پارسه
وکیلی
کیهان روان
زمان مصاحبه دکتری آزاد ۱۴۰۳
همپا
مدرسان شریف
تجربیات مصاحبه دکتری ۱۴۰۳
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

برگزاری آزمون زبان MSRT در ۲۴ تیرماه

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

بر اساس اعلام اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان آزمون زبان MSRT در تاریخ ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج، آزمون زبان MSRT در تاریخ ۲۴ تیرماه برگزار می‌شود. متقاضیان تا ۱۳ تیرماه ۱۴۰۱ فرصت داشتند برای شرکت در این آزمون ثبت نام کنند.

آزمون MSRT که مجری برگزاری آن وزارت علوم بوده، جهت تعیین سطح زبان انگلیسی داوطلبان برگزار می‌شود و مدرک آن برای تمام دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم و وزارت بهداشت معتبر است.

براساس اعلام سازمان امور دانشجویان تعداد دانشجویان شرکت کننده در آزمون زبان msrt تا سال ۱۳۹۷ روندی افزایشی داشته و پس از آن کاهش یافته است به طوری که تعداد شرکت کنندگان از ۲۴۷۵۰ نفر به ۷۰۰۰۰ نفر در سال ۱۳۹۶ افزایش یافته و پس از آن روندی کاهشی را تجربه کرده است.

شیوع ویروس کرونا موجب عدم برگزاری آزمون زبان بطور ماهانه در سال ۱۳۹۹ شد و در آن سال فقط دو آزمون برگزار شده است.

آزمون زبان msrt در سال ۱۴۰۰ نیز بارها به دلیل شرایط کرونایی لغو شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رتبه یک کنکور دکتری
تیر ۲۸, ۱۴۰۱ ۹:۳۴ ب٫ظ

واقعا دیگه ایران جایه موندن نیست
ازمون زبان رو چه کسایی طراحی میکنند!
هدفشون چیه از طراحی این سوالات!
شما لغات رو نمی تونی نه تو لغات ایلتس نه تافل نه ۵۰۴پیدا کنی؟
این همه عقده از کجا میاد!!!!
دنبال چی هستن از اینکه سوالات فضایی میدن
دیگه درس خوندن خارج از ایران تو بهترین دانشگاه ها راحت تر از ایرانه حیف وقتی که اینجا تلف کردیم.

بی نام
تیر ۲۴, ۱۴۰۱ ۱۱:۵۳ ب٫ظ

واقعا هر بار یا در بخش گرامر یا ریدینگ با سوالات فضایی مواجه میشیم به نظر من ، با اینکه چهار ماه بود خونده بودم ریدینگ افتضاح بود. به نماینده ی وزارت علوم گفتم گفتند بچه ها در قسمت پروفایل قسمت ارتباط با پشتیبانی اعتراض کنند .

چه باید گفت
تیر ۲۵, ۱۴۰۱ ۸:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

سلام دوست گرامی. وقت شما بخیر.
واقعا با نماینده ایشان صحبت کردید؟ خب اگر واقعا تا این حد در دسترس هستند، به ایشان تاکید می کردید که خودشان شخصا مطالبه ی ما را به گوش وزارت علوم برسانند. چندین دوره است که این آزمون در حال برگزاری‌ست، مگر میشود تا به امروز به سوالات کسی اعتراض نکرده باشد. دلیل عدم انتشار سوالات آزمون چیست؟ ما که داریم هر دفعه بالای صد هزار تومان هزینه می کنیم حداقل حقمان است بدانیم چرا پاسخ نامه و کلید سوالات در اختیارمان قرار داده نمی شود. همین ابهامات است که جای پای مافیای کنکور و مدرسان بزرگوار این آزمونها را محکمتر می کند. در همین آزمون اخیر، در بخش درک مطلب، گزینه هایی را دیدم که هیچجوره استاندارد نبود. جواب سوال دقیقا دو گزینه بود منتهی همان دو گزینه هم روشن و شفاف در متن اشاره نشده بود. اینکه ما در بخش ارتباط صرفا اعتراض کنیم اعتراضمان راه به جایی نخواهد برد. باز دمتان گرم که پیگیری کردید. خدا خیرتان دهد

علی@
تیر ۲۱, ۱۴۰۱ ۵:۱۲ ب٫ظ

غیر استاندارد ترین ازمون زبان که میشه وجود داشته باشه هست، با بخش شنیداری بسیار بی‌کیفیت و با لهجه ایرانی و ریدینگ با مجموع لغات از خودمون در بیاریم و همه این موارد دست به دست هم دادند تا یک دانشجویی که مجبوره مدرک زبان ارائه کنه بارها در این آزمون شرکت کرده و منبع درآمدی باشه برای این افراد.

چه باید گفت
تیر ۲۲, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی@

بله، سوالات چندان استاندارد نیستند. لهجه ایرانیزه است، محتوا و فرمت ریدینگ ها هم ایرانیزه است البته نظر شخصی بنده است حالا باز دوستان متخصص نظر بدهند بد نیست. شاید قلق اینگونه سوالات دستمان بیاید. مخصوصا بخش درک مطلب یا همان ریدینگ که فارغ از بکارگیری تعداد لغات نامانوس آن، نزدیکیِ مفهومِ گزینه ها به هم است. به نظر میرسد بیشتر از آنکه سطح زبان داوطلب سنجیده شود، از او آزمون استعداد تحصیلی می گیرند، هر چند که حتی سوالات استعداد تحصیلی هم تا جایی که دیدیم دارای منطق و اصول است ولی این گزینه ها بیشتر جنبه سلیقه ای پیدا کرده و از دایره ی منطق در حال خروج است. هیچگونه هم نمیتوان به نحوه ی سوالات اعتراض کرد. اگر آزمون تولیمو در شهرتان برگزار میشود، آن را هم شرکت نمایید، شنیدم سوالاتِ استانداردتری نسبت به msrt دارد. متاسفانه این آزمون در دیگر شهرستان ها برگزار نمیشود. نکته بسیار مهم دیگر اینکه چرا سوالات این آزمون را منتشر نمی کنند؟ آزمون های سراسری با آنهمه حساسیت، سوالات و کلید سوالات را منتشر می کنند و حق اعتراض هم به آنها داده میشود ولی عجیب است که سالهاست اجازه انتشار سوالات آزمون msrt را نمیدهند چه برسد به اینکه پاسخنامه را منتشر نمایند و داوطلبان حداقل بدانند کجا اشتباه کردند که بعدا مجدد آن اشتباه را مرتکب نشوند. اعتراض هم پیشکش. این جریان به سود آنهایی است که مدرس کلاس های تست زنی آزمون های زبان نظیر msrt و غیره است. چطور آنها سوالات را دارند؟ اصلا چگونه به این… ادامه نظر»

علی@
تیر ۲۲, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  چه باید گفت

سلام.
بله متاسفانه همه مطالب که ذکر کردید وجود داره و کسی هم رسیدگی نمیکنه