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

کاملا درسته

هوشیار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

اولا اون دانشگاه یزرگ هستند….اما دانشگاه ایران در حد دانشکده هستن اما ظرفیت زیاد دارن…..ضمنا به ازای هر پرفسور یک دانشجو جذب شود مشکلی نداره…..و در ایران با اینکار ظرفیت دهها برابر کاهش خواهد یافت چون استاد ندارن……..شایان ذکر است اون دانشگاههای بزرگ دهها هزار استاد دانشگاه با کیفیت در یک دانشگاه دارن….اما ایران در یک دانشگاه چند استاد دارد؟…..مثلا کل هییت علمی شریف چند نفر است؟؟؟…..کل هییت علمی دانشگاه ازاد که استاد در حد دکترای تخصصی باشند چند نفر است؟؟؟؟

بهار
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴ ب٫ظ

رشته من زبان المانیه. امسال کلا ۳نفر میگیرن. ۲ تا روزانه یه نفر شبانه. منم رتبه ام ۱۰ شده… واقعا نارحتم بخاطر این ظرفیت پایین

.....
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

قبولی به رتبه نیست به رزومه ست. به اینکه شما سر جلسه مصاحبه خودت رو چطور نشون بدی و بتونی مدیریت کنی.

ن. ف
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  .....

اول باید دعوت بشه که بتونه خودشو نشون بده.

مهدی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  .....

اونجوری هم نیست رتبه اولین فاکتور هست بعد میرن سراغ رزومه… کسی که پول داده مقاله چاپ کرده و رتبه بالا داره به کار هیچ استادی نمیاد.

..
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

حق داری دوست عزیز

Mary
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴ ب٫ظ

این که ببینی گرایشت از دوتا دانشگاه به کل حذف شده و فقط یک دانشگاه با ظرفیت ۳ نفر میگیره از هر چیزی بدتره

حسین
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۱ ب٫ظ

رشته مشاوره ظرفیت خیلی کم شده

دکترای بیومکانیک ورزشی
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۶ ب٫ظ

بیومکانیک ورزشی هم پارسال ۷ تا گرفتن
امسال ۴ تا

وحید
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۴ ب٫ظ

من به امید یکی از دانشگاه های تهران برای کنکور خوندم و امسال ظرفیت رشته سازه هیدرولیکی از ۹ به ۳ نفر رسیده اگه از اول میدونستم ظرفیت ها اینجور هست خب اصلا نمیخوندم
این خیلی ظلمه همه تلاش آدم بر باد میره
Phd عزیز ما که دستمون جایی نمیرسه ولی اگر شما میتونی یه پیگیری بکن

عمران
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

واای دقیقققا
منم خیلیییی اعصابم خورده
عملا گند زدن به ما

آبی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

وای واقعا همین طوره خیلی بد شد .. ظلم بزرگی به ما شد

حسین
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ ب٫ظ

سلام لطفا پپیگیر باشید که چرا با اینهمه سختی برای برگزاری کنکور و اینهمه استرس که متحمل شدیم
چرا باید ظرفیت ها پایین بیاد
خواهش میکنم حتما پیگیر باشید
صدای ما به جایی نمیرسه

محمد
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۶ ب٫ظ

خدایش این چه وضعیه
پارسال مهندسی معدن گرایش استخراج ۲۰ نفر روزانه می خواست
الان شده ۱۰ نفر

مینا
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۵ ب٫ظ

حداقل از قبل اطلاع بدن. دانشگاه تهران یکسال در میان دکتری فناوری معماری می گیره. پارسال دانشجو نگرفت، امسال هم که در دفترچه هیچی اعلام نکرده. اون از کارنامه ها که معلوم نیست چطوری به این سرعت پاسخنامه ها رو اصلاح کردن این هم از ظرفیت ها.

مهلا
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۲ ب٫ظ

واقعا فکر میکردیم با این وضعیت کرونا و استرسی که کنکور داشت حداقل ظرفیت دانشگاه ها زیاد شده باشه ولی برعکس کمتر از سال گذشته هم شد
من که خودم امیدم رو از دست دادم به خصوص که مجازی هم هست مصاحبه و داورها ۱۰۰ درصد دانشجوهای خودشون و رتبه های برتر رو انتخاب میکنن

عمران
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهلا

واقعا گرایش ما (ساره هیدرولیکی) از ۹ نفر دانشگاه های تهران روزانه به ۳ نفر زسیده تو این شرایط کرونا با کلی استرس و تعویق و کلی وقتمون رفت الان اینحوری گند زدن بهمون

آبی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  عمران

واقعا .. ای کاش میشد اعتراض کرد

حقوق بین الملل
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۰ ب٫ظ

رشته حقوق بین الملل از ۳۰ نفر به ۱۶ نفر کاهش داشته است

کسرا
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱:۵۶ ق٫ظ

سلام دوست عزیز توی این مرحله میشه تغییر رشته داد و من ک حقوق جزا امتحان دادم بیام علوم سیاسی یا روابط بین الملل،یا گرایشات دیگر حقوق را انتخاب رشته کنم،ممنونم
کسرا

سعید
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۰ ب٫ظ

هوافضا جلوبرندگی سال گذشته ۲۵ نفر روزانه گرفته امسال شده ۱۶تا !!!!
آخه چرا؟!

الهه
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۳ ب٫ظ

خدایی هیچ چیز روی اصول و برنامه نیست. با این اوضاع چرا دکتری بخونیم؟ آدم نا امید میشه.

روانشناسی
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

سلام روانشناسی هم نسبت به پارسال ۲۰ نفر کمتر میگیرن توی روزانه…پارسال ۱۳۲ نفر امسال ۱۱۲
۱۰۰ هزار و خورده ای شرکت کننده داره یعنی واقعا موندیم چطور انتخاب کنیم..درصدها و ترازها و رتبه ها هم عجیبه

بهار
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

دقیقا با این تعداد زیاد شرکت کننده واقعا جای تاسف داره هر سال هم بدتر از پارسال میشه برای رشته روانشناسی واقعا ناامید کننده است.

یعقوب رحمانی
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

صدهزارتا کجا بود کلا ۱۰ هزار نفرن

روانشناسی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۲:۰۳ ب٫ظ

بله ۱۰ هزار نفر اشتباه نوشتم

صادق
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۴ ب٫ظ

سلام، متاسفانه برنامه ریزی درس هم کاهش چشمگیری داشته، سال گذشته ۵۰ نفر روزانه، امسال ۳۰، واقعا انصاف نیست

K
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  صادق

برنامه ریزی درسی که افتضاحه..چه وضعه اخه…۲۰تا روزانه ۱۰تا شبانه ؟؟؟خواررمی و تبریز و…که کلا پذیرش ندارن!!پس چجوری تبریز استعداد درخشان فراخوان داده؟الکی بود؟؟؟