پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

هزینه سرسام آور ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

داوطلبان کنکور دکتری باید برای ثبت نام در آزمون ۳۸۰ هزارتومان به سازمان سنجش پرداخت کنند که افزایش ۸۰ درصدی نسبت به سال پیش دارد!

به گزارش پی اچ دی تست، ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۲ در حالی آغاز شده که هزینه ثبت نام نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۸۰ درصدی هزینه ثبت نام از کجا آمده است؟

هزینه ثبت نام دکتری سال ۱۴۰۰؛ ۱۵۰ هزار تومان و هزینه ثبت نام دکتری ۱۴۰۱، ۲۰۸۵۰۰ تومان بود. بنابراین، مبلغ ثبت نام در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۵۸۵۰۰ تومان افزایش داشت.

اما در سال ۱۴۰۲، هزینه ثبت نام کنکور دکتری ناگهان ۱۶۹۵۰۰ تومان افزایش یافته و به ۳۷۸هزار تومان رسیده است.

در سه سال گذشته، با توجه به برگزاری آزمون دکتری در شرایط شیوع کرونا و لزوم فاصله گذاری و رعایت سایر الزامات بهداشتی، افزایش هزینه برگزاری و در نتیجه ثبت نام دکتری تا حدی منطقی بود. اما با وجود فروکش کردن کرونا در سال جاری که باید کاهش هزینه برگزاری کنکور دکتری را در پی داشته باشد، مشخص نیست بر چه اساسی هزینه این آزمون تورمی ۸۰ درصدی را نوید داده است.

آیا قرار است کنکور دکتری به آزمونی برای طبقات بالای جامعه تبدیل شود؟

شرکت در آزمون دکتری چندان کم‌هزینه نیست؛ چرا که داوطلبان باید پس از شرکت در آزمون کتبی، در صورت دعوت شدن به مصاحبه دانشگاه‌ها، به تک تک دانشگاه‌ها برای مصاحبه شفاهی مراجعه نمایند و این یعنی پرداخت هزینه به ازای هر مصاحبه که خود شامل پرداخت هزینه مصاحبه به دانشگاه نیز هزینه‌های رفت‌وآمد و احتمالا اقامت خواهد شد.

در چنین شرایطی، بالا رفتن تصاعدی هزینه ثبت نام آزمون کتبی که کم‌هزینه‌ترین بخش آزمون بود، ممکن است موجب شود برخی افراد توانمند به لحاظ علمی که توانایی مالی بالایی ندارند، عملاً از گردونه رقابت حذف شده و عطای شرکت در آزمون را به واسطه هزینه های بالا به لقای آن ببخشند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

122 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سمانه
خرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۳:۳۳ ق٫ظ

واقعا شرم آوره .سازمان سنجش ۵ ورق کاغذ و یک کیک و آبمیوه رو چقدر میفروشه. هزینه طراح سوال چقدره مساله فیثاغورث که طرح نمیکنن حالا ی هزینه مراقب و هم حساب کنیم هر چی حساب کنم حداکثر ۱۰۰ تومن میشه اما اینجا هم تموم‌نمیشه مرحله قبولی مصاحبه دوباره باید به سازمان پول جداگونه بدی به دانشگاه هم همینطور از اونطرف میری کافی نت. مسول کافی نت چشاش و گرد میکنه خانم / آقا تو میخوای دکتر شی انگار که باید یه اونم شاباش بدی میگم هزینه ش چقدر میشه میگه نمیدونم بستگی داره… کلا همه دنبال پر کردن جیب حالیشون هستند دولت و سازمان دولتی باید خجالت بکشند که این ازندنها دو ۱۰۰ درصد رایگان برگزار نمیکنن به ل ما همه بیکاریم که میخوایم دوباره شانسمون و امتحان کنیمچرا فکر نمیکنن کسی این هزینه ها رو نداره . با این حقوقهای کارگری کارمندی هم تو هر خونه از ۶ تا دو تا باشه چطوریه پس مخارج زندگی میشه دربیای و تازه هزینه های سرسام آور شرکت تو ازمون و هم بتونی بدی

مازیار
آذر ۱۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۴ ب٫ظ

وقتی امشب ۶۲۸ هزار تومن پول ثبت نام دادم حس کردم دارن خود مدرک دکترا رو بهم میدن… واقعا چرا؟؟؟؟

نیکان
آذر ۱۳, ۱۴۰۱ ۹:۵۷ ب٫ظ

دوستان خوبه که شماها جزو جاماندگان نبودید بنده به دلیل مریضی فراموش کردم و جاموندم
امروز با ۶۲۸هزارتومان ثبت نام کردم ولی به این قانون فاقد عدالت تاسف خوردم…..

حسینی
آذر ۱۳, ۱۴۰۱ ۹:۵۰ ب٫ظ

نمونه آشکار بی عدالتی است

مهدی مهندسی مکانیک
آبان ۲۹, ۱۴۰۱ ۶:۳۸ ق٫ظ

سلام دوستان.قطعا که این میزان افزایش غیرمنطقیه.ولی اینکه میگین چهار ورق کاغذ و آب و یبسگوییت و..چقدر میشه اینطوری حساب نمیکنن.نرخ تورم واقعی کشور بین ۵۰ تا ۶۰ درصده.حالا شما می تونین بگین باید به هزینه ثبت نام به دلایل مختلف یارانه تعلق بگیره و نباید کل هزینه رو از داوطلب بگیرن که صحبت درستیه مثل خدمات درمانی (البته دعا می کنم‌خدمات درمانی هم واقعا زبانی نباشه عملی باشه) مثلا ده تا پونزده درصد هزینه رو داوطلب بده.باز ارتباط چندانی هم به این نداره که سالهای پیش کووید بوده باید امکانات بیشتری مهیا می کردن امسال پروتکل رو رعایت نمیکنن پس باید کمتر باشه.با وجود اضافه شدن پروتکل در سالهای پیش افزایش چهل درصدی رو شاهد بودیم.
نمیدونم تا حد صحبت بعضی دوستان جدیه .خب با تورم شصت درصدی هم حساب کنیم شما باید سیصد و سی هزار تومان پرداخت می کردین.حتی با نرخ افزایش چهل درصدی پارسال هم حساب کنین حدود دویست و نودهزار تومان باید پرداخت می کردین.یعنی مابه التفاوت بین پنجاه تا هشتادهزارتومنه.این درسته که این افزایش نباید صورت می گرفته ولی دوستانی که میگن من به خاطر این افزایش هشتاد هزار تومنی از کنکور انصراف میدم خیلی برام قابل تامل و البته قابل احترامه.ولی جدی بودنش برام جای تردید داره.توجه کنین من که میگم‌تصمیم درستیه اصلا نباید همون مبلغ دویست و ده هزار تومن سال پیش رو هم از داوطلب بگیرن ولی آیا واقعا این کار رو می کنین؟

درود بیکران
آبان ۲۹, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

متن شما دوست ارجمند را خواندم. قطعاً نرخ تورم و غیره و ذالک بر اعلام این هزینه بی تاثیر نبوده و تا حدود بسیار زیادی با شما موافقم، الان یک نگاهی به لیست هزینه های روز کاغذ انداختم،نوسانات زیاد است. البته فارغ از هزینه ی کاغذ سوالات که بسته به نوع کاغذ قیمت ها متغیرست، یک بسته ی ۵۰ عددیِ پاسخنامه حدود پنجاه تا هفتاد هزار تومان است. اما به هر حال داریم صحبت از تنها یک آزمون سازمانی با ساده ترین شکل برگزاری آن را میکنیم و از آنطرف انتظار میرود که وقتی دانشجویی چنین هزینه هایی را پرداخت میکند در عوض دغدغه های بعدی را نداشته باشد. این آزمون به خودی خود نقش آنچنان اصلی در پذیرش را ندارد بلکه تنها یک فیلتر مزاحم و تا حدودی کذایی است. چیزی که تعیین کننده نهایی است، مصاحبه است. اگر کسی رتبه یک هم کسب نماید، هیچکس نمیتواند به جرئت اعلام کند که ایشان اگر در مصاحبه ای شرکت نماید، قطع به یقین بالاترین امتیاز را خواهد گرفت. مثلا شما آزمون آیلتس را در نظر بگیرید که هزینه ای میلیونی دارد. خب داوطلبی که قرار است شرکت کند، کلی با خودش کلنجار رفته و برای خود هدفی بسیار مشخص دارد و خیالش هم راحت است که پس از پرداخت چنین هزینه ای و شرکت در آزمون، اگر نمره ی مدنظرش را کسب کند، کار تمام است. ولی در آزمون دکترا قطعیتِ انچنانی نداریم. هزینه مصاحبه ها را کجای دل باید گذاشت؟ هزینه فرم صلاحیت عمومی چه صیغه ای است؟ در… ادامه نظر»

میلاد
آبان ۲۸, ۱۴۰۱ ۱:۰۳ ب٫ظ

سلام به همه
به نظر من اگر از عزیزانی که حقوق خوانده اند مشورت بگیریم همین جا
شکایت به دیوان عدالت کاری از پیش نمیبره؟!

ماری
آبان ۲۸, ۱۴۰۱ ۱:۰۰ ب٫ظ

چه خبره… این همه افزایش قیمت برای یک ازمون داخلی سازمان سنجش

هادی
آبان ۲۸, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

دقیقاً همین طور هست. من به محض اینکه دیدم حدود ۴۰۰ هزارتومن باید فقط برای آزمون بدم منصرف شدم. دفعه قبلی که شرکت کردم رتبه ام ۴۰ شد در یکی از گرایش های مهندسی برق، این بار دوست داشتم تک رقمی بشم. متاسفم براشون

سمیرا
آبان ۲۷, ۱۴۰۱ ۱:۰۹ ب٫ظ

سازمان سنجش خجالت نمیکشه

نگین
آبان ۲۷, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۷ ق٫ظ

چه تراژدی غم انگیزی ماها پول نداریم کتاب بخریم میریم از کتابخونه کتاب می گیریم اسکنشو می گیریم از رو اون درس می خونیم تا برا دکترا قبول شیم اون موقع هزینه ثبت نام ازمون دکترا این مقدار خداییش خیلی بی انصافیه .

عرفان
آبان ۲۹, ۱۴۰۱ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

پول اسکن که بیشتره. حتما اسکنر داری

نوری
آبان ۳۰, ۱۴۰۱ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  عرفان

با گوشی با برنامه هایی مثل کم اسکنر این کارو میکنن

رشید
آبان ۲۶, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۰ ب٫ظ

سلام بله واقعاً مطلب درستی گفتید چرا هزینه ثبت‌نام آزمون اینقدر بالا رفته ؟؟؟

امیر
آبان ۲۶, ۱۴۰۱ ۱:۴۳ ق٫ظ

سلام
امسال کنکور سراسری دو بار برگزار شد اندکی تفکر ،وزارت علوم با کمک اموزش پرورش دست کردن تو جیب مردم.۹۰۰ هزار ثبت نامی هر نفر ۱۳۰ هزار تومن نصف این افراد برای قانون من دراوردی ترمیم معدل هر درس صد هزار تومن اگر برای مثال رشته تجربی نگاه کنیم ۵ درس تخصصی میشه ۵۰۰ هزار تومن حساب کتاب با خودتون.
الانم دکتری ۳۸۰ هزار ت ،هزینه احراز هویت و قبولی در چند گرایش محاسبه کنید خودتون به ارقام عجیبی میرسید
احراز هویت ۱۲۰ هزار
هر گرایش رشته ۱۵۰ هزار ت
قیمت پارسال گفتم
سال قبل برای ثبت مقاله هام ۳۷۵ هزار تومن دادم
و با امتیاز بالا رفتم مصاحبه
خیال همتون راحت کنم دانشجوی ارشد همون دانشگاه ی که دکتری قبول شدید خیلی راحت تو مصاحبه قبول میشه
حتی اگر نفر اول کنکور شده باشید
معدل بالا توصیه نامه و ۴ مقاله مرتبط
نتوست منو تو مصاحبه کمک کنه

خودتون اذیت نکنید….

صنم
آبان ۲۶, ۱۴۰۱ ۰:۲۱ ق٫ظ

فعلا که کسری بودجه ها باید یک جوری جبران بشه.
نهایت این مقدار هزینه را پرداخت کنند و قبول هم بشن
آخرش چی؟به چه درد می خوره؟هییت علمی ها تمام پره
مابقی مشاغل هم چه ارشد و چه دکترا
دو روز دیگه برای هر مدرک تحصیلی هم مالیات در نظر می گیرند.

رضا
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۱۱:۱۷ ب٫ظ

همه به نحوی مشغول فشار دادن هستن
دولتی و آزاد نداره
واقعا چرا هزینه آزمون باید اینقدر بالا باشه ؟

محمد
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۸:۱۱ ب٫ظ

سلام. نظرات دوستان رو دارم میخونم. اینهمه ناامیدی و … هیچوقت زندگی خودتون رو با زندگی دیگران مقایسه نکنید. زندگی همه از بیرون قشنگه. ماشین و خونه ۲۰۰ متری و … برای کسی خوشبختی نیاورده، درسته باعث رفاه هستند ولی عامل خوشبختی نبودند. اگر هم می بینید همین آدم ها حرف از خوشبختی میزنن، بدونید از ته دل نیست. کافیه یکبار برید زندگیشون سر بزنید، از صبح تا شب فقط دنبال پول، نمایشگاه ماشین دارند مثلا، به ده نفر میسپارن قرعه کشی خودرو برنده شدید، اطلاع بدید ما حواله تون رو با کمیسیون می‌خریم و … شب هم میرن خونه، همسرشون یه لقمه غذا میذارن جلوشون و… از اونور بچه هاشون… اینکه دکتری خوندید یا میخواین بخونین، فکر نکنید کار اشتباهیه. بله درسته، وضع مملکت با بی تدبیری مسئولین روز به روز به زوال میره و افتضاح تر میشه ولی هیچ کسی از خوندن علم و دانش، پشیمون نشده. اگر کارشناسی نداشتید، با دیپلم می‌رفتید شرکتی برای کارگری، اگر کارشناسی ارشد نداشتید، با کارشناسی می‌رفتید دنبال شغلی که هیچ تفاوتی با کارگری نمیکرد و حقوق همون بود. بیایید برید خوابگاه دانشجویی، دیدتون رو ببرید سمت دانشجویانی که توی رشته شون حرف برای گفتن دارند. همین الان میشناسم دانشجوی دکتری که ۳ ساله دفاع کرد توی دانشگاه دولتی استان، چندین مقاله هم داده و نامزد هم هست. دار و ندارشون فقط و فقط یه ماشینه که اونم با قرض گرفتند ولی ولی اونقدر تو رشته اش شناخته شده، هم خودشون و هم نامزدشون که از طرف دانشگاه و حتی دانشگاه های… ادامه نظر»

آزاد
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

کشور روز به روز در حال پیشرفته
ان شاءالله
نه آنچه شما فرمودید
با احترام.

.
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۵:۳۵ ب٫ظ

کسی نداره یعنی حق ادامه تحصیل نداره حق شرکت در آزمون نداره

م و
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۳:۲۶ ب٫ظ

همه چی مسخره شده. من دو سال پیش با صرف چند میلیون هزینه آرمون و مصاحبه دکتری دولتی قبول شدم با چه ذوقی رفتم دانشگاه، استاد گرامی از قیافه ما خوشش نیومد ۴ نفر بودیم سه نفر رو انداخت آخرش هم گفت نیاین. برخی اساتید فکر می کنند ارث پدریشون هست دانشگاه. بی قانونی بیداد میکنه.

عرفان
آبان ۲۹, ۱۴۰۱ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  م و

کجا انداخت؟ مگه انداختنیه؟ واقعا دانشجوی دکتری هستید؟

وحید
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۳:۱۱ ب٫ظ

باید تحریم بشه شرایط خوب ایجاد کردن در زندگی ربطی به این نداره که شما دکتری یا لیسانس داری مهم اینه یه سواد محاسباتی داشته باشی چقدر از همکلاسی هام بودن که درسشون خوب بود ولی من کنکور قبول شدم آنا قبول نشدن من به خودم می بالیدم ولی آنا رفتن دنبال ملک و زمین کار چوب،ام دی اف،و…همه الان شاسی دارن بهترین خونه ماشین زیر پای همسرش سوناتا من هم یه پراید ۸۵ دارم رشته فنی هم خوندم در این مملکت با فنی و مهندسی هیچ جایگاهی نداره ناراحت این همه زحمت وقتی که برای درس گذاشتم عمرم رفتتتتت شما عمرتون هدر ندید رشته فنی ومهندسی فقط خارج از کشور ولی پزشکی در کشورهای جهان سوم مثل ایران عالیییهه توجه کردید که هیچ کدوم از دکترها علاقه ای به مهاجرت ندارن چون در آمد پزشکی در ایران عالیییه ولی در خارج حق تشکیل مطب نداری وباید برای دولت کار کنی اینجا همه مردم هزینه زیبایی و به علت مشکلات و نبود امکانات دچار بیماری می شوند ۶ سال باید سرت مثل کبک بکنی تو برف بعد ۶ سال ببینی هیچی نداری حتی یه خونه ۳۰ متریهم نمی تونی بخری حالا هی بگو دکتری دارم طرف تو این ۶ سال چندتا خونه می خره حرب زیاده مواظب آینده خودتون باشید دوستون دارم

آزاد
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۲:۵۴ ب٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/172140
تا الان فقط ۷۰ امضا
مثل اینکه فقط ۷۰ نفر پولشون کمه

سا
آبان ۲۶, ۱۴۰۱ ۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  آزاد

من هم بی پولم اما امضا نکردم چون بی ثمره!
سازمان سنجش حتی به خودش زحمت نمیده بیاد توضیح بده برای چی هزینه رو اینهمه بردن بالا بعد شما انتظار دارید این کمپین به نتیجه برسه. نیست قبلی ها به نتیجه رسید!
سه بار برای باشگاه خبرنگاران جوان پیام نوشتم و خواستم پیگیری کنه انگارنه انگار.

آزاد
آبان ۲۷, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  سا

ما موظف به مطالبه گری و در عین حال امید و تلاش هستیم

اگر تعداد امضا بالا بره گزارش تهیه میکنن
ولی وقتی سوالی نباشه فکر میکنن مشکلی هم نیست

ماری
آبان ۲۸, ۱۴۰۱ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  سا

درسته نتیجه نمیده هزینه این ازمون رو ک کم نمی کنن.. حداقل بفهمن تعداد معترضا زیاده، وگرنه همینجور بیشتر و بیشتر سال به سال بالا میبرن

سارا
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۲:۲۸ ب٫ظ

هر روز که میگذره و به پایان ثبت نام نزدیکتر میشه.تصمیمم جدی تر میشه برای ثبت نام نکردن. ثبت نام تو امتحانی که عدالت توش نباشه چه فایده داره.
مگر ما چقدر مبهم بودیم که کسی مارو نفهمید؟! :(

کاملیا
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۸:۲۴ ق٫ظ

حالا این همه درس خوندیم یه هزار تومنی ازش درنیاوردیم ایا با گرفتن مدرک دکتری کاری برامون پیدا میشه یا اینم باید کنار بقیه مدرک ها قاب کنیم ؟

ایرانی
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۷:۰۳ ق٫ظ

باسلام خدمت دوستان ،واقعا باچه منطقی اینکارو با یه شخص جویای تحصیل میکنن نکنه اینم به دلار بسته هستش؟چندتاکاغذ ویه آب معدنی چند ساعت وقت ۴۰۰هزار؟؟؟بازم فاصله طبقاتی ،بازم شکاف اجتماعی،اگه ندونن قشر تحصیل کرده از طبقات پایین ومتوسط جامعه هستش از انسانیت بویی نبردن.

سحر
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۳:۲۰ ق٫ظ

به قرآن با مالیات و پول کافینت گفت میشه ۵۰۰ هزار تومان خدا شاهد ندارم و نمیتوانم ثبت‌نام نمیکنم

هیچکس
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۱:۱۹ ق٫ظ

دوستان من سال ۹۸ارشدمو گرفتم تا حالا هم تو کنکور دکتری شرکت نکردم چون تهش هیچی نیس مگه اینکه اپلای کنین برین یه نگا به دانشجوهای دکتری بندازین قیافشون داد میزنه افسرده ان بیکارن شعار همیشگی من اینه فوق لیسانس بیکار بهتر از دکترای بیکاره.. اگه عقل الانمو اونموقع داشتم ارشدم شرکت نمی‌کردم همون لیسانس کاتش میکردم اینطوری هم جوونیمو روحو جسمم از بین نمیرف

کارشناس مالی
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۵ ب٫ظ

درآمد از ثبت نام فقط دکتری پارسال ۳۵ میلیارد تومان بود.امسال خواستند بشه ۶۴ میلیارد.
تا حالا که ۳ میلیارد فروختند.
شبیه فروش عرضه اولیه سهام شده که همه با هر قیمتی شده می خرند….

دکتری ردی
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۶:۲۳ ب٫ظ

سلام رفقا. خواهش می کنم توجه کنید. خودتونو نکشید که رتبه برتر در کنکور کتبی دکتری داشته باشید هیج فایده ای نداره. اون چه ملاکه وتضمین قبولیته فقط مصاحبه ونمرات اساتیده ….هیچ کاری به رتبه ی کنکورت ندارند. براشون فقط لیست اسامی میره نه رتبه ها. مهم مصاحبه هاست فقط مصاحبه حالا یا متاسفانه یا خوشبختانه

پریا
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری ردی

آخرش باید مرحله اول یه رتبه ای آورد که به مصاحبه دعوت بشیم.‍

زری
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

اره ولی دوستمون درست میگن باور کنید اصلا رتبه رو نگام نمیکنن . هر چی دلشون خواست همونه متاسفانه .ازمون دکترا یعنی اوج بی عدالتی

ایران دوست
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۱:۵۳ ب٫ظ

سلام
دوستان الکی پول و زمانتون رو هدر ندید
من ورودی ۹۹ صنعتی اصفهان روزانه ام(بد ترین دانشگاه ممکن اینجاست) و عمران آب میخونم. دکتری هیچ آینده ای نداره فقط وقتتون تلف میشه و برای اساتید مقاله چاپ میکنید.
اگه برای علاقه تون میخونید که خیلی خوبه اما اگه واسه اینکه فکر میکنید با یه دکتری آیندتون عوض میشه عمرتونو تلف نکنید خواهشا. جذب هیئت علمی ام خیلی کمه و باید جزو تاپ های رشته خودتون باشید.

ببخشید من قصد ناامید کردن و انرژی منفی دادن ندارم فقط به عنوان یه خواهر کوچکتر خواستم تجربه خودمو بگم. ضمنا هر دانشگاهی رفتید برید ولی صنعتی اصفهان نرید

بینام
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  ایران دوست

چقد به جا بود….

آزاد
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۱:۴۵ ب٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/172140
لطفا امضا کنیذ

آدرین
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۱:۲۶ ب٫ظ

واقعا باعث تاسفه
قشنگ معلومه میخوان کسری بودجه و هزینه های دیگه‌شون که نتیجه بی لیاقتی مسئولین بوده رو از جیب مردم جبران کنند

جدیدا هم گفته که اوونایی هم که دانشجو هستن میتونن شرکت کنن؛ همه ما می دانیم شما اگر دانشجو باشید و شرکت کنید مرحله اول قبول هم بشید تو مصاحبه دانشگاه ردت میکنن
اگه برای پر کردن جیبشون نیست پس برا چیه؟

بنده حساب کردم اگر اندازه سال گذشته شرکت کننده داشته باشیم ؛ ۶۴ میلیارد درآمد برای دولت داره…

دریا
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۱۱:۱۰ ق٫ظ

متاسفانه به دلیل هزینه بالای ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ نسبت به سال۱۴۰۱ موفق به شرکت در کنکور دکتری امسال نشدم. پول ندارم دستم تو جیب پول پدرمه که میگه زیاده ندارم بدم.

زری
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۹:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  دریا

حق دارن والا

افشین
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۱ ق٫ظ

من که برای اولین بار میخواستم ثبت نام کنم، منصرف شدم و از خیر آینده درخشانی که بعد از دکتری در انتظارمه گذشتم!
فعلا همین مدرک ارشدم رو قاب می کنم میزنم به دیوار تا درس عبرتی بشه برای آیندگان!

زری
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۹:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  افشین

چه با نمک

کتی.م
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

خود هیبت علمی دانشگاهها بعد از بیشتر به این مهارت رسیدند،چطور دانشجوی دکتری یه شبه اینها و بدست بیاره.کمی التماس تفکر وتعقل انشاالاه

کتی.م
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

درود دوستان،نظرات همگی شمارا خواندم.درکتان میکنم.لطفا شرکت نکنید تا سازمان بتونه یه ارزیابی درست از صفر تا صد درس خواندن ومنابع وداشگاههایی که دکتری ارایه میدهد داشته باشه.شاید سیستم تدریس عوض شد.خدارا چه دیدید؟انواع سنگ اندازیها هست اعم از رزومه،زبان مقاله وازهمه بدتر آزمون جامع.که اصلا نیازی نیست بنظرمن.باید پژوهش میدانی،کار عملی ومنابع مفید ارایه بشه.معلومه با این وضعیت ،بعد دکتری هم وضع همینه.وضعیت آقایون سختتره چون هم سربازی دارند وهم باید حداقل خرج خودشونو بدهند.اما خانمها تقریبا چنین مشکلی ندارند.برای همه ی شما آرزوی موفقیت و کامیابی میکنم وله خدای رحمان میسپارمتون.لطفا امسال اصلا کنکور دکتری شرکت نکنید.

کتی.م
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  کتی.م

هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم.ومن الاه توفیق

زری
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۹:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  کتی.م

والا هزینش بینهایت بالاست تقریبا با مصاحبه یه دو تومن الی سه تومنی میخاد و منم تصمیم گرفتم شرکت نکنم . به فکر قشر فقیر نیستن . مردم نون شب ندارن بخورن . اینا کجا زندگی میکنن .

معین
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۴ ق٫ظ

فعلا که بیش از ۹ هزار نفر ثبت نام کردن…من با دیدن مبلغ مردد شدم والا…

زری
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۹:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  معین

مطمن باشید امار ثبت نامشون الکیه برای جذب تعداد نفراته میخان بگن بقیه براشون مبلغ مهم نیست درحالیکه بنظرم واقعا مهمه

علیرضا
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

دوستان عزیزم سلام. می دونم که خیلی هاتون برای آمادگی این کنکور کلی تلاش کردین و شبانه روز توی این وضعیت بد مملکت، زحمت کشیدین(مثل خودم) ولی ازتون خواهش می کنم برای یک بار هم که شده، این سواستفاده ی سازمان سنجش کشور که متاسفانه عوض مرهم بودن بر زخم مردم، نمک می زنن، رو با شرکت نکردن در آزمون، به سرانجامی که مدنظرشونه( به مرگ گرفتن که به طبع راضی باشیم) نرسونیم قابل توجه عزیزان که بنده خودم پشتیبانی مالی کافی برای شرکت در این آزمون با این هزینه ها رو دارم ولی دور از انصاف می بینم که وقتی افرادی مثل من و حتی با پتانسیل بیشتر، نتونن در آزمون شرکت کنن یا با سختی بیشتر شرکت کنن، من با خیال راحت و با بی تفاوتی، برم آزمون بدم.

زری
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۹:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

بخدا قسم دو سال پیش رتبم ۲۹ کشوری شد مصاحبه رد شدم چون مدرک زبان نداشتم و اساتید ازم خوششون نیومد امسال برای دومین بار خواستم شرکت کنم بعد از دوسال اما دیگه نه ثبت نام نمیکنم . به قول دوستان اینهمه شاگرد اول و نمره الف دانشگاه شدیم چی شد بکجا رسید . فقط با پارتی میشه رسید که ما هم نداریم من یکی از دوستانم با ارشدش هیات علمی شد چون دامادشون یه پست بالایی داشت .

ستاره
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۹:۵۹ ق٫ظ

من به باشگاه خبرنگاران جوان اطلاع دادم
گفتن در حال پیگیری هستند

فتانه
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۷:۰۶ ق٫ظ

به نظرم باید تحریم بشه وکسی شرکت نکنه شورشو درآوردند مسخره ها به جهنم یک سال هم پذیرش دانشجو دکترا نداشته باشیم

علیرضا
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۹:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  فتانه

منم به نظرم باید تحریم شه

علی@
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۲:۲۰ ق٫ظ

اینکه هزینه ثبت نام زیاد بله واقعا زیاد هست اما من می خواهم برای دوستانی که گفتند ما چنین پولی نداریم گه من می تونم درک کنم شرایط برای خیلی ها سخت هست اما دوستان دوره دکتری بسیار پرهزینه هست حتی برای دوستانی که در دوره روزانه و در رشته های بدون آزمایشگاه قبول می شوند نمونه هزینه رزرو هر روز وعده ها غذا می باشد که سه وعده حدود ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان هست و این رو هم در نظر داشته باشید که بخاطر شرایط درسی حدود ۲ سال شما قادر به کار کردن نخواهید بود و برای دوستانی که خوابگاه بیرون دانشگاه دارند هزینه رفت و آمد و هزینه خوابگاه و هزینه رفت و آمد به شهر خودشون رو هم اضافه کنید دقیق تر بررسی کنید و بعد شروع به مطالعه برای کنکور .
موفق باشید.

ستاره
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی@

اینکه آدم ۴۰۰ هزار پول آزمون ورودی بده، سخته. آزمونی که عملا آب و کیک پذیرایی شونه
دفترچه آزمون و تصحیح اونها
اینها جمعا ۴۰۰ هزار میشه؟

علی@
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  ستاره

قبول دارم خیلی زیاد هست و از طرفی خودم چند سال پیش دیدم که حداقل ها هم وجود نداره.
ولی پیامم بیشتر برای دوستانی هست که میگن درآمد ندارند خواستم بگم این روند همچنان ادامه دار هست

Gadget
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  ستاره

خداروشکر برا شما کیک دادن، برا ما بیسکوییت های بای بود، استیکر خشم

در ارزوی دکتری
آبان ۲۶, ۱۴۰۱ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

کیک کجا بود، پارسال ک بیسکوییت روغنی خشک بود

baran
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۰:۵۰ ق٫ظ

واقعا چراباید این همه هزینه ثبت نام رو زیاد کنن باوجود این همه تحصیلکرده بیکار؟؟؟جوون بدبخت از کجا بیاره هزینه کنه ؟اونم چی…بی نتیجه! آخرش از این همه ثبت نامی فقط کلا نهایت چند نفر پذیرش میشن

حقیقت
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۰:۴۷ ق٫ظ

دوستان بفرمایید اعتراض.
شماره تلفن روابط عمومی سنجش ۴۲۱۶۳ – (۰۲۱) امیدوارم پاسخ بدن.

حقیقت
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۰:۳۵ ق٫ظ

با این اوصاف از الان برای مصاحبه باید پس انداز کرد. حتما هزینه مصاحبه رو هم بالا میبرن ازطرف دیگه هزینه رفتن به شهرهای مصاحبه و حداقل یک شب اقامت تو اون شهر هم هست.

حسن
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۰:۳۴ ق٫ظ

سال بعد قیمت آزمون میشه ۶۸۰ تومان.فکر کنم دیگه امسال به بعد استقبال نمیشه.حتی اگر آمار شرکت کننده ها خیلی کم بشه و حدود ۴۰ درصد شرکت نکنند.با افزایش قیمت ۸۰ درصدی باز هم سازمان سودش را برده. سالن های برگزاری خلوت و چاپ کاغذ کمتر و دستمزد تعداد مراقب کمتر و… هم به سودش اضافه میشه.کلا از امسال به بعد نونش در روغن است…

سلام
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۹:۵۲ ب٫ظ

سرویس ایاب و ذهاب با هلی کوپتر هم دارن؟

داوطلب
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۹:۳۳ ب٫ظ

این پول این هزینه ثبت نام زیاده برای منه بیکار مجبورم دهن باز کنم رو بزنم برای این پول و از کسی قرض بگیرم تا بعد پرداخت کنم بهش اگر نخونده بودم ثبت نام نمیکردم تنها امیدم به ادامه تحصیله بلکه فرجی بشه شاید با دکتری بتونم استخدام شم که بعید میدونم اگر شانس شانس منه خودمو گول میزنم ولی چاره ای ندارم
ولی راضی نیستم از ته دلم برای این این هزینه زیاد و اضافه خدا هم راضی نباشه

سردرگم
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۵:۳۷ ب٫ظ

داوطلب بیچاره هم مجبوره هزینه رو بده به امید اینکه شاید قبول بشه ! مگه چاره دیگه ای هم داریم؟

یه سوال: اگر رتبه تک رقمی زیر ۵ باشه ولی مقاله یا رزومه قابل توجه ای نداشته باشیم بازم تو مصاحبه رد میکنن؟

آزاد
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۶:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

بله

Ma
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۷:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

خیر

عارف
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

بخشی از نمره دکتری برای مصاحبه اس بخشی نمره کنکوره بخشی رزومس که شامل مقالات و کتاب و..

سلام
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

با سلام و احترام و آرزوی بهروزی، رتبه تنها یکی از ملاک های ارزیابی اساتید هست. زمینه تحقیقاتی، میزان علاقه مندی شما، اخلاق مداری، سطح زبان، مقاله و کتاب، ظرفیت پذیرش استاد مربوطه در سال جاری، اولویت بندی دانشگاه ها (مرحله پس از آزمون دکترا) و موارد دیگر، میتوانند تاثیر گذار باشن. سلامت و موفق باشید

اکبر
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

سلام خوبی سلامتی با آرزوی موفقیت من با رتبه ۴ دکترا رد شدم

سردرگم
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  اکبر

قلبم گرفت ، من نمره زبان بالا دارم ، ولی معدلم ۱۷ دانشگاه دولتی که فک نمیکنم خیلی جالب توجه باشه،دیگه هیچی ندارم ، تو مخم سواد هست ولی مقاله و کتابی ندارم. تراز اهمیت داره؟

No name
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۵:۰۷ ب٫ظ

من خودم مشکلی بابت هزینه ندارم، ولی در حق دانشجویی که تمام عمرش فقط درس خونده ظلمه

لیلاااااااااا
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۴:۲۸ ب٫ظ

سلام دوستان
این سنجش دزد بی همه چیز و باید تحریم کنیم. بیایید همت کنید و همه باهم اعتراض کنیم افرادی که تهران هستند لطفا برین در سنجش و گل بگیرید ؟؟؟ ما هم که شهرستان هستیم از طریق کمپین مجازی همکاری می کنیم. خجالت نمی کشن ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
شاید همه تئوری توطئه پشت این مساله هست.
یه فرضیه دیگه هم میگه اینا دارن مال مردم و جمع می کنند که مهاجرت کنند و گورشونو گم کنن.
در هر حال دانشجوی دکتری باید هوشیار باشه و هوش خودشو اینجور مواقع به کار بگیره.
لطفاااااااااااااا باهم باشیم.

۱۳۲۱
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۳:۴۷ ب٫ظ

سلام نمیشه اعتراض کرد؟نمیشه کمپین راه انداخت؟خییییلی زیاده.واقعا آب معدنی و کیک و چند تا برگه آچهار ارزشش چقدره!!!!!پول چی رو دارن میگیرن؟!

سلام
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ۱۳۲۱

کمپین ها متاسفانه هیچ بازخوردی نداشته و ندارند. اصلا شرایط مالی دانشجو در نظر گرفته نمیشه. از دو سال پیش تا الان، هزینه ثبت نام آزمون بیش از دو برابر شده. هزینه مصاحبه ها و رفت و آمد بین استانی که بماند. گمان نمیکنم این هزینه ای که اعلام میکنن تنها مربوط به چند کاغذ و آب معدنی داشته باشه

کتی.م
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  ۱۳۲۱

خخخخخ.پول مراقب اسب که شعور ندارن بعضیهاشون.یه سال ما کنکور ارشد داشتیم در یه دانشگاه که اسمش محفوظه.رفت وامد پی در پی مراقبت‌ها با سروصدای زیاد،صحبت با گوشی همراه ،فرایاد کشیدن و همدیگرو صدا زدن،بدوبدو،سروصدای بی‌وقفه بلند گو.کلا انگار عمدی در کار بود.عملا…….به تمام شرکت کننده .ببخشید ها.بعد شما چه انتظاری دارید.کنکورهاا الان شده مافیایی برای پول جمع کردن .پاسخ کسی را ندادن.بارها تجربه کردم.خلاص

پریشاد
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۱:۴۷ ب٫ظ

بله،ممنون،شکایت کردم،دوستان دیگه هم اینکار را بکنند

الهه
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۱:۴۰ ب٫ظ

واقعا نمیشه کاری کرد اعتراضی کرد واقعا خیلی زیاده خیییلی نه کار پیدا میشه برامون چاره ای جز درس خوندن نداریم اینم ک اینطوری

tahaa
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

پول مفت به این سنجش ندین لطفا. هزینه این امتحان با براوردی که من کردم با مقیاش چند صدهزار نفری
کمتر از ۲۰ هزار تومن هستش. بعدشم دولت چیکارست که باید همه هزینه های یک امتحان رو داوطلب بده؟؟؟
با این اوصاف ۲۰ تومن هم زیاده….. مطمئن باشید دکتری چیزی نیس که با این وضعیت اقتصادی و نابرابری بشه بهش فک کرد.
چن ماه پیش یه امتحان قوه قضاییه مترجمی زدن ۵۰۰ ت. من نمیدونم تورم تو موارد این چنینی کاملا اعمال میشه ولی برا ما بدبختا
با تورم ۴۰۰-۵۰۰ درصدی ۱۰ درصد رو حقوق بدبختی زندگیمون میاد…

ساناز
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

سلام شمارو به خدا یه راه حلی برای ما بذارید، چیکارش کنیم، الان با حقوق کارگری چطوری باید از پس این هزینه ی سرسام اور و هزینه ی مصاحبه براومد؟ مگه یه فارغ التحصیل بیکار اصلا درامدی داره، اگر کار و درامد داشتیم چرا میومدیم دکتری؟ به قران دارن ظلم میکنن، اعصاب برام نمونده، افسرده هستم، با ۳۰ سال سن هیچ آینده ای ندارم من زندگیم همش شده بود درس، نه تفریح کردم نه خوشی، هم کارشناسی، هم ارشد، استعداد درخشان شدم، که یه کار خوب پیدا کنم، اما فقط یه کار غیرمرتبط با رشته تحصیلم پیدا کردم که کارگری بود، اونم ول کردم که یه کار در شان پیدا کنم، نیست، شهرستان هیچی نیست

کتی.م
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  ساناز

سلام ساناز عزیزم.نگران نباش مشگل همه است.همهچی با اسم استاد تموم میشه.زجرش مال دانشجویان.زبان اصلا نیازی نیست.دارالترجمه هست.اینا همه سنگ اندازیه.مقاله رو دانشجو می‌نویسه باکلی منت ،به اسم استاد درمیاد.خود اساتید بعد بیست سال مسلط به همه ی رزومه ها میشن،چطور از دانشجو انتظار دارن یه شبه اوستا بشه؟پس غصه نخور.موفق باشید انشاالاه

م
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

چرا سهمیه ایثارگران اعمال نمیشه .سایت پی اچ دی تست لطفا پیگیری کنید .خطا میده .

Amhl
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

اگه فقط همین ۴۰۰ تومن بود که آدم دردش نمیگرفت.
سنجش یه بار دیگه برای مصاحبه کردن پول میگیره که الان نمیدونم اسمش چیه. پول مصاحبه دانشگاه ها هم هست که قطعا اونام امسال افزایش پیدا کرده. هزینه مسافرت به شهرای مختلف برای مصاحبه ام هست مثل پول بلیط و هتل و …. فکر کنم یه چیزی در حدود ۴ یا ۵ تومنی پول خرج بشه و آخرشم که اساتید دانشجو خودشونو انتخاب میکنن. خیلی جالبه این کنکور دکتری!!!!

دانشجو
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  Amhl

تلخ اما واقعی!! .. کارش نمیشه کرد. حال امیدواریم معاونت مربوطه چنین سایت هایی رورصد کنند و نظرات دانشجویان رو بخونند شاید فرجی حاصل شد. به قول شما، هزینه ی خود آزمون دکترا رو باز یه جور میشه هضمش کرد ولی مصاحبه ها واقعا ناعادلانس. دانشجو مجبوره برای مصاحبه نهایت به دو سه دانشگاه بره. تازه خیلی از مصاحبه ها در حد پنچ دقیقه اس. ان شا الله که اوضاع بهتر بشه

S
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

یعنی تو این کشور هیچکس نیست صدای ما رو‌ سازمان سنجش برسونه این چه وضعشه ۴۰۰ هزار تومن برای چی آخه

sara
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۹:۲۳ ق٫ظ

کاش وزارت علوم هم مثل بهداشت عمل میکرد.برای هر رشته به جای اینکه به چندتا شهر بری مصاحبه تو ی شهر مصاحبه های هر رشته انجام میشد با ایستگاه های مختلف .هم عادلانه تر بود هم هزینه خیلی کمتر میشد.ولی متاسفانه جدا از پولایی که خود سنجش میگیره هر دانشگاه هم واسه خودش کار و کاسبی راه انداخته.تازه تو هر رشته حتی شده تا صدها برابر ظرفیت اون رشته به مصاحبه دعوت میشن.دویست سیصد نفر میرن برای دو نفر.مصاحبشون هم که رو هم نهایتش دو دقیقه بشه بدون اینکه دانشجو درست بسنجن.و کل پنجاه درصد نمره میشه همون تعداد مقاله حتی اگر مقاله مزخرف باشه

سلام
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۸:۴۶ ق٫ظ

ای کاش اینقدر گرونش نمیکردن. من پارسال هم قبول شدم ولی نتونستم برم مصاحبه. امسالم معلوم نیست بتونم برم یانه. فقط دارم چهارصد تومن پول بیزبونو دور میریزم. واقعا نمیدونم چیکار کنم ثبت نام کنم یا نه

مریم زمانی
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۶:۵۴ ق٫ظ

من شرکت نمیکنم. پولش رو ندارم. الان دو ساله بیکارم. کار می‌کردم قبلا متغایر با رشته ام البته. دو ساله دیگه همون کار کاذبم پیدا نمیکنم. واقعا این پول برای من بیکار زیاده . کسی رو هم ندارم بهم کمک کنه. چیکار کنم الان

زهرا
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۰:۴۲ ق٫ظ

این هزینه عادلانه نیست. حقوق روسای دانشگاهها صد میلیونی باشه بعد از داوطلب ۴۰۰ هزینه ی ثبت نام بگیرن. تکلیف حقوقی که میخواستن به دانشجوی دکتری وزارت علوم روزانه بدن چی شد واقعا. فقط پول گرفتن بلدن.‌این انصاف نیست.

ن
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

یعنی امکانش هست هزینه رو پایبن بیارند؟

عماد
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۸ ب٫ظ

کاهش بودجه سازمان سنجش و ایاب
ذهاب کارکنان خدوم از همین مبالغ ناچیز است

ز
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۳ ب٫ظ

در ان روز شیشلیگ هم میدین!؟

یکتا
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۹:۵۱ ب٫ظ

زورش اینه که مصاحبه هزیته داره خدا وکیلی لا اقل مصاحبه بردارید طرف پولداره هی مقاله میده چاپ میکند

بهنام
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۹:۴۱ ب٫ظ

این هزینه واقعاً بالاست.

راد
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۹:۲۹ ب٫ظ

خوندن دکتری واقعا تو این شرایط اصلا کار درستی نیست. خداروشکر هزینه ثبتانمم که زیاد کردن، دیگه اصلا جای پشیمونی باقی نمی مونه.

شنگول خانم
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۸:۳۹ ب٫ظ

سلام بچه ها اگه رشته ای الان تو دفترچه ثبت نامی نباشه. ممکنه تا روز اخر ثبت نام اصلاحیه بدن و اجازه ثبت نام بدن؟؟ میشه امیدوار بود یا نه

مهدی
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۷:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  شنگول خانم

چه رسته ای؟

بهنام
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۸:۳۴ ب٫ظ

خداوکیلی این انصافه.. این مردم بدبخت رو به روز سیاه کشاندید.. چرا کسی جواب نمیده که چرا شرکت در یک آزمون اینقدر هزینه داره

و
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۸:۲۷ ب٫ظ

من دانشجوی بدبخت با شرایط بیکاری و نبود کار چجوری این هزینه رو پرداخت کنم؟… رسیدگی کنین… بخدا گرونه گرونه وای به حال اوناییکه بعد از ما میان … چخبرتونه؟؟؟؟ موقع استخدامی هزارتا مانع میزاری که رد بشیم و قبول نشیم… ولی موقع پرداخت به راحتی قیمتو میبری بالا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

قسمتون میدیم به هرکی اعتقاد دارین کمش کنین یا مصاحبه رو نگیرین خداییش

ز
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  و

اینا کلا هدفشون همینه.تازه وقتی دعوت ب مصاحبه میشی با بدترین شکل ممکن هم تحقیرت میکنن و رد

sara
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  ز

واقعا خدا ازشون نگذره.بیشتر مصاحبه ها فرمالیته است

زری
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۹:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  ز

دقیقا تحقیرت میکنن من تجربشو دارم یجوری نگات میکنن انگار قاتل جدو ابادشون بودی . انکار همشون به خونت تشنن

A
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۸:۲۴ ب٫ظ

حداقل پول دریافتی دانشگاه ها رو برای مصاحبه بردارند اونجا هم سیصد چهارصد حداقل هر دانشگاه باید بدیم

و
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۸:۲۲ ب٫ظ

واقعا این هزینه سرسام آوره چرا باید اینقد گرون بشه هزینه ثبت نام با این اوضاع بیکاری واقعا خجالت آور هست این هزینه.. آقای مسئول خداییش رحم کنین… چخبره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

جیران ایرانی
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۸:۰۵ ب٫ظ

من ماهی پنجاه هزارتومان بیشتر ندارم و دویست تومام برای کنکور جمع کردم حالا می گن چهارصد تومن خوب بگید دوره انوشیروانه و فقط پولدارها حق درس خوندن دارند.

ثریا
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۷:۴۳ ب٫ظ

واقعا این هزینه سرسام آوره چرا باید اینقد گرون بشه هزینه ثبت نام با این اوضاع بیکاری واقعا خجالت آور هست این هزینه

م
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۷:۱۹ ب٫ظ

سلام. چرا اینقدر هزینه ثبت نام بالا رفته؟؟؟

مصطفی
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۶:۵۶ ب٫ظ

قرار نیست تاوان کاهش بودجه وزارت علوم رو از داوطلبان بگیرند .

الللللل
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۶:۳۹ ب٫ظ

سلام
نمیدونم چقد تاثیر داره ولی به نظرم به کمک پی اچ تی تست کمپینی راه بندازیم و با داوطلبانی که قصد شرکت دارند هم‌صدا بشیم شاید صدامون رو کسی شنید.
یک راهش اینه که ثبت نام رو تحریم کنیم به شرط اینکه واقعا داوطلب‌ها همگی این کارو انجام بدند وقتی تعداد ثبت نام کنندگان خیلی کم بشه قطعا قیمت پایین میاد

اشکان
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۷:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  الللللل

مسئله قیمت امر ثانویه اس اول باید ببینیم کسی به رسمیت میشناسه این آزمون و یا نه

بینام
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  اشکان

نه دیگه نشد….

A
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۶:۲۲ ب٫ظ

بار علمی و معیار پذیرش دانشجو دکتری با چندتا مقاله کپی از منابع که دانشجو تحقیق و تفحص ننموده جز ضایع کردن حقوق دیگران چیزی بیش نیست و باید رویکرد دیگری در پیش رو باشد آنهم تنها درصد بیشتر آزمون در مصاحبه

اشکان
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۶:۱۸ ب٫ظ

سلام من یکی که عطای آزمون دکتری و به لقایش بخشیدم دیگه فک کنم خیلی چیزهای مهم تر داریم که بهش فکر کنیم

مهرداد
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۶:۱۴ ب٫ظ

یعنی بادشرایط و اوضاع آشفته و مردم داغدار و زندونی اصلا شرکت در این آزمون محلی از اعراب داره الان دیگه خیلی چیزها باید دوباره تولید معنا بسوند.

بهاره
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۶:۱۳ ب٫ظ

واقعا هزینه ی که در نظر گرفتند خجالت آوره

A
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۶:۰۸ ب٫ظ

هزینه آزمون دکتری نسبت به سال قبل یک بام و دو هوا شد از مسولین سازمان وسنجش تمعنا داریم آنقدر به فکر هزینه ثبت نام آزمون هستند به فکر عواقب آن باشند لااقل درصد نمره کتبی آزمون رو به هفتاد تا هشتاد برساند نه اینکه لحاظ چندتا مقاله کپی بیس در مصاحبه موجب پذیرفته شدن عده ای شود.

sara
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۵:۲۴ ب٫ظ

از صبح‌که قیمتش دیدم غصه م گرفت.واقعا هزینش برام سنگین.خصوصا که تو مصاحبه های دکترا و پذیرششم هم عدالتی نیست.بیشتر طبق سلیقه اساتید.تو رو خدا ی فکری هم به حال ما کنید.جوونی نکرده پیر شدیم.ساده ترین چیزا واسمون شده آرزو

ستاره
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۵:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  sara

واقعا زیاده
حالا موقع مصاحبه هم باید پول بدیم هر دانشگاهی

ساناز
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  sara

ای جانم عزیزدلم، آره بخدا حرف دلمو زدی، کل زندگیم فقط درس خوندم، بعد ارشد رفتم کارگر شدم، با حقوق دوزاری، مدتیه که دراومدم و همه امیدم به دکتری بود، که اینطوری شده، مقاله هم ندارم

Mahdi
آبان ۲۲, ۱۴۰۱ ۵:۱۷ ب٫ظ

با سلام.
احتمالأ سازمان سنجش نذر کرده به جای کیک و آبمیوه امسال چلوکباب به داوطلب ها بده.