پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

قول مساعد مجلس برای اختصاص اعتبار پژوهانه دکتری در بودجه 1401

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به درخواست توجه مسئولان به دانشجویان دکترا و پرداخت پژوهانه تاکید کرد که در بودجه ۱۴۰۱ توجه بیشتری به پژوهانه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بحث پژوهانه دانشجویان دکترا جدی و مهم است، گفت: براساس قانون دانشجوی دکتری باید به صورت تمام وقت در اختیار استاد راهنمای خود باشد و برای همین نیازمند حمایت است.

وی با بیان اینکه دانشجویان دکترا می‌توانند بسیاری از مشکلات کشور را حل کنند، افزود: در بودجه ۱۴۰۰کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ۵۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت علوم برای پژوهانه قرار داد اما متاسفانه این مبلغ به دانشجویان پرداخت نشد، برای سال آینده هم مبلغ مناسبی درنظر گرفته شده است و توجه ویژه‌ای به دانشجویان دکترا شده است.

زاهدی خاطرنشان کرد: توقع داریم که دولت و مسئولان مرتبط به مباحثی همچون پژوهانه توجه داشته باشند و این موارد را در بودجه پیشنهاد دهند تا دست مجلس هم برای تصویب باز باشد.

وی درباره چرایی عدم پرداخت پژوهانه در سال گذشته به دانشجویان دکترا اعلام بی‌اطلاعی کرد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

14 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حاج حسن
دی ۲۹, ۱۴۰۰ ۹:۵۱ ق٫ظ

هر سال ۱۰۰ میلیارد هزینه سوبسید سلف دانشگاه شریف هست. نصف این مبلغ میشه “۵۰” میلیارد تاریخی!
توک سبزی پلو با ماهی که هر ماه به دانشجو های دولتی کشور میدادند رو اگه بذارن کنار بودجه اش هست.
مگه کرونا نیست الان. سلف بازه مگه؟

Babak
دی ۲۴, ۱۴۰۰ ۲:۴۲ ب٫ظ

قول ها و حرف هاشونم هم مثل بقیه کارهاشون میمونه
زیاد توجه نکنین..

تا وقتی پولی به حساب اتون واریز نشده اینا همش حرف مفته که پشیزی ارزش نداره!!

سیما
دی ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۶ ب٫ظ

به دانشجوهای دانشگاه آزاد هم تعلق میگیره؟

عرفان
دی ۲۱, ۱۴۰۰ ۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  سیما

این پول اینقدر ناچیزه‌ و کمه که اصلا مبلغی نیست که بخوان به دانشجوهای شهریه محور هم بدن!!!!ما دانشجو های شهریه محور‌ به معنای واقعی رها شده هستیم و من شخصا هنوز هم برام سواله که این شهریه ای که از من گرفته میشه خرج چی میشه دقیقا؟ازمایشگاه مربوط به پایان نامه در اختیارمون نیست باید آزمایشگاه پیدا کنیم و هزینه های آزمایشگاه رو بدیم مواد اولیه هم که باید خودمون بخریم مقاله رو هم که هزینه ای داشته باشه باید از جیب بدیم یکی از مسئولین وزارت علوم و مسئولین دانشگاه های شهریه پرداز،نمایندگان محترم مجلس به راستی به ما بگن این پول شهریه ترم های پایان نامه که بسیار بسیار سنگین تر از واحدای درسی میشه بابت چی و برای چی از ما گرفته میشه حقوق و اعتبار پیش کششون باشه اینا امکانات پژوهش در اختیار ما بزارن پول دادن پیش کششون

مانلی
دی ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۹ ق٫ظ

پس ۵۰ میلیار کجا رفته؟یعنی نمیدن باز هم؟
۱۴۰۱ یعنی کی؟
مهر؟
فروردین؟
کی ؟

****
دی ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  مانلی

این کمک هزینه ،به جیب کسانی که خودشون صلاح دونستن رفت!!!
سال آینده وسال های آینده هم به همین منوال خواهد بود!!!

msrt
دی ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  مانلی

انشالله که پرداخت میشه.
حالا البته اینی هم که قراره بدن حقوق نیس که خیلی حرص و جوششو بخوریم. بیشتر به درد افرادی میخوره که کار آزمایشگاهی میکنن و نیاز به خرید وسایل و این چیزا دارن. هر چند شاید بخشی از هزینه ی کنفرانس ها و کارهای پژوهشی رو هم بتونه پوشش بده. ما که توی مقطع ارشد یه کنفرانس شرکت کردیم و هزینشو هم از جیب دادیم، البته قبلش یه فرمی هم تحت عنوان گرنت پر کرده بودیم ولی پولشو بعد از گذشت تقریبا یه سال، هنوز بهم ندادن. با دانشگاه صحبت کردم گفتن به ما مربوط نمیشه، خودتون باید پیگیری کنید. نمیدونم کی دیگه قراره بهم برگردونن. خب فایده ی این گرنت ها چیه وقتی دانشجو از جیبش خرج میکنه و فقط ازت امضا میگیرن که یه روزی بهت بر گردونن. نمیدونم بقیه دوستان هم چنین تجربه ای داشتن یا نه. بالاخره هزینشو بهمون بر میگردونن؟

مهدی
دی ۱۹, ۱۴۰۰ ۹:۰۹ ق٫ظ

۵۰ میلیارد تومن خیلی زیاده با این مبلغ که به دانشجویان تعلق بگیره، ایران می تونه بزرگترین صادر کننده تمام محصولات در جهان بشه و کشور از هر نظری بی نیاز بشه

م
دی ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

۵۰میلیارد با در نظر گرفتن تعداد دانشجویان دکتری رقمی نیست.

Sina
دی ۲۰, ۱۴۰۰ ۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

خوبی تو !!!

داوطلب دکتری
دی ۲۰, ۱۴۰۰ ۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

:-))))) آره والا. من در عجبم از دو دوست قبلی که ریپلای زدن و منظور شمارو نگرفتن!!! :-)) ۵۰ میلیارد پول یه ساختمون دولت در کل این کشور هم نیست. چقدرم سرشش بحث و دعوا دارن که به دانشجویان دکتری بدنش یا ندن :-) منت میذارن

عرفان
دی ۲۱, ۱۴۰۰ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

پنجاه میلیارد خیلی زیاده؟تعجب میکنم از دانشجوی دکترایی که سریعا نظر میده اونم همچین نظری یکم تامل کردن واقعا مفیده توصیه به تفکر میکنم،خدمت شما عارض هستم سالانه بیست هزار نفر دانشجوی دکترا تقدیم کشور میشه اگه ما فقط دانشجو های ورودی دکترا رو تقسیم به این عدد کنیم میشه دو میلیون و پانصد هزار تومان برای هر دانشجو!!!!اگه به یک سوم اینا این پول رو بدیم یعنی ۷هزار نفر باز میشه نفری ۷میلیون و پانصد هزار تومان هنوزم فکر می‌کنی زیاده و با پنجاه میلیارد تومان کل مشکلات پژوهش حل میشه!!!!

Genetics
دی ۲۱, ۱۴۰۰ ۵:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  عرفان

من فکر میکنم کامنت ایشون مسخره کردنشون بود نه تایید.
ولی باز هم همون مبلغ کم رو بدن قطعا خیلی اوضاع بهتر میشه، دانشجویی که مجبوره برای سه تومن حقوق نصف هفته رو بره سر کار بقیش رو در اختیار دانشگاه باشه، همون مبلغ رو اگه از دانشگاه بگیره خب بیشتر متمرکز میشه رو کارش.

مندل
دی ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  Genetics

۳ تومن نصف هفته؟
من بودم دکتری رو ول میکردم کل هفته کار می‌کردم ۶ تومن خوبه