نکات مهم انتخاب رشته دکتری فلسفه منطق

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

پس از اعلام نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۲، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری فلسفه منطق لازم است نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. دانستن نکات انتخاب رشته و کمک گرفتن از یک مشاور انتخاب رشته دکترای حاذق به شما کمک خواهد کرد که شانس قبولی بالاتری در دوره دکتری داشته باشید.

زمان انتخاب رشته دکتری

زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲، پس از اعلام نتایج اولیه دکتری از طریق سایت سازمان سنجش اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اگر چه آزمون دکتری سراسری و آزاد به صورت یکپارچه برگزار می‌شود، اما پس از اعلام نتایج اولیه تا اعلام نتایج نهایی فرایندها مجزا از هم خواهد شد. به نحوی که انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۲، به صورت مجزا و از طریق سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد.

شرایط انتخاب رشته دکتری فلسفه منطق

داوطلبانی که در آزمون دکتری ۱۴۰۲ شرکت کرده و با توجه به نتایج اعلام‌شده در کارنامه مجاز به انتخاب رشته دکتری سراسری رشته فلسفه منطق هستند، می‌توانند در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و انتخاب رشته نمایند.

در انتخاب رشته دکتری سراسری فلسفه منطق هر داوطلب می‌تواند حداکثر 50 کدرشته محل را انتخاب نماید.

در کارنامه اعلام نتایج دکتری، مجاز بودن یا نبودن جهت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیز اطلاع‌رسانی می‌شود. در صورتی که داوطلبان در دانشگاه آزاد نیز مجاز باشند، می‌توانند با توجه به اطلاعیه‌های این دانشگاه، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند حداکثر تا 100 کدرشته‌محل را انتخاب و در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد وارد کنند.

مشاوره انتخاب رشته دکتری فلسفه منطق

چگونگی انتخاب رشته دکتری

در هنگام انتخاب رشته آزمون دکتری فلسفه منطق مهم‌ترین موضوعی که لازم است مدنظر داوطلبان باشد علاقه است. چرا که اولویت انتخاب رشته دکتری تاثیر در بالا رفتن شانس قبولی ندارد. البته این موضوع را هم نباید فراموش کنیم که لازم است داوطلبان انتخاب‌های متنوعی با توجه به نمره تراز خود داشته باشند تا شانس قبولی را از دست ندهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص چگونگی انتخاب رشته، به مطلب نحوه انتخاب رشته دکتری مراجعه کنید.

در ادامه نکات مهم انتخاب رشته دکترا نیز ارائه شده است.

نکات مهم در انتخاب رشته دکتری فلسفه منطق

1. دعوت به مصاحبه دکتری بر اساس نمره حد نصاب دعوت به مصاحبه صورت می‌گیرد. بنابراین، داوطلبان می‌توانند جهت انتخاب رشته آگاهانه، تراز دعوت به مصاحبه دکتری فلسفه منطق سال‌های گذشته را بررسی کرده و سپس نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

2. با توجه به این که دعوت به مصاحبه بر اساس نمره تراز است، محدودیتی در تعداد دانشگاه‌هایی که داوطلبان می‌توانند در صورت کسب حدنصاب در مصاحبه‌شان حاضر شوند، وجود ندارد. بنابراین، خود را در انتخاب دانشگاه‌ها محدود نکنید.

این موضوع بدین معناست که هم دانشگاه‌های خوبی که ممکن است شانس قبولی نداشته باشید را انتخاب کنید و هم دانشگاه‌های سطح پایین‌تری که احتمالا تمایلی به قبولی در آنها را ندارید.

3. ظرفیت پذیرش دکتری فلسفه منطق در دوره‌های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، پردیس و پیام نور در دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ و ظرفیت این رشته در دانشگاه آزاد در دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۲ اطلاع‌رسانی می‌شود. همچنین، اطلاعات دقیق درخصوص گرایش‌ها و دانشگاه‌ های دارای پذیرش دکتری فلسفه منطق نیز در دفترچه انتخاب رشته مشخص خواهد شد.

بنابراین، با توجه به رتبه‌ای که کسب کرده‌اید و رزومه خود، سعی کنید انتخابی دقیق داشته باشید تا شانس قبولی خود را بالا ببرید.

اگر رتبه خوبی ندارید و یا شرایط رزومه شما مطلوب نیست، سعی کنید از دانشگاه‌هایی که حد نصاب پایین‌تری برای قبولی دارند هم انتخاب کنید تا شانس پذیرش خود را از دست ندهید. البته توصیه ما این است که حتی در صورت داشتن رتبه و رزومه عالی هم از انتخاب دانشگاه‌های متوسط و یا دانشگاه‌های با حد نصاب پایین غافل نشوید. چرا که نمره مصاحبه در پذیرش اهمیت زیادی دارد و می‌تواند به شدت شانس قبولی شما را تحت تأثیر قرار دهد.

4. قدر دانشگاهی که مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در آنها گذرانده‌اید بدانید. احتمالا شانس قبولی شما در این دانشگاه‌ها بالاست. بنابراین، می‌توانید در هنگام انتخاب رشته این دانشگاه‌ها را در اولویت قرار دهید.

در صورتی که سؤالی در خصوص انتخاب رشته دکترا فلسفه منطق دارید، می‌توانید آن را در صفحه مشاوره انتخاب رشته دکتری مطرح کنید تا مشاوران ما به صورت کاملا رایگان به همه سؤالات شما پاسخ دهند.

اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری

پس از انتخاب رشته داوطلبان کنکور دکتری فلسفه منطق، نتایج دعوت به مصاحبه دکتری اعلام خواهد شد. سپس داوطلبان لازم است با توجه به زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۲، نسبت به شرکت در مصاحبه اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مصاحبه دکتری فلسفه منطق کلیک کنید.

مطالب مفید برای داوطلبان دکتری:

برای انتخاب رشته دکتری فلسفه منطق باید چه نکاتی را مدنظر داشته باشیم؟

اطلاعات لازم در خصوص ظرفیت رشته، حدنصاب قبولی و دعوت به مصاحبه دکتری این رشته در متن همین مقاله گفته شده است.

آیا می توان در انتخاب رشته دکتری از سایر رشته های مرتبط با فلسفه منطق نیز انتخاب کرد؟

خیر، داوطلبان آزمون دکتری این رشته، تنها مجاز به انتخاب کدرشته محل های زیرمجموعه همین مجموعه امتحانی هستند.

گرایش های دکتری فلسفه منطق چیست؟

همه جزئیات در خصوص گرایش های این رشته در متن مقاله آورده شده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها