موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

نحوه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ (راهنمای تصویری)

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در این مطلب نحوه ثبت نام داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به صورت تصویری و گام به گام ارائه شده است.

به گزارش پی اچ دی تست،از سال ۹۶ کنکور دکتری سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده است. به نحوی که کلیه مراحل آزمون کتبی و اعلام نتایج اولیه و نهایی از سوی سازمان سنجش انجام می‌شود.

در جدول زیر جزییات فرایند برگزاری کنکور دکتری سراسری و دانشگاه آزاد ارائه شده است:

مرحله

دکتری سراسری

دکتری دانشگاه آزاد

ثبت نام کنکور دکتری

در سایت سازمان سنجش

برگزاری کنکور دکتری

توسط سایت سازمان سنجش

اعلام نتایج اولیه دکتری

در سایت سازمان سنجش

انتخاب رشته دکتری

در سایت سازمان سنجش

در سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد

اعلام نتایج انتخاب رشته (دعوت به مصاحبه) دکتری

در سایت سازمان سنجش

در سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد

برگزاری مصاحبه

توسط دانشگاه‌ها بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش

به صورت متمرکز زیر نظر مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد

اعلام نتایج نهایی دکتری

در سایت سازمان سنجش

شرایط ثبت نام کنکور دکتری دانشگاه آزاد

با توجه به ادغام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد، داوطلبانی هم که قصد ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد را دارند نیز باید تمام شرایط ثبت نام این دفترچه را داشته باشند تا مجاز به شرکت در این کنکور باشند.

از آن جا که کنکور دکتری سراسری و آزاد یکپارچه برگزار می‌شود، لازم است داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد در هنگام ثبت نام به رشته های مجاز به ثبت نام دکتری دقت کنند.

هر داوطلب ‌براساس ‌علاقه ‌فقط می‌تواند در یک کد رشته‌ امتحانی ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شرکت‌ نماید. بنابراین، رشته امتحانی آزمون دکتری دانشگاه آزاد با رشته‌ای که مدنظر داوطلبان در دانشگاه های سراسری است یکسان بوده و امکان ثبت نام در رشته مجزا و متفاوت برای دانشگاه آزاد وجود ندارد.

سایر شرایط لازم برای ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

  • دارندگان مدرک دوره کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت
  • دانشجویان دوره کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای به شرطی که تا حداکثر تا سی و یکم شهریورماه ۱۴۰۳ فارغ التحصیل شوند.
  • فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی باید از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت منعی برای ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ و شرکت در آزمون و در صورت قبولی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.
  • پذیرفته شدگان کنکور دکتری ۱۴۰۲ امکان شرکت در کنکور دکتری ۱۴۰۳ را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص محرومیت آزمون دکتری کلیک کنید.
  • دارندگان مدارک تحصیلی معادل می بایست حائز شرایط «آیین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در آزمون های ورودی مقاطع بالاتر» باشند.
  • داوطلبان شاغل در وزارت خانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید با در نظر داشتن تمام وقت بودن تحصیل در مقطع دکتری، قبل از ثبت نام موافقت محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آن را نزد خود نگه دارند.
  • کلیه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره‌های مذکور راه یافته اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره ۷۷۶۳۳/۲ مورخ ۹۴/۵/۲۸ برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می‌شوند.

حداقل معدل ارشد برای دکتری

دانشجویان سال آخر و یا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای (به جز فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد پیوسته، دکترای عمومی دامپزشکی و دکترای پزشکی)، که معدل آنان کمتر از ۱۴/۰۰ می باشد، حق ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۳ را ندارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص شرط معدل برای آزمون دکتری کلیک کنید.

شرایط ثبت نام فضلا و طلاب حوزه های علمیه در کنکور دکتری

فضلا و طلاب حوزه های علمیه که بر اساس مدرک صادر شده توسط مدیریت یکی از حوزه های علمیه قم و خراسان دوره سطح 3 را گذرانده اند و یا تا تاریخ 1403/6/31 فارغ التحصیل می شوند ، منحصرا می توانند در یکی از کدرشته های امتحانی مرتبط در گروه علوم انسانی ثبت نام و در آزمون آن شـرکت نمایند و در صورت پذیرفته شدن مشروط به گذراندن دروس پیش نیاز به تشخیص گروه آموزشی ادامه تحصیل دهند.

مدارک لازم ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبان دانشگاه آزاد لازم است پیش از ثبت نام دکتری نسبت به تهیه مدارک و اطلاعات زیر اقدام کنند تا در هنگام طی مراحل ثبت نام به مشکلی برخورد نکنند:

1- شناسنامه و کارت ملی

2- شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده

3- فایل عکس اسکن شده

داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید.

  • عکس ۴×۳ یا ۶×۴ (تمام رخ) که در سال جاری گرفته شده باشد.
  • عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.
  • اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۳۰۰×۴۰۰ پیکسل و حداقل۳۰۰×۲۰۰ باشد.
  • تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مُهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
  • حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.
  • حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
  • حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.

4- کد وضعیت نظام وظیفه (داوطلبان مرد)

5- کد و نام مجموعه امتحانی

6- معدل مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد

7- کد رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی و کاردانی و کد موسسه دریافت مدرک

8- کد پیگیری سهمیه رزمندگان و ایثارگران

9- کد (۱۳ رقمی) مربوط به داوطلبان غیرایرانی

10- کد پستی محل سکونت و کد شهرستان برای تعیین حوزه امتحانی

سایت ثبت نام کنکور دکترا دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبان دانشگاه آزاد نیز لازم است همچون داوطلبان دکتری سراسری در سایت سازمان سنجش ثبت نام کنند. ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ از ۳۰ مهر تا ۶ آبان صورت می‌گیرد.

نیازی به پرداخت هزینه اضافی و یا انتخاب گزینه خاصی در هنگام ثبت نام جهت شرکت در پذیرش دکترا دانشگاه آزاد نیست. همه داوطلبانی که در آزمون دکتری سازمان سنجش ثبت نام می‌کنند، داوطلب دکتری آزاد هم محسوب می‌شوند.

مراحل ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد

نحوه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد و سراسری در سایت سازمان سنجش به شرح زیر است:

1. پیش از اقدام جهت ثبت نام لازم است نسبت به آماده نمودن مدارک ثبت نام و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام اقدام کنید.

2. مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام را نیز تهیه کنید.

3. برای ثبت نام آزمون دکتری سراسری و نیز دانشگاه آزاد اسلامی لازم است به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنید.

4. با انتخاب گزینه ثبت نام آزمون ورودی دوره دکتری در سایت سازمان سنجش به سامانه ثبت نام این آزمون هدایت خواهید شد.

ثبت نام آزمون دکتری 1403

5. در این صفحه بر روی گزینه «تأیید و ادامه» کلیک کنید.

6. در صفحه «ثبت نام جدید» جهت ادامه مراحل نیاز به تهیه کارت اعتباری ثبت نام دکتری 1403 دارید. برای تهیه این کارت، از منوی سمت راست بر روی گزینه خرید کارت کلیک کنید.

کارت اعتباری ثبت نام دکتری 1403

7. در این صفحه با انتخاب گزینه سریال ثبت نام دکتری 1403 و انتخاب دکمه «تأیید و ادامه» به صفحه‌ای وارد خواهید شد که لازم است مشخصات خود را به صورت دقیق وارد نمایید.

هزینه ثبت نام آزمون دکتری 1403

8. با وارد کردن مشخصات و انتخاب درگاه بانک به صفحه پرداخت الکترونیک می‌روید. در این صفحه با پرداخت هزینه ثبت نام دکتری 1403، نسبت به تهیه کارت اعتباری اقدام کنید.

تبصره: با توجه به اینکه مقرر گردیده است که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده نمایند.

9. پس از پرداخت هزینه، وارد صفحه‌ای خواهید شد که شامل شماره سریال لازم جهت ثبت نام آزمون دکتری است.

10. به صفحه ثبت نام کنکور دکتری بازگردید و با وارد کردن شماره سریال ثبت نام و کد امنیتی، ارسال اطلاعات جهت ثبت نام را آغاز کنید.

ثبت نام کنکور دکتری 1403 - 1404 سراسری و آزاد

11. پس از آپلود عکس در این صفحه و کلیک بر روی گزینه ارسال عکس و مشاهده عکسی که در سایت بارگذاری کرده‌اید می‌توانید بر روی گزینه «تأیید و ادامه» کلیک کنید.

12. در این مرحله لازم است نسبت به وارد کردن کلیه اطلاعات خواسته‌شده به صورت دقیق اقدام کنید. (جزییات تکمیل فرم ثبت نام در همین مطلب ادامه آمده است)

گفتنی است وارد کردن تمام اطلاعاتی که با ستاره قرمززنگ مشخص شده، الزامی است.

جهت دسترسی به اطلاعاتی همانند کد محل تولد، کد محل صدور شناسنامه، کد رشته امتحانی، کد رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی/کارشناسی ارشد و کد موسسه محل اخذ مدرک کارشناسی/کارشناسی ارشد و موارد مشابه بر روی گزینه اطلاعات بیشتر که جلوی هر کادر مشخص شده است کلیک کنید تا کد موردنظر خود را بیابید.

مدارک ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴

13. به داوطلبان توصیه می شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس بر اساس فرم پیش نویس با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را بر اساس بندهای برنامه نرم‌افزاری ثبت نام وارد نمایند.

  • اطلاعات فرم تقاضانامه ثبت نام دکتری باید به صورت کاملاً دقیق و صادقانه تکمیل شود. در هر مرحله از آزمون دکتری ۱۴۰۳ که سازمان سنجش متوجه وجود مغایرتی در اطلاعات ارسالی از سوی داوطلب شود، داوطلب از بقیه مراحل آزمون حذف خواهد شد.

14. بعد از وارد کردن اطلاعات و انتخاب گزینه «اینجانب ضمن مطالعه کلیه شرایط و ضوابط این دفترچه راهنما، با آگاهی کامل فرم تقاضانامه را تکمیل و تمام اطلاعات درج شده را تأیید می‌نمایم»، بر روی دکمه «تأیید» کلیک کنید.

15. پس از نمایش اطلاعات صفحه ثبت نام که حاوی کد رهگیری ثبت نام آزمون دکتری 1403 (کد 12 رقمی) است ثبت نام به اتمام رسیده است.

نحوه تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی دکتری

به داوطلبان توصیه می شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیش نویس با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد نمایند.

ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک داوطلب در صورت پذیرفته شدن در آزمون، مطابق ضوابط با وی رفتار خواهد شد.

نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام دکتری

در ردیف های 1، 2 و 3: داوطلب باید در محل مورد نظر نام خانوادگی، نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه بطور کامل و خوانا وارد نماید (از به کار بردن مَد، تشدید، الف محذوف یا همزه خودداری شود.)

در ردیف 4: داوطلب باید برحسب اینکه، زن یا مرد می باشد، دایره مربوط را علامتگذاری نماید.

در ردیف 5: داوطلب باید از سمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوط درج نماید و از درج حروف، ممیز و یا خط تیره که در بعضی شناسنامه ها درج گردیده خودداری نماید.

در ردیف 6: داوطلب باید سری و سریال شناسنامه خود را در محل مربوط درج نماید.

در ردیف 7: داوطلب باید روز، ماه و سال تولد خود را در محل مربوط درج نماید (دو رقم اول سال تولد یعنی ۱۳ درج گردیده است.)

در ردیف 8: داوطلب باید حتماً کد ملی خود را که عددی ده رقمی می باشد، از سمت چپ به راست و در محل مربوطه درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید.

در ردیف 9: داوطلب باید با علامتگذاری در یکی از دایره ها، دین خود را مشخص نماید.

در ردیف 10: داوطلبان متقاضی استفاده از هر یک از سهمیه های پذیرش، حسب مورد باید یکی از موارد این بند را علامتگذاری نمایند.

تذکر مهم: رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح شامل: 1- ستاد کل نیروهای مسلح، 2- ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی، 3- ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، 4- سازمان بسیج مستضعفین، 5- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و 6- نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران میباشند.

در ردیف 11: داوطلب متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان که با علامتگذاری مورد ۲۰،۱۹،۱۸،۱۷،۱۶،۱۲،۱۱،۱۰ و یا ۲۱ بند 10، متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان (رزمنده داوطلب بسیجی، رزمنده جهاد کشاورزی و یا رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح)  شده است، باید مدت حضور در جبهه خود را برحسب ماه، در محل مربوط درج نماید.

در ردیف 12: داوطلب متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان که با علامتگذاری مورد ۲۰،۱۹،۱۸،۱۷،۱۶،۱۲،۱۱،۱۰ و یا ۲۱ بند، متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان (رزمنده داوطلب بسیجی، رزمنده جهاد کشاورزی و یا رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح) باید کد پیگیری ۱۲رقمی خود را در محل مربوط و از چپ به راست درج نماید.

– چنانچه ارگان تائیدکننده سهمیه شما ستاد مشترک سپاه پاسداران و یا ستاد کل نیروهای مسلح است، میبایست برای دریافت کد پیگیری به نواحی محل اعزام خود مراجعه نموده و پس از دریافت کد پیگیری ۱۲رقمی، آن را در این بند درج نمایید (کد پیگیری ۱۲رقمی ایثارگران برای هر آزمون متفاوت است.)

– چنانچه ارگان تائیدکننده سهمیه شما، وزارت جهاد کشاورزی است کد پیگیری ۱۲رقمی ایثارگران عبارت است از: (کد ملی خودِ رزمنده+ 55). مثال: اگر کد ملی رزمنده: ٠٣٢١۶۴۴۶٧٠باشد >>> کد پیگیری ۱۲رقمی ایثارگر: ۵۵٠٣٢١۶۴۴۶٧٠ خواهد بود.

– متقاضیان ارگان جهاد کشاورزی، در صورت داشتن هرگونه سؤال و ابهام در این خصوص به ادارات امور اداری سازمان جهاد کشاورزی استان مراجعه نمایند.

در ردیف 13: داوطلب باید شهر محل تولد خود را با توجه به جدول شماره ۲مندرج در صفحه ۱۰مشخص و در محل مربوطه درج نماید.

در ردیف 14: داوطلب باید شهر محل صدور شناسنامه خود را با توجه به جدول شماره ۲مندرج در صفحه ۱۰مشخص و در محل مربوطه درج نماید.

در ردیف 15: داوطلبان ذکور باید وضعیت نظام وظیفه خود را با توجه به شرایط داوطلبان مندرج در صفحه ۳همین دفترچه با یکی از کدهای ۱تا ۱۱مشخص نمایند.

در ردیف 16: داوطلبان اتباع خارجی با علامتگذاری در دایره های این ردیف، ملیت خود را مشخص نموده و کد پیگیری ۱۳رقمی خود را در محل مخصوص درج نمایند.

در ردیف 17: داوطلبان نابینا، کم بینا، ناشنوا، کم شنوا و معلول جسمی حرکتی باید با علامتگذاری در دایره های این ردیف وضعیت خود را مشخص نمایند.

وضعیت معلولیت این افراد از سازمان بهزیستی استعلام خواهد شد و در صورت تأیید آن سازمان، بند معلولیت برای آنان اعمال خواهد شد. لذا داوطلبان معلولی که در سازمان بهزیستی تشکیل پرونده نداده اند، ضرورت دارد با مراجعه به ادارات بهزیستی محل سکونت خود نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند. بدیهی است در صورت عدم تأیید معلولیت آنها توسط سازمان بهزیستی، خدمات و تسهیلات لازم به آنان ارائه نخواهد شد.

تذکر: آن دسته از داوطلبانی که یکی از موارد بند ۱۷تقاضانامه را علامتگذاری مین مایند، میبایست با توجه به نوع و میزان معلولیت، برای شرکت در آزمون و پاسخگویی به سؤالات، نیاز خود به منشی را اعلام نمایند.

در ردیف 18: آن دسته از داوطلبان چپ دست که متقاضی استفاده از صندلی مخصوص در جلسه آزمون می باشند، این بند را علامتگذاری نمایند.

در ردیف 19: داوطلبان وضعیت تحصیلی و یا فارغ التحصیلی خود را، میبایست در این بند علامتگذاری نماید.

تذکر مهم: منظور از کارشناسی ارشد پیوسته دورهای ۵ساله می باشد که پس از پایان دوره متوسطه آغاز شده و دانشجو پس از گذراندن تعداد واحدهای معین، به دریافت مدرک کارشناسی ارشد نائل می شود (مانند رشته های تحصیلی: الهیات و معارف اسلامی و ارشاد گرایش های: فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و کلام، قرآن و حدیث) و منظور از دکتری عمومی دورهای است ۶ساله، که پس از پایان دوره متوسطه آغاز شده و دانشجو پس از گذراندن تعداد واحدهای معین، به دریافت مدرک دکتری عمومی نائل می شود) مانند رشته های تحصیلی: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و … ).

در ردیف 20: داوطلب باید گروه امتحانی خود را که در آزمون آن شرکت خواهد کرد، با علامتگذاری در یکی از دایره های مربوط مشخص نماید.

در ردیف 21: داوطلب کد مربوط به رشته امتحانی را که متقاضی شرکت در آزمون آن رشته می باشد را از جداول شماره ۳ تا 9 (مندرج در صفحات ۱۱ تا ۳۸ همین دفترچه راهنما)  استخراج و در این بند درج نماید.

در ردیف 22: داوطلب بایستی زبان خارجی امتحانی خود را بر اساس زبان خارجی تعریف شده در رشته امتحانی انتخابی، با علامتگذاری یکی از موارد این بند مشخص نماید.

در ردیف 23: داوطلب کدرشته تحصیلی دوره کارشناسی خود را که نام رشته فراغت از تحصیل درآن مجموعه رشته تحصیلی قرار میگیرد از سایت سازمان، استخراج و در محل مربوطه درج نماید.

در ردیف 24: داوطلب کد مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی خود را از سایت سازمان، استخراج و در محل مربوطه درج نماید.

در ردیف 25: داوطلب ابتدا باید تاریخ دقیق اخذ مدرک کارشناسی خود را به روز، ماه و سال در محل مربوطه درج نماید.

در ردیف 26: داوطلبان باید معدل مندرج در مدرک فارغالتحصیلی مقطع کارشناسی خود را بر مبنای۰ تا ۲۰ و یا ۰ تا 4 و تا دو رقم اعشار از چپ به راست در محل مربوط درج نمایند. به عنوان مثال: داوطلبی که معدل وی 85/2 می باشد در قسمت عدد صحیح ۰۲ و در قسمت اعشار عدد ۸۵ را درج نمایند.

تبصره: داوطلبانی که در مقطع کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی)  فارغ التحصیل شده اند، میبایست میانگین معدلهای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته خود را در این بند درج نمایند.

در ردیف 27: داوطلب کدرشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد خود را که نام رشته فراغت از تحصیل درآن مجموعه رشته تحصیلی قرار میگیرد از سایت سازمان، استخراج و در محل مربوطه درج نماید.

در ردیف 28: داوطلب کد مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد خود را از سایت سازمان، استخراج و در محل مربوطه درج نماید.

در ردیف 29: داوطلب ابتدا باید تاریخ دقیق اخذ مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترای عمومی خود را به روز، ماه و سال در محل مربوطه درج نماید.

در ردیف 30: فارغ التحصیلان معدل کل اکتسابی را بر اساس معدل مندرج در مدرک فارغالتحصیلی و دانشجویان سال آخر مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکترای عمومی، میانگین واحدهای گذرانده خود را حداکثر تا تاریخ 99/6/31 خود را بر مبنای۰ تا ۲۰ و یا ۰ تا 4 و تا دو رقم اعشار از چپ به راست در محل مربوط درج نمایند. به عنوان مثال: داوطلبی که معدل وی 85/2 می باشد در قسمت عدد صحیح ۰۲ و در قسمت اعشار عدد ۸۵ را درج نمایند.

 *دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترای عمومی، میبایست نسبت به تکمیل و تأیید فرم معدل مندرج در صفحه ۳۹ همین دفترچه راهنما، از سوی محل دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد و یا دکترای عمومی خود اقدام و آن را نزد خود نگهداری نمایند، تا در صورت قبولی به مؤسسه محل قبولی ارائه گردد.

در ردیف 31: مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی تمامی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش که متقاضی استفاده از سهمیه مربیان در آزمون دکتری 1403 میباشند، بایستی این بند را علامتگذاری نمایند.

در ردیف 32: مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی تمامی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی که متقاضی استفاده از سهمیه مربیان میباشند و بند ۳۱ فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی را علامتگذاری نمودهاند، میبایست کد دانشگاه یا موسسه محل خدمت خود را از سایت سازمان، استخراج و در محل مربوطه درج نماید.

در ردیف 33: داوطلب باید کد و نام استان و کد و نام شهرستان محل اقامت خود را برای تعیین حوزه امتحانی از جدول شماره (2 مندرج در صفحه ۱۰ این دفترچه)  استخراج و سپس کدهای مذکور را از چپ به راست در محل های مربوط درج نماید. (با توجه به اینکه حوزه امتحانی داوطلبان بر اساس اطلاعات این بند تعیین خواهد شد. لذا چنانچه داوطلب درخواست تغییر حوزه امتحانی خود را داشته باشد، لازم است درخواست کتبی خود را حداکثر تا روز سه شنبه مورخ 98/10/17 به سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع دهد، بدیهی است در غیر اینصورت تغییر حوزه امتحانی داوطلب در زمان برگزاری آزمون، امکانپذیر نمی باشد.

* تذکر مهم: آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) سال ۱۴۰۳ منحصراً در داخل کشور انجام می پذیرد.

در ردیف 34: داوطلب باید کد و نام استان و کد و نام شهرستان محل اقامت خود را از جدول شماره ۲ مندرج در صفحه ۱۰ این دفترچه استخراج و در این بند درج نماید. همچنین لازم است داوطلبان آدرس دقیق پستی محل اقامت خود را مطابق موارد خواسته شده در این ردیف تکمیل نماید.

در ردیف 35: داوطلب باید کد پستی دقیق خود را که یک عدد ده رقمی می باشد در محل مربوط از چپ به راست درج نموده و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید.

در ردیف 36: داوطلب باید شماره تلفن ثابت خود را با کد پیش شماره تلفن شهر مربوطه، در این بند از سمت چپ به راست درج نماید.

در ردیف 37: داوطلب باید شماره تلفن همراه خود را بطور کامل در محل مربوط درج نماید (برای استفاده از خدمات پیام کوتاه، لازم است شماره تلفن همراه شخصِ داوطلب در این بند درج شود.

 * نکته مهم: این بند از تقاضانامه در هیچ یک از مراحل ویرایش اطلاعات، قابل ویرایش نمی باشد.

در ردیف 38: آن دسته از داوطلبانی که دارای پست الکترونیکی می باشند از سمت چپ به راست آدرس پست الکترونیکی خود را در این ردیف درج نمایند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها