پارسه
گروه آموزشی وکیلی
تجربیات مصاحبه دکتری ۱۴۰۳
زمان مصاحبه دکتری آزاد ۱۴۰۳
همپا
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
گروه آموزشی وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

پذیرش دکتری استاد محور دانشگاه الزهرا ۱۴۰۳

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

فراخوان پذیرش دکتری استاد محور استعداد درخشان دانشگاه الزهرا سال ۱۴۰۳ منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه الزهرا (س) بر اساس آیین نامه پذیرش دکتری استاد محور مبتنی بر رفع نیازهای کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ از بین متقاضیان حائز شرایط برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری به شیوه استاد محور در رشته های مندرج در این فراخوان مطابق با عناوین طرح مشخص شده به صورت بدون آزمون (استعداد درخشان) از طریق ثبت نام اینترنتی و انجام مصاحبه، دانشجو می‌پذیرد.

شرایط ثبت نام دکتری استاد محور دانشگاه الزهرا

۱- کسب میانگین کل ۱۶ و بالاتر در دوره کارشناسی و میانگین کل ۱۷ و بالاتر (بدون احتساب نمره پایان نامه) در دوره کارشناسی ارشد مرتبط.

تبصره ۱: در مورد متقاضیانی که میانگین کل کارشناسی پیوسته آن‌ها کمتر از ۱۶ و یا میانگین کل مقطع کارشناسی ارشد (بدون احتساب پایان نامه) آن‌ها کمتر از ۱۷ باشد، میانگین همترازی طبق آخرین اطلاعات موجود در پرتال سازمان سنجش محاسبه خواهد شد.

تبصره ۲: ملاک ارزیابی معدل دانشجویان دوره کارشناسی ارشد پیوسته معدل کل دوره با رعایت حداقل ۱۷ یا معدل همتراز شده دوره یاد شده طبق آخرین اطلاعات موجود در پرتال سازمان سنجش (بدون احتساب نمره پایان نامه) است.

۲- متقاضیان استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان برای ورود به دوره تحصیلی دکتری میتوانند بلافاصله پس از دانش آموختگی از دوره کارشناسی ارشد، برای ۳ دوره متوالی پذیرش در مهرماه، در فراخوان دانشگاه شرکت کنند.

۳- در مقطع کارشناسی ارشد از میان دانشگاه های معتبر وزارت علوم دانش آموخته شده باشد یا در مهلت مقرر دانش آموخته شود.

تبصره: دانش آموختگان و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور، جامع علمی کاربردی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی، دوره‌های الکترونیکی و مجازی و نیمه حضوری مجاز به ارائه درخواست نمی‌باشند.

۴- پذیرش افراد واجد شرایط در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تائید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان‌پذیر است. مدرک کارشناسی مدنظر در این آیین نامه باید پیش از مدرک کارشناسی ارشد مرتبط اخذ شده باشد.

۵- دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی ارشد نمی توانند بدون آزمون وارد مقطع بالاتر شوند.

۶- پذیرش دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی که از طریق آزمون تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) سازمان سنجش وارد دوره کارشناسی ارشد شده اند و بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون در دوره دکتری واجد شرایط هستند، از طریق این فراخوان امکان‌پذیر است. (برای مشاهده آیین نامه دکتری استعداد درخشان کلیک کنید.)

۷- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت های آموزشی پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی درج شده در انتهای این فراخوان.

۸- داشتن حداقل یک مقاله علمی پژوهشی معتبر داخلی یا بین المللی مرتبط با پایان نامه با کسب حداقل ۷ امتیاز، چاپ شده باشد.

تبصره: گواهی معتبر پذیرش چاپ مقاله با درج تاریخ دقیق چاپ مورد قبول می‌باشد. متقاضیان باید نسخه نهایی چاپ شده مقاله را در اسرع وقت ارائه دهند در غیر این صورت پذیرش آن‌ها ملغی خواهد شد.

۹- هرگونه ثبت اختراع باید مورد تا ید سازمان پژوهش های علهی و صنعتی ایران باشد.

۱۰- برگزیدگان جشنواره‌های علمی معتبر (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا) باید تا یدیه دبیرخانه جشنواره را کسب و ارایه کنند.

۱۱- طرحهای پژوهشی اجرا شده مرتبط با رشته/گرایش تخصصی باید مورد تایید معاونت پژوهشی دانشگاه مجری طرح باشد.

۱۲- دارندگان اثر بدیع و ارزنده هنری باید تایدیه از وزارت راه و شهرسازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی کشور یا سازمانهای مشابه و مورد تا ید را کسب و اریه کنند.

۱۳- چنانچه متقاضیان دارای مدرک زبان معتبر باشند مطابق با جدول مندرج در این فراخوان امتیاز لازم را کسب خواهند کرد. متقاضیانی که فاقد مدرک زبان هستند میتوانند در این فراخوان شرکت کنند لیکن ضروری است در صورت پذیرش نهایی تا قبل از آزمون جامع دکتری نسبت به تعیین تکلیف حد نصاب نمره مورد نیاز برای احراز صلاحیت در بسندگی زبان خارجی مورد نظر، مطابق مصوبات شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه اقدام کنند.

۱۴- تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده یا تغییر عنوان طرح، مجاز نیست.

۱۵- پذیرفته شدگان بدون آزمون مقطع دکتری به شیوه استاد محور در دوره های روزانه پذیرش شده و ادامه تحصیل آن‌ها رایگان خواهد بود و در صورت انصراف از تحصیل در دوره روزانه، مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی میشوند.

۱۶- دانشجوی پذیرفته شده توسط استاد میزبان نباید رابطه سببی و نسبی با استاد میزبان داشته باشد. در صورت اثبات رابطه نسبی یا سببی داوطلب با استاد میزبان در هر مرحله از تحصیل، دانشجو از تحصیل محروم خواهد شد.

۱۷- اتباع غیرایرانی «مقیم ایران» ورودی کارشناسی ارشد ساح تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط میتوانند از تسهیلات این آیین نامه استفاده کنند.

۱۸- در صورت پذیرش، در زمان شروع تحصیل، دانشجوی مقطع دکتری در سایر موسسات و دانشگاه‌ها نباشد.

۱۹- دانشگاه میتواند با رعایت شرای مندرج در آیین نامه های مربوط نسبت به پذیرش‌ واجدین شرایط اقدام نماید.

اسامی پذیرفته شدگان باید توسط معاون آموزشی و تحصیلات تکهیلی دانشگاه برای تایید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش ارسال شود و قطعی شدن ثبتنام منوط به تا ید سازمان مذکور است.

دکتری استاد محور دانشگاه الزهرا

مدارک ثبت نام دکتری استاد محور دانشگاه الزهرا ۱۴۰۳

  • یک قطعه عکس اسکن شده

  • مدارک لازم جهت ثبت نام الکترونیکی

  • تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی

  • تکمیل و بارگذاری فرم درخواست (شماره تلفن و آدرس ایمیل الزامی میباشد)

تبصره ۱– کاربرگ فوق باید به صورت تایپی تکمیل گردد.

تبصره ۲– الصاق عکس به کاربرگ ضروری است.

  • تکمیل و بارگذاری کاربرگ تایید معدل مخصوص همه متقاضیان

تبصره– در صورتی که کاربرگ تایید معدل به فرمت مصوب دانشگاه محل تحصیل دانشجو ارائه شود تنها در مواردی قابل پذیرش است که حاوی کلیه اطلاعات درخواستی در نسخه نمونه باشد.

  • تصویر مدرک یا گواهی فراغت از تحصیل دوره کارشناسی و ریز نمرات مقطع کارشناسی ممهور به مهر دانشگاه محل تحصیل

  • تصویر مدرک یا گرامی فراغت از تحصیل دوره کارشناسی ارشد و ریز نمرات مقطع کارشناسی ارشد ممهور به مهر دانشگاه محل تحصیل

تبصره– متقاضیان مشغول به تحصیل به جای گواهی فراغت از تحصیل کارشناسی ارشد از کاربرگ گواهی تایید معدل استفاده کنند.

  • بارگذاری تمام مدارک مربوط به فعالیتهای پژوهشی مندرج در جدوح شماره ۱ (جدوح نحوه محاسبه امتیازات‌ پژوهشی) مطابق با موارد تکمیل شده در فرم درخواست؛ گواهی اعتبار درجه علمی‌ پژوهشی مجلات داخلی و ISI که مقالات متقاضی در آن چاپ شده و یا پذیرش چاپ دارد، باید بارگذاری شود.

تبصره- در صورتی که دانشجو فاقد مدارک مربوط به حداقل یک بند از ردیف ۱ جدول شماره ۱ باشد، درخواست ایشان قابل بررسی نخواهد بود.

  • بارگذاری مستنداتی که بیانگر موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد دانشجویان نیمسال چهارم کارشناسی ارشد باشد.

  • بارگذاری کپی صفحه اول (عنوان فارسی)، صورت جلسه دفاع (صفحه امضا)، چکیده فارسی، چکیده انگلیسی و صفحه آخر (عنوان لاتین) پایان نامه کارشناسی ارشد.

  • بارگذاری گواهی رتبه در صورتی که دانش آموخته کارشناسی با رتبه‌های اول تا سوم یا کارشناسی ارشد با رتبه اول هستند.

توجه: در صورت وجود هرگونه نقص در مدارک، متقاضی پرونده بررسی نخواهد شد و حقی برای متقاضی ایجاد نمی‌شود.

مدارک لازم جهت ارائه در روز مصاحبه

– ارایه اصل کلیه مستندات مربوط به سوابق و فعالیتهای آموزشی و پژوهشی (کاربرگ فرم درخواست، کاربرگ تایید معدل، پایان نامه کارشناسی ارشد، مقالات چاپ شده، مقالات ارایه شده در کنفرانسهای معتبر، افتخارات، مدرک زبان و… ( مطابق با جداول ارزشیابی مندرج در فراخوان؛

– ارایه حداقل دو توصیه نامه از اساتید دوره کارشناسی ارشد (یکی از آن‌ها باید متعلق به استاد راهنمای پایان نامه کارشناسی ارشد متقاضی باشد) به صورت پاکت دربسته و امضا شده توسط دانشجو در روز مصاحبه.

هزینه ثبت نام دکتری استاد محور دانشگاه الزهرا

هزینه‌ ثبت نام و بررسی مدارک در هر رشته ۲/۵۰۰/۰۰۰ ریال است که قابل پرداخت از طریق سامانه جامع دانشگاهی است.

زمان ثبت نام دکتری استاد محور ۱۴۰۳ دانشگاه الزهرا

متقاضیان باید جهت ثبت نام الکترونیکی از تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۷ تا ۱۴۰۳/۰۳/۳۱ با مراجعه به نشانی اینترنتی زیر نسبت به انجام ثبت نام و ارسال مدارک اقدام کنند.

 

نتایج نهایی از طریق سایت استعداد درخشان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نحوه  ثبت نام دکتری استاد محور  دانشگاه الزهرا ۱۴۰۳

– پس از مطالعه فراخوان، آماده‌سازی مدارک مورد نیاز و تکمیل کاربرگ های مربوطه، به نشانی اینترنتی http://edu1.alzahra.ac.ir مراجعه کنید.

– روی قسمت «متقاضی شرکت در آزمون» کلیک کنید و برای ایجاد حساب کاربری در سامانه، شناسه کاربری و رمز عبور مشخصی را تعریف کرده، به خاطر بسپارید و از سامانه خارج شوید.

– دوباره به نشانی مراجعه کرده به حساب کاربری خود وارد شوید.

– با کلیک روی “متقاضی شرکت در آزمون” اطلاعات لازم را کامل و مدارک لازم را بارگذاری کنید.

توجه: مدارک بارگذاری شده باید به فرمت JPG باشند.

– لازم است کد رهگیری و رمز عبور را برای پیگیریهای بعدی یادداشت و نگهداری کنید.

– دریافت گواهی ثبت نام منوط به بررسی مدارک توسط دانشگاه می‌باشد و پس از بارگذاری مدارک گواهی صادر نمی‌شود.

شایان ذکر است بارگذاری مدارک در سامانه گلستان به منزله تکمیل فرآیند ثبت نام است و دریافت گواهی ثبت نام منوط به بررسی مدارک توسط دانشگاه میباشد.

تذکرات مهم

  • دانشگاه الزهرا (س) صرفا از متقاضیان «خانم» ثبت نام به عمل می آورد و «آقایان» مجاز به شرکت در این فراخوان نمی باشند.

  • به مدارک ناقص و یا مدارکی که در مهلت مقرر بارگذاری نشده باشد به هیچ عنوان ترتیب اثر داده نخواهد شد.

  • در صورت احراز هرگونه مطلب خلاف واقع در مدارک بارگذاری شده از ادامه تحصیل داوطلب در هر مرحله از تحصیل جلوگیری به عمل خواهد آمد و مسئولیت عواقب آن به عهده داوطلب خواهد بود.

  • دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در صورت پذیرش باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ دانش آموخته گردند، در غیر این صورت قبولی آن‌ها منتفی خواهد شد.

  • ارائه درخواست از سوی متقاضی و دعوت به مصاحبه به هیچ عنوان به منزله پذیرش قطعی نیست.

  • وجه پرداختی بابت بررسی پرونده بوده و در صورت‌ عدم پذیرش و یا اشتباه در واریز به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. 

  • با توجه به اینکه ادامه تحصیل در مقطع دکتری به صورت تمام وقت میباشد، داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل کسب کنند.

  • پس از بررسی اسامی پذیرفته شدگان علمی در وبگاه اداره حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه الزهرا اعلام خواهد شد. 

  • هرگونه سوال در مورد فراخوان حاضر را به نشانی ایمیل Talents@Alzahra.ac.ir ارسال کنید.

  • پذیرش نهایی دانشجویان و دانش آموختگان کارشناسی ارشد برای ورود بدون آزمون در مقطع دکتری، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه و تائید سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌پذیرد بدیهی است تشکیل پرونده و دعوت به مصاحبه، هیچگونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد و نتایج پس از ارزیابی و امتیازدهی به فعالیت‌ها و سوابق داوطلبین تعیین و اعلام خواهد شد.

  • ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تائید سازمان سنجش منوط به تائید دبیرخانه هیات مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود؛ بنابراین دانشگاه الزهرا از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تائیدیه معذور است.

عناوین طرح های دکتری استاد محور ۱۴۰۳ دانشگاه الزهرا

عنوان طرح دارای پذیرش دکتری استاد محور دانشگاه الزهرا در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح زیر است:

عناوین طرح های دکتری استاد محور ۱۴۰۳ دانشگاه الزهرا
جداول ارزشیابی داوطلبان بدون آزمون دکتری

جداول ارزشیابی داوطلبان بدون آزمون دکتری موضوع بند ۳-۳ ماده ۳ آیین نامه دکتری استعداد درخشان به شرح زیر هستند:

جدول ۱- نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی

نحوه محاسبه امتیاز دکتری استاد محور دانشگاه الزهرا ۱۴۰۳

جدول ۲- نحوه محاسبه امتیازات آموزشی

ردیفنوع فعالیت حداکثر امتیازنحوه ارزیابی
۷معدل کل نمرات و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)۶ امتیاز 
۸معدل کل نمرات و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته (بدون احتساب نمره پایان‌نامه)۵ امتیاز 
۹طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی*۳ امتیازبیش از ۸ نیمسال کارشناسی پیوسته و بیش از ۴ نیمسال کارشناسی ناپیوسته امتیازی ندارد.
۱۰طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته *۳ امتیازبیش از ۴ نیمسال امتیازی ندارد.
۱۱برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی۵ امتیاز 

رتبه ۱ تا ۳، ۵ امتیاز،

رتبه ۴ تا ۶،  ۴ امتیاز،

رتبه ۷ تا ۹، ۳ امتیاز،

رتبه ۱۰ تا ۱۲، ۲ امتیاز 

و رتبه ۱۳ تا ۱۵، ۱ امتیاز

۱۲داشتن توانمندی زبان خارجی۸ امتیازطبق جدول شماره ۴
جمع ۳۰ 

* رشته‌هایی که برنامه درسی آن‌ها طبق مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی در دوره کارشناسی پیوسته بیش از ۸ نیمسال تحصیلی و در دوره کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته بیش از ۴ نیمسال تحصیلی و در دوره کارشناسی ارشد پیوسته بیش از ۱۲ نیمسال تحصیلی تصویب شده‌اند، با نظر کمیته مصاحبه‌کننده می‌توانند از امتیاز بندهای ۹ و ۱۰ بهره‌مند شوند.

جدول شماره ۳- امتیازات مصاحبه

ردیفشاخص ارزیابیحداکثر امتیاز 
۱۳تسلط در تجزیه و تحلیل مسائل علمی و پاسخگویی به سؤالات ۳ امتیاز
۱۴وسعت نظر، نوآوری و کارآفرینی۳ امتیاز
۱۵شخصیت، متانت و نحوه تعامل۳ امتیاز
۱۶نگرش و اطلاعات فناورانه مرتبط با رشته تحصیلی۳ امتیاز
۱۷توانایی فن بیان و انتقال مطالب۳ امتیاز
۱۸هم‌راستایی زمینه پژوهشی داوطلب با اولویت‌های علمی اعضای گروه 
۱۵ امتیاز
جمع۳۰

جدول ۴- همترازی نمرات آزمون های ملی و بین المللی زبان انگلیسی 

MSRT (MCHE)IELTS EquivalentTOEFL IBTTOEFL Computer+ TOEFL PAPER
TOLIMO
حداکثر نمره
90-1007-9/096-120250-300600-6808
85-896/5-6/986-95232-249575-5997
80-846-6/476-85213-231550-5746
75-795/5-5/966-75196-212525-5495
70-745-5/456-65173-195500-5244
65-694/5-4/946-55152-172475-4993
60-644-4/436-45133-151450-4742
50-593/5-3/929-35113-132425-4491
ثبت‌نام
باخبرم کن!

6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لیلی سیاهپوش
خرداد ۳۱, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

سلام وقت بخیر. فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران هستم درسال ۱۳۹۶ با معدل خوب و نمره پایان نامه بسیار خوب می باشم.آیا می توانم در این دانشگاه برای مقطع دکتری شرکت کنم . رزومه و تجارب بسیار زیادی دارم . درحال حاضر هم مدرس زبانهای تخصصی گردشگری می باشم. سپاسگزارم.

مهسا
تیر ۱, ۱۴۰۳ ۰:۲۴ ق٫ظ

سلام خیر چون شرط استعداد درخشان حداکثر تا سه سال بعد از فارغ التحصیلی هست

غلامرضا
خرداد ۳۱, ۱۴۰۳ ۷:۲۳ ق٫ظ

آخرش نفهمیدم آقایون هم میتونن ثبت نام کنن یا نه؟؟؟؟؟؟

نجمه
خرداد ۳۱, ۱۴۰۳ ۸:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  غلامرضا

الزهرا ویژه خانمها هست

راحله افضلی
خرداد ۳۰, ۱۴۰۳ ۹:۵۲ ب٫ظ

سلام و وقت بخیر
آیا من که فارغالتحصیل سال ۹۶ از دانشگاه دولتی هستم،میتوانم در این دانشگاه و با این شرایط شرکت کنم،رشته من میکروب شناسی هست

مهسا
تیر ۱, ۱۴۰۳ ۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  راحله افضلی

حداکثر سه سال باید گذشته باشه که برای شما بیشتر از ۳ ساله