رشته های مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری مهندسی سیستم‌های انرژی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

شرکت در آزمون دکتری تخصصی رشته‌های مختلف معمولاً با شرط تجانس رشته همراه است. اما فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد همه رشته‌ها مجاز به شرکت در آزمون دکتری مهندسی سیستم‌های انرژی هستند. 

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که داشتن شرط تجانس جهت شرکت در آزمون دکتری رشته مهندسی سیستم‌های انرژی لزوماً به معنای موفقیت و پذیرش در مقطع دکتری نیست. چرا که آن‌چه در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری به عنوان رشته‌های مجاز به شرکت در آزمون دکتری رشته مهندسی سیستم‌های انرژی اعلام شده است، تنها به معنای نداشتن منع قانونی برای شرکت در آزمون کتبی است و در فرآیند مصاحبه شفاهی، اساتید مصاحبه‌کننده هستند که با در نظر گرفتن جمیع شرایط، به داوطلب نمره می‌دهند. در نتیجه، گاه ممکن است داوطلبی علی‌رغم داشتن شرط تجانس رشته مقطع کارشناسی ارشد با رشته امتحانی آزمون دکتری، از سوی اساتید حائز شرایط تحصیل در این رشته شناخته نشود.

رشته های مجاز برای دکتری مهندسی سیستم‌های انرژی کدام رشته ها است؟

بنا بر دفترچه آزمون دکتری ۱۴۰۳ منتشره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد همه رشته‌ها مجاز به شرکت در کنکور دکتری رشته مهندسی سیستم‌های انرژی هستند. 

رشته‌های مهندسی مکانیک – دینامیک، کنترل و ارتعاشات، مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی، مهندسی سیستم های انرژی، در آزمون دکتری در مجموعه امتحانی مهندسی مکانیک (۲) قرار دارند. این موضوع بدین معناست که با شرکت در مجموعه امتحانی مهندسی مکانیک (۲) می‌توانید در کنکور دکتری همه این رشته‌ها شرکت کنید.

داوطلبان عزیز می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آزمون دکتری رشته مهندسی سیستم‌های انرژی به انجمن دکتری مهندسی سیستم‌های انرژی مراجعه کنند.

همچنین برای مشاهده رشته های مرتبط با دکتری با سایر رشته‌های امتحانی کلیک کنید.


پیشنهاد می‌کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص آزمون دکتری این رشته به صفحات زیر سری بزنید:

دکتری چه رشته ای بخونم؟

اگر چه امکان شرکت در کنکور برخی رشته های دوره دکتری بدون توجه به رشته مقطع ارشد وجود دارد، اما در مقطع دکتری تغییر رشته تنها در صورتی توصیه می شود که بتوانید سطح دانش لازم برابر با یک فارغ التحصیل ارشد آن رشته را داشته باشید؛ و نیز بتوانید اساتید را در مصاحبه دکتری برای این تغییر رشته قانع کنید تا شانس قبولی داشته باشید.

آیا برای شرکت در آزمون دکتری 1403 می توان در رشته دلخواه شرکت کرد؟

خیر، شرکت در آزمون دکتری اغلب رشته ها نیازمند رعایت شرط تجانس رشته مقطع ارشد و دکتری است. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله رشته های مجاز به ثبت نام دکتری مراجعه کنید.

 
ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها