مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

اطلاعیه وزارت علوم درخصوص رشته های فاقد مجوز دکتری آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

اطلاعیه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری  در خصوص کد رشته های فاقد مجوز دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست ، عطف به انتشار خبری مبنی بر تصویب کلیه رشته های بدون مجوز دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس قانون تصویب رشته های دانشگاه آزاد اسلامی مصوب سال  67، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت روشن شدن افکار عمومی، موارد زیر را یاد آور می شود:
1- کمیته 3 نفره مورد نظر در خبر مذکور،  از سال 1374 و به دنبال مصوبات بعدی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال های77، 85، 89، 93، موضوعیت خود را از دست داده و فاقد وجاهت قانونی است.
2- بر اساس ماده 3 اساسنامه اصلاحی دانشگاه آزاد اسلامی، حدود فعالیت آموزشی آن دانشگاه از حیث مقطع و رشته تحصیلی، با توجه به مجوز شورای گسترش آموزش عالی وزارتین تعیین می شود.
3- به استناد این مصوبات، تعیین ظرفیت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید از طریق شورای گسترش صورت پذیرد.
4- بنابر موارد فوق، تصمیمات متخذه واعلام شده فاقد وجاهت قانونی است.
5- خبر مذکور در شرایطی اعلام می شود که وزارت علوم جهت ساماندهی رشته ها و مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد  از هیچ کمک و همراهی دریغ نورزیده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

74 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
وبگرد
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۰۹ ب٫ظ

دوستان سلام
امروز هجدهم آذر ۹۴. به دنبال اختلافات دانشگاه آزاد و وزارت علوم، دفتر شورای گسترش وزارت علوم لیست رشته محل های دکتری و ارشد دانشگاه آزاد را به روز کرده است.
https://phdtest.ir/1394/09/%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%AF%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-95-96/
خیلی ممنون

...
آذر ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۲۶ ب٫ظ

علوم تحقیقات تهران بسیار بهتر از پردیس دانشگاه های تهران است؟؟؟

حمید
آذر ۱۳, ۱۳۹۴ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  ...

اطمینان داری!!!
دانشگاه تهران اولین دانشگاه ایران است.
اساتید آن بهترین اساتید ایران هستند.

سینا
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۳ ب٫ظ

لطفا ظرفیتها رو افزایش بدین.ممنونم.

حمید
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۴:۴۰ ب٫ظ

پردیسهای شهرستان خبر ندارم ولی دو سالی است پردیسهای دانشگهای تهران ظرفیتها رو ۲ یا ۳ یا ۵ نفر کرده اند و قبولی واقعا سخت شده است.
ولی آزاد پارسال در یک رشته مثل حسابداری ۵۰۰ نفر پذیرش داشته اما پردیسها دولتی ۳۰ تا ۴۰ نفر هم نمی رسند.

محمد
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۷:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

برادر عزیز فقط پردیس دانشگاه های تهران ( البرز ، خوارزمی ، تهران ، بهشتی ، شریف ،امیر کبیر و …… به تنهایی در هر رشته ده ها نفر رو قبول نهایی اعلام می کنند !
لطفا منصفانه قضاوت کنید !

حمید
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

از کجا بهت گفتن برو دفترچه انتخاب رشته رو مطالعه کن

محمد
آذر ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

جهت استحضار حضرتعالی مراجعه فرمایید به چهار صفحه قبل در همین سایت و فقط ظرفیت یکی از پردیس های دانشگاه تهران رو ملاحظه فرمایید ، بعد از اون با شهامت نظر خودتون رو اعلام فرمایید !!

مریم
آذر ۱۴, ۱۳۹۴ ۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام اسناد صحبت شما صحت دارد خوارزمی نهایت ۵ نفر گرفته .

علی به احسان
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۴:۲۱ ب٫ظ

کسانی که آزاد هستند اصرار دارند بگویند پردیسهای دولتی مثل آزاد است ای کاش اینطور می بود و اساتید مقطع دکتری دانشگاه آزاد مثل پردیسهای دولتی بیشترا استاد تمام و کلاسهای آنها هم ۳ تا ۵ نفر می بود و در موارد کم ۷ نفر
ولی متاسفانه …

علی
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۱۴ ب٫ظ

من منکر بعضی نواقص جزئی بخصوص در پردیسهای و شبانه شهرستانها نمی شوم ولی در هیچ پردیس یا شبانه ای شما نواقص عمده را مثل نداشتن استاد یا استاد پروازی یا کلاسهای با بیش از پنج نفر مشاهده نمی کنید سری به اطلاعات دفترچه راهنمای انتخاب رشته پردیسها بزنید ظرفیتها ۲ یا ۳ یا ۵ نفر است و در اندک مواردی ۷ نفر.

مریم
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

امیدواریم دانشگاه ازاد اسلامی روز به روز پیشرفت داشته باشه،

سیما
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

پردیسهای دولتی در مقطع دکتری از دانشگاه ازاد ضعیفتر هستند.

محمد
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

متسفانه ، واقیت دارد .
البته دلیل این موضوع هم عدم تدوین ضابطه و مقررات است .
در برخی پردیس ها صرفا سفارش و سمت های مدیریتی ملاک است و در برخی دیگر …. !!

علی به احسان
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۴:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

واقعیت ندارد دفترچه انتخاب رشته دکتری پردیسهای دولتی را مطالعه بفرمائید.

جواد
آذر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

آسیاب به نوبت !
آزمون سراسری هم به زودی برگزار خواهد شد و سیل انتقادها را خواهیم دید به خصوص به پردیس های خودگردان و بی ضابطه !!!

رضا
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  جواد

خدمت شما عرض کنم که کلاسهای پردیسهای دولتی بیشترأ با تعداد ۳ تا ۵ دانشجو و با بهترین اساتید همان اساتید روزانه تشکیل می شود و قبولی در آنها به نسبت آزاد خیلی سخت تر است مثل آزاد نیست مقایسه نفرمایید.

داوطلب
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۹:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

آقا رضا سلام ، دوست عزیز سفارش می کنم جهت تکمیل اطلاعات شخصی خودتون یک سری به پردیس خودگردان دانشگاه فردوسی مشهد بزنید .
کلاس های اقتصاد و مدیریت در دو گروه ۱۶ نفره در یک ورودی تشکیل شده است !!

کیمیا
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

اقا رضا بدون اطلاعات راجع به دانشگاه بی نقص ازاد نظر ندین.

دکتر
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیا

بی نقص؟….پس چرا بهش مجوز نمیدن….چون استاد نداره دوست عزیز…استادهایی هم که در لیستش گنجونده استادهای پروازی دانشگاههای سراسری هستن….یه کم اطلاعاتتون به روز کنید

احسان
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

آقا رضای و دکتر بزرگوار اشتباه می کنید ، لطفا خبر آذر ۲, ۱۳۹۴ / دکتری پردیس را در همین سایت ملاحظه بقرمایید و آمار رو خودتون ببینید ! تازه این آمار اعلام شده بعداز اتمام ثبت نام دانشجویان جدید در خصوص تکمیل ظرفیت پردیس است .

anderton
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  جواد

درود بر این گفته شما……

مریم
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  جواد

موافقم

زینب
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۴۱ ب٫ظ

بخدا قسم من و دوستانم تو خرج زندگی موندیم، چه جوری همتون میخواین برین خارج؟ خدا بهتون بیشتر بده. ولی اگه بناست که برین خارج، کشوری رو انتخاب کنید که به دردتون بخوره، نه مالزی و تاجیکستان و ارمنستان و …

هومن به جواد
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ب٫ظ

آقا جواد من سال پیش شهرستان قبول شدم . اما چون دیدم سطح علمی دانشگاهش پایینه نرفتم . و خوندم امسال با رتبه بالا و چاپ مقاله isi تو یکی از واحد های تهران قبول شدم. صحبت من اینه که واحد های ضعیف صلاحیت داشتن دوره دکتری رو ندارن و باید واحد های برتر دانشگاه ازاد مجری این دوره ها باشند. اما بعضی از دوستان حاضرن به هر قیمتی حتی تو فلان شهر دور افتاده که امکانات و استاد نداره فقط مدرک دکتری بگیرن. کسی که تو دوره ارشد حتی یه مقاله کنفرانس داخلی هم نتونسته بده صلاحیت ورود به دوره دکتری رو نداره و همچین فردی چطوری می خواد تو دوره دکتری کار پژوهشی انجام بده .
در ضمن هیچ کسی جای کس دیگه رو نمی گیره فقط بحث سر اینه که واحد های مجری کیفیت داشته باشن چه تهران چه شهرستان .

علی
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  هومن به جواد

کاملا موافقم و همچنین کیفیت کلاسها از جمله تعداد دانشجو در هر کلاس حداکثر ۵ نفر و اساتید مناسب این مقطع

هانا
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

موافقم

علی
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

تکلیف مارو جرا روشن نمیکنین؟؟؟ بشینین به یه توافق برسید ! سه سال برای یه همچنین بحثی کافی نیس ؟؟؟؟

فارغ التحصیل ارشد بدون مجوز واعتبار
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

من که دوسال دنبال تایید اعتبار مدرکم هستم و موفق نشدم خدا به مسولین دانشگاه آزاد انصاف بده ….

علی
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

تاجایی که من میدونم تایید اعتبار مدرک خود سازمان مرکزی میده و نیازی به اعتبارسنجی از وزارت علوم نیس شما دنبال تایید چه چیزی هستی؟

زیبا
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا همینطوره، قرار نیست که دانشگاه آزادیا واسه هر کاری اعتبار سنجی از وزارت علوم بگیرن،فقط برای تحصیلات خارج از کشور از وزارت علوم اعتبار سنجی می گیرند، من مدرک کارشناسیم فراگیر پیام نور بود ما ماهی ۱بار کلاس داشتیم یعنی وضعیت آموزشی زیر صفر بود ولی با این حال زمانی که برای اعتبار سنجی به وزارت علوم رفتم مدرکم رو کاملا تایید کردند، وضعیت دانشگاه آزاد از پیام نور که دیگه بدتر نیست، اگه فک میکنید اهمیت آموزش در مقطع کارشناسی از دکتری کمتره به نظر من اینطور نیست،ما بدون استاد کارشناسی رو پاس کردیم ولی چون اسمش سراسری بود مدرکش معتبر بود، ولی ما چیزی به عنوان آموزش نداشتیم خودمون خوندیم و استدلال کردیم، من فک میکنم بین دانشگاه آزاد و دولتی تبعیض قاعل میشن،به جای اینکه کمک کنند که وضعیت آموزشی دانشگاه آزاد تقویت بشه فقط صحبت حذف واحدهاست و استرس ایجاد کردن برای داوطلبان

یک دانشجوی دکترا
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  زیبا

شما اونجا کارشناسی خوندی. الان بحث در مورد دکتراست

زیبا
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۸:۵۴ ب٫ظ

منم که گفتم به نظر من اهمیت آموزش در مقطع کارشناسی بیشتر از دکتری است.دکتری مقطع پژوهشیه قرار نیست در مقطع دکتری چیزی به دانشجو دیکته بشه،خواهر من تو یکی از بهتری دانشگاههای آلمان دکتری می خونه،فقط ماهی یک بار با استادش ملاقات داره پلن کارو میگیره بقیه کار با خودشه،کسی که طالب علم باشه اونم تو مقطع دکتری که معمولا همه دانشجوها خودشون از اساتیدند دیگه نیاز به چندین استاد ندارن که بخوان همه چی رو موبه مو بهشون آموزش بدن،از طرف دیگه توی هر استان ۲۰واحد پیام نور وجود داره که بعضی از این واحد ها حداقل امکانات رو هم ندارن،کل ساختمان دانشگاه به اندازه یک واحد مسکونیه، پس چرا وزارت علوم مجوز این واحدها رو باطل نمی کنه؟!چون که پیام نور اسمش دانشگاه سراسری؟ اگه مهم امکانات ضعیف آموزشیه ،امکانات آموزشیه پیام نور زیر صفر،تمام واحدهای دانشگاه آزاد که برای مجوز به مشکل خوردن اساتید خوبی دارند ولی این اساتید هیئت علمی اون دانشگاهها نیستن،استادای پروازیند،مثل واحد انتخابی خود من که مجوز نداره، ما تو کارشناسی ارشد بهترین اساتید رو داشتیم ولی پروازی بودن وهیئت علمی دانشگاه های دیگه بودن، برای دانشجو چه فرقی داره استادش هیئت علمی باشه یا نه؟

صبا
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  زیبا

با نظرتون کاملا موافقم زیبا خانم.

مجید
آذر ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  زیبا

خدا خیرت بده حداقل نمره نگرفتی کلی اون کتابای حجیم پیام نور رو خوندی. خودتون مقایسه کنید درسا و چیزایی که شما توی پیام نور خوندین و بقیه در جاهای دیگه

دکتری مدیریت آموزشی
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۳۹ ق٫ظ

ای بابا همه جای دنیا راه تحصیلات برای همه بازه.اینجا چرا اینطور نباشه. و قطعا بعدها اینجا هم فقط کسانی که علاقه مند به تحصیل هستند تا مقطع دکتری ادامه میدن.برخی دوستان کم لطفی میکنن براستی اگه ماهم الان قبول نشده بودیم دغدغه ی این دوستانمان را داشتیم.ان شاء الله خداوند دلتون رو شاد کنه.الان وقتتون رو هدر ندید با اخبارهای ضدونقیض. فعلا فقط مطالعه کنید زمان زیادی ندارید بعدش وقت بسیاره برای فکر کردن. موفق باشید. در پناه حق

مهرداد
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۰:۲۱ ق٫ظ

این چه استدلالی هست که بعضی ها میکنن و میگن اگه پذیرش نباشه بقیه میرن مالزی و… و ارز از کشور خارج میشه؟ اگر کیفیت دانشگاه های ما بالا بره فقط افراد معدودی که واقعا اندازه دکترا هستن میرن این مقطع مثل تمام کشور های پیشرفته دنیا که فقط و فقط کسی که میخواد یک محقق واقعی بشه میره دکترا میخونه (نه محققی که مقاله ی پولی چاپ کنه). و اون کسی که که بره مالزی و ….. میدونه که با مدرک دکتری هیچ کاری نمیشه کرد در ایران و به هیچ دردش نمیخوره که بره این مدرک دانشگاهی رو بگیره. البته این در شرایطی هست که کیفیت دانشگاه ها بالا باشه و هر کسی که از راه میاد رو استاد نکنن. وگرنه اون دانشجوی دکتری که پایان نامش رو میده کسه دیگه مینویسه علاقمند هست به علم؟

نیما
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۷:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهرداد

دوست عزیز مثل اینکه از همه جا بی خبری بهترین اختراعاتی که ایرانیها میکنن در خارج از کشوره،یکم اخبار رو بهتر پیگیری کنین.

رضا
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  نیما

این اختراعاتی که میگی دانشجو اختراع نمی کنه عزیز استادان و اینم بخاطر اینکه اونا رفتن بیرون شرایط کاری داخل باید بهتر بشه تا کسی نره بیرون دانشجویی که پول میده اسمش تو مقاله بنویسن به نظرت اختراع میکنه

صبا
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

عجب استدلالی داری آقا رضا!!!!!!!

جوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۸:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهرداد

علیرغم همه هجمه های سیاسی به دانشگاه آزاد که توسط عده قلیلی مطرح میشه جالبه بدونید دانشگاه آزاد در برخی علوم نه تنها در کشور بلکه در جهان حرف برای گفتن داره .در اون شتاب علمی و تولید علمی که طی چند ساله گذشته کشور تونسته بهش برسه وزارت علوم و دوستان دلواپس آموزش کشور و تعدادی نا آگاه فکری به حال پیام نور و علمی کاربدی و دانشگاه های غیر انتفاعی که متعلق به برخی مسئولین هستند بکنید که حتی دانشجویان بدون شرکت در جلسه امتحان نمره قبولی در یافت میکنند لطفا با دانشگاه آزاد که حاصل سال ها زحمت و تجربه است اینگونه برخورد نکنید لطفا… لطفا…

اسد اله خان
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۰:۰۰ ق٫ظ

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص اجرای قانون تایید رشته های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی مصوب ۱۴/۲/۱۳۶۷ اطلاعیه ای صادر کرد. به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دراین اطلاعیه آمده است: خبرگزاری محترم فارس در مصاحبه با معاون محترم دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نظر شخصی ایشان را درخصوص تصویب رشته های دانشگاه آزاد اسلامی مطابق با قانون تأیید رشته های دانشگاهی دانشگاهآزاد اسلامی مصوب ۱۴/۲/۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی جویا شده، که البته این خبرگزاری عنوان خبری خود راواکنش شورای عالی انقلاب فرهنگی به اقدام قانونی دانشگاه آزاد اسلامی درج نموده که خلاف واقع میباشد , انتظار می رود این خبرگزاری نسبت به اصلاح خبر اقدام نماید چرا که اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت مصوبه از طرق قانونی منتشر میگردد و مصاحبه خبری به هیچ عنوان واکنش شورایعالی انقلاب فرهنگی تلقی نمی‌شود. قانون به خودی خود فصل الخطاب بوده و عملکرد افراددر تطبیق با قوانین جاری سنجیده می شود بنابر ماده واحده قانون تأیید رشته‌های دانشگاهی دانشگاه آزاداسلامی مصوب ۱۴/۲/۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی که به استناد استفساریه صورت گرفته دارای اعتبار و لازم الاجرا است و نیز آئین نامه اجرایی آن که مصوب جلسه۲۰۱ مورخ ۲۵/۷/۱۳۶۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی وهیأت محترم وزیران است رشته‌های دانشگاه آزاداسلامی نخست در شورای گسترش هریک از دووزارتخانه مطرح و در صورت عدم حصول نتیجه درکمیته سه نفره ارزیابی مورد رسیدگی قرار گرفته ونتیجه ارزیابی کمیته برای کلیه دستگاه‌های مسئول لازم الاتباع خواهد بود. کمیته ارزیابی رشته‌های دانشگاهی دانشگاه آزاداسلامی متشکل از نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی… ادامه نظر»

زینب
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۹ ب٫ظ

دوستان، شرایط مشخصه که مساعد نیست، ولی به نظر من باید همه چی منطقی و قانونی و رقابتی باشه، هرکسی قویتر و توانمندتر باید به مدارج عالی در همون کار برسه، معنی نداره که همه بخوان آشپز یا همه پزشک یا همه استاد دانشگاه یا همه مکانیک بشن. باید رقابتی باشه.

بی طرف
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

ازمسئولین وزارت علوم ومجلس خواهش میکنم مانع افزایش بی رویه دکتری بشن که درآینده یک فاجعه خواهد بودواقعا دانشگاه آزادخیلی زیاد وبدون محدودیت داره دانشجو دکتری میگیره

زیبا
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۹:۳۷ ب٫ظ

الان فقط فقط کسانی مخالف مجوز دادن به واحد ها هستند که خودشون امسال یا سالهای پیش قبول شدند اگر غیر این بود اونا هم الان داشتن دعا می کردند که زودتر مجوز ها رو بدن، انقدر بی انصاف نباشید،همه حق تحصیل دارن،دکتری یک مقطع پژوهشیه موفقیت هر کس دست خودشه،یکی واسه دل خودش دکتری می خونه ، یکی واسه کار، یکی شان اجتماعی قرار نیست کسی جای دیگری رو تنگ کنه، لطفا به این مساله مثبت نگاه کنید و منصفانه اظهار نظر کنید.

داوطلب مکانیک
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  زیبا

جانا سخن از زبان ما می گویی !
ای کاش گوش شنوایی وجود داشت .

مجید
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۸:۰۵ ق٫ظ

آفرین . من هم موافقم.
من ۳ ماه پیش برای پذیرش به ترکیه رفتم. باور کنید، مصاحبه من صرفا سئوالات ساده در مورد تاریخچه علمی و رزومه بود. بعد بلافاصله با پذیرش من موافقت کردند. درحالیکه در همین دانشگاه آزاد که بعضی از دوستان میگن بدون حساب و کتاب دانشجو بر میدارند. یک ساعت تمام در مقابل پنج استاد به سئوالات واقعا دشوار پاسخ دادم. توی تمام دنیا هرکی علاقه داره میتونه ادامه تحصیل بده، ولی از اونور برای فارغ التحصیل شدن باید کیفیت علمی لازم را داشته باشی و در این زمینه با کسی شوخی ندارند. در حالی که در ایران بر عکس این موضوع صادق است. پس بیایید برای منافع صرفا شخصی، از تنگ نظری دوری کنیم.

هونم
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  زیبا

زیبا خانم حرف شما درست.ولی آدم باید جایی دکتری بگیره که حداقل ۴ تا استاد درست و حسابی داشته باشه و زیر نظر اونا کار پژوهشی انجام بده. مثله واحد های تهران یا برخی واحد های برتر آزاددر شهرستان ها. اینکه همه واحد های ازاد دکتری هر رشته ایی رو که دلشون می خواد بیارن بدون داشتن استاد کافی واقعا جالب نیست. کل بحث هم همینه.

جوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۸:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  هونم

شما اگر قبول نشده بودی الان این حرفو میزدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

داوطلب روان شناسی
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۹:۱۲ ب٫ظ

سلام. دوستان منطقی با این قضیه برخورد کنند این همه پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد ودکترا واقعا معنی ندارد.
برخی از رشته ها در مقطع دکترا تا رتبه ۵۰۰ هم قبول شدند آخه یعنی چی .
متاسفانه ارتقای علمی کاملا بی ارزش شده است. از آموزش و پرورش این ارتقای و دادن مدرک بدون پشتوانه علمی شروع شده بخصوص مدارس راه دور و غیر انتفایی و حتی قبولی صد در صد در مدارس دولتی تا دانشگاههای کشور تا مقطع دکترا مدرک توزیع می کنند.
به نظرم این روند اگر ادامه داشته باشد یعنی آموزش و پرورش و وزارت علوم بی توجه باشند جامعه علمی کشور را به سمت نابودی می بریم. ومتاسفانه جامعه علمی هیج نقدی به این قضیه ندارد.

نیما
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۹:۵۸ ب٫ظ

خدا و نمایندگان مجلس حامی ما هستند.

محمد
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۵۱ ب٫ظ

با توجه به شرایط بوجود آمده پیش بینی می شه بازار مهاجرت به مالزی ، قبرس و هندوستان جهت ادامه تحصیلات تکمیلی رونق فراوون بگیره ! کاش مسوولین با تدبیر بیشتر تصمیم می گرفتن !

Reza
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۳۷ ب٫ظ

لطفا وزارت علوم به طور مجدانه جلوی دانشگاه آزاد بایستد والا تا چند سال دیگر با کلی مدرک دکترا روبرو خواهیم شد و این فاجعه است

محمدرضا
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  Reza

ای کاش شما هم بر می گشتید به شرایط قبل از دکترا اون وقت نظر می دادید !!

محمد
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۷:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

میشه بگید چه با چه فاجعه ای روبرو میشیم. دکتری مثل ارشد و کارشناسی یه مقطعه. آیا همه کارشناسی گرفتن کشور با فاجعه روبرو شد؟ آیا همه ارشد گرفتن فاجعه ای کشور رو گرفت؟ تورو خدا دست از این افکار بردارین. تحصیل حق همست.

جوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۸:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  Reza

چرا جلوی دانشگاه پیام نور و علمی کاربدی و غیر انتفاعی هارو نمی گیرن فقط گیر دادن به دانشگاه آزاد با این همه زیرساختش که بعضی جاها دانشگاههای دولتی در مقابلش کم میاره عزیزان یه موردش رباتیک دانشگاه قزوین یا رئیس دپارتمان ایمپلنت آمریکا که فارغ التحصیل دانشگاه آزاد است یا هزاران مورد دیگه…..

صبا
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  Reza

نه برادر من تحصیلات عالی که فاجعه نیست.
فقط کافیه با یکم مدیریت و سرمایه گذاری درست تو صنعت و آموزش شرایط اشتغال فارغ التحصیلان فراهم شه.

علی به مهدی
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۱۲ ب٫ظ

دوست عزیز شک نکنید پذیرش دانشگاه های معتبر خارج،
از روزانه ما هم سخت تر است.

مهدی
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی به مهدی

من نگفتم معتبر علی اقا مهم اینه که الان همه دوست دارن تحصیلات عالی داشته باشن حالا به هر قیمتی امثال شما اگه نگرانین باید خودتون رو ممتاز کنید در زمینه های دیگر از قبیل پژوهش و …

جوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۸:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی به مهدی

مگه گرفتی؟؟؟؟؟

مهدی
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی به مهدی

اگر منظور شما آکسفورد و کمبریج و ام آی تی و هاروارد و امثالهم است فرمایش شما صحیحیه اما اگر مد نظر شما دانشگاه های کشورهای همچون مالزی ، قبرس ، هندوستان ، روسیه ، تاجیکستان و … می باشد خیر به هیج عنوان فرمایش شما صحیح نیست می توانید امتحان کنید ، در سایت دانشگاه UTM ریجیستر کنید و ببینید چقدر به شما ایمیل می زنن و التماس می کنند در دوره دوساله به شما دکترا بدهند .

محمد
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۹:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  علی به مهدی

متاسفانه شک داریم به این حرف !!!!

نیما
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۰۶ ب٫ظ

انشاالله دانشگاه ازاد حرفشو اثبات میکنه وگرنه رقابت میره سمت دانشگاه دولتی و خیلی سخت میشه،

mohamad
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۰۰ ب٫ظ

دمت گرم وزارت علوم. یکی جلوی این دانشگاه آزاد رو باید بگیره و گرنه در آینده نزدیک توی کشور کسی با مدرک زیر دکتری نخواهیم داشت!!!

علی
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۷:۰۹ ب٫ظ

مدرک دکتری آخرین مدرک تحصیلی است افزایش بی رویه در پذیرش در این مقطع باعث از بین رفتن اعتبار علم و دانش خواهد شد و انگیزها را نابود خواهد کرد.

مهدی
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

اگه همه برن با خروج ارز دانشگاههای خارج تحصیل کنن علم بی ارزش نمیشه؟

هانیه
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

انگیزه یه مقوله شخصیه، چه ارتباطی به پذیرش بالا داره؟!؟! دانشجویی که عالی کار کنه مطمئنا علم و دانشی که کسب میکنه ارتباطی با پذیرش بی رویه دانشگاه ها نخواهد داشت جناب!!!

فرزاد
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۷:۰۸ ب٫ظ

چه جالب وزارت علوم و دانشگاه آزاد خبرهای همدیگرو نقض میکنند!

رها
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

آقای فرزاد بر مبنای صحبتهای وزارت علوم و جبهه گیری در مقابل اقدامات دانشگاه آزاد باید از رفتن صرفنظر کرد چرا که بدون اخذ مجوز عملا مدرک تحصیلی بدون اعتبار هست هرچقدر هم که بگوییم واحد علوم تحقیقات در این امر مداخله میکنه ولی مگر چند دانشگاه رو میتواند ساپورت کند؟!لطفا اگر اطلاعات کاملی دارید مارو هم در جریان قرار بدهید…سپاس

یک دانشجوی دکترا
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۶:۰۸ ب٫ظ

چه خوب وزارت علوم عکس العملی نشون داد!

جواد
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۵ ب٫ظ

ای کاش قبل از واکنش به دانشگاه آزاد به پردیس های خودگردان خود واکنش نشون می داد و یک قانون برای آنها تدوین می کرد !

نیما
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۶:۰۶ ب٫ظ

این یعنی مجوز بی مجوز

مهندسی پزشکی
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۵:۵۳ ب٫ظ

هر دقیقه بادی می وزد
مردم باید چی کار کنند؟؟

!!!!!
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۵:۴۳ ب٫ظ

خب همه اینا یعنی چی؟؟؟؟