پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

تشریح دلایل افزایش هزینه ثبت‌نام آزمون دکتری ۱۴۰۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور دلایل افزایش هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «کنکور» در هر مقطعی برای مردم ایران حساسیت‌های خاص خود را دارد چرا که برخی سرنوشت خود را به تحصیل عالی و قبولی در کنکور گره زده‌اند.

از این رو در میان اخبار کنکوری با حواشی بسیاری نیز رو به رو می‌شویم، این روزها که زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ است، داوطلبان ورود به این مقطع حساسیت‌ها و حواشی را تجربه می‌کنند.

آزمون نیمه‌متمرکز دکتری سال ۱۴۰۲ در روز ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و داوطلبان شرکت در این آزمون برای ثبت‌نام تا فردا پنج شنبه سوم آذرماه مهلت دارند تا با خرید کارت اعتباری ۳۷۸ هزار تومانی برای ثبت‌نام اقدام کنند.

برخی از داوطلبان آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۴۰۲ با ثبت پویشی در سامانه فارس من خواستار کاهش هزینه ثبت نام این آزمون شدند.

حمید عربی سردبیر سوژه فارس من در این باره گفت: مبلغی که می‌خواهند برای ثبت نام در آزمون دکتری اعمال کنند غیر منطقی است چرا که با این وجود، هزینه ثبت‌نام کنکور دکتری از نرخ تورم هم بیشتر است در حالیکه مخاطب کنکور بیشتر قشر دانشجو است که معمولا این قشر شغل و درآمد خاصی ندارند.

وی افزود: هزینه ثبت‌نام نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش داشته است.

داوطلب دیگر آزمون دکتری نیز با گلایه از افزایش هزینه ثبت نام آزمون دکتری، گفت: هزینه ثبت نام دکتری ۱۴۰۲ را چند برابر افزایش داده‌اند و تأمین این هزینه برای دانشجویان مشکل است.

یکی دیگر از داوطلبان آزمون دکتری نیز گفت: بنده و همسرم هر دو دانشجوی ترم آخر مقطع کارشناسی ارشد و در حال تکمیل پایان نامه هستیم اما بخاطر بالا بودن هزینه ثبت‌نام آزمون دکتری نتوانستیم در این آزمون ثبت‌نام کنیم، قبول کنید که با داشتن ۲ فرزند و اجاره خانه این هزینه برای ما قابل تامین نبود.

یکی از داوطلبان نیز با انتقاد از افزایش هزینه ثبت‌نام آزمون دکتری گفت: ما از مسوولان می‌خواهیم که دلیل بالا رفتن هزینه ثبت نام را بگویند شاید دلیل منطقی برای این کار داشته‌اند.

پی اچ دی تست نیز در مقاله هزینه سرسام آور ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ به این مطلب پرداخته بود.

تشریح جزئیات و دلایل افزایش هزینه ثبت نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۲

موضوع ناراحتی داوطلبان کنکور دکتری نسبت به هزینه ثبت‌نام را با قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور مطرح کردیم تا وی دلایل افزایش هزینه ثبت نام آزمون ورودی مقطع دکتری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را تشریح کند.

محمدحسین حاجیلو قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره برگزاری آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۲، گفت: برای برگزاری این آزمون، فعالیت‌های بسیاری از سوی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود و بر همین اساس هزینه‌های ثابت و متغیر این آزمون با توجه به حجم فعالیت‌ها و تورم موجود به صورت پله‌ای افزایش یافته است.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های متفاوت از سوی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: این سازمان هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شود که برای داوطلبان مشهود نیست و می‌توان به جرأت اذعان کرد که میانگین هزینه هر داوطلب آزمون دکتری با توجه به ۲۴۶ کدرشته امتحانی، حداقل دو برابر مبلغی است که از داوطلبان این آزمون هنگام ثبت نام دریافت می‌شود زیرا هرچه تنوع رشته‌ها بیشتر می‌شود خدمات بیشتری برای برگزاری آزمون مورد نیاز است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به هزینه‌های عمومی و اداری برگزاری آزمون‌ها، گفت: بخشی از این هزینه‌ها صرف تهیه کاغذ و چاپ سؤالات و پاسخنامه، دستمزد طراحان سؤال و عوامل اجرایی و هزینه‌های مراکز برگزاری آزمون‌ها در تهران و شهرستان‌ها می‌شود.

حاجیلو با اشاره به استفاده سازمان از سرویس‌های حمل و نقل پستی زمینی و هوایی برای ارسال و بازگشت محموله سؤالات شامل دفترچه و پاسخنامه، گفت: تعرفه‌های ارسال مرسوله‌ها افزایش یافته است و راه دیگری به جز استفاده از این خدمات وجود ندارد.

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: درصدد هستیم تا هزینه‌های اداری را به نفع داوطلب کاهش دهیم اما برخی از فرایندها برای حفظ سلامت آزمون و رعایت عدالت آموزشی در گزینش علمی بسیار ضروری است.

وی تصریح کرد: بهای تمام شده آزمون نیمه‌متمرکز ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۲ بدون احتساب هزینه‌های محل برگزاری لحاظ شده است تا هزینه‌های دریافتی از داوطلبان بیش از این افزایش نیابد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

46 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دانشجوی دکتری
بهمن ۱۷, ۱۴۰۱ ۱:۱۷ ق٫ظ

با سلام
دوستانی که در هزینه ثبت نام موندین پس فردا در هزینه های دانشگاه میخواهید چکار کنید؟!!!من خودم دانشجوی سال اخر دکتری دوره روزانه رشته تغدیه یکی از دانشگاه های دولتی هستم و الان که موضوع پایان نامه ثبت کردم الان متوجه شدم نزدیک ۱۵۰ میلیون باید هزینه کنم تابتونم کارهای تحقیقاتی پایان نامه رو انجام بدم مشکلات ازمایشگاهیش بماند، که الان بگن دو میلیون هم ندارم،مجبورم انصراف بدم تو این تورم از کجا بیارم،اینو گفتم که دوستان متوجه باشن فقط ثبت نام تنها نیست با اینکه دانشگاه دولتی اونم روزانه هستم اما واقعا هزینه هایی هست که هیچکسی کمکت نمیکنه،پس اگه پول داشته باشی قبولی و ثبت نامش راحته،اگه نداشته باشی هم که محکوم به انصراف از ادامه تحصیل هستین.

شیوا
آذر ۵, ۱۴۰۱ ۲:۴۹ ب٫ظ

متاسفم براتون
من هم قصد شرکت در آزمون را داشتم ولی به دلیل افزایش غیرمنطقی هزینه شرکت نکردم.اینم باشه برای خودتون!!!!!!!

ناشناس
آذر ۵, ۱۴۰۱ ۲:۱۳ ب٫ظ

لطفا نظرها رو به گوش مسولین برسانید تا اگر گوش شنوا داشتن اصلاحاتی در کنکور دکتری و از جمله کنکور و مصاحبه و جمع اوری هرگونه پول قبل از دانشجو شدن رو حذف کنند. و به دانشجو دکتری حقوق بدن و بیمه کنند. نه بیمه سلامت. بیمه مثل یک شخص شاغل…. مثل کشورهای دیگه… الان حتی قطر هم حقوق میده…

درود بیکران و آرزوی موفقیت
آذر ۶, ۱۴۰۱ ۹:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

حقوق در این شرایط بسیار بعید است. بودجه آنقدر نمیکشد که بخواهد این همه دانشجوی دکترای قدیمی تا جدیدی ها را تامین نماید. ما کمپین هم راه انداختیم، خود مسئولین چندبار وعده دادند منتهی به نظر همان وعده ها هم با تبصره و بند باشد، یعنی چیزی تحت عنوان کمک هزینه پژوهشی یا گرنت قرار است داده شود. ما همچنان البته امیدوار میمانیم تا بلکه فرجی حاصل شد و چنین امری محقق شد. فارغ از آن، مسائل زیادی دخیل هستند. به عنوان مثال، به یک دانشجوی دکترای دانشگاه آزاد که خودش دارد هزینه ای به دانشگاه میپردازد، بعید است متقابلا دانشگاه به او حقوقی پرداخت کند. دانشجویان دکترای دانشگاه دولتی هم چون برخی پاره وقت و برخی تمام وقت مشغول تحصیل هستند، برخی نیاز به آزمایشگاه دارند و غیره ذالک، تعیین حقوق ثابت و شسته رفته یک مقدار چالش برانگیز میشود

ناشناس
آذر ۲۵, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

وقتی ظرفیت ها رو کم کنند و فقط افرادی که استعداد دارند و اهل تلاش هستند و در ضمن شاغل نیستند رو بگیرند میشه. مثلا الان دکتری فیزیک سالی بیش از دو هزار نفر دانشجو می گیرن و هیچ احتیاجی هم ندارن و همه بعدش بیکارن و یا مهاجرت می کنند. و یا در منزل دچار سرخوردگی میشن. خب این رو بکنن سالی ۲۰۰ نفر… و خیلی از این دست رشته ها هست

م .ع
آذر ۵, ۱۴۰۱ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

واقعاًظلم است کل هزینه ای که شما می کنید ۴برگ کاغذ ویک عدد کیک ویک اب معدنی است در موردمکان هم معمولا از مدارس مخروبه وبرای کنترل هم از ۴تا خدمتگزار استفاده می کنید .لطفا همه را احمق فرض نکنید.

ناشناس
آذر ۵, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

اون وقت میگن چرا مهاجرت…..خیلی واضحه. من که به شخصه بیکار هستم و پدر ندارم که هزینه هام رو تحمل کنه به یه استاد اون ور دنیا ایمیل میزنم و پذیرش میگیرم بدون هیچ هزینه ای و وقتی هم که میرم اون طرف در قبال درس خوندن حقوق میگیرم بیمه میشم و …….. اما اینجا چی؟؟؟ همین مرحله ی اول باید کلی پول بدم کنکور بدم…. بعد برای هر مصاحبه هم ۴۰۰ هزار تومن بدم…. خب مگه مرض داریم….تازه دکتری میخونیم اینجا و بعدش هم باید بریم ارایشگاه باز کنیم….

Sasy
آذر ۴, ۱۴۰۱ ۹:۴۲ ب٫ظ

من که پول ندارم ثبت نام نمیکنم

یزدان
آذر ۴, ۱۴۰۱ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

با سلام
افزایش قیمت ثبت نام واقعا ظلم است. در قبال افزایش هزینه که گفتند برای چاپ سوال و طراحی آن میشه چرا دفترچه را در پایان جمع می‌کنند و به افراد نمی دهند یعنی دوباره همین دفترچه را در بازار می فروشند یا احیانا به کاغذ تبدیل می کنند. در واقع هم از ما پول می گیرند و هم از دفترچه باقی جمع آوری شده
این دفترچه های سوالات باید در پایان به شرکت کنندگان داده شود

فرشته
آذر ۴, ۱۴۰۱ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  یزدان

موافقم

سلام
آذر ۶, ۱۴۰۱ ۹:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  یزدان

در مورد اینکه دفترچه را آخرسر بدهند، موافقم. نمیدانم چه صیغه ای است که در آزمون ها حتی آزمون های زبان مانند msrt، دفترچه را به داوطلب نمیدهند. شرایط مراقب و مراقبت حوزه امتحانی، خیلی وقت ها استاندارد نیست. چقدر خوبست اگر هزینه بالا میرود، کیفیت هم به مراتب بهتر شود. فضا نباید طوری باشد که مراقبِ عزیزی، خیلی راحت وسط جلسه امتحان صحبت کند و تمرکز را بر هم بزند و انگار نه انگار داوطلبی اصلا جلویش نشسته.

Mohana
آذر ۴, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

جالبه، ازمون طراحی نظام مهندسی که علاوه بر اب و بیسکوییت، ناهار هم میدن ۱۴۵ هزارتومنه ، چطور این همه هزینه برای دکترا می گیرن، شرم بر شما و انصافتون، من و همسرم هردو میخواستیم شرکت کنیم ولی بااین هزینه فقط یک نفرمون تونست ثبت نام کنه…

Javad
آذر ۴, ۱۴۰۱ ۷:۴۹ ق٫ظ

افزایش قیمت ثبت نام آزمون دکترا ۱۴۰۲ ظلم به این قشر است

حقیقت
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۹:۵۸ ب٫ظ

از اونجایی که سازمان سنجش از این آزمون سودی عایدش نمیشه و حتی متضرر میشه، لطف کنن کشورهای جهان اول رو در پذیرش دانشجو الگو قرار بدن. هستن از دوستان و آشنایان ما که در آمریکا مشغول تحصیل در مقطع دکتری هستن. بدون استرس کنکور و مصاحبه های به درد نخور. خودشون با استاد مورد نظر مکاتبه کردن و استاد کار عملی براشون فرستاده تا به عنوان نمونه کار براش انجام بدن. وقتی به توافق رسیدن و استاد فاندی رو که از طرف دانشگاه در اختیارشه به دانشجو داده و در عوض کار علمی میخواد. دوستان لطفا نگین در این صورت اساتید فقط آشناها و دانشجوهای خودشون رو بر میدارن. میشه از اساتید تضمین تولید علم گرفت. اینطوری مجبور میشن دانشجوی مستعد رو جذب کنن. دانشجو هم اگه میخواد فاندش رو از دست نده باید هر ترم تلاشش رو بکنه میشه راههای دیگری هم برای تضمین عدالت در جذب دانشجو استفاده کرد. کافیه تجربه کشورهای پیشرفته رو بررسی کنن و از اونها مشورت بگیرن. اینطوری دیگه دانشجوی با استعداد به علت نداشتن درآمد کافی از ادامه تحصیل منصرف نمیشه. بازدهی دانشگاه هم بالا میره.

علی
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۹:۳۴ ب٫ظ

شرم آور است اینقدر دروغ نگید.

سلام
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۷:۳۷ ب٫ظ

محل برگزاری تو هتل پنج ستاره که نیست. تو راهرو و کلاسای محیطهای آموزشیه. انگار تو ویلا آزمون گذاشتن برامون. نه شماره حساب بگو تا پول اجاره محل برگزاری هم بریزیم براتون. کاش حداقل یه آموزش میدادین به مراقباتون که صرفا به این دلیل که دو نفر بیشتر تو کلاس نمونده، اینقدر با هم حرف نزنن

Mehrzad
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۳:۴۳ ب٫ظ

یک زمانی سالهای خیلی قبل گفته می شد پس از درامد نفت بلالاترین درآمد مال سازمان سنجشه
حضرات شفاف ببان کنند هرسال از محل ثبت نام آزمون ها چه مبلغی عاید می شود وچه مبلغی هزینه می شود ؟؟!!

Dr
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۳:۲۹ ب٫ظ

کاهش هزینه ثبت نام…..و تمدید ان

مصطفی
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۳:۰۸ ب٫ظ

بیش۱۷ملیارد پول که از داوطلبان گرفته می شه واقعا اینا چی میگن

Zohreh
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۲:۲۶ ب٫ظ

خجالت بکشید بس است دروغ

داوطلب
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۲:۲۶ ب٫ظ

پس خود سازمان چ نقشی داره پول طراحان سوال و کاغذ و ساندیسمون از خودمون میگیرین

داوطلب
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۲:۱۶ ب٫ظ

بفرمایید هزینه محل برگزاری چقدر هست اونم پرداخت کنیم یه وقت مدیون شما نشیم بزرگوار

به یاری سنجش بشتابید
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۱:۵۵ ب٫ظ

من که ریاضی درس میدم با صحبت های شفاف قائم مقام سنجش کاملا قانع شدم .!!! هر سال سنجش با این بازی ها کلی درآمد داره .

M.N
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۱:۳۰ ب٫ظ

واقعا انصاف و عدالت کجا رفته. اگر انصاف و عدالت ندارید، لااقل به شخصیت ما توهین نکنید. خیر سرمون قراره دکتر مملکت باشیم.

Pakjoo
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۱:۲۴ ب٫ظ

واقعا خیلی بی انصافی هست هزینه را بدون دلیل افزایش می دهند اینها در زمان مصاحبه نیز مجدد هزینه دریافت خواهند کرد در حالیکه در موسسه های بیرون جهت آزمون ۱۰۰ هزارتومان دریافت می کند که تعداد شرکت کننده هایش نیز در مقایسه با کنکور دکتری بیسار پایین می باشد اینها هزینه ثبت نام واقعا بی عدالتی هست. خداوند از شما نگذرد که همیشه به ملت ما ظلم کردید و به فکر پر کردن جیب خود بودید واقعا متاسفم

خادم
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

چقدر با انصافید

ناشناس
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

هیچ دلیلی ندارد جز دریافت پول بیشتر از داوطلبان وپر کردن جیب خودشان ۱۰ برگ سوالات امتحان کلا به ۵۰ هزار تومان هم نمی‌رسد چه منطقی دارید شما مگر سوالات از طریق پست ارسال می‌شود اگر اینجوریه پس مولفه سری بودن محتوای سوالات چه می‌شود شما با چه قشری سروکار دارید کسانی که می‌خواهند مدرک دکتری بگیرند بنابر این در گفتار تان وبیان دلایل افزایش هزینه ها صادق باشید و به شعور داوطلبین توهین نکنید فقط هدف خالی کردن جیب مردم است.

دکتر آینده
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۱ ق٫ظ

با این شرایط اگر کنکور دکتری رو هم مثل کنکور سراسری دوبار در سال برگزار کنید تعجب نمیکنیم کاملا مشخصه

ثریا
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

خوبه سنجش و وزارت علوم امسال هم خودشون را با کمک مالی مردم بستن ای کاش ملت یک دلی داشتیم و در کنکور دکتری شرکت نمی کردن.

سهیلا
آذر ۴, ۱۴۰۱ ۸:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  ثریا

من به خاطر هزینه ش نتونستم ثبت نام کنم به خدا

دکتر آینده
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

خجالت بکشید متاسفم

ثریا
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

یعنی من اگر برم مراقب ازمون بشم یک چیزی هم گیرم میاد بجای اینکه یک چیزی از جیب بدم بعد هم بهم بگن شما رد می شوید با مقاله و مدرک زبان و پایان نامه در سطح عالی

ثریا
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

حداقل تمدید مجددش کنید

ثریا
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

من الان لنگ هفتاد هزارتومان برای ثبت نام کنکور دکتری هستم چه خاکی تو سرم بکنم؟ این همه سال هم وقت گذاشتم درس خوندم.

علی
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

به نظرم تخمین خوبیه. رشته روانشناسی پارسال ۱۳ هزار داوطلب داشت، مجموعا هزینه دریافتی از داوطلبا می‌شه حدود ۴ میلیارد تمن که البته در واقع ۸ میلیارد تمن برای سنجش هزینه کردن (به جز هزینه‌ی محل کنکور). ۲ میلیاردش برای طرح ۸۰ تا سوال تخصصی (۴ درس)، ۲ میلیاردم برای سوالات عمومی. ۱ میلیاردم برای هزینه حمل و نقل (چون جزوه‌ها باید به صورت مجزا با اسنپ فرستاده بشن)؛ ۳ میلیاردم کارای اداریه، بالاخره بخش عمده‌ی ‌کار رو کامپیوترا انجام می‌دن و استرس کاری و فشار اقتصادی خستشون می‌کنه؛ اصلا میدونید یک cpu برای اینکه اطلاعات شما رو پردازش کنه چقدر چرخیده؟!

اکبر
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی

این اعداد و ارقام رو از کجا آوردی داداش

حیران
آذر ۴, ۱۴۰۱ ۸:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  اکبر

شوخی میکنه یعنی مارا گرفتند یه همچین هزینه های دارند یقینا و زبون بسته ها تازه از حقوق های نجومی خودشون هم روش میگذارند:)

علی
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

یعنی واقعا چی فرض میکنید ما را
چه ربطی داره که ۲۴۶ کد رشته داریم
دلایل غیر منطقی و باز هم در پایان یک منتی بر سر ما گذاشت که هنوز باید گرونتر هم می‌شد که تازه ما نخواستیم
خیلی ممنون ، چقدر شما خوبید…

علی متقی
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

سال های قبل هم این هزینه ها بوده،امسال چه خدمات جدیدی ارائه کردید که بابتش افزایش هزینه پیش بینی کردید؟

یک تجربه دیده
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۲ ق٫ظ

اگر وزارت بهداشت برای حفظ سلامتی دانشجوها از ماسک و پدالکلی و تدابیرضدعفونی استفاده کردند، وزارت علوم هیچکدوم از این موارد ما ندیدیم
تغذیه سر جلسه هم که به آب و بیسکوییت هزار تومانی ختم شده.
مراقب ها هم که بسیار خسته هستن و حوصله نداشتن کارت ملی و … چک کنن.

مرادی
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

دقیقا….
همون تغذیه رو که به ما ندادن….یه لیوان آب هم ندادن گفتم نداریم…..

محمد
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

چه توجیهات (نه دلایل) مضحک و بی ربط و بی منطقی!
مگه هزینه چندتا برگه و یدونه بیسکوئیت و آب‌میوه و دستمزد طراحان (که سرشکن میشه بین همه داوطلبان کشوری) و دستمزد ناچیز دست اندرکاران و گیرم ارسال هوایی اصلا (که البته سرشکن میشه بین هزاران داوطلب استان‌ها) چقدره که بخواد اینجوری یهویی صعود کنه هزینه‌ها؟ بگید راه کندن از جیب دانشجو رو که زورش هم به هیجا نمیرسه و مجبوره پول بده رو پیدا کردیم و هرسال بیشتر زور میگیم و کسی هم اعتراض کنه میگید نمیخوای ثبت‌نام نکن!!!
من پارسال کنکور داشتم و الان دانشجوی دکتری هستم ولی خب آدم باید منصف باشه و منفعت جمع رو هم بخواد

senior
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

کاش آبمیوه بود آب

لیدا
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

واقعااا قانع شدیممممممم
خجالت بکشید

افشین
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۸ ق٫ظ

چون هزینه پست ۲۰ درصد گرون شده، هزینه آزمون رو ۸۰ درصد گرون کردن؟ چقدر منطقی!

هزینه آزمون دو برابر این مبلغیه که از داوطلب می گیرن؟ سازمان سنجش داره چند ده میلیارد تومان از جیب هزینه می کنه؟ والا ما راضی به زحمت نیستیم، یه شماره حساب اعلام کنن گلریزون کنیم، پول جمع کنیم براشون!

صبا ...
آذر ۳, ۱۴۰۱ ۸:۳۱ ق٫ظ

چه دلایل قانع کننده ای !!!!!!خجالتم چیز خوبیه والله.