پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

انتشار اطلاعیه پذیرش دکتری استاد محور دانشگاه یزد ۱۴۰۳

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

جزئیات پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون به شیوه استاد محور دانشگاه یزد برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه یزد بر اساس آیین نامه پذیرش دکتری استاد محور در قالب عناوین مورد تایید به شرح جدول پیوست و با میزبانی اعضای هیات علمی معرفی شده برای هر یک از عناوین، از بین دانش آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد واجد شرایط زیر، از طریق بررسی سوابق، مصاحبه و بدون شرکت در آزمون برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دانشجو می‌پذیرد.

شرایط ثبت نام دکتری استاد محور دانشگاه یرد

شرایط پذیرش دکتری استادمحور دانشگاه یزد به شرح زیر هستند:

الف – شرایط عمومی

۱) اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

۲) متعهد به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی ایران

۳) نداشتن ممنوعیت تحصیل به تشخیص مراجع ذیصلاح.

شرایط اختصاصی

دانش آموختگان دوره آموزشی-پژوهشی مقطع کارشناسی ارشد در صورت احراز شرایط زیر میتوانند تقاضای خود را برای ورود به مقطع دکتری بدون آزمون به شیوه استاد محور به دانشگاه ارائه دهند.

۱) متقاضی باید دارای حداقل معدل کل کارشناسی و کارشناسی ارشد (بدون احتساب نمره پایان نامه) یا معدل هم تراز شده هر یک از دوره‌های یاد شده به شرح جدول زیر باشد.

نوع دانشگاه محل تحصیل کارشناسی کارشناسی ارشد
دانشگاه‌های نوع ۱۱۵۱۶
دانشگاه‌های نوع ۲۱۶۱۷
دانشگاه‌های نوع ۳۱۷۱۸
سایر دانشگاه‌ها۱۸۱۹

در صورت دارا بودن بیش از یک مدرک کارشناسی معدل مدرکی قابل قبول است که پیش از مدرک کارشناسی ارشد اخذ شده باشد.

دانشگاه‌های نوع ۱: دانشگاه های (تهران، تربیت مدرس، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان، تبریز، فردوسی مشهد، یزد، اصفهان، شیراز) و دانشگاه‌های علوم پزشکی (تهران، ایران، اصفهان، بقیه الله (عج)، شهید صدوقی یزد، شهید بهشتی، شیراز، مشهد)

دانشگاه‌های نوع ۲: ارومیه، الزهرا (س)، جامع امام حسین (ع)، بوعلی سینا، بیرجند، خوارزمی، رازی، زنجان، سمنان، شهید باهنر کرمان، سیستان و بلوچستان، شهید چمران اهواز، کاشان، گیلان، مازندران، صنعتی سهند، تبریز، صنعت نفت آبادان، صنعتی بابل، صنعتی شاهرود، صنعتی شیراز، علوم پایه زنجان، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، هنر ایران و سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی دولتی

دانشگاه‌های نوع ۳: دانشگاه‌های دولتی (به غیر از دانشگاه‌های نوع ۱ و ۲)

سایر دانشگاه‌ها: دانشگاه‌های مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به غیر از سه نوع فوق با توجه به تبصره ۱

تبصره ۱: دانش آموختگانی که یکی از مقاطع تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد آن‌ها به صورت دوره‌های مجازی، فراگیر پیام نور، نیمه حضوری، آزمون اختصاصی (داخلی) و یا از دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی بوده مشمول این آئین نامه نمی‌باشند.

۲) سپری نشدن بیش از سه سال از دانش آموختگی دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد (از تاریخ دانش آموختگی متقاضی تا ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ بیش از سه سال یا سه دوره متوالی از فراخوان پذیرش دانشجوی استعداد درخشان نگذشته باشد).

۳) متقاضی باید حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی-پژوهشی و مصاحبه مطابق جداول ارزشیابی موجود در فراخوان کسب کند. کسب حداقل ۱۰ امتیاز از جدول شماره ۱ الزامی می‌باشد.

۴) متقاضی باید حداکثر تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۳ دانش آموخته شود.

۵) اتباع غیر ایرانی «مقیم ایران» ورودی کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می‌توانند از تسهیلات این آئین نامه بهره‌مند شوند.

 نحوه ارائه مقالات یا فعالیت‌های علمی برگزیده:

۱) مقالات ارائه شده طبق جدول شماره ۱ مورد ارزیابی قرار گرفته و باید چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش چاپ بوده و با وابستگی دانشگاه محل تحصیل کارشناسی ارشد باشد.

تبصره ۱: منظور از پذیرش مقاله پذیرش بدون قید و شرط مقاله است.

۲) ارائه گواهی اعتبار مجله الزامی است.

۳) هر گونه ثبت اختراع باید مورد تایید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران باشد.

۴) برگزیدگان جشنواره‌های علمی معتبر (خوارزمی، فارابی، رازی و یا ابن سینا) باید تاییدیه دبیرخانه جشنواره را کسب و ارائه نمایند.

۵) دارندگان اثر بدیع و ارزنده هنری باید تاییدیه‌های وزارت راه و شهرسازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی کشور و ارگان‌های مشابه و مورد تایید را کسب و ارائه نمایند.

۶) برگزیدگان مرحله کشوری المپیادهای علمی دانشجویی باید تاییدیه دبیرخانه المپیاد را کسب و ارائه نمایند.

 فرآیند اجرا:

۱) مدارک واصله ابتدا در دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه از حیث برخی شروط عمومی و اختصاصی الزامی مندرج در بند الف و ب، بررسی و پرونده داوطلبان حائز شرایط جهت ارزیابی علمی و تصمیم گیری به دانشکده‌های اساتید میزبان ارجاع داده می‌شود.

۲) پس از بررسی‌های نهایی لازم اسامی پذیرفته شدگان اولیه در موعد مقرر، از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه اعلام خواهد شد.

۳) پذیرش نهایی و قطعی داوطلبان منحصراً پس از تایید سازمان ملی سنجش و ارزیابی نظام آموزش کشور و آموزش کشور و هیأت مرکزی گزینش دانشجوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت خواهد گرفت.

دکتری استاد محور دانشگاه یزد

مدارک ثبت نام دکتری استاد محور دانشگاه یزد ۱۴۰۳

۱) فرم (الف) تکمیل شده درخواست پذیرش بدون آزمون (نوع فایل ارسالی: jpg)

۲) تصویر برابر اصل صفحه اول شناسنامه و کارت ملی (نوع فایل ارسالی: jpg)

۳) تصویر دانش آموختگی مقطع کارشناسی با ذکر معدل کل به همراه ریز نمرات (نوع فایل ارسالی: jpg)

۴) تصویر دانش آموختگی مقطع کارشناسی ارشد (برای دانش آموختگان) به همراه ریز نمرات (نوع فایل ارسالی: jpg)

۵) تصویر پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت یا دفترچه آماده به خدمت معتبر برای داوطلبان مرد (نوع فایل ارسالی: jpg)

۶) تصویر صفحه اول و چکیده پایان نامه (نوع فایل ارسالی: jpg)

۷) تصویر کامل از کلیه مقالات علمی و گزارش‌های پژوهشی منتشر شده. (نوع فایل ارسالی: jpg)

۸) تصویر گواهی پذیرش مقاله برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشد. (نوع فایل ارسالی: jpg)

۹) تصویر گواهی اعتبار درجه علمی ترویجی یا علمی پژوهشی، ISI ،ISC، مجلات داخلی یا خارجی که مقالات متقاضی در آن چاپ شده و یا خواهد شد. (نوع فایل ارسالی: jpg)

۱۰) مستندات کلیه فعالیت‌های پژوهشی قابل امتیاز در جدول شماره ۱ انتهای اطلاعیه شامل گواهی ثبت اختراع، برگزیدگی در جشنواره‌های معتبر، انجام طرح پژوهشی، اثر بدیع و ارزنده هنری و…

۱۱) مستندات مربوط به کسب رتبه برتر مربوط به جدول شماره ۱ با ذکر رتبه و تعداد دانشجویان در کد رشته مربوطه در آن دانشگاه (برای مقطع کارشناسی ارشد رتبه بدون لحاظ نمودن نمره پایان نامه مد نظر می‌باشد).

۱۲) تصویر معرفی نامه علمی از استاد (ان) دوران تحصیل (ترجیحاً مقطع کارشناسی ارشد) برای بررسی صلاحیت علمی داوطلب در زمان مصاحبه (نوع فایل ارسالی: jpg)

۱۳) پرداخت مبلغ حق ثبت نام به شرح زیر:

مبلغ حق ثبت نام برای دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها مبلغ ۱/۸۰۰/۰۰۰ (یک میلیون و هشتصد هزار ریال) است. این مبلغ برای دانش آموختگان دانشگاه یزد در یکی از مقاطع کارشناسی پیوسته یا کارشناسی ارشد مبلغ ۱/۲۰۰/۰۰۰ ریال (یک میلیون و دویست هزار ریال) می‌باشد.

تذکر: لازم به توضیح است که در هنگام پرداخت اینترنتی مبلغ پیش فرض ۱/۲۰۰/۰۰۰ ریال است که دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها باید مقدار پیش فرض را به صورت دستی در قسمت مبلغ پرداختی به ۱/۸۰۰/۰۰۰ ریال تغییر دهند و سپس جهت پرداخت، آیکن «سداد بانک مرکزی یا سامان حساب‌های دولتی» را انتخاب نمایند.

لذا آن دسته از متقاضیانی که هیچ یک از مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه یزد نگذرانده‌اند و فقط مبلغ ۱/۲۰۰/۰۰۰ ریال را پرداخت و ثبت نام خود را تکمیل نمودهاند لازم است با مراجعه به سامانه: پرداخت الکترونیک دانشگاه یزد به آدرس: https://yazd.ac.ir/epay/talent و تکمیل موارد خواسته شده و مشخصات خود مشابه تصویر زیر نسبت به واریز مبلغ دوم (۶۰۰/۰۰۰ ریال) اقدام نمایند و رسید واریزی را اسکن نموده و در هنگام ثبت نام بارگذاری نمایند.

سامانه پرداخت ثبت نام دکتری استاد محور یزد 1403

نحوه و زمان ثبت نام دکتری استاد محور ۱۴۰۳ دانشگاه یزد

۱) آخرین مهلت ثبت نام غیر حضوری (الکترونیکی) و ارسال مدارک از طریق پست برای متقاضیان دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵ است.

۲) متقاضیان برای ثبت نام غیر حضوری (الکترونیکی)، می‌توانند با مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه به آدرس: http://golestan.yazd.ac.ir (نسخه Internet Explorer ۷ به بالا) با مطالعه راهنمای ثبت نام، ثبت نام خود را به انجام برسانند.

۳) لازم است بعد از ثبت نام غیر حضوری (الکترونیکی)، همه مدارک مورد نیاز  را به آدرس دانشگاه یزد پست نمایند. درج عبارت «مربوط به پذیرش بدون آزمون به شیوه استاد محور دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴، نام و نام خانوادگی، نام دانشکده و عنوان رشته مورد نظر» توسط متقاضی بر روی پاکت الزامی است.

۴) پذیرش نهایی براساس بررسی مدارک و سوابق داوطلبین صورت می‌گیرد و به مدارک ناقص و یا ارسال شده بعد از تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۱۵ ترتیب اثر داده نخواهد شد.

(۵) نتایج اولیه از طریق وبگاه دانشگاه به آدرس http://www.yazd.ac.ir اعلام خواهد شد (زمان تقریبی نیمه اول شهریور ۱۴۰۳)

عناوین طرح های دکتری استاد محور ۱۴۰۳ دانشگاه یزد

عناوین دارای پذیرش دکتری استاد محور دانشگاه یزد در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح زیر هستند:

 

توضیحات مهم

۱) دانشگاه در رد یا قبول تقاضای داوطلبان از اختیارات لازم برخوردار بوده و پذیرش داوطلب بر اساس شیوه نامه اجرایی پذیرش بدون آزمون (موافقت سازمان نیازپرداز و…) انجام می‌شود.

۲) پذیرش متقاضیان در مقطع دکتری، در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد داوطلب، به تشخیص گروه آموزشی و تائید شورای آموزشی دانشگاه امکان‌پذیر است.

۳) تغییر رشته، گرایش، محل تحصیل، انتقالی و میهمانی برای متقاضیانی که از طریق این آئین نامه پذیرش می‌شوند، ممنوع است.

۴) دانشجویان پذیرفته شده به شیوه استاد محور مبتنی بر رفع نیازهای کشور، نباید رابطه نسبی و سببی با استاد میزبان داشته باشند (عضو هیات علمی پدر، مادر، برادر، خواهر، همسر، پدربزرگ، عمو، دایی، خاله، عمه دانشجو و پدر و مادر همسر دانشجو نباشد)، هر زمان مشخص شود شرایط فوق رعایت نشده (حتی پس از فارغ التحصیلی) پذیرش متقاضی لغو و عواقب ناشی از آن بر عهده متقاضی و استاد پذیرنده خواهد بود.

۵) در پذیرش به شیوه استاد محور دانشجو به هیچ وجه مجاز به تغییر موضوع رساله نمی‌باشد و کلیه نتایج و حقوق این رساله متعلق به دانشگاه است.

۶) پذیرش نهایی دانشجویان کارشناسی ارشد برای ورود بدون آزمون در مقطع دکتری به شیوه استاد محور، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه و تائید سازمان ملی سنجش و ارزیابی نظام آموزش کشور آموزش کشور انجام می‌پذیرد. بدیهی است تشکیل پرونده و دعوت به مصاحبه، هیچگونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد و نتایج پس از ارزیابی و امتیازدهی به فعالیت‌ها و سوابق داوطلبین تعیین و اعلام خواهد شد.

۷) ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تائید سازمان ملی سنجش و ارزیابی نظام آموزش کشور، منوط به تائید دبیرخانه هیات مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان ملی سنجش و ارزیابی نظام آموزش کشور آموزش کشور خواهد بود، بنابراین دانشگاه یزد از صدور هر گونه گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تائیدیه معذور است.

۸) چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک و اشتغال به تحصیل مشخص شود که متقاضی شرایط پذیرش از طریق این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد ثبت نام ایشان لغو خواهد شد.

۹) مدارک ارسالی و وجه واریزی به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. لذا به داوطلبان توصیه می‌شود با دقت لازم، مفاد اطلاعیه را، مطالعه و فقط در صورت دارا بودن شرایط مربوط نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.

جداول ارزشیابی داوطلبان بدون آزمون دکتری

جداول ارزشیابی داوطلبان بدون آزمون دکتری آیین نامه جدید دکتری استعداد درخشان به شرح زیر هستند:

جدول ۱- نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی (حداکثر ۴۰ امتیاز)

ردیفنوع فعالیت حداقل امتیاز حداکثر امتیازنحوه ارزیابی
۱

۱-۱- مقالات علمی، پژوهشی، مروری معتبر در نریات (الف، ب، ج) مورد تایید معاونت پژوهشی وزارتین یا نشریات معتبر بین المللی مورد تایید دانشگاه 

۱-۲- گواهی ثبت اختراع مورد تأیید  سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران یا ثبت اختراع خارجی در دفاتر بین المللی ثبت اختراع مورد تایید دانشگاه

۱-۳- برگزیدگی در جشنواره‌های علمی معتبر بین‌المللی (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا)

۴۰ امتیاز

– هر مقاله تا ۷ امتیاز مطابق آئین نامه ارتقا(۲)

– گواهی ثبت اختراع بین‌المللی تا ۷ و داخلی تا ۵ امتیاز

– برگزیدگی داخلی تا ۳ و بین‌المللی تا ۷ امتیاز

۲مقالات علمی – ترویجی در مجلات علمی مورد تایید وزارت علوم با رده الف و ب۶ امتیازهر مقاله تا ۳ امتیاز مطابق آئین نامه ارتقا(۲)
۳مقالات چاپ شده در کنفرانسهای معتبر (داخلی یا خارجی)۴ امتیاز

هر مقاله بین المللی تا ۲ و هر مقاله ملی ۱ امتیاز(۲)

۴تألیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی۱۰ امتیاز مطابق آئین نامه ارتقا(۲)
۵

انجام طرح پژوهشی

۴ امتیاز هر طرح (منوط به داشتن تاییدیه از حوزه پژوهشی دانشگاه) تا ۲ امتیاز
۶

اثر بدیع و ارزنده هنری ارائه شده در جشنواره‌های معتبر ملی یا بین الملل

۶ امتیازهر اثر برگزیده داخلی تا ۲ و خارجی تا ۴ امتیاز مطابق آئین نامه ارتقا(۲)
۷

برگزیده مرحله منطقه‌ای المپیاد علمی دانشجویی(۳)

۳ امتیاز 
۸

کسب رتبه برتر مقطع کارشناسی در کد رشته (بیست درصد برتر یا رتبه‌های ۱ تا ۳ در رشته‌های با ظرفیت کمتر از ۱۵ نفر)

۴ امتیاز مخصوص دانشجویان دانشگاه‌های نوع ۱
۲ امتیاز مخصوص دانشجویان دانشگاه‌های نوع ۲
۹

کسب رتبه ۱ تا ۳ مقطع کارشناسی ارشد (بدون نمره پایان نامه)

۴ امتیاز مخصوص دانشجویان دانشگاه‌های نوع ۱
۲ امتیاز مخصوص دانشجویان دانشگاه‌های نوع ۲
۱۰

توانمندی جامع دانشجو برای انجام رساله دکتری/ کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد

۴ امتیاز

عالی تا ۴

و بسیار خوب تا ۲ امتیاز

حداقل و حداکثر امتیاز قابل محاسبه ۷۴۰

۱) تنها به فعالیت‌های مربوط به رشته تحصیلی یا رشته مرتبط مدنظر برای تحصیل در مقطع دکتری می‌تواند امتیاز تعلق بگیرد.

۲) در صورتیکه مقاله مستخرج از پایان نامه دانشجو باشد ضریب مشارکت پس از حذف نام اساتید راهنما و مشاور اعمال می‌گردد.

۳) امتیاز مرحله کشوری المپیادعلمی دانشجویی در جدول شماره ۲ جداگانه لحاظ می‌گردد.

جدول ۲- نحوه محاسبه امتیازات آموزشی (حداکثر ۳۰ امتیاز)

ردیفنوع فعالیت حداکثر امتیازنحوه ارزیابی
۱۱کیفیت دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی۳ امتیاز

دانشگاه‌های نوع ۱: ۳ امتیاز،

دانشگاه‌های نوع ۲: ۲ امتیاز،

دانشگاه‌های نوع ۳: ۱ امتیاز،

سایر: ۰/۵ امتیاز

۱۲معدل دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی(۴)۳ امتیاز

دانشگاه‌های نوع ۱: امتیاز=۱۵-معدل

دانشگاه‌های نوع ۲: امتیاز=۱۶-معدل

دانشگاه‌های نوع ۳: امتیاز=۱۷/۵-معدل

سایر دانشگاه‌ها: امتیاز=۱۸/۵-معدل

۱۳کیفیت دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته۲/۵ امتیاز

دانشگاه‌های نوع ۱: ۲/۵ امتیاز،

دانشگاه‌های نوع ۲: ۲ امتیاز،

دانشگاه‌های نوع ۳: ۱ امتیاز،

سایر: ۰/۵ امتیاز

۱۴معدل دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته(۴)۲/۵ امتیاز

دانشگاه‌های نوع ۱: امتیاز=۱۶-معدل

دانشگاه‌های نوع ۲: امتیاز=۱۷-معدل

دانشگاه‌های نوع ۳: امتیاز=۱۸-معدل

سایر دانشگاه‌ها: امتیاز=۱۹-معدل

۱۵طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی(۵)۳ امتیازبیش از ۸ نیمسال کارشناسی پیوسته و بیش از ۴ نیمسال کارشناسی ناپیوسته امتیازی ندارد.
۱۶طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته (۵)۳ امتیازبیش از ۴ نیمسال امتیازی ندارد.
۱۷برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی۵ امتیاز 

رتبه ۱ تا ۳، ۵ امتیاز،

رتبه ۴ تا ۶،  ۴ امتیاز،

رتبه ۷ تا ۹، ۳ امتیاز،

رتبه ۱۰ تا ۱۲، ۲ امتیاز 

و رتبه ۱۳ تا ۱۵، ۱ امتیاز

۱۸داشتن مدرک زبان معتبر۸ امتیازطبق جدول شماره ۴
جمع ۳۰ 

۴) چنانچه مقدار به دست آمده از فرمول محاسبه، امتیاز منفی باشد، امتیاز داوطلب در این بند صفر منظور می‌شود.

۵) رشته‌هایی که طبق مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی در مقطع کارشناسی پیوسته برای ۹ نیمسال تحصیلی و کارشناسی ناپیوسته برای ۵  نیمسال  تصویب شده‌اند، با نظر کمیته مصاحبه‌کننده می‌توانند از مجموع امتیاز بندهای ۱۵ و ۱۶  بهره‌مند شوند.

جدول شماره ۳- نحوه محاسبه امتیازات مصاحبه

ردیفشاخص ارزیابیحداکثر امتیاز 
۱۷تسلط در تجزیه و تحلیل مسائل علمی و پاسخگویی به سؤالات ۳ امتیاز
۱۸وسعت نظر، نوآوری و کارآفرینی۳ امتیاز
۱۹شخصیت، متانت و نحوه تعامل۳ امتیاز
۲۰نگرش و اطلاعات فناورانه مرتبط با رشته تحصیلی۳ امتیاز
۲۱توانایی فن بیان و انتقال مطالب۳ امتیاز
۲۲هم‌راستایی زمینه پژوهشی داوطلب با اولویت‌های علمی اعضای گروه 
۱۵ امتیاز
جمع۳۰

جدول ۴- همترازی نمرات آزمون های ملی و بین المللی زبان انگلیسی 

MSRT (MCHE)IELTS EquivalentTOEFL IBTTOEFL Computer+ TOEFL PAPER
TOLIMO
حداکثر نمره
90-1007-9/096-120250-300600-6808
85-896/5-6/986-95232-249575-5997
80-846-6/476-85213-231550-5746
75-795/5-5/966-75196-212525-5495
70-745-5/456-65173-195500-5244
65-694/5-4/946-55152-172475-4993
60-644-4/436-45133-151450-4742
50-593/5-3/929-35113-132425-4491
ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها