پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

ابلاغ آیین‌نامه جامع پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای برتر در دانشگاه آزاد

آیین‌نامه جامع پذیرش بدون آزمون استعدادهای برتر و فارغ‌التحصیلان ممتاز برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر در رشته های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از سوی رئیس این دانشگاه ابلاغ شد.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

به گزارش پی اچ دی تست، بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی «آیین‌نامه جامع پذیرش بدون آزمون استعدادهای برتر و فارغ‌التحصیلان ممتاز برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر در رشته های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نخبه پروری و فراهم آوردن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای کار و تلاش نخبگان و توجه معظم له در بیانیه گام دوم انقلاب درخصوص حمایت از جوانان مستعد و کارآمد به عنوان محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی و در راستای تحقق سند دانشگاه آزاد اسلامی، «آیین نامه جامع پذیرش بدون آزمون استعدادهای برتر و فارغ‌التحصیلان ممتاز برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر در رشته های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی» ابلاغ می شود.

در بخش دیگری از این بخشنامه آمده است: با عنایت به اینکه ایجاد بستر لازم برای حمایت و هدایت از پژوهشگران جوان و نخبگان، از اولویت های راهبردی این دانشگاه است، امید است مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای صحیح، دقیق و بهنگام این آیین‌نامه همکاری های لازم را انجام دهند.

گفتنی است در هفتاد و دومین جلسه شورای هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد برای ایجاد وحدت رویه در پذیرش استعدادهای برتر و فارغ‌التحصیلان ممتاز در دانشگاه آزاد اسلامی، تمامی آیین نامه و دستورالعمل های مربوط به پذیرش بدون آزمون استعدادهای برتر برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر، با توجه به آخرین مصوبات شورای هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد اسلامی و اساسنامه و آیین نامه های باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان تجمیع شوند.

در «آیین نامه جامع پذیرش بدون آزمون استعدادهای برتر و فارغ‌التحصیلان ممتاز برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر در رشته های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی»، شرایط پذیرش بدون آزمون ورودی برای تحصیل در دوره های بالاتر (دوره های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، دوره کارشناسی ارشد و دوره دکتری تخصصی) اعلام شده است.

فرآیند ثبت نام و پذیرش فارغ التحصیلان ممتاز برعهده مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه خواهد بود. پرونده استعدادهای برتر متقاضی استفاده از تسهیلات این آیین نامه، توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان تشکیل و پس از راستی آزمایی و امتیازدهی پرونده های حائز شرایط در شورای هدایت مطرح خواهد شد. مصوبات شورای هدایت درخصوص پذیرش متقاضیان و یا انجام مصاحبه علمی به مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی ابلاغ خواهد شد تا نسبت به انجام فرآیند مصاحبه، صدور سند پذیرش و معرفینامه به واحد دانشگاهی اقدام شود.

این آیین نامه که به تأیید شورای هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد اسلامی رسیده، از نیمسال تحصیلی دوم 1400-1399 برای پذیرش لازم الاجراست.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

20 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
داوطلب
فروردین ۲۳, ۱۴۰۰ ۲:۰۱ ق٫ظ

سلام وقت بخیر از هر کی سوال میپرسم یه حرفی میزنن ایا این درسته که معدل باید ۱۷ باشه لطفا جواب بدین ممنونم

مسعود
فروردین ۴, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

به نظرم معدل ۱۲ربه بالا میشه نخبه دانشگاه ازاد

داوطلب
فروردین ۲۳, ۱۴۰۰ ۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

سلام تیا واقعیت داره ایین نامه که از معدل ۱۷ میتونن شرکت کنن

فردین
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۳:۴۷ ق٫ظ

باسلام واحترام.
دانشگاه آزاد خیلی شبیه سرابه ولی من پیشنهاد میکنم حتما برید برا دکترا بخونید چون هر چی دوستان میگن بده بده بی فایدس.
برید ولی به شرطی که افسرده نشید.
من با خیال هئت علمی رفتم ولی الان فقط میگم خدا کنه زودتر خلاص بشم.
بخشنامه پشت سر هم ،ازمون نحس و بی نتیجه و بدرد نخورept،هزینه خیلی زیاد ووووو
امتحان کنید خیلی خوبه۰

میترا
اسفند ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

من دکترای دانشگاه ازادم ..به جز وقت تلف کردن و بدبختی کشیدن و دادن شهریه های گزاف چیز دیگه ای نداره ..وبسیار بی سرو سامان دانشگاه ازاد ..چون تامین مالی دانشگاه از دانشجوهای دکتراست اصلا نمیذارن فارغ اتحصیل بشی و هی چپ و راست بخشنامه عوض میکنن که شرایط دفاع رو نداشته باشی و شهریه بیشتر پرداخت کنی دریک کلمه دکترای دانشگاه ازاد یک باتلاقه که نه راه پس داری و نه راه پیش ..من از سال ۹۷ درسم تموم شد و یک سال
تمام هم مشغل کار پایان نامه بودم ولی باز دوسال نتونستم دفاع کنم چون هی بخشنامه عوض میکردن …الانم که دفاع کردم به جز افسردگی چیز دیگه ای نداشته..حتی دانشگاه جذب هم نداره که بخوایی هییت علمی بشی

فارغ التحصیل دکترای بدون ازمون ورودی سال 94 ازاد
اسفند ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  میترا

با سلام و احترام بنده هم موافق هستم بنده با معدل ۱۹.۵ و پایان نامه ۲۰ د ررشته برق با مقالات isi در سطح q1 و q2 در ژورنال تحصصی ، متاسفانه اصلا مدرک دانشگاه ازاد و خروجی های دانشگاه ازاد را در بازار کار اصلا قبول ندارن…(خوب حق هم دارن متاسفانه در مقطع دکترای ازاد همکلاسی هایی داشتیم که با درصد های منفی و بدون رزومه علمی و حتی ۱ مقاله علمی قبول شده بودن دکترا) . و حتی تدریس بصورت حق تدریس در خود واحد های دانشگاه ازاد هم پارتی می خواهد و معرف متاسفانه …… به نظرم دوستان بزرگوار اصلا وارد این مقطع مخصوصا در دانشگاه ازاد نشوند جز هدر دادن پول و عمر بخدا چیز دیگری ندارد ..با تشکر

امیررضا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  میترا

با سلام. کاملا موافقم. دوستان عزیز داوطلب عین واقعیت رو گفتن. مواظب باشید در این
باتلاق گرفتار نشوید.

مجتبی
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۳۷ ب٫ظ

سلام وقت بخیر کجا جزییات آیین نامه رو میشه دید؟؟

فرنوش
اسفند ۱۱, ۱۳۹۹ ۹:۰۲ ب٫ظ

من تیرماه ۹۷ با معدل ۱۸.۸۴فارغ التحصیل شدم شرایط دکتری بدون کنکور را دارم؟

علی ص
اسفند ۱۱, ۱۳۹۹ ۳:۳۲ ب٫ظ

نخبه های عزیز حتما حضوری با چندتا دانشجوی دکتری آزاد مشورت کنید بعد وارد دانشگاه آزاد بشوید از ما گفتن بود تحصیل توی دانشگاه آزاد به مشورت نیاز دارد آن هم مشورت با خود دانشجوها مخصوصا کسانی که در حال نوشتن تز و دفاع هستند

الهام
اسفند ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

سلام من معدلم ۱۷/۵۰ است و معدل پایان نامه هم از ۱۸ شدم ۱۸ ولی نمره مقاله رو به دلیل اینکه ۹ ماه از فارغ‌التحصیلی ام گذشته بود اعمال نکردم میشه شرکت کنم یا نه کسی از این آیین نامه اطلاعی داره

Nm
اسفند ۱۱, ۱۳۹۹ ۱:۲۳ ق٫ظ

سلام شرایطش چیه
نمره پایان نامه هم ملاکه؟
من نمره پایان نامم ۱۷/۹۵ بقیه شرایط رو دارم

Mmmmm
اسفند ۱۱, ۱۳۹۹ ۱:۱۳ ق٫ظ

سلام میشه لطفا راهنمایی کنید چه زمانی و با چه شرایطی میشه از این فرصت استفاده کرد؟

حسن زاده
اسفند ۱۱, ۱۳۹۹ ۰:۵۶ ق٫ظ

عالییییی

علی
اسفند ۱۰, ۱۳۹۹ ۰:۵۶ ق٫ظ

سلام ‌ و احترام
این بخشنامه رو کجا میشه دانلود کرد
ممنون میشم پاسخ بدید
سپاس

ابراهیم
اسفند ۱۰, ۱۳۹۹ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام این بخشنامه یه تغییر عمده ای که داشته است معدل برای رشته های غیر پزشکی در همه ی رشته ها به ۱۷ و ۵۰ صدم شده است .

smaneh smaat
اسفند ۱۰, ۱۳۹۹ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ابراهیم

آقای ابراهیم شما مطمئن هستید ؟؟؟؟؟؟ از کجا میشه خوند این بخشنامه رو ؟ سال قبل ۱۸.۵۰ بود برای رشته های علوم انسانی درسته ؟

کسرا
اسفند ۱۱, ۱۳۹۹ ۵:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  smaneh smaat

باسلام ،دوستان اطلاع دارن ک مدت زمان فارغ التحصیل شدن نباید از دوسال بیشتر باشد ?آیا این بند هم تغییر کرده یا خیر ؟؟؟
«اینکه باید ۲سال از زمان فارغ التحصیلی بیشتر نگذشته باشه »
آیا این بند هم تغییر کرده یا خیر ؟؟؟

ابراهیم
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹ ۶:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  کسرا

سلام به ۵ سال افزایش پیدا کرده است

علی
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  ابراهیم

سلام از کحا میشه خوند آیین نامه جدید ؟