پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

اشتغال ۱۶۰ هزار فارغ‌التحصیل دکتری در آینده نزدیک

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: قرار است ۱۶۰ هزار فارغ‌التحصیل دکتری را برای فعالیت در شرکت‌های دانش‌بنیان به‌کار گیریم.

پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا خاطرنشان کرد: یک برنامه جدی برای نیروی انسانی در سال پیش رو در نظر گرفته‌ایم که یکی از آن‌ها استفاده بهینه از ظرفیت فارغ‌التحصیلان دکتری کشور در قالب پسادکتری خواهدبود که قرار است در شورای وزارت عتف به تصویب برسد تا نیروها بتوانند در شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت کنند.

وی افزود: در گذشته از این ظرفیت به‌خوبی استفاده نکرده‌ایم، یعنی تعداد زیادی از دانشجویان پسادکتری را حمایت کرده‌ایم، در صورتی‌که فارغ‌التحصیلان دکتری بهترین پژوهشگران نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا هستند.

صالحی تصریح کرد: در سال گذشته ایالات متحده ۶۸ هزار محقق پسادکتری را از تمام دنیا برای فعالیت در شرکت‌های دانش‌بنیان به خدمت گرفته است، در حالی‌که این تعداد در ایران بسیار اندک است. حدود ۱۶۰ هزار دانشجوی دکتری در کلاس‌های درس تحصیل می‌کنند که باید این ظرفیت را پتانسیل‌سازی کنیم و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به‌زودی در شرکت‌های دانش‌بنیان از آن‌ها بهره گیریم.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در حوزه علوم انسانی بسیار مورد توجه قرار گرفته بحث استفاده بهینه از محققان پسادکتری در شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور است که آن‌ها را به‌کار خواهیم گرفت.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
مرداد ۹, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۹ ق٫ظ

سلام نتایج دکترا کی اعلام میشه؟

دواطلب خسته
مرداد ۹, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

صبر ایوب هم قفل برای نتایج نتیایج قلم چی فرداش میاد
حالا دو هفته برا دکتری فک کنم کافی دیگ

سازه.عمران
مرداد ۹, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۷ ق٫ظ

باز حرفای تکراری …..!

خودم
مرداد ۹, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۷ ق٫ظ

می‌گفتن به دانشجویان دکتری حقوق میدن که هیچ وقت محقق نشد
واقعاً متأسفم

یکی
مرداد ۶, ۱۴۰۱ ۵:۵۶ ب٫ظ

کجا؟ کی؟ کو…