پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

راه اندازی دکتری مکاترونیک در دانشگاه تهران

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون علمی دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران از راه‌اندازی مقطع دکتری رشته مکاترونیک در این دانشکده خبر داد و گفت: اولین دوره پذیرش دانشجو در این رشته – مقطع از سال ۱۴۰۱ انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه تهران، مهدی تیموری معاون علمی دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران با اعلام این خبر گفت: رشته مکاترونیک تاکنون در مقطع کارشناسی ارشد ارائه و اجرا می‌شد ولی بنا به ضرورت‌هایی که در بخش‌های پزشکی و صنعتی وجود داشت، دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران تصمیم گرفت تا دوره دکترای این رشته را نیز راه‌اندازی کند.

تیموری با بیان اینکه این رشته یک رشته بین‌رشته‌ای است، گفت: این رشته که برای اولین بار در دانشگاه تهران اجرا می‌شود، از علوم مرتبط با حوزه مکانیک و هم چنین برق بهره می‌گیرد.

معاون علمی دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران اظهار کرد: این رشته در حوزه‌های مرتبط با ربات‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی آنچه که در راه‌اندازی این رشته در دانشکده علوم و فنون مدنظرمان بوده است، رفع نیازهای حوزه پزشکی و صنعتی است.

وی در ادامه به کاربردهای مکاترون در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در بخش پزشکی با استفاده از سیستم‌های رباتیک می‌توان به توان‌بخشی و توانمندسازی افراد کم‌توان جسمی کمک کرد و باعث افزایش کیفیت زندگی آنان شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها