پارسه
گروه آموزشی وکیلی
کیهان روان
زمان مصاحبه دکتری آزاد ۱۴۰۳
همپا
مدرسان شریف
تجربیات مصاحبه دکتری ۱۴۰۳
موسسه آموزشی نگاره
گروه آموزشی وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

اعلام شرایط داوطلبان مجاز به شرکت در پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه‌ها

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مصوبه شورای هدایت استعدادهای درخشان درباره مدت مجاز استفاده از تسهیلات دکتری استعداد درخشان پس از دانش‌ آموختگی ابلاغ شد.

به گزارش پی اچ دی تست، بنا بر اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پیرو مصوبه جلسه شورای هدایت استعدادهای درخشان و در راستای اجرای بند ۲-۳ ماده ۳ آیین نامه دکتری بدون آزمون، (ابلاغیه شماره ۲/۳۰۷۸۶۲ تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۷) موضوع زمان مجاز استفاده از تسهیلات پذیرش در دوره دکتری برای پذیرش‌های بدون آزمون از سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ و پس از آن، بحث و بررسی و به شرح زیر مصوب شد:

«متقاضیان استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان برای ورود به دوره تحصیلی دکتری می‌توانند بلافاصله پس از دانش آموختگی از دوره کارشناسی ارشد، برای ۳ دوره متوالی پذیرش در مهرماه، در فراخوان دانشگاه‌ها شرکت کنند.»

مدت مجاز استفاده از تسهیلات دکتری بدون آزمون دانشگاه‌ ها

ثبت‌نام
باخبرم کن!

16 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رویا
آذر ۲۹, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۰ ق٫ظ

سلام، من ارشدم معدلم بالاس اما نمیدونم برای پذیرش دکتری بدون آزمون الان چه مراحلی پیش رو هست ممنون میشم راهنمایی کنین

بی نام
آذر ۱۷, ۱۴۰۲ ۶:۵۳ ق٫ظ

برادر باز هم که در حق ما ظلم شد. الان همسر من از مصاحبه افتاد. دو سال بعدش (یعنی یک سال بعد از اتمام سنوات مجاز برای شرکت در استعداد درخشان) آیین نامه پذیرش استاد محور تصویب شد که نمی تونست ازش استفاده کنه. الان بعد از یک سال گذر از این مسأله دوباره یک سال به فرصت اضافه شده در حالی که همسرم باز هم یک سال از فرصتش گذشته. چرا عدالت در این مملکت برای ما دیر می کنه همیشه؟ از طرف دیگه آیین نامه مصوب شده که اون هایی که خارج تحصیل کردن جذب هیات علمی بشن حتی اگر تابعیت دوگانه داشته باشن. خوب الان این یعنی این که با این شهریه هایی گه برای دکتری اعلام شده یک تعداد مثل ما کلا از دکتری محرومن. یک تعداد هم که تشویق شدن که برن. چون اگه برن بیرون تحصیل کنن برگردن استخدام می شن به عنوان استاد. در حالی که معلوم نیست برگردن یا نه. الان تکلیف ما چیه که فقط خواستیم تحصیل کنیم و نشد. همسر من در عین شایستگی از مصاحبه فنی رد شد، برای قبولی از استعداد درخشان هم که یک سال دیر کرده چون یک سال بعد از فرصت ما استاد محور تصویب شده و یک سال بعد از فرصت ما یک سال افزایش سنوات استعداد درخشان دادید. از طرف دیگه من خودم سه ساله هی دارم ترازم رو بالا میارم و به تراز سال قبل می رسم ولی دوباره ترازها بالا رفته و میفتم. از یک طرف هم بر عکس یک تعداد… ادامه نظر»

مادی
آذر ۲۱, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

شما چرا همه چی رو توی دکترا می‌بینید ؟ الان همه دکترا دارن که موفق هستن؟ شرایط هر سال تغییر میکنه و نمیشه بگید دیر همه چی خوب شد. سالها قبل طلا گرمی ۱۰ هزار تومان بود و الان بالای ۲ میلیون تومان. الان مشکل از بدنیا اومدن من هستش یا مملکت که اینکار رو میکنه؟
شما باید خودت رو با شرایط وفق بدی.
اگر استادی مثل شما بخواد مدرس دانشگاه باشه جز ناامیدی برای دانشجوها چیزی نداره.

بی نام
آذر ۲۴, ۱۴۰۲ ۸:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  مادی

عزیز دل اتفاقی که برای من افتاده واقعیت داره. قابل انکار نیست. من منفی نگر نیستم و به مملکتم وفادارم و می خوام همینجا دکتری بخونم. از این گذشته: اولا هر کسی خودش علائق و استعدادهاش رو می دونه و خودش باید تصمیم بگیره که همه چیز زندگیش کجاست. مال من و خانواده م در دکتری است و در مورد ما عدالت رعایت نشده و نقطه طلائیه زندگیمون خراب شده. این اتفاق هم با توجه به روال ها افتاده نه در خلا. بیشتر توضیح نمی دم چون هم مایه ناامیدی میشه و هم سو استفاده. دوم صحبت سال‌ها نیست که همه چیز بخواد جابجا بشه. در سه تا یک سال این اتفاقات افتاده. لطفا سفسطه نکنید. سوم من به مملکت و سیستم‌هاش معتقدم و همیشه امیدوارم که خوب عمل کنند. لطف کنید بنده رو مخالف جلوه ندید. اینجا اشکالاتی هست. و همین اشکالات باعث ایجاد مشکل برای بنده و خانواده م شده. من الان باید مشکل دکتری خودم و همسرم رو حل کنم. هر چند که وقتش گذشته و نقطه طلایی زندگی ما از دست رفته. ولی حد اقل دست و چشم مون به دنیا نمی مونه. که البته به دلیل تغییرات پیش آمده امکانش نیست. چهارم این که شما اگر مسئولی که مسئولیتت رو گردن بگیر و مشکلی که به وجود آمده رو حل کن. اگر هم داوطلب یا دانشجوی دکتری هستی که همدردی کن و تمام. شما کی هستی که در سایت آزمون دکتری به یک آدمی که این اتفاقات براش افتاده میگی دکتری رو ولش کن. موقعیتت… ادامه نظر»

ارایانا
آذر ۱۴, ۱۴۰۲ ۱:۵۹ ق٫ظ

سلام وقتتون بخیر من یک دی سال ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل شدم میتونم شرکت کنم یا نه؟

س. وطن خواه
آذر ۱۳, ۱۴۰۲ ۵:۴۱ ب٫ظ

سلام من۲۰ مهر۱۴۰۱ دفاع کردم آیاامکانش هست شرکت کنم واینکه فراخوان دانشگاه ها چه تاریخی اعلام میشه؟

مهدی
آذر ۱۳, ۱۴۰۲ ۵:۰۶ ب٫ظ

باسلام
اگر فارغ التحصیل ارشد بدون آزمون باشیم ،آیا این امکان وجود داره برای دکتری از این شرایط استفاده کنیم ؟

کیوانی
آذر ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۰ ق٫ظ

سلام من سوالی ازشما دارم آیا میشه بدون شرکت در کنکور برای استعداد درخشان شرکت کردو قبول شد و به مصاحبه شرکت کرد

محمد
آذر ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۷ ق٫ظ

سلام ، زمان ثبت نام کی هست ؟ من دانشگاه آزاد ارشد خوندم با معدل ۱۹.۵

زیتون
آذر ۱۲, ۱۴۰۲ ۵:۲۴ ب٫ظ

فارغ التحصیل رتبه یک سال ۱۳۹۰ بودم این خبرا نبود، حالا که نوبت بچه ها و نوه های خودشون رسید این بخشنامه ها رو طرح کردند ،، مثل همیشه فقط برای خودشون

نسرین
آذر ۱۲, ۱۴۰۲ ۴:۴۹ ب٫ظ

با عرض سلام آیا فارغ‌التحصیلان ارشد شهریور ۱۴۰۰ هم شامل این قانون جدید می‌شوند؟

مسعود
آذر ۱۲, ۱۴۰۲ ۳:۰۴ ب٫ظ

همیشه چوب این بخش نامه‌ها رو برخی میخورن که دیگه دیر شده، تکلیف ما چیه که قبلا فارغ‌التحصیل شدیم.
نه سهمیه ای داشتیم نه چیزی،معدل بالا هم بودیم رزومه هم داریم. اون قدیم ها هم بدتر بود الان تکلیف ماها چیه

طاهری
آذر ۱۲, ۱۴۰۲ ۲:۰۱ ب٫ظ

سلام
وقت بخیر
بنده ۳۰بهمن ۱۴۰۰ فارغ التحصیل شدم
میتونم برای استعداد درخشان امسال اقدام کنم؟

مریم
آذر ۱۲, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

لطفا یه بخشنامه هم بزارید برای اونهایی که چند سال پیش فارغ التحصیل شدن؟
پس ما چیکار کنیم؟

علی
آذر ۱۲, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

خدا لعنت کنه قبلاً این بخشنامه رو می گفتند تا امسال بتونیم شرکت کنیم

Hossein
آذر ۱۲, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

من اذر ۱۴۰۰ دفاع کردم ایا سال اینده میتوانم شرکت کنم؟