مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

استفساریه دو فوریتی مجلس جهت رفع ابهام از ادغام کنکور دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر ثبت‌نام تحصیلات تکمیلی بر اساس قانون سنجش و پذیرش، اعلام کرد: متقاضیان شرکت در آزمون دکتری ۹۶ آزاد می‌توانند به اطلاعیه‌های سازمان سنجش و اخباری که اعلام می‌شود رجوع کرده و سپس تصمیم بگیرند.

سید حمایت میرزاده در گفتگو با مهر، با اشاره به جلسه عصر روز گذشته اعضای کمیسیون آموزش و وزیر علوم گفت: این جلسه با حضور دکتر محمد فرهادی و معاونان وی برگزار شد. دراین جلسه درباره ثبت نام مستقل آزمون دکتری و کارشناسی ارشد توسط دانشگاه آزاد مباحثی مطرح و مقرر شد ثبت نام تحصیلات تکمیلی براساس قانون مجلس (قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی) که از قبل وضع شده بود انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد دکتر فرهادی وزیر علوم برای رفع ابهام قانون مذکور، آیین نامه قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی را از هیات وزیران پیگیری کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس افزود: قرار شد اعضای کمیسیون آموزش نیز برای رفع این ابهام، استفساریه ای با دو فوریت به صحن مجلس ببرد تا اسم دانشگاه آزاد اسلامی نیز در قانون قرار گیرد.

میرزاده افزود: البته از نظر کمیسیون آموزش همین که به دانشگاه غیر دولتی در قانون اشاره شده، دانشگاه آزاد را نیز شامل می شود اما برای اینکه ابهام های موجود رفع شود و به اصطلاح شائبه ای پیش نیاید، استفساریه دو فوریتی را به صحن مجلس خواهیم برد. تا اسم دانشگاه آزاد نیز قرار گیرد و آزمون یکپارچه برگزار شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش درباره اینکه درحال حاضر تکلیف داوطلبان دوره دکتری دانشگاه آزاد چیست گفت: ما وظیفه مان را انجام می دهیم این متقاضیان می توانند به اطلاعیه های سازمان سنجش و اخباری که اعلام می شود رجوع کرده و سپس تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: البته دانشگاه آزاد نیز براساس رای دیوان عدالت اداری آزمون مستقل برگزار کرده و دلایل خود را دارد. ولی به هر حال وظیفه ما بود که به وزارت علوم اعلام کنیم که پیگیر آیین نامه اجرایی قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی در هیات وزیران باشد و خودمان نیز با بردن یک استفساریه دو فوریتی به صحن مجلس ابهام موجود را رفع کرده و مشکل را حل کنیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

75 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سامان
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۲۷ ق٫ظ

برادران و خواهران عزیز…قبول کنید که ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد در مقطع دکتری بالاست.. ظرفیت دکتری همه دانشگاههای سراسری-پیام نور-غیرانتفاعی و فرهنگیان. به اندازه دانشگاه آزاد به تنهایی نمیشه.متاسفانه دانشگاه آزاد با تراز علمی پایین دانشجی دکتری میگیره و این مصیبتی ات برای آیبنده کشور..امسال که آزمون را سازمان سنجش برگزار می کند .دانشگاه آزاد حق نظارت و دخالت در آزمون سراسری را ندارد و حدنصابی برای سنجش منعمولا ۲برابر ظرفیت پذیرش لحاظ می کند و همه داوطلبان تراز بالا هم می توانند دانشگاه آزاد را انتخاب کنند.در این صورت کیفیت دانشگاه آزاد خوب میشه و از پذیرش سلیقه ای و غیر علمی ممانعت می شود..ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد امسال به صورت میانگین برای هر واحد ۷ نفر است. و تعدادی از واحدها نیز حذف می گردند.

نرم
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

دوستان عزیز من با سابقه چهار سال تدریس در دانشگاه و تالیف پنج جلد کتاب و ۲ مقاله isi و ۱۲ کنفرانس داخلی و خارجی دو تا سمینار و مدیر گروهی توی رشته کامپیوتر دکتری ازاد ۹۵ توی مصاحبه قبول نشدم حالا چه امیدی به ازمون امسال داشته باشم که ادغام شده . درصد های ازمونم هم همه بالا بودن
متاسفانه نمره دادن در مرحله مصاحبه سلیقه ایه

نازنین
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۷ ق٫ظ

با توجه به اینکه میگن خودتون تصمیم بگیرید در مورد نحوه ثبت نام ما از کجا باید بدونیم که آزمون قراره یکجا برگزار بشه یا جدا تا تصمیم بگیریم؟؟؟

حسین
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۰:۲۲ ق٫ظ

آقا من هم پول دولتی دادم ۵۵ هم آزاد ۱۶۰ کدومو برم کدوم درسته؟ اخه این چه وضعیه

مهسا
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۶ ب٫ظ

من میگم این پول ثبت نام ما چی میشه؟ من ازاد رو ثبت نام کردم بابا این وضعشه اخه

محسن
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۷:۲۱ ب٫ظ

برگزاری یک آزمون به نفع همه است.در حال حاضر یکی ازانگ هایی که به دانشجویان آزاد میزنند شرکت آنان در یک آزمون مستقل و بی کیفیت و به مراتب ساده تر از آزمون سراسری برای پذیرش در دکتری است.ضمن اینکه الان فقط ۴۵ روز تا زمان آزمون آزاد مونده و داوطلبان هم سرگردونن. اما الان دقیقا مسئله درآمد ۱۶۰هزارتومانی از هر داوطلب برای دانشگاه آزادمطرحه که حاضر نیستن ازش بگذرن

بهار
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۷:۰۳ ب٫ظ

با سلام به همه دوستان
چرا همه تقصیر ها و بی قانونی ها رو تقصیر دانشگاه آزاد میندازن؟!!!!
شاید واقعارقیب سختی برای دانشگاه سراسری شده !!!!
دوست من دانشجوی دکترا دانشگاه تهران در رشته مدیریت هستن وقتی باهاشون صحبت می کردم ، ایشون الان داره تز شون آماده می کنه و خودش خیلی باسواده ، اما می گفت واقعا سطح علمی دانشگاه سراسری اینقدر افت کرده و اینقدر در این چند سال دانشجوی بین الملل و ،،،، گرفتن که دیگه خودشون موندن واقعا کی می خواد در آینده استاد بشه با کدوم سوااااد ؟؟؟؟؟؟
از آدم مطمئنی هم از دانشگاه علامه شنیدم که از أساتید بودن و می گفتن خیلی زیاد دکترای پولی از مسئولان و ،،،،،، گرفتن ؟؟؟!!!!
حالا به نظرتون تو کشور ما فقط آزمون ها و یا دانشگاه آزاد مشکل دارن ؟؟؟!!!!
یا مشکل اصلی کسانی هستن که قانون رو همیشه به نفع خودشون بخوان و منافع خودشون و مدارک خودشون!!! که وضعیت آموزش عالی به اینجا کشیده شد ؟!!!!!!!!

پویان
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

سلام
با توجه به تدریسم در دانشگاههای آزاد و سراسری این صحبتتون با واقعیت کاملا متناقضه
اگر احساس میکنید رقابت میتونید کنید در یک آزمون متمرکز رقابت کنید حالا تو اون آزمون هم میتونید وارد دانشگاه آزاد شوید کسی ورود به این دانشگاه رو منع نکرده فقط قرار یک آزمون با شرایط مساوی بین همه افراد برگزار بشه

سامان
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

سلام.حضور شما سرکار خانم بهار…در جواب اون دوست شما که دانشجوی دانشگاه تهران هستند و از پذیرش دانشجوی بین الملل گلایه داشتند چند نکته قابل توجه است:۱- دانشجوی بین الملل از لحاظ تراز علمی باید از همه دوره ها بالاتر باشد و به زبان خارجی مسلط باشد۲-الان ما عنوان بین الملل نداریم.تحت عنوان دوره پردیس خودگردان دانشگاهی است.۳-پردیس بین المللی فقط دو مورد داریم یکی مال دانشگاه تهران و دیگری صنعتی شریف در جزیره کیش هستند۴-دانشجویان پردیس بین المللی عین دانشجویان دوره روزانه هستند و عنوان دوره آنها،روزانه شهریه پرداز است۵-مراحل سنجش و چذیرش داوطلبان دوره روزانه شهریه پرداز و پردیس دانشگاهی عین دوره روزانه است…۶-ظرزفیتها هم محدود و کتر از ۴ نفرند…

رها ثانی
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۶:۱۰ ب٫ظ

سلام دوباره. دوستان عزیز. برای من فرقی نمی کنه که ادغام بشه یا نشه. من فقط می گم اگر ادغام نشه زمان کنکور ۸ بهمن نباشه . حداقل دیرتر برگزار بشه که فرصت کافی برای خوندن داشته باشیم. من مخالف مستقل شدن آزمون دکتری آزاد نیستم فقط ای کاش آزمون دیر تر باشه. من می گم همگی بریم پیشنهاد بدیم که زمان ازمون دیرتر باشه.

رضا. عمران
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۵:۴۳ ب٫ظ

یلدا خانم تکمیل ظرفیت بهمن وجود داره نگران نباشید

رها ثانی
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۶:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا. عمران

سلام. می بخشین شما اطلاع دارید چه زمانی اعلام می کنن؟ البته منظورم زمان دقیق نیست فقط می خوام بدونم دی ماه اعلام می کنن یا بهمن ماه؟ اگه اطلاع دارید ممنونم میشم بهم بگید. موفق باشید.

رضا. عمران
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۵:۴۱ ب٫ظ

این دوستان که اینجا مخالف مستقل شدن هستن همشون دانشجوی دکترا هستن واقعا شما چرا نگران هستید کسی نمیخواد جای شما را بگیره؟ ؟؟!!!! دکتری حق هر کسی است که علاقه و استعداد داره .آیا سالهای قبل اگر مستقل نبود الان شما هم پشت کنکور و در آرزوی دکتری بودین .من خودم۹۵ قبول شدم چون جای مورد نظر م نیست تا الان نرفتم هنوز هم رزرو است. پس لطفاً بقیه را ناامید نکنید و مشغول کار خودتون باشید .

سعید
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا. عمران

دوست عزیز الان همه ارشد میخونند نمیشه که همه ارشدها انتطار داشته باشند بیان دکترا بخونند
شما الان متوجه نیستید چی دارید میگید بعد اینکه ۴سال دکترا خوندید میفهمید

سلمان
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۵:۳۵ ب٫ظ

امیدوارم هر چه زودتر تکلیف نهایی داوطلبان مشخص بشه ولی به نظر من هم یکی شدن آزمون ها در نهایت به نفع کشور و خود داوطلبان و مجموعه دانشجوها هست چرا که به کیفیت بیشتر دانشگاه آزاد هم کمک خواهد کرد، به هر حال دانشگاه آزاد هم از دیوان عدالت رای گرفته در نهایت باید دید چه اتفاقی رخ خواهد داد.

یلدا
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۵:۰۸ ب٫ظ

سلام اقا رسول
شما که فرد مطلعی هستید میتونید بگید آیا تکمیل ظرفیت بهمن وجود داره یا نه

زهرا
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۵:۰۱ ب٫ظ

سلام همگی ،الان من که دانشگاه ازاد ثبت نام کردم ،الان وضعیت چی شد چیکار کنیم من متوجه نشدم بلاخره چی شد چه کنیم

حقانی
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۵:۰۰ ب٫ظ

بلاخره برای ازاد کجا ثبت نام کنیم

R
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۴:۳۸ ب٫ظ

سلام
آقا کامبیز بسیار عالی

معصومه
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۴:۳۳ ب٫ظ

سلام من خودم مدرس دانشگاه آزاد و سراسری هستم بنظرم یک آزمون مستقل برای هر دو آزمون باعث میشود که حداقل آزمون ورودی استانداردی برای ورود داوطلبان داشته باشد و انشالله کمی سطح علمی دانشگاه آزاد را بالا ببرد.

کامبیز
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۳:۵۷ ب٫ظ

دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تأسیس تلاش نموده است تا افراد علاقمند به تحصیلات تکمیلی را که با توجه به تابوی ایجاد شده از سوی دانشگاههای دولتی ایجاد شده بود و بر مبنای آن سالی ۲ الی ۳ نفر آنهم با شرایط دلبخواه دانشگاهها و … در مقطع دکتری پذیرش می شدند را، از ناامیدی خارج سازد.
هر چند گفته می شود پذیرش دانشگاه آزاد آسان است؛ لیکن هرگز چنین نیست بلکه بیاری خداوند متعال این دانشگاه توانسته است ظرفیت پذیرش را بالا ببرد و از انحصاری بودن خارج سازد. خوب این چه اشکالی دارد؟ مگر جمعیت مملکت ما نسبت به ۳۰ سال پیش کاهش داشته است، که حالا باید در پذیرش دانشجو صرفه جویی کنیم؟
چرا ظرفیت پذیرش در دکتری بالا نرود؟ اگر بیکاری هست، چه ربطی به بالا رفتن قشر تحصیل کرده دارد؟ در دانشگاه آزاد، دانشجو برای هر واحد درسی اش مبلغ زیادی هزینه می کند، استرس درس خواندن و آزمونهای آخر ترم، ارائه پروپوزال، تدوین رساله و … دارد.
بجای آنکه از مسئولین محترم دانشگاه آزاد تقدیر گردد، و چنانچه انتقاد و پیشنهاد سازنده ای وجود دارد، با روش صحیح و منطقی بیان شود، مدام شاهد تخریب این دانشگاه هستیم.
البته بحمدلله با تلاش مسئولین محترم دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت قشر فرهیخته و دانشجو و دانش آموخته ی این دانشگاه، این چالش نیز با موفقیت پشت سر خواهد گذاشته شد.

نرم 20
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۳:۴۹ ب٫ظ

سلام
دوستان عزیز دقت کنید:
بعضی از دوستان می گن چرامستقل بودن آزمون به نفع دانشگاه آزاد است.
۱- به دلیل دخالت وزارت علوم و کارشکنی های سازمان سنج در جذب دانشجوی دکتری ۹۵، دانشگاه آزاد امسال واقعا کمترین پذیرش دانشجوی دکتری دانشگاه رانسبت به سال های قبل داشته، پس به همین دلیل بین این دانشگاه ها اختلاف بوجود آمده و در پی انتقام از یکیگر هستند.
۲-دانشگاه آزاد بر اساس تعداد دانشجوهای دکتری داره کسب درآمد می کنه که به ازای هر دانشجوی دکتری، حدودا بین ۹ تا ۱۲ میلیون شهریه شهریه هر ترم میشه. پس اگر تعداد دانشجوهای دکتری این دانشگاه کم بشه درآمد دانشگاه آزاد هم کم میشه.
۳- سوالات آزمون دکتری دانشگاه دولتی نسبت به دانشگاه آزاد واقا سخت تره پس افرادی که تمایل به قبولی در مقطع دکتری دارند باید هم از این مستقل بودن خوشحال باشند.
موفق باشید.

پویان
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  نرم 20

الان این دلایل بنظرتون منطقیه؟؟؟
قرار نیست شهریه دانشگاه ازاد کم بشه و قرار هست ازمون بصورت متمرکز برگزار بشه
قرار هم نیست وزارت علوم در ظرفیت دخالت کنه ظرفیت رو دانشگاهها اعلام میکنن
فقط در این حالت افراد با معلومات بالا میتونن در این دانشگاه هم شرکتت کنند شاید برای ادمهای که فقط صرف داشتن پول میخان دکتری قبول شن احساس خطر ایجاد میکنه

نرم
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  پویان

اقا پویان عزیز شما فکرکنم دکتری ۹۵ دانشگاه ازاد امتحان نداده بودی وگر نه متوجه منظور من میشدی

رها دانشجوی در مرحله نوشتن تز دکتری
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۱۸ ب٫ظ

من دانشجوی دکتری آزاد هستم ، به خدا قسم به نفع همه است یکی بشه ، خیلی از سوتفاهم ها حل میشه

محسن
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۵۶ ب٫ظ

این کاردقیقا مثل یه جراحی میمونه درد داره اما باعث مداوا میشه من خودم کارشناسی ارشد هستم اما هرچی بالاتر بریم فقط جیب دانشگاه ازاد پر شده وچندمیلیون با مدرک دکترا بیکار.این طوری هم اونایی که حقشون است اینده شغلی دارند وهم اونهایی که نرفتند حساب کارشون میکنند مثل بنده

محمدعلی
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۱۸ ب٫ظ

میرزاده افزود: البته از نظر کمیسیون آموزش همین که به دانشگاه غیر دولتی در قانون اشاره شده، دانشگاه آزاد را نیز شامل می شود اما برای اینکه ابهام های موجود رفع شود و به اصطلاح شائبه ای پیش نیاید، استفساریه دو فوریتی را به صحن مجلس خواهیم برد. تا اسم دانشگاه آزاد نیز قرار گیرد و آزمون یکپارچه برگزار شود.,واقعا جالب شده اصلا این مصوبه هدفش قانونمند کردن دانشگاه ازاد بود وگرنه بقیه دانشگاه ها که ازمونش یکی بود فقط ازمون ازاد جدا بود باورنکردنی اینجور برداشتی از قانون

علی
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

یکسان سازی آزمون دکتری دولتی و آزاد به نفع همه است نمی دانم آزاد چرا مخالفه
عجیبه!!!

سحر-آموزش زبان انگلیسی
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی آقا، سه تا سوال دارم:
۱- دقیقا منظورتون از “نفع” چیه؟
۲- الان خودتون چه وضعیتی دارید؟ دانشجوی دکترا یا در انتظار قبولی در مقطع دکترا؟
۳- منظور اون یکی عزیز ازینکه میگن “آینده ی روشنی” در انتظار فارغ التحصیلان دکترا نیست چیه؟ آینده ی روشن واسه هر کسی یه معنی داره. از نظر شما حتما یعنی هیات علمی شدن.
یادم نمیره پاراسال همین موقع دانشجویان مشغول به تحصیل در مقطع دکترا چطوری منتظران نتایج دکترا رو دلسرد میکرند.
از چنین کسانی خواهش مینکم نکنند این کارا رو و یاد وضعیت قبل خودشون بیفتند. تحصیل در مقطع دکترا حق همه ی علاقمندانه.

حاجی
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۴:۱۰ ب٫ظ

سلام بر همه علاقه مندان و منتظران دکتری گل گفتی خواهر گرامی سحر مگه همه میخان برا کار دکتری بخونند یا هیت علمی بشن .من یکی فقط دوست دارم تا اخر مدارج علمی رشته ام ادامه بدم .چرا نمی خواهید دوستان برن دکتری بخونن

علی
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۵:۴۴ ب٫ظ

تحصیل در مقطع دکتری حق کسانی است که شایستگی داشته باشند و از توان علمی پژوهشی مناسب برخوردار باشند تنها علاقه کافی نیست

محمد
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

بله قطعا به نفع افراد با نفوذ حواهد بود. ولی ما که بهره ای از نفوذ و پارتی نداریم هیچوقت نمیتونیم از سد دکتری رد شیم

امیرخان
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

منظور از نفع این هست که اگر با ازمون یکسان کسی برای دکتری ازاد انتخاب بشه دیگه مثل دوره های دانشگاه دولتی سرش رو بالا خواهد گرفت و خواهد گفت من کنکور سنجش دادم و مثل همه تو ازمون سنجش قبول شدم و دارم تو دانشگاه ازاد دکتری می گیرم.نمی دونم چرا عده ای از دوستان این کار رو که باعث خواهد شد اعتبار رفته دکتری و ارشد ازاد بهش برگرده بد می دونن.
واقعا نمی دونم فاز بعضی دوستان چی هست؟؟؟

اموزش زبان انگلیسی
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

بچه ها امروز اخرین مهلته ثبت نام سراسریه؟تمدید نمیشه؟

سحر-آموزش زبان انگلیسی
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

با سلام به همه ی قبولشدگان مقطع دکترا دانشگاه آزاد و کسانی که برای کنکور دکترا آماده میشوند.
من در حال حاضر مشغول به تحصیل در مقطع دکترا هستم. از دوستانی که وضعیتی مثل من دارند خواهش میکنم از قول “همه” و اینکه به نفع “همه” است که کنکور یکپارچه بشه صحبت نکنند. بیایید واقع بین باشیم. بله، امثال من با این موضوع موافقن چون دارن به مصلحت خودشون فکر میکنند و این خیلی تنگ نظرانه است به قول اون دوستمون به این فکر میکنن که کنکور سخت شه تا خودشون بهتر به شغل مورد نظرشون برسند. به نظر من، هرکسی علاقه به تحصیل در مقطع دکترا داره “باید” بتونه چه از طریق کنکور آزاد و چه دولتی به خواسته ی خودش برسه فقط باید این رو در نظر داشته باشیم که تحصی رو واسه ی علاقه ی خودمان انجام دهیم نه برای اشتغال. من حال عزیزان آماده ی کنکور امسال رو خوب میفهمم چون پارسال خودم چنین حسی داشتم. با آرزوی موفقیت برای تمامی کسانی که عاشق تحصیل در مقطع دکترا هستند.

رسول
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

درود بر شما سحر خانم.

دکتر
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۱۴ ب٫ظ

سلام دوست عزیز. سخت در اشتباهید. کی گفته هرکی دلش خواست فقط صرف اینکه علاقه داره میتونه تو مقطع دکترا تحصیل کنه؟ من خودم دانشجوی دکترا نیستم و تازه امسال میخوام کنکور بدم ولی حاضرم خودم با سختی و مطالعه ی شبانه روزی و رزومه ی قوی قبول بشم تا اینکه بخوام به راحتی قبول بشم. این روزها من میبینم مخصوصا درخصوص دانشگاه ازاد که دانشگاههایی با کمترین امکانات زیر ساختی دکترا بر میدارن و دانشجویانی با کمترین سواد میرن تو این دانشگاهها دکترا میگیرن. این سمه واسه مملکت ما مخصوصا جامعه ی علمی . باید وزارت علوم کنترلش رو بیشتر کنه روی دانشگاهها مخصوصا دانشگاه ازاد. با ارزوی موفقیت برای شما و بقیه ی دوستان

رسول
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

متاسفانه شما سختی مدرک دکتری رو انگار فقط به آزمون میدونید. آزمون فقط بخشی از این پروسه هستش. علاوه بر آزمون، همونطور هم که خودتون اشاره کردید، مساله رزومه مطرح میشه. رزومه یعنی موضوع پایان نامه خوب، نمره پایان نامه خوب، معدل خوب، مقالات معتبر در ژورنال های نمایه شده در isi با ایمپکت مناسب و غیره. تازه بعد از همه اینا، داستان اصلی شروع میشه. باید نمره همه درس ها در مقطع دکتری بالای ۱۴ باشه، معدل بالای ۱۶ باشه، یعنی معدل ۱۵.۹۹ مشروطه. بعدش باید تلاش بشه برای گرفتن مدرک زبان که شاید راحت ترینش همون EPT باشه، اما همونم خیلی آسون نیست و باید نمره حداقل ۵۰ از ۱۰۰ کسب بشه. بعدش امتحان جامع هست که دو بخش کتبی و شفاهی داره. باید نمره امتحان جامع بالای ۱۵ باشه، اگر کسی دوبار مردود بشه از امتحان جامع اخراج میشه یا نهایتا در کمیسیون بهش یک فرصت دوباره داده بشه. بعدش باید قبل از دفاع حتما یک مقاله با نمایه isi برای رشته های غیر علوم انسانی و یک مقاله در مجلات متبر علمی-پژوهشی مورد تایید وزارت علوم، برای رشته های علوم انسانی چاپ بشه. بعدش رساله دفاع بشه. در نهایت هم اگر کسی بخواد نمره رساله رو کامل بگیره، باید یک مقاله دیگه هم ارائه بده. به نظر شما کسی که در طی چند سال این همه مراحل رو باید طی کنه، بیسواده؟ آیا کار راحتی هستش طی کردن این همه مرحله؟ پس کسی که مدرک دکتری میگیره قطعا سختی کشیده، حالا این میزان سختی ممکنه در… ادامه نظر»

سحر-آموزش زبان انگلیسی
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

کاملا موافقم

دکتر
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

شما متوجه عرایض بنده نشدید. با این حرفها خودتونو گول میزنید. بهتره که سرمون رو از زیر برف بیاریم بیرون و حقایق رو ببینیم. اتفاقی که داره الان توی دانشگاه ازاد میفته و مثل روز روشنه. من مخالف دانشگاه ازاد نیستم و معتقدم بعضی از واحدهای دانشگاه ازاد واقعا عملکرد خوبی دارند.ولی توی دو سه سال اخیر مقطع دکتری توی این دانشگاه چنان رشد بی رویه ای داشت که هر ادم عاقلی رو به فکر میندازه. چطور ممکنه در عرض دو سه سال این چنین ظرفیت دکتری رشد چشمگیری داشته باشه بدون اینکه زیر ساخت ها تغییر چندانی بکنه. بحث من فقط کنکور نیست. من به چشم خودم دارم میبینم که افرادی با سواد و رزومه و توانمندی بسیار پایین دارن تو بعضی از واحدهای دانشگاه ازاد دکترا میگیرن. همین افراد هم هرطور شده اون مواردی که شما اشاره کردید مثل امتحان جامع یا … رو میگذرونن ولی با کیفیت بسیار پایین. چطور ممکنه یک دانشگاه در استاد راهنما، ازمایشگاهها و تجهیزات و… ضعیف باشه بعدش بیاد دانشجوی دکترا بر داره نه یک نفر بلکه چند نفر. این به نفع هیچکی نیست. بهتره منطقی ترو منصفانه تر به مسائل نگاه کنیم.

رسول
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۴:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

هر کسی بتونه همه این مراحل رو طی کنه، حقش هست که مدرک دکتری بگیره. حالا چه سالی ۵ نفر چه ۵۰ نفر. شما چه بخواید چه نخواید، تعداد فارغ التحصیلان ارشد و دکتری روز به روز بیشتر و بیشتر میشه. اگر سازمان سنجش تصمیم داره که فقط افراد با صلاحیت علمی بالا، مدرک دکتری بگیرن، پس چرا پردیس های خودگردان و موسسات غیر انتفاعی رو راه انداخته؟ خب فقط همون روزانه و نوبت دوم رو میذاشت که تعداد دکترها در جامعه زیاد نشه. مساله بعدی این هست که اگر کسی بخواد دکتری بگیره، حتما میگیره، اگر داخل کشور نشد، میره خارج از کشور. اگر دانشگاه آزاد محدود بشه، متقاضیان تحصیل در خارج بیشتر میشن. پس با محدود کردن دانشگاه آزاد، فقط زمینه مهاجرت به خارج بیشتر میشه.

هانیه
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

موافقم من خودم دانشجوی دکتری دولتی هستم ما واقعا با تلاش شبانه روزی وارد مقطع دکتری روزانه شدیم بحث جذب به کنار آخرین مدرک علمی کشور نباید اینقدر راحت بدست بیاد و پذیرش داشته باشه خواهشا فکر نکنید چون خودم قبول شدم میگم ده بار هم پشت کنکور میموندم حرفم همین بود آخرین مقطع تحصیلی کشور نباید این وضعیت اسفناک رو داشته باشه که امروزه شاهد آن هستیم ممنونم از سایت بسیار خوب پی اچ دی تست که سبب آگاهی و تبادل اطلاعات هست. حقیقت رو بپذیریم ولو تلخ باشه….

معصومه
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

کاملا موافقم

یاس
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۴:۱۳ ب٫ظ

با نظرت موافقم سحر جان
بسیار عالی بود

ناهید
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

دانشگاه آزاد مستقل برگزار میشود

هانیه
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

دوستان من خودم دانشجوی سال دوم هستم میدونم الان براتون یه شوک بزرگ ایجاد شده ولی باور بفرمایید بلاخره یکجا باید آزمون دکتری آزاد ساماندهی میشد و الان وقتش رسیده در این مدت کوتاه منتظر بیانیه قبلی باشید بنظرم کسی که خونده فرقی براش نداره این یکپارچه سازی بنفع همه هست باید بفکر آینده هم باشیم نمیشه فقط امروز خودمون رو ببینیم. باور بفرمایید در دو سال اخیر دانشگاه آزاد به اندازه سه چهار سال آینده در همه کد رشته ها دانشجو جذب کرده…. من خودم از سال نود در سایت پی اچ دی عضو بودم و شاهد تمام این تغییر و تحولات چند ساله بودم از مدیرش هم بینهایت بابت سایت خوبشون و اینکه اینهمه کاربر رو علاقه مند و جذب کردند ممنونم…. ولی این رو بدونید که با این یکپارچه سازی جلوی اینهمه دکتری تخصصی بی آینده و.. . گرفته میشه

رسول
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  هانیه

سلام خانم هانیه. من فکر میکنم چون خودتون الان دانشجوی دکتری هستید دارید این حرف رو میزنید. چون خودتون قبول شدید و از این مرحله گذر کردید و دوست دارید تعداد جذب دکتری کاهش پیدا کنه که رقبا کمتر بشن. اگر الان خودتون هم داوطلب شرکت در آزمون بودید، آیا باز هم همین رو میگفتید؟ چون یک داوطلب پشت کنکوری در درجه اول فقط به خودش فکر میکنه که بتونه هر جور شده قبول بشه. برای یک پشت کنکوری محدود شدن جذب دکتری ناراحت کنندس. اما همین که قبولی رو دریافت کنه، نظرش عوض میشه و میگه باید تعداد کمتر بشه.

ارمغان
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

دقیقا همینه! متاسفانه این طرز فکر در نود و نه درصد دانشجویان دکترا هست! راضی هستن که تا ده سال هیچ جذب دانشجویی صورت نگیره تا با خیال راحت درس بخونن و هیت علمی بشن و جاهای دیگه استخدام بشن.

کاوه عددی
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ارمغان

ای بابا دوستان! باید ریشه ای و واقعی به مسئله نگاه کرد، در اینکه الان هیچ آینده روشنی برای این همه جذب دانشجوی دکتری چه دولتی چه آزاد چه پردیس هست هیچ شکی وجود نداره، حالا أین را چه داوطلب دکتری بگه یا دانشجوی دکتری اصلا فرقی نداره مهم اصل مسئله و به اصطلاح صورت مسئله است که دوباره و چند باره پاک میشه، من الان دانشجوی دکتری نیستم که أین را برای خودم بگم ولی باید یه دیدگاه اصولی داشت

رضا
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  ارمغان

متاسفانه واقعیت کلام با توجه به فارغ التحصیلان بیکار از دوستان و آشنایان نشان دهنده ای این است که بیکاری برای دانشجویان پردیسهای دولتی و آزاد هست هرجا که میرن مدرکشون زیرسواله در حالیکه فارغ التحصیلان روزانه و نوبت دوم براحتی جذب شده اند متاسفانه جذب خود واحدهای دانشگاه آزاد اکثرا از فارغ التحصیلان دانشگاههای معتبر دولتی میباشد تا اعتبار واحد با دارا بودن اساتید توانمند برای خاطر جذب بیشتر دانشجو بالا برود.
منم مثل شما سال پیش برای قبولی آزاد وقت و هزینه گذاشتم قبولی آزاد واقعا راحته امیدوارم همتون موفق شوید

statistics
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

موافقم با شما. درست میفرمایید.

...
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

اگر همین دانشگاه آزاد نبود خیلی از فارغ التحصیلان دکترای دولتی بیکار میموندند، چون دانشگاه آزاد داره جذبشون میکنه. این قد ر از خود راضی نباشید.و گرنه برند جذب دانشگاه های دولتی روزانه و شبانه شوند، اگر خبری بود همونجا جذب می شدند

رضا
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

نه دوست عزیز هانیه خانم کاملا صحیح می فرمایند.
من قبولی سال ۹۵ دکتری با رتبه ۲ واحد علوم و تحقیقات تهران هستم که بخاطر پذیرش زیاد دانشگاه آزاد انصراف دادم چون واقعا اعتبار مدرک آزاد زیرسوال رفته است و واقعا برایم سخت بود هم وقت و هم این همه هزینه سنگین بزارم و در نهایت نتوانم از مدرکم بهره ای ببرم و امسال دوباره در روزانه شرکت می کنم

رسول
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

با عرض معذرت، اما فکر نمیکنم دلیل انصراف شما صرفا نوع دانشگاه بوده باشه، همونطور که خودتون هم اشاره کردید، مساله اصلی فقط هزینه های سنگین شهریه بوده. اگر واقعا شهریه دانشگاه آزاد یک سوم شهریه کنونی بود، باز هم انصراف میدادین؟ اساتید دانشگاه ما اغلب دانشجوی علوم و تحقیقات تهران هستن و با همین مدرک هیات علمی شدن و حتی مدیر گروه شدن. درآمدشون هم خوبه و هر سال ماشین بهتر میندازن زیر پاشون. شما باید ببینی هدفت چیه. با مدرک دکتری از علوم و تحقیقات تهران میشه در واحدهای دانشگاه آزاد هیات علمی شد.

رضا
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

خوب دوست عزیز برای مدرکی که کار نباشد با یک سوم همین هزینه هم اتلاف وقت و در نهایت بیکاری هست و اما اگر امید و تضمینی به آینده شغلی باشد هزینه کردن مانعی ندارد و بنده هم مشکلی از بابت پرداخت شهریه ندارم.
ولی متاسافانه در حال حاضر مثل سابق جذب صورت نمیگیرد قبلا اعتبار علوم و تحقیقات بخاطر پذیرش کمتر دانشجو بود و حتی دانشجوی مقطع دکتری بمحض ورود به دانشگاه بورسیه خود دانشگاه میشد ولی الان از اون خبرا نیست خیلی زرنگ باشی قبل از تو دویست نفر در نوبت حق التدریسی هستن که هر هفته یه جلسه تدریس داشته باشند.
موفق باشید دوست خوبم

statistics
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

با سلام و عرض ادب واحترام خدمت شما
باریکلا بر این تفکر شما. دقیقا من هم شرایط مشابه شما رو داشتم و امسال دوباره در کنکور روزانه شرکت میکنم.

امیدوارم که موفق باشید
در پناه حق

...
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۴:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

انشالله ببینیم شما در روزانه پذیرفته شده اید، بعد همون جا هم جذب شوید، اگر دانشگاه آزاد بده ، استخدام وکارش هم باید بد باشه برادر عزیز

محمد
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  هانیه

من با شما مخالفم. دانشگاه آزاد در اکثر رشته های حقوق خیلی سخت گیری کردن خود من با درصدای شصت هفتاد و هشتاد قبول نشدم. لطفا بدون مدرک اعتبار و ارزش دانشگاه آزاد رو خدشه دار نفرمایید

...
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۳ ق٫ظ

عباسی اظهارکرد: جلوگیری از ضایع شدن حق افراد با برگزاری متمرکز آزمون تحصیلات تکمیلی/نباید در اجرای قانون سلیقه‌ای عمل کرد سرویس فرهنگی عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه برگزاری متمرکز آزمون تحصیلات تکمیلی از ضایع شدن حق افراد جلوگیری می‌کند، گفت: اختلاف نظر سازمان سنجش و دانشگاه آزاد به دلیل برداشت‌های متفاوت از قانون است. دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۶ جلوگیری از ضایع شدن حق افراد با برگزاری متمرکز آزمون تحصیلات تکمیلی/نباید در اجرای قانون سلیقه‌ای عمل کرد اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مشکل پیش آمده در خصوص برگزاری آزمون متمرکز تحصیلات تکمیلی بین سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: برگزاری متمرکز آزمون تحصیلات تکمیلی از ضایع شدن حق افراد جلوگیری می‌کند و اجازه بروز تبعیض را نمی‌دهد. نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید بر اساس قانون مصوب مجلس عمل کند، اظهار کرد: اگرچه چارچوب و اساسنامه دانشگاه آزاد برای برگزاری آزمون‌ها قابل احترام است ولی باید با تعامل به رفع مشکلات در خصوص برگزاری آزمون متمرکز کمک کنند تا علاوه بر اجرای صحیح قانون، نتیجه خوبی در آموزش عالی کشور حاصل شود. عباسی ادامه داد: با توجه به تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد باید به این دانشگاه فرصت داده شود تا سازوکارهای مورد نیاز خودش را تبیین کند و نمی توان به یکباره اقدامی را به دانشگاهی که تعداد دانشجویانش با دانشگاه دولتی برابری می‌کند، تحمیل کرد. درخصوص ورود دیوان عدالت اداری به برگزاری متمرکز آزمون تحصیلات… ادامه نظر»

رسول
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

مگه دیروز عصر توی همین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، دانشگاه آزاد با اکثریت آرای اعضا رای نیاورد؟ دیگه این چه معنی داره که سخنگوی کمیسیون دوباره مساله رو از نو مطرح میکنن؟ یک بام و دو هوا که نیست. پس جلسه دیروز چه بود؟

...
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

باید منتظر اطلاعیه سازمان سنجش بود…

رضا
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

آن اعلام نظر شخصی بعضی از اعضا بوده
مهم طرح و لوایحی است که قانون مصوب شده
استفساریه شود با توجه به صراحت قانون آزمون ها ادغام می شود

رسول
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

پس ابلاغیه آیین نامه از طرف هیات وزیران چه می شود؟ بحث سر این هستش که قانون قبلی اصلاح و رفع ابهام بشود برای سال آینده. بعید می دانم برای امسال قابل اجرا باشد.

رضا
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

قانون تصویب و ابلاغ شده، استفساریه قانون مصوب را تصریح می کند نه تعویق. استفساریه بیاید سازمان سنجش بر اساس آن می تواند مجری باشد و نیازی نیز به ابلاغ ندارد

...
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

سنجش مصصم شده همین امسال اجرایی شه و گرنه میگفتن بمونه واسه سال بعد و مردم الان اینجور سرگردون نباشن ….

در انتظار قبولی
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

بالخره آزمون مستقل برگزار میشه؟؟؟

هانیه
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۳ ق٫ظ

بنظرم تنها راه جلوگیری از جذب بی رویه دانشجو در مقطع دکترا همین یکپارچه سازی و نظارت بیشتر وزارت علوم بر آزمون های دانشگاه آزاد هست. دوستان بنظرم این بنفع همه هست وزارت علوم میخواد با نفوذ و یکپارچه سازی تسلط بیشتری بر دانشگاه آزاد داشته باشه. به امید موفقیت برای همه داوطلبین

statistics
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  هانیه

بسیار عالی

...
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  هانیه

میلیون ها لایک

معصومه
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۴:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  هانیه

احسنت

محمد
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

در صورت ادغام امتحان سازمان سنجش برای دکترا نیز به فروردین تغییر کند در غیر اینصورت سطح کیفی شرکت کننده آفت خواهد کرد.

حوزه امتحانی
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

سلام
دوستان معماری که پارسال حوزشون تهران بود،میشه بگید کدوم دانشگاه امتحان دادید؟
آیا هرسال تغییر میکنه؟

shh
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۹:۵۳ ق٫ظ

این یعنی ادغام شد؟
عوض درس خوندن فقط میشینیم پای اخبار.

...
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۹:۵۱ ق٫ظ

بیچاره و طلفک به داوطلبان دانشگاه آزاد… دلم برای همه داوطلبا سوخت به خدا

...
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۹:۵۰ ق٫ظ

این قصه سر داراز دارد… کسی کوتاه نمیاد خیالتون راحت