مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

اجرای نظام جدید پذیرش دانشجوی دکتری از سال آینده

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزیر علوم با اشاره به تغییر نظام پذیرش دانشجوی دکتری، گفت: از سال آینده پذیرش استاد محور دانشجوی دکتری به صورت پایلوت در چند دانشگاه اجرا می‌شود.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه از سال آینده پذیرش استاد محور دانشجوی دکتری به صورت پایلوت در چند دانشگاه اجرا می‌شود، گفت: اجرای این طرح نیازمند ساختار و بسترهای مناسب است.

وی افزود: پذیرش جدید دانشجوی دکتری هم براساس کنکور است، اما داوطلبان به جای انتخاب یک دانشگاه، مستقیم با اساتید در ارتباط هستند،‌ این روند در پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد هم اعمال خواهد شد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در نظام جدید پذیرش دانشجوی دکتری پرونده دانشجوها مستقیم به استاد می‌رسد و مصاحبه پذیرش را هم استاد براساس طرحی که قرار است با دانشجو اجرایی کند، برگزار می‌کند. پس از پذیرش دانشجو با صنعت گرنت تعیین تکلیف می‌شود. دانشجوی دکتری همکار استاد است، حقوق دریافت می‌کند و بر اساس این نظام آسوده خاطرتر خواهد بود.

* فعلاً نمی‌توان کنکور را کامل حذف کرد

زلفی گل همچنین با تاکید بر اینکه فعلاً نمی‌توان کنکور را کامل حذف کرد، گفت: در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی سوابق تحصیلی تاثیر قطعی در پذیرش داوطلبان دارد که قسمت عمده رشته ها را می شود با توجه به سوابق تحصیلی داوطلبان پذیرش کرد. 

وی خاطرنشان کرد که بخشی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تا سال ۱۴۰۲ طی فرایندی تلاش می‌شود تا اجرایی می‌شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

82 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیمیا
خرداد ۸, ۱۴۰۱ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

همینجوریشم هم دانشگاه ها دانشجوهای به اصطلاح استعداد درخشانشون رو با رابطه تا دکتری میارن بالا، اول میارنشون ارشد بعد هم تاکید میکنن برای دکتری دانشگاه خودشون رو انتخاب کنن که بحث مصاحبه و فلان راحت اوکی میکنن برای دانشجوهاشون، حالا با این طرح هم هر کسی هر استاد و دانشگاهی رو خواست راحت میتونه باهاش از قبل به توافق برسه و برا خودش جا رزرو کنه. چه عالی

امیر
خرداد ۱۰, ۱۴۰۱ ۳:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  کیمیا

شاید ولی آن استاد دیگر سهمیه ندارد. اگر پروژه و گرانت دارد می‌تواند دانشجو بگیرد. پس می‌رود دنبال دانشجویی که از پس آن پروژه بربیاید.

کژال
خرداد ۸, ۱۴۰۱ ۶:۳۴ ق٫ظ

در حال حاضر کنکور تمام قد ایستاده
و جای بسی خوشحالیست
و بنا به اظهارت وزیر علوم جایگزینی
بهتری نداریم
و عاقلانه این که به جای اعتراض خودمون رو آماده
کنیم برای کنکور آینده

امیر
خرداد ۱۰, ۱۴۰۱ ۳:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  کژال

بله. کنکور مثل یک غده ی سرطانی در حال رشد ایستاده تا آموزش و علم را در کشور بهمراه استعدادها نابود کند و موسسات کنکور را ثروتمند. کنکور دکتری دیگر فاجعه ای است.

امیر
خرداد ۷, ۱۴۰۱ ۸:۵۵ ق٫ظ

این شیوه منطقی است. استاد اگر طرح پژوهشی با گرنت و بودجه مشخص دارد برحسب آن دانشجو می‌گیرد و حقوقی نیز به دانشجو پرداخت می‌کند. اگر ندارد دانشجوی دکتری می‌خواهد چکار؟ اصلا مملکت اینهمه فارغ التحصیل دکتری میخواهد چکار؟ فاجعه کنکور سراسری کافی نبوده دامنه اش به ارشد و دکتری نیز کشیده شده. هی کنکور بدهیم ارشد بخوانیم دکترا بخوانیم تا چند سال دیگر از واقعیتها فرار کنیم که چه بشود؟ دانشجوی دکتری تا وقتی طرح مشخصی درکار نباشد پذیرفته بشود که چکار کند؟ زمانی دانشگاه‌ها نیاز به استاد داشتند حالا که ماشالله تا آزاد علی آباد کتول پر است استاد و دانشیار. انموقع دولت شهریه را می‌داد تا کادر تربیت کند. حالا یا دانشجو باید هزینه تحصیلش را خود تقبل کند یا طرحی در کار باشد. مثل همه ی دنیا. ضمنا استاد وقتی برای طرحش دانشجو بگیرد بهترین را انتخاب می‌کند. زیرا ابرو و پولش در خطر است.

ایران
خرداد ۶, ۱۴۰۱ ۹:۵۲ ب٫ظ

بنده به عنوان یه دانشجوی دکتری می‌تونم ثابت کنم که این طرح و نظر کاملاً اشتباه است و می‌تونه آینده بدی بر پیکره علم و دانش مملکت بزنه
امیدوارم از این بحران بی فکری، کشور نجات پیدا کند

یک داوطلب دکتری
خرداد ۶, ۱۴۰۱ ۹:۰۵ ب٫ظ

فاجعه است.این روش یعنی فقط رابطه بجای ضابطه.

هادی
خرداد ۶, ۱۴۰۱ ۵:۱۲ ق٫ظ

حقوقشون که اضافه شد،بدون اینکه برا دانشجو بیشتر وقت بذارن
دانشجو رو لای منگنه میذارن و ازش کار اضافه میکشن که خودشون امتیازشون بره بالا
حالا هم که تو گزینش هر جور بخوان رفتار میکنند.یعنی اگر یک استادی از یک داوطلب خوشش نیاد‌……خیلی راحت در گزینش ردش می‌کنه.کسی هم نیست بگه چرا.
این اساتید دیگه چی می‌خوان از خدا؟
چرا اینقدر بی‌فکر طرح میدن؟
چرا نظرسنجی ازدانشجو درمورد اساتید،اول ترم،و سال اول انجام میشه،که هنوز استادگرامی شخصیت خودش رو نشون نداده؟ قبل دفاع پروپوزال و دریافت گرنت، استاد، فرشته آسمانیه،اما بعدش……

هدی
خرداد ۵, ۱۴۰۱ ۶:۴۶ ب٫ظ

فقط هینجا بوده بود فامیل بازی بشه ک شد خداروشکر از این همه عدالت

امید.س
خرداد ۵, ۱۴۰۱ ۲:۳۳ ب٫ظ

بنده دانشجوی دکترا هستم وازاین مرحله عبورکردم..شاید این طرح درکشورهای دیگه جواب داده وباعث رشد وارتقای دانش شده باشه ..چرا؟چون اون کشورها اولا زیرساختها فراهمه وثانیا سیستمشون عدالت محور و رانت گریزهست..در کشورما چنین طرحی فقط باعث بی عدالتی میشه..چون ساختار عدالت محوری وجود نداره و پی گیری ونظارت مستمر هم وجودنداره..

معصومه
خرداد ۶, ۱۴۰۱ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  امید.س

منم خودم الان کنکور دارم وشبانه روز میخونم واقعا خیلی شرایط رو برای پزشکی سخت کردن نظام اموزشی مثل قیف برعکس میمونه اماتو کشور های دیگه نه

ناصر
خرداد ۵, ۱۴۰۱ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

همینجوریشم اساتید دانشگاه ها دانشجوهای ارشد خودشونو انتخاب میکردن … اینطوری هم بشه استاد فامیلاشم میاره تا هم دانشجو بشه هم خدمت سربازیش وسطش ی طرحی بگیره و هم حقوق بگیره!! مثل این میمونه که استاد برای خودش شرکت زده فامیلاشم آورده پای کار احدی هم نمیتونه اعتراض کنه

هانا
خرداد ۵, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۳ ق٫ظ

من کامل مخالفم،فقط بس۰ عدالتی رو بیشتر می کنه،ضمن اینکه مثلا چه مبلغی رو میخوان به دانشجوی دکتری بدن،من شخصا زمان با فکر اسوده میتونم درس بخونم که دست کم ماه ۳۰۰ میلیون داشته باشم

Abolfazl
خرداد ۶, ۱۴۰۱ ۸:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  هانا

این حرف شما اغراق بود ولی اگه ماهی ۳۰ تومن به دانشجوی دکترا بدن میتونه بدون دغدغه درس بخونه.

استاد
خرداد ۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۴ ب٫ظ

این روش در تمام کشورهای پیشرفته اجرا میشه. کتاب و کنکور جایی در ورود به دکترا نداره و فقط به درد دوره کارشناسی میخوره. متقاصی PhD باید رزومه خوبی داشته باشه و از فیلتر و مصاحبه چند استاد بگذره و طرح واره داشته باشه و از اون دفاع کنه تا بتونه وارد دوره دکترا بشه.
هیچ استادی هم حاظر نیست دانشجوی سفارشی و به درد نخور برای دکترا بگیره. از استاد و دانشجو توقع چند پژوهش و مقاله بین المللی و دفاع با حداقل ۴ داور میره.

محسن حیدریان
خرداد ۵, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  استاد

استاد حق داره تیم پژوهشی از دانشجویان ارشد ودکتری تشکیل بده. اما قبل از اون استاد باید ثابت کنه که توانایی لازم رو داره! در ضمن استاد باید ثابت کنه که تیمش خروجی داره و اگر خروجی نداد باید هزینه بده و نباید زمینه فساد و فامیل بازی فراهم بشه! اگر به استاد فشار بیارن که تیمش باید خروجی لازم رو بده، اونوقت بساط سوء استفاده هم جمع میشه! اگر بحث خروجی مطلوب جدی باشه، فامیل و غریبه بودن تیم استاد مهم نیست. حیدریان

مردان
خرداد ۷, ۱۴۰۱ ۶:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  استاد

شما چطور استادی هستی هنوز بلد نیستی حاضر رو درست بنویسی غلط املایی داری چرا حاضر نیست پول همه چیز رو می بره مثل تک حکم هستش

داود
خرداد ۴, ۱۴۰۱ ۵:۳۴ ب٫ظ

طرح عالیه برای خانم های خوش بر و رو فقط

علی
خرداد ۴, ۱۴۰۱ ۷:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  داود

احسنت، زدی وسط خال

Abolfazl
خرداد ۶, ۱۴۰۱ ۸:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  داود

حق گفتی…

سعید
خرداد ۴, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۹ ق٫ظ

سلام..
به نظر من اگه هراستاد بخواد فقط طبق نظر شخصیش و میلش دانشجو بگیره،،یکمی بی انصافیه..خب اینطوری ممکنه خیلی اعمال سلیقه بشه و پارتی بازی بشه..
البته ازطرفی،،نمیشه نظر و خواسته استادی که قراره دانشجو بااون چندسال کارکنه رو هم اهمیت نداد..باید متقابل باشه.
بنظرم هراستادی که قراره دانشجو بگیره،،ازبین کسانی که کنکور دکترا رو دادند و مجاز شدند و دعوت به مصاحبه شدند،،یه امتحان علمی بصورت کتبی و تستی بگیره..سوالاش رو هم قبلا به وزارت علوم و سازمان سنجش داده باشه..
اینطوری همه دعوت شده ها،،مجدد دریه آزمون علمی که توسط استاد اون دانشگاه گرفته شده و با سوالات مشترک بین همه(نهایت انصاف)شرکت میکنن..البته که رتبه اونها در کنکور اول هم باید باتاثیر مثبت دراین آزمون دوم لحاظ بشه..بالاخره تفاوت باید باشه بین کسی که رتبه پایین آورده با کسی که رتبه
بالاتری داره…
بنظرم اینطوری هرکس واقعا صلاحیت علمی داره انتخاب میشه و به انصاف نزدیکتره

سمیه
خرداد ۴, ۱۴۰۱ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

خوب چه کاریه هم آزمون کنکور بدیم هم یک آزمون کتبی دیگه تو دانشگاه. اگه قراره تو دانشگاه آزمون گرفته بشه که دیگه کنکور معنی نداره.
البته قدیم همین طوری بودها.‌.. یعنی کنکور نبود ولی دانشگاه ها خودشون امتحان کتبی میگرفتند… نظر شخصی من اینه همون سیستم قدیم بهتر بود

مزبان پور
خرداد ۴, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

سلام
این طرح در کشورهای پیشرفته که هدفشان جذب و به کارگیری افراد با سواد هست جواب می ده.در کشورهایی که ارتباطات حرف اول و آخر را می زنه چنین طرح هایی راهکاری جهت اعمال نفوذ بیشتر است.

سعید
خرداد ۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۳ ق٫ظ

من خودم فارغ التحصیل رشتیه مهندسی کامپیوتر ارشد دانشگاه تهران هستم و میبینم که اینجا داره چه اتفاقاتی میفته
اگه این طرح اجرایی بشه خیلی از دانشجوهای با استعداد فقط بخاطر اینکه سلیقه استاد یه دانشجوی دختر هست و یا فامیل هست از بین می‌ره .واقعا نباید همچین طرحی اجرا بشه …این طرح خودخواهانه باعث میشه دانشجوی زرنگ و با استعداد بالا نیاد و یک دانشجوی دیگه میاد که سلیقه استاد بوده .

من
خرداد ۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

بسیار طرح خوبی است و در تمام عالم پذیرش در دکتری به صورت استادمحور است. البته اگر درست اجرا شود و نه اینکه پارتی بازی بخواد بشه مثل دیگر مواضع. کاش کنکور رو هم واسه دکتری بربدارند.

144
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۸:۱۱ ب٫ظ

این درست نیست چون اونهایی که تغییر رشته یا گرایش ه میدهند و استادی را نمیشناسند تکلیفشون چی میشه .تو خارج نیاز نیست تغییر گرایش بدهند و لذا اساتید را میشناسند ولی در ایران اینطور نیست محدودیت ها و نابسامانی ها باعث میشه که تغییر گرایش داشته باشیم و این صدمه میزنه .
این سیستم برای ایران خیلی زوده .حداقل ۲۰ سال زوده .
اون مال خارجه که استاتید همه استاندار اومدن بالا و رای و نظرشون درست و عادلانه هست .نه ایران .در ایران نظر استاد زیاد معتبر نیست .ببخشند البته یک عده از اساتید ولی دانشجو بودیم خبر داریم دیگه . نظرش اندازه اینکه رای بده و سرنوشت یک نفر را عوض کنه هنوز معتبر نیست ولی خارج اینطور نیست .از بیس و پایه همه چی درست بوده که در اینجا هم اینجوری برخورد میکنند .

امین
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۷:۳۵ ب٫ظ

عذر خواهی میکنم واقعا شما که میگی راحت میشه رزومه دست و پا کرد ب نظرتون خیلی حرف عامیانه نزدید؟ مقاله های الان باید کد اخلاق داشته باش تا ژورنال ها قبول کنند برای چاپ یک مقاله حداقل باید ۲ سال زحمت کشید واقعا من موندم چطوری این حرف را میزنید اگه اینجوری بود همه برا خودشون رزومه درست میکردن و از ایران میرفتن لطفا اندکی تامل کنید

کژال
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۱:۳۷ ب٫ظ

مطمئنا کسانی با کنکور مخالفت میکنن که حوصله خوندن کتاب ندارن و بچه تنبلن کسی هم که حوصله کتاب خوندن نداره مطمئنا سواد انجام کار پژوهشی هم نداره و فقط با پارتی بازی میخواد وارد مقطع دکتری بشه

من واقعا تعجب می‌کنم که چرا بعضیا که ادعا دارن کنکور خرخونی ولی در نهایت از کنکور واهمه دارند خوب اگر که اشراف کامل به رشته تحصیلیتون داشته باشید که راحت می تونید گزینه هارو بزنید

کار پژوهشی این روزا شده منبع درآمد خیلی راحت میشه با قرض هم که شده مقاله خرید. اگر که تو دانشگاه و بین دانشجوها بوده باشید در جریان خرید و فروش مقاله یا هر کار پژوهشی دیگه هستید و لطفا انکار نکنید
در آخر استدلال من و همه حامیان کنکور این هستش که کسی که تنبل و درس نخون از کنکور یا امتحان می ترسه وگرنه دلیلی برای مخالفت با کنکور وجود ندارد.

اساتید ما و همه بزرگان علمی ما در گذشته این پروسه (کنکور) رو با موفقیت گذروندن که تونستن به این مرتبه علمی برسن. لطفا فراموش نکنید

رضا
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۳:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  کژال

خواهر من پس اونایی که راحت دارن از کشور خارج میشن چی ؟؟؟ مگه با رزومه آبکی میشه خارج شد. دانشگاههای ایران شده بچه بازی …

:::
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  کژال

با سلام و وقت بخیر ، کاربر کژال متن شما یه مقدار بی انصافی بود. اگر از اساتید خود در مورد کنکور دکتری سوال بفرمایید به شما خواهند گفت :” کنکور دکتری کمتر از یک دهه است که برگزار می‌شود. بنابراین اکثر اساتید از طریق مصاحبه دانشگاه و بدون کنکور در داخل یا خارج از کشور پذیرفته شده اند. در مورد تبلی و ترس افراد از کنکور دکتری هم کمی بی انصافی به خرج داده اید به دلیل اینکه در کشور ما در حال حاضر کسی که به مرحله دکتری رسیده ، از سد کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد عبور کرده ومجددا باز هم با ثبت نام در مؤسسات وآموزشگاه ها ، میتونه خودش رو برای کنکور دکتری به حد قابل قبول برسونه. در مورد رزومه و کار پژوهشی هم نظر شما رو قبول دارم. بعضی از داوطلبین خودشون زحمت میکشن، که واقعا دست مریضا، بعضی از افراد هم این زحمت رو با رفتن به خیابان انقلاب وحتی یک تلفن ساده و پرداخت هزینه برای تکمیل پایان نامه ومقالات….. به دیگران واگذار می‌کنند که این مسئله رو همه اساتید و دانشجویان در جریان هستند

سا
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  :::

به شش نقطه،
دست مریضا؟ :))
منظورت دست مریزاد بود دیگه!

:::
خرداد ۵, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  سا

سلام، ممنون که از اصلاح وتوجه شما

الهه
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  کژال

خوب شما که این قدر ادعا دارید از دروس تخصصی حالیتون میشه ولی دیگران که رزومه دارن حالیشون نمیشه و بیسوادن شما چرا نتونستی یک رزومه درست کنی برای خودت دوست باسواد من؟؟؟
اگر رزومه رو این قدر راحت و عین هلو میشد خرید شما چرا نخریدی دوست من؟؟؟
دوست درسخون محض اطلاع شما سال گذشته رئیس اسبق سازمان سنجش اعلام کردن که کنکور پیش رو قرار هست تاثیر مصاحبه از آزمون کنکور بیشتر بشه لذا پیشنهادم اینه به جای توهین به دیگران خودتون رو برای مصاحبه ارتقا بدید نه اینکه از سر حسادت به دیگران توهین کنید.

فرانک
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۱:۲۸ ب٫ظ

امیدوارم جا برای پارتی بازی بعضی دانشجوها و اساتید باز نشه… در دانشگاه ها کمتر پارتی بازی داشتیم نسبت به سایر ادارات… خدا کنه این تصمیمات باعث ورود فساد به دانشگاه ها نشه

حذف کنکور دکتری=بی عدالتی رانت تحصیلی
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۹:۰۲ ق٫ظ

حذف کنکور دکتری قطعا باعث به وجود آمدن رانت تحصیلی گسترده‌؛ و گزینش سلیقه ای در دانشگاه ها میشود.بهتر است مرحله دوم (مصاحبه) حذف شود.

.......
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

کسی که توانایی ارائه خودش رو در مرحله مصاحبه نداره (نه مقاله داره نه اعتماد به نفس داره نه اصلا بلده به سوالات تخصصی رشته خودشون که اساتید ازش میپرسن جواب بده) فقط صرفا خرخونی تو کنکور کرده و با کمک هزار جور موسسات کنکوری تونسته فقط یک رتبه ای تو کنکور بیاره در حالی که اصلا سوالات تخصصی رشته خودشون که اساتید تو مصاحبه می پرسن رو بلد نیست جواب بده و فقط ادعا داره بیس علمی خوبی داره در حالیکه دوتا سوال اساتید رو هم نمیتونه جواب بده جایی در مقطع دکتری نداره.

علیرضا
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  .......

کاربرچندنقطه خیلی بدبین وسیاه نمایی میکنی هرکی ندونه اونایی که فقط چندلحظه باب میل اساتیدهستن توی اون جلسه علمیتشون بالاست علمیت بالافقط به رزومه مقاله هم نیست اگرحرف نزنیدسنگین ترین

باران
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  .......

سلام آفرین بر شما
بعد همین افراد در جامعه صبح تا شب از غرب و اروپا و آمریکا و خود تحقیریشون دم میزنن.
این یه مورد شاید بزرگترین تفاوت ما با غرب بود که الحمدالله داره اجرای میشه
کنکور جز فساد و رانت و غنی کردن ۴ تا موسسه چیزی در بر نداشته برای کشور و نا امید کردن نخبگان و فراری دادنشون
آفرین بر افرادی که دارن این روش رو پیش میگیرن و دانشجو و استاد رو فعال و با انگیزه میکنن. متشکرم.

رضا
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۳:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  باران

قطعا کسی که رزومه داره مگه عقلش کمه ایران بمونه قطعا به راحتی خارج میشه و سنجش میمونه و خرخوناش….

داوطلب
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

جناب شاید طرف پول خروج از کشور و مالیات های سنگینش رو نداره شما خودت هم اگر پول داشتی الان تو اروپا داشتی عشق و حال میکردی نه اینکه بیای اینجا تو phdtest چرخ بزنی!!!

علیرضا
خرداد ۶, ۱۴۰۱ ۲:۴۹ ب٫ظ

گل گفتی
آدم تو کار این مسیولین می مونه
چنین طرح های احمقانه ورانت پذیر را پیشنهاد میدن
یه جواب داره آنهم اینکه خودشون زینفع هستند.شک نکنید
آدم عاقل به جای اینکه زمینه را برای فساد ایجاد کنه.آن را ازبین میبره

کنکور دکتری حذف باید گردد
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۵:۳۳ ق٫ظ

کنکور دکتری حذف و گزینش دانشجویان دکتری باید به طور کامل به دانشگاه ها و اساتید واگذار شود تا واقعا افراد با لیاقت بتوانند وارد این مقطع شوند زیرا که امتحان کنکور اصلا استاندارد نبوده جدای از سوالات و کلید اولیه اشتباه و غیر استاندارد داوطلبین استرس زیادی در این آزمون داشته و نمی توانند ۱۰۰ درصد توانایی های تئوریک خود را نشان دهند.
و متاسفانه سال به سال هم کنکور دارد عجیب تر می شود به طور مثال همین امسال در کنکور رشته ما سوالی عینا از متن کتاب آمده بود ولی کلید اولیه آن اشتباه بود. بماند که من آن سوال را پاسخ داده بودم ولی نه تنها نمره مثبت نگرفتم بلکه باعث شد که برای بنده نمره منفی نیز لحاظ شود. در حالی همان یک سوال در دروس تخصصی کلی می توانست روی رتبه و تراز بنده تاثیر مثبت داشته باشد. بماند که سوالات زبان در رشته بنده هرساله کلید اولیه اش اشتباه است سپس بعد از آزمون از طریق اعتراضات داوطلبین کلید اولیه اصلاح می شود ولی امسال متاسفانه کلید اولیه هم اصلاح نشد.
از وزیر محترم خواهش دارم آزمون کنکور را حذف کرده و گزینش را به دانشگاه ها واگذار کنند تا عدالت آموزشی برقرار شود.

سا
خرداد ۲, ۱۴۰۱ ۱۰:۲۷ ب٫ظ

کنکور باشه یا حذف بشه در نهایت بی‌عدالتی حذف نخواهد شد؛ چون چیزی به اسم حدنصاب و سلیقه در گزینش اساتید وجود داره ( در رشته خودم دیدم و میدونم تا استادی که نسبت به بقیه اساتید گروه نفوذ بیشتری داره دلش نخواد تو رو بگیره، رتبه یک هم باشی بی‌فایده‌س.) مثلا دانشگاه شیراز در رشته من بیشتر اونهایی رو میگیره که حداقل یک مقطع رو اونجا خونده باشن؛ هم لیسانس و هم فوق رو اونجا خونده باشن که حتما قبولن (این موارد براشون اولویت داره وگرنه خب وقتی بین داوطلبا کسی نباشه که قبلا شیراز خونده باشه، دیگه از بین بقیه موارد دست به انتخاب میزنن.) و جالبه که اکثرا هم همونجا میشن هیئت علمی. این اندازه حمایت هم خوبه هم بد. حتی شهیدبهشتی هم دیدم جدیدا داره همین کار رو میکنه. برای مثال، دوستی رو می‌شناسم که لیسانس رو اراک و ارشد رو شهیدبهشتی خونده، از سال ۹۶ که ارشدش رو تموم کرد، هر سال کنکور میداد و با وجود رتبه خوب و دعوت شدن به مصاحبه قبول نمیشد (شهیدبهشتی چندسالی به دلیل کمبود استاد پذیرش نداشت) تا اینکه پارسال که شهیدبهشتی بالاخره دو تا روزانه و یک شبانه پذیرش داشت، ایشون بالاخره روزانه شهیدبهشتی قبول شد! شک نکنید اینکه ارشد رو اونجا خونده بی‌تاثیر نبوده. جدیدا هم موردی رو دیدم که سه مقطع رو اونجا خونده و با حمایت استاد راهنماش الان شده هیئت علمی شهیدبهشتی. خب الان نقش کنکور به جز آستانه‌ای برای ورود به مصاحبه دقیقا چیه؟ من واقعا با این موضوع هم مشکل دارم… ادامه نظر»

Sasy
خرداد ۲, ۱۴۰۱ ۸:۴۸ ب٫ظ

سلام
کنکور دکتری حتما و قطعا باید حذف شود

دکتر
خرداد ۲, ۱۴۰۱ ۸:۳۱ ب٫ظ

اتفاقا کنکور باید حذف و سیستم پذیرش دانشجوهای دکتری باید به حالت قبل از دخالت سازمان سنجش در پذیرش دانشجویان دکتری برگردد تا عدالت آموزشی برقرار شود و کسانی که توانایی پژوهش دارند برگزیده شوند نه کسانی که صرفا خرخونی بلدن

Mehrzad
خرداد ۲, ۱۴۰۱ ۸:۰۶ ب٫ظ

حرف های زیبا و قشنگ مگر استاد واقعا به معنای واقعی چند نفر داریم نفر استاد تمامه چندین کتاب نوشته نحوه تعامل وارتباط با دانشجوی دکتری را که بلد نیست هیچ کل ترم با ۲۵ صفحه مطلب آبکی پر میکنه و خداحافظ حقوقش چقدره پنجاه میلیون تومن

داوطلب
خرداد ۲, ۱۴۰۱ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  Mehrzad

اگر یک استاد دانشگاه ماهی ۵۰ میلیون بگیرد (که البته اصلا همچین حقوقی نمیگیرد) حق دارد چرا که سالیان سال درس خوانده و تلاش کرده است تا به درجه ی دکتری برسد.
شما تشریف ببرید تو جامعه نگاه کنید طرف دلال هست سیکل هم نداره ماهی خدا تومن در میاره پول پارو میکنه.
طرف کارخونه دار هست دیپلمم نداره میلیاردی در میاره.
یارو کلاهبرداره مال مردم خوره تیلیاردر شده!!!
پس یک استاد دانشگاه هر چه قدر هم حقوق بگیره استحقاق داره چون سالیان سال تلاش کرده…
لطفا قبل از صحبت کردن کمی به گفتار خودتون فکر کنید.

باران
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

آفرین دقیقااا
استاد تمام دانشگاه روزانه بازنشست میشه با ماهی ۲۰ تومن اونم با پایه ۴۰
بعضی ها واقعا آدم نمیدونه بهشون چی بگه

Mehrzad
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  باران

شما ازشون فیش حقوقی لابد دیدید که دارید ازشون طرفداری می کنید با بچه که طرف نیستی

الف
خرداد ۶, ۱۴۰۱ ۲:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  Mehrzad

می خوای من فیشم رو بران بفرستم

دیوید
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

رابطه بین مدرک و درامد نیست در نظر داشته باشید درامد هم یه نبوغ و روش پژوهشه وه بعضی با مدرک کم دارند

Mehrzad
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۷:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

بله استاد نه اینها که بافرصت طلبی تشریف دارن توی دانشگاهها

داوطلب
خرداد ۴, ۱۴۰۱ ۶:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  Mehrzad

جناب مهرزاد حکایت شما میدونین مثل چی میمونه؟
شنیدین میگن گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده دقیقا حکایت شماست کاملا از گفتارتون مشخصه که به جایگاه و شان اجتماعی بالایی که اساتید دانشگاه در جامعه دارند حسادت میکنید. بماند که واقعا اساتید ما حقوق های نجومی نمیگیرند بالا هم ذکر کردم که طرف دزد و کلاهبرداره وضع مالیش از یک استاد دانشگاه خیلی خیلی بهتره !!!
یک استاد شبانه روز در حال کار کردنه حتی وقتی میاد تو خونه باید برگه های امتحانات و تمرینات دانشجوها رو تصحیح کنه، دائم در حال مطالعه و به روز رسانی علم شون باشند چرا که افرادی امثال شما اگر سوالی از استاد بپرسند و استاد نتونه پاسخ بده برچسب بیسواد بهش می چسبونید و هر وقت دلتون خواست حتی نصفه شب به اساتید زنگ میزنید و فکر میکنید که اساتید وظیفه شونه همیشه حتی تو تایم استراحتشون پاسخگوی شما باشند و حتی حق گذروندن یک تایمی با خانوادشون رو هم ندارند…!!!

یک عده دانشجویانی مثل شما دیدگاه غلامی نسبت به اساتید دارید واقعا خودتون فکر میکنید رفتارهای شما درسته فقط رفتار اساتید اشتباهه!!!

Mehrzad
خرداد ۴, ۱۴۰۱ ۹:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

نه جانم خیلیا هم اسم استادو یدک میکشند و خالی از چنته علمی کمی آگاهیتونو ببرید بالا اون افرادی که فرمایش کردید بسیار اندک وانگشت شمارند وقاطبه بی سواد وگاها بی مطالعه احتمالا شما منظورتون شاید اساتید دانشگاه سوربون باشه که کاملا موافقم

گرامی
خرداد ۵, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  Mehrzad

شربت اندر شربت است

فارغ التحصیل دکتری کشاورزی
خرداد ۴, ۱۴۰۱ ۸:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

با سلام
حرفتون سند
بقیه چی؟
ما تلاش نکردیم دکتری بگیریم؟ ما بهترین سال های عمرمونو صرف درس خواندن و پژوهش نکردیم که الان اکثرا همسران اساتید هیات علمی، دارن هیات علمی می شن؟؟؟حتی اگر ۴۵ سالشون باشه نامه می زنن حلش می کنن!
بعد ما الان چون ۴۰ سالمونه حتی برای مصاحبه دعوت نمی شیم بعلت کبر سن!!!!!! بعد اساتید ۷۰-۸۰ ساله دارن تدریس می کنن.

الف
خرداد ۶, ۱۴۰۱ ۲:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  Mehrzad

این امار رو و این تهمت رو با چه مدرکی دارین پخش می کنید من هیات علمی هستم خبرتون درست نیست.

کوروش
خرداد ۲, ۱۴۰۱ ۷:۵۵ ب٫ظ

حذف کنکور دکتری قطعا باعث بی عدالتی در پذیرش خواهد شد.

گل محمدی
خرداد ۲, ۱۴۰۱ ۷:۴۶ ب٫ظ

آخه چرا مصاحبه هارو آنلاین نزاشتن ما از راه دور بتونیم در مصاحبه شرکت کنیم!؟ من فردا مصاحبه دارم دانشگاه شیراز نتونستم برم!!

امیرعلی
خرداد ۲, ۱۴۰۱ ۷:۴۱ ب٫ظ

حذف کنکور دکتری یعنی بازگشت به دوره قبل از اجرای آئین نامه پذیرش دوره دکتری در کشور است که منجر به شکل گیری موج بی عدالتی و رانت تحصیلی در بالاترین مرجع آموزشی کشور می گردد شایسته است دوستان با تعمق و تامل بیشتر به موضوع فکر کنند به نظر حذف مرحله دوم یعنی مصاحبه بهتر می تواند به زمینه آموزش علمی کشور کمک کند و اینکه گزینشی و سلیقه ای عمل کردن برخی اساتید در دانشگاهها سال به سال بیشتر و در نهایت در پذیرش دوره دکتری تاثیرگذار بوده و خواهد بود و خیلی ها از گردونه آموزش و پژوهش دوره دکتری برای همیشه حذف و راه دیگری را در پیش خواهند گرفت. والسلام

احسان
خرداد ۲, ۱۴۰۱ ۹:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  امیرعلی

حذف ازمون دکتری یعنی بی عدالتی مطلق..

دواطلب
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۷:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  احسان

همین الان با وجود کنکور اساتید هر جوربخوان مصاحبه می کنند و دانشجو جذب می کنند اصلا مهم نیست شما رتبه علمی چقدره و چه فعالیت پږژوهشی داشتی فقط مهمه دانشجوی ارشد ایشون برای مصاحبه دعوت شده باشد یا نه ، بقیش فورمالیته است

میلاد
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۹:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  دواطلب

صددرصدم اینجور نیست همین دانشگاه ما ارشد خودشو با رتبه تک رقمی رد کرده

امیر
خرداد ۲, ۱۴۰۱ ۶:۵۱ ب٫ظ

کار کاملا درستی میکنند. دوره دکتری یک دوره پژوهشی است. کسی که توانایی انجام کار پژوهشی ندارد جایگاهی هم در این مقطع ندارد.
چه بسا خیلی افراد هستن صرفا در تست زنی خوب هستند و رتبه های خوب می آورند ولی حتی یک مقاله کنفرانسی هم ندارند و کشش انجام پژوهش هم ندارند. حتی من به شخصه فردی را دیدم که علی رغم رتبه تک رقمی اش فرق بین انواع مقالات را هم نمیدانست!!!
این افراد در مقطع دکتری قطعا با استاد راهنمای خود به مشکل می خورند و جز یک دردسر چیز دیگری برای استاد خود نیستند.
لذا با توجه به این موضوع و اینکه اختلاف یکی دوتا تست در کنکور شدیدا روی رتبه ی افراد تاثیر گذاشته در حالی که بدان معنا نیست که کسی که دوتا تست کمتر زده از نظر بیس علمی از کسی که دوتا تست بیشتر زده ضعیف تر هست، لذا از وزیر محترم خواهش دارم کنکور را کاملا حذف کرده و گزینش دانشجویان دکتری را به کاملا به اساتید بسپارید.

امید
خرداد ۲, ۱۴۰۱ ۷:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

بالاخره یک حدنصاب علمی هم لازمه .کسی که پایه علمی مناسبی نداره هم به درداین دوره نمی خوره.

رضا
خرداد ۲, ۱۴۰۱ ۸:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

لااقل از روش ساده تری پیش برن اگه اصرار دارن کنکور سر جاش بمونه در طرح استعداد درخشان اون تبصره نگذشتن دو سال از فارغ التحصیل شدن دانشجو رو بردارن که اگر کسی از خودش و رزومه ش مطمئن است به دانشگاهها و اساتید دسترسی پیدا کنه ….
به خدا خیلی ظلمه… با این کارا نخبه ها دارن از ایران میرن ….و اینو بدونید دانشجویی که از ایران به سادگی خارج میشه طرح و رزومه ی قوی داره . اونوقت سازمان سنجش…. آخ خدا سرمو بکوبم به دیوار ….

دانیال
خرداد ۴, ۱۴۰۱ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

شما درباره توانایی پژوهشی صحبت کردید، و اگر اجازه باشه من یک ایده بدم.
سوابق پژوهشی آنچنان هم مهم نیست، توانایی فرد در انجام پژوهش مهم هست. چرا به جای این که رزومه آماده بشه، از دانشجو هایی که برای مصاحبه انتخاب شدن نمی‌خوان که هر کدوم یک یا دو مقاله براساس حوزه پژوهشی که قراره روی اون کار کنن تهیه کنن و هماهنگ کنن که با هر استادی که در اون حوزه تبحر دارن دوره تحصیلی خودشون رو سپری کنن؟ اینطور توانایی پژوهش هر فرد مشخص میشه، امتحان کتبی هم لازم نیست، چون با کنکور دکتری ارزیابی علمی انجام شده و تنها میمونه نوشتن یک درخواست برای معرفی و اهداف دانشجو که میشه به صورت کتبی اون رو به دانشگاه فرستاد به همراه بقیه چیز ها و هیچ نیازی هم نیست که استاد از چهره یا نام داوطلب ها باخبر بشن و فقط براساس این مدارک اونها قبول میشن.

استاد
خرداد ۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

بله دقیقا

j. f
خرداد ۲, ۱۴۰۱ ۵:۵۴ ب٫ظ

حذف کنکوردکتری =بی عدالتی در پذیرش=صلیقه ای عمل کردن دانشگاها و پذیرش دانشجویان خود.

مجاهد
خرداد ۲, ۱۴۰۱ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  j. f

شما اول سلیقه رو درست بنویس بعد راجع به دکتری اظهار نظر بفرما.

میلاد
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۹:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  مجاهد

زیبا بود

پویا
خرداد ۲, ۱۴۰۱ ۵:۲۹ ب٫ظ

دوستان طرح جایگزین سربازی واسه دانشجویان دکتری چی شد؟ کسی اطلاع نداره؟

سارا
خرداد ۲, ۱۴۰۱ ۵:۲۷ ب٫ظ

از اول هم باید انتخاب دانشجو به اساتید سپرده میشد.

،،،،،،،،
خرداد ۲, ۱۴۰۱ ۵:۲۵ ب٫ظ

#کنکور_دکتری_باید_حذف_شود

داوطلب
خرداد ۲, ۱۴۰۱ ۵:۲۴ ب٫ظ

حالا که دارن این طرح رو اجرا میکنن باید کنکور رو بردارند
کنکور در ایران نه تنها استاندارد نیست بلکه معیار درستی هم برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری نیست
همه جای دنیا برای مقطع دکتری بدون کنکور استاد و دانشجو ارتباط برقرار میکنند و اگر به تفاهم رسیدند ادامه همکاری میدهند

رضا
خرداد ۲, ۱۴۰۱ ۴:۲۴ ب٫ظ

مشکل اصلی ماها اینه که راه رسیدن به مرحله مکاتبه با اساتید با بچه بازی های کنکور و آوردن رتبه های تک و دو رقمی بسته است …
خیلی زحمت کشیدید . ممنون . ..
عوامل زحمت کش و عزیز نمی دونستید اینو بدونید که اونی که رتبه تک رقمی میاره واستون قطعا وقتشو صرف رزومه های که امثال ماها داریم نمیکنه و اونی هم که تلاش میکنه و رزومه ی عالی داره قطعا وقت بچه بازی و صرف کردن وقت پشت کنکور و به قول معروف خر خونی نداره .
با تشکر از پی اچ دی تست

هستی
خرداد ۲, ۱۴۰۱ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

احسنت زیبا بود واقعا حرف دل من. من استاد مدعو دانشگاه پیام نور با هفت سال سابقه و بیش از چهل مقاله معتبر که حتی همکاران هیات علمی من ده مقاله ندارن و به هیچ عنوان وقت مطالعه و تست زنی ندارم هنوز وارد مرحله دکتری نشدم.

صادق
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  هستی

شما چه استادی هستید که چهارتا تستونمیتونی پاسخ بدید اونم همون کتابایی که خودت داری تدریسشون میکنی

سا
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۱۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

موافقم باهات صادق! جالبه که میگن وقت مطالعه ندارن :)) موندم چطور بدون مطالعه ۴٠ تا مقاله معتبر دارن! اصلا لازمه نوشتن فقط و فقط مطالعه هست، بدون مطالعه ایده‌ای به ذهن خطور نمیکنه برای نوشتن.
بعضی از دوستان فکر کردن حذف کنکور یعنی ورود مستقیم به دانشگاه دلخواهشون! در صورتیکه دانشگاهها خودشون آزمون کتبی میگیرن در کنار مصاحبه که میتونه سخت‌تر از کنکور فعلی باشه.

رضا
خرداد ۲, ۱۴۰۱ ۴:۰۷ ب٫ظ

زحمت کشیدید !! خوب این که همون شد !….کنکور که سر جاشه !!!. الان اونی که توی رشته خودش هر سال رتبه ۵۰۰ تا ۸۰۰ میاره و دعوت به مصاحبه نمیشه و درگیره مقاله و رزومه است باید چه کار کنه ؟؟
باید عین بچه ها بشینیم پشت کنکور دکتری درس بخونیم و رتبه یک تا ۵۰ بیاریم بعد رزومه رو برای استاد مد نظر ارسال کنیم ..!!!!!
میشه لطفا واضح تر بگید تفاوتش چیه !!!!
خدایی شاهکار کردید …
تفاوتش حتما در اینه که اونجا با چندین داور در ارتباط بودیم اینجا با یک داور …. محشره

میلاد
خرداد ۲, ۱۴۰۱ ۵:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

کسی که نتونه با یکی دو ماه مداوم مطالعه داشتن رتبه زیر ۵۰ بیاره اونم یه جور دیگه صلاحیت نداره

.
خرداد ۲, ۱۴۰۱ ۷:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سازمان سنجش از زمانی که دیپلم میگری تا دوره دکتری ، کنکور برگزار می کنه . جالبه تر اینکه برای استخدام شدن هم سازمان سنجش کنکور برگزار می کنه. نمی دونم تا کی باید دیگر این کنکورهای پر حاشیه وپر استرس باشیم……. البته برگزاری این کنکور ها منبع درآمد خوب و بی دردسر برای سازمان سنجش هست.