پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

درخواست دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد برای لغو پیش دفاع متمرکز

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

برخی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی با انتشار نامه‌ای سرگشاده، خواستار لغو پیش‌دفاع متمرکز دوره دکتری و بازگشت فرآیند دفاع پایان‌نامه به روال پیش از کرونا شدند.

نامه دانشجویان برای لغو پیش دفاع دکتری آزاد

به گزارش پی‌ اچ‌ دی تست، در متن نامه این دانشجویان آمده است:

رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی

هیئت امناء محترم دانشگاه آزاد اسلامی

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

رئیس محترم فراکسیون آموزش مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام؛

همان طور که مستحضر هستید از دی ماه سال ۱۳۹۹ شرایط پیش دفاع مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی دگرگون شد و به صورتی متفاوت با تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از غیرمتمرکز به متمرکز تغییر کرد. 

متأسفانه این تغییر، مشکلات فراوانی را برای دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد ایجاد و زندگی خانوادگی، تحصیلی و کاری آن‌ها را به شدت متزلزل کرده است. شوربختانه نتایج زیانبار این تغییر از دیدرس مسئولین و رسانه‌ها دور مانده و همین امر لغو این تصمیم و بازگشت به شرایط گذشته را با تاخیر فراوان مواجه کرده است.

در شرایط فعلی، با وجود تلاش فراوان دانشجویان دکتری در پژوهش و تدوین پایان‌نامه‌ای پربار، تأیید استاد راهنما و اخذ نظرات داوران و اصلاح موارد، تعداد زیادی از پایان‌نامه‌ها با رأی منفی داوران پیش دفاع متمرکز روبه‌رو می‌شوند و دانشجویان دکتری پس از ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی به بن‌بست تحصیلی می‌رسند.

از سوی دیگر الزام دانشجویان به ارائه دو مقاله از پایان‌نامه، دشواری فرآیند دفاع را چند برابر کرده و بازار خرید و فروش مقاله و دلالی محتوای علمی را پررونق ساخته است. این در حالی است که در بسیاری دانشگاه‌ها ارائه یک مقاله برای دفاع از رساله کافی است و مقاله دوم تنها در امتیازات دانشجو موثر است.

دلایل درخواست لغو پیش دفاع متمرکز دوره دکتری 

دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه نامه خود، ضمن درخواست از مسئولین برای لغو طرح متمرکز پیش دفاع، دلایل متعددی را برای این درخواست ذکر کرده‌اند. از جمله دلایل مطرح شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مبهم بودن دلایل ایجاد طرح: با وجود گذشت چندین سال از اجرای طرح متمرکز پیش‌دفاع، هنوز دلایل کارشناسی خاصی برای آن ارائه نشده و مشخص نیست که این تصمیم بر چه مبنایی اتخاذ شده است. 

خروج استاد راهنما از فرآیند اصلی راهنمایی پژوهش: با توجه به این که در بسیاری مواقع دفاعیات و توضیحات اساتید راهنما در ارزیابی نتایج مثبت و تأیید نهایی رساله دانشجویان بی‌اثر است و نظرات داوران است که بدون توجه به گفته‌های استاد راهنما، اصلاحات لازم را تعیین می‌کند،  نقش استاد راهنما در راهبری پژوهش رنگ باخته است و این هیأت داوران متمرکز هستند که روال انجام پژوهش را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

نبود استاد مشاور در پیش‌دفاع: با وجود نقش مهم اساتید مشاور در انجام پژوهش و تدوین پایان‌نامه، امکان حضور آن‌ها در جلسه وجود ندارد.

نتایج نامطلوب اجرای طرح: قطعا یکی از بهترین روش‌ها برای ارزیابی یک طرح، بررسی نتایج آن است. این امر برای چنین طرحی که نتایج زیانبار آن برای دانشجویان دکتری کاملا مشخص شده و اثرات مخرب آن بر روحیه و زندگی دانشجویان مشهود است، کار دشواری نیست. ایجاد افسردگی و مشکلات روحی و روانی برای دانشجویان دکتری که جوانان فرهیخته کشور به شمار می‌آیند، تحمیل هزینه‌های سرسام‌آور و غیرضرور به خانواده‌های دانشجویان و ترک تحصیل تعداد زیادی از دانشجویان از جمله عوارض اجرای این طرح هستند. 

دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای نامه بر پیگیری درخواست خود تا حصول نتیجه لازم تأکید کرده‌اند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

250 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یه ناراحت و خسته......
تیر ۲۶, ۱۴۰۳ ۳:۰۴ ب٫ظ

واقعا باید چی کرد

من پاییز میرم ترم ۷

هنوز دل و دماغ و حال اینو نداشتم که بتونم پروپوزالو جمع کنم

از یه طرفم که بابت دو ترم رساله شهریه دادیم … نمیشه انصراف داد…. کلا یه جوریه انصراف….

از اینورم یه سد بزرگی پیش پای همه هست نمیشه تموم کرد

یه مرجع قانونیی هم نیست که رو دانشگاه آزاد که کلا آزاد از هر چیزیه و کسی کاری نداره بهش نظارت کنه ؛ و کسایی نامه نگاری کنن و… که یه بازنگری بشه در قوانین دکتری دانشگاه آزاد

حداقل الزام شرط مقاله خارجی رو بردارن برای رشته های مهندسی….

اصلا یعنی یک تغییر به نفع دانشجو انجام نشده تو این سالای اخیر

مهمترین مشکل ما استخراج مقاله خارجی از رساله هست که چجوری کاری انجام بدیم که نوآوری داشته باشه هم بشه ازش مقاله درآورد

یه زحمت الکی و بی خوده تقریبا….

و گرنه با ترکیب پایان نامه های خارجی میشه یه چیزی نوشت کارو تموم کرد….

خود اساتید بار علمی ندارن اونوقت از ما توقع مقاله آی اس آی دارن

آخه در شرایط تحریم و سخت گیری مجلات خارجی چرا باید شرط مقاله خارجی الزامی باشه….. مگه به ما چی میخوان بدن….

آخرش با کلی زحمت… بعد اتمام دوره دکتری میشیم یه آدم سرخورده و…. البته همین الانشم شدیم

دوستان تجربیات چاپ مقاله شون تو مجلات خارجی رو بگن … کدوم مجله خارجی راحت چاپ میکنه واسه مهندسی ها… یه چی بدیم تموم شه بره … واقعا خسته شدیم

محمودی نسب
تیر ۲۷, ۱۴۰۳ ۰:۲۴ ق٫ظ

سلام علیکم
اینکه برخی ما دانشجویان دکتری در این سایت وزین و خوب اجتماع کرده تا فریادمان را به گوش مسئولین برسانیم و به آنان بگوییم: آهای چرا تبعیض بین دکترین کشوری؟ چرا بی انصافی؟ چرا فشارهای روحی بی مورد؟ چرا این نحوه و طریقه دفاع غیراصولی متمرکز؟ … الی آخر.
آری دوست من، این چراها بدین معنا نیست که ندانیم دکترای تخصصی در یک رشته دانشگاهی و صاحبنظر بودن در آن عرصه، چقدر سخت است! باز بدان معنا نیست که توقع داشته باشیم بی جهت بر ما آسان گرفته و مدرک بیجا به ما بدهند! هرگز.
رفیق، از افتخارات ما دانشجویان دکترای دانشگاه آزاد اسلامی این است که برای رسیدن به مرحله پیش دفاع و سپس دفاع نهایی، چه زحمت ها کشیده و چه تلاش ها کرده و چه تحقیق ها نمودیم.
پس دوست بزرگوار، هیچ دلسردی به خود راه ندهید و با عزم و اراده و نشاط و استواری و بدون هیچ ترس و هراس مانند تمام رفقایی که تمام سعی و تلاش خود را بکار گرفتند و دکترای خود را به سرانجام رساندند، شما نیز از هیچ فعالیت علمی کوتاهی و دریغ نکرده و هرگز خسته و درمانده نشوید تا ان شاءالله تعالی به سرمنزل مقصد نائل شوید.
درود بر شما.
انّ ذالک علی الله یسیر.

ت
تیر ۲۵, ۱۴۰۳ ۱:۰۴ ب٫ظ

هیچ امیدی به بهبود وضع نیست

فرزاد
تیر ۲۵, ۱۴۰۳ ۸:۳۵ ق٫ظ

چند سال از عمر دانشجویی که تمام دروس و حتی امتحان جامع را با موفقیت گذرانده صرف پایان نامه ای میشه که در نهایت در کتابخانه خاک خواهد خورد، به خصوص در علوم انسانی که قرار نیست هرگز در سیاستگذاری های کلان کشور از پایان نامه ما استفاده بشه چرا باید این همه وقت و زحمت صرفش بشه، چرا باید اینقدر سخت بگیرند، من چند ساله در مرحله پایان نامه و چاپ این مقاله و اون مقاله متوقف شده ام، حتی دل و دماغ و انگیزه پیگیری امور تحصیلیم از جمله تمدید سنوات را از دست داده ام و افسردگی گرفتم، جرمم اینه که نخواستم مثل بقیه هم دوره ای هام پایان نامه و مقالاتم رو بدم بیرون برام بنویسن، با وجود مشغله کاری زیاد خودم حتی بدون کمک اساتید راهنما و مشاور پایان نامه مو نوشتم الانم گیر مقالاتم

داریوش
تیر ۲۵, ۱۴۰۳ ۴:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

سلام
دوست عزیز متاسفانه الان این مشکلات دامنگیر اکثر دانشجویان شده
ولی سوالی که بدون پاسخ باقی مونده یک داور چرا باید به دانشجو و راهنما توهین کنه بدون اینکه از سوی سازمان مرکزی داور مذکور تذکری دریافت کنه.

Ali
تیر ۲۵, ۱۴۰۳ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

سلام دوست من غصه نخور
بگذار یک حقیقتی را برات بگم: یکی از دوستانم که دکتری دانشگاه تهران میخوند بمن گفت: راستش من نه رساله ام را نوشتم و نه مقاله ام را بلکه پول دادم و هر دو را برام نوشتند و سریع، هم پیش دفاع و هم دفاع را انجام دادم.
خودش بهم گفت: خداییش دانشگاه آزاد اسلامی دفاع کردن خیلی خیلی سخت هست.
پس خودت را اذیت نکن و برو مانند دیگران راه چاره پیدا کن.

فرزاد
تیر ۲۵, ۱۴۰۳ ۸:۲۰ ق٫ظ

دانشجویان دانشگاههای دولتی با یک اکسپت مقاله می تونن خیلی راحت دفاع نهایی رو انجام بدن، ولی مسئولین فعلی دانشگاه آزاد از دانشجویی که هیچ امکانات خاصی در اختیارش نذاشتن و حتی استاد راهنما هم کمکش نکرده سه تا مقاله و یه کار بی نقص می خوان! خداوند این ظلمی را که به دانشجویان دانشگاه آزاد روا می دارن قبول نکند

fazmoshp
تیر ۲۲, ۱۴۰۳ ۷:۲۰ ب٫ظ

با عرض سلام و ادب: جلسه پیش دفاع بعدی چه زمانی برگزار می شود؟
چون دانشگاه آزاد تا ۵ مرداد تعطیل است و مصاحبه های ورودی هم از ۷ تا ۲۰ مرداد برگزار می شود.
می خواستم بپرسم کسی خبر دارد؟
با سپاس فراوان.

Ali
تیر ۲۲, ۱۴۰۳ ۹:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

سلام
من با دانشگاه تماس گرفتم بهم جواب دادند: به احتمال قوی صبح هفتم مردادماه سامانه وادافا برای رزرو و نوبت دهی پیش دفاع باز خواهد شد و حدودا ۱۰ الی ۱۵ روز بعد هم جلسه پیش دفاع شروع میشود.
ولی بهتر است تا آنروز هرزگاهی به وادافا سر بزنید تا چنانچه سامانه نوبت میدهد آنرا ذخیره نمایید.

fazmoshp
تیر ۲۳, ۱۴۰۳ ۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  Ali

خیلی متشکرم.

محمودی نسب
تیر ۱۸, ۱۴۰۳ ۴:۴۹ ب٫ظ

سلام دوستان گرامی
بنده (الساعه) متن ذیل را برای سازمان مرکزی ارسال نمودم
…………….
تماس با ما
https://iau.ir/ContactUs
باسلام و عرض ادب و احترام و با اظهار خرسندی از خبر بس مسرت بخش تان مبنی براینکه ۹ تن از اساتید هیئت علمی دانشگاه آزاداسلامی با سابقه های علمی درخشان به مقام استادی رسیدند، خدمت شما عزیزان عرض کنم:
بیایید و محض رضای خدا و در جهت بازگشایی گره ای و مشکلی از مشکلات خلق که قطعا ماجور من الله تعالی است، تمام همّ و تلاش خود را بکار گرفته و رایزنی نموده تا پیش دفاع متمرکز را که عین تبعیض، عامل دلسردی، باعث افسردگی، موجب تحمیل بار مالی و زمینه حتی ترک تحصیل برخی دانشحویان محترم دکتری دانشگاه آزاد اسلامی است، حذف شود. و بلکه طبق روال رایج در تمام دیگر دانشگاه ها بصورت غیرمتمرکز و در دانشکده صورت بگیرد.
با اینکه بحمدالله والمنّه به شهادت اساتید بزرگوارم در دانشگاه نجف آباد حقیر از دانشجویان درس خوان و فعال بودم، ولی مع الاسف گرفتار این پیش دفاع متمرکز شده که غیرمستقیم حتی به مرتبه علمی دو استاد راهنما و مشاور بسیار ارجمندم توهین شده است، و حتم دارم که شما نیز از فرهیختگان بوده و دارای درک و فهم عالی هستید، مطلب بنده و حقانیت آن را تایید می فرمایید.
خداوند به شما خیر دنیا و عقبی عنایت فرماید.
والله ولیّ التوفیق.
والسلام.

fazmoshp
تیر ۱۸, ۱۴۰۳ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

با عرض سلام و ادب: خیلی متشکرم بابت ارسال این پیام به سازمان مرکزی.
اجازه دارم از شما بپرسم که ۱- چند بار عدم کفایت گرفتید؟ ۲- چند مقاله از رساله و با چه کیفیت و چارک بندی دارید؟
ببخشید که می پرسم. قصدم صرفا کسب اطلاعات بیشتر جهت فهمیدن این موضوع است که اساتید پیش دفاع دقیقا با چه رساله هایی دچار مشکل می شوند.
پیشاپیش با سپاس فراوان از پاسختان.

محمودی نسب
تیر ۱۸, ۱۴۰۳ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

باسلام و احترام
در پاسخ به سوال خوب شما، آری رفیق، بنده دومرتبه عدم کفایت گرفتم و عمدتا نیز مربوط به عقائد بوده است، چراکه رساله بنده با ۲۷۰ منبع و بقول داوران متمرکز، رویکرد خلاف عقائد فِرَق و مذاهب اسلامی و منجمله شیعه داشته و مبتنی بر قرآن محوری است، و نه فرقه و مذهب محور، چونکه دین اسلام، یک آیین الهی است و نه فرقه و مکتب و مذهب که محققین اهل القرآن مانند: دکتر احمد صبحی منصور و علامه این الرضا بُرقعی و استاد قلمداران و دیگر دانشمندان قرآن محور بدین حقیقت اشاره کرده و با تصریحات کلام وحی الهی آنرا اثبات میکنند و رساله اینجانب محتوی تمام این نظرات بود. و بار دوم نیز بخصوص آنها را حذف نکردم زیرا به صحت شان باور داشته و دارم.
بحمدالله، حقیر موفق شدم که دو مقاله علمی پژوهشی از دو دانشگاه معتبر کشور یعنی: دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه سمنان در موضوع: زیارت اهل قبور و تعمیر قبور پذیرش بگیرم.
ولی داوران متمرکز، هیچکدام شان از این نقاط قوت رساله و مقاله را که علامت زحمات دانشجو و دو استاد بسیار عزیز و عالِم: استاد راهنما و استاد مشاور است را، نه هیچ متوجه شدند، و نه هرگز لحاظ نمودند.! و قطعا اگر دفاع اینجانب غیرمتمرکز بود، می توانستم این چند مهم را به داوران ابلاغ و تفهیم نموده و حتما هم، کفایت بگیرم.
درود بر شما.

محمودی نسب
تیر ۱۸, ۱۴۰۳ ۹:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

سلام مجدد
این چند نکته را خدمت تان عرض کنم که آنچه داوران، اعم از متمرکز یا در دفاع نهایی مدنظر داشته و در صورت عدم رعایت آنها ایراد میگیرند، مواردی است مانند:
۱. فصل اول در مدار همان پروپوزال باشد.
۲. فصل های دوم، سوم و چهارم به ترتیب هماهنگ با موضوع رساله از آغاز تا پایان باشد. مثلا: موضوع؛ (زیارت اهل قبور و مقابر و آداب و آثار آنها در فقه مذاهب خمسه). باید (بعد از فصل اول) ابتدا در فصل دوم بحث اصل زیارت و نظرات موافق و قائل به استحباب باشد. آنگاه در فصل سوم دیدگاه های مخالف و فتوا به حرمت زیارت باشد و نهایتا در فصل چهارم، آداب و آثار زیارت ذکر شود.
یعنی تماما دسته بندی و منظم و مرتب بوده و هیچ بهم‌ریخته نباشد.
۳. شناسه های عددی اعم از اصلی و فرعی درست و بجا اجرا شود.
۴. منابع عربی و فارسی و مقاله و سایت ها همه تفکیک و از همه جدا باشد.
۵. حجم مقدمه و بیان مسئله و خصوصا بیان مسئله بالا باشد.
۶. تیترها همه مناسب و بدون اسم شخص و کتاب باشد.
۷. حجم خود رساله کم نباشد و البته بیش از حد نیز زیاد باشد میگویند حذف شود.
۸. هیچ ایراد تایپی در رساله نباشد که بسیار اعصاب شان را بهم می ریزد.
۹. سرفصل ها نباید بصورت جمله باشد.
۱۰. حتی روی جلد رساله اگر سال و ماه شمسی و میلادی درست قید نشود، بدان اعتراض خواهند کرد.
تلک عشره کامله.

fazmoshp
تیر ۱۹, ۱۴۰۳ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

با عرض سلام و ادب مجدد: بسیار متشکرم بابت توضیحات ارزشمندتان.

محمودی نسب
تیر ۱۹, ۱۴۰۳ ۵:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

باسلام و احترام. همانطور که فوقا عرض شد: دسته بندی و نظم منطقی مطالب در رساله بسیار مهم است، و یکی از مصادیق بارز و آشکار این دسته بندی و نظم منطقی، همان یک رویه و دقیقا یکسان بودن ارجاعات درون متنی است مانند: (عاملی ۱۴۱۷ق، ج ۲: ۳۱۴) یا مطالب به هیچ وجه نباید غیرمرتبط با موضوع رساله بوده و اصطلاحا “خروج موضوعی” داشته باشد. همچنین از عبارات متکلم وحده و مع الغیر که گفتاری است باید در رساله و مقاله اجتناب شود مثلا: “توضیح می دهم” یا “ذکر می کنیم” اشتباه است، چراکه این نحوه بیان، گفتاری است و نه نوشتاری. لذا باید نوشته شود: “توضیح داده می شود” یا “ذکر خواهد شد” یا “نقل شد” و یا “بیان گردید” که آری این طریق بیانات را نوشتاری گویند و مناسب رساله و مقاله است.
درود.

بی نام
تیر ۱۹, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

واقعا امیدی هست که تغییراتی در دانشگاه آزاد صورت بگیره ؟؟

خیلی ها کمپین تشکیل دادن … خیلی کارا کردن هیچ نتیجه ای نداده….

تا زمانی که طهرانچی هست همینه…. این عوض بشه شاید بشه کاری کرد

محمودی نسب
تیر ۱۹, ۱۴۰۳ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

سلام
حتما امیدی هست، چرا نباشه؟ این نوع دفاعِ واقعا غیراصولی، داد و فریاد همه دانشجویان دکتری و اساتید بزرگوار را درآورده است.
توکل بر خدا.

محمودی نسب
تیر ۱۶, ۱۴۰۳ ۹:۳۷ ق٫ظ

سلام علیکم
ما دانشجویان دکترای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی، انتخاب اصلح و شایسته دکتر مسعود پزشکیان ارجمند را بعنوان رییس جمهور ایران عزیز و آنهم با رای قاطع به فال نیک گرفته و از خداوند متعال توفیقات روزافزون را برای ایشان و همه ملت شریف و بزرگوار مسئلت می نماییم.
همچنین الساعه، از دولت محترم ۱۴م تقاضا داریم تا در اسرع وقت پیش دفاع متمرکز را که حقیقتا غیراصولی، عامل تبعیض، دلسردکننده، آزاردهنده و موجب تضییع عمر، وقت و مال دانشجویان محترم دکتری است، لغو نموده و طبق روال رایج و مانند دیگر دانشگاهای کشور برگزار گردد.
خداوند به همه کسانی که در حقِ خلق الله، خدمت میکنند، خیرِ دنیا و آخرت عنایت فرماید.
التوفیق من الله تعالی.

علیرضا
تیر ۱۶, ۱۴۰۳ ۶:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

سلام دوست عزیز
امیدوارم
به نظرم باید درخواستمون مکتوب به دستش برسه.

بی نام
تیر ۱۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

آره اونم میگه باشه……

از سال ۹۶ این طهرانچی رئیس دانشگاه آزاده….

اینو تا عوضش نکنن امیدی به حذف پیش دفاع نیست

حداقل دوستان تلاش کنن این شرط الزام مقاله خارجی برای پیش دفاع رشته های مهندسی برداشته بشه…..

این از پیش دفاعم بدتره…. پیش دفاع خلاصه تا سه بار چهار بار تکلیف آدم معلوم میشه

ولی مقاله خارجی سخته و به سختی نشریه های خارجی اکسپت میدن

محمودی نسب
تیر ۱۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

حق با شماست، آری معضل و مشکل اصلی طهرانچی رییس کل است که ان شاءالله با ابلاغ درخواست دانشجویان محترم دکتری در خصوص مشکلات عدیده مدیریت وی به ریاست جمهور و از جمله شرط پذیرش مقاله خارجی که واقعا سخت و مشقت بار است، پله پله درست خواهد شد.

ابرام
تیر ۷, ۱۴۰۳ ۴:۳۰ ب٫ظ

به نظر من تنها راه برداشتن دفاع متمرکز این هست که از طریق سایت گنج ایرانداک رساله های این داوران بزرگوار را دانلود و از طریق ایبو تبدیل به ورد کنیم و بعد هم از طریق سمیم نور مشابهت یابی و منتشر کنیم .
تا ملت بدانند این داوران بزرگوار
با چه رساله های خفیفی درجه ی دکتری گرفته اند و چه رساله های فاخری را رد می کنند .

علیرضا
تیر ۹, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  ابرام

اکثر این داورهای سختگیر روش تحقیق رو از پایه بلد نیستند
پیشنهادتون خوبه
به نظرم برای پیشنهاد شما باید یک گروه تو یکی از پیام رسانها تشکیل شه و همکارهایی لازم بین دانشجوهای متضرر انجام شه

ابرام
تیر ۷, ۱۴۰۳ ۴:۲۶ ب٫ظ

والله من نسخه ای از رساله ی یکی از داو ان محترم رو گرفتم تا بر اساس آن رساله ی دکتری ام را بنویسم . وسوسه شدم ببینم از کجا کپی کرده با سایت ایبو وردش کردم و ۸۰ هزار تومان هم خرجش کردم و مشابهت یابی کردم ۵۸ درصد مشابهت و سرقت ادبی داشت . همین بزرگوار با دفاع از این رساله در چندسال قبل یکی از سخت گیرترین و حراف ترین داوران امروز دفاع متمرکز هست .
واقعا دفاع و پیش دفاع در دانشگاه آزاد صد برابر از دانشگاه ملی سخت تره .
حتی هر دانشگاهی برای تودش آزمون زبان برگزار میکنه .
اینجا ept پدر دانشجو رو درآورده .

محمودی نسب
تیر ۷, ۱۴۰۳ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ابرام

سلام دوست عزیز
آفرین و هزار آفرین به دقت نظر و درستگویی شما‌. آری، آنچه را که فرمودید عین حق است و درود بر شما.
ان شاءالله تعالی، با تحولاتی که در پیش روی کشور عزیزمان داریم، این تبعیض و ستم که اعصاب دانشجویان شریف و محترم دکتری دانشگاه آزاد اسلامی را سخت بهم ریخته است، کامل برداشته و مرتفع خواهد شد. بازهم سپاس.

آرام
تیر ۹, ۱۴۰۳ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

سلام علیکم
شما اطلاع دارید مشابهت یابی برای پایان نامه دکترا بهتر ین حالت چند درصد باید باشد؟

fazmoshp
تیر ۹, ۱۴۰۳ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  آرام

با عرض سلام و ادب: رساله من فقط زیر ۳ درصد مشابهت داشت و یک عدم کفایت جون دار نوش جان کردم.

محمودی نسب
تیر ۱۰, ۱۴۰۳ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  آرام

سلام علیکم
اتفاقا سوال خوبی شد و ممکن است پرسش دیگر دوستان محترم نیز باشد.
آری، اگر درصد مشابهت یابی رساله دکتری بیش از ۴۸ درصد باشد، دراینصورت رساله دانشجو تایید نشده و به مرحله و گام ۱۱ صعود نکرده و مهیّا برای رزرو جلسه پیش دفاع نخواهد شد.
پس کفِ مشابهت یابی ۴۸ درصد بوده و هرچه کمتر باشد، علامت قوّت و امتیاز رساله است.
درود بر شما.

آرام
تیر ۱۰, ۱۴۰۳ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

ممنون

مهدی
تیر ۱, ۱۴۰۳ ۸:۳۷ ب٫ظ

سلام دوستان به دیوان عدالت اداری نمی شود شکایت کرد؟!

محمودی نسب
تیر ۱, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام
باحتمال خیلی قوی با آمدن دولت ۱۴ و جابجایی مسئولین، این مشکل مرتفع خواهد شد بخصوص با منتخب شدن کسی که منش اصلاح طلبی و روحیه مردم داری داشته و دارد.
ان شاءالله تعالی.
باسپاس از مدیر این سایت وزین.

علیرضا
تیر ۲, ۱۴۰۳ ۸:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

سلام
این طرح پیش دفاع متمرکز از دی ماه سال نود و نه اجرایی شد یعنی زمان دولت روحانی اصلاحطلب و زمان دولت بعدی هم که اصولگرها اومدند هیچ تغییری رخ نداد.

محمودی نسب
تیر ۲, ۱۴۰۳ ۹:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

سلام خدمت شما دوست گرامی

بله حق باشماست که پیش دفاع متمرکز اواخر سال ۹۹ اجرایی شد، ولی شروع اعتراضات از جانب دانشجویان محترم دکتری، به دولت ۱۳ خورد و مع الاسف هیچ به آنان التفات و اعتناء نشد که نشد.
درود.

علیرضا
تیر ۳, ۱۴۰۳ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

درود
ممنون دوست عزیز
امیدوارم اتفاقات امیدوار کننده ای برای دانشجویان رخ بده

هرمان
خرداد ۲۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

سلام امروز پیش دفاع دارم استرس دارم میگن بار اول را عدم کفایت میدن درسته یا خیر دانشگاه ازاد بابلرشته جامعه شناسی

محمودی نسب
خرداد ۲۲, ۱۴۰۳ ۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  هرمان

سلام دوست بزرگوار
اولا هیچ استرس نداشته باشید و شما هم یکی از صدها نفر دانشجویی هستید که این مرحله در پیش خود داشته یا دارند و توکل تان بخدا باشد.
درثانی عدم کفایت را هم دادند، بیخیال چون دوماه بعد دوباره پیش دفاع دارید، و اگر درخواست داوران را که در وادافا بعنوان اصلاحات مطرح نمودند انجام دهید، بی شک کفایت را خواهید گرفت.

fazmoshp
خرداد ۲۲, ۱۴۰۳ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

با عرض سلام و ادب: از شما بابت نظرات همیشه امیدبخشتان خیلی متشکرم.
سوال خیلی مهم داشتم که خیلی متشکر می شوم شما و سایر دوستان اگر خبری دارند، بنده را مطلع کنند.
آیا تعداد و کیفیت چارک بندی مقالات، اثری در کفایت یا عدم کفایت دارد؟
با سپاس فراوان.

محمودی نسب
خرداد ۲۲, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

سلام به شما
داوران متمرکز تنها و تنها روی رساله دانشجو تمرکز کرده و فقط آن را ملاک کفایت یا عدم کفایت قرار میدهند.
پس هرچه در توان دارید در تمیزکاری رساله تان مانند: ۱. نداشتن هیچ غلط تایپی، ۲. یک رویه بودن و نظم ارجاعات درون متنی طبق فرمت دانشگاه، ۳. دسته بندی خوب و علمی رساله در چهار فصل، ۴. عالی و پرحجم بودن مقدمه و بیان مسئله، ۵. انضباط و تفکیک فهرست منابع شامل: کتب عربی، کتایهای فارسی، مقالات و سایت ها، ۶. رعایت نحوه نگارش رساله و تیترهای مناسب و داشتن شناسه های اصلی و فرعی و ۷. نتیجه خیلی خوب و شفاف و رسا در آخرسر و از قبیل … سعی و تلاش تان را بکار بگیرید.
توکل بر خداوند بزرگ.

محمدرضا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۳ ۷:۳۸ ب٫ظ

با سلام
من امروز پیش دفاع داشتم. بار اول بود و رشته من هم مهندسی شیمی هستش. بسیار جلسه طولانی(حدود ۲ ساعت) و سخت و کل داوران هم سوال کردند. کفایت با اصلاحات گرفتم که دیگه اون تائید اصلاحاتش با استاد راهنما هست.
حتما دعا میکنم بقیه دوستان هم موفق و سربلند باشن. اکه سوالی بود که میشد کمکی به دوستانی که پیش دفاعشون پیش رو هست در خدمتتون هستم.
ارادت

محمودی نسب
خرداد ۱۶, ۱۴۰۳ ۸:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

الحمدلله و الهی شکر
ان شاءالله که موفق و موید باشید.
ولی حقیقت این است که کفایت گرفتن از این داروان در رشته های حوزه علوم انسانی، بجهت وجود آراء و دیدگاه های فراوان از دانشمندان شان، بسیار سخت بوده و حتی خود داوران نیز یک نظر نیستند. آری: معرکه آراء به معنای حقیقی کلمه.!
مبارک باشد.

محمدرضا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۳ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

بررگوارین. بله شنیدم که چه قدر تو علوم انسانی سختگیرانه عدم کفایت میدن.
واقعا با روح و روان دانشجو بازی میکنن.

fazmoshp
خرداد ۱۷, ۱۴۰۳ ۲:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

با عرض سلام و ادب: اگر امکانش هست بفرمایید که از کدام واحد دانشگاهی هستید؟ آیا اطلاعاتی دارید که معلوم کند چند نفر از همکلاسیان و هم دانشگاهی های شما به طور میانگین هر دانشجو چند بار عدم کفایت گرفته است؟
با تشکر فراوان.

محمدرضا
خرداد ۱۷, ۱۴۰۳ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

سلام و عرض ادب
من واحد تهران شمال هستم. من تا جایی که خبر دارم از حدود ۱۰ پیش دفاع اخیر تو رشته من، حدودا ۴ مورد عدم کفایت گرفتن و بار دوم کفایت براشون انجام شد.

fazmoshp
خرداد ۱۸, ۱۴۰۳ ۷:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

خیلی متشکرم بابت اطلاعات ارزشمندتان.

زهرا
تیر ۲, ۱۴۰۳ ۶:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

سلام، به سلامتی انشالا
موضوعتون آزمایشگاهی بود یا مدل سازی؟
سوالاتشون در چه مواردی بود بیشتر؟

محمدرضا
تیر ۲۱, ۱۴۰۳ ۵:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

موضوع من آزمایشگاهی و مدل سازی بر اساس داده های آزمایشگاهی بود.
در مورد مدل سازی و نتایج نرم افزاری خیلی سوال کردن که به نظر من قابل دفاع بود.

amirali
خرداد ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۷ ب٫ظ

سلام من با ۴ تا isi پیش دفاع ٣ بار افتادم یه عده ادم بیسواد هستن که سلیقه ایی امتیاز میدم و یه نفر که هیچ isi نداره قبول شده این پیش دفاع هیچ ساختاری و علمی پشتش نیست

محمودی نسب
خرداد ۱۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  amirali

سلام
فعلا این داورانِ بس بی انصاف و بیسواد و ازخود راضی (لعنت الله علیهم) تیغ روزگار بدست شان رسیده و هرچه در توان دارند حق دانشجویان عزیز ما را بریده و اینگونه آنها را خون به دل میکنند. ان شاءالله بزودی سقوط کرده و بعد از سقط شدن، منکوب در جهنم خواهند شد.
بزودی خداوند متعال، این دوران سخت‌ را به سهل و آسانی تبدیل خواهد نمود.
سیجعلُ اللهُ بعدَ عُسر یُسرا.

علیرضا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۳ ۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

سلام
آمین یا رب العالمین
من که این داورها رو نمیبخشم

داریوش
خرداد ۱۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  amirali

سلام یک مشت داور کم‌ سواد که فکر میکنند عدم کفایت دادن به دانشجو ،نشانه با سوادیشون هستش

fazmoshp
خرداد ۱۶, ۱۴۰۳ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  amirali

با عرض سلام و ادب: سطح سواد اساتید داور، خیلی پایین است. امکان دارد متوجه نشدند شما چکار کردید. ببخشید، ۲ سوال داشتم:
۱- دانشجوی دکتری کدام واحد هستید؟
۲- دلایل عدم کفایت را دقیقا چه موردی عنوان می کنند؟
با تشکر فراوان.

fazmoshp
خرداد ۱۴, ۱۴۰۳ ۶:۵۳ ب٫ظ

با عرض سلام و ادب: داوران علت عدم کفایت رساله من را ابهام شدید به نحوی که هیچ گونه درکی از آن مقدور نیست، عنوان کردند. گفتند خودت فهمیدی چی گفتی. ولی نتوانستی به ما انتقال دهی.
می خواستم سوال کنم مورد مشابهی برای دانشجوی دیگری رخ داده؟
با تشکر.

محمودی نسب
خرداد ۱۴, ۱۴۰۳ ۷:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

باسلام
اینگونه عبارت که: “ما منظورت را از این متن یا مطالب متوجه نشدیم” آری، کم و بیش در ادبیات برخی داوران رایج است، و در واقع یک مطلب علمی بخصوص در سطح دکتری باید چندین علامت داشته باشد و ازجمله:
سهولت، روانی، قابل فهم، و درعین حال علمی، بلیغ و فصیح. و نه هرگز سخت، غامض، پیچیده، مبهم و غیرقابل فهم!
بنظرم رساله تان بدین لحاظ به یک بازنگری اساسی نیاز دارد و براحتی قابل اصلاحات است.
تمام نکاتی که در وادافا برای تان بعنوان اصلاحات عنوان کردند، مو به مو اِعمال کنید، بی شک کفایت را خواهید گرفت.
توکل بر خدا.

محمودی نسب
خرداد ۱۴, ۱۴۰۳ ۸:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

البته این را هم اضافه کنم که:
گرچه شاید برخی از نکاتی را که داوران متمرکز در وادافا بعنوان اصلاحات مطرح نمودند، برای استادراهنمای تان موجّه و وارد نباشد، ولی در حقیقت شما برای عبور از این مرحله هیچ راهی ندارید تا مگر رضایت داوران متمرکز را که متاسفانه خیلی هم منطقی حرف نمی زنند و بسیار نیز بد رفتار هستند، جلب نموده و بدست آورید.
موفق باشید.

fazmoshp
خرداد ۱۵, ۱۴۰۳ ۵:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

بی اندازه از راهنمایی ارزشمندتان سپاسگزارم.

محمودی نسب
خرداد ۱۱, ۱۴۰۳ ۵:۱۵ ب٫ظ

سلام به شما
من مقطع لیسانس و فوق لیسانس و دکترای تخصصی را همه دانشگاه آزاد اسلامی خوندم و به قرآن خدا با اینکه شهریه دادم خیلی خیلی راضی ام و خودم برام ثابت شده که سطح سوادم و تسلطم به رشته ام واقعا بالاست و این مطلب را بارها تمام دوستان و اقوام بهم گفتند و حتی شک ندارم که معلوماتم از فارغ التحصیل دولتی بسیار بیشتر است و این موضوع هم بدون اغراق برام اثبات شده است، و البته منظورم از ضمیر و تعبیر (من) خدا میدونه فقط شخص خودم نیست، بلکه اکثر فارغ التحصیلان آزاد اسلامی است.
درعین حال از این برنامه ریزی آقایون که پیش دفاع را متمرکز کردند و اینجور بچه ها را تو استرس و نگرانی انداختند واقعا گلایه دارم و از همشون بیزارم.
عزیزان، یکی از اساتید گفت: کارزار را دست کم نگیرید و اگر خوب از اون استقبال کنید حتما مثمر ثمر خواهد بود، بخصوص بخاطر شرائط خوب الان که پیش رو هست، و طراحان این بدعت در شُرف رفتن هستند.
به امید پروردگار مهربان.

داریوش
خرداد ۱۲, ۱۴۰۳ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

با سلام خدمت شما دوست عزیز
از دو سال پیش این کارزار راه افتاده با وجود استقبال دانشجویان برای حذف پیش دفاع متمرکز، تاکنون نتیجه مثبتی رخ نداده

محمودی نسب
خرداد ۱۲, ۱۴۰۳ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  داریوش

باسلام
گویا امضاء کنندگان کارزار باید به حد نصاب و آمار خاص (که میزان آن الان در یادم نیست) برسند تا نتیجه بدهد.
ولی آنقدر این پیش دفاع متمرکز پُرمخالف است که بدون کارزار هم عمری نخواهد داشت و ان شاءالله بزودی کاسه کوزه شان جمع خواهد شد.

داریوش
خرداد ۱۳, ۱۴۰۳ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی نسب

امیدوارم دوست عزیز

ن
خرداد ۹, ۱۴۰۳ ۵:۱۸ ب٫ظ

دوستان یکی میتونه از سازمان مرکزی پیگیری کنه که آیا در آینده بخشنامه ای میاد که الزام به چاپ مقاله خارجی برای پیش دفاع برداشته بشه ؟؟

جدا از پیش دفاع چاپ مقاله خارجی سخته دوستان…. شرط پیش دفاع برای رشته های مهندسی و کشاورزی چاپ مقاله خارجی هست که از پیش دفاع هم سخت تره

واقعا موندیم

به نظرم مطالبه کنیم برای لغو الزام مقاله خارجی بهتره

علی
خرداد ۹, ۱۴۰۳ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  ن

بنظرم عالی ترین و منطقی ترین سخن که محکمه پسند هم هست، و خیلی راحت تر میشه تو گوش این جماعت عحیب و غریب کرد این است که:
درخواست کنیم هیچ تبعیضی بین دکترین کشوری اعم از آزاد اسلامی و دولتی و پردیس و غیرانتفاعی در نحوه دریافت و فرایند مدرک دکتری نباشد.
دراینصورت بصورت اتومات و خودکار این مشکل نیز با معضل پیش دفاع متمرکز مرتفع خواهد شد.

مرضیه
خرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

باسلام
پیش دفاع از امروز شروع شده لطفا کسانی که امروز پیش دفاع داشتن تجربیات خودشون به اشتراک قرار بدهند.
باتشکر

علی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۵:۱۹ ق٫ظ

سلام
از حذف و لغو پیش دفاع متمرکز چه خبر؟.

داریوش
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
در حال حاضر خبری نیست

د
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۱۰:۴۴ ب٫ظ

سلام
از دوستان محترم کسی خبر امیدوار کننده ای در خصوص حذف پیش دفاع متمرکز داره؟

محمدی
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  د

سلام
گرچه از من و شما گذشت یا خواهد گذشت، ولی حتم دارم این پیش دفاع متمرکز طول عمری ندارد و بزودی حذف خواهد شد، چراکه اجماع و اتفاق نظر تمام اساتید است که غیراصولی و غیرمنصفانه و دهها ایراد جدی بر آن وارد است.
نفرین خدا بر طراحان این نوع پیش دفاع.
بگویید: آمین …

د
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمدی

آمین

ن
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

بعید میدونم حذف شه دوستان

خیلی ها رزرو کردن پیش دفاع برای یکی دو ماه آینده

از طرفی دانشگاه آزاد هم این پیش دفاع براش منبع درآمد هست…..

شاید کمی اصلاحات توش صورت بگیره… مثلا هر ماه برگزار شه یا داورا راحت تر بگیرن

امیدوارم یه تغییراتی صورت بگیره

داریوش
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  ن

دانشجو رو تو روز جلسه پیش دفاع سکته دادند از استرس،باید حذف شه

محمدی
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۷:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  داریوش

خدا مرگ شان بدهد، هم داوران و هم طراحان این نوع دفاع واقعا غیراصولی و غیراخلاقی و پر از ایرادهای دیگر …

داریوش
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمدی

بله یک مشت انسان سر تا پا عقده و فاقد ادب

نازی
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۹:۲۶ ق٫ظ

سلام دوستان من از معاون آموزشی دانشگاهم شنیدم که ممکن است پیش دفاع حذف شود فقط باید تمامی دانشجویان دکترا کارزار را امضا کنند .به دلیل اینکه در پیش دفاع قبلی یکی از دانشجویان درجلسه از شدت استرس سکته کرد .لطفا به همه دانشجویان اطلاع دهید

داریوش
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  نازی

سلام
چه تلخ
این کارزار رو چند بار امضا کردیم فایده ای نداشت

نازی
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  داریوش

ممکن است این کارزار تاثیر گذار باشه باتوجه به اینکه اساتید هم اصلا از روند فعلی راضی نیستند

داریوش
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  نازی

امیدواریم کارساز باشه

مرضیه
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۹:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  نازی

من امضا کردم اما اثری نداشت

داریوش
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۳ ۱:۲۴ ب٫ظ

سلام
حداقل باید اصلاحاتی روی نتیجه پیش دفاع متمرکز انجام شه و عدم کفایت حذف شه.کفایت و کفایت با اصلاحات نتیجه پیش دفاع متمرکز باشه.

مرضیه
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۸:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  داریوش

ای کاش اینطوری بشه

محمدی
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳ ۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  داریوش

احسنت؛ آفرین.

مرضیه
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۳ ۹:۱۱ ق٫ظ

سلام
اگر هماهنگ باشیم وثبت نام نکنیم مجبور میشن حذفش میکنن

احترام کاظمی
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳ ۶:۵۲ ب٫ظ

خواستار لغو هر چه زودتر پیش دفاع متمرکز هستم

محمد
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳ ۱:۴۱ ب٫ظ

دوستان از طریق نماینده های مجلس شهرهاتون بخواهید جلوی سلیقه ای عمل کردن مسئولان دانشگاه آزاد را بگیرند تا موجب تضیبع حقوق دانشجویان دکتری نشوند ….اگه مطالبه کنید شدنی است … بسیاری از اساتید جلسه پیش دفاع متمرکز دکتری را قبول ندارند

محمدی
اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۳ ۶:۳۱ ب٫ظ

سلام
دوستان هیچکس خبری خوش از لغو این پیش دفاع متمرکز در آینده نزدیک نداره؟.
اینقدر دانشجویان بیچاره را عدم کفایت دادند که تقاضای پیش دفاع بسیار زیاد و صف شده و تیر و مرداد هم پیش دفاع متمرکز برگزار خواهد شد.
لعنت بهشون.

داریوش
اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمدی

سلام
نه متاسفانه

محمد سجاد آقاجری
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

لطفا با حذف پیش دفاع، مسیر تکمیل تحصیل را برای دانشجو هموار ، و از تداوم این رویه نامطلوب پیشگیری بفرمائید.

محمدی
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۱:۵۲ ب٫ظ

ببخشید، هیچکس با پیش دفاع دانشگده که مرسوم دکتری در کشور است مخالف نیست، بلکه تمام اعتراضات شدید دانسجویان، تنها در خصوص پیش دفاع متمرکز است که عین ستم، بی انصافی، بی وجدانی، بی سلیقگی، نفهمی و تبعیض بوده می باشد.

مرضیه
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳ ۴:۳۹ ب٫ظ

سلام
پیش دفاع باید برای دانشجوهای بامعدل و نمره آزمون جامع بالا حذف شود

مرضیه
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳ ۴:۳۷ ب٫ظ

با سلام
چونکه پیش دفاع دانشگاه آزاد خیلی بی رحمانه و سخت شده تعداد دانشجو های مرحله دکتری کمتر و کمتر میشود در نهایت اگر پیش دفاع حذف نشود خود دانشگاه آزاد ضرر میکند

داریوش
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۴:۲۵ ب٫ظ

خواهان لغو پیش دفاع متمرکز هستیم

آرام
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۱:۵۱ ب٫ظ

سلام علیکم
دوستان بزرگوار

برای جلسه پیش دفاع تهیه پاورپوینت لازم است ؟

و اگر نکاتی هست ممنون میشم راهنمایی کنید.
سپاس

سلیمان زاده
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  آرام

سلام
بله تهیه پاورپوینت حتما لازم است و باید آنرا در یک فلش قرار داده و سپس در لب تاب نیز انتقال داده و با فلش و لب تاب خود یک ساعت زودتر در محل جلسه حاضر باشید و یادتان باشد دانشگاه برای وصل به سامانه وادافا و تشکیل جلسه نیاز به الف: شماره دانشجویی تان و ب: شماره موبایل تان دارد پس کارت دانشجویی تان با خودتان باشد.
سعی کنید مطالب را خونسرد و درعین حال خلاصه توضیح دهید.
حضور استاد راهنما در جلسه الزامی است.
نحوه دفاع استاد راهنما از رساله تان بسیار مهم است.
موفق و موید باشید.

آرام
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۷:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  سلیمان زاده

ممنون

عاطفه
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۳:۱۷ ق٫ظ

سلام یکی از استادان خیلی مطرح و نمونه که اسمشون را نمی برم بهم گفت:
برای لغو پیش دفاع متمرکز آنچنان کاری دست دانشجویان بر نمیاد چون این مقطع آمار بالایی برای عرض اندام و غوغا ندارد و تنها راهش که یقینا نتیجه بخش خواهد بود این است که:
تمام اساتید راهنمای رساله ها به نشانه اعتراض و درخواست لغو این طریق پیش دفاع حقیقتا غیراصولی, همدست شده و در جلسه پیش دفاع شرکت نکنند.

محمدی
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۳ ب٫ظ

واقعا ممنون از این سایت و مدیر فهیم و خوبش که نظرات را همه منتشر کرده و اینگونه دردِ دل دانشجویان عزیز را و خونِ دل خوردنشون بابت پیش دفاع متمرکز دانشگاه آزاد اسلامی منعکس میکنند. ممنونیم بزرگوار.

سلیمان زاده
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۱۰:۰۳ ب٫ظ

سلام خدمت شما
فکر کنم اون دوستمان با نام کاربری بینام که فرموند: داوران سه مرتبه به ایشان رای عدم کفایت دادند، دانشجوی دکترای الهیات باشند، چراکه رشته الهیات فوق العاده مطالب آن چالشی و معرکه آراء بوده و گویا داورانش هم بسیار داعش گونه اند.
به امید موفقیت برای همگان.

بینام
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سلیمان زاده

سلام خیر

محمدی
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۸:۱۱ ب٫ظ

دوستان گرامی اینقدر بابت این پیش دفاع متمرکز و لعنتی غصه نخورده و خودخوری نکنید، گرچه بسیار سخت است، ولی این مرحله هم به خواست خدا طی خواهد شد.
بنده اطلاع دارم که این داوران بی انصاف هیچکس را برای سوم رد نمی کنند، چون هم کار دانشجو خیلی سخت خواهد شد، و هم موجب تخریب آبروی دانشگاه و دیو شدن خود داوران در واقع مفتخور خواهد بود.
توکل تان بر خدا باشد و هرچه در توان داشتید اصلاحات را براساس آنچه در وادافا (ولو اکثرا بیجا و بی معنا و مسخره و غیراصولی است) انجام داده و با روحیه عالی وارد جلسه شده و باب دندان شان مطالب را ارائه دهید.
ولی دوستان، اینجا کجاست؟
شک نکنید این نوع پیش دفاع که عین تبعیض بین دکترین کشوری است، دیر یا زود لغو خواهد شد.
موفق باشید.

بینام
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمدی

ببخشید از خدا بی خبرها به بنده سه مرتبه عدم کفایت دادند.

کاظمی
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۹:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  بینام

خب بعد دفعه سوم چی میشه؟ چیکار کردین؟

بینام
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  کاظمی

بینام

بینام
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  کاظمی

بعد تکمیل اصلاحات درخواست مجوز به دانشگاه میدهم

محمدی
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۹:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  بینام

سلام رفیق
واقعا متاسفم و خدا صبر و تحمل تان بدهد، خدا ازشون نگذره و خوار و ذلیل شون کنه، خدا بدیخت شون کنه، خدا زمین گیرشون کنه، و بشمارید تا صد تا نفرین …
خب الان چکار کردید؟
دوباره از سازمان براتون مجوز گرفتند؟
درود بر شما

بینام
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمدی

سلام ممنون از لطفتون، دارم اصلاحات انجام میدم و بعد تکمیل اصلاحات باید درخواست مجوز را به دانشگاه بدهم.

محمدی
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  بینام

توصیه میکنم اصلاحات تان را نکته به نکته براساس صفر تا صد ایرادات داوران به رساله در وادافا انجام بدهید ولو بنظر خودتان یا حتی استاد راهنما بجا نبوده و هیچ وارد نباشد.
این جماعت داوران، مشتی کم سواد و کینه توز و خودرای هستند.
موفق باشید.

جاویدفر
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۵:۴۷ ب٫ظ

باعنایت به برگزاری موفق ۱۳ دوره پیش دفاع متمرکز، برنامه‌ی پیش‌دفاع متمرکز سال ۱۴۰۳ که به صورت مستمر برگزار خواهد شد به شرح ذیل اعلام می‌گردد
تا زمانی که این آقا رییس دانشگاه هست اوضاع تغییر نخواهد کرد هر ترم هم که شهریه ها رو زیادتر میکنن به خدا این دوره ی دکترا همه ی موهام رو از ناراحتی سفید کرده جواب اعصاب داغونمون رو کی میده واقعا در این دانشگاه مفهوم عدالت آموزشی چیه؟ با این فرمون تا سالیان سال این پیش دفاع حذف نخواهد شد حداقل تا ۵ سال آینده که این دولت سرکار هست و رئیس دانشگاه آزاد تغییر نخواهد کرد یکی از دوستان گفت این پیش دفاع هم مثل اینکه مثل ept دارند قانونی براش تعریف میکنند که اصلا حذف نشه و دائمی بشه

محمدی
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  جاویدفر

نفرین خدا بر ایشان و همه دیگر ستمکاران باد.

محمدی
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۵:۲۷ ب٫ظ

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ – اطلاع رسانی برگزاری دوره پیش دفاع متمرکز باسمه‌تعالی باعنایت به برگزاری موفق ۱۳ دوره پیش دفاع متمرکز، برنامه‌ی پیش‌دفاع متمرکز سال ۱۴۰۳ که به صورت مستمر برگزار خواهد شد به شرح ذیل اعلام می‌گردد: امکان بارگذاری مستندات لازم برای شرکت در پیش دفاع متمرکز در مرحله ۷ سامانه پژوهشیار، بررسی مشابهت یابی در مرحله ۸ و تایید استاد راهنما در مرحله ۹ سامانه پژوهشیار فعال می باشند. واحدهای دانشگاهی از تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ می­توانند نسبت به بررسی و تایید مستندات در مرحله ۱۰ سامانه پژوهشیار اقدام نمایند. بررسی و تایید مقالات و مستندات لازم جهت شرکت در پیش دفاع متمرکز، رعایت فواصل زمانی( حداقل یکسال از تاریخ تصویب برای اولین بار، حداقل یک ماه بین پیش دفاع اول و دوم و سه ماه برای پیش دفاع سوم به شرط اخد مجوز از معاونت های موضوعی) توسط ادمین پژوهشیار واحد و با نظارت و مسولیت معاون پژوهش و فناوری و یا معاون علمی واحد دانشگاهی انجام خواهد شد. اولین زمان رزرو سال جاری برای دانشجویانی که تا ساعت ۱۴ تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ به مرحله ۱۱ سامانه انتقال یافته اند و حداقل یکبار عدم کفایت گرفته­اند، تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۵می باشد. همچنین برای سایر دانشجویان که تا ساعت ۱۴ تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶به مرحله ۱۱ سامانه انتقال یافته اند، ۲۶و ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خواهد بود. در صورت عدم رزرو توسط دانشجو در سامانه وادافا در فاصله زمانی مشخص شده، دانشجو به مرحله ۷ در سامانه پژوهشیار انتقال داده خواهد شد. آغاز جلسات از روز یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۶ می‌باشد. برای آندسته از دانشجویانی که بعد از ساعت… ادامه نظر»

حسن
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۳:۵۴ ب٫ظ

دوستان عزیز… کمی منطقی فکر کنیم…

وقتی دانشگاه آزاد منبع درآمدش از همین پیش دفاع هست و کسری مالی هم دارن … به نظرتون راحت تن به حذفش میدن ؟؟

این ها هیچ نهاد نظارتیی روشون نیست… اگر از طریق قانونی ،‌ دیوان عدالت ادارای با مستندات و نامه نگاری های رسمی به مقامات بالاتر با امضاهای فراوان و کلا مجاری قانونی اقدام بشه شاید یه بندی تبصره ای اضافه کنن که شرایط پیش دفاع رو راحت تر کنن یا اینکه حداقل امتیاز مقاله رو بیشتر کنن که راحت تر بشه شرایط

حذفش نمیکنن ولی ممکنه درآینده تسهیلش کنن….

مثلا آزمون ept یادتونه چقدر کمپین تشکیل شد براش… آخر حذف نکردن… فقط کمیسیون موارد خاص یه بندی بهش اضافه کرد که به جای نمره ۴۸ دو تا نمره ۴۲ کفایت میکنه

اینم همونه…. حذفش نمیکنن … باید از طریق مجاری قانونی و… اقدام کنیم تا شرایط پیش دفاع رو راحت کنن و یا اینکه به داور ها بگن سخت نگیرید…. فرمالیته هم بشه راضی هستیم… فقط رد بشه بره…. واقعا گرفتار شدیم… تن به هیچ اصلاحاتی نمیده دانشگاه آزاد

سلیمان زاده
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

احسنتم
بارها استادهای ما داد و فریاد زدند که اگر هم اصراری بر این نوع پیش دفاع متمرکز و جدا مسخره دارند، باز مانند پیش دفاع دانشکده در همان مرحله اول رای به کفایت بشرط اصلاحات بدهند و حتی زیرنویس وادافا را که نوشته است: کفایت – عدم کفایت حذف کرده و فقط یک گزیته کفایت بشرط اصلاحات فوق داشته باشد.
ولی کو گوش شنوا ؟؟؟
صد رحمت به برره.

عبدالله خواجه گیری
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۳:۴۱ ب٫ظ

با سلام و احترام
پیرو کامنت پیشین، پیش دفاع متمرکز حذف شده و پیش دفاع به صورت غیر متمرکز و با حضور اساتید راهنما و مشاور و داوران داخلی و ۲ داور خارجی مشابه سالهای پیشین و البته سایر دانشگاهها انجام خواهد شد
موفق باشید

حسن
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۴:۱۲ ب٫ظ

منبعتون ؟

سلیمان زاده
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۴:۳۱ ب٫ظ

به قرآن راست گفتی دوست من؟!!!

محمدی
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۲:۳۳ ب٫ظ

سلام
کسی با پیش دفاع به روش تمام دیگر دانشگاها مشکل نداره، بلکه ایراد دوستان نسبت به پیش دفاع متمرکز که مملوّ از اشکال و استرس هست بوده و ان شاءالله این نوع پیش دفاع لغو خواهد شد.

نازی
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۱:۱۸ ب٫ظ

سلام دوستان هیچ تغیری صورت نگرفته و مانند سابق پیش دفاع برگزار می شود متاسفانه.

محمدی
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  نازی

منبع تان؟

نازی
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمدی

از پژوهش واحدمان سوال کردم گفتند هنوز اطلاعیه ای درخصوص تغییر پیش دفاع یا حذف آن ابلاغ نشده و امروز در پژوهشیار مرحله تایید مستندات توسط واحد هم فعال شد .

محمدی
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  نازی

ممنون از لطف تان.

سلیمان زاده
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۴:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  نازی

گرچه امروز در پژوهشیار مرحله تایید مستندات توسط واحدها فعال شده است، ولی این دلیلی قاطع بر عدم حذف پیش دفاع متمرکز یا تغییر و تحولات در آن نیست، چراکه برای پیش دفاع در دانشکده هم، این فرایند باید طی بشود.
درود بر شما

داریوش
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۰:۳۰ ق٫ظ

با سلام و احترام خدمت دانشجویان محترم متاسفانه برخی از داوران خودشان مقدمات روش تحقیق رو هم بلد نیستند و عمدتا ایرادهای خنده دار و مضحک میگرند و جای تاسف داره که ناظر هم وجود نداره که کم دانشی برخی داورها رو به سازمان مرکزی گزارش کنه و بعضا هم به دانشجو و هم استاد راهنما داورها توهین می کنند،حتی با شکایت دانشجو هم هیچ اتفاقی نمیفته.

محمدی
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  داریوش

دقیقا و حق با شماست.
مثلا: به دانشجو گفتند: چرا اسمت بالای اسم استاد راهنما و مشاور هست! در حالی که فرمت آن دانشگاه بدینگونه بوده که نگارنده اول و آنگاه نام های استاد راهنما و مشاور می بایست قید شود.
اینها همه شده دکان و منبع درامدشان و لذا دوست دارند بهانه تراشی کرده و دانشجو را رد کنند.

داریوش
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۵:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمدی

بله دقیقا صحیح می فرمایید
دکان باز کردند

نازی
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  داریوش

سلام مثل اینکه مثل سابق برگزار میشود متاسفانه

امید
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۸:۴۴ ب٫ظ

دوستان وقت بخیر
یکی از دوستان بنده از سازمان مرکزی جویا شده جهت تاخیر برگزاری پیش‌دفاع امسال ، اعلام کردند که تاخیر پیش آمده به جهت اعمال تغییرات در هیات داوران در اغلب رشته هاست و بدیهیه که دیرتر برگزار خواهد شد( احتمالا خرداد یا حتی تیرماه)
در مورد احتمال حذف پیش‌دفاع هم پرسیدم که گفتند بعید است اما ممکنه تغییراتی داشته باشه و مثلا استانی بشه . دیگه نمی‌دونم چقدر این موارد صحت داره
ولی احتمال اینکه با تاخیر و به روال قبل اما با هیات داوران جدید و مساعدت کننده برگزار بشه قوی تره.
والله اعلم…

در کل بعید میدونم مافیای دانشگاه آزاد به منبع درآمدش خدشه وارد کنه… اونم تو این وضعیتی که وضع مالی خوبی ندارند

هیچ نهاد نظارتی هم نیست برای دانشگاه آزاد

کاش پیش دفاع حذف بشه

سلیمان زاده
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  امید

سلام و سپاس از اطلاع رسانی تان
ولی حقیقت این است که:
اصل دفاع متمرکز بدین شکل پر از ایراد و اشکالات فراوان است، و شدیدا نیز اساتید راهنما و دانشجویان نسبت آن اعتراض دارند تا جایی که چند مورد پیش آمده که استاد راهنما با اوقات تلخی جلسه پیش دفاع را بخاطر اراجیف و اشکال تراشی های بیخود و بیجای داوران ترک کرده است.
پس تغییرات در هیات داوران ولو با روحیه مساعدت، کاری بس عبث و بیهوده است.
شک نکنید الان هم نه، بزودی حذف خواهد شد.

امید
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۹:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سلیمان زاده

ای کاش حذف بشه … واقعا ظلمه در حق دانشجوهای دانشگاه آزادی که هیچ راهی ندارن… از یه طرف نه میشه انصراف داد… از طرفی هم سدی بزرگ پیش پای ماست… شهریه هم بالا و….

تو اینترنت یه سریا کارزاری بابت حذف پیش دفاع ایجاد کردن.. نمیدونم نتیجه میده یا نه…

چند روز پیش بخش مالی دانشگاه بهم زنگ زد بابت شهریه که سازمان مرکزی تمام کسایی که بدهی بالا دارن رو داره پیگیری میکنه فلان طور و…. بابت هیچ و پوچ کلی شهریه باید بدیم….

جالب اینه که یه سری از وام های دانشگاه آزاد هم کنسل شده… قبلا بانک رسالت وام میداد این ترم نداد… زحمت نکشیدن با یه بانک خوب قرارداد ببندن… هیچ کاری جهت نفع دانشجوها انجام نمیدن

من ترم ۶ هستم … هیچ حسی برای نوشتن پروپوزال ندارم…اگه به گذشته برگردم هرگز پامو تو دکتری دانشگاه آزاد نمیذارم

fazmoshp
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  امید

با عرض سلام و ادب: ۱- دانشگاه، هیات داوران را قوی تر نمی کند. چون باید حقوق بیشتری بدهد. ۲- نیازی به جایگزینی با داوران مساعدت کننده هم ندارد. چون به همین داوران دستور می دهد که ساده کنند. ۳- اگر قرار بود که استانی هم کنند، نیازی به ۲ ماه تاخیر در اعلام تقویم نبود؛ که دانشجویان را عصبانی تر کند. ضمنا با چه هدفی استانی کنند؟ چه سختگیرانه و چه مساعدت کننده، به همین داوران کشوری دستور می دهند که ساده یا سخت کنند.
علت تاخیر ۲ ماهه در برگزاری و حتی اعلام تقویم فقط دلیلش می تواند منتظر خبری بودن باشد. آن خبر فقط می تواند تعداد انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری ۱۴۰۳ باشد. هر چه تعدادشان کمتر باشد، فشار از روی ما کمتر خواهد شد.
دعا کنید که خیلی ها حاضر به پرداخت شهریه های وحشتناک نجومی جدید نباشند. چون امسال، اولین سالی است که شهریه ها اینقدر نجومی شده است.
وضعیت پیش دفاع تا قبل از اتمام مهلت انتخاب رشته تعیین می شود.

سلیمان زاده
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۴:۳۴ ب٫ظ

رفقا سلام
انگار اعتراضات نسبت به پیش دفاع متمرکز از ناحیه اساتید و دانشجویان، بسیار رونق گرفته و اگر الان هم نه، بزودی پیش دفاع متمرکز حذف خواهد شد، چون در ردیف اعتراضات و نقدهای در خصوص آن در سایت های مختلف، ایرادات خیلی جدی و متین و منطقی مثل: اِعمال نظرات سلیقه ای داوران، بدخُلقی و نوعی بی تربیتی در حق استاد راهنما و دانشجو توسط داوران، و تبعیض فاحش بین دانشجویان دکتری در کشور، و دکان و منبعی برای درآمد داوران و دانشگاه (با گرفتن شهریه تاخیر) و فشار روانی و عصبی بر روی دانشجویان و حتی اساتید راهنما و ازاین قبیل مطرح است.

نازی
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۹:۰۳ ق٫ظ

امیدواریم که حرف دوستمون صحت داشته باشه وپیش دفاع حذف بشه وبتونیم این ترم دفاع کنیم .نابود شدیم از بس شهریه دادیم

سلیمان زاده
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  نازی

ان شاءالله تعالی

مریم
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۲:۵۶ ق٫ظ

صد در صد در خواست لغو پیش دفاع را دارم.هیچ جای دنیا و حتی دانشگاههای دیگر ایران پیش دفاع وجود نداره. این ظلم بزرگی در حق دانشجویان دانشگاه آزاده!

مریم
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۲:۵۲ ق٫ظ

سلام. هیچ جای دنیا و حتی دانشگاههای دیگرایران پیش دفاع وجود نداره. واقعا این ظلم بزرگی در حق دانشجویان دانشگاه آزاده ! مسأله داشتن حداقل دو مقاله برای دفاع و مافیا بازی و اخاذی هزینه های کلان از دانشجویان دانشگاه آزاد صرفا برای چاپ مقاله واقعا شرم آوره!

عبدالله خواجه گیری
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳ ۰:۴۷ ق٫ظ

بچه ها، یه خبر خوب، پیش دفاع متمرکز حذف شده. از یه مسئول رده بالا توی دانشگاه شنیدم. به زودی رسمی اعلام میشه

افشار
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱:۳۳ ب٫ظ

میشه بیشتر توضیح بدید

fazmoshp
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۶:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  افشار

با سلام: فکر نکنم توضیح بیشتری نیاز باشه. ایشان یا از کارکنان سازمان مرکزی هستند و یا دانشجوی یکی از اساتیدی که سمت مهمی در دانشگاه دارند.
دلیل حذف پیش دفاع متمرکز هم کاملا معلوم است؛ کاهش شدید متقاضایان دکتری دانشگاه آزاد به دلیل شهریه های بسیار گزاف و چند برابری امسال.
زمانی هم حذف اعلام می شود که یک انرژی مثبت ناگهانی به داوطلبان مشغول انتخاب رشته بدهد؛ یعنی زمان اتمام انتخاب رشته سازمان سنجش و تمدید انتخاب رشته دانشگاه آزاد.
احتمالا تا فاصله شنبه تا دوشنبه هفته پیشرو اعلام می شود.
گرفتن نصف شهریه ثابت از دانشجویان قدیمی، به قیمت از دست رفتن متقاضایان جدید با شهریه های نجومی تمام می شود. برای همین پیش دفاع متمرکز حذف می شود و زمان اعلامش هم باید دقیقا موقع انتخاب رشته داوطلبان ۱۴۰۳ باشد.

سلیمان زاده
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۴:۰۸ ب٫ظ

ممنون دوست عزیز
خوش خبر باشید.

fazmoshp
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۳ ۴:۱۸ ب٫ظ

سلام: همیشه قبل از عید، تقویم پیش دفاع سال بعد را اعلام می کردند. امسال نه تنها تقویم را اعلام نکردند، بلکه زمانی برای پیش دفاع اول سال ۱۴۰۳ هم تعیین نکردند.
به نظر می رسد ممکن است تغییراتی قرار باشد، رخ دهد.

سلیمان زاده
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  fazmoshp

درود بر شما
به امید خدا
و لعنت خدا بر طراحان این پیش دفاع بس مزخرف و بی معنا.

سهیلا بهرمانی
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳ ۹:۴۴ ب٫ظ

درخواست لغو پبش دفاع

نوید صمیمی
فروردین ۲۳, ۱۴۰۳ ۹:۰۹ ب٫ظ

این روش دفاع از یک دستاورد علمی که بیش بطور میانگین دوسال وقت میگیره واقعا غیر علمی و شرم آور است.
عزیزانی که چنین روشی رو خلق کردن ممکنه بفرمایند این روش در کدوم دانشگاه اجرا شده؟
آیا ما موش آزمایشگاهی شما هستیم؟
جلسه دفاع دوستان بنده در دانشگاه های دولتی بطور میانگین ۴ ساعت طول کشید.
ما در عرض یکساعت اونم با این وضع اینترنت و از راه دور از چه دستاوردی میتونیم دفاع کنیم؟

ای دست فرو برده در دل و دینم چه می‌کنی
خونم بریختی و هنوزت کم است این

مهدیه
فروردین ۱۹, ۱۴۰۳ ۰:۳۰ ق٫ظ

لطفا اطفا پیش دفاع حذف کنید ما بتونیم دفاع کنیم بعد هشت سال هر ترم پول ناحق داریم میدیم به عنوان تمدید پایان نامه اونم به نرخ ورودی های جدید
خواهشا تمنا دارم با دانشجویان یکم انعطاف داشته باشید

فهیمه تقی پناهی
فروردین ۱۲, ۱۴۰۳ ۳:۰۸ ق٫ظ

خواهشا این پیش دفاع رو بردارید که با مقاله Q1 از زرنال الزویر پشت سد پیش دفاع موندم. اگر کارم ایراد داره چرا Q1 گرفتم اگر نداره چرا تا امروز دو با پایان نامه ام رد شده

محمد
فروردین ۱۴, ۱۴۰۳ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

برای منم همین طوره ، با یک مقاله q1 الزویر اساتید داور متاسقانه کار رو رد کردند

امیر
فروردین ۵, ۱۴۰۳ ۹:۱۰ ق٫ظ

با عرض سلام و احترام
دانشجویان عزیز که در تهران ساکن هستند و همچنین سایر دانشجویان از شهرهای مختلف که امکان حضور در تهران میسر هست، خواهشمندم لطف بفرمایید که درخواست کتبی در خصوص لغو پیش دفاع دانشگاه آزاد را به صورت حضوری به مسئولین محترم وزارت علوم، مسئولین محترم دانشگاه آزاد اسلامی و حتی دفتر ریاست محترم جمهوری ارایه و پیگیری بفرمایید.
امید به خدای مهربان، ان شالله مشکلات دانشجویان حل شود. سپاسگزارم

Fariba
فروردین ۳, ۱۴۰۳ ۸:۴۶ ب٫ظ

لطفا حذف پیش دفاع پیگیری شود. واقعا مهمه

صادق
فروردین ۲, ۱۴۰۳ ۶:۰۹ ب٫ظ

لطفا پیش دفاع متمرکز برداشته شود.
مثل سنوات قبل، دفاع در خود دانشگاه محل تحصیل انجام شود.

یونس جباری
فروردین ۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

با توجه به اینکه در دانشگاههای سراسری پیش دفاع وجود ندارد چه لزومی است که در دانشگاه آزاد پیش دفاع وجود داشته باشد؟

فریادرس
اسفند ۲۹, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

فقط و فقط ظلم و بی تدبیرایست.لعنت به پول که چه بر سره ما دانشجویان میاره

میناشفاخواه
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۰ ب٫ظ

پیش دفاع متمرکز برداشته شود

محمد
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

موافقم

فرزانه
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۸:۲۰ ب٫ظ

موافق لغو پیش دفاع هستم

فرزانه
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۸:۱۹ ب٫ظ

موافق

فهیمه
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

موافق لغو پیش دفاع هستم

Fariba
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۸:۰۱ ب٫ظ

لطفا لینک کارزار در این خصوص را هم امضا بفرمایید.

Fariba
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۸:۰۰ ب٫ظ

کاملا موافق حذف پیش دفاع و برگشت به حالت قبل از کرونا هستیم.

رقیه علاالدینی طالقانی
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۷:۵۳ ب٫ظ

با متن فوق موافقم و خواستار حذف پیش دفاع هستم.

حسن حسانی
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۷:۵۲ ب٫ظ

کاملا موافق این کار هستم ، چون استادی که تو شهر دیگه نشسته اصلا اطلاعی از وضعیت و شرایط دانشجپ در دانشگاه نداره

علی
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۶:۴۱ ب٫ظ

موافق لغو هستیم.

فاطمه نوری
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۶:۳۱ ب٫ظ

با این متن موافقم و امضا میکنم.

وحید طالع نسب
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۶:۲۷ ب٫ظ

کاملا موافق بی اثر بودن پیش دفاع و دارای تالی فاسد بودن آن هستم

سیما
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۶:۲۱ ب٫ظ

با لغو رساله موافقم

سحر
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۶:۲۱ ب٫ظ

خواهان لغو پیش دفاع هستم

حمید
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۵:۴۵ ب٫ظ

بله

حمیدپیری
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۵:۴۴ ب٫ظ

با لغو رساله موافقم

ریحانه
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۵:۴۳ ب٫ظ

خواهان لغو هستم.

حامد گوهری
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۵:۴۱ ب٫ظ

خواهان لغو هستم

مهدی
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۵:۲۹ ب٫ظ

من هم موافق حذف پیش دفاع هستم

امیر
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۵:۲۲ ب٫ظ

بسیار عالی حذف بشه

مهدی ابراهیمی
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۵:۱۹ ب٫ظ

به نظرم من پیش دفاع جز استرس و تحقیر توسط برخی اساتید نفع دیگه ای برای دانشجو ندارد و واقعا هدف آمادگی دانشجو نیست ، اگر هدف این است می‌تواند کاملا غیر رسمی توسط اساتید به دانشجو کمک شود

ماهتیسا ( دکتری تخصصی برق - قدرت )
فروردین ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

دقیقا
خدا لعنت شون کنه ، موردی داشتیم از همکلاسی های خودمون با ۴ تا مقاله در پیش دفاع رد شده ، با توجه به اینکه حتی ایشون سالهای کار عملی در روی شناورهای ارتش انجام می دادن ، هم تئوری و هم عملی بسیار فوق العاده هستند اما از آنجایی که داوران خیلی اطلاعات تخصصی در خصوص موضوع ایشان نداشتند رد شون کردن
من خودم همچنان پشت سد پیش دفاع هستم
به اندازه ی کافی استاد راهنما و مشاور ( در که در واقع نقش خاصی هم ندارن و مانند یک کفتار منتظر امتیاز مقالات دانشجوها هستند و خودشان هیچ هیچ هیچ نقشی در آن ندارند ) مارا شکنجه روحی می دهند
خواهشا بس کنید و این پیش دفاع تشریفاتی را لغو کنید

نوید
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۴:۵۳ ب٫ظ

بنده هم موافق حذف پیش دفاع هستم زیرا که موارد ذکر شده در نامه کاملا درست و دقیق می باشند.

فاطیما
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۴:۲۱ ب٫ظ

خواهان لغو پیش دفاع دکتری دانشگاه آزاد هسستم

علی حسینی
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۴:۱۱ ب٫ظ

به طور ۱۰۰% خواهان لغو این طرح پیش دفاع دانشگاه آزاد هستم.

مصطفی خوشحال
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۴:۰۳ ب٫ظ

با احترام، این طرح باید لغو گردد

Sara
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۳:۵۲ ب٫ظ

خواهان لغو پیش دفاع هستم بدلیل اینکه ن تنها دانشی به دانش دانشجو اضافه نمی‌کند بلکه این طرح باعث زیر سوال بردن سواد و دانش استاد راهنما و مشاور می‌شود. هرچند این روزها اساتید راهنما اصلا راهنمایی نمی‌کنند و خود دانشجو تمام تلاش خود را می‌کند . همان استاد راهنما اول راهنمایی نمی‌کند چه برسد راهنما دوم

غزل کرامتی
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۳:۴۷ ب٫ظ

موافق لغو پیش دفاع متمرکز هستم

مهتاب
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۳:۴۰ ب٫ظ

درخواست لغو لطفا

ندا فیضاب
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۳:۳۸ ب٫ظ

خواستار لغو پیش دفاع هستم

شیدا
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۲:۳۴ ب٫ظ

خواهان حذف پیش دفاع هستم

شیدا
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۲:۳۳ ب٫ظ

موافق حذف پیش دفاع هستمچ

لیلا
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱:۴۷ ب٫ظ

با سلام با توجه به بالا بودن شهریه دانشگاه آزاد و مشکلاتی که دانشجو متحمل می شود برای نوشتن رساله وپذیرش مقاله لطفا مسولین کمک کنند تا باری از دوش دانشجو برداشته شود واسترس زیادی که مراحل نوشتن رساله برای ما دارد کمتر شود لطفا مرحله پیش دفاع رساله را حذف کنند .

ایران
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱:۳۶ ب٫ظ

کاملا موافق حذف پیش دفاع هستم

نوشین دازه
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱:۳۱ ب٫ظ

خواهان حذف پیش دفاع رساله هستیم

سحر
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱:۱۴ ب٫ظ

خواهان لغو هستم

ایران
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱:۱۲ ب٫ظ

درخواست حذف پیش دفاع رو دارم

مصی
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱:۱۱ ب٫ظ

موافق حذف هستم

دانشجوی دکترا مدیریت دولتی
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱:۰۵ ب٫ظ

موافق حذف پیش دفاع هستم

مریم
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱:۰۲ ب٫ظ

با احترام. درخواست حذف پیش دفاع را برای دانشجویان مقطع دکتری داریم

ندا چمن گرد خرم آبادی
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۲:۵۹ ب٫ظ

با سلام، خواستار حذف پیش دفاع هستم.

نازنین ۶۶
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

سلام و‌عرض ادب
این طرح حز فشار روحی روانی برای دانشجو با حضور ۹ داور و به چالش کشیدن دانشجو و‌ایجاد استرس هیچ مزیتی ندارد،،،بنده نیز خواستار لغو‌این طرح هستم

لیلا زمانی
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

خواهشا حذف بشه

پریسا
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

سلام
بهتره روال با دانشگاه دولتی یکی باشه. دانشگاه آزاد آزمون جامع رو مازاد بر بقیه دانشگاه ها داره. واقعا بهتره پیش دفاع حذف بشه. چه بسا آزمون جامع هم اضافه است.