پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

انتشار اطلاعیه دکتری بدون آزمون دانشگاه شهرکرد ۱۴۰۳

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

متقاضیان پذیرش دکتری بدون کنکور دانشگاه شهرکرد ۱۴۰۳ تا ۱۵ خرداد فرصت دارند نسبت به ثبت‌ نام و ارسال مدارک اقدام کنند.

به گزارش پی اچ دی تست، بر اساس فراخوان پذیرش بدون آزمون مقطع دکتری از دانش آموختگان و دانشجویان ممتاز (متقاضیان از دانشگاه شهرکرد و سایر دانشگاه‌ها) برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴، به استناد آیین نامه دکتری استعداد درخشان، دانشگاه شهرکرد از میان دانش آموختگان و دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه‌ای مطابق شرایط اعلام شده، و در رشته‌های دارای پذیرش، دانشجو می‌پذیرد.

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه شهرکرد

شرایط پذیرش متقاضیان دکتری بدون کنکور دانشگاه شهرکرد به شرح زیر است:

الف- شرایط عمومی

۱- – احراز صلاحیت عمومی، مطابق مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وعدم منع قانونی برای ادامه تحصیل

۲- مدرک کارشناسی با میانگین کل حداقل ۱۶ برای گروه‌های ادبیات و هنر و حداقل ۱۵ برای گروه‌های تجربی و ریاضی

۳- مدرک کارشناسی ارشد با میانگین کل حداقل ۱۷ (بدون احتساب نمره پایان نامه)

۴- فقط دانش آموختگان ۱۴۰۰/۷/۱ و بعد از آن، مجاز به شرکت در این فراخوان هستند. بر اساس ابلاغیه شماره ۲/۲۲۶۰۶۴ مورخ ۱۴۰۲/۶/۲۸ متقاضیان استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان برای ورود به دوره تحصیلی دکتری میتوانند بلافاصله پس از دانش آموختگی از دوره کارشناسی ارشد، برای ۳ دوره متوالی پذیرش در مهرماه، در فراخوان دانشگاه ها شرکت کنند. (بنابراین اگر دانشجویی تا تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱ و قبل از این فارغ التحصیل شده است برای مهرماه ۱۴۰۰، مهرماه ۱۴۰۱ و مهرماه ۱۴۰۲ فرصت داشته است که از این آیین نامه استفاده کند و برای مهر ۱۴۰۳ نمی‌تواند از این آیین نامه استفاده نماید).

تبصره ۱: در مورد متقاضیانی که میانگین کل کارشناسی آن‌ها کمتر از حد تعیین شده و یا میانگین کل (بدون احتساب پایان نامه) مقطع کارشناسی ارشد آن‌ها کمتر از ۱۷ باشد، میانگین همتراز طبق پورتال سازمان سنجش محاسبه خواهد شد. چنانچه میانگین همتراز باز هم کمتر از موارد اعلام شده باشد، درخواست ارسالی قابل قبول نخواهد بود و دانشگاه هیچگونه مسئولیتی در قبال بررسی درخواست ثبت نام این دسته از متقاضیان نخواهد داشت. ضمنا امکان بازپرداخت وجه ثبت نام یا محاسبه میانگین تراز قبل از ثبت نام نیز برای دانشگاه وجود نخواهد داشت.

تبصره ۲: درمورد دانش آموختگان دکترای حرفه‌ای (عمومی) دامپزشکی، معدل بالای ۱۷ (با همترازی) بدون احتساب نمره‌های دروس کارورزی و پایان نامه ملاک عمل خواهد بود.

تبصره ۳: پذیرش تنها در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی مربوطه امکان‌پذیر است.

تبصره ۴: داوطلبان تنها مجاز به انتخاب دو رشته – گرایش می‌باشند.

۵- ظرفیت پذیرش روزانه بدون آزمون حداکثر به اندازه ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون دوره روزانه در هر کد رشته محل است.

ب- شرایط اختصاصی

۱- شرکت در مصاحبه

۲- کسب امتیازات لازم از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه از کمیته‌های تخصصی مصاحبه کننده، مطابق آیین نامه فوق الذکر و شیوه نامه داخلی دانشگاه. (بر اساس آیین نامه وزارتی، کسب حداقل امتیاز ۶۰ از ۱۰۰ تعیین شده است و کمتر از آن غیر قابل پذیرش است).

تبصره ۱: کسب حداقل ۴ امتیاز از ردیف (۱-۱) جداول امتیازات پژوهشی یعنی مربوط به مقالات کامل علمی – پژوهشی (داخلی و یا خارجی معتبر) مرتبط با پایان نامه کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه‌ای الزامی است. (لذا ارائه گواهی چاپ و یا گواهی پذیرش معتبر برای چاپ – بدون قید و شرط، در مدارک ارسالی ضروری بوده و اگر مقالات در مرحله داوری باشند، بررسی میسر نیست).

تبصره ۲: برای دانشجویان کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل در نیمسال چهارم (ورودی مهرماه ۱۴۰۱) بدون مقاله، برای اینکه بتوانند در فراخوان شرکت کنند، شرط زیر را باید داشته باشند:

– حداقل معدل ارشد ۱۷ بدون همترازی

– رتبه اول ورودی خود با شرط اینکه تعداد ورودی‌ها حداقل چهار نفر باشد.

– این دانشجویان در نیم سال آخر به جز پایان نامه نباید درس دیگری داشته باشند.

دانشجویان سال آخر در صورت قبول شدن در مصاحبه باید تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند، در غیر این صورت قبولی آن‌ها لغو خواهد شد.

– دانشجویان سال ششم دکترای حرفه‌ای (عمومی) دامپزشکی در صورتی که تا پایان تابستان سال پنجم تمامی دروس خود را گذرانده باشند و تنها دروس کارورزی و پایان نامه آنان باقی مانده باشد، به شرط دارا بودن معدل بالای ۱۷ می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.

* پرونده داوطلبانی در دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه بررسی اولیه می‌شوند و پرونده‌هایی که شرایط لازم را دارا باشند، برای بررسی علمی به معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده ذیربط ارسال خواهد شد. واجدین شرایط، از طریق وب سایت دانشگاه (یا به صورت تلفنی و یا پیامک)، برای مصاحبه تخصصی، حضوری دعوت خواهند شد.

* ملاک تعیین اولویت داوطلبان برای پذیرش مجموع کل امتیازات از جداول ۱، ۲ و ۳ ارزشیابی است (جدوال انتهای این اطلاعیه) و در شرایطی که امتیاز کل اکتسابی چند داوطلب در یک رشته برابر باشد، اولویت‌بندی این افراد براساس مقایسه امتیاز ردیف (۱) از جدول امتیازات پژوهشی تعیین می‌شود.

* زمان انجام مصاحبه، ترجیحا مطابق زمانبندی مصاحبه مربوط به شرکت کنندگان در آزمون سراسری دکتری خواهد بود ولی در برخی موارد اگر تاریخ دیگری تعیین شود، به صورت تلفنی و یا پیامک به اطلاع واجدین شرایط مصاحبه خواهد رسید. عنایت فرمایید که در این خصوص از تماس تلفنی و مراجعه حضوری خودداری نمایید.

* به مدارک ناقص و یا دریافت شده پس از مهلت مقرر، ترتیب اثر داده نمی‌شود.

توجه فرمائید:

توجه ۱: دانشگاه در بررسی درخواست متقاضیان دقیقا بر اساس مفاد آئین نامه‌های وزارتی و شیوه نامه مصوب دانشگاه عمل می‌نماید و شرکت در فراخوان حق خاصی را برای داوطلبان ایجاد نمی‌کند.

توجه ۲: تحصیل پذیرفته شدگان از طریق این دستورالعمل به صورت روزانه و تابع مقررات و ضوابط تحصیل دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه است.

توجه ۳: در صورت تایید شرایط عمومی داوطلب و راه‌یابی به مرحله مصاحبه علمی، ضروری است اصل و کپی کلیه مدارک شناسایی و نسخه کامل مدارک و سوابق آموزشی و پژوهشی بارگذاری شده در سامانه، در روز برگزاری مصاحبه ارائه گردد. شرایط اختصاصی و مصاحبه در کمیته تخصصی بررسی و انجام خواهد شد.

توجه ۴: لطفا پیش از اقدام به بارگذاری مدارک و ثبت نام، حداقل شرایط لازم، اطلاعیه و راهنمای ثبت نام را به دقت مطالعه نمایید.

توجه ۵: دانشجویان نیمسال آخر در صورت پذیرش، حداکثر تا پایان شهریور ۱۴۰۳ می‌بایست دانش آموخته گردند. در غیر این صورت قبولی آن‌ها منتفی خواهد شد.

توجه ۶: پذیرش در مرحله اول و مصاحبه به منزله پذیرش نهایی نمی‌باشد. پذیرش قطعی منوط به اعمال ظرفیت، تایید دانشگاه و تایید صلاحیت عمومی توسط مراجع ذی صلاح مربوط و تایید سازمان سنجش آموزش کشور می‌باشد.

توجه ۷: چنانچه به هر دلیل، ظرفیت پذیرش دانشگاه از طریق کنکور دکتری در یک رشته/گرایش برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ لغو شود، پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان نیز در آن رشته/گرایش لغو خواهد شد. در چنین شرایطی، هیچ حقی برای متقاضی ایجاد نخواهد شد.

توجه ۸: کلیه متقاضیان پس از تکمیل ثبت نام و در فواصل زمانی مختلف با در اختیار داشتن کد پیگیری و مراجعه به سامانه ثبت نام، نسبت به بررسی ثبت نام خود و رفع نواقص احتمالی که بصورت پیام توسط کارشناسان این واحد برایشان درج شده است اقدام نمایند. عدم رفع به موقع این نواقص منجر به‌ عدم ارجاع درخواست به مراحل بعدی و حذف درخواست خواهد شد.

دکتری بدون آزمون دانشگاه شهرکرد

نحوه و زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه شهرکرد

ضروری است داوطلبان واجد شرایط پس از مطالعه دقیق فراخوان و راهنمای ثبت نام تا پایان وقت اداری ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ از طریق سامانه ثبت نام با ورود اطلاعات، و بارگذاری مدارک مورد نیاز، در محل‌های پیش بینی شده، ثبت نام نمایند.

 

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه شهرکرد ۱۴۰۳

لازم است داوطلبان محترم قبل از شروع ثبت نام، اسکن مدارک زیر را آماده نمایند. بدیهی است که بعضی از مدارک الزامی* (مربوط به کنترل شرایط عمومی و مشخصات فردی) است، و بعضی دیگر در صورت وجود (مربوط به شرایط اختصاصی)، منجر به کسب امتیاز مربوطه خواهد شد.

۱- عکس (اسکن شده و فاقد حاشیه باشد) *

۲- صفحه اول شناسنامه*

۳- کارت ملی*

۴- تکمیل فرم مشخصات و درخواست، تاکید می‌شود فرم با دقت کامل تکمیل شود. (به فرمت pdf) *

۵- گواهی رسمی مقطع کارشناسی (گواهی موقت یا دانشنامه) *

۶- گواهی رسمی مقطع کارشناسی ارشد (گواهی موقت یا دانشنامه) و گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان ترم آخر کارشناسی ارشد (که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ فارغ التحصیل می‌شوند با امضا و مهر معتبر) *

۷- گواهی ممتازی بصورت دقیق در مقطع ارشد و یا کارشناسی با امضا و مهر معتبر (در صورت داشتن شرایط رتبه، برای کارشناسی جزء ده درصد برتر ورودی و برای کارشناسی ارشد رتبه اول با حداقل ۴ نفر ورودی)

۸- ریز نمرات کارشناسی و کارشناسی ارشد*: منظور از ریز نمرات، کارنامه کلی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که می‌تواند بدون تایید یا مهر و امضا دانشگاه باشد. این کارنامه می‌بایست نشان دهنده همه نیمسال‌های تحصیلی دانشجو و به فرمت pdf یا عکس باشد.

تذکر: در کارنامه بارگذاری شده نام و آرم دانشگاه، مشخصات دانشجو و نیمسال‌های تحصیلی و معدل‌ها می‌بایست مشخص باشد.

۸- گواهی مربوط به رتبه نهایی المپیاد علمی – دانشجویی/ گواهی رتبه نهایی جشنواره‌ها و ثبت اختراع (حسب مورد).

۹- فایل مقاله‌ها و در صورت لزوم نامه پذیرش آن‌ها (در صفحه اول مقاله مشخصات ژورنال، نویسندگان درج شده باشد. (به فرمت pdf) *

تذکر: با توجه به شیوه امتیاز دهی فعالیت‌های پژوهشی، داشتن حداقل یک مقاله علمی – پژوهشی مستخرج از پایان نامه کارشناسی ارشد متقاضی، جهت بررسی اولیه پرونده الزامی است. به کلیه متقاضیان توصیه می‌گردد پیش از ثبت درخواست، با توجه به جداول امتیازی در شیوه امتیازدهی دانشگاه، نسبت به دارا بودن حداقل شرایط امتیازی شرکت در فراخوان برآورد نسبی داشته باشند.

۱۰- مدارک مربوط به تالیف یا ترجمه (مستند ارسالی می‌بایست نشان دهنده مشخصات تالیف یا ترجمه و شناسنامه اثر باشد).

۱۱- صفحه امضاء پایان نامه و چکیده پایان نامه

۱۲- گواهی تایید نمره زبان.

رشته‌های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه شهرکرد

رشته‌های دارای پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شهرکرد برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح زیر هستند:

  • ظرفیت برای تمامی رشته /گرایش‌ها یک نفر است.

رشته‌های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه شهرکرد رشته‌های دکتری بدون آزمون دانشگاه شهرکرد 1403 رشته‌های دکتری بدون آزمون استعداد درخشان ۱۴۰۳ دانشگاه شهرکرد

جداول ارزشیابی داوطلبان بدون آزمون دکتری

جداول ارزشیابی داوطلبان بدون آزمون دکتری موضوع بند ۳-۳ ماده ۳ آیین نامه جدید دکتری استعداد درخشان به شرح زیر هستند:

جدول نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی پذیرش بدون آزمون دانشگاه شهرکرد 1403 ادامه جدول محاسبه امتیاز پژوهشی پذیرش بدون آزمون دانشگاه شهرکرد 1403

* برای دانشجویان کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل در نیمسال چهارم بدون مقاله، برای اینکه بتوانند در فراخوان شرکت کنند، شرایط زیر را باید داشته باشند:

– حداقل معدل ارشد ۱۷ بدون همترازی

– رتبه اول ورودی خود با شرط اینکه تعداد ورودی‌ها حداقل چهار نفر باشد.

– این دانشجویان در نیم سال آخر به جز پایان نامه نباید درس دیگری داشته باشند.

– دانشجویان سال آخر در صورت قبول شدن در مصاحبه باید تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند، در غیر این صورت قبولی آن‌ها لغو خواهد شد.

جدول نحوه محاسبه امتیازات آموزشی پذیرش بدون آزمون دانشگاه شهرکرد 1403

جدول شماره ۳- امتیازات مصاحبه

ردیفشاخص ارزیابیحداکثر امتیاز 
۱۳تسلط در تجزیه و تحلیل مسائل علمی و پاسخگویی به سؤالات ۳ امتیاز
۱۴وسعت نظر، نوآوری و کارآفرینی۳ امتیاز
۱۵شخصیت، متانت و نحوه تعامل۳ امتیاز
۱۶نگرش و اطلاعات فناورانه مرتبط با رشته تحصیلی۳ امتیاز
۱۷توانایی فن بیان و انتقال مطالب۳ امتیاز
۱۸هم‌راستایی زمینه پژوهشی داوطلب با اولویت‌های علمی اعضای گروه 
۱۵ امتیاز
جمع۳۰
ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها