پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

جمعه؛ برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۱

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

آزمون دکتری ۱۴۰۱ فردا جمعه ششم اسفندماه با حضور بیش از ۱۸۶ هزار داوطلب برگزار خواهد شد.

به گزارش پی اچ دی تست، بالاخره زمان برگزاری کنکور دکتری ۱۴۰۱ هم از راه رسید و صبح فردا جمعه ششم اسفند ماه کنکور دکتری در ۹۶ شهر، ۱۸۹ حوزه اصلی و ۵۹۷ حوزه فرعی با به کارگیری ۵ هزار و ۹۰۵ سالن و کلاس بزرگ با حضور بیش از ۱۸۶ هزار داوطلب برگزار خواهد شد.

کارت آزمون دکتری ۱۴۰۱ هم از سوم اسفندماه در دسترس قرار گرفته است و برای مشاهده و پرینت کارت لازم است به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص نحوه دریافت کارت کنکور دکتری ۱۴۰۱ کلیک کنید.

در این چند ماه که خود را برای شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۱ آماده می‌کردید، لحظه به لحظه کنارتان بودیم؛ به سوال‌هایتان پاسخ دادیم، درد و دل‌هایتان را شنیدیم؛ در کنار شما شاد و غمگین شدیم و تلاش کردیم همه اخبار و اطلاعات مهم را در لحظه به اطلاعتان برسانیم تا خیالتان راحت باشد که در جریان همه موارد مهم قرار خواهید گرفت.

فردا قرار است نتایج زحمات چند ماهه خود را بر روی کاغذ بیاورید.

به رسم همراهی همیشگی‌مان با شما عزیزان، چند نکته را در این‌جا یادآوری می‌کنیم:

نکات مهم شرکت در آزمون دکتری 1401

1- فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸:۰۰ صبح آغاز و درهای ورود به جلسه حوزه های برگزاری در ساعت ۷:۳۰ صبح بسته خواهد شد. بنابراین، می‌بایست قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشید.

تاخیر هم باعث اضطراب شما خواهد شد که می‌تواند اثری منفی بر روی آزمون داشته باشد و هم خدایی ناکرده ممکن است نتایج غیرقابل جبرانی به بار بیاورد.

بنابراین، امشب را سعی کنید زود و خوب استراحت کنید و فردا صبح هم در ساعت معین‌شده در حوزه برگزاری کنکور دکتری حاضر شوید.

2- برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

اگر تا الان کارت ورود به جلسه را پرینت نکرده‌اید، هر چه زودتر این کار را بکنید. علاوه بر این، همه وسایل موردنیاز خود را آماده بگذارید تا صبح معطل نشوید و چیزی هم جا نماند.

3- در صورتی که مغایرتی در کارت ورود به جلسه شما وجود دارد؛ هر چه سریع‌تر نسبت به رفع آن اقدام کنید.

جهت اطلاع از نحوه ویرایش اطلاعات کارت آزمون دکتری 1401 کلیک کنید.

4- استرس و اضطراب طبیعی است. همه داوطلبان کنکور در همه مقاطع تحصیلی پیش از کنکور این شرایط را تجربه می‌کنند. بنابراین، جای نگرانی نیست.

اما سعی کنید با افکار مثبت از نگرانی خود کم کنید. می‌توانید برای پیاده‌روی بیرون بروید یا ساعاتی را در کنار دوستان و خانواده خود در آرامش بگذرانید. البته یادتان باشد اصلا درمورد کنکور با آنها صحبت نکنید.

5- حتماً یک صبحانه مقوی و در عین حال سبک بخورید. سعی کنید یک ماده قندی طبیعی مثل خرما و یک بطری آب آشامیدنی برای جلسه آزمون با خود همراه داشته باشید.

6- در جلسه آزمون اگر دیدید سوالات سخت‌تر از حد تصور شماست، کنترل خود را از دست ندهید و تلاش کنید به سوالات ممکن پاسخ دهید. این جمله را همواره با خود تکرار کنید که اگر آزمون سخت است، برای همه سخت است!

7- سعی کنید در جلسه آزمون با خودتان ساعت به همراه داشته باشید که زمان‌بندی از دستتان نرود.

8- در هنگام پاسخ به سوالات، مواردی که درخصوص جواب صحیحشان اطمینان دارید را پاسخ دهید و مواردی که تردید دارید را با علامت دایره در کنارشان مشخص کنید تا پس از اتمام سوالات دوباره به آنها رجوع کنید.

پس از این که پاسخ سوالاتی که از جوابشان اطمینان دارید را در پاسخنامه علامت زدید، به سوالاتی که شک دارید بازگردید. اگر برخی سوالات هستند که بین دو گزینه شک دارید، شاید بهتر باشد که آنها را پاسخ دهید. اما اگر بین بیش از دو گزینه مردد هستید، بهتر است این سوالات را بدون پاسخ رها کنید.

9- اگر در جلسه آزمون دکتری موضوعی پیش آمد که موجب بر هم خوردن تمرکز شما شد، مانند سروصدای دیگر داوطلبان و …، بدون این که آرامش خود را از دست دهید، به مراقبین اطلاع دهید تا موضوع را پیگیری کنند.

دستورالعمل بهداشتی شرکت در آزمون دکتری 1401

بر اساس اعلام سازمان سنجش لازم است موارد زیر را رعایت نمایید:

۱- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.

۲- برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول ننمایید.

۳- از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری نمایید.

۴- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید.

۵- همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی می‌باشد.

۶- در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر متقاضیان مجاور جداً خودداری نمایید.

۷- از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری نمایید.

۸- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. درصورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.

۹- در صورت داشتن سئوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید.

۱۰- در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشید. به پیام هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.

۱۱- سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.

12- چنانچه مبتلا به بیماری کرونا هستید در زمان ورود به حوزه برگزاری آزمون، (با ارائه رسید نتیجه آزمایش PCR) مسئولین حوزه را مطلع نمایید تا پیش‌بینی‌های لازم را در این خصوص بعمل آورند.

سوالات و کلید کنکور دکتری 1401

به محض انتشار سوالات آزمون دکتری 1401 لینک دانلود در پی اچ دی تست در دسترس خواهد بود. همچنین کلید سوالات دکتری 1401 نیز پس از گذشت زمان اندکی از کنکور منتشر می‌شود که به محض انتشار شما را مطلع خواهیم کرد.

پی اچ دی تست همراه همیشگی داوطلبان کنکور دکتری

پس از برگزاری کنکور دکتری 1401 نیز همچون همیشه در کنار شما عزیزان خواهد بود. به محض انتشار سوالات و کلید کنکور دکتری 1401 و همه اخبار مرتبط با نتایج، انتخاب رشته و مصاحبه دکتری را به شما اطلاع خواهیم داد و با شروع انتخاب رشته هم با مشاوره انتخاب رشته دکتری در خدمتتان هستیم.

در فرایند مصاحبه دکتری نیز در کنارتان خواهیم بود تا بهترین نتیجه را بگیرید.

برای همه شما عزیزان آرزوی موفقیت داریم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

50 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زینب
اسفند ۶, ۱۴۰۰ ۳:۰۲ ب٫ظ

چون مسئولین ما همگی سواد دبستانی دارند با کنکور دکتری لجند…و داوطلبان کنکور دکتری فدای تصمیمات احمقانه شون میکنند…وقتی تمام کنکورها سازمان باندبازی سنجش عقب انداخت باید کنکور دکتری عقب میانداخت…ولی به بدترین و فضاحت ترین شکل ممکن برگزار کردن

**
اسفند ۶, ۱۴۰۰ ۹:۴۵ ق٫ظ

و منی که بخاطر کرونا داشتن نرفتم
چقدر ناراحتم
ولی انشالله سال دیگه اوضاع اینطوری نباشه بتونم شرکت کنم

علی
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۹ ب٫ظ

من که ۳دز واکسن رو زدم و مشکلی نیست، امیدوارم دیگه همه چی حضوری بشه، واقعا درس و دانشگاه داره مسخره میشه، ۲سال بیسوادی بسه

علی@
اسفند ۶, ۱۴۰۰ ۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

خیلی کلی می نویسید ما ترم قبل حضوری بودیم و امتحانات رو هم حضوری برگزار کردند و ترم های قبل از اون هم کاملا سطح آموزش و امتحانات خوب بوده شاید گروه شما خوب نبودند و شما نتونستید خوب مطالعه کنید دلیل نمیشه نتیجه گیری کلی بکنید.

شرف
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۰ ب٫ظ

سلام
کارت آزمون رو باید از کدوم شعبه دانشگاه بگیریم ؟
دانشگاه محل تحصیل ؟

راض
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  شرف

اگر منظورتون کارت ورود به جلسه‌ست، باید از سایت سنجش بگیرید و بعد پرینتش رو با خودتون ببرید سر جلسه.

علی
اسفند ۶, ۱۴۰۰ ۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  شرف

دوست عزیز خدایی مسخره بازی را بزارید کنار!

ح
اسفند ۶, ۱۴۰۰ ۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  شرف

از دانشگاهی که‌ دوست دارید قبول شید
هر داوطلب باید کارت ورود به جلسش رو از دانشگاهی که بهش علاقه داره بگیره
شما هم‌ حتما سعی کن قبول شی مملکت بعد دکتری گرفتن شما دچار تحولات عظیمی‌میشه

فاطمه
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۱ ب٫ظ

من یه جوری استرس دارم انگار دفعه اولمه میخوام کنکور بدم :’)
خدایا خودت کمکمون کن :’)

Ebrahim
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۸ ب٫ظ

باسلام وشب بخیر
از سایت وکانال phdtest که دراین مدت دلسوزانه راهنمایی ومشاوره دادن خیلی خیلی ممنون وسپاسگزارم .

Ds
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۹:۰۵ ب٫ظ

دوستان یه سوال کارت واکسیناسیون که نمی خوان؟

مهسا
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  Ds

سلام
خیر در مدارک لازم جهت شرکت در آزمون چیزی درمورد کارت واکسیناسیون نگفتن

راض
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  Ds

کارت رو با خودتت ببر. ضرر نداره.

راض
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۸:۳۰ ب٫ظ

دوستان عزیزم! اگر تنگی نفس ندارید و خیلی اذیت نمی‌شید، دو تا ماسک بزنید. اگر در حوزه‌ی موردنظرتون بازرسی بدنی رو با دست انجام می‌دن، حتما با خودتون الکل ببرید و زمانی که نوبت به شما رسید، در دست بازرس، الکل بزنید و بعد بذارید بازرسی رو انجام بده. معمولا یه ماجراها و بی‌نظمی‌هایی پیش از شروع امتحان، در حوزه‌ها بین بچه‌ها با مسئولین پیش می‌آد. سعی کنید در این موارد، خونسردی‌تون رو حفظ کنید و اصلا وارد بحث نشید. ساعت رو حتمااااا ببرید؛ چون بعضی از حوزه‌ها، ساعت ندارن. از بخشی که براتون راحت‌تره شروع کنید تا با دیدن پرسش‌های دشوار، انگیزه‌تون رو برای بقیه‌ی سوال‌ها از دست ندید. اگر پیش از شروع امتحان، در کلاسی که حضور دارید، کسی حرفی زد که مخالف بودید یا تمایل داشتید وارد بحث بشید، لطفا خودتون رو کنترل کنید و حواستون رو با این چیزها پرت نکنید. می‌دونم سنجش در انجام وظایفش برای رعایت نکات بهداشتی کوتاهی می‌کنه و من هم مثل شما مخالف این بی‌نظمی هستم؛ اما برای حفظ آرامش و سلامتی خودتون و دوستان دیگه، تا جایی که براتون امکان داره، خودتون نکات بهداشتی رو رعایت کنید. اگر برات امکان داره، پیش از نشستن، یه دور صندلی و دسته‌ش رو به‌طور کامل با الکل تمیز کنید، و شیلد با خودتون ببرید و وقتی برای چک کردن نزدیکتون می‌شن، شیلدتون رو روی صورتتون بکشید. من از کنکور پارسال تا الان، هنوز از خونه بیرون نرفتم و الان همه‌ی وجودم هم برای امتحان و هم برای بیماری، پر از استرسه. امیدوارم نتیجه‌ی… ادامه نظر»

Negar
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  راض

یعنی یه سال موندی تو خونه؟؟؟ مگه غار نشینی

راض
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  Negar

وقتی ویروس همه‌جا هست و سلامتی‌ت برات مهمه، یه هدف مهم داری که باید براش زمان بذاری و از همه مهم‌تر، توی خونه آرامش داری، غارنشینی بهتر از بیرون‌رفتنه.

حمید
اسفند ۶, ۱۴۰۰ ۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  راض

خدا کمکت کنه آجی. واسه منم دعا کن

بی نام
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۷:۴۳ ب٫ظ

نچ نچ نچ نچ ۲۰۰ _۳۰۰ تومن از ما گرفتن یه تست کرونا برای حضور در جلسه خرج ما نکرد این سازمان سنجش. اصرار هم داره من میتونم من میگیرم.
کی میگه من مریضم؟!

شاکی
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۷:۴۰ ب٫ظ

اینها که همه به عهده دانشجو بود پس پروتکل های سنجش و تمهیداتش چی شد؟
تست pcr رو داوطلب بیاره بگه من مریضم؟ اگه نگفت که جدا نشه چی؟
خیلی ها میان با وجود ابتلا و نمیگن بیمار هستن و تب سنج ورودی هم نمیتونه تشخیص بده چون همه الزاما تب ندارن. الان بیشت از ۴۰ درصد جامعه ناقل این ویروس هستن پس مراقب خودتون باشید.در ضمن ماسک سه لایه پرستاری هم نمیتونه جلوی ورود امیکرون رو بگیره!

FM
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۷:۴۰ ب٫ظ

ممنون بابت اطلاع رسانی‌هاتون
و ان شاءالله به امید فردای درخشان

زهرا
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۶:۴۴ ب٫ظ

پارسال همچنین شبی بسیار استرس داشتم ولی الحمدلله صبح با یک حال خوب آزمون دادم و قبول شدم
از ته قلبم برای تک تک شماها آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم با لطف خداوند بهترین نتیجه رو بگیرید و امسال همونجایی که دوست دارید و براش تلاش کردید قبول بشید
موفق باشید

نوا
اسفند ۶, ۱۴۰۰ ۴:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

ان شالله،ممنونم

داوطلب
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۶:۲۹ ب٫ظ

بچه ها سلام
کنکور دکتری خانم ها و اقایون حوزه شون یکیه ؟ یا جداست ؟
کیا فردا میان علامه ؟

مهسا
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سلام
بله حوزه آقایون و خانم ها از هم جداست

حلما
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۶:۱۲ ب٫ظ

از اطلاع رسانی‌های شما سپلسگزارم

خانم دکتر
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۶:۰۱ ب٫ظ

آرزوی موفقیت برای همه خانم و آقایان دکتر عزیز، موفق میشی فقط کافیه که تلاش خودت رو کرده باشی و توکل کنی

دکتر
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۵:۴۲ ب٫ظ

واقعا متاسفم که تو این شرایط میخان کنکور بگیرن .علائم دارم و میام.

افروز
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۶:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

ما هم موافق تعویق بودیم اما این جمله زیادی نخ نما شده

داوطلب
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۶:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

بیا خب کی گفته نیا. میخای مثلا بقیه رو بترسونی که نیان؟

داوطلب دکتری
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۷:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

شما خوبی

داوطلب دکتری
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۵:۲۴ ب٫ظ

سلام و سپاس از زحمات سایت خوبphdtest.
دوستان التماس دعااااا

سحر
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۵:۲۲ ب٫ظ

ارزوی موفقیت برای همه

Me
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۵:۱۹ ب٫ظ

با تشکر از اطلاع رسانی های به موقع شما.

نگار
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۵:۰۸ ب٫ظ

phdtest جان ممنون از همراهیتان❤

ح
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۵:۰۵ ب٫ظ

من سرما خوردم ایشا… فردا میام همه رو بیمار می کنم تا بفهمن وقتی میگیم عقب بیندازید هیچکی خیالش نیست هر اتفاقی بیفته من و بقیه بچه ها مسول نیستیم

ریحانه
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  ح

شما میتونی به مراقبا بگی جای دیگه برات در نظر بگیرن الان وقت لجبازی نیست. موفق باشی

ح
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  ریحانه

دلم نمی خواد الان اتفاقا وقت لجبازی به خودم ربط داره

مصاحبه
اسفند ۷, ۱۴۰۰ ۷:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  ح

یک دکتر حتما برو

Anonymous
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۶:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ح

شما فکر کردین مهمه براشون؟؟؟یا میفهمن کیا مبتلا شدن؟

ویکتاریون
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۸:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ح

حالا فردا میری می بینی همه بیشتر و خفن تر از خودت سرما خوردن، اونوقت تو باید بترسیا. والا.
هر روز که توی اتوبوس میشینی از ۲۰ نفر ۵ نفر سرفه و عطسه می کنن. دانشگاه همینطور. همه جا همینه فعلا.

شادی
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  ح

سطح فکر در حد دیپلم

رحمان
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  ح

سلام و آرزوی موفقیت برای همه
من از دیروز علائم دارم و نمیتونم بیام هم برای رفاه دیگران هم اینکه لحظه به لحظه حالم بدتر میشه، و توان حضور رو ندارم، من دعا میکنم همه موفق باشید، شما هم دعا کنید سال بعد من قبول بشم ، دوست عزیزی که لج بازی میکنی انتقام از کی میخوای بگیری ممکنه با رفتن ما خانواده ای داغدار بشه، همین…

مصاحبه
اسفند ۷, ۱۴۰۰ ۶:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  ح

شما فکر کنم مشکل روانی داری

الهی به امید تو
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۵:۰۴ ب٫ظ

ممنون از شما

د
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۵:۰۴ ب٫ظ

سنجش با این کار همه رو به مرگ میفرستد

م
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۳:۵۱ ب٫ظ

تعویق چیا پس کجا رفتین …

کلوز
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  م

دیگه دیدن فایده نداره

نگار
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۵:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  م

تعویق یا عدم تعویق؟
مسئلەی مهم‌تر از کنکور دکتری و گرفتن هر سطح مدرکی رسیدن بە درک هم‌نوعان هستش میم عزیز! دیگە ما کە نباید نظر و درخواست کسانی کە هم‌ردیفممونن رو بە سخرە بگیریم، بە امید موفقیت هر دو گروە موافق و مخالف.

سارا
اسفند ۵, ۱۴۰۰ ۳:۲۴ ب٫ظ

سلام و ممنون از سایت پی اچ دی تست از اینکه با ما همراهی می کنین

زهرا
اسفند ۹, ۱۴۰۰ ۵:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام و احترام
ببخشید بزرگواران ، معدل چند درصد در قبولی مرحله اول دکتری تاثیر دارد؟