پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 1401 در دهه سوم اردیبهشت

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

نتایج دعوت به مصاحبه آزمون دکتری 1401 دهه سوم اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد.

به گزارش پی اچ دی تست، با اعلام نتایج اولیه دکتری 1401، داوطلبان فرصت داشتند نسبت به انتخاب رشته‌محل‌های مدنظر خود اقدام نمایند. در مرحله بعد، سازمان سنجش بر اساس حدنصاب تراز مدنظر دانشگاه‌ها، اسامی داوطلبانی که واجد شرایط حضور در مصاحبه دکتری دانشگاه‌های مختلف هستند را اعلام خواهد کرد.

زمان اعلام نتایج دعوت به مصاحبه دکتری 1401

بر اساس اعلام سازمان سنجش، اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) در دهه سوم اردیبهشت ماه 1401 از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

شرط شرکت در مراحل مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی درج کدرشته محل توسط متقاضیان در فرم انتخاب رشته اینترنتی و کسب حدنصاب کدرشته محل مورد تقاضا می باشد. به عبارت دیگر اگر متقاضی حدنصاب کدرشته محلی را کسب نموده ولی در زمان مقرر اقدام به انتخاب رشته و درج آن کدرشته محل در فرم انتخاب رشته اینترنتی ننموده باشد، امکان شرکت در مراحل مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی برای وی میسر نخواهد بود.

با توجه به این که تنها در صورتی که حدنصاب تراز دانشگاه مدنظر خود را به دست بیاورید دعوت به مصاحبه خواهید شد. بنابراین، فردی که مجاز به انتخاب رشته شده باشد در صورت عدم دارا بودن حدنصاب نمره لازم که توسط مؤسسات تعیین می‌شود، برای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی (مرحله دوم آزمون) معرفی نخواهد شد.

تاثیر مصاحبه در قبولی کنکور دکتری ۱۴۰۱

سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته بر حسب هر یک از شیوه‌های «آموزشی ـ پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح زیر انجام می‌شود:

1- دکتری آموزشی ـ پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی ـ پژوهشی بر اساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

  • آزمون متمرکز (50 درصد)
  • سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)
  • مصاحبه علمی و سنجش عملی (30 درصد)

2 – دکتری پژوهش محور: سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور بر اساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

  • آزمون متمرکز (30 درصد)
  • سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)
  • مصاحبه علمی و بخش عملی (30 درصد)
  • تهیه طرحواره (20 درصد)

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص تاثیر مصاحبه در قبولی دکتری کلیک کنید.

ظرفیت پذیرش دکتری ۱۴۰۱

ظرفیت پذیرش دکتری 1401 بیش از 24هزار نفر اعلام شده است. ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۲ هزار و ۷۱۶ نفر و ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه آزاد اسلامی ۱۱ هزار و ۵۳۸ نفر است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها