پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

اعلام شرایط دکتری بدون آزمون استعداد درخشان دانشگاه آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون استعداد درخشان دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش پی اچ دی تست، پذیرش بدون کنکور در مقطع دکتری دانشگاه آزاد ویژه استعدادهای درخشان است. هر ساله دانشگاه آزاد همزمان با انتخاب رشته داوطلبان با کنکور این دانشگاه، نسبت به انتشار فراخوان پذیرش بدون آزمون نیز اقدام می‌کند. در این فراخوان، شرایط متقاضیانی که امکان ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد را دارند اعلام می‌‌شود و به داوطلبان فرصت داده می‌شود تا نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

مهلت ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

داوطلبان واجد شرایط از ۳۰ فروردین تا ششم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند تا برای ثبت نام در فراخوان بدون آزمون مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اقدام کنند. انتخاب رشته همزمان با ثبت نام انجام می‌شود.

قابل توجه است که احتمال تمدید مهلت ثبت نام دکتری بدون آزمون آزاد نیز وجود دارد.

آیا امکان ثبت‌نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد و انتخاب رشته با کنکور به صورت همزمان وجود دارد؟

بله، واجدین شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد می‌توانند همزمان با انتخاب رشته کنکور، نسبت به ثبت نام دکتری استعداد درخشان نیز اقدام کنند. نتایج دکتری استعداد درخشان به صورت مجزا از نتیجه کنکور اعلام می‌شود و داوطلبان در صورت قبولی با هر دو روش، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در هر یک از رشته‌محل‌های قبولی بر اساس علاقه خود اقدام کنند.

سایت ثبت نام دکتری بدون کنکور آزاد ۱۴۰۲

داوطلبانی که شرایط پذیرش بدون آزمون را دارند لازم است در بازه زمانی ثبت نام به سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org مراجعه کنند. در این سایت پس از پرداخت هزینه دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد، می‌توانند نسبت به ارسال مدارک شامل اسکن یک قطعه عکس و ریزنمرات مقطع ارشد و ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

لیست رشته های دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

با انتشار دفترچه دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد، علاوه بر اعلام شرایط و ضوابط پذیرش و نحوه ثبت نام داوطلبان، فهرست رشته های دارای پذیرش بدون کنکور استعداد درخشان اعلام می‌شود.

همچنین در سامانه انتخاب رشته دکتری بدون کنکور در سایت azmoon.org نیز لیست رشته‌محل‌های دارای پذیرش بدون ازمون قابل مشاهده است.

نحوه ثبت نام در دوره بدون آزمون استعداد درخشان دکتری دانشگاه آزاد

ثبت نام از داوطلبان دوره بدون آزمون (استعدادهای درخشان) دکتری تخصصی فقط به صورت اینترنتی انجام می شود. داوطلبان پس از بررسی دفترچه ثبت نام و اطمینان از داشتن شرایط پذیرش بدون آزمون و بررسی رشته‌محل‌های دارای پذیرش، لازم است به سایت azmoon.org مراجعه کنند.

مراحل ثبت نام به شرح زیر است:

۱- داوطلبان قبل از مراجعه به سامانه ثبت نام اینترنتی فایل مربوط به عکس خود را آماده ارسال کنند.

۲- داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه ثبت نام اینترنتی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه نسبت به خرید اینترنتی کارت اعتباری ثبت نام در دوره بدون آزمون دکتری تخصصی به مبلغ ۲۸۵هزار تومان اقدام کنند.

نکته: پس از خرید اینترنتی کارت اعتباری ثبت نام امکان بازپس‌گیری آن وجود ندارد.

۳- داوطلبان پس از خرید کارت اعتباری لازم است شماره کارت اعتباری و شماره کد ملی را در کادر مربوطه با دقت وارد نموده و سپس گزینه ورود به صفحه ثبت نام را انتخاب کنند.

۴- در ادامه لازم است همه اطلاعات فردی خواسته‌شده به طور دقیق تکمیل شود.

۵- پس از ورود اطلاعات فردی لازم است اطلاعات واردشده را یک بار دیگر بررسی کرده و پس از اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده، گزینه «ثبت اطلاعات و رفتن به مرحله بعد» انتخاب شود.

۶- در این مرحله لازم است اطلاعات تحصیلی داوطلب به صورت دقیق ثبت شود. پس از درج اطلاعات، گزینه «ثبت اطلاعات و رفتن به مرحله بعد» انتخاب شود.

۷- سپس، عکس داوطلب و تصویر ریز نمرات مقطع کارشناسی ارشد باید در سامانه بارگذاری شود.

۸- در این مرحله، داوطلب دوره بدون آزمون (استعدادهای درخشان) باید نسبت به انتخاب استان، واحد دانشگاهی و عنوان رشته بر اساس شرایط و ضوابط اعلام شده اقدام کند. امکان درج ۸۰ رشته‌محل برای داوطلب وجود دارد.

۹- پس از ورود کلیه اطلاعات لازم است داوطلب با دقت کلیه اطلاعات خود را مرور کرده و در صورت لزوم، اصلاحات لازم را انجام دهد.

۱۰- در نهایت لازم است گزینه «تأیید و ثبت نهایی» انتخاب شود.

۱۱- پس از تأیید نهایی اطلاعات، یک کد رهگیری به داوطلب داده می‌شود.

شرایط دکتری بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه آزاد 1402 چیست؟

افرادی که شرایط زیر را دارند می‌توانند در فراخوان بدون آزمون این دانشگاه ثبت نام کنند:

۱- کلیه حائزین شرایط درخواست کننده دوره دکتری تخصصی شامل استعدادهای برتر و فارغ‌التحصیلان ممتاز لازم است حداقل معدل ۱۷/۵ را در دوره کارشناسی ارشد کسب کرده باشند. حداقل معدل اعلام‌شده برای کلیه رشته‌ها است.

۲- حداقل نمره پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد باید ۱۷ باشد.

در صورتی که ارزیابی پایان نامه به صورت کیفی صورت گرفته، دانش آموختگانی که پایان نامه آنها با درجه خوب به بالا ارزیابی شده، مجاز به ثبت نام در دوره بدون آزمون (استعدادهای درخشان) خواهند بود.

۳- متقاضیان شرکت در دوره بدون آزمون (استعدادهای درخشان) مقطع دکتری تخصصی باید رشته ای متجانس با رشته فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد خود را انتخاب کنند.

۴- متقاضیان باید در زمان ثبت نام در فراخوان دکتری استعداد درخشان دانشگاه آزاد از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند.

۵- فارغ‌التحصیلان ممتاز و استعدادهای برتر حداکثر تا ۵سال پس از فراغت از تحصیل (فارغ‌التحصیلان سال ۱۳۹۷ به بعد) از مقطع کارشناسی ارشد مجاز به استفاده از تسهیلات این آئین نامه به منظور پذیرش در مقطع دکتری تخصصی هستند.

۶- درخواست کنندگان باید دانش آموخته یکی از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مورد تأیید شورای گسترش وزارتین علوم و بهداشت باشند.

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

مدرک تحصیلی مورد پذیرش در رشته های گروه دامپزشکی

داوطلبان رشته های گروه دامپزشکی لازم است دارای مدرک پایه مورد پذیرش مطابق جدول زیر باشند، در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل در این رشته‌ها نخواهند بود.

 

مدرک تحصیلی مورد پذیرش در رشته های گروه دامپزشکی دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

شرایط وظیفه عمومی

براساس اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، داوطلبان پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی، لازم است یکی از شرایط مشروحه ذیل را دارا بوده و کد مربوطه را در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نمایند.

– دارا بودن کارت پایان خدمت

– دارا بودن کارت معافیت دائم (کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص)

– دارا بودن برگ معافیت موقت بدون غیبت (پزشکی، کفالت و سایر …) در مدت اعتبار آن مشروط به این که از تاریخ اخذ کارشناسی ارشد تا زمان پذیرش در دانشگاه بیش از یک سال سپری نشده باشد.

– فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد دارای برگ آماده به خدمت بدون غیبت (که تاریخ فراغت از تحصیل آنان در سنوات مجاز تحصیلی باشد) و زمان پذیرش و ثبت نام آنان در دانشگاه قبل از تاریخ اعزام به خدمت می باشد.

– فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد که در سقف سنوات مجاز فارغ‌التحصیل شده و از تاریخ فراغت از تحصیل آنها تا زمان پذیرش در مقطع دکتری تخصصی بیش از یک سال سپری نشده و وارد غیبت نشده باشند.

– کارکنان وظیفه (سربازان در حال خدمت) فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در سنوات مجاز تحصیلی و بدون غیبت اولیه.

– سربازان وظیفه‌ که خدمت دوره ضرورت آنان تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد (این دسته از افراد مجاز به شرکت در این مرحله می‌باشند)، اما بایستی در هنگام ثبت نام در دانشگاه گواهی اتمام قطعی خدمت وظیفه عمومی و یا کارت پایان خدمت ارائه کنند.

– کارکنان متعهد خدمت در سازمان ها و یا وزارتخانه ها با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوط برای ادامه تحصیل.

– کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت از اداره نیروی انسانی سازمان مربوطه برای ادامه تحصیل.

– طلاب علوم دینی دارنده معافیت تحصیلی حوزه این دسته از طلاب مادامی که اشتغال به تحصیل آنان از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه یا شورای مدیریت حوزه‌های علمیه معتبر تأیید می‌شود، می‌توانند با همان معافیت تحصیلی حوزه در دانشگاه نیز تحصیل نمایند. در صورتی که معافیت تحصیلی آنان به هر دلیل از سوی حوزه لغو گردد، مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه نمی‌باشند. این گونه دانشجویان باید برای ثبت نام در هر سال تحصیلی، موافقتنامه حوزه علمیه مربوطه را ارائه نمایند.

– دانشجویان انصرافی در صورتی که در سقف سنوات مجاز به تحصیل انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیش از یک سال سپری نشده باشد. مضافاً مشروط به این که قبلاً از ۲۲ آبان ۱۳۹۰ از این امتیاز یک بار انصراف استفاده نکرده باشند.

تذکرات مهم درخصوص مشمولان وظیفه عمومی:

۱- مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی‌باشند و در صورت قبولی در این مرحله معافیت تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه‌ها مجاز به ثبت نام از آنها نمی‌باشند.

۲- دانشجویان اخراجی تا پایان خدمت دوره ضرورت یا اخذ معافیت دائم مجاز به ادامه تحصیل نمی‌باشند (به جزء افرادی که قبل از ورود به سن مشمولیت اخراج شده‌اند).

۳- فارغ التحصیلان دوره دکتری تخصصی ناپیوسته مجاز به شرکت مجدد در این آزمون نمی باشند.

۴- سنوات تحصیلی مجاز در مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته حداکثر شش سال می باشد.

۵- دانشجویان مورد پذیرش در دانشگاه ها می بایست جهت اخذ معافیت تحصیلی در مقطع دکتری تخصصی، با برگ درخواست معافیت تحصیلی مقطع فوق به یکی از دفاتر پلیس+ 10 شهرستان محل استقرار دانشگاه مراجعه نمایند؛ در غیر اینصورت مجاز به ادامه تحصیل نبوده و از ادامه تحصیل آنان جلوگیری بعمل می آید.

آیا تعداد ترم‌های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد مهم است؟

خیر، تعداد ترم‌های تحصیلی مقطع ارشد جزو شرایط دکتری استعداد درخشان دانشگاه آزاد نیست.

آیا معدل مقطع کارشناسی در پذیرش بدون کنکور مقطع دکترا دانشگاه آزاد مهم است؟

خیر، شرط معدل مقطع کارشناسی مربوط به پذیرش دکتری بدون آزمون وزارت علوم است و برای دانشگاه ازاد این شرط مطرح نیست.

آیا برای مربیان دانشگاه آزاد جهت پذیرش استعداد درخشان دکتری سهمیه‌ای در نظر گرفته می‌شود؟

خیر، جهت پذیرش در دوره بدون آزمون برای مربیان رسمی شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی، سهمیه جداگانه ای وجود ندارد و کلیه داوطلبان در پذیرش از شرایط یکسان برخوردارند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

46 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا
خرداد ۱۳, ۱۴۰۳ ۰:۵۸ ق٫ظ

سلام حال شریف
کارشناس ارشد حقوق خصوصی ارومیم
پایان نامم و بخاطر خوندن ازمون کانون وکلا ناونستم هندل کنم امروز تاره استاد راهنما ثبت کردم اما پایا نامم قشنگ اماده میکنم برسم دفاع شعریوذ معدلم ۱۸/۵۷ و کارشناسی ۱۶:۱۶
امکان قبولی هست من ثبت نام کنم فردا؟

حسنی
دی ۲۰, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

سلام اگه کارشناسی مهندسی باشی ارشد رو رشته انسانی گرفته باشی دکتری میشه استعداد درخشان همون رشته ارشد رو ادامه داد؟ و اینکه اگ ارشد ازاد خوندی دکتری استعداد درخشان دولتی نمیشه شرکت کرد حتی اگ رزومه قوی باشه؟

علیرضا
مهر ۳, ۱۴۰۲ ۲:۱۸ ب٫ظ

سلام وقت بخیر معدل ۱۷ باشه امکان ثبت نام هست

مینا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۶:۱۵ ب٫ظ

وقت بخیر من رشنه حسابداری ارشدم سال ۹۸ با معدل ۱۹.۹۰گرفتم امسال مهندسی مالی زدم و دعوت به مصاحبه شدم اما پرسیدم گفتن نرم مهندسی مالی ایا نمی تونم ویرایش انجام بدم؟ هیچ راهی برام وجود نداره؟

روشنا
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۲ ۷:۴۳ ب٫ظ

سلام من با معدل ۱۹/۷۰ در مقطع ارشد فارغ التحصیل شدم و قبل از عید دفاع کردم و نمره پایان نامم بسیار خوب شد
اما کارهای فارغ التحصیلیم رو انجام ندادم تا شاید بتونم مقالم رو به مرحله اکسپت برسونم و نمره پایان نامم از بسیار خوب به عالی تغییر کنه.
الان جلوی نمره پایان نامه در ریز نمراتم رو به خاطر اینکه کارهای فارغ التحصیلی رو انجام ندادم و منتظر چاپ مقاله هستم خالی گذاشتن
میخواستم بدونم برای شرکت در دکترای استعد درخشان با توجه به این موضوع برای من مشکلی پیش نمیاد
آیا این موضوع مانع شرکت کردن من میشه
چون نمره پایان نامه من الان بسیارخوب هست و در ماههای آینده یا بیشتر میشه یا همین میمونه
و اگر بیشترم بشه در معدل اثری نداره
ممنون‌ میشم جواب بدید.

مهسا
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲ ۳:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  روشنا

سلام
شما باید فارغ التحصیلی تون ثبت شده باشه. وگرنه موقع استعلام شرایطتون اعلام میشه که فارغ التحصیل نیستید و دعوت به مصاحبه نمیشید

حسین مرادی
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۱:۲۸ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر چطور میشه با کنکور توو دانشگاه آزاد انتخاب رشته کرد؟
توو سایت سازمان سنجش؟

مهسا
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  حسین مرادی

سلام
خیر باید در سایت azmoon.org انتخاب رشته کنید.

بهناز
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

سلام دوستان
حتمن باید مدرک زبان و مقاله isiداشته باشیم ؟

مهسا
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  بهناز

سلام
خیر داشتن مدرک زبان و مقاله در مصاحبه امتیازاوره اما اجباری نیست داشتنشون. بدون اینها هم احتمال قبولی وجود داره.

داوطلب کنکور
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۱ ق٫ظ

سلام

من رشتم مشاورست.میتونم برای استعداد درخشان رشته روانشناسی شرکت کنم؟؟؟

آیا واقعا باید مدرک بین المللی زبان داشته باشم؟؟

مهسا
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۰:۴۱ ق٫ظ

سلام
سال قبل کسانی که در رشته مشابه شرکت کرده بودن دعوت به مصاحبه نشدن و منظور از رشته متجانس دقیقا رشته مقطع ارشد بود.
خیر داشتن مدرک زبان در مصاحبه امتیازاوره اما اجباری نیست داشتنش. بدون این هم احتمال قبولی وجود داره. ضمنا مدرک زبان داخل کشور هم مورد قبوله

داوطلب کنکور
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنون

آراد
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۲ ۴:۲۱ ب٫ظ

با توجه به اینکه گرایش جمعیت شناسی زیر گروه علوم اجتماعی است

آراد
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۲ ۴:۲۰ ب٫ظ

با عرض سلام و خسته نباشید
دانشجویانی که ارشد جمعیت شناسی دارند می توانند در رشته دکتری جامعه شناسی سیاسی ثبت نام کنتد بدون آزمون ؟
متشکرم

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  آراد

سلام
سال گذشته دقیقا منظور از تجانس رشته، همنام بودن رشته ارشد و دکتری بود. بازم میتونید شانستون رو امتحان کنید شاید دعوت به مصاحبه شدید.

Amir
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۲ ۱:۴۳ ب٫ظ

بنده ارشد مدیریت بازرگانی دارم میتونم دکترا مدیریت دولتی منابع انسانی انتخاب کنم ؟

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  Amir

سلام
سال گذشته دقیقا منظور از تجانس رشته، همنام بودن رشته ارشد و دکتری بود. بازم میتونید شانستون رو امتحان کنید شاید دعوت به مصاحبه شدید.

غزاله اخلاقی
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۲ ۷:۱۶ ق٫ظ

سلام
من مدرک ارشدم،، طراحی پارچه و لباس بود، و برای این رشته ، دکتری وجود ندارد، آیا میتونم پژوهش هنر یا مطالعه تاریخ تطبیقی هنر اسلامی رو انتخاب کنم؟
ممنون میشم راهنماییم کنید

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۰۲ ق٫ظ

سلام
خیر متاسفانه امکانش نیست و بعیده دعوت به مصاحبه بشید. خیلی رشته ها با هم متفاوت هستن.

Fahime
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۲ ۳:۴۲ ق٫ظ

سلام. ببخشید پذیرش بدون آزمون هم مستلزم مصاحبه هست؟؟

احمدرجبی
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۲ ۹:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  Fahime

آره مصاحبه بیشترین در واقع ۹۰درصد قبولی است حتما باید مدرک بین المللی زبان انگلیسی و مقاله isi داشته باشید

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  Fahime

سلام
بله داوطلبان همه پذیرش ها در مقطع دکتری الزاما باید در مصاحبه شرکت کنند

زهرا
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۲ ۱:۵۲ ق٫ظ

سلام یعنی اگر بیشتر از ۵ سال از ارشد گذشته باشه ولی بقیه شرایط رو داشته باشی دیگه نمیشه ؟

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
خیر متاسفانه امکانش نیست. داشتن شرایطی که اعلام شده الزامیه

امیر
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۸:۵۲ ب٫ظ

سلام دوستان ، در بند نظام وظیفه من در آن یکسال پس از فراغت از مقطع ارشد هستم . گزینه انتخابی رو باید کدام رو بزنم؟ مشمول، غیر مشمول، معافیت موقت ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید . اصلا این مورد خوب توضیح داده نشده در دفترچه

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام
شما مشمول هستید.
معافیت برای کسانیه که دانشجو هستن و معافیت تحصیلی دارن مثلا.
غیرمشمول هم کسانیه که نباید برن سربازی

۱
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۶:۳۵ ب٫ظ

دوستان بهترین راهنما دفترچه راهنمای بدون ازمون دانشگاه ازاد بخش شرایط عمومی و خصوصی داوطلب هست. دانلود کنید مطالعه کنید.

داوطلب
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۵:۵۰ ب٫ظ

سلام. رشته متجانس یعنی دقیقا همان رشته ارشد؟
مثلا کسیکه ارشد روانشناسی تربیتی دارد، آیا میتواند دکتری روانشناسی عمومی یا بالینی ثبتنام کند؟
یا باید حتما دکتری هم همان روانشناسی تربیتی ثبتنام کرد؟
لطفا پاسخ دهید، با تشکر

۱
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۶:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

بله. رشته مهمه و‌نه گرایش

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سلام
سال گذشته دقیقا منظور از تجانس رشته، همنام بودن رشته ارشد و دکتری بود. بازم میتونید شانستون رو امتحان کنید شاید دعوت به مصاحبه شدید.

علی
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۵:۳۲ ب٫ظ

سلام من متاسفانه برج ۸ سال ۹۶ هستم ایا دانشگاهم که ارشد گرفتم میتونه تاریخ دانشناممو بکنه ۹۷ که من بتونم شرکت کنم تمام شرایط دیگش رو دارم

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
خیر دانشگاهتون امکان چنین کاری رو نداره

بهار
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۵:۲۸ ب٫ظ

سلام, معدل کارشناسی ۱۵/۳۷ و معدل ارشد ۱۹/۰۷ باشه میتونه در پذیرش دکتری آزاد استعداد درخشان شرکت کنه؟ ممنون از شما که با شکیبایی پاسخگو هستید.

سهراب
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۶:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

بله میتونی خوبم میتونی معدل ارشدت خوبه. معدل کارشناسی نمیخواد. فقط اگر فارغ التحصیل شدی کامل قطعا میتونی

۱
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۶:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

بله در دانشگاه ازاد ملاک معدل مقطع ارشد هست ولی دانشگاه های دولتی شرط معدل مقطع کارشناسی هم دخیل هست.

۱
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۶:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

یادم رفت بگم که پایان نامه نمره ش حداقل باید ۱۷ باشه

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

سلام
اگه بقیه شرایط ازجمله شرط نمره پایان نامه و حداکثر ۵ سال بعد از فارغ التحصیلی رو هم دارید بله میشه. معدل کارشناسی برای دانشگاه ازاد ملاک نیست.

علی
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

سلام. آیا کسانی که شهریور ماه فارغ‌التحصیل می‌شوند؛ مجاز به ثبت نام هستند؟

افشین
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

خیر

تیام اسذی
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۵:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  افشین

جایی درج نشده که این قانون وجود داره،بر چه اساسی نوشتین نمیشه؟لطفا در صورت وجود همچین قانونی لینک خبر رو به اشتراک بزارید

مریم
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۶:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  تیام اسذی

باید فارغ التحصیل شده باشید.

سهراب
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۶:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  تیام اسذی

هم ابتدای دفترچه با قرمز زیرش هم خط کشیده هم تو همین خبر هست.
نوشته در زمان ثبت نام باید فارغ التحصیل باشی. ضمنا نمره پایان نامه هم میخواد پس حتما باید فارغ التحصیل باشی .

۱
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۶:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

تا ۳۱ شهریور باید فارغ‌التحصیل شوید

۱
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

البته اینی که گفتم برا دانشگاه های دولتیه ممکنه دانشگاه ازاد فارغ التحصیلی بخواد

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
خیر باید در زمان ثبت نام در فراخوان فارغ التحصیل باشید. ضمن این که یه شرط شرکت در فراخوان هم حداقل نمره ۱۷ پایان نامه است که شما طبیعتا ندارید.