پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

انتشار اطلاعیه سازمان سنجش درخصوص ثبت نام دکتری ۱۴۰۰

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره شرایط، ضوابط و مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰ منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، متن اطلاعیه سازمان سنجش به شرح زیر است:

به اطلاع همه متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۰ برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌رساند که با توجه به نکات ذیل و همچنین در نظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون، می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام و شرکت نمایند.

مهلت ثبت نام دکتری 1400

ثبت نام برای آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۰ از روز یکشنبه مورخ ۹۹/۰۹/۰۲ آغاز و در روز یکشنبه مورخ ۹۹/۰۹/۰۹ پایان می‌پذیرد. لازم به تاکید است که ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت.

هر متقاضی براساس ضوابط مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰ می‌تواند در یک کدرشته امتحانی ثبت نام و در آزمون مربوط شرکت نماید.

متقاضیان لازم است که ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را مطالعه نموده و در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت نام در آزمون به شرح ذیل، اقدام کنند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰ 

مراحلی که متقاضی باید برای ثبت نام دکتری ۱۴۰۰ اقدام کند:

۱- مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی فوق برای تهیه کارت اعتباری ثبت نام (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره ۱).

۲- تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

۳-آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.

۴- با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، متقاضیان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان و پرداخت وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

۵- با توجه به اینکه مقرر گردیده است که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به متقاضیان ارائه شود، متقاضیانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده نمایند.

ثبت نام دکتری ۱۴۰۰ ⭐️ زمان ثبت نام آزمون دکتری 1400

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی دکتری

به متقاضیان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش‌نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد نمایند.

ضمناً متقاضیان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته شدن در آزمون، مطابق ضوابط با وی رفتار خواهد شد.

زمان توزیع کارت اینترنتی و محل آزمون دکترا 1400

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، آزمون دکتری ۱۴۰۰ در روز جمعه مورخ ۹۹/۱۲/۱۵ برگزار خواهد شد. متقاضیان لازم است از روز سه‌شنبه مورخ ۹۹/۱۲/۱۲ لغایت روز پنجشنبه مورخ ۹۹/۱۲/۱۴ با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند.

محل آزمون متقاضیان بر اساس استان و شهرستان انتخابی مندرج در بند ۳۹ تقاضانامه تعیین می‌گردد. لذا مقتضی است متقاضیان با مراجعه به جدول شماره ۲ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و درج کد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمایند.

توصیه‌های مهم:

۱) متقاضیان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده ۶ رقمی و کدپیگیری ۱۶ رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.

۲) در انتخاب کدرشته امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت نمایید؛ پس از دریافت کد پیگیری ۱۶ رقمی در این خصوص، به درخواست‌های متقاضیان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۳) با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون‌های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان، که این موضوع اکثراً برای متقاضیانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می‌شود رخ داده است، تاکید می‌گردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس متقاضی دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۴) هرگونه تغییری از طریق نشریه پیک سنجش (هفته‌نامه خبری و اطلاع‌رسانی سازمان سنجش‌)، درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم از طریق رسانه‌های گروهی اعلام خواهد شد.

نحوه ارسال درخواست و یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور

باتوجه به‌عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست‌ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می‌شود. متقاضیان می‌توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

ضمناً متقاضیان درصورت لزوم میتوانند سوال یا سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ نیز در میان بگذارند.

آزمون دکتری 1400 چه زمانی برگزار می شود؟

آزمون دکتری 1400 مطابق روال گذشته در اسفند ماه برگزار خواهد شد.

آیا می‌ توان در آزمون دکتری چند رشته به صورت همزمان شرکت کرد؟

خیر، آزمون دکتری همه رشته ها به صورت همزمان برگزار می شود. بنابراین نمی توان در دو رشته شرکت کرد.

منابع آزمون دکتری 1400 چیست؟

برای شناسایی منابع کنکور دکتری بهترین کار این است که سوالات آزمون دکتری سال‌ های گذشته را بررسی کنید و منابع مناسب را شناسایی کنید. پرسش از داوطلبان برتر سال‌ های گذشته هم راهکار مناسب دیگری است. البته ما در همین سایت پیشنهادات منابع آزمون دکتری را اعلام کرده‌ ایم که می‌ توانید آن‌ ها را بررسی کنید.

در خصوص ثبت نام آزمون دکتری سوالاتی دارم. چگونه بپرسم؟

با ورود به سایت می‌ توانید در بخش نظرات سوالات خود را درج کنید. مشاوران ما به همه سوالات شما به رایگان پاسخ خواهند داد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

13 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمیدرضا لاچینی
دی ۹, ۱۳۹۹ ۰:۳۷ ق٫ظ

سلام به دلیل ابتلا به کرونا موفق به ثبت نام در آزمون دکتری امسال نشدم. آیا امکانش هست برای ثبت نام این افراد یک زمانی مجدد اعلام بشه برای ثبت نام؟

علیرضا نیکرو
آذر ۳, ۱۳۹۹ ۱:۰۴ ق٫ظ

از سال ۱۴۰۰ سالی دوبار کنکور برگزار میشود

سام
آذر ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۳ ب٫ظ

موااافق تعویق کنکور به بعد سال میباشم

رضا
آذر ۱, ۱۳۹۹ ۷:۲۶ ب٫ظ

بخدا ثبت نام نکنید من دکتری مدیریت دارم دارم برجی یک میلیون تومان حقوق دریافت نبکنم

بهارک
آذر ۱, ۱۳۹۹ ۶:۲۴ ب٫ظ

ماراتن شروع شد

آزمون دکترا
آذر ۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

سازمان سنجش حق نداره با این وضعیت وخیم کرونا کنکور دکتری رو توی اسفند برگزار کنه

.....
آذر ۱, ۱۳۹۹ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  آزمون دکترا

عه
شما همون تعویق طلبایی هستین که از کنکور ۹۹ به ۱۴۰۰ منتقل شدن
بابا بجای اینکارا اگه تمرکزتونو میذاشتی رو مطالعه
الان قبول شده بودین
شایدم اصلا داوطلب نیستین

سعید
آذر ۱, ۱۳۹۹ ۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  .....

حالا شما امتحان بده ببین چجوری مصاحبه می کنن چه بلای سرت میارن

.....
آذر ۱, ۱۳۹۹ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

خخخخخخ
من امسال قبول شدم خداروشکر

سام
آذر ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  .....

اگه قبول شدی اینجا چکار میکنی چکار به ما تعویقی ها داری

ممد
آذر ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  .....

خوب چرا هنوز اینجایی ؟ کار و زندگی نداری

سام
آذر ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  .....

شما که قبول شدی واسه چی نظر میدی

Ali
آذر ۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  سام

تا سوهان روح باشند