پارسه
گروه آموزشی وکیلی
کیهان روان
زمان مصاحبه دکتری آزاد ۱۴۰۳
همپا
مدرسان شریف
تجربیات مصاحبه دکتری ۱۴۰۳
موسسه آموزشی نگاره
گروه آموزشی وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

پذیرش دکتری بدون کنکور دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران ۱۴۰۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران از بین دانش‌آموختگان و دانشجویان نیمسال آخر کارشناسی ارشد کلیه رشته‌های وزارت علوم و بهداشت دانشجوی دکتری استعداد درخشان می پذیرد.

به گزارش پی اچ دی تست، بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه تهران، این دانشگاه در اجرای سیاست‌های حمایت از دانشجویان برتر و به منظور فراهم نمودن زمینه جذب آنان برای ورود به دوره‌های ارشد و دکتری؛ به استناد آیین نامه دکتری بدون آزمون شورای هدایت استعداد درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بین دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد، با رعایت کامل شرایط اعلام شده برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در رشته‌های حکمرانی محیط زیست، حکمرانی انرژی، حکمرانی آب، حکمرانی کشاورزی و منابع طبیعی، حکمرانی علم، فناوری و نوآوری، حکمرانی آموزش، حکمرانی سلامت، حکمرانی جمعیت و خانواده و حکمرانی اقتصادی دانشجو  می‌پذیرد.

ضروری است متقاضیان در صورت احراز شرایط، نسبت به ثبت‌نام و بارگذاری اطلاعات در سامانه جامع آموزشی دانشگاه تهران از طریق آدرس ems2.ut.ac.ir اقدام نمایند. در فرم ثبت‌نام الکترونیکی در سامانه جامع، نیازی به تکمیل شماره مجوز نمی‌باشد و عدم ثبت آن مشکلی در روند ثبت‌نام ایجاد نمی‌نماید.

مهلت ثبت‌نام الکترونیکی متقاضیان واجد شرایط از روز سه‌شنبه ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و تا پایان روز جمعه ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

بر اساس اعلام معاونت آموزشی دانشگاه تهران، تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته‌شده بر اساس آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون در مقطع ارشد و دکتری، مجاز نیست. همچنین مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت‌نام اینترنتی نکرده باشند، به هیچ وجه بررسی نخواهد شد.

پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.

رشته‌های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه تهران

رشته‌های دارای پذیرش دکتری بدون کنکور (استعدادهای درخشان) دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به شرح زیر هستند.

برای دوره دکتری، مرتبط بودن رشته‌های مورد پذیرش در یک مقطع کفایت می‌کند.

رشته های مورد پذیرش دکتری دانشکده حکمت دانشگاه تهران 1402

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه تهران

۱) داشتن حداقل معدل کل ۱۶ در دوره کارشناسی (یا معدل همتراز شده طبق دستورالعمل مصوب شورای هدایت استعداد درخشان دانشگاه).

۲) دارا بودن میانگین کل حداقل ۱۷ بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد. (یا معدل همتراز شده طبق دستورالعمل مصوب شورای هدایت استعداد درخشان دانشگاه).

*تبصره (۱): حداقل میانگین کل قابل قبول برای مدرک کارشناسی پیوسته از دانشگاههای تهران- صنعتی شریف- شهید بهشتی- صنعتی امیرکبیر- علم و صنعت ایران- صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی – علامه طباطبائی – اصفهان – تبریز – شیراز – فردوسی مشهد- صنعتی اصفهان – اهواز و گیلان، با اعمال همترازی با کسر یک نمره میباشد.

۳) سپری نشدن بیش از دو سال از دانش آموختگی دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد (از تاریخ دانش آموختگی متقاضی تا اول مهر ماه ۱۴۰۲ بیش از ۲ سال نگذشته باشد).

*تبصره (۲): متقاضیان صرفاً مجاز به ارائه درخواست در رشته تحصیلی مرتبط (براساس گروهبندی مندرج در جدول اطلاعیه) با رشته تحصیلی کارشناسی ارشد خود میباشند.

*تبصره (۳): سوابق آموزشی و پژوهشی متقاضیان واجد شرایط، پس از بررسی در دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه، به دانشکده حکمرانی ارجاع خواهد شد. گروههای آموزشی پس از بررسی مدارک و مستندات بارگذاری شده در سامانه جامع آموزش دانشگاه، داوطلبان واجد شرایط را برای مصاحبه دعوت مینمایند. اسامی این داوطلبان از طریق وب سایت دانشکده اعلام خواهد شد.

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه تهران ۱۴۰۲

 یک نسخه از سوابق آموزشی، علمی و پژوهشی (CV).

 گواهی پایان تحصیلات و ریز نمرات تایید شده مقطع کارشناسی

 گواهی پایان تحصیلات و ریز نمرات تایید شده کارشناسی ارشد

 گواهی صورت جلسه دفاعیه پایان نامه کارشناسی ارشد با درج نمره و عنوان پایان نامه

 بارگذاری مقالات علمی/ پژوهشی مستخرج و مرتبط با پایان نامه (چاپ شده یا دارای تاییدیه چاپ) در مجلات مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

 سایر مدارک و سوابق پژوهشی معتبر مانند کتاب – طرح پژوهشی – همکاری با طرحهای پژوهشی – گواهی ثبت اختراع (مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران یا مراجع معتبر بین المللی)، مقالات ارائه شده در کنفرانس، مقالات علمی – ترویجی.

 گواهی های افتخارات علمی و آموزشی (رتبه برتر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، المپیادهای علمی دانشجویی، جشنواره های علمی ملی معتبر(خوارزمی، فارابی، رازی، ابن سینا
و غیره) و جوایز و آثار هنری ملی و بین المللی.

 گواهی مدرک زبان عمومی معتبر.

 توصیه نامه

 مدارک دستیاری آموزشی

** پذیرفته شدگانی که دارای مدرک زبان نمی باشند، ملزم هستند مدرک قابل قبول زبان عمومی مورد تایید اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه تهران را تا قبل از برگزاری آزمون جامع ارائه نمایند.

 واریز مبلغ ۲/۷۳/۰۰۰ ریال فقط از طریق درگاه الکترونیکی سامانه ثبت نام

به همراه داشتن اصل کلیه مدارک بارگذاری شده برای متقاضیان واجد شرایط، به هنگام مصاحبه الزامی است. لازم است کلیه مدارک آموزشی و پژوهشی در سامانه ثبت نام الکترونیکی بارگذاری گردد. پذیرش مدارک و مستندات خارج از بازه زمانی ثبتنام الکترونیکی و امتیاز دهی به آن قابل قبول نخواهد بود.

نحوه و زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه تهران

متقاضیان محترم پس از مطالعه دقیق راهنمای ثبت نام، از تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۸ تا پایان روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ میتوانند با مراجعه به سامانه جامع آموزش دانشگاه به آدرسems2.ut.ac.ir و دریافت شناسه کاربری و رمز عبور؛ اطلاعات و مدارک مورد نیاز را بارگذاری و ثبت نام نمایند.

*تبصره (۵): اسکن اطلاعات و مدارک بارگذاری شده میبایست کاملاً خوانا باشند، در غیر این صورت امتیاز آن بند به متقاضی تعلق نمیگیرد.

*تبصره (۶): مسئولیت تبعات ناشی از وجود هر گونه مغایرت بین مدارک و اطلاعات بارگذاری شده با اصل مدارک ارائه شده در روز مصاحبه بر عهده متقاضی میباشد. (چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد ثبت نام ایشان لغو خواهد شد.)
* مجلات پذیرش دهنده مقالات مذکور نباید در فهرست مجلات نامعتبر وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری باشند.

** تاریخ مصاحبه‌ها از طریق وبگاه دانشکده حکمرانی اطلاع رسانی خواهد شد.

تذکرات مهم

۱.  کسب حداقل ۶۰ امتیاز از ۱۰۰ برای فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و مصاحبه بر اساس جدول ارزشیابی و طبق دستورالعمل مصوب شورای آموزشی دانشگاه برای پذیرش الزامی است.

۲. متقاضی نباید در زمان ارایه تقاضای پذیرش، دانشجوی مقطع دکتری سایر مؤسسات و دانشگاه‌ها باشد.

۳. اسامی نفرات پذیرش شده پس از اعلام دانشکده، از طریق وبگاه معاونت آموزشی دانشگاه اعلام خواهد شد.

۴. بارگذاری مدارک و شرکت در فراخوان و انجام مصاحبه حقی را برای پذیرش نهایی در دانشگاه تهران برای داوطلبان ایجاد نمی نماید.

۵. بررسی درخواست‌ها تنها از طریق ثبت نام الکترونیکی، در مهلت تعیین شده و بارگذاری دقیق مدارک صورت خواهد گرفت. به درخواستهای خارج از آن، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

** وجه پرداختی در صورت انصراف و یاعدم پذیرش مسترد نمیگردد. به کلیه داوطلبان توصیه میگردد؛ قبل از واریز هزینه نسبت به مطالعه کامل شیوه نامه ثبت نام دقت لازم بعمل آورند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لیلا
شهریور ۲۹, ۱۴۰۲ ۱:۲۱ ب٫ظ

سلام من ارشد تو دانشگاه آزاد خواندم الان می خوام ثبت نام کنم رمز عبور چی باید بزنم

سید
شهریور ۲۸, ۱۴۰۲ ۹:۵۷ ب٫ظ

چرا موقع ثبت نام خطا میزنه میگه یک گرایش انتخاب کن در صورتیکه چنین گزینه ای ندارد

محمد
شهریور ۲۴, ۱۴۰۲ ۴:۵۵ ب٫ظ

با سلام
آیا برای دانش آموختگان دانشگاه های آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی محدودیت یا منع ثبت نام وجود دارد؟

سپهر
شهریور ۲۷, ۱۴۰۲ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام بله اجازه ثبت نام ندارند
فقط افرادی که ارشد رو دولتی خواندن میتونن ثبت نام کنند …