پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

قانونی نبودن ورود دیوان عدالت اداری به موضوع برگزاری آزمون دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این که بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، دیوان عدالت اداری حق ورود در مباحث علمی را ندارد، ورود آن به موضوع برگزاری آزمون دکتری را از ابتدا خلاف قانون دانست.

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، دیوان عدالت اداری حق ندارد در مباحث علمی، آموزشی و پژوهشی وارد شود، گفت: بنابراین رأی اولیه دیوان عدالت اداری برای برگزاری آزمون مستقل توسط دانشگاه آزاد، حکمی دقیق و قانونی نبود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان مثال دیوان عدالت اداری در رابطه با بحث بورسیه‌ها نیز دخالتی در امور نداشت و خودشان عنوان می‌کردند بر اساس قانون در این زمینه وارد نمی شوند.

وی با بیان اینکه استدلالات مطرح شده در حکم اولیه دیوان برای برگزاری مستقل آزمون دانشگاه آزاد در مقطع دکتری قابل خدشه است، ادامه داد: به عنوان مثال عنوان شده چون اسم دانشگاه فرهنگیان ذکر شده ولی دانشگاه آزاد اسلامی ذکر نشده، این دانشگاه مشمول این قانون نمی‌شود؛ درحالیکه در قانون دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه فرهنگیان ذکر شده است و به صراحت بیان شده تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و غیرانتفاعی را شامل می شود.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اساسنامه دانشگاه آزاد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در ماده 5 استدلال عنوان شده غیر انتفاعی محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عصر روز گذشته دیوان عدالت اداری اعلام کرد بعد از حصول دلایل جدید مبنی بر عدم ضرورت ادامه دستور موقت به‌تاریخ ٢٢/٩/٩۵ مستندا به‌ماده ۴٠ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری دستور موقت برگزاری آزمون متمرکز و انتشار دفترچه آزمون دانشگاه آزاد اسلامی منتفی شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

31 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
donya
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

کسی که می ره مدرک دکترا می گیره به نظر من باید به دنبال یاد گیری و بعد امکانی برای ایجاد کسب و کار جدید برای خودش باشد نه اینکه ما یه دکترا بگیریم که بریم یه جایی استخدام بشیم ….

فرهاد
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۰ ق٫ظ

سلام ازمون دکتری دانشگاه ازاد لغو شده یا نه ، من میخوام ارشد مدیریت محیط زیست خوندم اگه بخوام تنوع زیستی بشرکت کنم شانس قبولی دارم یا نه

آرشام
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۴۵ ق٫ظ

یعنی الان بعداز جذب دانشجو توسط آزمون امسال کیفیت آموزش می ره بالا توسط دانشگاه آزاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نه خیر …….
دانشگاه آزاد به هر حال دانشگاه های خودشو پر می کنه…فقط ظلم در حق بچه هایی که منابع پارسال دانشگاه آزاد خوندن…مصاحبه هم رفتن…بعد دوباره منابع جدید…خیلی ناعادلانه است

سارا صمدی
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۴۱ ق٫ظ

دوستان این تصمیم به نفع همه هست لطفا منفعت خودمون رو نبینیم روند پذیرش دانشگاه آزاد داشت به جایی میرفت که باید جلوش گرفته میشد دوست خودم با درصدهای ۱۸ درصد تخصصی تو رشته حقوق پارسال قبول شده بود! این یعنی فاجعه

محمدعلی
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۶:۴۹ ب٫ظ

اصلا این چه ربطی بی قانونی و رعایت نکردن سقف پذیرش دانشجو داره یعنی چون دانشگاه ازاد ساختمونش شیک تره سایتش بهتره باید کلاس هاش چندبرابر ظرفیت دانشجو بگیره اساتید دانشگاه های دولتی از بهترین دانشگاه های دنیا مدرک گرفتن با سابقه عالی اما در دانشگاه ازاد به غیر از چند واحدش بیشتر واحدهاش اساتیدش دانشجو دکترا هستند و سابقه زیادی ندارند با اون شهریه سنگین که دانشگاه ازاد از دانشجوهاش داره میگیره داره حداقل امکانات میده….,,.

علی
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۴:۴۳ ب٫ظ

انشالله یک فرقی بین کسانی در دکترای که پنج سال اخیر وارد دانشگاهها شده اند و دکترهای قبل و بعد این دوره قائل باشند تا عدالت نیز برقرار گردد.

جلال - دکتر
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

درسته مثلا ماهانه یه پولی به قبلی ها و بعدی ها بدهند تا هم خدا راضی باشه هم خلق خدا !

علی
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  جلال - دکتر

مسئله پول نیست کیفیت بسیاری از این افراد در سطح دکترا نیست.

نوری
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

متاسفانه رشد بی رویه و افسارگسیخته پذیرش دانشجوی دکتری بدون لحاظ نمودن حداقل استانداردها بلایی سر آموزش کشور آورده است که اگر جلوش گرفته نشود دودش به چشم همه خواهد رفت مخصوصا آنهایی که با هزار مصیبت و سختی از بهترین دانشگاهها فارغ التحصیل شده اند فرصت جذب اندکی خواهند داشت

میرزا
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  نوری

دقیقا اینطوریه. مطمنا جذب عاقلانه و به اندازه نیاز جامعه از یک طرف فرصت را برای بالا بردن کیفیت آموزش/پژوهش بالا میبرد و از طرفی آینده روشنتری برای فارغ التحصیلان این مقطع رقم میزند. شاید ابتدا به ساکن این مسله برای برخی کمی خوشایند نیاد لیکن در نهایت جذب دانشجوی دکترا به اندازه نیاز جامعه به نفع همه است: فرد، دانشگاه و جامعه.

محمدرضا
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  نوری

کاملا درسته. ای کاش همه اینو بفهمن.

سارا صمدی
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۵:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  نوری

درست فرمودید بنظرم آخرین مدرک تحصیلی کشور نباید به راحتی بدست بیاد. این فاجعه هست

فرنوش
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

دانشگاه آزاد بهتر است به وضعیت کیفی و رقاهی و آموزشی دانشگاه بپردازد.چرا به مشکل نبود امکانات خوابگاهی و رفاهی در تهران رسیدگی نمیکنند

رسول
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  فرنوش

اگه بنا به امکانات و خدمات باشه، اولین چیزی که باید در اکثر دانشگاه های دولتی و پیام نور اصلاح بشه، اون سامانه گلستان هست که رابط کاربریش شبیه ویندوز ۹۸ هستش. فقط با اینترنت اکسپلورر باز میشه. خود شرکت مایکروسافت اینترنت اکسپلورر رو گذاشته کنار و مرورگر اج رو جایگزینش کرده، بعد وقتی وارد سامانه گلستان میشی، نوشته با مرورگر اینترنت اکسپلورر وارد شوید. مرورگر همه الان یا فایرفاکس هست یا گوگل کروم. مساله بعدی اینکه این سامانه گلستان حتی با موبایل و تبلت هم باز نمیشه. علاوه بر همه اینها، رابط کاربریش بسیار بسیار سخت و درهم برهمه. من خودم فوق لیسانس نرم افزار دارم و کاملا کارشناسی دارم نظر میدم. از طرف دیگه یک سر به سامانه سیدا دانشگاه آزاد بزنید تا از انعطاف بالا و رابط کاربرپسندش لذت ببرید. متاسفانه دانشگاه های دولتی بودجه ندارن. ساختمون های قدیمی آجرنما. در عوض دانشگاه آزاد خیلی پولدار شده توی این سالها و به خوبی امکانات دانشگاه ها دارن پیشرفت میکنن.

محمد
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

لاااااااااااااااااااااااااااااایک

عمران
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

دقیقا .لایااااااااااااااااک

سارا صمدی
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

مگه میخواین تو ساختمون ها زندگی کنید که ساختمون های دولتی میفرمایید داغونه؟ مهم کیفیت آموزشی هست دوست گرامی اینکه استاد با بنز بیاد سر کلاس ولی دانشی نداشته باشه خیلی بده! شما اصل قضیه رو بچسب نه حواشی رو.

سارا صمدی
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۵:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  سارا صمدی

من حاضرم سر کلاس های قدیمی دانشگاه تهران بشینم تا ساختمون های شیک و فلان… مهم کیفیت آموزش هست

صالح
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

بینهایت درود برشما آقا رسول –.بینهایت درود بر دانشگاه ازاد…درود و هزاران درود بر دانشگاه ازاد….
دانشگاه ازاد باید مستقل شود..فقط همین و بس.

دانشجوی دکتری
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرنوش

لاااااااااااااایک

مهدی
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

سلام
دستشون درد نکنه . خداییش باید یکی لوی این همه بی نظمی در جذب تحصیلات تکمیلی در میومد
امسال سراغ دارم با درصد های ۳ درصد شده اند دانشجوی دکترا در دانشگاه آزاد

محمد
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

درصد سه درصد کذب محضه. کارنامه بنده هست با درصدای هشتاد شصت و نود پذیرفته نشدم

محمد
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

آزمون دکتری دانشگاه آزاد سالای گذشته برگزار شده
و این حث باید برای بقیه مردم در سالهای بعد وجود داشنه باشه. حذف آزمون دکتری داتشگاه آزاد خلاف عدالت و انصافه

علی
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

دانشگاه های دولتی هم همینه دانشجو با زبان سفید و صفر و حتی منفی همین حالا در دانشگاه تهران و مدرس و خیلی دانشگاههای دیگر دکترا میخوانند….. در کجای دنیا سراغ دارید دانشجو در ازمون با زبان صفر با کلی مقاله پولی خارجی قبول شود ولی دانشجوی دیگر با ۵۲ درصد زبان و فقط بخاطر مقاله کمتر در مصاحبه رد شود

علی
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

متاسفانه مقاله پولی رو موافقم باید برخورد شدید قانونی با این امر گردد. اما در مورد زبان سفید مخالفم چون زبان سفید بخاطر اینست که زبان و استعداد هر دو باهم در یک دفترچه و با همدیگر در نود دقیقه برگزار میشود و در این زمان بسیاری از افراد بر یکی از این دو تمرکز می کنند و وقت به آنها اجازه نمی دهند هر دو را پاسخ دهند بنابراین تصمیم می گیرند یکی را مطالعه نکنند. در واقع باید زبان و استعداد هر کدام در یک زمان جداگانه و البته بیشتری برگزار گردد که این چنین نیست و جز ضعف آزمون دکتراست

علی
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

درسته ولی شخصی که زبان بلد باشد میتواند لاقل ۱۲ سوال لغت را جواب دهد که نزدیک ۴۰ درصد امتیاز دارد و هیچ وقتی نمی گیرد و بعد برود برای سوالات استعداد …با پوزش من رشته زبان خوانده ام و حتی یک سوال زبان اگر درست جواب دهی کلی رتبه شما را خوب میکند…

جلال - دکتر
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۵:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

ما که سراع نداریم چرا شایعه درست میکنید

دکترا
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

من که ندیدم با سه درصد کسی قبول بشه

سینا
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۷:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

با درصد منفی سال ۹۴ قبول شده با رتبه ۹۰۰ دعوت به مصاحبه تکمیل ظرفیت …فاجعه است و بعد همین شخص وقتی دکتری گرفت میرود دانشگاه درس میدهد حالا باید دید از این استاد چه دانشجویی تربیت میشود ..
جلوی پذیرش بی رویه دانشگاه آزاد باید گرفته شود

روانشناس بالینی
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

بهتره به نظر من آموزش باید قانونی و ساختارمند باشهدانشگاه آزاد نگاه انتفاعی و کمی به مساله داره و این باید متوقف بشه

دانشجوی دکترا روان شناسی
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

سلام
صحبت های ایشان کاملا متین و منطقی هست . اگر همه مردم و مسئولین و مدیران و بخصوص دولت مردان و نمایندگان مجلس تابع قانون باشند و بدنبال منافع ملی به طور قطع همه سود خواهند برد .