مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

دانلود رایگان سوالات تست آزمون دکتری 93 مجموعه فلسفه کد 2121

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دفترچه سوالات تست تخصصی رشته مجموعه فلسفه جهت دانلود رایگان خدمتتان تقدیم می گردد.

این رشته شامل گرایش های فلسفه دین، فلسفه هنر، فلسفه منطق، فلسفه اخلاق، فلسفه اقتصاداسلامی، فلسفه تحلیلی، فلسفه علم و فناوری، فلسفه، فلسفه و کلام اسلامی، فلسفه- فلسفه دین، فلسفه حقوق، فلسفه فیزیک است.

دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری مجموعه فلسفه  1393

کلید سوالات دفترچه سوالات کنکور دکترا مجموعه فلسفه

2121

ثبت‌نام
باخبرم کن!

47 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
behnam
فروردین ۶, ۱۳۹۳ ۲:۳۹ ق٫ظ

سوال ۸۵, یعنی طبیعت طبیعت آفرین از نظر اسپینواز «جوهر» میشه, و نه «حالت», و کلید سنجش نادرسته

مرتضی
فروردین ۹, ۱۳۹۳ ۹:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  behnam

بله دقیقا، من اعتراض زدم/.

بهار
فروردین ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  behnam

بله منم همین نظر رو داشتم ولی مطمئن نبودم
ممنون

بهار
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۸:۵۳ ب٫ظ

دوستان
به نظرم سئوالات ۲۲- ۳۰- ۳۳- ۴۲- ۴۶- ۴۷- ۵۹
به ترتیب گزینه های ۴، ۱، ۲، ۲، ۱، ۴، ۲ درسته.
اگر موافقید و یا کلیدهای دیگری رو هم بنظرتون نادرسته، اینجا عنوان کنید که در صورت توافق،به شکل هماهنگ درخواست تجدید نظر کنیم. اینطوری بهتر و مطمئن تره.

بهار
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۳۷ ب٫ظ

دوستان سلام
در بخش سیستم پاسخگویی سایت سنجش منویی با عنوان بررسی کلید باز شده که می تونید کلیدهای غلط مورد نظرتون رو بنویسید. فقط اول باید عضو شوید. به بخش درخواست جدید رفته، دکتری، ۹۳، نوع درخواست: بررسی کلید سئوال رو انتخاب کنید.
لطفا اگر فکر می کنید کلیدها غلطه اعتراض بدهید و به نظرم بهتره در همین جا نظرمون رو یکی کنیم. اگر با اساتید در ارتباطید با اونها هم مشورت کنید بعد اعتراض بدیم.
موفق باشید

کوگیتو
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

ممنون واقعابرخی کلیدها اشتباه هستن/.

کوگیتو
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

یک دنیا سپاس از شما خانم بهار بسیار بسیار سپاس/.

عباس
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

خسته نباشید

ف
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۸:۵۴ ق٫ظ

باسلام
جرا۷۰درصد سوالات باید غرب ومنطق جدید باشه پس بجه های فلسفه اسلامی که دروس اصلی شان منطق قدیم وفلسفه اسلامی چی میشن؟

بهار
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۴۸ ب٫ظ

بچه های فلسفه اسلامی
نظرتون درباره سئوالات ۴۲-۴۶-۴۷ و ۵۹ و کلیدهاشون چیه؟

فلسفه اخلاق
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

به نظر من سوال ۴۶ گزبنه ۲ درسته ولی کلید زده ۴
سوال ۴۷ گزینه ۱ و سوال ۵۹ گزینه ۳ که تو کلید اومده به نظر من درسته

بهار
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  فلسفه اخلاق

بنظرم سئوال ۴۶ گزینه ۱ درسته چون ابن سینا در اشارات از طریق برهان تعین و وجود واجب، توحید و وجوب رو اثبات می کنه. که بنا به ادبیات طراح میشه صرافت و واقعیت محضه…. بساطت رو بعد از توحید اثبات می کنه.
سئوال ۵۹:سئوال مفهوم نیست. از نظر ملاصدرا، واجب تعالی مفیض وجوده نه ماهیت. و ممکنات تعلق ربطی به واجب دارند. نسبت به ماهیت، اصلا علت نیست. در واقع ماهیت مستقله (ماهیت من حیث هی) چیزی نیست که به اون جعل تعلق بگیره. اگر متلبس به وجود باشه، بهش وجود تعلق می گیره.
در مورد ۴۷، سهروردی در حکمت الاشراق میگوید:ادراک تو نسبت به چیزهای دیگر ( مدرکیت تو) به جز ذات تو تابع ذاتت است چون صفت ذاتت است نه عین ذات تو یا جزء ذات تو.
پس یا گزینه ۳ درسته یا ۴.
در همانجا می گوید: آنچه مدرک ذات خود باشد ظاهر بنفسه و لنفسه است. ذات تو (نفس تو) خود ظاهر بنفسه است و از تو غایب نیست.
با این تفسیر ۴ درسته.
نظر شما چیه؟
استدلالتون درباره گزینه هایی که درست می دونید رو خوشحال می شم بفرمایید.

بهار
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۰۹ ب٫ظ

بنظرتون سئوال ۲۲ گزینه ۴ نیست؟ کلید ۲ رو زده.
گزینه های سئوال ۲۲ همه جابه جایی سوره ولی گزینه ۴ تبدیل سوره و اونطور که در خاطرمه تبدیل سور از طریق نقیض ممکنه.

فلسفه اخلاق
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

منم سوال ۲۲ گزینه ۴ رو زدم .

فلسفه اخلاق
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۳۱ ب٫ظ

سلام دوستان.
به نظرتون جواب سوال ۳۹ گزینه ۳ نمیشه؟ تو کلید گفته ۴

بهار
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۸:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  فلسفه اخلاق

سلام
من هم اشتباه شما رو کردم و ۳ زدم ولی سنجش درست زده. چون طراح، سئوال رو پیچونده و اول صغرای قیاس دوم رو آورده. تفصیل دو قیاس این میشه:
قیاس اول که شکل اول هست:
هر الف ب است. هیچ ج الف نیست. پس هیچ ب ج نیست.
قیاس دوم شکل سوم میشه و باید صغری حتما موجبه باشد:
هر ب د است. هیچ ب ج نیست. پس برخی د ج است.
ما جای صغری و کبری رو اشتباه گذاشتیم که ۳ زدیم. چون شرط شکل سوم: موجبه بودن صغری و کلیت یکی از دو مقدمه ست.

بهار
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۸:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

ببخشید: برخی د ج نیست.

فلسفه اخلاق
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

ممنون خانم بهار
همینطوره ، شما دقیقا درست میگید. چقدر ساده اشتباه کردم.

بهار
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

سلام به همگی
با این کلیدهایی که گذاشتن درصدم خیلی خیلی خیلی پایین اومد. اشتباه کردم!!!خیلی بی دقتی کردم ولی افسوس خوردن بیهوده ست!

تخصصی:۲۷
استعداد:۳۰

در مورد منطق به نظر من هم بعضی سئوالات ممکنه کلیدش غلط باشه.
مثلا صورت بندی سئوال ۳ میشه: اگر کسی معلم یا راننده باشد، آنگاه هم محترم است و هم کم درآمد. که با این تفسیر گزینه ۱ درست تر به نظر می رسه.

کوگیتو
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

خانم بهار بله افسوس خوردن بیهوده است من هم خیلی ناراحت شدم که چرا گزینه هایی که بلد بودم رو ندیدم هرچند با مریضی سرجلسه بودم، اون سوال بنرم گزینه ۴ درست باشه چون اگر دقت کنید در هردو مورد در صورت سوال به ترکیب عطفی اشاره شده نه فصلی

بهار
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۸:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  کوگیتو

من خودم گزینه ۴ رو زدم ولی الان فکر می کنم غلط زدم چون مفهوم گزینه ۴ میشه: اگر کسی هم معلم و هم راننده باشد هم کم درآمد است هم محترم ولی مفهوم سئوال اینه که اگر کسی معلم یا راننده باشد ….

فلسفه اخلاق
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

در مورد این سوال من هم گزینه ۴ رو زدم به علت صرفا ترکیب عطفی بودن

ساره
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

دوستان سلام
تخصصی ۲۵
استعداد ۳۴
زبان ۰
امیدی هست؟
بنظرتون کلیدهای منطق درسته؟ من فکر می کنم بعضی از کلیدها غلطه
گرچه منطق خیلی سخت بود.

کوگیتو
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  ساره

سلام من هم همینطور حس کردم مثلا یک سوال درمورد مردان و زنان امده بود فقط ترکیب عطفی داشت اما ترکیب فصلی رو درست زده بودن/.

behnam
فروردین ۶, ۱۳۹۳ ۲:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  ساره

متاسفانه قبول نمیشی با این درصدا

کوگیتو
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۹:۰۹ ب٫ظ

بی دقتی باعث شد تخصصی کم بشه:
تخصصی : ۳۲
زبان:۰
استعداد:۸

phil_sci
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۵:۲۴ ب٫ظ

نه خسته ای همه ی دکترها:)
ایشالا که هممون قبول شیم
من تخصصی حدود۳۰:(
زبان۶۰
استعداد۳۰
یعنی چی میشم؟:/

بهار
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  phil_sci

آفرین به شما چطور رسیدی زبان بزنی؟
من که ذهنم سر استعداد خیلی خسته شد!

phil_sci
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

اول زبان زدم بعد استعداد
اما تخصصیم با این کلید کم شد
شد ۲۰
زبان۵۶
استعداد۳۲
حالا چی میشه؟:/

فلسفه اخلاق
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  phil_sci

قطعا دعوت به مصاحبه میشید چون در صد زبانتون نسبت به بقیه خیلی خوبه اکثرا برای زبان وقت کم آوردن

به دنبال اندیشه
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۶:۲۶ ب٫ظ

چند نقد
سوالات فلسفه از چه معیار و استانداردی برخوردار است ؟
برای نمونه سوالات منطق را بررسی می کنیم
سال اول : تمام سوالات از منطق کلاسیک یا همان قدیم
سال دوم و سوم : بیشتر سوالات از منطق جدید و حدودا ۸۰ درصد ان هم مربوط به سوالات منطق جمله ها و ۲۰ در صد منطق محمولها
و اما سال چهارم : بشتر سوالات منطق جدید و ۱۰۰ درصد ان منطق محمولها
لطفا دقت کنید همان بخشی که فقط ۲۰ درصد محدوده سوالات منطق جدید را تشکیل می داد امسال ۱۰۰ شده است و از منطق جمله ها یا گذاره ها خبری نیست
شما پیدا کنید ارتباط ازمون ها را

نقد ۲ :
کیفیت سوالات منطق بر اساس دروس کارشناسی است
پس بهترین مرجع برای بررسی و تست زنی سوالات کارشناسی ارشد از دو کد رشته ۱۱۱۳ و ۱۱۱۶ است
حال در بین این سوالات چند سوال از بخش این همانی منطق محمولات مشاهده می کنید ؟؟؟
هیچی
اما در کنکور سال قبل و امسال مشاهد می کنیم که چند سوال از این بخش داده اند ؟؟؟؟؟؟؟

منتظر نظر دوستان هستم
موفق و پیروز باشید

به دنبال اندیشه
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۶:۲۰ ب٫ظ

سلام
به دوستانی که حدود ۴۰ درصد زده اند تبریک می
گم
از الان به فکر مصاحبه باشند
لطفا منابعی رو مطالعه کردید برای دوستان دیگه هم معرفی کنید

کوگیتو
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۱:۰۳ ب٫ظ

من با جناب محمد در این باب موافقم که طرح سوالات استعداد تحصیلی واقعا مزخرفه، بحث های هرمنوتیکی گادامر دیلتای هایدگر رو به یاد بیارید هرکس بنا به تفسر خود به سوالات نگاه میندازه و طرح “حقیقت” یعنی پاسخ صحیح در این وسط کار بسیار بیهوده ایست، متاسفم برای طراحان سوال و کسانی که این درس را منبع کنکور دکتری حساب کردن، اون هم استعداد تحصیلی(اسم رو ببینید!!!) خانم بهار شما مطمئنید ۴۰% زدید درسهای تخصصی رو ؟؟؟

محمد
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۸:۰۴ ق٫ظ

ضمن خسته نباشی به دوستان ۱- سوالات مفهومی نبود بیشتر حفظی بود که با روح فلسفه سازگار نیست ۲-منبع مشخصی سازمان سنجش اعلام نمیکنه و این باعث سردرگمی داوطلبان میشه ۳-سوالات زبان و استعداد بیخودی سخته و این تفاوت دانش افراد رو کمتر نشون میده بهتره زبان تخصصی در دفترچه تخصصی بیاد

بهار
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۴:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

در مورد گزینه ۱ و ۳ موافقم اما در مورد منبع، یک نگاه به آزمون های این سه سال بیاندازید منابع مشخص میشه.

کوگیتو
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۳:۰۷ ب٫ظ

سوالات از سالهای پیش بسیار راحت تر بود بجز منطق اما، بی دقتی کردمو دو سوال ساده رو از غرب ندیدم، بهرحال میتونستم بیشتر بزنم اما نشد، غرب رو حدود ۴۰ زدم استعداد و زبان رو وقت نزاشتم شاید ۱۰-۱۵ درصد استعداد من هم نمیدونم رتبه ام چند میاد مثل خانم بهار….

مهدی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۸:۳۰ ق٫ظ

چند تا مشکل وجود داره:
ما که می خواهیم فلسفه و کلام اسلامی شرکت کنیم موندیم بالاخره تو آزمون مجموعه فلسفه بریم یا مجموعه کلام. دفترچه انتخاب رشته که میاد تو هر دو رشته، فلسفه و کلام اسلامی می خواهند.
اگه بیایم کلام شرکت کنیم، تقریبا نصفی از سوالاتش ادبیات عربه که زیاد نخوندیم؛ میایم فلسفه شرکت کنیم بیشتر سوالاتش فلسفه غربه که نخوندیم. چرا برای رشته فلسفه و کلام اسلامی به صورت مجزا آزون برگزار نمیشه؟

بهار- فلسفه
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

این مشکلیه که متاسفانه چهار ساله وجود داره
منم تا پارسال همین نظر شما رو داشتم اما الان به نظرم کسی که میخواد فلسفه اسلامی قبول شه باید غرب رو هم خوب بدونه.

بهار- فلسفه
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

مهم ترین مشکل اینه که نیمی از دانشگاه ها از مجموعه کلام و نیمی دیگر از مجموعه فلسفه پذیرش اسلامی دارند
این مشکل باید برای مرحله انتخاب دانشگاه حل بشه

بهار- فلسفه
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۷:۰۹ ب٫ظ

من تقریبا
تخصصی ۴۰
استعداد ۳۰
زبان هم نرسیدم
بنظرتون رتبه ام چند میشه؟

کوگیتو
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  بهار- فلسفه

خانم بهار شما مطمئنید دروس تخصصی رو ۴۰% زدید؟

بهار
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۴:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  کوگیتو

حدودا مطمئنم. البته با توجه به منابع.
ولی باید منتظر کلید بمونیم. البته اگر همه کلیدها درست باشه چون ممکنه جواب از نظر طراح چیز دیگری باشه.
چرا این سئوال رو پرسیدید؟

کوگیتو
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

درصد خوبیه… من هم حساب کردم حدود ۴۰ میرسه دروس تخصصیم اما متاسفانه چندتاسوال ساده رو ندیدم… این سوال رو پرسیدم چون میخواستم بدونم چک کردین کلیدهای صحیح و غلطتونو یا که خیر با توجه به معیار خودتون می فرمایید درصد رو/.

بهار
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۸:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  کوگیتو

بله چک کردم ولی چند سئوال رو در صحیح بودنش مطمئن نیستم.
منم چند سئوال رو درست زدم ولی برگشتم غلط زدم!!!
بهر حال باید ببینیم کلیدها چیه!
امیدوارم پنجشنبه همین جا همگی درصدهای خوبی رو اعلام کنیم.

بهار- فلسفه
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۷:۰۸ ب٫ظ

منطق جدید خوب نبود. همه سئوالات از منطق جملات بود و این عادلانه نیست چون منطق جدید خیلی بیشتر از این حرفهاست
منطق قدیم هم که واقعا نمی دونم چی بگم
ضمنا سئوالات اسلامی هم زیاد جالب نبود. باید سئوالات به مباحث مهم تری بها بده تا چند تا مسئله جزئی.
ابن سینا و صدرا این همه مباحث ریشه ای دارند اونوقت سئوال از مطالب ریزی دادند که کسی به اونها توجهی نمی کنه و دانستن یا نداستن اونها در فهم درست صدرا و سینا تاثیری نداره. سئوالات باید طوری باشه که فهم داوطلب رو بسنجه نه اینکه صرفا حفظی باشه. اون هم سئوالات اسلامی که اصلا قابل حفظ کردن نیست. البته برخی سئوالات مفهومی هم بود.
غرب هم که فقط به چند تا فیلسوف بیشتر نپرداخته بودند. گرچه پاسخ دادن به سئوالات غرب خیلی راحت تر از اسلامی بود ولی بهتر اینه که به فلاسفه ای مثل ارسطو و افلاطون در فلسفه قدیم، آکویناس و آگوستین در فلسفه قرون وسطی، دکارت، کانت، لایب نیتس در فلسفه جدید و هایدگر در فلسفه معاصر بپردازند. یعنی افرادی که در تاریخ علم موثر بودند و از فیلسوفان دیگه تنها یک سئوال بدهند.
ظاهرا کسی که طراح سئوال بوده، به علایق شخصی خودش توجه داشته تا سایر موارد.
در مجموع سئوالات جالب نبود.اما بهتر از سال های گذشته بود.

کوثر- فلسفه
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۶:۲۱ ب٫ظ

هرچند که قرار نبود فلسفه یادگیری اندیشه ها باشه بلکه فلسفه یادگیری اندیشیدنه!! خدابیامرزتت کانت…

کوثر- فلسفه
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۶:۱۹ ب٫ظ

فقط موندم که از بین این همه فیلسوف علد باید از شوپنهاور سوال بیاد؟!! نه آخه یه مکتبی مثل اگزیستانسیالیسم که این همه خدمت به فلسفه کرده با دوتا دونه سوال باید سروتهش هم بیاد؟ آخه این چه وضع سوال دادنه؟آخه؟ اونم از منطق جدید که همش منطق جملات بود!! آخه چرا اینقده بخش منطق جدید سخت بود؟؟