موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

انتشار جزئیات شرایط ثبت‌ نام داوطلبان آزمون دکتری 99

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان آزمون دکتری 99 سراسری و آزاد اعلام شد.

مهم: با توجه به شیوع کرونا، زمان برگزاری آزمون دکتری 99 به 28 فروردین تغییر پیدا کرد. 

اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص تغییر زمان آزمون دکتری 99

به گزارش پی اچ دی تست، ثبت‌ نام آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش از ششم آذر آغاز شده است و آخرین زمان ثبت‌ نام دکتری 99، 12 آذر ماه اعلام است.

بر اساس دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 99، داوطلبان کنکور دکتری 99 لازم است دارای شرایط عمومی و اختصاصی به شرح ذیل بوده و از لحاظ مقررات وظیفه عمومی منعی نداشته باشند.

شرایط عمومی داوطلبان دکتری 99

الف) اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

ب) عدم احراز ملتزم نبودن نسبت به احکام عملی اسلام (انجام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات.)

تبصره: اقلیت های دینی (ادیان رسمی)  مندرج در قانون اساسی از این شرط مستثنی هستند، به شرط آن که متجاهر به نقض احکام اسلامی نباشند.

ج) عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران.

تبصره: در صورتی که داوطلب سابقه عناد با نظام جمهوری اسلامی داشته باشد، باید تغییر نظر او احراز شود.

د)  نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آنها.

ه)  عدم احراز فساد اخلاقی.

و)  عدم اشتهار به ارتکاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال.

شرایط اختصاصی داوطلبان دکتری 99

داشتن کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی که مدرک مذکور مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

تبصره ۱: فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی متقاضی شرکت در این آزمون، قبل از اقدام به ثبت نام باید توجه داشته باشند که از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت خود را مشخص و از نظر وزارت مذکور منعی برای ثبت نام و شرکت در آزمون و در صورت قبولی برای ادامه تحصیل نداشته باشند. در غیر این صورت عواقب بعدی آن، به عهده شخص متقاضی خواهد بود.

تبصره ۲: با توجه به اینکه ادامه تحصیل در مقطع دکتری به صورت تمام وقت می باشد، داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آن را نزد خود نگه دارند.

تبصره ۳: رشته امتحانی انتخابی داوطلبان در دوره دکتری بایستی متناسب با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی آنها باشد.

جهت مشاهده رشته های مجاز به شرکت در آزمون دکتری رشته های مختلف امتحانی بر روی لینک کلیک کنید.

تبصره 4: دارندگان مدارک تحصیلی معادل میبایست حائز شرایط «آیین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی در آزمون های ورودی مقاطع بالاتر» باشند. بدیهی است آن عده از دارندگان مدارک معادل که قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی (مبنی بر ممنوعیت برگزاری دوره های معادل) در دوره های معادل پذیرفته شده اند، در شمول این مصوبه قرار می گیرند.

تبصره ۵: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره های مذکور راه یافته اند، حسب مورد از تسهیلات برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می شوند.

تبصره ۶: ادامه تحصیل افرادی که دارای مدارک استخدامی، داخلی و یا با عنوان «معادل» می باشند، ضمن رعایت بخشنامه مربوطه، منوط به تأیید دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد. بدیهی است صرفاً تأییدیه تحصیلی و یا قبولی در آزمون جامع دارندگان مدرک معادل، مجوز ثبت نام در دانشگاه نمی باشد.

شرایط شرکت در آزمون دکتری برای دارندگان حوزه های علمیه

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد مدارک تحصیلی صادر شده توسط مدیریت یکی از حوزه های علمیه قم و خراسان، فضلا و طلاب حوزه های علمیه که بر اساس مدرک صادر شده توسط مدیریت یکی از حوزه های علمیه قم و خراسان دوره سطح ۳ را گذرانده اند و یا تا تاریخ 99/6/31 فارغ التحصیل می شوند، منحصراً می توانند در یکی از کدرشته های امتحانی مرتبط در گروه علوم انسانی ثبت نام و در آزمون آن شرکت نمایند و در صورت پذیرفته شدن مشروط به گذراندن دروس پیش نیاز به تشخیص گروه آموزشی ادامه تحصیل دهند.

بدیهی است این دسته از داوطلبان باید تصویر مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط مدیریت حوزه های علمیه صادر گردیده است در اختیار داشته باشند.

شرایط شرکت در کنکور دکتری برای دانشویان مقطع دکتری

دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع دکتری تخصصی در صورت عدم انصراف تا پایان مهلت ثبت نام، مجاز به ثبت نام و شرکت مجدد در این آزمون نمی باشند.

ثبت نام و شرکت در این آزمون برای دانشجویان مقطع دکتری تخصصی، به شرط فراغت از تحصیل در آن مقطع تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی جاری (98-99) بلامانع می باشد.

ممنوعیت ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دکتری روزانه سال گذشته در آزمون دکتری 99

بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، پذیرفته شدگان نهایی دوره های روزانه در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1398، حتی در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی از رشته قبولی، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) سال ۱۳۹۹ نخواهند بود.

جهت اطلاع از جزئیات درج معدل در ثبت‌‌ نام دکتری ۹۹ و مقررات وظیفه عمومی داوطلبان آزمون دکتری 99 کلیک کنید.

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

14 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهنام
آذر ۹, ۱۳۹۸ ۷:۳۱ ب٫ظ

در بند ۲۹ ثبت نام برای کسانی که دانشجوی سال آخر ارشد هستند و از ما خواسته تاریخ فراغت کارشناسی ارشد وارد کنیم، باید چه تاریخی را بزنیم و وارد کنیم؟؟؟؟؟؟؟

محمد
آذر ۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

اگر بهمن تموم میشید آخر بهمن
اگه خرداد آخر خرداد
اگر شهریور آخر شهریور
برای سال آخریا که هنور تاریخ صد در صد نشده برای این مورد سخت گیری نمیشه
فقط فرم میانگین معدل را پر کنید و در دانشگاهتون تایید بشه
موفق باشید

مریم
آذر ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  بهنام

آخر شهریورسال دیگه یعنی آخرین مهلت رو بزن

محمد
آذر ۹, ۱۳۹۸ ۳:۰۴ ب٫ظ

بعد از ثبت نام این پیام “”کد ملی را اشتباه وارد نموده اید. کد ملی را با مدارک شناسایی مطابقت داده و در صورت مغایرت ویرایش نمایید”” زیر اطلاعات شناسنامه ای چاپ شده هستش.. اما اطلاعات رو ده بار چک کردم و شماره ملیم درسته.
به نظرتون مشکل از کجاس و چیکار کنم؟
کسی مورد مشابه من داشته؟
سال اول نیس امتحان میدم اما اولین باره اینجوری شده

نگار
آذر ۹, ۱۳۹۸ ۴:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

حتما با گوشی انجام دادید باید با کامپیوتر انجام بدید

محمد
آذر ۹, ۱۳۹۸ ۶:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

با سیستم بود اتفاقا.. اما آخرش زیر عکسم اون پیام اومده
دوستان کسی هست راهنماییم کنه؟

دانشجوی پردیس
آذر ۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

یعنی چی اون قسمت که گفته دانشجویان دکتری در حال تحصیل دوباره نمیتونن کنکور بدن ؟چرااااا خب؟؟؟؟؟!!!!! من دانشجوی پردیس هستم میخوام امسال دوباره کنکور دکتری بدم یعنی نمیتونم؟!باید انصراف بدم تا کنکور بدم مگه میشه آخه

محمد
آذر ۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

اگر اینجا به جواب نرسیدید به قسمت سیستم پاسخگویی وبسایت سنجش مراجعه کنید و با ثبت نام، سوال خودتونرو بپرسید.. کارشناس سنجش بررسی میکنه و جواب میده

phd
آذر ۹, ۱۳۹۸ ۳:۴۴ ب٫ظ

فقط روزانه ، شامل شما نمیشه. شما ک وضعت خوبه همون پردیس رو ادامه بده. انشالله میری سرکار دو برابر هزینه ای که انجام دادی رو در میاری!

L
آذر ۹, ۱۳۹۸ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  phd

نه فقط روزانه نیس،کل دانشجویان دکتری را شامل میشه .بالا رو ظاهرا دقیق نخوندین

phd
آذر ۹, ۱۳۹۸ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  L

اصلا بالا رو نخوندم! تو دفترچه نگا کردم.

دانشجوی پردیس
آذر ۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  phd

اتفاقا تو دفترچه هم نوشته :)

phd
آذر ۱۰, ۱۳۹۸ ۸:۱۲ ق٫ظ

صفحه ۲ قسمت د، قرمز رنگ نوشته

سارا سارا
آذر ۱۰, ۱۳۹۸ ۵:۴۳ ب٫ظ

منم مثل شما هستم
اگر به موقع ( محدوده زمانی که سازمان سنجش در دفترچه اعلام کرده) انصراف ندید، حتی در صورت پذیرش، قبولیتونو باطل می کنند. مجبور میشید برگردید دوره پردیس. لطفا زمان بندی رو مطالعه کنید با دقت. انشاالله که قبول بشید.