مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

بررسی آخرین وضعیت رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد در شورای گسترش

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم گفت: تصمیم نهایی در خصوص رشته های بدون مجوز و دارای مجوز دانشگاه آزاد در جلسه خرداد شورای گسترش وزارت علوم اعلام می شود.

سیدحسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آخرین اخبار از بررسی رشته های دانشگاه آزاد در شورای گسترش وزارت علوم گفت: در اواسط خرداد جلسه شورای گسترش وزارت علوم برگزار می شود و تصمیم نهایی در خصوص وضعیت و تعداد رشته های بدون مجوز و دارای مجوز دانشگاه آزاد گرفته می شود.

وی افزود: کمیته بررسی رشته های دانشگاه آزاد همه موارد را بررسی کرده و گزارش های این کمیته به شورای گسترش ارسال شده و در جلسه خرداد تصمیم گیری نهایی انجام می شود.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه آزاد دفترچه های ارشد و دکترا را به شورای گسترش ارائه کرده یا خیر؟ گفت: دفترچه به تائید شورا نرسیده و دانشگاه آزاد تنها رشته های بدون مجوزی که داشته را به شورا اعلام کرده تا بررسی شود، تعدادی تائید شده و بعد از جلسه خرداد شورا تعداد رشته های دارای مجوز و بدون مجوز اعلام می شود.

به گزاش مهر، شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفتگو با مهر، گفت: تعداد ۱۶۰۰ رشته محل دانشگاه آزاد بررسی شده و بقیه رشته ها در حال بررسی هستند و تا آخر اردیبهشت این بررسی به نتیجه می رسد.

محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز هفته گذشته در برنامه نگاه یک در خصوص رشته های دانشگاه آزاد گفت: اکنون بالای ۴۰۰ رشته دانشگاه آزاد در شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم تصویب شده و ۱۶۰ رشته آنها متوقف شده است مگر اینکه شرایط لازم را احراز کنند. دانشگاه آزاد برای ظرفیت دکتری باید همه ساله از شورای گسترش مجوز دریافت کند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

74 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
م .ر
آبان ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

چرا اگه مجوز نئاشت توی دفترچه ها امد . الان تکلیف ما چیه

میلاد
تیر ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

الان من نمی فهمم تکلیف دانشجو های واحد های غیر مجاز چیه؟ نکته دیگه اینکه تکلیف کسایی که واحد های غیر مجاز رو انتخاب کردن چیه؟ سوال دیگه اینکه پارسال یک واحد نظدیک ۲۰ تا دکتری گرفته چجوری امسال قراره ۷ تا بشه؟
لطف کنید جواب سوالای منو بدید چون خیلی گیج شدم

محمدرضا
خرداد ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

از یکی از دوستام شنیدم دانشگاه آزاد کرمانشاه ارشد آیتی مگیره در حالی که ۴ تا هیئت علمی ارشد داره اونم کامپیوتر….و جالبتر اینه دروس نرم افزاری بهشون میدن …بعد ۳ ترمه ۴ ترمه دفاع می کنند بعد ما که همون موقع داشتیم ارشد آیتی قزوین می خوندیم و با هیئت علمی های دانشگاه امیرکبیر دست و پنجه نرم می کردیم و برا هر درس شونصدتا پروژه بده و مقاله بخون بعدم برا سمینارو پایان نامه دیگه خدا عالم بود که چقد این اساتید کار می خواستن ازما و از طرفی برا ما وقتی نمیذاشتن به اندازه دانشگاه امیرکبیر و ما باید پا به پای اونا پیش می رفتیم تازه چون پولی بود باید حتما سزکار می رفتیم با وقت کم ….دانشجوی نمونه با ۶ ترم میتونست دفاع کنه بقیه هم ترم های بالاتر از بس سخت میگرفتن خیلیام کلا انصزاف میدادن..حالا بعد فارغ التحصیلی چه فرقی بین آیتی آزاد قزوین و آیتی آزاد جاهای دیگه هست؟؟؟تو ابن جامعه هیچی…به نظرم ظرفیت رو با توجه به سطح دانشگاه باید کم کنند.اصلا حاضر نیستم دیگه اون مراحل سخت رو سپری کنم از طرفیم یه دانشگاه که استاد نداره نمیرم صزفا فقط برا مدرک چون خودمو با گذراندن وقت دارم گول می زنم.

محمدی
خرداد ۲۲, ۱۳۹۴ ۶:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

سلام آقا محمدرضا
جانا سخن از زبان ما میگویی!
والا منم ورودی ۹۱ هستم ولی هنوز ک هنوزه نشده دفاع کنم
با اینکه سه ترمه همه درسای شبکه قزوین تموم کردم.
جالبه اونایی که دفاع کردن رو تو بخش پایان نامه های سایت دانشگاه میزنن. الان ورودی های ۸۸-۸۹-۹۰ دارن تازه دفاع می کنن!!
خدا بخیر کن
با اینکه سختی کشیدم ولی باز اعتقاد دارم کیفیت خیلی مهمه.
چون دیدی که به رشته آی تی چه لیسانس چه ارشد چه دکتری نرم تو قزوین هست تو هیچ دانشگاه دیگه ای به این صورت پیدا نمیشه.

مدیریت ورزشی الهام
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۴۱ ق٫ظ

سلام کسی هست مدیریت ورزشی پذیرش شده ؟

مدیریت ورزشی الهام
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۴۰ ق٫ظ

مدیریت ورزشی الهام
سلام کسی هست مدیریت ورزشی پذیرش شده؟نحوه مصاخبه چه طوری هست

دانشجوی دکتری به پی اچ دی تست
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۳:۴۲ ب٫ظ

سلام
اگر امکان داره در زمینه ی تکلیف دانشجویان دکتری و مدارکی که دانشجویان دکتری از دانشگاه های بدون مجوز دریافت می کنند اطلاع رسانی بفرمایید.

رضا
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۳:۰۰ ب٫ظ

با سلام آیا کسی میدونه میشه انتخاب های دانشگاه آزاد رو بیشتر کرد و کد اضافه کرد یا نه

بابک
خرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۶:۳۲ ب٫ظ

بهتره شورای گسترش بر روی رشته های موسسات آزاد که بدون هئیت علمی و با استاد حق التدریس دانشجوی ارشد و دکتری می گیرند نظارت داشته باشه !
دانشگاه آزاد پول هیت علمی می ده و این موسسات بدون هیچ تعهدی به اسم دانشگاه دولتی دانشجو پذیرش می کنند!

جامعه شناسی ـ بررسی مسایل
خرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۶ ق٫ظ

بچه ها سلام
مصاحبه ی سال ۹۳ من
۱ ـ نگاه سرسری به رزومم
۲ ـ خوندن سه خط زبان ـ توضیح در مورد یکی از واژه های زبان در همان سه خط
۳ ـ سوال از روش تحقیق
۴ ـ سوال از حوزه ها
سعی کنید مرور کوتاهی به کتابهایی که برا کنکور خوندین داشته باشین

هومن
خرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۹:۱۱ ق٫ظ

دوستان کسی میدونه تو مصاحبه دانشگاه ازاد یه مقاله isi معتبر با ایمپکت بالای ۱ تا چند امتیاز داره ؟؟ لطفا اگه کسی میدونه جواب بده.

بهار- دکتری ٩۴
خرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۶:۱۹ ب٫ظ

سلام دوستان
مهندسی شیمی داریم آیا :-)
منابع آزمون مهندسی شیمی آزاد با سراسری فرق میکنه؟ دروس تخصصی و عمومی چیا هستن؟
ممنون میشم هر اطلاعاتی دارید راهنمایی بفرمایید.

رضا
خرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۶:۵۰ ب٫ظ

عزیز فاجعه نیس اما تصور کن یکی که خودش دانشجوی دکتراس بیاد دانشجوی دکترا بگیره این فاجعه اس الان پروفسورش هم تو بعضی سوالات میمونه حالا از یه دانشجوی دکترا چه توقعی داری این دانشجوی این فرد چی یاد میگیره فردا رفت سرکلاس چی واسه گفتن داره بیایم واقع بین باشیم فقط صرف بیرون رفتن ارز رو نگاه نکنیم بیایم نیمه دیه لیوانو ببینیم واقعا سطح ازاد رو با دولتی مقایسه نکنین همه مون تفاوت سطح رو میدونیم بهتره خودمونو گول نزنیم عزیزان ادمین این سومین باره پ میدم بزار پیامم درج بشه خوب

بهار- دکتری ٩۴
خرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

آقا رضا این که جواب سوال من نیست، هست؟! :-)
میدونم اشتباه شد :-)
موفق باشید.

phd_93
خرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

احسنت آقا رضا ولی متاسفانه هرکسی فقط به منفعت خودش فکر می کنه و نمی خواد واقعیت رو بپذیره

mehdi
خرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۰۷ ب٫ظ

در جواب ماری عزیز: در توصیه نامه باید استاد بنویسه من ایشان را از حدود سه سال پیش می شناسم و بعد کمی در مورد توانایی ها و تخصص های خاصی که در زمینه رشته خود داری توضیح بده و بعد از نظر اخلاقی و کوشا بودن شما را کاملا تایید کنه و بعد دستاورد های مقاله ای و یا هر چیز دیگه ای مثل ساگرد اولی و غیره را بگه. بعد در دو خط اخر بگه ایشان از نظر علمی و اخلاقی کاملا مورد تایید بنده هستند. و بعد عنوانن مقالات و افتخارات خود را به صورت موردی بنویسید و حتما تو سر برگ دانشگاه تنظیم کنید توصیه نامه. قبولی اصلا به رتبه نیست و همش به اینکه شما را بخواهند و اگر مدرک ارشد شما ار دانشگاه سراسری باشه خیلی کار شما راحت تره. انشا الله حتما قبول می شوید. موفق و سلامت باشید

ماری
خرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  mehdi

ممنون آقا مهدی لطف کردی.ارشد پیام نور بودم

ستاره
خرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۵۸ ب٫ظ

سلام ببخشید کسی هست جواب منو بده من کارنامه مردودی دارم ولی اخرین پذیرفته شده۴۵۰ است ومن ۶۵۰ به نظرتون تکمیل ظرفیت اعلام میشه؟ برا دکتری

مهسا
خرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

سلام. اگه منظورتون دکتری آزاد هست، خیر. شانسی دارید، حتما باید دعوت به مصاحبه شده باشید.

ماری
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۷:۵۲ ب٫ظ

سلام آقا مهدی میشه بگین باید توصیه نامه چطوری باشه؟؟ ممنون میشم جواب بدین

English Literature
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۳:۱۵ ب٫ظ

اگر از بچه های ادبیات انگلیسی کسی هست ممنون میشم منابع مورد استفاده برای سوالات زبان فرانسه که خونده را اسم بیاره. من موندم واسه فرانسه چی بخونم. لطفا یه نفر کمک کنه

رها
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  English Literature

این درس ضریبش ۱ هست و کسی روش حساب نمیکنه.رو تخصصی ها تمرکز کن.مخصوصا نقد ادبی ک ضریب ۵

English Literature
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  رها

سلام. فکر کنم ضریب نقد چهار باشه. پنج نیست

زبان شناسی
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۲:۵۰ ب٫ظ

سلام دوستان کسی اطلاعی از زمان اعلام مصاحبه دکتری با ازمون رونداره؟

زبانشاسی
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  زبان شناسی

سلام منم زبانشناسی هستم. رتبه شما چند شده؟توجه کردید از هفده واحد انتخابی ۱۶تا وزارت علوم حذف کرده! چی میشه یعنی…

زبان شناسی
خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ ۸:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  زبانشاسی

سلام من رتبم ۴۷ شد. خیلی ناراحتم ک فقط علوم نحقیقات تهران داره رشتمون رو. انگار باید همچنان پشت کنکور موند

زبانشناسی
تیر ۲۹, ۱۳۹۴ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  زبان شناسی

من رتبمام ۳۳ شده مرکز به تحقیقات ترجیح میدم خدا کنه مجوز بگیره.

mehdi
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱:۲۹ ب٫ظ

در جواب ارنیکا: اره خیلی لازمه من خودم پارسال قبولم شدم.توصیه نامه زمانی که طرف مصاحبه کننده استادی را که به شما توصیه نامه داده بشناسه، توصیه نامه معجزه می کنه.

آرنیکا
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

بچه ها کسی میدونه برای مصاحبه ازاد توصیه نامه لازمه یا نه!؟؟لطفا جواب بدید…ضروریه

احسان
خرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  آرنیکا

من دانشجو دکتری ورودی ۹۲ آزاد هستم، اون موقع هم اگر توصیه نامه همراه می داشتی بهتر بود ولی واجب نیست. یعنی کسی بهت نمیگه توصیه نامه شما کجاست. ولی بهتره که چند تا استاد یا یه استاد خیلی مطرح شما رو تائید کنه، تازه شانس بیارید اون استادی که با شما مصاحبه میکنه با اون استادی که شما رو توشیه کرده خوب باشه، که احتمالش بالاست.

آرنیکا
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰ ق٫ظ

سلام…پس چرا تاریخ مصاحبه ها نمیاد!؟کسی نمیدونه چه ساعتی میاد!؟!

English Literature به شادی
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

شادی خانم من امسال شرکت نکردم.اگر ممکنه درصد ها و رتبه خودت را بنویس. میگن امسال در صد ها تو ادبیات انگلیسی بالا بوده و قبولی سخت شده. ممنون میشم بنویسی. چون میخوام بدونم چند دصد لازمه واسه قبولی. رها هم که ننوشت. اگر رها هم بنویسه عالی میشه

شادی
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

درصدها بستگی به سختی سوالات اون سال بستگی دارند.ممکنه یه سال بالا و یه سال پایین باشند.ازمون جنسش رقابتیه.ممکنه یکسال با ۲۰درصد بشی اول یه سال با ۸۰درصد اسمت درنیاد

مجید
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۵ ق٫ظ

در حال حاضر براساس سایت وزارت علوم ،تنها ۳ رشته محل برای دکترای نرم افزار امسال جذب دارد.اگر بقیه بتوانند مجوز بگیرند تکمیل ظرفیت صرفا برای دعوت شدگان مصاحبه صورت می پذیردیا از بین بقیه افراد نیز انجام خواهد شد؟
خود من از نظر نمره بسیار فاصله کمی با اخرین نفر دعوت به مصاحبه دارم.

امتیاز هیات علمی
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۸:۳۵ ق٫ظ

سلام.ممنون از دوستان عزیز که پاسخ دادن منتهی یک سوال هستش:
۱)استعلام از تایید هیات علمی قبل از مصاحبه انجام میشه یا بعد از مصاحبه؟اگر که بعد از مصاحبه انجام میشه پس دیگه اون کلمه بله که در کارنامه اولیه اومده بی معنیه و تنها کارش اینه که مرکز آزمون مدارک این افراد رو میفرسته دفتر هیت علمی برای تایید یا رد شدن.
۲)این رو میدونم که استعلام از دفتر هیات علمی سازمان مرکزی انجام میشه نه از دانشگاهی که مشغول به کار هستی.
نمیدونم این برداشتم درسته یا نه.از دوستانی که پرسیدم اطلاع دقیقی نداشتن ولی جمع بندی که انجام دادم این بود.

arezoo
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

سلام. استعلام از سازمان مرکزی بعد از مصاحبه گرفته میشه. باید ۳سال از حکم سازمان مرکزی گذشته باشه.

امتیاز هیات علمی
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  arezoo

ممنون.اوکی

حسن
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  arezoo

یعنی تاریخ حکمی که به عنوان قراردادی بودیم هم شامل می شود چون من تاریخ استخدام زده ۹۱/۰۹/۱

علی
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۸:۰۲ ق٫ظ

ای کاش دانشگاه های ایران در کنار استخدام استاد، اقدام به استخدام محقق هم می کرد. در اون حالت هم کیفیت تحقیق در کشور بالا می رفت و هم دکتر بیکار کم می شد. ما هم الان این بحث افزایش بی رویه رو نداشتیم

زبانشاسی
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱:۵۹ ق٫ظ

من رتبه‌ ام خوبه و به احتمال زیاد قبول میشم اما چرا پذیرش باید پایین باشه به نظر من خروجی از دانشگاه باید سخت باشه.در ضمن دهه های ۶۰ بیشترین جمعیت دارن پس جذب دکتری منطقی به نظر میرسه.و اگه به دانشگاهی پردیس تهران غیره توجه کنید با روزانه شبانه پس میبینید سراسری هم زیاد میگیره.و در نهایت مسولین چرا به این مسئله توجه نمیکنن که دانشکده پزشکی پردیس تهران و غیره دانشجوی پزشکی می گیرن با رتبه های نجومی که جون مردم پس فردا دستشان هست.عجیب نیست.چهل نفر دکتر عجیب نیست سالی واسه یه دانشگاه. یعنی دانشگاه آزاد فقط یک دانشگاهش باید زبانشناسی داشته باشه.!!!!

عامری/
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  زبانشاسی

دانشگاهها پزشکی دکترای حرفه ای می گیرند نه PhD

علی
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  زبانشاسی

متاسفانه رشته زبانشناسی در ایران خیلی مظلومه. من رشتم اموزش زبان هست که از شاخه های زبان شناسی کاربردی به حساب میاد. اما زبانشناسی نظری از ما هم مظلوم تر هستند. زبانشناسی یکی از علوم بسیار مهم در دانشگاه های معتبر جهان به شمار میاد اما متاسفانه در ایران کسی ارزش بالای اون رو نمیدونن.

شادی
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱:۴۴ ق٫ظ

عوضش برخی رشته ها مثل ادبیات انگلیسی واقعا فقط تهران داره و کفاف سیل متقاضیان رو نمیده.حتم افزایش پارسال هم مشمول این رشته نشد درحالیکه شهری مثل بروجرد پتانسیلشو داره یا تبریز.
این رشته واقعا مظلوم واقع شده فقط تهران مرکز داره و کلی هم داوطلب داره.

رضا
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱:۲۵ ق٫ظ

بی ارزشی و بی اعتباری مدرک دکتری یعنی بی ارزشی علم و دانش به هر حال مدرک دکتری آخرین مدرک نحصیلی است.

hesam
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

وزارت علوم گفته مدارک رشته محلهایی بدون مجوز رو تایید نمیکند انشاله که جلویه افزایش بی رویه ظرفیت‌ها رو بگیره

زمین شناسی اقتصادی ۲
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲ ب٫ظ

بابا چرا اینقدر شایعه میکنید پارسال رشته زمین شناسی اقتصادی دانشگاه محلات کلا ۴ نفر پذیرش داشت

hesam
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۵ ب٫ظ

۴نفر آمدن

عامری/
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۳ ق٫ظ

این واحدهای کوچک اصلا استاد مجرب دارند؟

محمد
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

تا دوسال قبل تنها دو یا سه جا بود که دکترای نرم افزار می گرفت الان این تعداد به بالای بیست رشته محل رسیده. مثلا نیشابور حتی یک عضو هیئت علمی دکتر تمام وقت نداره یا شهر فردوس هم یک انشالله دکتر داره و دیگه هیچ عضو هیئت علمی نداره
اخه چطور و چرا باید چنین جاهایی مجوز دکترا بگیرن؟

کاوه
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

من در ازمون امسال در رشته خودم رتبه خوب کسب کردم و در واحدهای تهران دانشگاه ازاد قبول میشم در سراسری هم چند جا به مصاحبه دعوت شدم
اما از وزارت علوم و یا هر نهادی که مسول هست می خوام جلوی این همه گسترش بی رویه دانشگاه ازاد را بگیره
واقعا حاضرم من امسال قبول نشم اما منزلت دوره دکتری حفظ بشه

رها
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  کاوه

خیلی از این دوستان پارسال قبول شدن و الان نمیدونم چرا به شایعات دامن میزنن و یا مخالفت میکنن.بهرحال یا باید از ارشد این مخالفت ها شروع بشه یا سیل عظیم ارشدها نباید سرخورده شوند از ادامه تحصیل.اونزمان متقاضی کم بود.الان خیلی زیاد شده

خلیل
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۹:۲۹ ب٫ظ

کل دانشگاه دولتی ۳۹ نفر روزانه می گیره اونوقت دانشگاه آزاد به تنهایی کلی دکتری حسابداری گرفت بدون اینکه شرایطشو داشته باشه خواهشا جلوی ازبین رفتن منزلت دکتری تو رشته حسابداری گرفته بشه.

دکتر۹۴
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  خلیل

خلیل اقا اگه مجاز و دعوت به مصاحبه میشدین هم انصافا اینجوری می نوشتین راستشو بگو

چرا تا قبل از اعلام نتایج ودرزمان ثبت نام خوشحال از این افزایش بودین
من خودم مجازم و افتخار هم میکنم تو واحد بناب با دکتر بحری پاک مرام درس بخونم چون میشناسم پاک مرام از همکلاسهای دوران لیسانس من هست واقعا اقاست یه جلسه بیا تو کلاسش بشین ببین

خلیل
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۹:۲۵ ب٫ظ

سلام با این کار منزلت رشته حسابداری زیر سوال رفته کرمانشاه بروجرد علی آباد کتول بناب سنندج اصلا یه دانشیار هم ندارند تو این رشته چطور پذیرش می کنند کی درس می ده .

1392
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۷:۳۶ ب٫ظ

اقا دانشگاه آزاد بناب مگر چندتا هیات علمی در گروه حسابداری دارد که دکتری حسابداری می گیرد

1
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  1392

اصلا فرض کنید یک دانشگاه در یک رشته ۱۰۰ تا استاد تمام هم داشته باشه، دلیل نمیشه که الزاما همشون دانشجوی دکتری بگیرن. کمی هم باید آینده نگر بود. الان برای کسانی که لیسانس گرفتن کار پیدا نمیشه. آخه دیگه گرفتن فوق لیسانس و دکتری دانشگاه آزاد چیه؟

آذین
خرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  1

اینو دیگه باید دانشجوها بهش توجه کنن که ….

1392
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۷:۳۵ ب٫ظ

با سلام دوستان عزیز لطفا بگین که باید این درد بزرگ در خصوص پذیرش بیشتر در مقطع دکتری علی الخصوص در رشته حسابداری باید به کجا گفت.چرا اخه باید در رشته ما حداقل سالی ۵۰۰نفر بردارن.

حسین
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  1392

دانشگاه سراسری تنها در ۸دانشگاه دکتری حسابداری پذیرش داره ولی ازاد در ۳۰ رشته محل پذیرش کرده این یعنی فاجعه علمی

مسعود
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۲:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

باید عرض کنم اصلا فاجعه علمی که نیست حداقل جلوی خروج ارز و دانشجو به خارج از کشور را می گیرد. در ثانی دانشگاه های دولتی خود پردیس و بین الملل و شبانه و….و… دارن می گیرن. آنجا مشکلی نیست در دانشگاه آزاد مشکل هست!!!!!!

شادی
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

لایک

phd_93
خرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

چرا خیلی هم فاجعه علمیه اینجوری فقط مدرک گرفتنه وقتی نه امکانات باشه نه استاد درست و حسابی چه بهتر عده ای برن خارج تحصیل کنن البته منظورم دانشگاههای معتبر خارج از کشور که حداقل با سواد برگردند واقعا بی سوادی در مقطع دکتری فاجعس ضمنا الان که بحث رزومه و سابقه پژوهشی اولویت داره مطمینا کسانی که شایستگی دارن بالاخره به دانشگاه های معتبر راه پیدا می کنن حتی بدون آزمون در پس بیایم صادق باشیم و خودمون رو گول نزنیم

English Literature
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۷:۱۹ ب٫ظ

سلام. از بچه های ادبیات انگلیسی کسی هست؟ چند درصد باید زد تا قبول شد؟ بر خلاف آموزش زبان؛ چقدر بچه های مظلوم ادبیات اینجا کم هستند. کسی نمی خواد درصد هاشو بنویسه

علی
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۹:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  English Literature

والله بچه های اموزشم مظلومن. همش ۲-۳ نفریم تند تند پیام میدیم نگن نیستیم :D

شادی
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  English Literature

سلام
من ادبیات هستم.واقعا مظلومن این رشته.پارسال تنها رشته ای بود ک افزایش نداشت.من امسال مجاز اوردم دعوت به مصاحبه.
شما چطور؟

English Literature
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  شادی

سلام. من شرکت نکردم. میشه لطف کنی درصد ها و رتبت را بنویسی. می خوام دستم بیاد چند درصد لازمه واسه دعوت به مصاحبه

آرش
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۶:۵۷ ب٫ظ

خدا رو شکر

بالاخره یکی به فکر افتاد.

باید ارزش مقطع دکترا حفظ بشه چون یه نفر پس از سپری کردن حداقل ۲۲ سال از عمرش در زمینه تحصیل به این مرحله می رسه.

مخالف
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۶:۴۴ ب٫ظ

دانشگاه آزادیم و مخالف با پذیرش زیاد دانشگاه هستم
ارشدم رو آزاد بودم دکتری هم که از مهر ماه دانشجو خواهم بود ولی واقعا پذیرش بیش از حد صرفا به خاطر مسائل مالی منصفانه و به صلاح هیچکس نیست
امیدوارم مجلسیون و دیگر مسئولین مصرانه این قضیه افزایش پذیرش ها رو پیگیری کنند…
رشته ما تا پارسال فقط دو جا پذیرش داشت امسال توی دفترچه ۱۷ تا!!!

مسعود
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۲:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  مخالف

بهتر نیست به مجلسیون پیشنهاد بدید که آنقدر موسسات غیرانتفاعی وابسته به وزارت علوم را زیاد نکنند همچنین بگویید که چرا علمی کاربردی و یا پیام نور بعضی از شهرستان ها یک سوییت گرفتن و دانشگاه زدن و ارشد می گیرن ، باز صد رحمت به دانشگاه آزاد که حداقل مکان و فضای مناسب دارد….

رها
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

من موافق مسعود هستم.اینهمه هجمه برای چیه به آزاد.چرا واسه علمی کاربردی و پیام نور نیست.شهر ما علمی کاربردی دکترای مدیریت گرفته بدون هیات علمی چه برسه به دانشیار!!!تازه کلاساشم ماهی یکبار برگزار شاید بشه شاید نه.

جزا و جرمشناسی, زهرا
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۶:۴۲ ب٫ظ

دقیقا بنظر من باید یه نهادی در مقابل این همه جذب دکتری مقابله میکرد که بنظر امسال میزان اعلام ظرفیت های موجود کاهش داشته.

ریاضی کاربردی - applied math
خرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۴ ب٫ظ

موافقم!

با اینکه خودم داوطلب کنکور دکتری هستم ولی با افزایش بی رویه پذیرش دانشجوی دکتری مخالفم…

حمید
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۶:۲۶ ب٫ظ

دانشگاهی می تواند دانشجوی دکتری پذیرش کن که حداقل چند استاد برجسته در همان رشته به صورت تمام وقت داشته و در هر کلاس ماکزیمم پنج نفر دانشجو داشته باشد.