پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

آغاز آموزش حضوری در برخی دانشگاه‌ها

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم اعلام کرد: دانشگاه‌های سراسری در برخی از استان‌ها آموزش حضوری برای مقطع دکتری را آغاز کرده‌اند ولی در مورد کارشناسی ارشد و کارشناسی به جز دروس عملی هنوز به فرصت بیشتری نیاز دارند.

محمدرضا آهنچیان در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره آغاز آموزش حضوری از امروز ۱۵ آبان و اینکه کدام دانشگاه‌ها از امروز آموزش حضوری را آغاز می‌کنند گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای دروس عملی خود را به صورت کامل آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: برخی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز آموزش حضوری خود را از امروز آغاز کرده‌اند، دانشگاه‌های سراسری در برخی از استان‌ها آموزش حضوری برای مقطع دکتری را آغاز کرده‌اند ولی در مورد کارشناسی ارشد و کارشناسی به جز دروس عملی هنوز به فرصت بیشتری نیاز دارند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم افزود: دروس عملی از شهریور ماه شروع شده و ادامه دارد و دانشجویان به ترتیب در کلاس‌ها حاضر می‌شوند.

آهنچیان همچنین درباره آخرین تصمیمات ستاد ازسرگیری آموزش حضوری در دانشگاه‌ها، نیز گفت: دو مسئله وجود دارد که در ستاد مطرح شده است یکی اینکه واکسیناسیون دانشجویان هنوز کامل نشده است بالای ۷۰ درصد دانشجویان دکتری واکسینه شده و دانشجویان کارشناسی حدود ۵۰ درصد واکسینه شده‌اند لذا واقعاً بازگشایی کامل دانشگاه‌ها (آموزش حضوری) در حال حاضر ممکن نیست.

وی ادامه داد: موضوع بعدی بحث خوابگاه‌ها است که خیلی از شهرها از جمله شهر تهران مشکل دارند. دانشگاه‌ها در حال تلاش هستند که با جایگزینی خوابگاه‌های استیجاری بتوانند دانشگاه‌ها ۱۰۰ درصد آموزش حضوری را از آذر ماه داشته باشند. البته اینکه آموزش نیز از آذرماه به صورت ۱۰۰ درصدی حضوری شود به واکسیناسیون و بحث زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجویان باز می‌گردد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

33 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدرضا
آبان ۲۳, ۱۴۰۰ ۴:۳۵ ب٫ظ

سلام
دوستان امتحانات حضوری هست ؟؟؟

سعید
آبان ۲۳, ۱۴۰۰ ۹:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

سلام بله صد درصد امتحانات حضوری است

محمدرضا
آبان ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

حتی اگر شهر قرمز یا نارنجی باشد؟؟؟

مهدی مهندسی مکانیک
آبان ۱۹, ۱۴۰۰ ۵:۴۶ ب٫ظ

سلام اگر علائم داشتید نباید واکسن تزریق می کردید.ضمن اینکه واکسن معتبر تنها احتمال شدت علائم و بستری در مراقبت های ویژه و مرگ را کاهش می دهد ولی احتمال بیماری را کاهش نمی دهد.تعداد افرادی که هر دو دوز را زدند و بعد از دو هفته یا بیشتر ابتلای متوسط تا شدید هم داشتند اگر فقط در اطرافیان و آشنایان خود بررسی کنید کم و قابل کتمان نیست.واکسیناسیون در کشور ما بیشتر از جنبه آرامش روانی مهم بوده که ترس را کاهش دهد و فعالیت اقتصادی و… سرعت بگیرد.متاسفانه اینطور القا شده که واکسیناسیون از ابتلا پیشگیری می کند که به هیچ عنوان اینطور نیست.تاثیر واکسن معتبر در افراد پنجاه سال تا هشتاد و پنج‌سال پررنگ است.پایین پنجاه سال هر چه پایین تر میاییم و بالای هشتاد و پنج سال هر چه بالاتر می رویم آمار ابتلای شدید افراد واکسینه افزایش پیدا می کند. بازگشایی مدارس به خصوص در وضعیت فعلی از نظر من به صلاح نیست.در مورد دانشگاه ها هم بازگشایی بین ترم که با وجود وضعیت ناپایداری که داریم توجیهی ندارد. این داستان ۷۰ درصد یا ۸۰ درصد واکسینه شوند (در کشور ما درصدی با واکسنهای غیر قابل قبول از طرف بهداشت جهانی واکسینه شدند و ضمن اینکه با توجه به آمارها بین سینوفارم و سایر واکسن ها تفاوت معنی داری در تاثیرگذاری مشاهده می شود) ایمنی جمعی ایجاد می شود هم پشتیبانی علمی قوی ندارد.الان در کشورهای اروپایی مثلا انگلیس نگاه کنید وضعیت دوباره به سمت خطرناک شدن پیش می رود. در مورد چین مهم ترین… ادامه نظر»

محمد
آبان ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

متاسفانه بعد از زدن دو دوز سینوفارم به کرونا مبتلا شدم . الان مجبورم بعد از ۷۲ ساعت تب و لرز شدید برم سرکلاس !

ویکتاریون
آبان ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

جه قدر دانشجوی دکترای علمی کاربردی و فنی حرفه ای داریم توی تاپیک. :|

باران
آبان ۱۹, ۱۴۰۰ ۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

عالی بود. واقعا چی فکر کردن . خنده دار شده کامنتا.

رضا
آبان ۱۹, ۱۴۰۰ ۴:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

دامپزشکی هم حضوری شده متاسفانه

ویکتاریون
آبان ۱۹, ۱۴۰۰ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

واحدهای عملی( به ویژه آزمایشگاه و کشاورزی)، از تابستان ۹۹ حضوری بودن. حالا شاید رویکرد دانشگاه ها فرق داشته ولی کسایی که من توی خوابگاه می شناسم- اتفاقا سه نفرشون دامپزشکی بودن- از همون موقع حضوری شدن و خوابگاه گرفتن.
اینه که اون رشته ها دیگه عادی شده براشون و سر حضوری مجازی چونه نمی زنن.

دکتر
آبان ۱۸, ۱۴۰۰ ۶:۲۳ ب٫ظ

واکسن پاستور خیلی بهتر از سینوفارمه. سینوفارم ضعیفتر عمل می کنه

علی
آبان ۱۷, ۱۴۰۰ ۳:۱۱ ب٫ظ

حضوری کنیدخیلی نیازه . واقعا آینده ب ما جون ها خراب شد بخاطر کرونا .

سهیل
آبان ۱۶, ۱۴۰۰ ۴:۴۱ ب٫ظ

امروز تست کرونای من مثبت شد ولی رفتم سر کلاس اجباری دانشگاه

باران
آبان ۱۶, ۱۴۰۰ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

وای مگه میشه!!!!!!!!! شما باید ۲۱ روز قرنطینه بشید مگر نه ۶۰ نفر رو درگیر میکنید و این ابدا لجبازی رو بر نمیتابه و وظیفه شرعی و اخلاقی هست که نباید در جامعه حضور پیدا کنید!!! اگر بر فرض محال کل ترم رو محرومتون کنن نباید در سر کلاس حاضر بشید جناب سهیل!! امیدوارم که این کامنتتون فقط جنبه فان داشته باشه چون ابدا از نظر اخلاقی پذیرفته نیست و هیچ دانشجوی رو برای۲ جلسه غیبت حذف نمیکنن اونم برای کرونا!!

ن. خ
آبان ۱۷, ۱۴۰۰ ۶:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  باران

آره چرا نمیشه! شما که معتقدی واکسن زدی ۸۰ درصد جامعه هم واکسینه هستن. پس ترسی نداره برای شماها که حالا یکی هم که مثبت شد بیاد تو کلاس کنارتون بشینه.

باران
آبان ۱۶, ۱۴۰۰ ۲:۴۷ ب٫ظ

با سلام و احترام دوستان بنده هم برام اولویت سلامت جامعه هست و دلیل موضعگیری ها رو متوجه نمیشم!! چه دولتی چه آزاد چه پیام نور چه علمی کاربردی و چه برسه به مدارس بنده هرگز راضی نیستم حتی یک نفر بیمار بشه و خدایی نکرده اسیبی ببینه!! اما بنده هم مثل شما حق دارم کامنت با حفظ حریم ها بزارم و نظرم رو انتقال بدم. اینکه دوستان از شهرستان بیان تهران خوابگاه ندارن اینها رو از ابتدای قبولی هممون میدونستیم و پیش بینی شده بود از ۲۷ شهریور که از اول آذر ماه حضوری بشه پس اگر ما به فکر نبودیم و انتخاب کردیم هم درس بخونیم هم راحت باشیم دیگه مسئولش با بنده و مسئولین نیست!! بنده هم دو انتخاب داشتم اول اینکه برم کیش رشته خودمو بخونم و مثل آب خوردن در رشتم جذب هیات علمی بشم و دوم نه تهران و انتخاب کنم و ریسک جذب نشدن به خاطر تغییر رشته رو به خودم بدم!! اما از روز اول قبل ثبت نام مطمئن بودم اگر کیش انتخاب کنم رفت و امد در سرما و گرما هزینه هتل و اسکان و پرواز و غیره خواهم داشت و کلاس ها نهایت سه ماه غیرحضوری بعدش داستانه پس انتخاب تهران رو انجام دادم که اگر حضوری شد دردسر نداشته باشم!! بنده هم مثل شما شرایط رو دارم تجربه میکنم با این تفاوت که ۴تن از عزیزانم به خاطر کرونا خاک کردم و بیشتر از همه آسیب دیدم از کرونا !! اما منطقی هستم و چه مجازی چه حضوری احترام… ادامه نظر»

علی
آبان ۱۷, ۱۴۰۰ ۷:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  باران

سلام
خانم باران شما رتبه یک همه رشته های کشور هستین و نخبه شماره ۱ واصلا همه چی تموم.
اینکه رفتین دانشکاه ازاد هم به خاطر این نبوده که سراسری پذیرفته نشدین، علتش این بوده که ازاد سطحش بالاتره.
به سادگی آب خوردن هم جذب هیئت علمی شدن هم مختص شماست.
این همه خودبرتربینی ریشه در چی داره؟

باران
آبان ۱۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام جناب آقای علی
این قضاوت شما با تندخویی دلیلش چی میتونه باشه!! چون کامنت بنده جز آمار رسمی و حقیقت چیز دیگری رو بازتاب نمیده!! دلیل این همه خشم چی میتونه باشه جز منافع شخصی!!
بنده در ابتدا عرض کرده بودم رشته و گرایش بنده در هر دو انتخاب رشته کنکورم چه با آزمون و چه بی آزمون پذیرش دولتی نداره و اثبات این گفته نیاز به یک سرچ بسیار ساده داره در دفترچه سال های ۹۷ تا ۱۴۰۰!!
بنده در کامنت بالا هم نه از رتبه صحبتی کردم و نه پذیرشش و نه حتی رشته بلکه از روند انتخاب رشته و شهر و شرایط یکسان با دیگران گفتم!! کمی منطقی باشید و جبهه گیری نکنید اینکه منافع شما و دیگران در ترم غیر حضوریست و عدم برنامه ریزی کوتاه مدت بازهم مسئولیتش با بنده نیست!!
رشته من ارشد مدیریت فرهنگی بوده که الان کل دانشجویانش میتونن بیان بگن که ما کنکور دولتی ندارم و کلا از یک رشته دیگه برای رشته خودمون کنکور میدم و اینم دست بنده نیست عدم برنامه ریزی و تصمیم گیری کلان وزارت علوم هست.
بنده اگر خود برتربینی داشتم که حرف علمی و آماری نمیزدم مثل دیگر حضرات ربط میدادم به آزاد و دولتی خودن!!
یا عزیز بودن جان دولتی ها در مقابل آزادی ها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به هرحال امیدوارم اوضاع کرونا کلا جمع بشه و ۸۵ درصد واکسینه بشن و دیگه رسما این اوضاع مسخره مجازی جمع بشه که کسی جرات اعتراض و منافع شخصی رو نداشته باشه. بدرود.

مهتاب
آبان ۱۷, ۱۴۰۰ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

وااای خدا چقد خندیدم مرسی که اینقد فانی.
واقعا حرف دل مارو زدین

باران
آبان ۱۷, ۱۴۰۰ ۸:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب

خدارو شکر که حداقل باعث لبخند یک هموطن شدیم هرچند با تمسخر!!!
موفق و شاد و سلامت باشید.

حمید
آبان ۲۱, ۱۴۰۰ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

عالی بود

علی
آبان ۱۶, ۱۴۰۰ ۱:۱۳ ب٫ظ

من نمیدونم چرا مسئولین بخاطر واکسن های آب مقطر سینوفارم، جو گرفتنشون؟ تازه چهل درصد کل جامعه واکسن چینی بی کیفیت زدن. مسئولین فکر میکنن شاخ غول رو شکوندن. بابا بچه های شما در کانادا اروپا آمریکا، فایزر مدرنا زدن خیالتون راحته. ما بدبختا سینوفارم زدیم، با اتوبوس بین راهی بریم دانشگاه و خوابگاه،؟ مگه مجبورید؟ من برا جونم ارزش قائلم، اگر شده مرخصی میگیرم یا اصلا ترم رو حذف میکنم،

باران
آبان ۱۶, ۱۴۰۰ ۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کمی تحقیق بفرماید!!! سینوفارم با توجه به آمار امن ترین واکسن حال حاضر در جهان هست(از نظر عوارض و بازخورد مرگ و میر در میزان تزریق بانوان باردار از این واکسن استفاده میکنن)!! چین جمعیتی ۱ملیارد و ۵۰۰ملیون نفری داره که ۱سال و ۶ ماه هست کشته نداده و در کل یکسال اخیر ۱۲ نفر مبتلا شدن که بدون نیاز به دارو درمان شدن!! فایزر و مدرنا داره در امریکا روزانه ۱۲۰۰ نفر کشته میده و چهل و پنج هزار نفر مبتلای جدید!! شما دانشجوی دکتری هستید و نمیدونید تزریق آب مقطر بسیار درناک و پرعوارض هست!! شما که تحصیلات آکادمیک دارید لطفا حرف های زیر سیکل و ضد واکسن ها رو در پیج علمی کامنت نزارید!! با سینوفارم در کشور روزانه زیر ۱۵۰نفر فوت شدن که آمار رسمی اعلام شده به جز ۵نفر که دودوز زده بودن و بیماری زمینه ای داشتن و ۱۰درصد تکدوز واکسینه شده بودن و هشتاد وهشت درصد کلا واکسنه نشدن به علت مخالف بودن با واکسیناسیون!! یعنی از ۱۲۰ نفر فوت شده دیروز ۹۸درصد واکسیناسیون دودوز رو انجام نداده بودن!!! شما آزاد هستید که مرخصی بگیرید یا انصراف بدید اما لطفا نشر اکاذیب نکنید و مردم رو نسبت به واکسیناسیون دلسرد نکنید . آمار رسمی نشون میده تاثیر واکسیناسیون به چه میزان بوده و در حال حاضر ۸۰ درصد یک دوز و ۵۴ درصد دودوز واکسینه شدن تا اوایل آذرماه انشاالله به ۸۰ درصد واکسیناسیون دودوز خواهیم رسید و ۸۵ درصد فول واکسیناسیون دانشجویان دوره دکتری. پس با ماسک و حفظ پروتکل ها امکان… ادامه نظر»

داوطلب دکترا
آبان ۱۹, ۱۴۰۰ ۹:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  باران

چقدر با آمار و ارقام غلط خوب از واکسیناسیون اجباری دفاع میکنی، واکسنی که تمام اطرافیان من را به کرونا مبتلا و روانه بیمارستان کرد فقط خداروشکر ایست قلبی ندیدیم در بستگان، ما دیگه اشتباه نمیکنیم و دوز دوم را تزریق نمیکنیم، چون این واکسن ها نه تنها از کرونا مصونیت ایجاد نمیکنه بلکه خطر ابتلا(حتی در صورت حضور در قرنطینه خانه) و ایست قلبی و مرگ را هم در بردارد، لطفا اینجا تبلیغ واکسن نکنید که حنایتان دیگر رنگی ندارد، من هم مرخصی میگیرم و بخاطر واکسم کشنده ی اجباری خودم و خانواده ام را درگیر نخواهم کرد، حتی اگر مجبور شوم انصراف از تحصیل میزنم ولی جانم را حفظ میکنم.

باران
آبان ۱۹, ۱۴۰۰ ۱:۳۶ ب٫ظ

عجب تحلیل جالبی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مارو خنده نندازید. آمار رسمی کشوری و جهانی غلطه بعد شما راست میگی!!
خدارو شکر که دانشگاه و محیط علمی از حضور افکاری همچون شما پاک بشه.

دکتر
آبان ۲۱, ۱۴۰۰ ۳:۴۹ ب٫ظ

دوست عزیز شما اختیار این رو دارین که خودتون تصمیم بگیرین که واکسن بزنین یا نه. دوستان هم نظرات خودشونو دادن و کسی رو هم اجبار نمی کنن. من خودم دو دوز پاستور زدم فقط کمی در دوز اول یک روز تب داشتم و هیچ عارضه دیگه ای نداشت. از تبلیغ واکسن که چیزی به ما نمی رسه.

Sasy
آبان ۱۶, ۱۴۰۰ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

منم سینوفارم زدم چون بهترینه‌

عاشق عدالت/متنفر از رانت
آبان ۱۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی جان به والله اگه بدونی همون آب مقطر یعنی چی اصلا!!!
همینطوری یه چیزی شنیدی اینجا داری می گی. خواستم یادآوری کنم این سایت محل تبادل افکار قشر نخبه و فرهیخته جامعه است نه زدن حرفهای عوام گرایانه!!!

Sasy
آبان ۱۶, ۱۴۰۰ ۱:۰۴ ب٫ظ

احسنت حضوری باشه عالیه یه چیزی یاد میگیریم حداقل‌ ❤

پدر ژپتو
آبان ۱۶, ۱۴۰۰ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  Sasy

سلام باران

باران
آبان ۱۶, ۱۴۰۰ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

علیکم سلام
اما چه ارتباطی به بنده داره این کامنت!!
من هرگز با اسم فیک دیگری کامنت نذاشتم اسمم از اول با همین نام باران بوده و ادبیاتم مشخص هست!!
ترسی هم ندارم که بیام اسمم رو تغییر بدم درسته با اسم اصلی شناسنامه ای از ابتدا کامنتی منتشر نکردم اما اسم انتخابی برای کامنتم از ابتدا باران بوده تا روزی هم که کامنت بزارم به همین منوال خواهد بود.
شجاعت و حرف رو بدون ترس زدن برای بنده روال عادی هست و ابدا از تبادل نظر خسته نمیشم با تغییر نام اومدن و تیکه انداختن کار انسان های ضعیف هست. موفق باشید.

حبه انگور
آبان ۱۷, ۱۴۰۰ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  باران

خانم باران ظاهرا شما پدر ژپتو رو نمی شناسید ایشون از قدیمی ها وبهترین های سایت phd هستن.

کریم
آبان ۱۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  حبه انگور

سلام
فقط واکسن برکت

سمر
آبان ۱۶, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

تو رو خدا ما رو به کشتن ندید مگه ما مقطع دکتری هستین جنسمون فولادیه کافی یه نفر تو یه کلاس داشته باشه از طریق استاد منتقل میشه به همه خوابگاهم که تهران اوضاعش اوکی نیست چه اصراریه الان دوماهه سر کلاسیم یه ماه دیگم مجازی باشه چی میشه