پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

درخواست برخی دانشجویان برای حذف معدل کارشناسی از شرایط دکتری بدون کنکور

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

بسیاری از داوطلبان پذیرش بدون کنکور دکتری معتقدند معدل کارشناسی معیار درستی برای انتخاب دانشجویان استعداد درخشان متقاضی ورود به دوره دکتری نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس، شرط استفاده از سهمیه استعداد‌های درخشان در مقطع کارشناسی ارشد کسب معدل بالا در مقطع کارشناسی و شرط پذیرش در مقطع دکتری معدل بالا در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از دانشجویان بدون اجبار و با توجه به علاقه شخصی وارد مقطع کارشناسی ارشد می‌شوند، پیشنهاد می‌شود معیار پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری فقط شرط معدل در دوره کارشناسی ارشد قرار گیرد.

در حال حاضر بسیاری از دانشجویان کارشناسی ارشد با استعداد به دلیل‌عدم احراز شرط معدل کارشناسی، فرصت استفاده از پذیرش بدون کنکور دکتری را از دست می‌دهند، این در حالی است که با توجه به پذیرش کارشناسی که از طریق کنکور سراسری انجام می‌شود، بسیاری از داوطلبان در مقطع کارشناسی وارد رشته مورد علاقه خود نمی‌شوند و نمی‌توانند استعدادهای تحصیلی خود را بروز دهند.

رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد بسیاری از متقاضیان پذیرش بدون کنکور دکتری، متفاوت از رشته کارشناسی آنها است و از این رو معدل کارشناسی نمی‌تواند معیاری خوبی برای سنجش تحصیلی آنها باشد.

از این رو پیشنهاد می‌شود تنها معدل کارشناسی ارشد به عنوان شرط اصلی پذیرش دانشجویان استعداد درخشان مد نظر قرار گیرد و معدل کارشناسی به عنوان یک متغیر دارای امتیاز محسوب شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسیه
خرداد ۲۰, ۱۴۰۲ ۲:۰۸ ب٫ظ

باسلام انشاءالله معدل کارشناسی حذف شودیااینکه بررسی شود مثلامادرانی که دویاسه فرزند دارند بایدتخفیف جدی داده بشن

داود
خرداد ۲۰, ۱۴۰۲ ۵:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  اسیه

مادرانی که دو یا سه فرزند دارند چرا باید دکتری بخوانند؟ وقت آزاد دارند اصلا؟

Moein
خرداد ۲۰, ۱۴۰۲ ۸:۳۴ ق٫ظ

به نظرم حذف محدودیت تاریخ فراغت از تحصیل (۲ سال) خیلی مهمتره….چرا دانشجوآموخته با استعدادی که به دلایلی که همه آگاه هستیم رفته دنبال کار و الان تجربه کاری به تجربه آکادمیکش اضافه شدهف رزومه قابل قبولی داره و تمام شرایط دکتری بدون کنکور رو هم داره باید پشت صف آزمون بمونه و حتی این شانس رو نداشته باشه برای محک زدن خودش در دکتری بدون آزمون……به نظرم باید در این مورد در آیین نامه تجدیدنظر بشه و کلا این محدودیت رو حذف کنند.

مجید
خرداد ۲۰, ۱۴۰۲ ۵:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  Moein

دانشجوی بااستعداد وقتی مهمه که تو یه مدت محدود خودی نشون بده. نه که بره ده سال بعد بیاد بگه من خیلی خفنم.