موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

پاسخ به سوالات متداول انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در این مطلب تلاش شده به سوالات متداول داوطلبان درخصوص انتخاب رشته دکتری 1401 پاسخ داده شود.

به گزارش پی اچ دی تست، انتخاب رشته داوطلبانی که با اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1401 سراسری مجاز به انتخاب رشته شده اند، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌گیرد. بدین منظور لازم است داوطلبان بر اساس دفترچه انتخاب رشته دکتری 1401 نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایند.

ظرفیت پذیرش دکتری 1401 چقدر است؟

ظرفیت پذیرش آزمون دکتری ۱۴۰۱ بیش از ۲۴ هزار نفر در دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد خواهد بود. برای اطلاع از جزئیات ظرفیت پذیرش کتری 1401 در رشته‌های مختلف در دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس، غیرانتفاعی و پیام نور لازم است به دفترچه انتخاب رشته مراجعه نمایید.

برای انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱ سراسری چند انتخاب داریم؟

داوطلبان برای انتخاب رشته دوره های مختلف تحصیلی (روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، مشترک، پیام نور، غیردولتی و غیرانتفاعی) حداکثر تا 50 کد رشته محل را می‌توانند در فرم انتخاب رشته وارد نمایند.

آیا انتخاب رشته دکتری در سایت سازمان سنجش هزینه دارد؟

خیر انتخاب رشته کلیه دوره‌های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، مشترک، پیام نور، غیردولتی و غیرانتفاعی در سایت سازمان سنجش رایگان است.

انتخاب رشته دکتری دانشگاه ازاد هم در سایت سازمان سنجش صورت می‌گیرد؟

خیر، پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، کلیه مراحل انتخاب رشته و مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) برای رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی بطور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می‌پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401 کلیک کنید.

دوره دکتری نوبت دوم چیست؟

دوره شبانه یا نوبت دوم، در حقیقت دوره‌ای مشابه دوره روزانه و با همان کیفیت تحصیلی است. این دوره همانند دوره روزانه و گاهی همراه با آن برگزار شده و به لحاظ زمان برگزاری کلاس‌ها و موارد مشابه تفاوتی با دوره روزانه ندارد. پذیرش در این دوره نیز عموماً در همان ترم مهر صورت می‌گیرد و عبارت نوبت دوم به هیچ وجه به معنای پذیرش در ترم دوم نیست.

ضمن این که مدرک فارغ‌التحصیلان دوره شبانه با مدرک دوره روزانه نیز تفاوت خاصی ندارد. تنها تفاوت مهم این دوره با دوره روزانه، لزوم پرداخت شهریه در آن است.

دوره دکتری پردیس چیست؟

دوره پردیس نیز مانند دوره‌های شبانه یا روزانه و تقریبا با همان کیفیت تحصیل است؛ اما تحصیل در این دوره مستلزم پرداخت شهریه (گاهی بیشتر از دوره شبانه) است. عموما جهت پذیرش در پردیس‌ها تراز پایین‌تری نسبت به دوره‌های روزانه و شبانه لازم است.

بنا بر اعلام وزارت علوم، دوره های پردیس های خودگردان مصوب شورای گسترش آموزش عالی به شمار می آید. بنابراین از نظر آموزش عالی اعتبار مدارک دکتری پردیس کاملاً مورد تایید و قابل قبول است.

ظرفیت و دانشگاه‌های پیام نور دارای پذیرش در رشته خودم را از کجا می‌توانم ببینم؟

رشته محل های پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس در دفترچه انتخاب رشته دکتری ‍۱۴۰۱ آمده است و انتخاب رشته این دانشگاه‌ها در فرم انتخاب رشته دکتری سراسری در سایت سنجش صورت می گیرد. اگر برای رشته شما این دانشگاه ها در دفترچه نیست، بدین معناست که در رشته شما در این دانشگاه‌ها پذیرش صورت نمی‌گیر‌د.

آیا امکان انتخاب رشته از رشته/گرایش های دیگر وجود دارد؟

خیر، شما تنها مجاز به انتخاب رشته‎محل‎های رشته امتحانی خود هستید و امکان انتخاب رشته‎محل‎های سایر رشته‌های امتحانی وجود ندارد. البته در سایت سازمان سنجش، به طور خودکار، تنها امکان انتخاب کدرشته‌محل‌های خود را دارید و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

تفاوت شیوه آموزشی پژوهشی و پژوهش محور در مقطع دکتری چیست؟

شیوه آموزشی پژوهشی، روشی است که محتوای برنامه آن مشتمل بر واحدهای درسی و پایان‌نامه می‌باشد. این شیوه تا سال 1389 تنها شیوه آموزشی در ایران بوده و پذیرش دانشجو در همه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور فقط به این روش صورت می‌گرفت.

شیوه پژوهش محور، روشی است که با محوریت پژوهش و مشتمل بر دریافت واحدهای آموزشی محدود و ارائه رساله برگزار می شود. برگزاری مقطع دکتری پژوهش محور مشروط به داشتن طرح پژوهشی تقاضا محور (طرح پژوهشی دارای کارفرمای مشخص که برابر قرارداد، اجرای آن به مؤسسه واگذار و اعتبارات کامل آن به همراه هزینه های نظارت بر آن توسط کارفرما تأمین و نتیجه کار نیز تحویل گرفته می شود (با کارفرمای مشخص) شخصیت حقوقی اعم
از دولتی و غیردولتی است که طی کی قرارداد، انجام طرح پژوهشی را به دانشگاه/مؤسسه واگذار نموده و متعهد به تأمین همه هزینه های انجام و نظارت بر اجرای موضوع قرارداد است) می باشد.

تأثیر آزمون کتبی و مصاحبه در قبولی نهایی داوطلبان دکتری ۱۴۰۱ چقدر است؟

بر اساس اعلام سازمان سنجش، در پذیرش داوطلبان دکتری دوره آموزشی – پژوهشی، مصاحبه و آزمون کتبی هر یک تأثیر 50 درصدی دارند. در خصوص دوره‌های پژوهش‌محور سهم مصاحبه در قبولی نهایی 70 درصد است.

چه کسانی پس از انتخاب رشته به مصاحبه دکتری دانشگاه‌ها دعوت خواهند شد؟

متقاضیانی که نسبت به انتخاب رشته اقدام می‌نمایند با توجه به نمره کل اکتسابی، کدرشته محل‌های انتخابی، سهمیه و حدنصاب تعیین شده توسط مؤسسات و سایر ضوابط، برای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی (مرحله دوم آزمون) معرفی خواهند شد.

شرط شرکت در مراحل مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی درج کدرشته محل توسط متقاضیان در فرم انتخاب رشته اینترنتی و کسب حدنصاب کدرشته محل مورد تقاضا می باشد. به عبارت دیگر اگر متقاضی حدنصاب کدرشته محلی را کسب نموده ولی در زمان مقرر اقدام به انتخاب رشته و درج آن کدرشته محل در فرم انتخاب رشته اینترنتی ننموده باشد، امکان شرکت در مراحل مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی برای وی میسر نخواهد بود.

به چند دانشگاه برای مصاحبه دکتری دعوت خواهیم شد؟

همه دانشگاه‌هایی که حدنصاب نمره تراز را کسب کرده باشید دعوت به مصاحبه خواهید شد.

چند برابر ظرفیت هر دانشگاه به مصاحبه دکتری دعوت می شود؟

با توجه به این که دعوت به مصاحبه بر اساس نمره تراز صورت می‌گیرد، تعداد دعوت به مصاحبه در هر رشته در هر دانشگاه میزان مشخصی ندارد.

آیا در صورت قبولی در چند دانشگاه، انتخاب نهایی برای تحصیل در کدام دانشگاه بر عهده خود ماست؟

خیر، بر اساس اولویت بندی انتخاب رشته، بالاترین اولویتی که حائز شرایط لازم باشید به عنوان قبولی نهایی شما اعلام خواهد شد و انتخاب‌های بعدی برای شما لحاظ نمی‌گردد.

آیا مجاز شدن به انتخاب رشته لزوما به معنای دعوت شدن به مصاحبه دکتری است؟

خیر، تنها در صورتی که حدنصاب تراز دانشگاه مدنظر خود را به دست بیاورید دعوت به مصاحبه خواهید شد. بنابراین، فردی که مجاز به انتخاب رشته شده باشد در صورت عدم دارا بودن حدنصاب نمره لازم که توسط مؤسسات تعیین می‌شود، برای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی (مرحله دوم آزمون) معرفی نخواهد شد.

حدنصاب تراز دانشگاه ها را از کجا می توانم ببینم؟

حدنصاب نمره تراز توسط دانشگاه‌ها به سازمان سنجش اعلام خواهد شد. بنابراین، امکان اطلاع دقیق از حدنصاب ها وجود ندارد.

آیا اولویت‌های انتخاب رشته اثری در شانس دعوت به مصاحبه دکتری دارد؟

خیر، در صورتی که حدنصاب نمره تراز یک دانشگاه که در اولویت های انتخابی در فرم انتخاب رشته وجود دارد را کسب کنید، دعوت به مصاحبه خواهید شد؛ فارغ از این که آن دانشگاه انتخاب اول است یا آخر.

انتخاب رشته در قبولی نهایی من در کنکور دکتری ۱۴۰۱ چه تأثیری دارد؟

گرچه شما ممکن است به مصاحبه همه کدرشته‌های خود دعوت شوید، اما در نهایت تنها در بالاترین اولویت خود که نمره قبولی را کسب کرده باشید معرفی خواهید شد. یعنی نرم‌افزار سازمان سنجش به ترتیب از بالاترین انتخاب شما شروع به بررسی می‌کند و به محض رسیدن به اولین کدرشته قبولی شما، آن را به عنوان قبولی نهایی شما اعلام خواهد کرد. از این رو، اگر در اولویت‌های پایین‌تر هم قبول شده باشید، این موضوع اهمیتی ندارد و تنها در یک کدرشته به عنوان قبول نهایی اعلام خواهید شد.

آیا امکان قبولی همزمان در دوره دکتری دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری وجود دارد؟

بله فرایند انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه ازاد اسلامی، شرکت در مصاحبه و اعلام نتایج مجزاست. بنابراین، داوطلبان فرصت قبولی در هر دو دانشگاه را دارند.

چطور انتخاب رشته کنم تا شانس قبولی‌ام بالا برود؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نکات مهم و نیز نحوه انتخاب رشته دکتری کلیک کنید.

نتایج نهایی کنکور دکتری چطور تعیین می‌شود؟

1- بر اساس اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده باشند.

2- نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی در زمان مقرر اقدام نمایند.

3- حدنصاب نمره علمی لازم را در کدرشته محل‌های انتخابی کسب نموده و برای مرحله دوم (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور معرفی شده باشند.

4- در مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) در یک یا چند دانشگاه شرکت نمایند.

5- پذیرش نهایی در هر کدرشته محل مطابق ظرفیت در هر یک از سهمیه‌های مصوب و پس از تأیید صلاحیت‌های عمومی انجام می‌شود.

6- سهمیه‌های رزمندگان و ایثارگران و مربیان مطابق ضوابط مندرج در صفحات 21 تا 24 دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت درآزمون اعمال می‌شود.


داوطلبان می توانند جهت مشاوره انتخاب رشته دکتری 1401 به این صفحه مراجعه کنند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

73 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نسیم
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۱ ۱:۳۲ ب٫ظ

سلام من رتبم ۲۶ شده رشته نانوشیمی ترازمم ۴۷۰۰ شده ی ک مقاله فارسی ، ی مقاله isi و دو مقاله انگلیسی ژورنالای داخلی و با معدل ارشد ۱۸.۷۴ ب نظرتون دانشگاه تهران یا علم و صنعت قبول میشم؟

مریم
فروردین ۳۱, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

سلام اگه انتخاب رشته کنیم و دعوت به مصاحبه بشیم اما مصاحبه رو شرکت نکنیم، بازم سال بعد از شرکت توی کنکور محروم میشیم؟

مهدی مهندسی مکانیک
فروردین ۳۱, ۱۴۰۱ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام.خیر.در سالهای گذشته محرومیت شامل افرادی بود که در دوره روزانه قبول قطعی شده اند.
ضمن اینکه از کنکور گذشته این محرومیت برداشته شده و پذیرفته شدگان قطعی روزانه می توانند مانند سایر داوطلبان در کنکور سال بعد شرکت کنند.فقط در صورت ثبت نام در دوره روزانه برای شرکت در کنکور سال بعد باید انصراف دهند.دوره شبانه و .. که اصلا نیاز به انصراف هم ندارد.

هایدی
فروردین ۳۱, ۱۴۰۱ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

نه

Anonymous
فروردین ۳۰, ۱۴۰۱ ۹:۴۰ ق٫ظ

سلام دوستان
یه سوال داشتم. اگه متوجه بشیم که استاد داره مقاله ی مستخرج از پایان نامه مون رو به اسم خودش تنهایی چاپ می کنه باید چه کار کرد؟
به فرض اینکه تا روز آخر دست به سر کنه، بعد از چاپ مقاله دستمون به جایی می رسه؟ اصلا به کجا باید شکایت کرد؟ پایان نامه پارسال ثبت ایرانداک شده.

لطفا راهنمایی کنید. خیلی ناراحتم. پارسال به خاطر مقاله نداشتن مصاحبه ها رو نرفتم.

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۱ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  Anonymous

سلام
اول اطمینان پیدا کنید که چنین اتفاقی داره میفته. دوم هم خودتون مقاله رو بنویسید و به مجلات ارسال کنید با اطلاع استاد. این طوری شاید اگه قصدشم دارن چاپ نکنن.
در اخر اگه موفق نشدید و چاپ کردن میتونید به نشریه اطلاع بدید تا رسیدگی کنن.

زهرا
فروردین ۲۹, ۱۴۰۱ ۵:۳۵ ب٫ظ

ترازم ۳۱۰۴ شد علوم سیاسی رتبه ۲۷۴ امکان قبولی در روزانه هست؟

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۱ ۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
اگه گرایش های متنوعی بزنید برای روزانه شهرستان ها ممکنه شانس داشته باشید که دعوت به مصاحبه بشید.

امید
فروردین ۲۹, ۱۴۰۱ ۴:۰۶ ب٫ظ

سلام ظرفیت پذیرش رشته ما۲۳نفرروزانه هست من ۱۶شدم باداشتن یک مقاله همایشی و زبان درحدمتوسط چقدراحتمال قبولی دردوره روزانه هست؟ شاغل .ارشدازدانشگاه تهران معدل ۱۷

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۱ ۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  امید

سلام
خیلی بستگی به وضعیت رقبای شما و رزومه شون و نیز عملکرد شما و رقبا در مصاحبه داره. مقاله و رزومه فقط بخشی از نمره مصاحبه است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد مصاحبه دکتری لینک زیر رو ببینید:
https://phdtest.ir/1393/10/%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-94-95/

برق قدرت
فروردین ۲۹, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

درود- دانشگاه شهید بهشتی یک مورد برق قدرت اضافه کرده. دفترچه رو ببینین.

یکتا
فروردین ۲۹, ۱۴۰۱ ۸:۳۶ ق٫ظ

سلام من رشته ام نرم‌افزار هست و رتبه ام ۲۱۴ شده امکان مصاحبه به روزانه یا شبانه دارم ؟دوتا مقاله دارم سیلویکا

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۱ ۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  یکتا

سلام
لطفا ترازتون رو هم بفرمایید تا بتونم راهنمایی تون کنم

توجه . توجه
فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۱ ب٫ظ

با سلام . پاسخنامه شخصی هم امروز اومد . همزمان با کارنامه میتونید پاسخنامه تون رو هم دریافت کنید

اقایی
فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ ۵:۲۴ ب٫ظ

سلام و عرض ادب ایا برای ثبت نام استعداد درخشان باید فارغ التحصیل شده باشیم؟

مسعود
فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  اقایی

بله . حتما

مهسا
فروردین ۲۹, ۱۴۰۱ ۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  اقایی

سلام
بله برای ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه ازاد لازمه حتما از مقطع ارشد فارغ التحصیل شده باشید.

niki
فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ ۴:۰۴ ب٫ظ

عرض سلام و وقت بخیر؛
برای انتخاب رشته، دانشگاه های تهران که شانس کمی برای مصاحبه داریم اما ایده آل هستن رو اولویت بزاریم یا دانشگاه محل تحصیل ارشد که شانس بالاتری برای پذیرش داریم؟ با ذکر این نکته که گرایش دانشگاه های تهران متفاوت با گرایش اصلی خودم هست اما نزدیک و تقریبا مرتبطه به گرایش اصلیم.
و اینکه در صورت اولویت گذاشتن دانشگاه های تهران آیا با ذکر دلیل «نزدیکی مسیر و تنوع وسایل حمل و نقل» میشه نظر اساتید دانشگاه قبلی رو جلب کرد تا نظرشون منفی نشه از اینکه در اولویت های پایینتر قرار گرفتن؟ یا این دلیل کافی و قانع کننده نیست؟؟

مهدی مهندسی مکانیک
فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  niki

سلام
ببین این سوالت خیلی جواب مشخص و قاطعی نداره.جوابش بسته به تجربه اشخاص فرق میکنه.نه همیشه ولی بعضی اوقات این سوال رو می پرسن چرا دانشگاه ما رو اولویت پایین تر گذاشتی.یا از این توصیه-پیشنهادها برای افرادی که نظرشون رو جلب کنن که اولویت های بالاتر رو مصاحبه نرو یا حذف کن .
کلا به نظر من خیلی روی این مورد وسواس نداشته باش.
یک نفر بر اساس علاقه و امید می چینه آرزوی منه دانشگاه تهران درس بخونم شانسم رو امتحان می کنم پای ریسک بر فرض ناراحتی استادام تو اون یکی دانشگاه هم می ایستم ، یک نفر بر اساس احتمال قبولی و نمره و رتبه و رزومه که می خوام هر جوری هست قبول بشم بستگی به طرز فکر افراد داره.دانشگاه خودت اگه بخوانت برت میدارن.
زندگی انتخابه.با هر انتخابی احتمال به دست آوردن چیزی رو افزایش میدی و احتمال از دست دادن چیز دیگه رو هم همینطور.
اگر دلت با دانشگاه تهرانه دانشگاه تهران رو بزن اول و پای ریسک احتمالیش وایستا.
من مهدی الان در سن سی و شش سالگی بعد از مدتها تجربه تو حوزه های مختلف حسرت مواقعی رو می خورم که به حرف دلم گوش ندادم یعنی تمام تصمیماتم اینجوری بوده.
مدرک یا دانشگاه.من بودم الان دانشگاه رو انتخاب می کردم
حضور در دانشگاه های مختلف رو به بهانه های متفاوت تجربه کردم و واقعا نفس کشیدن و حضور در دانشگاه تهران یک تجربه متفاوت و لذت بخش برای من بود.

محسن
فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

با سلام
با توجه به حد نصاب نمره مصاحبه ، حتی اگر مجموع نمرات کنکور و مصاحبه یک فرد بالاترین نمره
هم باشد فرد قبول نمی شود . اصولا فرد از سیکل گزینش حذف می شود هر چند که در آزمون نفر اول شده باشد !
این خلاف مصوبه مجلس مبنی بر نقش ۵۰ درصدی آزمون است .
امیدوارم این تناقض را امسال حل کنند .

محسن
فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ ۷:۱۲ ق٫ظ

یکی این سوال رو برا همیشه جواب بده
آیا از قبولی های روزانه دکتری تعهد عدم اشتغال در بازه زمانی دانشجویی گرفته میشه؟

رفتارحرکتی
فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ ۷:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

خیر

مهسا
فروردین ۲۹, ۱۴۰۱ ۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

سلام
بعضی دانشگاه ها ممکنه بگیرن. اما اساسا نیازی نیست شما به دانشگاه اعلام کنید که شاغل هستید.

پژمان
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۳:۴۲ ب٫ظ

سلام
اولویت در انتخاب رشته چقدر اثر داره؟ اینکه میدونی تهران میگیره برات.. باید از بالا تا پایین بزنی یا بهتره اولویتی که درصد بالاتری رو برات داره زد

سونیا
فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ ۴:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  پژمان

روال اینه در مصاحبه ها زمانی که به این نتیجه رسیدند شما را انتخاب کنند می پرسند دانشگاه ما رو در چه اولویتی انتخاب کردی؟! براشون مهمه چون نمی خوان گزینه ای که نمی خواستن به جای شما در پردازش سازمان سنجش جایگزین بشه!

محمد
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۲:۵۶ ب٫ظ

با سلام
با توجه به اینکه به جز روزانه برای بقیه دانشگاه ها مجاز شدم با نمره کل ۱۰۷۳ در رشته حسابداری. شانس دعوت به مصاحبه و نهایتا قبولی در کدوم دانشگاه ها بیشتره ؟؟؟

مسعود
فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

در جواب محمد . بستگی به اینکه چه رشته بخوای بری داره . و اینکه آیا دانشگاه مربوطه حد نصابش کمتر از ۱۰۷۳ باشه به مصاحبه دعوت میشید ولی اگه حدنصاب دانشگاه بیشتر از این نمره یعنی ۱۰۷۳ باشه دعوت نمیشید

محمد
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۲:۵۱ ب٫ظ

سلام. آیا با معدل ۱۷ و پنج صدم و نمره پایان نامه ۱۸ میشه برای استعداد درخشان دانشگاه آزاد شرکت کرد؟؟؟ با توجه به اینکه سال ۹۶ از پایان نامه دفاع کردم و امسال آخرین شانسم برای استعداد درخشان دانشگاه آزاد هست خواهشا راهنمایی کنید. با تشکر فراوان

شارین فرزانه
فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ ۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

درود بر شما… معدل مدنظر برای استعداد درخشان دانشگاه آزاد، ۱۷/۵ هست

محمد
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۲:۱۳ ب٫ظ

با سلام
چنانچه در یک رشته محل یک دانشگاه (مثلاً دانشگاه تهران) برای هر سه دوره روزانه، نوبت دوم و پردیس اعلام ظرفیت شده باشد و در فرم انتخاب رشته نیز ما هر سه این موارد را وارد کنیم؛ آیا برای هر کدام از این دوره ها دانشگاه تهران جداگانه مصاحبه می گیرد؟
با تشکر

شارین فرزانه
فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ ۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

درود بر شما… فقط یکبار مصاحبه میشوید

نفس
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۱:۱۳ ب٫ظ

من مدیریت ورزشی با نمره کل ۹۶۵ با رتبه در سهمیه ۱۱۰۱ قبول شدم آیا امیدی به قبولی دانشگاه آزاد هس یا نه؟

مهسا
فروردین ۲۹, ۱۴۰۱ ۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  نفس

سلام
پارسال بعضی واحدهای دانشگاه ازاد برای بعضی رشته ها حدنصاب رو ۱ اعلام کردن. بنابراین حتما انتخاب رشته کنید ممکنه امسال هم تراز پایین یا حتی ۱ باشه و شانس دعوت به مصاحبه داشته باشید

بهار
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

بچه ها چرا راهنمای انتخاب رشته تو سایت سنجش که میزنم هیچی نمیاد ؟ برای شما هم اینطوره؟

نعمت
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۱۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

سلام
برا منم اینجور بود مرورگر رو عوض کردم مشکل حل شد

آرام
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۶:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  نعمت

ممنونم

محسن
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

نمره کل ۲۴۴۸
رشته حسابداری می شه دانشگاه روزانه قبول شد؟؟

مهسا
فروردین ۲۹, ۱۴۰۱ ۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

سلام
شانستون برای روزانه زیاد نیست. با این حال میتونید در فرم انتخاب رشته تون وارد کنید. اما حتما انتخاب دوره های دیگه رو هم مدنظر داشته باشید

مرتضی نجف پور
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۹:۵۲ ق٫ظ

سلام برای اطلاع از شهریه دانشگاه پیام نور در مقطع دکتری از کجا اطلاعات کسب کنم.

رادین
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۱:۱۹ ق٫ظ

سلام دوست گرامی ( ورودی ۹۹ دکتری خوارزمی)
تشکر به خاطر وقتتون که در اختیار ما می گذارین
با توجه به اینکه رشته ما که فنی هست در مورد دعوت به مصاحبه هایی که شدین توضیح بدین.
یعنی در رشته ای که فقط ۲۰ نفر پذیرش روزانه دارن و فقط دانشگاههای تهران (۶ دانشگاه برتر فنی در تهران) هستن تا رتبه چند شانس دعوت به مصاحبه هست؟
البته میدونم تراز مهمه ولی بطور تقریبی و نرمال از روی رتبه توضیح بدین

ورودی ۹۹ دکتری خوارزمی
فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ ۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  رادین

سلام معمولا تا سه برابر ظرفیت دعوت میکنند… و واقعا همین طور بود هر دو سال که بنده آزمون دادم.. و واقعا تاثیر داره هم نمره آزمون و هم مصاحبه

زهرا
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۱ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر
من با رتبه ۵۰۰روزانه مجاز شدم رشته ام تاریخ گرایش ایران اسلامی هس ولی بهم میگن نخوون چون آینده شغلی نداری فقط خودتو اذیت میکنی میشه راهنمایی کنید

محمد
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۷:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
میشه درصد های که زدی رو اعلام کنی ؟
و اینکه تعداد کل شرکت کننده های این زشته چند تا است ؟ و آخرین رتبه مجاز به این رشته چند بوده ؟

با تشکر

مهدی مهندسی مکانیک
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام خود شما و فارغ التحصیلان و ورودی های از شما جلوتر رشتتون بیشتر به زمینه ها و موانع اشتغال در رشته تاریخ آگاهی دارین. بالاخره هفت هشت سالی در این حوزه تحصیل و پژوهش کردین و خب نهادهایی هم هستن غیر از دانشگاه و آموزش و پرورش که فارغ التحصیلان تاریخ اونجا مشغول به کار میشن.البته معرفی و رابطه غیر از رزومه علمی و پژوهشی حتما تاثیر داره.واقعیت اینه حدود هفتاد درصد رشته های علوم انسانی کم و بیش از نظر اشتغال مثل تاریخ هستن.تاریخ باز وضعیتش بهتره.جامعه شناسی و فلسفه و بسیاری از رشته ها وضعیت خوبی از نظر اشتغال ندارن.خب بچه ها در حوزه های غیرمرتبط با رشتشون فعالیت می کن.یا در حوزه هایی مثل ترجمه…که البته درآمد حداقلی غیرثایت داره و شما برای اداره زندگی نمی تونین بهش تکیه کنین. تازه میدونین فارغ التحصیلان مهندسی هم کم و بیش همین وضعیت رو دارن.خیلی از بچه ها با کارشناسی و ارشد مهندسی (حتی از دانشگاه های خوب مثل پلی تکنیک)سوپرمارکت و مشاغل آزاد دارن و یا اسنپ و …کار می کنن از نظر من تنها در صورتی دکترا خوندن معقوله که شما کاملا بدون توجه به وضعیت اشتغال و مالی ماجرا فقط و فقط به خاطر علاقه به رشته و لذتی که از حضور در محیط اکادمیک می برین واردش بشین.اگر در حین تحصیل یا بعد موقعیت کاری مرتبط پیشنهاد شد که عالی اگر نه هم حسرت و افسوس و پشیمانی ندارین. جدا از اینکه در کنار تحصیل در رشته مورد علاقه، شما می تونین بقیه مهارتهاتون… ادامه نظر»

محمد
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام اگر علاقه داری حتما موفق میشی به حرف اونا تکیه نکن

ویکتاریون
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۶:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام. این ‌کدومه؟ کد رشته ۲۱۲۲ هست؟اون که نوشته تاریخ ایران بعد از اسلام؟
اگر اونه که جمع ظرفیت روزانه شبانه پیام نورش انگار ۶۸ تا بود. سابقه داشته با رتبه ی نزدیک شما کسی قبول بشه؟
چون سوای آینده شغلی میگم شاید اصلا رتبه ت طوری نباشه که بخوای امسال ذهنت رو درگیر کنی و هزینه ی مصاحبه بدی و اینا.
بعد این مدل رشته ها هم خیلی نوبت دوم و آزاد و کلا مدل شهریه پرداز براشون منطقی نیست اگر پولدار نیستی.
خودت کارایی که میشه با دکترا انجام داد، و با ارشد نمیشه.( مثلا آموزش پرورش با ارشد هم میشه.)، رو فهرست کن ببین می صرفه وقت و هزینه صرف کنی یا نه.

سوگند
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۶:۵۸ ب٫ظ

چرا با تراز ۲۷۰۰ مجاز به روزانه شدم در صورتی که در رشته ی من (ژنتیک) این تراز هیچ شانسی نداره واقعا هدف شرکت در مصاحبه س و دادن هزینه مصاحبه به دانشگاهاست

ورودی ۹۹ دکتری خوارزمی
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۵:۴۵ ب٫ظ

سلام… دوستان عزیز بنده دو بار دکتری آزمون دادم بار دوم قبول شدم روزانه خوارزمی
سوالی دارید بپرسید در حد توانم جواب میدم

مهسام
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۶:۵۱ ب٫ظ

سلام ممنونم از وقتی که میذارید. ببخشید میتونم رشتتون رو هم بپرسم؟ و اینکه تجربه‌تون رو از مصاحبه بفرمایید خیلی کمک کننده هست

محمد علی
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهسام

خانم مهسا بنده پارسال قبول شدم همون بار اول برق قدرت
تمرکزتون رو بگذارید روی مصاحبه.
زبان انگلیسی/ تسلط بر پایان نامه ارشد، تسلط بر مقالاتتون و با اعتماد به نفس سوالا جواب دادن

برق قدرت
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۱۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد علی

سلام دوست گرامی میشه بفرمایید با چ رتبه ای و کجا قبول شدین و رزومه شما در چ حدی بود
این ک میگن باید دانشگاه دولتی سطح یک باشی و معمولا هم همون دانشگاه شانس قبولی داری صحبت داره یا ن شما ک قبول شدین
بنده هم امسال رتبه ۴۷۶ اوردم برق قدرت امیدی دارم یا ن شهید بهشتی هم خوندم ارشدمو
کاردانی دولتی بودم کارشناسی هم غیرانتفاعی
دوتا مقاله داخلی دارم فقط

ورودی ۹۹ دکتری خوارزمی
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۱۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  برق قدرت

سلام من فنی نبودم ولی فقط بگم که مصاحبه خیلی مهمه من اصلا رزومه خوبی نداشتم ولی رتبه شما خیلی خوب نیست به نظرم برا برق

ورودی ۹۹ دکتری خوارزمی
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسام

سلام فلسفه میخونم…چند سوال تکراری خوندن متن انگلیسی تخصصی…سوال اصلی در مورد پایان نامه و موضوعات مورد علاقه و سوالات تخصصی

یوسف
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۷:۲۶ ب٫ظ

سلام با تراز ۳۴۵۰ رشته برنامه ریزی درسی شانس دارم

اسماعیلیان
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  یوسف

یوسف خان با اطمینان کامل دانشگاه آزاد که صددرصد قبولید . شک نکنید . دولتی هم با امید

سعید
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۷:۲۸ ب٫ظ

سلام دوست عزیز کسی که در آزمون دکتری زبان رو سفید بذاره هیچ درصدی نداشته باشه و مجاز به انتخاب رشته هم بشه شانس قبولی تو دانشگاه آزاد رو داره؟!

اسماعیلیان
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

سعید خان بستگی به درصد تخصصی داره که به اون بچربه . و امکانش خیلی زیاده

ورودی ۹۹ دکتری خوارزمی
فروردین ۳۱, ۱۴۰۱ ۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

بله چرا نداشته باشه
درسته زبان هم در آزمون و هم در مصاحبه ارزیابی میشه ولی قسمتی از نمره رو زبان شامل میشه

مدیریت ۱
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۹:۱۵ ب٫ظ

سلام وقت بخیر مبارک باشد
کلاسها تون در چند روز برگزار می شود؟
واینکه توی دفترچه زده فاقد خوابگاه هست دانشگاه خوارزمی

واقعا اینطوریه .
شانس خوارزمی را ازدست
می دهیم اینطوری

ورودی ۹۹ دکتری خوارزمی
فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  مدیریت ۱

سلام یک یا دو روز کلاس دارید…بنده خوابگاه نگرفتم ولی تا پارسال که می‌دادند خوابگاه …البته واحد کرج

مدیریت ۱
فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ ۸:۴۹ ق٫ظ

سپاس

مدیریت ۱
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۹:۴۴ ب٫ظ

ممنون از وقتی که قرار می دهید
کلاسهای شما در چند روز برگزار می شود،؟؟
آخه توی دفترچه گفته خوارزمی فاقد خوابگاه هست

درسته ؟؟؟؟

این خیلی بده .شانس خوارزمی را از دست می دهم

بتول
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

سلام وقت بخیر، رشتم روانشناسیه، مجاز روزانه نشدم،تعیین رشته نوبت دوم شانسی دارم؟

ورودی ۹۹ دکتری خوارزمی
فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  بتول

سخته ولی حتما تجربه کنید مصاحبه رو

نگار
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۳:۲۵ ب٫ظ

سلام وقت بخییر چیکار کنم استعداد درخشان قبول بشم

ورودی ۹۹ دکتری خوارزمی
فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  نگار

استعداد درخشان سخت گیرند و رزومه خیلی قوی میخواد

شارین فرزانه
فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ ۱:۴۰ ق٫ظ

درود بر شما…
دکتری روانشناسی، رتبه ۶۴۰ با سهمیه، احتمال پذیرش داره؟! اگه داره کدوم دانشگاه؟! آزاد؟! پردیس؟! و…
سپاس از پاسخگویی تون

Ba
فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ ۱۰:۲۲ ب٫ظ

سلام و تشکر
رشته تون چی هست؟
با رتبه ۳۵ تراز ۴۹
رشته حقوق روزانه های تهران،بهشتی و علامه امکان دعوت هست؟

ورودی ۹۹ دکتری خوارزمی
فروردین ۳۱, ۱۴۰۱ ۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  Ba

سه برابر ظرفیت رو دعوت میکنند شما ظرفیت ها رو ببینید از بهترین دانشگاه به پایین میتونید تقریبی بدست بیارید که کدوم دانشگاهها دعوت میشید

الهه
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۵:۰۵ ب٫ظ

سلام دوستان. خواهشا راهنمایی کنید. من اگر شبانه انتخاب رشته کنم و قبول شم و سال بعد کنکور بدم و قبول شم روزانه همون رشته و دانشگاه. میتونم شبانه مو روزانه کنم؟

ورودی ۹۹ دکتری خوارزمی
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

سلام… شما اگر شبانه قبول بشید سال آینده هم میتونید آزمون بدید و اگر روزانه همون رشته رو قبول باشید همون دانشگاه احتمال زیاد واحدهای گذرانده شما رو قبول میکنند..

مسعود
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

اگه امسال قبول بشی و نروی که سال بعد میتونی بروی و مشکلی نیست . اما اگه امسال که قبول شدی رفتی سرکلاس و دانشجو شدی سال بعد میتونی شرکت کنی ولی اگه قبول شدی باید از این رشته فعلی انصراف بدی

مهسا
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۶:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

سلام
این موضوع کاملا به اون دانشگاه و گروه بستگی داره و برای قاعده و قانون کلی وجود نداره. احتمالش هست که این کارو بکنن به هر صورت.