پارسه
گروه آموزشی وکیلی
تجربیات مصاحبه دکتری ۱۴۰۳
زمان مصاحبه دکتری آزاد ۱۴۰۳
همپا
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
گروه آموزشی وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

پذیرش دکتری بدون کنکور دانشگاه امام صادق ۱۴۰۳

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

اطلاعیه شرایط و ضوابط پذیرش دکتری بدون آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دانشگاه امام صادق منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه امام صادق علیه السلام، اطلاعیه شرایط و ضوابط پذیرش دکتری بدون آزمون بر اساس آیین نامه دکتری استعداد درخشان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ توسط معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه منتشر شد. گفتنی است مهلت ثبت نام دکتری بدون آزمون تا ۲۲ خرداد ماه می‌باشد.

همچنین جهت مشاهده اطلاعیه‌های مرتبط با پذیرش دکتری (آزمون معارف اسلامی، آزمون زبان، مصاحبه دکتری و…) به صفحه پذیرش دکتری مراجعه نمایید.دکتری بدون آزمون استعداد درخشان دانشگاه امام صادق

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه امام صادق

شرایط پذیرش متقاضیان دکتری بدون کنکور دانشگاه امام صادق به شرح زیر است:

۱. با توجه به مصوبات هیئت امناء دانشگاه امام صادق داوطلبان ورود به دوره‌های دکتری این دانشگاه، لازم است در علوم و معارف اسلامی از سطح علمی قابل قبولی برخوردار باشند. بر این اساس، در سال جاری (۱۴۰۳)، این آزمون به صورت شفاهی و در قالب مصاحبه سنجش معارفی برگزار می‌شود.

۲. با توجه به رویکرد اسلامی – میان رشته‌ای دانشگاه امام صادق، مولفه‌هایی همچون سابقه مطالعاتی، توانمندی‌های بالفعل و بالقوه، علاقه و انگیزه داوطلبان در حوزه‌های مطالعات اسلامی (تفسیر، فقه و اصول، اندیشه اسلامی)، در مصاحبه معارفی مورد سنجش قرار می‌گیرد. بر این اساس، لازم است داوطلبان رزومه علمی خود را مشتمل بر حوزه تخصصی و حوزه‌های مطالعات اسلامی-میان رشته‌ای ارائه کنند و در روز مصاحبه دکتری، در دو مصاحبه تخصصی و مصاحبه سنجش معارف اسلامی شرکت خواهند کرد که هر دو مصاحبه، در دانشکده رشته تخصصی برگزار خواهد شد.

۳. در آزمون شفاهی، پنج مولفه مد نظر قرار می‌گیرد:

الف) سابقه مطالعاتی در مطالعات اسلامی-میان رشته ای؛

ب) توانمندی‌های بالفعل در حوزه‌های اسلامی-میان رشته ای؛

ج) توانمندی‌های بالقوه در حوزه‌های اسلامی -میان رشته ای؛

د) انگیزه مطالعاتی در حوزه تخصصی با رویکرد معارف اسلامی؛

ه) داشتن ایده یا تمایل برای نگارش رساله دکتری با رویکرداسلامی-میان رشته‌ای

۴. ارزیابی در مصاحبه معارف اسلامی به صورت کیفی بوده و داوطلبان با سه عنوان قبول، مشروط و مردود تقسیم خواهند شد.

۵. داوطلبانی که به صورت مشروط پذیرفته می‌شوند، لازم است زیر نظر استاد مشاور معارف اسلامی، علاوه بر اخذ و گذراندن دوره‌ها و بسته‌های آموزشی معارف اسلامی، در کارگاه‌های دانش افزایی، مدارس فصلی، گروه‌های مطالعاتی و هسته‌های پژوهشی شرکت کنند. قبولی در آزمون‌های بست ههای آموزشی و اخذ تأییدیه استاد مشاور معارف اسلامی مبنی بر کفایت سطح دانشی در دروس معارف اسلامی، شرط ورود به آزمون جامع دکتری خواهد بود. همچنین با توجه به ضرورت آشنایی با زبان عربی برای مراجعه به منابع دست اول در حوزه مطالعات اسلامی، آن دسته از پذیرفته شدگانی که دارای ضعف دراین حیطه هستند، با نظر استاد مشاور معارف اسلامی، می‌بایست در دوره‌های دانش افزایی زبان عربی نیز شرکت کنند.

۶. قبولی آن دسته از داوطلبانی که مطابق با اطلاعیه‌های قبلی در آزمون سنجش معارف اسلامی (اسما) قبول شده‌اند در این دوره معتبر است.

۷. ثبت نام مصاحبه دکتری (تخصصی و سنجش معارف اسلامی) صرفا از طریق نرم‌افزار جامع آموزش دانشگاه به نشانی https://edu.isu.ac.irانجام می‌شود.

۸. داوطلبان در روز مصاحبه دکتری، در دو مصاحبه تخصصی و معارف اسلامی شرکت خواهند کرد که هر دو مصاحبه، در دانشکده رشته تخصصی برگزار خواهد شد. زمان مصاحبه متعاقبا اعلام خواهد شد.

۹. راهنمای ثبت نام، مدارک لازم، کاربرگ رزومه علمی و معارفی و محورهای پژوهشی در اطلاعیه مصاحبه دکتری به اطلاع خواهد رسید.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها