پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

اعزام هزار دانشجوی دکتری به فرصت مطالعاتی خارج از کشور در سال ۱۴۰۱

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون بورس و امور دانشجویان خارج از کشور سازمان امور دانشجویان گفت: هزار دانشجو امسال به فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور اعزام می‌شوند.

محمدجواد سلمانپور در گفت و گو با ایرنا درباره اعزام دانشجویان به فرصت های مطالعاتی خارج از کشور اظهار داشت: سازمان امور دانشجویان، ۲ هزار فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت و ۶ ماهه برای دانشجویان مقطع دکتری در داخل کشور و هزار فرصت تحقیقاتی خارج از کشور فراهم کرده است.

وی همچنین درمورد فرصت های مطالعاتی خارج از کشور خاطرنشان کرد: دانشگاه ها باید تا سقف اعلام شده، نسبت به معرفی دانشجویان اقدام کنند. بعد از بررسی شرایط دانشجویان در کارگروه اداره کل بورس، اعزام به فرصت های مطالعاتی را به دانشجویان اطلاع رسانی می کنیم.

سال گذشته ۲۶۸ نفر از فرصت مطالعاتی خارج از کشور استفاده کردند

معاون بورس و امور دانشجویان خارج از کشور سازمان امور دانشجویان با یادآوری اینکه سال گذشته ۲۶۸ نفر از فرصت مطالعاتی خارج استفاده کردند، گفت: ظرفیت اعزام دانشجویان دکتری به فرصت های مطالعاتی خارج از کشور امسال رشد چند برابری دارد.

سلمانپور ادامه داد: فرصت های مطالعاتی خارج از کشور به قوت خود باقی است چرا که بر این باور هستیم، اعزام دانشجویان به این فرصت ها، نگاه آنها را از حیث علمی تحت تاثیر قرار می دهد و با فضای بین الملل آشنایی پیدا می کنند. این فرصت ها همچنین از نظر علمی، آورده های قابل توجهی برای نظام به دنبال دارد.

وی درباره اعزام دانشجویانی که به هر دلیل از فرصت های مطالعاتی خارج از کشور جا ماندند، تاکید کرد: در صورتی که دانشگاه ها اسامی آنها را در فهرست هزار نفر اعزامی قرار دهند، شرایط آنها را بررسی می کنیم.

معاون سازمان امور دانشجویان درباره میزان هزینه ای که برای فرصت های مطالعاتی صرف می شود، اظهار داشت: این ارقام بر حسب رشته و کشور متفاوت است.

اختصاص ۲ هزار فرصت مطالعاتی داخل کشور

سلمانپور افزود: در فرصت های مطالعاتی داخل کشور، دانشجویان با هماهنگی دانشگاه ها از دانشگاه محل تحصیل خود به دانشگاه دیگر برای گذراندن این دوره ها می روند؛ سال گذشته ۳۰۴ نفر از فرصت تحقیقاتی داخل استفاده کردند که این رقم امسال به ۲ هزار نفر رسید که رشد چند برابری داشت.

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت عملیاتی علمی دانشگاه ها، فرصت های تحقیقاتی داخل کشور باید تقویت شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

9 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ایمان
شهریور ۱۱, ۱۴۰۱ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

مزخرف میگه، نه تنها افزایش نداشته بلکه نسبت به قبل یک بند چرت بررسی کارگروه تخصصی گذاشتن که بعد ۶ ماه علافی و وقت تلف کردن از دانشجو، همه رو رد می کنند میگن دولت پول نداره بفرسته.فقط وقتمونو تلف کردن.

رزیتا
اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱ ۲:۳۷ ق٫ظ

سپاسگزارم صبا جان

رزیتا
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۱ ۵:۳۴ ب٫ظ

سلام…دوستان نتایج انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱ کی اعلام میشه؟؟کسی از بزرگواران اطلاع داره؟؟؟ممنون میشم جواب بدید

صبا
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۱ ۷:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  رزیتا

احتمالا تااخرهفته یااوایل هفته آینده

صبا
فروردین ۳۰, ۱۴۰۱ ۹:۲۸ ق٫ظ

شرایطش چیه؟ کسی خبر داره؟ چطور باید ثبت نام کنیم؟ یا خود دانشگاه انتخاب میکنه؟ برای رشته روانشناسی هم این فرصت وجود داره؟

آنیتا
فروردین ۳۰, ۱۴۰۱ ۹:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  صبا

یکی از شرایطی که من اطلاع دارم اینه که باید حدنصاب یکی از مدرک های معتبر ربان را کسب کرده باشید

صبا
فروردین ۳۰, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  آنیتا

ممنونم. ام اس ار تی هم جزوش حساب میشه؟

دانشجوی دکتری
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۱ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

نمره زبان میخواد بله ام اس آرتی ۵۰ به بالا مورد قبول هست. باید پروپوزالتون تصویب شده باشه و تصویب گروه در دانشکده رو میفرستن دفتر مرکزی دانشگاه و سپس وزارت علوم (سامانه سجاد) برای بررسی و نامه حمایت مالی و ویزا و ……

تینا
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۱ ۹:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

خانم سما دانشگاه آزاد هیتید؟