مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

اطلاعیه‌های دانشگاه‌ها در رابطه با شیوه برگزاری مرحله دوم آزمون دکتری ۹۵

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

بر اساس شیوه‌نامه آزمون دکتری 95، پذیرش دانشجو در مقطع دکتری دارای دو مرحله است که مرحله اول به سنجش علمی مربوط می‌شود و سازمان سنجش مجری آن است.

مرحله دوم شامل بررسی سوابق علمی داوطلبان است که به مؤسسات پذیرنده واگذار شده است. بررسی سوابق عملی داوطلب شامل الف) امتیاز پژوهشی، ب) امتیاز آموزشی، ج) امتیاز آزمون تخصصی یا مصاحبه است.

انجام مرحله دوم برای داوطلبانی که در مرحله اول فاقد شرایط لازم (عدم کسب حدنصاب، فارغ‌التحصیل نشدن در زمان مقرر، عدم اعتبار کارنامه و …) باشند، تحت هر عنوانی ممنوع است.

 در جدول زیر لینک اطلاعیه‌های دانشگاه‌ها در رابطه با چگونگی تشکیل پرونده متقاضیان، زمان و مکان برگزاری آزمون، نحوه مصاحبه علمی یا برگزاری آزمون تخصصی مرحله دوم آزمون دکتری ۹۵ ارائه شده است:

لینک اطلاعیه‌های شیوه برگزاری مرحله دوم دکتری ۹۵

1

دانشگاه گلستان

2

دانشگاه بناب

3

پژوهشگاه علوم انسانی

4

دانشگاه عالی دفاع ملی

5

پژوهشکده علوم شناختی

6

دانشگاه کاشان

7

دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

8

دانشگاه قم

9

دانشگاه شمال

10

دانشگاه باقرالعلوم

11

دانشگاه تفرش

12

دانشگاه صنعتی سهند

13

دانشگاه شیراز

14

دانشگاه ملایر

15

دانشگاه رامین خوزستان

16

دانشگاه محقق اردبیلی

17

دانشگاه لرستان

18

دانشگاه اراک

19

دانشگاه امام صادق (ع)

20

دانشگاه بوعلی سینا

21

دانشگاه الزهرا

22

دانشگاه سیستان و بلوچستان

23

دانشگاه علم و صنعت

24

دانشگاه ایلام

25

دانشگاه مازندران

26

دانشگاه مذاهب اسلامی

27

دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

28

دانشگاه تبریز

29

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

30

دانشگاه رازی کرمانشاه

31

دانشگاه شهید چمران اهواز

32

دانشگاه گیلان

33

دانشگاه تهران

34

دانشگاه باهنر کرمان

35

 دانشگاه خوارزمی

36

دانشگاه یزد

37

دانشگاه اصفهان

38

دانشگاه صنعتی شریف

39

دانشگاه شهید بهشتی

40

دانشگاه علامه طباطبایی

41

دانشگاه تربیت مدرس

42

دانشگاه فردوسی مشهد

43

پژوهشکده علوم و صنایع غذایی

44

دانشگاه ولیعصر رفسنجان

 

 

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

85 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهزاد شریفی
خرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۲:۰۶ ق٫ظ

سلام من ۹ دانشگاه دعوت به مصاحبه شدم به خاطر تداخل زمان مصاحبه دانشگاهها,وشرایط بد. قبد دکتری را زدم واقعا متاسفم برای تصمیمات برخیها .استخدام نمیخواهم بشوم ولی اگر علاقه مند به ادامه تحصیل باشم باید جکار کنم لطفا مسولین جواب بدهند

آزاده
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۵ ۷:۱۴ ب٫ظ

سلام…خواهشا هرکس اطلاع داره جواب بده.

آزاده
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۵ ۶:۳۴ ب٫ظ

یه سوال فوری:تکوین علم وفرهنگ آزمون کتبی داره

مهرنوش
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۵ ۹:۰۳ ب٫ظ

من واقعا گیج شدم دانشگاه ایلام هیچ اطلاعیه ای نزده سالهای قبل پول به حساب داشگاه واریز میکردی بعد با هات تماس میگرفتن فلان روز فلان ساعت مصاحبه ست بیا الان من کلا گیج شدم نمیدونم چکار کنم ؟؟؟اولین اقدامم باید چی باشه ؟؟؟

حسین
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

با توجه به این که امسال تاریخ آزمون های کتبی و مصاحبه در شهر های مختلف بین ۳ تا ۱۰ روز فاصله است عملا با به هر شهر دو بار رفت یا هزینه های سنگین اقامت و دربه دری را تحمل کرد.وانگهی بعضی از دانشگاه ها تاریخ مصاحبه یا ازمون کتبیشان یکی است! حق بسیاری از داوطلبان ضایع می شود دانشگاه ها هم هیچ کدام کنار نمی ایند که تاریخ را تغییر دهند همچنان که سال گذشته به این مسئله توجه نکردند .واقعاً نمی دانم این برنامه ریزی دقیق! را کدام مغز متفکر انجام داده است. سازمان سنجش هم در رسیدگی به سوالات به این مسئله توجهی نکرده است!
هر کس هم برای خودش یک سازی می زند . یکی نیست از رئیس سازمان سنجش بپرسد خود شما می توانید این مسافرت های خسته کننده و دور و دراز را در زمان های کم انجام دهید؟ جای بسی تاسف است.

فرزانه
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۵ ۸:۴۰ ب٫ظ

از دوستان کسی میدونه که این آزمونهای دانشگاهها قراره بگیرن فقط برای اونایی هس که روزانه پذیرفته میشن، یا برای نوبت دوم(شبانه) هم باید آزمون داد ؟

یکتا
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۵ ۳:۲۹ ب٫ظ

سلام
چطور می شه به لیست انتخاب رشته های خودمون دسترسی پیدا کنیم. یادم نمی یاد کدوم دانشگاه ها رو انتخاب کرده بودم. حتی دفترچه انتخاب رشته هم تو سایت نیست که یادآوری بشه.

سامان
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۳ ق٫ظ

دوستان.همه در سایت سازمان سنجش در مورد روند آزومون دانشگاها اعتراض کنید.اخه چجوری تو چند دانشگاه اونم شهری های مختلف هم آزمون بدیم هم مصحابه.

درسا به مجید
فروردین ۱۸, ۱۳۹۵ ۲:۲۸ ق٫ظ

سلام اقا مجید
منم رشته ام فیزیکه. جزوه اماری و کوانتوم و الکترو رو دارین؟ ازچه اساتیدی؟

Nc
فروردین ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

کسی میدونه دانشگاه علامه طباطبایی امتحان تخصصی شو تشریحی میگیره یا تستی؟

سحر
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۹:۲۰ ب٫ظ

هدف ازین کارها چیه واقعا، ما هزینه ی ثبت نام دادیم، برای۵ دانشگاه اگر انتخاب رشته کنیم باید۱۰ بار بیایم و بریم، کلی هزیییینه، هزینه ی ثبت نام دانشگاهها هم هرکدوم ۶۰/۰۰۰تومان میشه. بعد آخر کار هم هر دانشگاهی دانشجوی خودشو برمیداره.واقعا بی انصافیه.

علی
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

مگه ثبت نام شروع شده که شما هزینه دادید؟؟؟

الف. میم
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۶:۲۸ ب٫ظ

سلام دوستان
از نظر من بهترین شیوه ای که می شد در مورد انجام آزمون های هر دانشکده اجرا کرد این بود که در عوض وضعیت کنونی که تعداد زیادی از دانشگاهها هنوز سر فصلی هم مشخص نکرده اند و یا برخی دانشگاهها به موضوعات کلی اشاره کرده اند، اساتید هر گرایش در تمام دانشگاههای پذیرنده دکتری از همان گرایش به توافق کلی رسیده و فرضا ۱۰ منبع مورد پذیرش خود را اعلام می نمودند. پس از اعلام این منابع، هر دانشگاهی مجاز باشد به شیوه ای که مطلوب اوست از همین منابع مشخص سوال طرح نماید. در این صورت لااقل تمام داوطلبان شانس برابری برای کسب امتیاز در آزمون ها خواهند داشت. امکانی که در حال حاضر وجود ندارد.

مجید
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۸:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  الف. میم

رشته شما چیه مگه؟ تو رشته ما تقریبا همه دانشگاه ها از یک منبع امتحان میگیرن (رشته من فیزیک) بدی که ازمون امسال داره اینه که فقط تعدادی از دانشگاهها مشخص کردن وخیلی دانشگاهها هنوز چیزی راجب ازمون کتبی یامصاحبه اعلام نکردن که این کارشون واقعا تمامی دواطلبان را بلا تکلیف گذاشتن

الف. م
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  مجید

دوست عزیز
رشته امتحانی من پژوهش هنر است. از آنجایی که حتی برای کنکور سنجش این رشته منابع متعدد اصلی و فرعی تعریف شده، سردرگمی برای آزمون اختصاصی بیش تر است. زیرا در مرحله دوم، اساتید بر اساس منابع انتخابی خودشان طرح سوال خواهند نمود که بعضا برای داوطلبانی که دانشجوی ایشان نبوده اند، مبهم و نامشخص است.

درسا به مجید
فروردین ۱۸, ۱۳۹۵ ۲:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  مجید

سلام اقا مجید
منم رشته ام فیزیکه. جزوه اماری و کوانتوم و الکترو رو دارین؟ ازچه اساتیدی؟

نیلوفر
اسفند ۲۸, ۱۳۹۴ ۸:۲۷ ب٫ظ

سلام دوستان میخواستم بدونم آزمون دکترا ابان ماه هم برگزارمیشه؟ و آیا به همین شیوه امسال؟یا مثل سال های قبله؟

مهسا
فروردین ۴, ۱۳۹۵ ۶:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  نیلوفر

سلام
فعلا اطلاعات دقیق در این رابطه منتشر نشده. اگه طرح سنجش و پذیرش تصویب بشه، ممکنه ازمون ابان ماه دیگه برگزار نشه.

مونیکا
اسفند ۲۸, ۱۳۹۴ ۵:۴۹ ب٫ظ

اینکه اطلاعات پایه ای دانشجوی هر رشته درازمون تستی اولیه بررسی میشه خیلی خوبه، اما اینکه دانشگاه ها به طور مجزاآزمون تشریحی میگیرن خیلی صحیح نیست..من حتی در آزمون های تشریحی دانشگاه ارشد خودم تا با روش امتحان گرفتن و تصحیح برگه اساتید آشنا شدم مشکل داشتم. چه برسه آزمون های تشریحی دانشگاه های دیگه…کلا میخوام بگم آزمون تشریحی یه جورایی سلیقه ایه و اونم باید بصورت هم تستی و هم تشریحی باشه یا حداقل سوالاتی مفهومی نه سلیقه ای و غیر استاندارد که بنظرم هیچ دانشجویی نمیتونه تعیین کننده شرایط برای اساتید باشه و آخرش هرچی حرف خودشون باشه همون اعمال میشه.

مجید
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۸:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مونیکا

بهترین ازمون , ازمون تشریحی به نظر من ازمون تستی اصلا نباید وجود میداشت وبه جای ان یک ازمون کتبی واحد برای تمامی دانشگاههای کشور با سوالات یکسان میبود وافرادی هم سازمان سنجش تعیین میکرد که برگه ها رو تصیحح کنن مثل امتحان نهایی که دوره دبیرستان میدادیم فقط دراین صورته که عدالت برای همه برقرار میشه

کلانتری
اسفند ۲۸, ۱۳۹۴ ۳:۴۸ ب٫ظ

بهترین ازمون کتبی است ازمون مصاحبه اصلا ملاک نیست

صراحت
اسفند ۲۸, ۱۳۹۴ ۶:۱۷ ق٫ظ

حدود ۱۵۰ هزار نفر در آزمون امسال شرکت کردن و اگه ظرفیت حتی ۱۵ هزار هم باشه از هر ۱۰ نفر فقط یکی قبول میشه-ما هم قبول داریم که بالاخره ظرفیت محدوده و در هر حال یه آزمون یا مراحل گزینش هم باید باشه-اما چرا اینطور که اول آزمون سنجش بعد آزمون های متعدد کتبی دانشکده ها بعد مصاحبه ها بعد اعلام نتایج نهایی؟مگه نه اینکه هر نوع روند گزینشی انتخاب بشه باز هم همون تعداد قراره قبول بشن و نزدیک ۹۰ درصد مردود؟ ضمنا چه استدلالی پشت این ادعاست که با روند جاری دانشجوی بهتری قبول میشه؟ بهتر بودن در اینحا فقط به این معنا میشه که یه نفر بهتر تونسته تعدادی سوال مثلاً تشریحی فلان دانشکده رو که کاملاً رندم هستن از سر حادثه جواب بده (دقت بشه که منظور این نیست که آزمون اینطوری کلاً باطله یا نباید باشه چون به هر حال این آزمونها هم بالاخره یه فاکتورایی رو میسنجن-منظور اینه که این آزمون یه ملاکه در کنار خیلی چیزای دیگه). در حالی که ملاک اصلی باید پرونده کلی علمی دانشجو هم باشه (و آزمون کتبی داخل این کل حساب بشه) یعنی از ابتدای لیسانس تا آخر ارشد چه سوابقی داره، چه نمرات و معدل لیسانس و ارشدی، چه دروسی، چه پایان نامه ای، چه مقالاتی، چه کتب و تدریس و غیره ای، و در کنارش بعد از غربال سنجش باید حداکثر یه آزمون و فقط یکی مشترکاً توسط دانشکده ها برگزار بشه و سهم این هم فقط یه سهم از بین تعداد زیادی سهم باشه… ادامه نظر»

عاطفه
اسفند ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ب٫ظ

من بر اساس تجربه خودم میخوام به دوستان عزیز یه مطلبى رو بگم!خواهش مى کنم
قول اساتید و این مسائل به خدا الکیه !پارسال یکى از دوستام هیچ ربطى به کرمانشاه نداشت اونجا قبول شد یکى دیگه از دوستام به همین شکل فردوسى !
این داستان امتحان کتبى هم خدا داند دقیقا چه طوره!ولى دانشگاه اصفهان پارسال هم گرفت امتحان کتبى ولى واقعا غیر استاندارد بود همه از جزوه اساتید خودش

امیر
اسفند ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۴۰ ب٫ظ

اونایی که میگن دیره واسه اعتراض ،معلومه اساتید بهشون قول دادن ،پس لطفا همه با هم اعتراض کنیم، اخه چیه عه

raha
اسفند ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۱۳ ب٫ظ

سلام بچه های بیوتکنولوژی کجایین پس؟

داوطلب 96
اسفند ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

مدرک زبان جز پژوهشی حساب میشه یا آموزشی؟؟؟???

امیر
اسفند ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ق٫ظ

دوستان عزیز قبل از سال ۹۰ ازمون دکتری به همین شیوه برگزار میشد. یعنی هر دانشگاهی برای خودش ازمون کتبی برگزار میکرد و طبق ازمون کتبی مثلا ۱۵ نفر به مصاحبه دعوت میکردن و با توجه به نتیجه ازمون کتبی و مصاحبه ۵ نفر به عنوان قبولی نهایی از طرف دانشگاه اعلام میشدند. روال طبیعی همین بوده ولی چون چند سال تغییر کرده به نظرتون سخت و عجیب میاد. در ضمن با این روش واقعا افراد با سوادتری وارد میشوند. یک ازمون تستی اون هم در سطح لیسانس معیار خوبی برای پذیرش دکتری نیست.

صراحت
اسفند ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

اتفاقا همین مسأله تناقض برامون درست کرده یعنی حالا که برگشتیم به روال قبل از ۹۰ پس دیگه لزومی نداشت سازمان سنجش هنوز داخل فرایند دکتری باشه و یه مرحله اضافه آزمون بذاره و بعد هم این اختیار رو به دانشکده ها بده که بتونن اصلا این آزمون رو سهمش رو کلا نادیده بگیرن یعنی هم آزمون گذاشت هم آزمونو بی اثر کرد و شاهدش هم اینه که خیلی از دانشکده ها اصلا هیچ امتیازی بره این آزمون در فرایند گزینش خودشون در نظر نگرفتن-ضمنا تناقض دوم اینه که اگه قرار بود دوباره برگردیم به رویه قبلی، پس چرا اصلا از سال ۹۰ سنجش وارد آزمون دکتری شد؟ خب میذاشت همون رویه ادامه پیدا می کرد تا اینجوری نشه که الان همه شوکه بشن چرا رویه دوباره برگشت به قبل.

امیر
اسفند ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  صراحت

باسلام. دوست عزیز تفاوت این روش با روش قبل از سال ۹۰ در این است که قبلا چون دانشگاه ها فقط یک ازمون کتبی برگزار میکردند و معمولا هم سوالات از منابع تدریس شده در کلاس های ارشد اساتیدهمان دانشگاه بود دانشجوهای دانشگاه های دیگر به سختی حتی به مصاحبه راه پیدا میکردند اما در روش جدید چون یک ازمون واحد توسط سازمان سنجش برگزار میشود همه دانشجویان شانس دعوت به مصاحبه به دانشگاه های مختلف را دارند.پس ازمون سنجش برای دعوت به مصاحبه کلملا تاثیرگذاره و عدالت رعایت میشه. نکته بعدی این که ار قرار بود ازمون کتبی تمام دانشگاه ها یکسان باشه ایا امکان تصحیح این تعداد برگه وجود داشت؟؟چه کسی باید برگه ها رو تصحیح میکرد یک گروه و یا اساتید هر دانشگاه جداگانه؟ ایا این باعث نمیشد که داوطلبان نمرات مختلفی دریافت کنند چون برگه های انها توسط افراد مختلف تصحیح شده بود؟ پس حتما نیاز به یک ازمون غربال کننده یکسان نیاز هست تا هم شانس ورود به مصاحبه برای همه یکسان باشه و هم تعداد افراد کمی به مصاحبه راه پیدا کنند که امکان برگزاری و تصحیح امتحان کتبی وجود داشته باشه.

صراحت
اسفند ۲۸, ۱۳۹۴ ۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

چرا امکان تصحیح این همه برگه وجود نداره؟ یه آزمون یکسان بذارن و همه تو یه روز و ساعت در کل کشور امتحان بدن و بعد هر دانشکده برگه های مربوط به خودشو ببره داخل دانشکده خودش و مجزا از بقیه دانشکده ها رأساً تصحیح کنه-در این صورت تعداد برگه هایی که یه دانشکده باید تصحیح کنه درست به تعداد ی میشه که اگه می خواست خودش آزمون جدا بگیره اونقدر میشد-استدلال شما در صورتی درسته که مثلا افراد ۱ تا ۹۹ تو یه دانشکده یکسان و تو یه گرایش یکسان شرکتت کنن و بعدش مثلاً برگه های ۱ تا ۵۰ رو یه دانشکده دیگه تصحیح کنه و برگه های باقیموندو رو خود دانشکده-بعدش هم شما چطور این مسأله رو توجیه میکنید که همین الان دانشکده ها زمان آزمون کتبی خودشون رو مختلف از اوایل اردیبهشت گذاشتن تا اواخر بهار و آیا عادلانس که یه نفر دو ماه مدام در حال دادن این همه امتحان باشه؟

داوطلب
اسفند ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

دلیل تغییر شیوه آزمون بعد از سال ۹۰ هم همین بی برنامگی ها ،عدم عدالت ،هزینه زیاد و تنوع منابع آزمون و … بوده .ما هم میگیم دوست عزیز سوالات باید مثل چند سال قبل از دروس ارشد باشه برای مصاحبه و سوابق آموزشی و پژوهشی هم سهم در نظر گرفته شود .دقیقا مثل طرح سنجش مجلس که امیدوارم توسط شورای نگهبان تایید نهایی بشه و به همه این سردرگمی ها پایان بده .با تشکر

صراحت
اسفند ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

من منظورم این بود که آزمونهای کتبی دانشکده ها باید حداکثر یکی باشه مثلا یه نفر میخواد ریاضی گرایش جبر در دکتری شرکت کنه-باید اگه هم قرار شد دانشکده ها امتحان کتبی دیگه ای هم علاوه بر آزمون اسفند سنجش بگیرن حداکثر یه بار لازم باشه این امتحان کتبی رو بده و نتیجه همین یک امتحان رو هر دانشکده ای که دانشجوی جبر میگیره ملاک قرار بده و دیگه نباید یه امتحان کتبی جدا هم خود اون دانشکده بگیره و فقط بررسی سوابق و مصاحبه در دانشکده انجام بشه.

امیر
اسفند ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

با سلام.دوست گرامی از نظر ازمون سازی طرح سوالات ۴ گزینه ای از منابع ارشد هم اشتباه و هم بسیار مشکل و غیراستاندادرد هست. شما در نظر بگیرید چند بار میشود از نظریه ها یا نکات اصلی یک رشته سوال ۴ گزینه ای طرح کرد؟؟ اگر دقت کرده باشید این چند سالی که سوالات تخصصی ۴ گزینه ای برگزار میشد تمام سوالات متاسفانه تکراری شده بود و ازمون دکتری در حد کارشناسی و کارشناسی ارشد پایین اومده بود.ازمون دکتری باید جوری باشد که قدرت تجزیه و تحلیل داوطلب مورد سنجش قرار دهد. ایا با سوالات ۴ گزینه ای این کار امکان پذیر است؟؟ روش جدید باعث ورود افراد قوی تر در مقطع دکتری خواهد شد و عدالت بیشتر رعایت میشود.

صراحت
اسفند ۲۸, ۱۳۹۴ ۲:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

بله شما کاملا درست میگید-از مطالب تخصصی نمیشه به دفعات زیاد تست طراحی کرد-من هم هیچ جای نظراتم نگفتم سوالات تستی بذارن بره آزمون کتبی دانشکده ها-سوال تشریحی بذارن اما مثلا برای تمام افرادی که میخوان دکتری ریاضی محض شاخه جبر وارد بشن یه آزمون کتبی تشریحی یکسان در یک روز و ساعت یکسان با توجه به مطالب تخصصی این رشته و گرایش بذارن و نه اینکه هر دانشکده بره خودش یکی جدا از بقیه-مگه اینکه شما بگید آزمون تشریحی هم بعد چند سال تکراری میشه که در این صورت همین استدلا بره هر دانشکده به طور مجزا هم درسته یعنی حتی اگه هر دانشکده هم جدا آزمون کتبی بگیره همین آزمون گرفتن جداگانه اون هم بعد چند سال ممکنه روند تکراری پیدا کنه و لذا با استدلال شما آزمون جدا گرفتن هر دانشکده هم زیر سوال می ره

S
اسفند ۲۷, ۱۳۹۴ ۰:۲۶ ق٫ظ

از کجا معلوم که تو بعضی دانشگاهها سوالای تخصصی لو نره و بعضی ها نمره بالا بگیرن و خیلی ها هم علی رغم زحمت و تلاش زیاد قبول نشن

S
اسفند ۲۷, ۱۳۹۴ ۰:۲۰ ق٫ظ

سلام

واقعا که …

تاریخ آزمون اختصاصی با مصاحبه هم یکی نیست
ما که نمی تونیم ۴-۵ روز تو ی شهر بمونیم

یعنی باید به هر کدوم از شهرها بریم و آزمون اختصاصی بدیم و بعدش باز باید دوباره برگردیم تو مصاحبه شرکت کنیم

صراحت
اسفند ۲۷, ۱۳۹۴ ۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  S

سلام-بعیده این طور باشه چون برای دانشکده هم به صرفه نیست و وقت زیادی ازشون گرفته میشه-اصلا لازم نیست تو دو موعد مجزا باشه-میتونن مثلا صبح آزمون بگیرن و بعد بلافاصله شروع کنن به مصاحبه و بعدا سر فرصت برگه ها رو تصحیح کنن و بقیه ملاکها رو هم جمع ببندن و نهایتا نتیجه رو به سنجش اعلام کنن-مگه شما دانشگاهی میشناسید گفته باشه چند روز بینشون فاصله هست؟

mf
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۷:۱۸ ب٫ظ

سلام دوستان, پس بقیه دانشگاها چى?

...............
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۷:۱۳ ب٫ظ

سلام این چه ۲۰ درصدی هسته که حتما باید مجاز شی بعد ۸۰ درصد رو به دست بیاری چرا دارن این کارارو با ما می کنن .هیشکی هم پاسخ گو نیست ……….

داوطلب
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۶:۴۳ ب٫ظ

بچه ها لطفا به سازمان سنجش اعتراض بنویسید.

محمدحسن
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۴:۴۶ ب٫ظ

بابا ما از کجا بدونیم که تراز کدوم دانشگاه رو میاریم بعد منابع اون دانشگاه رو بخونیم منابه دانشگاه ها که یکسان نیستند مگه علم غیب داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

...............
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۷:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمدحسن

اره دیگه باید حدس بزنی …….خدا به خیر بگذرونه……

majid
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۳:۳۵ ب٫ظ

سلام – آقایون محترم حالا جواب بدین هر دانشگاهی از دروس های مختلف داره امتحان میگیره الان گناه ما چیه کدوم کدوم دروس را بخونیم

S
اسفند ۲۷, ۱۳۹۴ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  majid

درسا مختلف باشن بازم آدم می خونه
اما
منکه نمی دونم واسه روزانه مجاز می شم یا نه

از الان چرا باید بخونم

عاطفه
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۳:۲۷ ب٫ظ

دوستان اگه اینجا نتونم کمک بگیرم،از کى میتونم سوالامو بپرسم!یه اطلاعیه اى ،لینکى چیزى معرفى کنید من بفهمم امسال داستان مصاحبه چه طوریه؟دیگه رتبه نمیاد ؟هر دانشگاهى که ترازمون بخوره میتونیم بریم؟از کجا معلوم برنامه دانشگاهها تداخل نکنن؟خدایا چه بلبشویى …

صراحت
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  عاطفه

سلام-نه نگران این مسائل نباشین-مشکل فقط تعدد آزمونهای کتبی دانشکده ها و اختلاف مواد آزمونهاشونه که تا پارسال نبود-شیوه نامه اجرایی آیین نامه آزمون دکتری در سایت سنجش رو اگه دانلود کنید تکلیف این مسائل رو مشخص کرده-به این شکل که اول سنجش کارنامه اولیه میده که داخلش یه رتبه و تراز اومده(مهم نیست معنی تراز و رنبه رو ما بدونیم چون به دانشکده ها مربوط میشه)بعدش هر دانشکده اعلام میکنه به سنجش که کف ترازی که میتونن داوطلبا با داشتن اون بره آزمون اون دانشکده شرکت کنن چنده و اگه ترازمون از اون کمتر بشه نمیشه تو اون دانشکده شرکت کرد و خلاصه این که بعد از کارنامه اولیه و اعلام کف ترازها از طرف دانشکده ها ما میفهمیم کجاها میتونیم شرکت کنیم بره مراحل بعد مثل آزمون تخصصی یا مصاحبه-سنجش تو شیوه نامه صریحا آورده که مراحل بعدی هر دانشکده نباید با هیچ جای دیگه تداخل داشته باشه و مکلفن اینطوری باشن-نحوه مصاحبه هم فرقی نمیکنه فقط همون جور که گفتم تنها فرقش ازمون کتبی بعدیه که هر دانشکده جدا میگیره و جاهای معدودی ممکنه آزمون کتبی نگیرن که در این صورت درست میشه مثل پارسال-پس از این جهات نباید نگران بود-فقط مشکل و معضلی که برامون درست کردن همین تعدد آزمونهای کتبیه که سنجش باید این مشکلو حل کنه و ما هم باید معترضش باشیم-

عاطفه
اسفند ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  صراحت

ازتون سپاس گزارم

صالح
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۳:۱۴ ب٫ظ

دوستان من اعتراض خودم را مکتوب به سنجش زدم
خواهش میکنم همگی به این نوع سعی خطا و روند بی برنامه اعتراض کنید
ا

علی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۲:۳۴ ب٫ظ

ما که نفهمیدیم بالاخره مرحله دوم چیه و چیکار باید کرد!

عاطفه
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۷ ب٫ظ

سلام
تو رو خدا یکى جواب بده آخه هنوز که رتبه ها نیومده چه قیل و قالى راه افتاده؟یعنى امسال هر تعداد دانشگاهى که بخواهیم میتونیم براى مصاحبه بریم؟مثل پارسال نیست که انتخاب رشته انجام میشد و نهایتا ۵ جا میشد رفت؟

گیلان
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۰۵ ب٫ظ

با توجه به شرایط اکثر دانشگاه ها یعنی برای هر دانشگاه فرد باید دوبار بره اون شهر یه بار کتبی یه بار شفاهی.فقط کار و خرج مارو چند برابر کردند با این شیوه.دیگه چه کاری بود اخه ازمون شد دوتا!!حاا دوباره بشن بخون!!

مهدی ۲۲۲
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

سلام
‌این روش نتیجه تلاش برای برقراری عدالت است . کاش ایندر تلاش نمی کردن .
فکرشو کنین اگه یه نفر شهرستانی بخواد ۵ تا رشته محل رو انتخاب کنه چه هزینه ای برای تهیه منابع و سفر متحمل خواهد شد . اونم با این شرایط اقتصادی .

S
اسفند ۲۷, ۱۳۹۴ ۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی ۲۲۲

چرا فقط شهرستانی ها
خودمون
همه ما

نرگس
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

سلام دوستان خدا قوت٬ ببخشید ما از کجا بدونیم که ایا حد نصاب اون دانشگاه رو میاریم یا نه که بشینیم منابع بخونیم؟ مثلا دانشگاه کرمان نوشته مدارک بفرستید و فیش واریز کنید حالا اگه حد نصاب کسب نکردیم انگار پولمون رفته! لطفا راهنمایی کنید

صراحت
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  نرگس

یعنی واقعا گفته مدارک و فیش بفرستید و مهلت ارسال اینها هم قبل از اعلام نتایج اولیه هست؟ آخه اینکه با عقل جور درنمیاد.

دکتر رضا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  نرگس

من با تحصیلاات تکمیلی کرمان صبح صحبت کردم گفتن این اطلاعیه فقط برای این هست که شما وقت مطالعه را ازدست ندید.گفتن هروقت تراز ها اعلام.شد اگر کف تراز ما را کسب کرده بودین ثبت نام کنید و پول را واریز کنین

پریسان
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

من که دیگه توانی برام نمونده. بعد از کنکور سرگردونم.
دیگه نمیدونم چی بگم بهشون. آدمیم اهن که نیستیم.

یک داوطلب
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

دوستان سلام . لطفا با مراجعه به سایت سنجش و قسمت پاسخگویی به نحوه برگزاری امتحان دکتری اعتراض کنید.حتما اثر داره.من وارد شدم و اعتراض خودم را گذاشتم:
اعتراض به نحوه گزینش دانشجو در مقطع دکتری
با سلام و تهیت
احتراما ، هدف از طراحی و اجرای آزمون دکتری یکسان کردن شرایط برای تمامی داوطلبان و کاهش هزینه های سفرهای متعدد و خرید منابع متعدد و ….غیره بوده که در جای خود قابل تقدیر و تشکر است .اما متاسفانه امسال متاسفانه نه تنها شرایط به سنوات قبل از اجرای آزمون بازگشته بلکه گره دیگری نیز به آن اضافه شده است.در نتیجه سردرگمی و تنش و اضطراب تمامی داوطلبان را درگیر نموده که باطبع دارای طبعات نامطلوب به قشر تحصیلکرده می باشد. لذا خواهشمند است با تجدید نظر امتحانی استاندارد همانند دانشگاه علوم پزشکی و یا دانشگاه آزاد طراحی و از آشفته کردن داوطلبان جلوگیری بعمل آید. قبلا از حسن توجه و حسن ظن مقام محترم وزارت علوم و ریاست محترم سازمان سنجش کمال تشکر را دارم . با تقدیم احترام .

علوی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

دوستان باز هم خواهش من اینه که اعتراض بفرستین به سنجش-باور کنید بی تأثیر نیست-شما چند خط اول دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون دکتری ۹۴ رو با همون در سال ۹۵ مقایسه کنید که در مورد اهداف سنجش از آزمون اومده -یه اعتراض نوشتن که کار سختی نیست -ما فقط خودمونو تکی میبینیم میگیم فایده نداره-به ۱۰ هزار نفر یا شایدم ۱۰۰ هزار نفر فکر کنید-یعنی نظر این همه آدم با بالاترین تحصیلات بره سنجش اهمیتی نداره؟ضمنا مگه میشه یه داوطلب با این همه آزمون مختلف موافق باشه و بگه راضیم و شکایتی ندارم؟

آرام
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۸ ق٫ظ

خب ما اگه قرار بود این همه درس تخصصی خودمونو برای مصاحبه بخونیم چرا سازمان سنجش همینو به شکل کنکور برگزار نکرد؟ یعنی همه ی این دو سه ماهی که برای خوندن منابع عجیب و غریب کنکور کردیم انگار هیچ کاری نکردیم؟ خدایا چرا مسئولین با عمر و جوانی ما اینجوری میکنن؟ به خدا خیلی از ماها توی بدترین شرایط دارن زندگی میکنن. من فول تایم داخل یه تولیدی خیاطی کار میکنم چهار روز در هفته و اصلا فرصت مطالعه ی دروس تخصصیمو ندارم. همین دو سه ماهی که برای کنکور خوندم روزا تماما خیاطی بودم و شبا با خستگی شدید درس میخوندم. چرا کسی ما رو درک نمیکنه؟

علوی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  آرام

پس لااقل همین رو که اینجا نوشتین به سنجش هم به شکل اعتراض بنویسین منظورم اینه که ما که وقت میذاریم سر میزنیم سایت و مشکلمونو میگیم پس یه بارم به سنجش بگیم-

آرام
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  علوی

حق با شماست دوست عزیز. اعتراضمو سایت سازمان سنجش هم مینویسم.

آرام
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۲ ق٫ظ

وای خیلی وحشتناکه. یعنی شش ماه اول سال آینده رو همه ی ما در استرس و فشار روانی به سر میبریم با این همه امتحان و مصاحبه ای که در پیش داریم. چرا همیشه تصمیمات در جهت پسرفت شرایطه؟ اونوقت میگن چرا اینقد آمار ام اس و انواع بیماریهای عجیب و غریب توی نسل جوان رفته بالا!

علوی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۹:۳۹ ق٫ظ

از قدیم آزمون دکتری شامل اینها بوده:زبان+درس لیسانس+درس ارشد. حالا برای عادلانه شدن، راه درست اینه که سوای اینکه از چه چیزایی از لیسانس و ارشد امتحان میگیرن، فقط یه امتحان بگیرن، یعنی تمام دانشکده ها یه آزمون واحد بگیرن، حالا تستی یا تشریحی یا از کدوما یا گرایشی باشه یا غیره مسأله بعدی میشه-و بعد از این امتحان واحد و تجمیع شده، فقط بمونه مصاحبه و لاغیر. اما الان حداقل قسمت ارشد رو هر دانشکده رأساً و مستقل از بقیه میخواد بگیره (و اختیار دراه از لیسانس هم بگیره) یعنی آزاده هر درس که خواست هر منبع که گفت هر بازه زمانی که گفت هر درجه سختی که خواست و غیره- پس ما باید بره هر دانشکده ای یه آدم جدید بشیم. من منظورم اینه که باید یه آزمون واحد تجمیع شده باشه و بعدش هم مصاحبه و این اصل کاری داره روز روشن از بین میره و همه هم راضین به اون- خب چند سال پیش که ظلمش خیلی کمتر بود یعنی زمانی که سنجش نبود و مثلا در ریاضی محض از ۳ درس آنالیز حقیقی-جبر پیشرفته و منیفلد-یا-توپولوژی جبری امتحان میگرفتن-چون بالاخره هر معضلی که داشت لااقل همه جای ایران همین ۳ تا درس بود و میرفتی جزوه شریف و تهران و امیرکبیر و فلان رو تو اینا جمع میکردی میخوندی-ولی حالا از هر درس و مبحثی میتونن امتحان بگیرن و عملا باید تمام ریاضی رو بلد باشی و خودت رو برای امر محال هلاک کنی و معلوم نیست اگه امسال قبول نشدی سال بعد همون درسها… ادامه نظر»

علوی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۹:۱۶ ق٫ظ

بچه ها درخواست من اینه حتما برید قسمت سیستم پاسخگویی سایت سنجش و اونجا یه اعتراض بفرستین که چرا هر دانشکده بره خودش میخواد ازمون جدا بگیره و چرا همه اینها رو سنجش تجمیع نمیکنه که هر کی حداکثر یه آزمون بده نه بیشتر-الان هر دانشکده داره یه آزمون میگیره و باید فقط دو سه ماه در حال آزمون دادن باشیم-هر جا میتونید به هر کی میتونید خبر بدید اعتراض کنه و سنجش مجبور بشه ازمونا رو تجمیع کنه

حامد
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۹:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  علوی

دوست عزیز این اعتراض ها را قبل از اعلام شیوه نامه جدید باید انجام می دادیم نه الان.الان دانشگاهها دارن طبق آیین نامه عمل می کنند

علوی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  حامد

حامد جان-من الان چند روزه جاهای مختلف دارم سعی می کنم دوستان رو توجیه کنم و بیشتر همین رو میگن یعنی میگن دیر شده-من استدلالم اینه اگه مثلا ۱۰ هزار نفر اعتراض کنن آیا سنجش هیچ عکس العملی نشون نمیده؟ بعد هم اینکه همه که قرار نیست امسال قبول بشن شاید از هر ۱۰ نفر یکی هم قبول نمیشه و بقیه میمونن بره سال بعد و اگه الان اعتراض نکنیم سالهای بعد بدتر و بدتر میشه-شاید دارن یه سختی دیگه هم اضافه میکنن و با دیدن اعتراضا دست بکشن-اینطوری سنجش کلا خودشو داره کنار میکشه-پس بیایم لااقل به سنجش بگیم راضی نیستیم

علی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۸:۴۳ ق٫ظ

با عرض سلام و خسته نباشید
من حدود ۴ ساله که از ارشدم میگذره تو این ۴ سال هم یه بار مصاحبه رفتم قبول نشدم مقاله علمی پژوهشی هم ندارم فقط ۴ تا همایشی دارم که دو تاش بین المللیه مدرک زبان هم شاید بتونم بگیرم به نظر شما با این رزومه در رشته جغرافیا میتونم امیدی به قبولی داشته باشم؟
با تشکر

فرهاد
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۹:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  علی

بدون مقاله هم اگه استادی بخواد میتونه برداره.حرف اول و اخر رو استاد میزنه

رده بندی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۳۵ ب٫ظ

بچه ها ازدانشکاه تبریز چه خبر؟ کسی هس بدونه کی اعلام میکنن

ایران
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  رده بندی

تبریز ۸۰ درصد مصاحبه کتبی شفاهی پژوهشی و آموزشی و بیست درصد آزمون ۱۴اسفند

پریسان
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  ایران

کجا اینارو گفته. لطفا لینکشو بزارید.

نانومواد
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۹:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  رده بندی

با سلام
دانشگاه تبریز تو سایت دانشکده هاش اعلام کرده
دانشکده فیزیک رو تو سایتشون زدن
بازم رشته مورد نظر خودتونو بررسی کنین

پریسان
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  نانومواد

سلام من نگاه کردم چیزی ندیدم. کجا زده

نانو مواد
اسفند ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  پریسان

سلام
برید تو قسمت دانشکده های دانشگاه تبریز

گلی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

دانشگاه رازی کرمانشاه چی؟ هنوز اطلاعیه نداده

آرام
اسفند ۲۵, ۱۳۹۴ ۵:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  گلی

نه، من سوال کردم از معاونت پژوهشی دانشگاه گفت فعلا جلسه ای تشکیل نشده مگر تا زمانی که نتایج کنکور بیاد.

پریسا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۴ ۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  گلی

شما چ رشته ای میخواین بخونی ن واسه رازی

صادق
اسفند ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۳۱ ق٫ظ

سلام.به سارا
هنوز که نه ولی تو اطلاعیه اخرشون دانشگاه اصفهان زده بود ۲۰ درصد افزایش پذیرش داره

سارا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۱۷ ق٫ظ

دانشگاه اصفهان هنوز اطلاعیه نداده؟

Power
اسفند ۲۵, ۱۳۹۴ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

چرا راستی سارا؟

فرهاد
اسفند ۲۸, ۱۳۹۴ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  Power

سلام
اون سوالی بود از مدار که فرکانس ها ٢ واحد به سمت چپ میرفت و مجموع مقاومت ها رو میخاست رو چطور حل کردید؟

میشه تحلیلش کنید من هرچی حساب میکنم جمع مقاومتها میشه ۹+.۵+۸
که میشه ۱۷٫۵؟؟؟؟

m
اسفند ۲۵, ۱۳۹۴ ۷:۲۴ ق٫ظ

خیلی کار خوبی کردید که این اطلاعات رو در اختیار ما قرار میدید، واقعا ممنونم.

آسیب شناسی ورزشی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۴ ۸:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  m

این کار در اصل وظیفه سازمان سنجشه