مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

پتانسیل جذب ۷۰هزار دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد پتانسیل جذب ۷۰هزار دانشجوی دکتری را داراست که فقط نیمی از این ظرفیت را طی سال‌های اخیر جذب کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، در سیصد و هفتاد و چهارمین جلسه هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی و سیزدهمین جلسه هیات امنای استان گلستان، دکتر سید حمید میرزاده با بیان اینکه بازار تقاضای آموزش عالی از سال ۸۶ به دلیل کاهش جمعیت جوان کشور روند کاهشی داشته، گفت: این موضوع باعث شد تا سهم ۵۳ درصدی دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی کشور به ۳۷ درصد کاهش یابد، البته افزایش موسسات آموزش عالی غیر دولتی نیز در این روند کاهشی تاثیر بسزایی داشته است.

میرزاده افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۸۵۵ موسسه آموزش عالی (شامل پیام نور، غیر انتفاعی، علمی کاربردی و …) در کشور وجود دارد که ۵۰۵ مورد آن (با احتساب آموزشکده های سما) به دانشگاه آزاد اسلامی تعلق دارد، و این به این معناست که دانشگاه آزاد اسلامی دارای ۲هزار و ۳۰۰ رقیب است.

وی به مقایسه ای میان تعداد دانشگاه های تاسیس شده در ایران با سایر کشورها پرداخت و گفت: در کشوری مانند چین با داشتن جمعیتی بیشتر از یک میلیارد و ۳۰۰ هزار نفر، کمتر از ۲ هزار و ۴۰۰ موسسه آموزش عالی وجود دارد این در حالی است که در ایران با ۸۰ میلیون جمعیت تعداد آموزشگاه های عالی و دانشگاه ها بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مورد است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دیگر چالش های این دانشگاه گفت: یکی دیگر از چالش های این دانشگاه روبرو شدن با محدودیت در جذب دانشجو است، طبق سند آمایش وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی طی یک دهه گذشته در دو دولت قبل نسبت به سایر دانشگاه ها کمترین میزان جذب دانشجو را داشته است.

وی توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از بهترین طرح های فرهنگی جامعه دانست و گفت: این طرح باعث شد تا ۹۶ درصد رشته محل های دوره کاردانی، ۷۱ درصد رشته محل های کارشناسی ارشد و ۵۰ درصد رشته محل های دکتری بومی گزینی شوند.

وی همچنین با اشاره به دیگر سیاست های اعمالی در راستای ارتقای کیفیت دانشگاه آزاد گفت: طی سه سال اخیر بیش از ۱۱ هزار عضو هیات علمی جذب و ارتقا یافته اند، همچنین این دانشگاه دارای ۱۹ هزار عضو هیات علمی با مرتبه استادیاری است که ۱۴ هزار نفر آنها واجد شرایط تربیت دانشجوی دکتری هستند. در واقع دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل جذب ۷۰ هزار دانشجوی دکترا را داراست که فقط نیمی از این ظرفیت را طی سال های اخیر جذب کرده است.

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

94 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ستاره
دی ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۴۷ ق٫ظ

گویا هزینه انصراف ۷ میلیون تومان هست.

محسن
دی ۲۲, ۱۳۹۵ ۹:۵۲ ب٫ظ

معاون آموزش و امور تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی از ثبت نام انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت بهمن ماه مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی ۱۳۹۵ دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت ۱۰ صبح روز پنج شنبه ، ۲۳ دی ماه خبر داد.

ستاره
دی ۲۲, ۱۳۹۵ ۹:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

اگ انصراف بدیم باید جریمه بدیم؟
با این وضعیت جدید تکمیل طرفیت من دیگه نمخوام توی واحد قبلی ادامه بدم همه امیدم به تکمیل ظرفیت بود اونم که ما نمیتونیم شرکت کنیم
بخاطر همین ترجیح میدم انصراف بدم
فقط نمیدونم چقدر جریمه انصراف میشه؟

ک
دی ۲۳, ۱۳۹۵ ۷:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

نه. جریمه خاصی نیاز نیست پرداخت کنید. فقط چک و سفته‌ای اگه موقع ثبت نام دادید میمونه اونجا که اونم بعیده اجرا بزارن.

دکتری علوم نسانی
دی ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۳۶ ب٫ظ

با ابن نظراتی که میخونم دلم نمیخاد درسمو تموم کنم. دانشجوی ترم ۱ دکتری ام. دارم به انصراف فکر میکنم.

saeed
دی ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۱ ب٫ظ

دقیقا بنده هم ترم اول هستم و تصمیم به ادامه آن ندارم

ستاره
دی ۲۲, ۱۳۹۵ ۹:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  saeed

اگ انصراف بدیم باید جریمه بدیم؟
با این وضعیت جدید تکمیل طرفیت من دیگه نمخوام توی واحد قبلی ادامه بدم همه امیدم به تکمیل ظرفیت بود اونم که ما نمیتونیم شرکت کنیم
بخاطر همین ترجیح میدم انصراف بدم
فقط نمیدونم چقدر جریمه انصراف میشه؟

دانشجو دکتری آزاد روانشناسی
دی ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۰۱ ب٫ظ

با سلام به دوستان و عرض تسلیت رحلت آیت الله رفسنجانی
بنده هر روز مطالب شما رو مطالعه می کنم اما گاهی بعضی دوستان که شاید دانشجویان محترم دانشگاه دولتی هستند نگاهی قضاوت گرانه دارند و گمان می کنند چون دانشگاه آزاد هزینه را از دانشجویان می گیره در نتیجه متقاضیان هیچ بار علمی ندارند و یا دانشگاه کیفیت آموزشی خوبی ارائه نمی ده در حالیکه بنده وبسیاری از دوستان با ثبت نام در آموزشگاهها و مطالعه در روز ۷ یا ۸ ساعت قبول شدیم و هم اکنون هم شاهد تدریس و حضور اساتید نخبه و سختگیر هستیم و البته در داتشگاه دولتی در مرحله ی مصاحبه مردود
بنابراین در این صفحه که اختصاص به قشر تحصیلکرده داره انتظار داریم که به همدیگر احترام بگذاریم .
و تبریک میگم به قبول شده های دکتری دولتی و آزاد

میثم
دی ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۵۹ ق٫ظ

دوست گرامی
دانشگاه آزاد از لحاظ تعداد پذیرشهای بسیار بسیار زیاد مورد نققد واقع میشود و بیشتر این منتقدین دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه آزاد هستند وقتی میبینند کلاسهای ۲۷ نفره برگزار میشود وقتی استادشان دو سال است که دکترایش را گرفته و دارد به دکتری درس میدهد وووووو

پریسا
دی ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

شما لطفا نیمه ی پر لیوان را هم ببینید
و به قسمت های خالی لیوان توجه نکنید
دانشگاه های آزاد حتی از بعضی دولتی ها هم سخت گیرترن و
برخلاف خیلی ها که میگن دانشگاه آزاد کیلویی نمره میده اصلاو ابدا اینطور نیست !!!

ز
دی ۲۱, ۱۳۹۵ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

هیچ کلاسی در دکتری ۲۷ نفره نیست.
اون کلاسها واحدهای جبرانی هست که با ارشدها برگزار میشه.

ک
دی ۲۳, ۱۳۹۵ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

من ارشد هم معماری دانشگاه آزاد بودم و با اینکه اون سال خیلی دانشجو گرفتن، کلاس بالای ۹ نفر نداشتیم.

دانشجوی سال چهارم دکترای دانشگاه ازاد
دی ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۵۲ ب٫ظ

موافقم

اقتصاد
دی ۲۲, ۱۳۹۵ ۰:۲۸ ق٫ظ

اخه من نمیدونم کدوم کلاس هستش که ۲۷ نفره والا ما نه نفریم

به داوطلب دکتری
دی ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۲۸ ب٫ظ

سلام.کاملا درست گفتید

در سایه سیاست
دی ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

به دست اندرکاران پذیرش دانشگاه آزاد مقطع دکتری خواهشادر بهمن ما اجازه بدید دانشجویان دعوت شده به مصاحبه هر گرایشی را در مجموعه مورد نظر دارند دوباره انتخاب کنند . فقط تفاوت ضریب نمرات ممکن است تغییر کند اما می شود نمره مصاحبه را همان نمره مصاحبه قرار داد.

در سایه سیاست
دی ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

سلام ماداوطلبان دکتری یک چیز را متوجه نمی شویم اینکه پذیرفته شدگان آزمون دکتری آزاد چرا درتکمیل ظرفیت بهمن ماه چرا دوباره مصاحبه نمی شوند یعنی از رو تنبلی مرکز آزمون دانشگاه آزاد نیست یک سری نمره را جمعبندی کرده و می خواهد با استفاده از آن هی دانشجو جذب بکند اون هم درمقطع ای کهیک ترم فاصله فعالیت برای افراد دعوت به مصاحبه وجود داشته است .

داوطلب دکتری
دی ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۷ ق٫ظ

اصلا تغییر گرایش منطقی نیست چون هم سوالات و سطح آزمون متفاوت بوده و هم سوالات و سطح مصاحبه . اگر اینطور بود همه در گرایش راحت تر آزمون می دادند و مصاحبه می شدند و در نهایت با نمره بسیار بالاتری در گرایش دلخواهشان شرکت می ردند این ظلم بزرگی در حق کسانی است که پرایشهای سخت و بهتر را انتخاب کردند و برایش,زحمت بسیار بیشتری کشیدند.

میثم
دی ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۲۰ ق٫ظ

تسلیت به تمامی دانشگاه آزادی های عزیز و انقلابیون گرامی. باشد که روح پدر عزیز دانشگاه آزاد آقای هاشمی رفسنجانی قرین رحمت الهی قرار گیرد.

فلسفه هنر
دی ۲۰, ۱۳۹۵ ۰:۰۳ ق٫ظ

دانشگاه آزاد کلیه فعالیتهای اداری، آموزشی و خدماتی در روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۰ و ۲۱ را تعطیل اعلام کرد

———————————

احتمالا تکمیل همون چهارشنبه بیاد
به دلیل اینکه اقای هاشمی رفسنجانی کی از موسسین دانشگاه ازاد بودند
———————————
منبع خبر سایت آنا
http://www.ana.ir/news/175704

داوطلب دکتری
دی ۱۹, ۱۳۹۵ ۵:۳۰ ب٫ظ

خدا رو شکر که برای دانشجویان دکتری این مرز و بوم تا این حد کیفیت مهم است و قطعا تمام تلاش و انرژیشان را صرف بالا بردن سطح سواد و تجربیات خود در زمینه رشته ای که می خوانند می کنند و سعی شان بر این است که همگام با علم روز دنیا پیش بروند و به جای خواندن مطالب قدیمی و ترجمه شده موضوعات جدید رشته شان را از متون اصلی و ترجمه نشده می خوانند , بسیار مشتاق کسب دانش روز و کاربردی کردن علمشان هستند . این نگاه فرهیخته به هیچ عنوان باعث نمی شود که این دوستان نگران شغل و پول آینده شان باشند و در نتیجه تقاضایشان این باشد که دانشگاههای مختلف میزان پذیرششان را پایین نگه دارند و به طبع آن مانع از رشد دوستان و هموطنانشان شوند.

مهتاب
دی ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۴ ب٫ظ

درود بیکران….

رسول
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۹:۱۱ ب٫ظ

با سلام. من امسال برای اولین بار میخوام دکتری شرکت کنم. امسال درسم تموم شد. معدل من ۱۷.۶۷ هست و درسم رو چهار ترمه تموم کردم. چهارتا مقاله کنفرانسی داخلی دارم، یک مقاله isi با ضریب تاثیر و یک مقاله اسکوپوس. دوتا مقاله isi دیگه هم دارم که الان دست داور هست و به احتمال زیاد تا قبل از روز مصاحبه پذیرش میگیره. یعنی اگر مشکلی پیش نیاد میشه سه تا isi. رشته کامپیوتر هستم و گرایش نرم افزار، برای دکتری هم همین گرایش رو ثبت نام کردم. دروس معادسازی شده هم ندارم. اینم بگم که شرط معدل برای غیر علوم انسانی ها ۱۷.۵۰ هست یعنی معدلم فقط ۰.۱۷ بالاتر از حد نصاب است. قصد دارم در دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ثبت نام کنم. نمره پایان نامه هم ۲۰ هست. لطفا اگر کسی اطلاع داره بهم بگه که با این شرایط چقدر شانس پذیرش در واحد علوم و تحقیقات تهران رو دارم و چقدر شانس پذیرش در باقی واحدها. با تشکر.

بهار
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۹:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

صد در صد قبول خواهید شد انشاالله

رسول
دی ۱۹, ۱۳۹۵ ۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

ممنون بهار خانم. امیدوارم.

پری
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

ثبت نام بدون آزمون کی هست؟!ممنون میشم کسی اطلاع داره خبر بده

رسول
دی ۱۹, ۱۳۹۵ ۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  پری

تاریخ دقیقی اعلام نکردن. اینجور که مشخصه بعد از اعلام نتایج آزمون و انتشار دفترچه شماره ۲. حدودا اردیبهشت ماه.

اقتصاد
دی ۱۹, ۱۳۹۵ ۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

تا اونجایی که من میدونم باید معدلتون بالاتر از این باشه چون توی ثبت نام اولیه اصلا از شما رزومه نمیخوان فقط معدل و نمره پایان نامه رو مینویسید

رسول
دی ۱۹, ۱۳۹۵ ۷:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  اقتصاد

سال های قبل شرط معدل اتفاقا کمتر هم بود. سال های قبل هر کسی که شاخه علوم انسانی بود با معدل بالاتر از ۱۸ و غیر علوم انسانی بود با معدل بالاتر از ۱۷ میتونست در بدون آزمون دانشگاه آزاد شرکت کنه. از دفترچه ۹۴ و ۹۵ به میزان نیم نمره معدل رو افزایش دادن. یعنی شرط معدل علوم انسانی ۱۸.۵ شد و غیر علوم انسانی ۱۷.۵ شد. اتفاقا توی همین دفترچه ۹۶ هم که دانشگاه آزاد امسال منتشر کرد که به علت ادغام آزمون ها لغو شد، توی این دفترچه اخیر هم همچنان شرط معدل علوم انسانی ۱۸.۵ و غیر علوم انسانی ۱۷.۵ نوشته شده بود. خب منم غیر علوم انسانی هستم با معدل ۱۷.۶۷ که بیشتر از ۱۷.۵ هست. من شرط حد نصاب رو دارم قطعا، اما نمیدونم که هر کسی که شرایط اولیه رو داشته باشه دعوت به مصاحبه میشه یا اینکه از بین درخواست کنندگان دارای شرایط اولیه هم گزینش صورت میگیره و رقابتی دعوت به مصاحبه میشن. این مساله رو نمیدونم چجوریه.

مهسا
دی ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

سلام
سال های گذشته دعوت به مصاحبه به صورت رقابتی صورت گرفته و صرفا داشتن حداقل ها دلیل بر دعوت به مصاحبه نبوده.
ضمن این که شرایط دیگری مثل تعداد ترم های گذرانده در مقطع ارشد و نمره پایان نامه هم مهم هستش.

رسول
دی ۱۹, ۱۳۹۵ ۹:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

که اینطور. پس هر کسی که شرایط حدنصاب معدل کل و نمره پایان نامه رو داره دعوت نمیشه و رقابتی هست. ممنون. بله باقی شرایط رو دارم، از جمله چهار ترمه تمام کردن و غیره.

بهناز
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۸:۴۱ ب٫ظ

من دانشجو دکتری هند هستم و واقعااا اگه دانشگاها پذیرششون از رو حساب و کتاب بودش الان تو کشور خودم بودم !ولی یه خوبیه که داره شهریه دانشگاهایه دولتی اینجا سالی ۴٠٠ دلاره !

محمد
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  بهناز

باسلام وآرزوی موفقیت برای شما. میشه فرآیند قبولی و پذیرشتون رو تو دانشگاه دولتی هندبرامون شرح بدین؟ ممنون میشم اگه شرایط خاصی داره بگید.

بهناز
دی ۱۹, ۱۳۹۵ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام ،ممنون دوست عزیز، شما ابتدا باید یه پروپوزال اماده کنید و بعد شهری رو که دوست دارین و انتخاب کنید و بعضی از دانشگاها امتحان ورودی داره که هر ٢ سال برگزار میشه و بعد ازمون باید یه استاد راهنما پیدا کنید که این مرحله خیلی مشکله مخصوصا واسه ایرانی ها بعد این مراحل کمیته دکترا برگزار میشه و باید از پروپوزالتون دفاع کنید

فائزه سادات
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۱:۴۷ ب٫ظ

سلام اون وقت فشارش رو ما میان که به هیچ وجه قادر به پرداخت هزینه های دانشگاه آزاد نیستیم و مجبوریم مشخصا به دانشگاه های دولتی فکر کنیم! مرتبا از ظرفیت دولتی کم میکنن!

مهشید
دی ۱۹, ۱۳۹۵ ۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  فائزه سادات

آره بخدا
نمیدونم چرا ظرفیت هارو افزایش نمیدن؟
آخه دانشگاه آزاد این همه پول میگیره!!!
واقعا چرا ؟دلیلیش چیه؟

بهار
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۱:۲۰ ب٫ظ

دوستان خواهش می کنم اگر کسی اطلاع از نحوه پذیرش ۹۶ داره مطرح کنه… امسال هم تراز از سوی دانشگاه هاست؟ خبری منتشر نشده در این زمینه؟

محمد
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

بنده با اطلاعات دقیق خدمت شما عرض میکنم
در کشورهای پیشرفته مثل امریکا و اروپا و چین و…
اینطور نیست که ورود به آخرین مقطع تحصیلی بدون حساب و کتاب باشد در دانشگاه هاروارد امریکا با آن همه دانشمند و استاد تمام درجه یک جهانی در هر رشته تنها ۷ نفر در دکتری پذیرش می شوند.
و آنقدر تحصیل در آنجا گران و همچنین سخت است که کمتر از دو درصد به فکر تحصیل در دکتری هستند
در ضمن کسانی که می گویند اگر آزاد ظرفیتها را افزایش نمی داد این افراد به خارج می رفتند هرگز اینطور نیست زیرا قبولی در دانشگاه های کمی معتبر از روزانه ما هم سختر است
و دانشگاه های بدون اعتبار خارج هم مدرکشان توسط وزارت علوم تایید نمی شود

روانشناسی
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

چرا فکر میکنید و دائم عنوان میکنید دکترا دانشگاه ازاد بی کنکوره من که الان دوسال دارم تلاش میکنم جذب تو رشته ما خیلی کمه بخدا اینجور که میگید همه قبول میشن نیست رشته ما که خیلی پر متقاضیه رقابت توش زیاده واقعا برای دکترا دانشگاه ازاد هم باید درس خوند

اقتصاد
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

اینایی که میگن دوست عزیز اینا معلوم نیست رو چه حسابی همچین حرفی میزنن این همه ادم کنکور میدن فقط دو سه نفر قبول میشه چطور پس راحت قبول شدن

مدیریت
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۶:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

والا دوست عزیز برا ما هم همینطور مخصوصا الان که تمام گرایش های بازرگانی را حذف کردن و تمام بچه ها تو همون یه گرایش دارن سنجیده میشن…

اقتصاد
دی ۱۹, ۱۳۹۵ ۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  مدیریت

اینا همش حرف هستش باید زحمت بکشی حتی برای دانشگاه ازاد . امروز اولین امتحانمون بود کاش بودید میدیدید که چه سوال های سختی داده بودن . من چون هم تو سراسری درس خوندم هم تو ازاد میتونم مقایسه کنم بله سراسری سختره ولی این به معنای راحت بودن ازاد هم نیست

جامعه شناسی
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

دوستان محترم رشته جامعه شناسی سیاسی واحد شوشتر کسی مایل به جابجایی با دهاقان هست؟

ادموند
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

در سال های اخیر تقاضا برای دوره دکتری زیاد شده و از طرفی داوطلبان توقع یافتن کار متناسب با مدرک و رشته تحصیلی دارند در حالیکه هیچ دانشگاهی در ایران و دنیا مسیولیتی در برابر مشاغل مورد نیاز دانشجویان نداره و این باعث سو تفاهم ها میشه. در همین سایت یک گروه به دنبال قبولی راحت تر و گروه دیگر طرفدار سخت شدن پذیرش مقطع دکتری به جهت حفظ ارزش این مدرک را دارند. نکته مورد اغفال در این سیستم آموزشی هدف است. به طور قطع هدف هر داوطلب دوره دکتری دستیابی به جایگاه علمی و شغلی بهتر است و کاملا صحیح. اما مشکل نحوه نگرش به مقطع دکتراست. مقطع دکتری بر خلاف لیسانس و فوق لیسانس محل یادگیری مطلق نیست بلکه محل پاسخ به آموزش های گذشته هست. دکتری باید محلی برای پاسخگویی به نیاز صنعتی و اجتماعی باشد. به عنوان مثال در رشته های مهندسی دانشگاه از طریق تحقیقات دوره دکتری تکنولوژی و ایده های جدید را در ازای دریافت فاند پروژه در اختیار شرکت ها قرار می دهند. در چنین فضایی افزایش دانشجو در دوره دکتری نه تنها باعث کاهش شانس یافتن شغل نمیشه بلکه باعث رشد صنعتی و اجتماعی میشه. در کشوری مثل ایران با صنایع تعطیل و مونتاژی دوره دکتری محدود به دیوارهای دانشگاه میشه یعنی دانشگاه هیچ نیازی به تولید علم و تکنولوژی نداره و حاصل میشه شرایطی که اکثر دانشجویان ما روی موضوعات غیر کاربردی و غیر ضروری کار می کنن. از طرفی هم اساتید راهنما حداقل انرژی را صرف میکنن چون خروجی… ادامه نظر»

...
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  ادموند

میلیون ها لایک

siroos
دی ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  ...

سلام آقای ادموند من هم با نظرشماموافقم.
راهکار دانشگاه ازاد اینه که میگه جذب دانشجو در مقاطع پایین کم شده خب بیاد کیفیت تحصیل مقاطع بالاتر روارتقا بده تجهیزات شو بهتر کنه علم استاداش به روز باشه نه این که فقط فکر جذب دانشجوباشه
مراکز نیمه فعال ادغام بشن و مراکز غیر فعال رواجاره بده تا درامد زایی بشه برای تهیه تجهیزات ضروری در جهت ارتقا

الکترونیک
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  ادموند

دوست عزیز هدف همه افراد شرکت کننده در این مقطع پیدا کردن شغل نیست. افرادی هستند که علاقمند به پژوهش هستند و این شرایط برای آنها یک فرصت است. کنترل دانشجو کار درست و منطقی است اما باید از ابتدا و در مقطع کارشناسی صورت گیرد.

محمدعلی
دی ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  ادموند

از کلمه بازار در جمله اقای میرزاده دیگه همه چیزو میشه فهمید دیگه

-----
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

درس خواندن بدون اینکه از این دانش استفاده کرده و کار کنید مانند کوله باری سنگین است که همیشه بر دوشتان سنگینی میکند و این کسب دانش بیخود و اضافی و باری گران بر دوش است.
اصولا کسب مهارت برای کار کردن است اینطور نیست؟

مریم
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  -----

علمی که منجر به کسب ثروت نشود علم نیست.دکتری که باهاش نتونی کار پیدا کنی بدرد نمیخوره این نظر من هست

رضا
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۴:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

احسنت

سمیه
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

بادرود
آقای میرزاده خواهش میکنم برای تکمیل ظرفیت بهمن رشته جامعه شناسی علوم اجتماعی رو هم در نظر بگیرید.متشکرم

امیر
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۳ ق٫ظ

به نظر من روند پذیرش دانشجو در مقطع دکتری و کنکور دادن در این مقطع در کشور ما کاملا اشتباه. اصلا نباید چیزی بنام کنکور در مقطع دکتری باشه.باید شرایط فراهم بشه که هرکس واقعا دنباله درسه وارد این مقطع بشه.بطوری که ورود رو اسان کنند ولی کسانی که واقعا حقشون هست فارغ التحصیل بشن.واقعا همیشه اشتباه کردیم هیچ وقت فکر نکردیم در مورد روند علمی کشور.من خودم سال۸۶کنکور دکتری دادم در اون زمان بخاطر پذیرش کم دانشگاههای داخل نیمی از داوطلبان که پذیرش نشدن رفتن به سمت دانشگاههای خارج از کشور.مالزی و هند و ارمنستان و…. حداقل تواین شرایط بد اقتصادی یه فکری کنند که ارز از کشور خارج نشه.لطفا به اینم فکر کنید که خیلی از دانشگاههای خصوصی دارند تعطیل میشن و باعث بیکاری بخصوص فارغ التحصیلان دکتری و… میشه.

علی
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

این شبیه یک شوخی است
هر چند الان دکتری آزاد عملا بدون کنکور شده است

ز
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی آقا خسته نشدی؟!!

جلال - دکتر
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۳:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

با شما اصلا موافق نیستم کی بدون کنکور قبول شده پس چرا ما با نمره کتبی خوب و حضور در مصاحبه و مقاله پژوهشی دو ساله قبولمون نکردن.

علی
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۴:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  جلال - دکتر

نمره قبولی خوب!!!
دوست گرامی دها تن از دوستان خود من بدون هیچ مطالعه ای در دکتری آزاد قبول شده اند بعضی قسم می خوردند لای کتاب را هم باز نکردند.

رضا
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

عین من هیچی نخونده بودم هیچی مقاله و کتب و مدرک زبان نداشتم دانشجوی سال آخر بودم قبولی علوم و تحقیقاتم انصراف دادم امسال تنها برای دولتی میخونم

امید
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

شوخی سال نو میلادی در نظر می گیرم این حرفتون رو

به میرزا
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۹:۵۴ ق٫ظ

باسلام خدمت دوست بزرگوارم
آیا شما حقیقتا نمیدونید که عملا در دنیا وهمینطور در ایران کاری وجود نداره .پس بهتر نیست که بچه ها به درس خوندن بپردازند تا کارهای دیگه

مبینا
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۹:۴۹ ق٫ظ

باسلام
جناب آقای میرزاده خواهش میکنم بچه ها رو دریابید.در این دوره ای که حقیقتا وعملا کاری وجود نداره لااقل بچه ها بتونند درس بخونند وازاین بلا تکلیفی نجات پیداکنند و وقتشون وعمرشون بهدر نره .خواهش میکنم وسپاسگزارم.

گیسو
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۹:۳۵ ق٫ظ

ان شالله مارو هم امسال جذب کنن والا خسته شدیم

حقوق کیفری و جرم شناسی
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۹:۳۱ ق٫ظ

با سلام ایا کسی میدونه که در تکمیل ظرفیت بهمن حقوق کیفری و جرم شناسی کرمانشاه رو میشه انتخاب کرد یا نه چون امسال دانشجو نگرفت به خاطر اینکه گفتن مجوز نداره ایا الان کسی اطلاع داره که برای بهمن دانشجو میگیره یا نه ؟؟؟

میرزا
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۷:۴۰ ق٫ظ

کاش ریاست محترم دانشگاه در کنار ارایه امارهای مذکور و سپس پرداختن به تمجید و تمدیح از عملکرد مجموعه متبوعش یه اماری هم از سرنوشت مبهم فارغ التحصیلان ۵-۶ سال اخیر هم ارایه میداد. روی سخنم نه فقط با این دانشگاه حتی دانشگاه سراسری هست. جذب نیرو تنها با هدف جذب پول و اخذ هزینه از دانشجو گناهه. دانشجو در همه کشورهای دنیا برا اساس معیارهایی انجام میشه که مسولین مملکت ما گویا کلا ازاون خبری ندارند. خواهشا منتشر کن پی اچ دی تست.

علی
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۳:۳۱ ق٫ظ

من نمی دونم این آقا مهندسی مالی کدوم کشور را میگه ،جالب اینجاست که اصلا رشته مهندسی مالی نداریم ، رشته مالی با گرایش های متفاوت داریم اما اصلا رشته ای به اسم دکتری مهندسی مالی نداریم

م_تهران
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۲:۱۵ ق٫ظ

برای من جالب است که ریاست دانشگاه آزاد از واژه هایی چون بازار آموزش عالی نام میبرند …
دانشگاه آزاد اسلامی چندین و چند برابر دانشگاههای دولتی و غیر انتفاعی ووووو دانشجو میپذیرد ..
کافیست نگاهی اجمالی به پذیرشهای سالهای ۹۳ الی ۹۵ دانشگاه آزاد داشته باشیم …
از همه مسئولین محترم خواهشمندم به وضعیت کیفی این مقطع حساس تحصیلی توجه ویژه ای داشته باشند ..
دارندگان مدرک دکتری در آینده اساتید دانشگاههای کشور خواهند بود و یا در مراکز حساس پژوهشی فعالیت خواهند کرد و اگر این اشخاص دارنده مدرک بدون تخصص باشند آینده علم و پیشرفت کشور به کجا خواهد رسید ؟
من یک مدرس دانشگاه هستم و از نزدیک با دانشجویان و سطح علمی دانشگاهها در تماسم .

روانشناسی
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۰:۳۳ ق٫ظ

دانشگاه آزاد باید جذب خوبی داشته باشد من با ۹۳درصدنمره مردود شدم واقعا ظلم شده خیلی شاکی هستم توکل به خدا

علی
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۷:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

منظورتون ۹۳ درصد آخرین شخص قبول شده است دیه؟؟؟؟!!!!

روانشناسی
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

بله سوالی هست

روانشناسی
دی ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

خیلی جذب دانشجو در رشته روانشناسی با این تعداد متقاضی زیاد کم بوده واقعا امیدوارم در این تکمیل ظرفیت مساعدت کنند و بیشتر جذب داشته باشند

حسابداری
دی ۱۷, ۱۳۹۵ ۹:۵۰ ب٫ظ

در رشته حسابداری ۸۰۰ پذیرش نداشته،بلکه این تعداد دعوت به مصاحبه بوده تعداد پذیرش یک و چهارم این تعداد بوده،

آناهیتا
دی ۱۷, ۱۳۹۵ ۹:۲۴ ب٫ظ

آقای دکتر میرزاده،ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی، خواهشمند است رشته بیوشیمی را جز تکمیل ظرفیت بهمن لحاظ فرمائید. در تهران فقط واحد تهران شمال و علوم تحفیفات تهران در این رشته جذب دانشجو دارندامسال این دو واحد در شهریور و تکمیل مهر در مجموع کمتر از ۲۰ دانشجو حذب کرده و متقاضیان این رشته با ذرصدهای فابل قبول هنوز جذب نشده اند. کمی هم به این رشته مهم عنایت بفرمایید.با سپاس فراوان (مردود در مصاحبه)

نعیمه
دی ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۱۷ ب٫ظ

خواهش میکنم اینهمه از مهندسی مالی نگید. واقعا حساسیست پیدا کردم. دوستان عزیز ، خب با سقم و صحت گفته ها در مورد مهندسی مالی کاری ندارم. اما فرض میکنم که صحت داشته باشه. خب ما هم باور میکنیم و حتی محکوم میکنیم. دیگه لطفا تکرار نکنید….

رسول
دی ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  نعیمه

موافقم. منم اسم مهندسی مالی که میاد اعصابم خرد میشه این دوست عزیز تا الان بالغ بر ۵۰ مرتبه این مساله را مطرح کرده است.

مهندسی مالی
بهمن ۱, ۱۳۹۵ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

سلام دوستان من دانشجوی مهندسی مالی با ۷۱درصد ریاضی و میانگین ۳۰ درصد هستم .اصلا اینطوریام که میگین نیست .کلاسای ما ۷ نفره هست در تبریز و اساتید مجرب و بسیار عالی وبه نامی هم مدرس دوره دکتری مالی هستند .
یکی از رسالت های یک دانشجوی دکتری رعایت اخلاق علمی و به دور از تعصب است .
امیدوارم باهم مهربان باشیم

م_تهران
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۲:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  نعیمه

تنها رشته مهندسی مالی نیست اغلب رشته ها به همین وضع دچارند رشته حسابداری ، حقوق ، مدیریت ،مهندسی معماری ، مهندسی عمران ،مهندسی شهرسازی ، مهندسی الکترونیک ، مکانیک ،،،،،،
شما ملاحظه بفرمایید فقط معماری داری ۴۶ شهر است که پذیرش دارند برای من که واقعا جای تعجب داشت

معماری
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۹:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  م_تهران

سلام. شما در نظر داشته باشید که رشته معماری و شهرسازی تنها دارندگان مدارک این دو رشته متقاضی اونها نیستند بلکه کلیه فارغ التحصیل های رشته های هنر تو آزمونش شرکت کردند. طبیعیه که تعداد دانشگاه های دارنده این رشته ها زیاد باشه.

علی به میرزاده
دی ۱۷, ۱۳۹۵ ۷:۰۵ ب٫ظ

توانایی و قابلیت پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه های دولتی ده برابر دانشگاه آزاد است اما باید فکر کیفیت آموزشی بود باید فکر جذب فارغ التحصیلان در بازار کار بود که حداقل ۵۰ درصد آنها بتوانند جذب بازار کار بشوند.
باید فکر ابروی علمی کشور بود به قول شما کشور ما ، کشور چین نیست که دو ملیارد جمعیت داشته باشد، الان خیلی از فارغ التحصیلان دکتری که ۴ تا ۵ سال پیش قبول شده اند و ظرفیت پذیرش دکتری در آن موقع، یک پنجم الان نبود یا بیکار هستند و یا کار مناسبی ندارند
و از طرفی باید به کسی آخرین مدرک کشور، حتی دورافتاده ترین واحدهای آزاد را داد که حداقلها را داشته باشد. باید فکر ابروی علمی کشور بود.
و کمی فکر برند دانشگاه خود هم باشید بد نیست
فقط در رشته حسابداری دانشگاه آزاد سالی ۸۰۰ نفر را پذیرش می کند این در حالی است که کل ظرفیت دانشگاه های دولتی شامل (روزانه، شبانه، پردیسها و پیام نور) تنها ۴۰ نفر است.
در خیلی از رشتها وضعیت به همین شکله

سعید
دی ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۴۵ ب٫ظ

شما سوادوتجربتون رو زیاد کنید کار هم گیر میارید و نگران بقیه نباشید

م_تهران
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۲:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

اتفاقا همه باید نسبت به مقطع دکتری حساس باشند و اتفاقا جای نگرانی هم دارد .
با جناب علی موافقم

علی به میرزاده
دی ۱۷, ۱۳۹۵ ۶:۴۲ ب٫ظ

جناب آقای ریس دانشگاه آزاد دانشگاه های دولتی ده برابر دانشگاه آزاد استاد و امکانات مناسب برای جذب دانشجوی دکتری دارند اما در بعضی از رشتها شما تا بیست برابر دانشگاه های دولتی دانشجوی دکتری گرفته اید مثل حسابداری، معماری، بیشتر رشته های مدیریت و ….
کار بجایی رسیده که در رشته مهندسی مالی تا سی برابر دانشگاه های دولتی دانشجوی دکتری گرفته اید.

ک
دی ۱۷, ۱۳۹۵ ۷:۲۹ ب٫ظ

موندم این آمار از کجا میاد؟

s
دی ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ک

امار کاملا واقعی هستش

دکتر لیلا
دی ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۰۶ ب٫ظ

علی آقا لطفا کوتاه بیایید سه ماهه دارید انتقاد میکنید شما اگر قبول شدید خوشحال باشید نشدید هم برید درستون بخونید

رسول
دی ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر لیلا

با لیلا خانم شدیدا موافقم.

مهتاب
دی ۱۷, ۱۳۹۵ ۹:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر لیلا

آره واقعا!

روانشناسی بالینی
دی ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۱۶ ب٫ظ

دوست عزیز ولی,در رشته روانشناسی بالینی تا کنون کلا ۲۵ نفر گرفته اند و البته اگر تمام این ۲۵ نفر ثبت نام کرده باشند و دانشگاه دولتی شیراز در همین رشته روانشناسی بالینی ۱۶ نفر گرفته ۸ نفر برای روزانه و ۸نفر برای پردیس البته فقط در مرحله اول در مورد تکمیل ظرفیتش اطلاعی ندارم.

s
دی ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۵۱ ب٫ظ

تعداد معدودی رشته اینجوریه. که حق با شماست.

رسول
دی ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۳۵ ب٫ظ

ببخشید الان شما خودت دانشجوی دکتری هستی یا پشت کنکوری؟

سعید
دی ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۳۸ ب٫ظ

علی اقا اگه این چیزایی که میگی درست باشه دانشگاه ازاد کار درستی جهت جلوگیری از خروج افراد برای تحصیل به خارج از کشور انجام داده.ضمنا شما چرا ناراحت این موضوع؟؟؟؟؟؟!!!!!

سعید
دی ۱۸, ۱۳۹۵ ۴:۱۰ ب٫ظ

علی تو فوق العاده ای، خوشم میاد که کار خودتو می کنی و به حرف هیچکی گوش نمیدی، حرفت کاملا منطقی و درسته، این جذب بی رویه فقط مختص رشته مدیریت مالی و حسابداری نیست. رشته هایی مثل عمران سازه، برق قدرت، برق الکترونیک، معماری، کامپیوتر و … وضعیت جذب دانشجو وحشتناک زیاده!! فقط اینو بگم دکتری عمران سازه در سال ۹۲ فقط چهار دانشگاه بود الان ۳۵ دانشگاه!!

روانشناسی بالینی
دی ۱۷, ۱۳۹۵ ۵:۱۰ ب٫ظ

سلام . از مسؤلین بزرگوار تقاضا دارم در تکمیل ظرفیت بهمن دکتری, جذب و پذیرش خوبی داشته باشید . من با رتبه ۲۷ رد شدم . در مرحله اول تا رتبه ۲۳ پذیرش شدند و در تکمیل مهر فقط۲نفر و تا رتبه ۲۵ پذیرش شدند .استدعا دارم در بهمن در رشته روانشناسی بالینی نسبت به تکمیل ظرفیت این رشته لطف خود را مبذول بفرمایید. با سپاس.

روانشناس بالینی
دی ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۹ ق٫ظ

دانشگاه آزاد نباید بالینی و سلامت بگیرد
به خاطر نبود استاد و نبود امکانات آخه نمیشه با پول که مدرک گرفت باید به فکر کیفیت هم بود
بنده هم با رتبه ۹ کنکور وزارت بهداشت قبول نشدم، ولی راضی ام چون نباید ظرفبت بالا بره

داوطلب دکتری
دی ۱۹, ۱۳۹۵ ۵:۵۰ ب٫ظ

دوست عزیزی که روانشناس بالینی هستید و در زمینه سلامت روان تحصیل و کار می کنید .میزان اطلاعات شما از اساتید و امکانات دانشگاه آزاد در چه حدی است که اینگونه قضاوت می کنید و آیا شما واقعا اطمینان دارید کسی که در دانشگاه آزاد تحصیل می کند سطح سوادش از دانشجویان دیگر دانشگاهها کمتر است یعنی به نظر شما مصاحبه های که در آن نظر شخصی اساتید دخیل است و پایایی مصاحبه بسیار کم است معیار مناسبی برای سنجش سطح سواد و دانش دانشجویان است .اگر این مصاحبه ها پایایی داشت که نباید یک داوطلب در مصاحبه های مختلف نمرات متفاوت دریافت می کرد و حتی بعضا نفرات اول کنکور که در آزمون کتبی بهترین نمره را دریافت کرده اند در هیچ مصاحبه ای نمره لازم را نتوانند کسب کنند و رد شوند. مهم نیست در چه دانشگاهی و در کجا تحصیل کنید مهم این است که با سواد باشید و از دانشتان بصورت کاربردی استفاده کنید . سلامت روان یعنی خوشحال شدن از رشد و پیشرفت دوست ,همکلاسی و هموطنمان نه اینکه مانعی بر سر راه رشد یکدیگر باشیم.