مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

دانلود رایگان سوالات تست آزمون دکتری 93 مجموعه مهندسی مکانیک (4) کد 2324 (تبدیل انرژی)

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دفترچه سوالات تست تخصصی رشته مجموعه مهندسی مکانیک (4) جهت دانلود رایگان خدمتتان تقدیم می گردد.

این رشته شامل گرایش تبدیل انرژی است.

دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری مجموعه مهندسی مکانیک (4)1393

کلید سوالات دفترچه سوالات کنکور دکترا مجموعه مهندسی مکانیک (4)

2324

ثبت‌نام
باخبرم کن!

71 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۹:۳۶ ق٫ظ

سلام دوستان تبدیلی
امیدوارم که همه مزد زحمتاشونو بگیرن.
رتبه و درصداتونو تو همین صفحه ثبت کنید

احسان
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

با سلام
چراغ اولو خودک روشن میکنم.
خودم:زبان:۴۶.۶۷-استعداد:۲۲.۲۲-تخصصی:۲۵.۹۳
قبلا هم یه بار پست گذاشته بودم و درصدامو گفته بودم-تقریبا همونا شدن-ضمنا کلید اولیه هیچ تصحیحی نخورده-رتبه:۲۷۴
دوستم:زبان:سفید-استعداد:۳-تخصصی:۴۷.۴۱-رتبه:۱۹۹
من خودم که دیگه باید ساکمو ببندم و برم سربازی.ولی امیدوارم به درد بچه هایی که میخوان واسه سال دیگه خودشونو آماده کنن بخوره.
با تشکر از همگی

احسان
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

خودتون چند شدین علی آقا؟؟؟؟

علی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۵:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

زبان سفید
استعداد ۲۵
تخصصی ۳۸
۲۳۰

احسان
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۵:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

بسیار عالی
امیدی به قبولی دارین؟برای من چطور؟!!!!البته من شبانه منظورم بود برای خودم

علی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

امید به قبولی که نه.
فک کنم برم سربازی سنگین تره تا اینکه بخوام انتخاب رشته کنم

lbm
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۵:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

زبان سفید
استعداد ۲۹
تخصصی ۳۸
معدل موثر ۱۵.۲۱
تبدیل انرژی

lbm
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  lbm

۲۸۱

lbm
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۵:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

زبان سفید
استعداد ۲۹
تخصصی ۳۸
معدل موثر ۱۵.۲۱
تبدیل انرژی۲۸۱

احسان
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۵:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

بسیار عالی
امیدی به قبولی دارین؟برای من چطور؟!!!!البته من شبانه منظورم بود برای خودم

انرژی تبدیل
فروردین ۵, ۱۳۹۳ ۷:۱۹ ب٫ظ

سوال ۲۷ کلید درسته. گزینه ۳ میشه ولی سوال ۸ به نظرم باید اصلاح بشه.گزینه ۲ درسته.

reza
فروردین ۸, ۱۳۹۳ ۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  انرژی تبدیل

کاملا موافقم…

انرژی تبدیل
فروردین ۸, ۱۳۹۳ ۸:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  reza

نمیدونید پارسال تهران یا شهرستانها تا چه رتبه ای به مصاحبه دعوت شدن؟

روزبه
فروردین ۳, ۱۳۹۳ ۱:۵۰ ق٫ظ

سلام
۴۷درصد تخصصی
۴۰ درصد استعداد
۱۰ درصد زبان
به نظر شما رتبه ام چنده ؟

مبدل انرژی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۹:۰۲ ق٫ظ

۱۴ درسته اون لبه ی تیز رو بیخود نگفته بودن . مثلا کنکور دکتراس نمیان یه برنولی در حد مثال سر کلاسی کاردانی بدن که

پیمان
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۹:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  مبدل انرژی

با این وضعیت ضریب افتو از کجا باید حساب کرد؟

علی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

ضریب افتی در کار نیست پیمان جان، سطح مقطع خروجی سیال کوچک می شود.

انقباض ونا اسم این پدیده است.

پیمان
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۷ ب٫ظ

به نظرم سوالای ۸ و ۱۴ و۲۷ رو اشتباه جواب دادن-

چطور میشه به سنجش اطلاع داد؟

پیمان
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

در ضمن سوال ۵ که باید حذف بشه

حمید
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۸:۳۸ ب٫ظ

کسی احتراز نکرده؟

احسان
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۴:۲۵ ب٫ظ

با سلام به دوستان عزیز هم رشته ای و هم گرایشی!
من
تخصصی۳۰ %
زبان ۴۶.۶۶%
استعداد ۲۳.۳۳%
به نظرتون امیدی به قبولی هست؟؟؟
به نظر میاد امسال درصدای تخصصی خیلی بالا باشه و من از عملکردم تو تخصصی خیلی ناراحتم و احساس میکنم خیلی بد زدم.راحت میشد بالا زد!البته اگه یه ذره حواس آدم سر جلسه جمع می بود.

مجتبی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

سوال ۸ قطعا جواب نادرست است و کلید باید اصلاح شود. در مورد سوال ۱۴ مسلما نباید از کسی توقع داشت ضریب افت را حفظ باشد و با گزینه۳ یعنی ۱ موافقم و سوال ۲۷ قطعا گزینه ۱ صحیح است و تعریف رابطه انتگرال فون کارمن برای حالت سرعت ثابت است که ساده شده است.

دینامیک
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

نه جواب ۸ درسته. ثابت فوریه صفر میشه و وقتی انتگرالشو حصاب کنی در نهایت اونم صفر میشه.
ولی سوال ۵ رو تازه فهمیدم ایراد داره کران انتگرال فوریه توس صورت سوال درست نوشته نشده با این فرمول گزینه ۱ یا ۴ میتونه درست باشه.
سوال ۱۳ هم از نظر عبارت an یه اشکالاتی داره واسه همه n ها صادق نیست

مجتبی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  دینامیک

یکبار دیگه با دقت حساب کنید سوال ۸ من چند بار حساب کردم برای خود تابع که تابعی فرد است صفر است ولی برالی تابع انتگرال با به دست آوردن رابطه جواب صفر نمیشود بلکه جواب۱/۶ – که منظور طراح ۱/۱۲- بوده و گزینه ۲ درستتر است.

دینامیک
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

منظور طراح از -۱/۶ نمیتونه -۱/۱۲ باشه بازه انتگرال از -۲ تا ۲ هست من سر جلسه دو بار حساب کردم. البته قبول دارم که شکل رو بد کشیده

مجتبی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۷:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  دینامیک

یعنی چی که بازه از ۲- تا ۲ است از شکل چیزی که پیداست رابطهy=x است در بازه۱- تا ۱ که دوره تناوب ۲ شده و جواب ۶/۱- به دست میاید البته در مورد a0 لازم به یادآوری که به دو صورت در کتب نوشته میشود یک فرم ضریب ۲/۱ را در خود فرمول a0 اعمال کرده و آنرا به عنوان ثابت فوریه نوشته و گروه دیگر a0 بدون این ضریب نوشته و سپس ثابت فوریه را a0/2 می نویسند که حدس میزنم طراح یک ۲/۱ اضافه ضرب کرده و جواب ۱۲/۱- به دست آوردهو کلید اشتاباهی ۳ اعلام کرده. نظرتون در مورد سوال ۲۷ چیه و به نظرم دانستن ضریب انقباض ونا اهمیت نداشته و این سوال بسیار ضعیف و خارج عرفی که میدونم کار کدوم طراح است.

عماد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۹:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

سوال ۸ قطعا غلط است. چون تابع داده شده فرد است و انتگرالش زوج می شود و a0 مخالف صفر می شود. جواب صحیح در بین گزینه ها نبود و باید حذف شود. سوال ۵ هم در تعریف فوریه، کران را اشتباه داده و بر اساس همین کران اشتباه، گزینه ۱ صحیح است. سوال ۲۷ هم رو خودم هم اشتباها ۱ زدم ولی همانطور که سازمان سنجش اعلام کرده ۳ درست است. سوال ۹۷ مربوط به زبان هم گزینه ۴ درست است که سازمان سنجش اشتباها ۳ را گزینه درست اعلام کرده بود

reza
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  دینامیک

motaenan javab soal 8 sefr nemishe v bayad eslah bshe, in estedlal shoma maskharast….

علی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۴:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

سوال ۱۴ ، به نظرم جواب سنجش درسته.

خروج سیال لزج از یک مجرای تیز همیشه با یه انقباضی همراهه که بهش می گن، انقباض ونا، این انقباض باعث می شه که سطح مقطع سیال خروجی دقیقا برابر با سطح مقطع اون مجرا نشه، یه مقداری کوچک تره، نسبتش هم به صورت دقیق قابل محاسبه و برابر با ۰.۶۱ است. پس می شه نتیجه گرفت که مشکل همه اینه که فک می کنن سرعت کم می شه، در صورتی که افت دبی به خاطر، افت در سرعت نیست اساسا، و این کاهش سطح مقطع نسبت به سطح مقطع نامی است که باعث شده دبی کم بشه. به نظرم با همه این توصیفات جواب سنجش درسته. ولی سوالش خیلی نکته ای و خاص بود.

مصطفی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۰:۱۸ ق٫ظ

تخصصی ۳۲
هوش ۲۶
زبان ۰
گند زدم نه؟

آرش - تبدیل انرژی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

من فکر میکنم امسال میانگین درصدا بالا رفته باشه . خیلی ها صحبت از ۵۰- ۶۰ درصد میکنن در حالی که سالهای قبل اصل همچین رقم هایی نبود . من تخصصی ۴۰ – استعداد ۲۳ – زبان ۴۲ . اصلا نمیدونم چی بشه.
پارسال من تخصصی ۱۱.۸ – استعداد ۱۵ – زبان ۵۲.۵ زدم رتبم شد ۵۰۰ .
تعداد شرکت کننده پارسال ۱۷۴۳ نفر بوده.

حمید
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۷:۲۶ ب٫ظ

عاقا چجوی اعتراز کنیم؟؟

lbm
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۷:۰۸ ب٫ظ

اگه ۸ و ۲۷ کلیدش اصلاح بشه فکر کنم تخصصی بالای ۵۰ زده باشم

تبدیل
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۵:۲۳ ب٫ظ

درصدهای من اینه:
تخصصی : ۲۷
استعداد : ۳۰
زبان : ۲۱

نمیدونم با چه درصدی چه رتبه ای میاد معمولا. یکی راهنمایی کنه

در مورد سوال ۱۴ و لبه ی تیز ! شاید حرف دوستمون درست باشه ولی ضریب افت رو واقعا حفظ بودی شما؟ واقعا طراح سوال چنین انتظاری داشت؟ نمیدونم! من با ۱ موافقترم

حمید
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۷:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  تبدیل

منم با یک موافقم اگه منظور طراح سوال ۰.۶ بود واقعا عادم احمقیه

علی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۴:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

اتفاقا طراح خیلی ریز بین و تیز و با هوش بوده :)

حمید
فروردین ۱۷, ۱۳۹۳ ۸:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

داداش امتحان کتاب باز نبودا، بعدش اگه بخوان عددا رو سر امتحان حفز باشیم می دونی چند حزار عدد تو درسای تخسسی حس؟؟؟ که همشون می تونن یه سوال باشن؟

تبدیل انرژی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  تبدیل

منم با ۱ موافقم، اعتراض کنیم…

میثم-جامداتی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۲:۱۳ ب٫ظ

من جامدات شرکت کردم نخصصی۴۰ استعداد۱۵ زبان ۰ به نظرتون اولا جامدات سخت تر بوده یا دینامیک وثانیا” می تونم رتبه ۱۳۰ بیارم یا نه

رضا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۰:۵۴ ق٫ظ

سلام دوستان عزیز
شد شد اگه نشد هم هیچ غمی نیست .

رضا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۰:۴۲ ق٫ظ

سلام
تخصصی ۳۰ درصد
زبان ۳۰ درصد
استعداد ۲۶ درصد
دوستان نظر بدید مالی هست یا نه؟

پویا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۲۵ ب٫ظ

در صورت سوال ۵ کران انتگرال از صفر تا بینهایت هست.
اما در تبدیل فوریه کران انتگرال از منفی بینهایت تا مثبت بینهایت هست.
بنابراین به نظر دوستان گزینه ۱ صحیح نیست؟

حمید
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  پویا

هیچ کدوم از گزینه ها درست نبود چون حد پایین انتگرال صفره، تو پاسخ باید عدد موهومی ظاهر بشه، کی اینارو به عن.ان طراح سوال انتخاب کرده ؟؟ به نظر می رسه طرف خیلی بی سواد تر از این حرفاست و یه ترم تو دانشگاه آزاد ریاضی مهندسی درس داده با پارتی شده طراح سول

علی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

واقعا که ما رو قرار کی ها ازمون سوال بپرسن. جای تاسف داره وتسع این طراح ها

عماد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

اگه حد پایین صفر باشه گزینه ۱ درست میشه. از روش تبدیل لاپلاس می شه به این نتیجه رسید

تبدیل انرژی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۴۴ ب٫ظ

دوستان؛ لطفا درصدهاتون رو بنویسید…

تبدیل مکانیک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۲۲ ب٫ظ

به نظر شما کلید سوالات ۲۷ سیالات و ۸ و ۱۰ ریاضی اشتباه نیست؟

تبدیل انرژی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۳۰ ب٫ظ

به نظر من ۸ و ۱۴ اشتباهه. بنرم سوال ۸ میشه ۱/۱۲- و سوال ۱۴ هم میشه ۱ نه ۰.۶. نظرتون چیه؟؟؟

تبدیل مکانیک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  تبدیل انرژی

با سوال ۸ موافقم که گزینه ۲ میشه. ولی سوال ۱۴ به خاطر لبه تیز بودن خروجی باید در یک ضریب ۰/۶ ضرب بشه. نظرتون در مورد سوال ۲۷ چیه؟

تبدیل/ اهواز
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۰۴ ب٫ظ

سوال ۲۷ گزینه ۱ درسته نه ۳
سوال ۱۴ ضریب ۰.۶ از کجا آوردی؟ اگه افتی باشه افت فشار هست نه دبی و سرعت

تبدیل انرژی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  تبدیل/ اهواز

موافقم…

رضا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  تبدیل/ اهواز

سلام دوست عزیز
آخه عزیز جان مگه میشه برای شرایط یکسان افت فشار باعث افت دبی نشه بخصوص تو این حالت که اشاره به لبه تیز داره و ما قطعا اتلاف داریم؟

تبدیل انرژی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۰۷ ب٫ظ

سوال ۲۷ بعداز ساده شدن رابطه فون کارمن به همین شکل میشود…

تبدیل مکانیک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  تبدیل انرژی

سوال ۲۷ گزینه ۱ درسته. کاملا واضحه. رابطه انتگرال فون کارمنه . توی همه کتابای سیالات هست.در ضمن سوالات ۸ و ۱۰ گزینه ۲ صحیح هستن.

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  تبدیل انرژی

دوست عزیز من بجز یکیش همش رو زدم، یکی رو هم یعنی سوال ۱۴ رو اشتباه زدم، اما بقیش رو درست زدم. من ۴۹ درصد تخصصی زدم…

حمید
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۷:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  تبدیل انرژی

وختی خود رابطه هس چرا ساده بشه پس اینجور که شما می فرمایید دو تا گزینه درسته

مجتبی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  تبدیل انرژی

میشه لطفا نحوه ی ساده کردن را توضیح دهید

تبدیل/ اهواز
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  تبدیل انرژی

سلام دوستان تبدیل انرژی
سوال ۵ ریاضی، سوالات ۱۴، ۱۹، ۲۴و ۲۷ کلید کاملا غلطه
سوالات ۲۲ و ۳۰ هم نیاز به بررسی داره
عجیبه!!!!!!!

تبدیل انرژی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  تبدیل/ اهواز

تمام سوالایی که گفته بودید به نظر من درسته درسته…

تبدیل/ اهواز
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  تبدیل انرژی

معلومه هیچکدومو نزدی دوست خوبم
وگرنه سوالاتی که من نوشتم کلید اشتباه زده حتما فروردین تصحیح میکنن

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۳ ب٫ظ

سلام
زبان ۴۴
استعداد ۱۳
تخصصی ۲۵
به نظرتون چه رتبه ای میارم؟ امید قبولی هست؟

تبدیل انرژی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

به نظر من رتبتون تک رقمیه…

تبدیل انرژی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۸:۴۲ ق٫ظ

دوستان عزیز، حالا که جوابها امدن لطفا درصدهاتون رو بزنید تا با هم مقایسه کنیم…. ممنونم…

مصطفی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱:۵۶ ق٫ظ

سلام
خیلی خوب بود که تعداد سوالات ریاضی رو کم کرده بودن.
هوش سخت بود بنظرم

امیر
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۰ ب٫ظ

هرکس تخصصی را ۴۷ بزنه یقین بدونه قبول میشه صد در صد. اونم با رتبه خیلی خوب

مصطفی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

ok

مکانیک تبدیل انرژی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۳:۰۱ ب٫ظ

سلام
من مکانیک تبدیل انرژی
تخصصی حدودا ۴۷ زدم
استعداد ۳۳
زبان ۰
به نظرتون رتبم چند میشه؟؟؟

تبدیل
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۶:۰۹ ب٫ظ

سلام
گزینه های تخصصیتو میذاری منو باهات چک کنم؟

تبدیل/ اهواز
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۳۸ ب٫ظ

با جوابای غلط کلید مقایسه کردین؟ یا جوابهای صحیح که اصلاح میشه

مسعود
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۳ ۳:۱۵ ب٫ظ

سلام.سوال داشتم. ضریب دینرژسی کجای ترمو هست ؟

پارس جنوبی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۴ ب٫ظ

با اینکه مشغله کاری زیادی داشتم، خودم رو آماده امتحان کردم. فکر نمیکردم اینقدر سوالات تخصصی مخصوصا ترمو رو سخت بدن! من که سر خر دو تا دفترچه وقت کم آوردم…